Jij hebt een zieke geestquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Babykamers uitrusten met teddyberen en zo is volgens mij meer leuk voor de ouders dan voor de baby. Ik vraag me af hoe het kind zou opgroeien als je knuffelspinnen geeft en de kamer volhangt met doodskoppen
Neequote:Op maandag 18 augustus 2008 23:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Foto! Brillen kunnen ook erg sexy zijn
Valt best meequote:
Wel waarquote:
quote:
Ik vind de bril je goed staan hoorquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:36 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik heb je een foto gepm'd, alleen is mn oog er nog wel een beetje dood op...
Echtniesexyhoor
Mijn rechteroog is nogal gezwollen op die fotoquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:50 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik vind de bril je goed staan hoor. Je rechteroog ziet er inderdaad niet goed uit, en omdat je die niet goed ziet lijkt links ook wat vreemd. Meer de bril staat je prima
Niet zo mutsen, met die bril is niks misquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:01 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Mijn rechteroog is nogal gezwollen op die fotoDus wordt mijn hele gezicht een beetje scheef... En dan ook nog es die bril
Maar onderzoek laat zien dat kinderen in simpele kamers achterkomen in ontwikkeling. Kleuren en voorwerpen(speeltjes, knuffels etc) vormen een stimulans wat goed is voor de ontwikkeling van het kind.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:17 schreef iamredleader het volgende:
Ik snap wel wat Hawaii_Tim zegt, veel ouders geven enorme bergen geld uit aan de meest hippe/chique kindermeubels, en dan bedoel ik ook echt bergen geld. De kleine slaapt de eerste maanden bij ons op de kamer, en als 'ie daarna in de kinderkamer komt, zien we die toch alleen bij het in bed doen en er weer uithalen.
Maar goed, ieder z'n meugWij houden het relatief eenvoudig, voorlopig duurt het nog wel eventjes
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar onderzoek laat zien dat kinderen in simpele kamers achterkomen in ontwikkeling. Kleuren en voorwerpen(speeltjes, knuffels etc) vormen een stimulans wat goed is voor de ontwikkeling van het kind.
Dus, over een aantal jaar zullen we het weten?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Babykamers uitrusten met teddyberen en zo is volgens mij meer leuk voor de ouders dan voor de baby. Ik vraag me af hoe het kind zou opgroeien als je knuffelspinnen geeft en de kamer volhangt met doodskoppen
Hoho, ik ben niet zwangerquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:49 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dus, over een aantal jaar zullen we het weten?
Ze zei over een aantal jaarquote:
Zo kun je het ook lezen jaquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:15 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Misschien had ze het over zichzelf
Een kennis/vriend van ons heeft meegedaan aan dat verschrikkelijke programma 'Babyboom' van de NCRV.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar onderzoek laat zien dat kinderen in simpele kamers achterkomen in ontwikkeling. Kleuren en voorwerpen(speeltjes, knuffels etc) vormen een stimulans wat goed is voor de ontwikkeling van het kind.
Heb er hier wel één in huis...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:47 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Zijn er hier toevallig zelfstandig ondernemers aanwezig?
Of je hier in Nederland redelijk veilig zit, of dat je ook echt risico loopt. Ik probeer een werkstuk te schrijven over het verschil in ondernemersschap hier en in de states; vanuit mijn oogpunt dat ik denk dat het daar een stuk gevaarlijker is dan hier, aangezien wij een sociaal vangnet hebben en goeie pensioenregelingen enzo. En het feit dat je in Amerika het principe van 'the American dream' hebt; pindaverkoper kan president worden, krantenjongen de directeur van de krant. Maar ik wil weten in hoeverre daar waarheid in zit enzo, of je hier wel zo veilig bent, wat de voorzieningen hier precies zijn e.d.quote:
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Overigens heb ik op Lowlands Ben & Jerry's Socialice gegeten en vond het eigenlijk niet zo heel boeiend
Als je een B.V. of een N.V. opricht zit je redelijk goed. Is het een eenmanszaak en de boel gaat failliet dan mogen ze proberen de rest van het geld bij je vandaan te halen en dan kan je je huis kwijt raken. Bij een maatschap was ook degene waarmee je de zaak opricht aansprakelijk voor alles wat ze niet bij jou kunnen halen, bij een V.O.F. is dat gedeeltelijk zo. Ik weet niet hoe het met een C.V. zit, ik dacht hetzelfde als een V.O.F.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:03 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Of je hier in Nederland redelijk veilig zit, of dat je ook echt risico loopt. Ik probeer een werkstuk te schrijven over het verschil in ondernemersschap hier en in de states; vanuit mijn oogpunt dat ik denk dat het daar een stuk gevaarlijker is dan hier, aangezien wij een sociaal vangnet hebben en goeie pensioenregelingen enzo. En het feit dat je in Amerika het principe van 'the American dream' hebt; pindaverkoper kan president worden, krantenjongen de directeur van de krant. Maar ik wil weten in hoeverre daar waarheid in zit enzo, of je hier wel zo veilig bent, wat de voorzieningen hier precies zijn e.d.
Bij mij zaten er van die schilfertjes ijs in wat je krijgt als het even ontdooid is en daarna weer bevriestquote:
Lastig. Ik denk dat je in Amerika sneller een groter bedrijf neer kunt zetten als je de drive hebt om dat te doen en de babbel. Amerikanen houden van aanpakken en big talk en ze zullen sneller met je meegaan en in zee gaan als je grote plannen hebt. Nederlanders zijn toch behoorlijk nuchter en terughoudend.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:03 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Of je hier in Nederland redelijk veilig zit, of dat je ook echt risico loopt. Ik probeer een werkstuk te schrijven over het verschil in ondernemersschap hier en in de states; vanuit mijn oogpunt dat ik denk dat het daar een stuk gevaarlijker is dan hier, aangezien wij een sociaal vangnet hebben en goeie pensioenregelingen enzo. En het feit dat je in Amerika het principe van 'the American dream' hebt; pindaverkoper kan president worden, krantenjongen de directeur van de krant. Maar ik wil weten in hoeverre daar waarheid in zit enzo, of je hier wel zo veilig bent, wat de voorzieningen hier precies zijn e.d.
Bij een BV moet je nog wel een eigen kapitaal storten als een soort van borg.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
NV's zijn voor een groot deel hetzelfde als BV's qua rechten en zo. Een NV is duurder om op te richten en de aandelen zijn makkelijker verhandelbaar, dat zijn de belangrijkste verschillen (als ik de uitleg goed onthouden heb)
Ja je moet 40k oude guldentjes op de bank storten. Maar dat krijg je gelijk weer terug heb ik begrepen. Dus tja. Ik denk dat het een manier is om de lat hoog te leggen zodat niet iedereen een BV opstart. En als je 40k neer kunt tellen dan kun je blijkbaar wel iets.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij een BV moet je nog wel een eigen kapitaal storten als een soort van borg.
Heb dat nooit zo begrepen...
Dat inleggeld krijg je inderdaad terug als je netjes de boel afhandelt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja je moet 40k oude guldentjes op de bank storten. Maar dat krijg je gelijk weer terug heb ik begrepen. Dus tja. Ik denk dat het een manier is om de lat hoog te leggen zodat niet iedereen een BV opstart. En als je 40k neer kunt tellen dan kun je blijkbaar wel iets.
Even opzoeken denk ik
Even kvk.nl gecheckt en dat zijn die kosten waar ik het over had: bij een B.V. 18.000 en voor een N.V. 45.000. Dat geld mag je overigens wel gewoon gebruiken in het bedrijf, en het kan ook in natura. Als je begint met een vrachtwagen die 19.000 waard is heb je voldoende om een B.V. op te richten (moet je die vrachtwagen wel logischerwijs voor kunnen gebruiken)quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij een BV moet je nog wel een eigen kapitaal storten als een soort van borg.
Heb dat nooit zo begrepen...
Als ik op de gegeven link kijk lees ik dit:quote:Aansprakelijkheidsbeperking: Met je eenmanszaak of VOF ben je met je gehele privé vermogen aansprakelijk. Wanneer je een BV opricht ben je slechts aansprakelijk tot het in de BV gestorte bedrag. Het minimaal gestorte aandelenkapitaal is ¤18.000. Onder normale omstandigheden is je privé-vermogen dus veilig tegen claims van schuldeisers. Binnenkort zal dit bedrag niet meer gestort hoeven worden. Lees hier meer over dit wetsvoorstel
quote:De eis om bij de oprichting van een BV minimaal 18.000 euro in te brengen, was bedoeld om enige zekerheid te bieden aan eventuele schuldeisers. Deze zekerheid is echter schijn omdat het bedrag direct na storting weer opgenomen kan worden door de ondernemer. Dat maakt de eis overbodig en een onnodige belemmering voor het bedrijfsleven, vindt het kabinet.
Mijn rooster is kutquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:32 schreef Nesle het volgende:
zo, nieuwe rooster binnen voor dit jaar..
ik heb morgen de eerste, jawel, 7 uur vrijen dan nog ff een uurtje eco!
V6 is mooooooooi
Dat ik het niet begreep is dus niet zo raar...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:37 schreef Nembrionic het volgende:
Ik lees dit over startkapitaal:
[..]
Als ik op de gegeven link kijk lees ik dit:
[..]
De American Dream zuigt...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Anyhow, bedankt! Ik denk alleen dat ik het minder op de precieze economische details ga zoeken zoals een VOF en een BV enzo, omdat je dat er geen exact equivalent van is in Amerika. Ik zoek het eerder in het statussymbool en de maatschappelijke functie en de nederlandse nuchterheid tegenover de American Dream.
Neuhquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat ik het niet begreep is dus niet zo raar...
Ja, maar als het goed gaat met je bedrijf dan ruled diezelfde zuigende American Dream.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De American Dream zuigt...
Als je business klote gaat, dan kan je wel volharden, maar uiteindelijk ga je toch op je muil en dus goed ook...
Eén zwangere vrouw hier vind ik wel genoeg.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:15 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Misschien had ze het over zichzelf
Kinderhater!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:56 schreef Soempie het volgende:
[..]
Eén zwangere vrouw hier vind ik wel genoeg.![]()
quote:Nokia 8910
De 8910 is een bijzonder fraai vormgegeven telefoon, gemaakt van titanium. Qua specificaties heeft het toestel alles te bieden, zoals bluetooth, voicedial, voicememo, HSCSD en 4 ingebouwde spelletjes.
¤85,00
Nokia 8910i
De 8910 is de meest chique telefoon van Nokia toentertijd. Ondanks zijn toenmalige hoge prijs zijn de specs van de 8910 matig. Met de 8910i wordt dit euvel verholpen dankzij een kleurenscherm, JAVA ondersteuning en MMS support.
¤135,00
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:10 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik had me ingeschreven bij een uitzendbureau voor eventueel vakantiewerk in regio Leeuwarden. Krijg ik nu een mail van ze of ik misschien interesse heb om luchtverkeersleider op Schiphol te worden!
Goed voor je reisvergoeding...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:10 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik had me ingeschreven bij een uitzendbureau voor eventueel vakantiewerk in regio Leeuwarden. Krijg ik nu een mail van ze of ik misschien interesse heb om luchtverkeersleider op Schiphol te worden!
Hadden ze er bij gezet: startsalaris 58.000, ervaren lvl's zouden 120.000 euro per jaar verdienen. Het is ook een van de meest stressvolle beroepen die er isquote:
`quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, maar als het goed gaat met je bedrijf dan ruled diezelfde zuigende American Dream.
Ik ben er nog niet over uit of ik de AD goed of slecht vind. Het heeft wel wat natuurlijk. Als je het maakt, dan maak je het goed ook.
Het feit blijft natuurlijk dat als je een bedrijf start, dan aanvaardt je het risico dat het niet goed gaat. Maar veel mensen staan daar niet bij stil.
Ben jij zo "eigenwijs" om je zandkasteel vlakbij de vloedlijn te bouwen, dan moet je ook niet huilend naar je ouders rennen omdat de zee je prachtige kasteel heeft weggespoeld.
Dat klinkt momenteel wat raar...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:23 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja, ik wil het er ook niet over hebben of ik de American Dream een goed concept vind (overigens, in mijn ogen heeft het zijn goede en slechte punten), ik wil alleen de manier van Amerikaans ondernemen vergelijken met dat hier. Als het een beetje goed werkstuk is, mag ik met de herfst zelf naar de states
Ik had een lollig stukje over verschillen in zakendoen in verschillende landen, maar die kan ik nu niet zo snel vindenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:23 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
`
Ja, ik wil het er ook niet over hebben of ik de American Dream een goed concept vind (overigens, in mijn ogen heeft het zijn goede en slechte punten), ik wil alleen de manier van Amerikaans ondernemen vergelijken met dat hier. Als het een beetje goed werkstuk is, mag ik met de herfst zelf naar de states
Scherpquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat klinkt momenteel wat raar...
quote:Man: Why do you always have to bring that up?
Woman: Oh, come on, your penis is huge! It's one of the biggest I've ever seen! (gestures with hands)
Man (looking around nervously): Are you crazy? We're in a public place!
Woman: What? No one is listening.
Whehe dat stukje over Nederland is echt grappigquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Die stukjes leken wat op deze en deze
quote:.The Dutch are extremely direct in their communication.
.They may sound blunt if you come from a culture where communication is more indirect and context driven.
.They do not use hyperbole, and likewise they expect to be told yes or no in clear words
Dat herken ik ook wel. Vooral bij grote bedrijven. Dreigen dat je weggaat etc werkt niet echt.quote:Avoid confrontational behaviour or high- pressure tactics
Zoals .Most Dutch only use first names with family and close friends.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Whehe dat stukje over Nederland is echt grappig
Er zijn best wat dingen waarvan ik denk: "dat was vroeger" of "je hebt net de verkeerde getroffen"
quote:
quote:
Volgens mij is het inderdaad meer andersom we spreken jan alleman en de baas aan met de voornaam, verder klopen dingen wel maar is de uitleg niet altijd juistquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zoals .Most Dutch only use first names with family and close friends.
.Wait until invited before moving to a first-name basis.
Heb geloof ik bij geen een baantje wat ik tot nu toe heb gehad m'n leidinggevenden standaard aangesproken met meneer/mevrouw .... Op school was dat wel zo, maar dat is toch anders
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:35 schreef LadyBlack het volgende:
Hoi allemaal![]()
Ik wilde gaan vragen: "wat heb ik gemist?", maar ik zie het meteen!IARL gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat ontzettend goed nieuws
Heerlijke vakantie gehad! Weekje kamperen was erg geslaagd, lekker weer gehad en een zwembad op de campingquote:
Yep, we zijn weer op dek.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 01:05 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
De nachtploeg is er ook weer
Weltrustenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 01:19 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Dan kan ik lekker naar bedje![]()
werkse
En een zwangere vrouw en haar man? Dus twee mensen in dit topic?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:56 schreef Soempie het volgende:
Eén zwangere vrouw hier vind ik wel genoeg.![]()
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:35 schreef LadyBlack het volgende:
Hoi allemaal![]()
Ik wilde gaan vragen: "wat heb ik gemist?", maar ik zie het meteen!IARL gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat ontzettend goed nieuws
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:47 schreef LadyBlack het volgende:
En Sziget was tof![]()
![]()
![]()
Heb mooie optredens gezien, Alanis was erg goed, en we hebben een echt hilarische show van Die Ärzte gezienEn verder goeie shows van Kaiser Chiefs, REM, Danko Jones, Maceo Parker, en met name Voicst
Vanaf nu ben jij hier dus dequote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:08 schreef MaJo het volgende:
Kom net bij de dokter vandaan en hij denkt ook dat er speed in mijn drank gegooid is. Advies is nog meer slapen. Ben ook moe dus dat ga ik weer doen. Tot morgen ofzo
Vorige week plaatste ik deze:quote:
Neehoor, ik kende ze natuurlijk hier al lang van de radio, en heb ontzettend uit mn dak staan gaan bij hun show op Noorderslagquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat je Voicst helemaal in Hongarije moet ontdekken...
O ja, goedenmorgen allemaal...
Een beetje welquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vorige week plaatste ik deze:
[ afbeelding ]
Is dit toeval?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |