Zeer goede tekst die nog ff uitlegt over moderne slavernij:quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:42 schreef ToT het volgende:
Mja dan komen we weer terug op die stukken over slavernij en vrouwonvriendelijkheid enzo: als je daar God in ziet, leef je met andere normen en waarden dan ik, ook al zet je andere, mooiere stukken van de Bijbel er tegenover om die andere woorden wat te verzachten.
Ik zie al in het hiernamaals dat Ali, naar de hemel gaat en wij kunnen daar niet komen, en dan hebben wij zoiets van : Shit man, die Ali had gewoon gelijk, nu moeten we weer op de aarde gaan lopen om daar ook te komenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het zal je nooit tot God brengen, dat is dus in je eigen nadeel. Maar als je met heel je hart en verstand werkelijk gelooft dat het de waarheid is en je leeft daar naar, kan iemand je dat dan kwalijk nemen? Ik denk het niet. Maar je kan he took weer niet als excuus gebruiken. Je hebt nu van mij bijv. weer een andere kijk op de zaken gekregen. Ik beweer dat al die religies niet hetzelfde zijn. Je zou het kunnen interpreteren als dat God je toch iets wil laten zien, wat je voorheen gemist hebt. Je bent niet voor niets in dit topic beland, en ik spendeer niet voor niets uren en uren aan uitleg![]()
[..]
quote:Dat weet ik dus niet. Je kan naar mijn mening geen situatie schetsen en dan aan mij vragen of je in de hemel komt. Daarvoor moet je alles in de psyche van die persoon uiteen kunnen zetten, elk stukje kennis en levenservaring wat iemand op heeft gedaan, elke actie, elke verwerping en aanneming van waarheid, of iemand oprecht zijn hart volgt, eventuele misleidingen, etc. etc. Maar officieel, zuiver volgens de protocollen, ben je als niet-christen gewoon de zak omdat je de wet hebt overtreden, geen vergeving daarvoor hebt gekregen dmv Jezus Christus en daardoor je recht op leven verloren hebt.
Ik zie dat eerder als vrijheid, en dus een voordeel. Moet er niet aan denken in dat keurslijf van jouw god te leven.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het zal je nooit tot God brengen, dat is dus in je eigen nadeel.
Ik vind je een slechte boodschapper, je roept zo goed als niets anders dan weerstand op. Misschien wel omdat je ontzettend hoogmoedig van de toren blaast.quote:Maar als je met heel je hart en verstand werkelijk gelooft dat het de waarheid is en je leeft daar naar, kan iemand je dat dan kwalijk nemen? Ik denk het niet. Maar je kan he took weer niet als excuus gebruiken. Je hebt nu van mij bijv. weer een andere kijk op de zaken gekregen. Ik beweer dat al die religies niet hetzelfde zijn. Je zou het kunnen interpreteren als dat God je toch iets wil laten zien, wat je voorheen gemist hebt. Je bent niet voor niets in dit topic beland, en ik spendeer niet voor niets uren en uren aan uitleg![]()
Waar zijn je officiele bewijzen?quote:Maar officieel, zuiver volgens de protocollen, ben je als niet-christen gewoon de zak omdat je de wet hebt overtreden, geen vergeving daarvoor hebt gekregen dmv Jezus Christus en daardoor je recht op leven verloren hebt.
Ik ben het hier grotendeels mee eens, vind die vergelijking met the secret niet eens zo slecht, maar dan is the secret uiteraard de geperverteerde versie van de geschenken en zegeningen die God ons geeft omdat we op Hem vertrouwen, in Zijn liefde geloven, waar the secret alleen maar dient voor onze egoïstische verlangens. En ik geloof dat Jezus best al die mekkerende mensen aanhoort, tegelijkertijd, Hij houdt immers van allemaal zoveel dat Hij bereid is geweest voor hen te sterven.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:18 schreef wiseguy-23 het volgende:
Yoww lang geleden, dus weer ff reageren. Die hele kwestie van de 10 geboden houden, wanneer je nou wel of of niet gered bent etc. heeft mij heel erg aan het denken gezet. Ik heb een koppeling gemaakt met mijn eigen levenservaringen en met the secret. De theorie die eruit voort komt is alsvolgt:
- Bij onze geboorte zijn we voor een groot deel van nature moordenaars, verkrachters, leugenaars, egocentrisch etc. Als we zo ook sterven behoren wij niet eeuwig te leven. We zijn dus als het ware vervloekt. Echter er is hoop in Jezus Christus. Dit is meer dan weten wie Jezus is en wat hij deed. Het is ook belangrijk dat je gelooft. Geloof dat God je gebeden verhoord en je zal verhoord worden. Ik geloof dat God een wet in het universum heeft ingesteld waarbij je ontvangt wat je gelooft en waar je behoefte aan hebt. Dit is dan weer afgeleid van the secret. Het lijkt mij logisch dat Jezus niet naar miljoenen mekkerende mensen tegelijkertijd luistert, maar eerder dat hij een universeel mechanisme heeft bedacht waarbij je hulp ontvangt als je het nodig hebt, en het vraagt in zijn naam. Wanneer je dan Gods energie door je heen voelt gaan en je leert te wandelen met God, word je aangesterkt en omgevormd waarbij je zondige kant niet de kans krijgt zich te manifesteren in dit leven. Wanneer we dan bij de wederopstanding opgewekt worden, veranderen we in een ogenblik waarbij de zonde voorgoed uit onze aard is. Het is dus noodzakelijk om wedergeboren te worden om eeuwig te leven. Dit is een spirituele wedergeboorte, alleen mogelijk gemaakt door Jezus Christus. Ik denk dat er echter ook mensen zijn die het goede nastreven, niet geloven, maar toch overschaduwd worden door Gods bron van liefde en genade. Ik geloof ook dat er genoeg voor iedereen is.
De duivel mengt waarheid met leugens en is eigenlijk maar een zielige persoonlijkheid vergeleken met de levende God. De duivel zal de wetten van God bijvoorbeeld aanwenden om onze zondige aard te voeden; geld, succes, roem etc. zijn allemaal zaken die als ze een doel op zich zijn, lijnrecht tegenover de hemelse principes van liefde, offers etc zijn. Als we denken dat we het goed voorelkaar hebben in deze wereld, zijn we waarschijnlijk heel ver van ons echte huis in de hemel.
Ik zeg niet dat wat ik zeg de waarheid is, maar dit lijkt mij zown beetje de meest logische visie op God. Wanneer God in je hart leeft en je zoveel ontvangt, zijn Gods wetten geen last meer, maar een lust omdat dat het minste is wat je kan doen voor de God die je zegent.
Ik heb wel eens gehoord, en als je daar lang over nadenkt dan is het erg aangrijpend en onvoorstelbaar:quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat 'lust in de wet' staat ook letterlijk in de bijbel volgens mij. Kan me ook in die uitleg helemaal vinden. Ik vraag God zovaak wat ik nou kan doen als dank voor alles wat Hij in mijn leven gedaan heeft. Maar Hij doet dat allemaal uit liefde. Ik hoef slechts zijn geboden te bewaren en dus Zijn liefde met iedereen te delen. Zo is het leven bedoeld.
Ik heb dat al een keer eerder genoemd. Straks is het te laat en dan zullen een aantal mensen hier zeggen, al knarsetandend en verbitterd: 'die kut-ali had dus toch gelijk'. Ik doe dit allemaal niet voor niets. Ik plaats niet voor niets al die bronnen etc. Het gaat me nergens anders om dan om jullie zelf, om dat soort toestanden in de toekomst dus te voorkomen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:56 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ik zie al in het hiernamaals dat Ali, naar de hemel gaat en wij kunnen daar niet komen, en dan hebben wij zoiets van : Shit man, die Ali had gewoon gelijk, nu moeten we weer op de aarde gaan lopen om daar ook te komen. Best komisch, jij hebt ons gewaarschuwd immers
![]()
Nou, tegen die tijd word je gewoon vernietigd. Geen groen gras dus.quote:En wij zien dat dan vanuit een dal tussen bergen in, staand op groen gras, zoiets staat me bij tenminste, of het is me fantasie, dat groepje refereer ik dan aan met: "Magic the gathering"![]()
Ja dat is volgens mij ook zo. God geeft meer om ons dat wij om onszelf. Daarom lijken zijn regeltjes en manier van leven ook zo streng. Het lijkt voor ons een last, maar als we er naar leven blijkt het een lust te zijn.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:11 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord, en als je daar lang over nadenkt dan is het erg aangrijpend en onvoorstelbaar:
God houdt meer van jou, als jij van je zelf houdt
En wat precies ontvang jij dan?? Geluk? Liefde? Tevredenheid? Voorspoed? Vrolijkheid? Vredigheid? Ontspanning? Vreugde?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:18 schreef wiseguy-23 het volgende:
Wanneer God in je hart leeft en je zoveel ontvangt
Ja, over die slavernij nog even he, jullie hadden het over aan de deurpost spijkeren met je oor. Volgens mij is dat echt een hele wilde interpretatie en staat daar slechts dat je oor gepierced wordt als slaaf. Dat lijkt me dus wel even wat anders.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:42 schreef ToT het volgende:
Mja dan komen we weer terug op die stukken over slavernij en vrouwonvriendelijkheid enzo: als je daar God in ziet, leef je met andere normen en waarden dan ik, ook al zet je andere, mooiere stukken van de Bijbel er tegenover om die andere woorden wat te verzachten.
Nee, dan leven we gewoon nogmaals dit leven en dan mischien voor de 8e keer ofzo, zonder dat we ons daar bewust van zijn, mischien is dit ook al de 7e keer dat we dit ons leven leven, niet allemaal maar mischien de meeste wel onder ons (dat we wederom op Fok! zitten anno 2008, op 18 augustusquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nou, tegen die tijd word je gewoon vernietigd. Geen groen gras dus.
Maar je komt wel over als een ontzettend haatdragend persoon. Ik geloof je niet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En wat precies ontvang jij dan?? Geluk? Liefde? Tevredenheid? Voorspoed? Vrolijkheid? Vredigheid? Ontspanning? Vreugde?
Ik ook. En ik hoef me niet eens te verlustigen aan gods wetjes.
Nee dat hoop je, omdat je op die manier niet bang hoeft te zijn voor dat laatste oordeel en een eeuwige dood. Dat meerdere levens en reincarnatie is een leugen van Satan om je weg te houden van bekering, zodat je jezelf de dood in jaagt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:18 schreef neo567 het volgende:
[..]
Nee, dan leven we gewoon nogmaals dit leven en dan mischien voor de 8e keer ofzo, zonder dat we ons daar bewust van zijn, mischien is dit ook al de 7e keer dat we dit ons leven leven, niet allemaal maar mischien de meeste wel onder ons dat we wederom op Fok! zitten anno 2008, op 18 augustus![]()
Vele levens zul je leven immers, of dat tegelijkertijd is of niet, mischien wel beide.
Nog niet in je wildste dromenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb dat al een keer eerder genoemd. Straks is het te laat en dan zullen een aantal mensen hier zeggen, al knarsetandend en verbitterd: 'die kut-ali had dus toch gelijk'. Ik doe dit allemaal niet voor niets. Ik plaats niet voor niets al die bronnen etc. Het gaat me nergens anders om dan om jullie zelf, om dat soort toestanden in de toekomst dus te voorkomen.
[..]
quote:Nou, tegen die tijd word je gewoon vernietigd. Geen groen gras dus.
Nee. Want ik geloof niet wat jij gelooft. En ik zie jouw al knarsentanden dat er na je dood niets anders blijkt dan wat er voor je geboorte was..... niets.quote:
Oh nu ik dat weet kan ik me bekeren , de rest past wel in mijn straatje en heb ik wel een hart voor ...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, over die slavernij nog even he, jullie hadden het over aan de deurpost spijkeren met je oor. Volgens mij is dat echt een hele wilde interpretatie en staat daar slechts dat je oor gepierced wordt als slaaf. Dat lijkt me dus wel even wat anders.
Jij komt ook niet echt over als iemand met veel vreugde en liefde in het leven, maar eerder haatdragend. Ik geloof jou ook niet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:21 schreef Summers het volgende:
[..]
Nog niet in je wildste dromen. knarsentanden en verbittering is meer jouw afdeling en er zal nooit 1 sec zijn dat jij boven een ander staat op wat voor manier dan ook , dat je dat nodig hebt om je aan vast te houden zeg ...
[..]
Dus dan bedoelt jezus met vele levens zul je leven, dat je een kleuter periode hebt, een puber periode, een adolescentie periode, een volwassen periode, een tweede jeugd, en dan abrakaas of sarahquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee dat hoop je, omdat je op die manier niet bang hoeft te zijn voor dat laatste oordeel en een eeuwige dood. Dat meerdere levens en reincarnatie is een leugen van Satan om je weg te houden van bekering, zodat je jezelf de dood in jaagt.
'Met vele levens zul je leven'?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:22 schreef neo567 het volgende:
[..]
Dus dan bedoelt jezus met vele levens zul je leven, dat je een kleuter periode hebt, een puber periode, een adolescentie periode, een volwassen periode, een tweede jeugd, en dan abrakaas of sarah
en vervolgens (o)pa/(o)ma ??
Er predikt er hier maar één over haat, en dat nog wel onder het mom van liefde. Pure misleiding. Kijk maar in de spiegel.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar je komt wel over als een ontzettend haatdragend persoon. Ik geloof je niet.
Aan de deurpost spijkeren van je oor?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, over die slavernij nog even he, jullie hadden het over aan de deurpost spijkeren met je oor. Volgens mij is dat echt een hele wilde interpretatie en staat daar slechts dat je oor gepierced wordt als slaaf. Dat lijkt me dus wel even wat anders.
Dat bedoel ik!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
'Met vele levens zul je leven'?
Hier ook weer: je timmert datgene wat je Christelijke opvattingen zou kunnen tegenspreken met "Satan" dicht. Op die manier kun je alles sluitend maken. Het doet mij een beetje als middeleeuwse bangmakerij aan, eigenlijk. Datgene wat de katholieke kerk deed, dat instituut waarvan je zelf denkt dat het satanisch is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee dat hoop je, omdat je op die manier niet bang hoeft te zijn voor dat laatste oordeel en een eeuwige dood. Dat meerdere levens en reincarnatie is een leugen van Satan om je weg te houden van bekering, zodat je jezelf de dood in jaagt.
Oorbel komt in me op, hebben slaven geen oorbel?, oor is een vd "deuren" naar je hoofd immersquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Aan de deurpost spijkeren van je oor?Handig, zo'n slaaf die met z'n oor aan je deur vasthangt, kan ie mooi de post doorgeven
Maar er staat inderdaad niks over( wehigisho el hadelet o el hamezoezah weratsah adonai et azno bamazrzea. We'avdo le'olam. Letterlijk "en hij zal hem brengen naar de deur, of naar de mezoezah, en zijn heer zal zijn oor doorboren met een priem. En zijn slaaf ( is hij ) voor altijd )
Dat bedoel ik. Venijn, venijn, en nog eens venijn. Wanneer word je eens wat vriendelijker?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:24 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Er predikt er hier maar één over haat, en dat nog wel onder het mom van liefde. Pure misleiding. Kijk maar in de spiegel.
Eh, Genesis?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:27 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hier ook weer: je timmert datgene wat je Christelijke opvattingen zou kunnen tegenspreken met "Satan" dicht. Op die manier kun je alles sluitend maken. Het doet mij een beetje als middeleeuwse bangmakerij aan, eigenlijk. Datgene wat de katholieke kerk deed, dat instituut waarvan je zelf denkt dat het satanisch is.
Dat is wel een beetje de standaard verdediging hequote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar je komt wel over als een ontzettend haatdragend persoon. Ik geloof je niet.
Dat heb ik vaker gehoord op de kerk clubjes waar ik ben geweest.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan dan?
Wat, Genesis?quote:
Nee helemaal niets.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:30 schreef neo567 het volgende:
[..]
Dat heb ik vaker gehoord op de kerk clubjes waar ik ben geweest.
Zegt het jou niets dan?
Maak je niet druk, venijn zit immers in de staart;quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Venijn, venijn, en nog eens venijn. Wanneer word je eens wat vriendelijker?
3 Maar van de vrucht des booms, die in het midden des hofs is, heeft God gezegd: Gij zult van die niet eten, noch die aanroeren, opdat gij niet sterft.quote:
Ik ben helemaal niet bang voor de dood. Hoe vaak heb ik dat nu al gezegd? Bovendien is aangaande reincarnatie al wel degelijk bewijs aangetoond door middel van ondermeer regressiesessies die zijn opgenomen en gedocumenteerd. Voor jouw god moeten we het eerste spoortje bewijs nog steeds zien te vinden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er staat mij iets bij dat jezus tegen de mensen zei:quote:
Zou het eerlijk en rechtvaardig zijn als jij mij 100 keer helemaal afbrand en in de hel plaatst ? Dan mag je wat mij betreft daar zelf een keer heenrotten . Dat heeft niks met mijn vreugde of liefde te maken want jij brand miljoenen medemensen af onder het mom van .... jij verpest dus ook MIJN wereld waarin ik positief en liefde wil zien .quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jij komt ook niet echt over als iemand met veel vreugde en liefde in het leven, maar eerder haatdragend. Ik geloof jou ook niet.
Venijn? Waar?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Venijn, venijn, en nog eens venijn. Wanneer word je eens wat vriendelijker?
Ik herken het niet, sorry.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:38 schreef neo567 het volgende:
[..]
Er staat mij iets bij dat jezus tegen de mensen zei:
Daar waar ik ga, daar zult u vele levens voor moeten leven.
Kan het niet zo 1 2 3 terugvinden...
Maar waarom voel jij je geroepen om mij daarop aan te vallen zodat ik verander? Je kan mij toch ook gewoon respecteren zoals ik ben en daarmee het goede voorbeeld geven? Als het mensen niet aanstaat wat ik zeg, kunnen ze er voor kiezen om mijn posts niet te lezen, mij geen vragen te stellen, etc. Ik denk niet dat jij voor ze in de bres hoeft te springen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Venijn? Waar?
Wanneer word jij eens wat vriendelijker dan? Wanneer accepteer je eens dat anderen een afwijkende visie hebben dan die van heilige Ali? En dat die visie niet perse slecht hoeft te zijn? Wanneer ga jij eens gewoon je mond houden in plaats van mensen de vreselijkste dingen te voorspellen, mensen af te kraken, mensen te ridiculiseren, mensen als minderwaardig te beschouwen??
En zeg niet dat je dat niet doet, want ik steek er zo een avond in en ga al je posts uit deze reeks quoten die beledigend, afkrakend, betweterig, arrogant, hoogmoedig en boosaardig zijn.
De enige tegen wie ik ageer ben jij. Omdat ik me dood erger aan je gedrag. Er is niemand in deze hele reeks die ik op dergelijke spiegelende wijze van repliek dien, alleen jou. En ik ben niet de enige. Waarom denk je dat je in plaats van aanbeden, verguisd wordt in dit topic? Vanwege een totaal gebrek aan respect en een overdosis aan narcisme.
Erg he hoe hij zijn angst en waarheid op iedereen projecteerd en dat zover doorvoert dat hij beweerd dat we stiekem zijn waarheid wel weten maar het ontkennenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:35 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet bang voor de dood. Hoe vaak heb ik dat nu al gezegd? Bovendien is aangaande reincarnatie al wel degelijk bewijs aangetoond door middel van ondermeer regressiesessies die zijn opgenomen en gedocumenteerd. Voor jouw god moeten we het eerste spoortje bewijs nog steeds zien te vinden.
quote:Ik vind je een naar persoon Ali. Een akelige betweter die door middel van stemmingmakerij probeert om zijn visie erdoorheen te knuppelen. Ik ben niet haatdragend, nooit geweest ook. Ik heb wel een hekel aan jouw manipulatieve manier van posten. Vragen nooit beantwoorden die je niet aanstaan, maar wel vingertje wijzen naar mensen die weigeren naar je te luisteren omdat ze zelf kennis hebben vergaard en beter weten dan jij. Dat kun je niet verkroppen. Dat iemand het beter weet dan jij. Dus wie is er nu haatdragend?
Bovendien zou god over mij moeten oordelen, niet jij. Toch zit jij al 13 topics op de stoel van god.
waarom voelde jij je geroepen om ons aan te vallen op ons geloof dan ? is dat wel respectvol ? JIj wilde alleen maar helpen ? Als ik mensen oprecht help reageren ze toch ECHT anders .quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar waarom voel jij je geroepen om mij daarop aan te vallen zodat ik verander? Je kan mij toch ook gewoon respecteren zoals ik ben en daarmee het goede voorbeeld geven? Als het mensen niet aanstaat wat ik zeg, kunnen ze er voor kiezen om mijn posts niet te lezen, mij geen vragen te stellen, etc.
Wie speelt er nou werkelijk voor god?
Ik opende een topic omdat ik geloof dat ik bewijzen heb dat veel zaken die mensen praktiseren Luciferisch zijn, terwijl ze zich daar zelf niet bewust van zijn. Dat is niet bedoeld om mensen aan te vallen, maar om informatie te verspreiden. Mensen kunnen zich daar aangevallen door voelen, maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid. Informatie is informatie, daar zit geen mening van mij bij.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:47 schreef Summers het volgende:
[..]
waarom voelde jij je geroepen om ons aan te vallen op ons geloof dan ? is dat wel respectvol ? JIj wilde alleen maar helpen ? Als ik mensen oprecht help reageren ze toch ECHT anders .
Maar Jezus was zelf ook een haatzaaier. Hij sprak de waarheid en daarom haatten de mensen Hem. Uiteindelijk werd Hij er voor vermoord, zonder schuldig te zijn geweest voor wat dan ook.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:49 schreef Summers het volgende:
Je bent een haatzaaier Ali , 1 van de vele , jezus verwacht je eigen verantwoordelijkheid en die gaat je niet redden van de gevolgen van jouw acties .
De romeinse keizers zagen toch een bedreiging in Jezus (aantasting van de roomse macht); hij kreeg te veel volgelingen!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar Jezus was zelf ook een haatzaaier. Hij sprak de waarheid en daarom haatten de mensen Hem. Uiteindelijk werd Hij er voor vermoord.
Ik wil je helemaal niet veranderen, en ik voel me nergens toe geroepen. Ik ga jou alleen niet respecteren als jij ook niemand die een andere mening is toegedaan respecteert, dus wat goede voorbeeld geven betreft sta je zelf ook niet vooraan.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar waarom voel jij je geroepen om mij daarop aan te vallen zodat ik verander? Je kan mij toch ook gewoon respecteren zoals ik ben en daarmee het goede voorbeeld geven? Als het mensen niet aanstaat wat ik zeg, kunnen ze er voor kiezen om mijn posts niet te lezen, mij geen vragen te stellen, etc. Ik denk niet dat jij voor ze in de bres hoeft te springen.
Ik niet, god bestaat niet.quote:Wie speelt er nou werkelijk voor god?
Nee, de Romeinen hadden geen reden om Hem te vermoorden. Het waren de joden die Hem wilden doden, maar zij hadden geen macht om mensen ter dood te veroordelen. Jezus was een revolutionair, een gevaar voor het establishment van de Farizeeën. Zijn woorden waren soms hard en drongen door tot ieders geweten. Daarom bekeerden sommigen zich, en werden anderen gigantisch kwaad. Het is ieders persoonlijke keuze wat te doen met waarheid, verzetten of accepteren en er naar leven.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:59 schreef neo567 het volgende:
[..]
De romeinse keizers zagen toch een bedreiging in Jezus (aantasting van de roomse macht); hij kreeg te veel volgelingen!
De meeste mensen haatte Jezus helemaal niet, ze vonden barabbas stoerder denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |