abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:27:16 #176
34793 neo567
You know who
pi_60952652
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Aan de deurpost spijkeren van je oor? Handig, zo'n slaaf die met z'n oor aan je deur vasthangt, kan ie mooi de post doorgeven

Maar er staat inderdaad niks over ( wehigisho el hadelet o el hamezoezah weratsah adonai et azno bamazrzea. We'avdo le'olam. Letterlijk "en hij zal hem brengen naar de deur, of naar de mezoezah, en zijn heer zal zijn oor doorboren met een priem. En zijn slaaf ( is hij ) voor altijd )
Oorbel komt in me op, hebben slaven geen oorbel?, oor is een vd "deuren" naar je hoofd immers
pi_60952668
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:24 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Er predikt er hier maar één over haat, en dat nog wel onder het mom van liefde. Pure misleiding. Kijk maar in de spiegel.
Dat bedoel ik. Venijn, venijn, en nog eens venijn. Wanneer word je eens wat vriendelijker?
pi_60952690
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:27 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hier ook weer: je timmert datgene wat je Christelijke opvattingen zou kunnen tegenspreken met "Satan" dicht. Op die manier kun je alles sluitend maken. Het doet mij een beetje als middeleeuwse bangmakerij aan, eigenlijk. Datgene wat de katholieke kerk deed, dat instituut waarvan je zelf denkt dat het satanisch is.
Eh, Genesis?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:29:09 #179
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60952708
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar je komt wel over als een ontzettend haatdragend persoon. Ik geloof je niet.
Dat is wel een beetje de standaard verdediging he Zodra iemand een persoonlijke ervaring heeft die strijdig is met je geloof, gewoon die persoon een leugenaar noemen. Lekker veilig.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:30:29 #180
34793 neo567
You know who
pi_60952748
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waar heb je dat vandaan dan?
Dat heb ik vaker gehoord op de kerk clubjes waar ik ben geweest.
Zegt het jou niets dan?
pi_60952755
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Eh, Genesis?
Wat, Genesis?
pi_60952777
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:30 schreef neo567 het volgende:

[..]

Dat heb ik vaker gehoord op de kerk clubjes waar ik ben geweest.
Zegt het jou niets dan?
Nee helemaal niets.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:31:49 #183
34793 neo567
You know who
pi_60952793
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Venijn, venijn, en nog eens venijn. Wanneer word je eens wat vriendelijker?
Maak je niet druk, venijn zit immers in de staart;

(nog heel ff dus)
pi_60952846
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:30 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wat, Genesis?
3 Maar van de vrucht des booms, die in het midden des hofs is, heeft God gezegd: Gij zult van die niet eten, noch die aanroeren, opdat gij niet sterft.
4 Toen zeide de slang tot de vrouw: Gijlieden zult den dood niet sterven;
5 Maar God weet, dat, ten dage als gij daarvan eet, zo zullen uw ogen geopend worden, en gij zult als God wezen, kennende het goed en het kwaad.

Volgens mij, ik doe nu een wilde gok, is 90% van de religies op aarde verbonden met die 2 principes van niet sterven en goddelijk zijn/worden, deel van god zijn, etc. Daarom worden die gezien als producties van Satan. Het zijn de millennia oude leugens waarmee de eerste mensen al verleid werden tot ongehoorzaamheid en ongeloof.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:35:19 #185
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60952905
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee dat hoop je, omdat je op die manier niet bang hoeft te zijn voor dat laatste oordeel en een eeuwige dood. Dat meerdere levens en reincarnatie is een leugen van Satan om je weg te houden van bekering, zodat je jezelf de dood in jaagt.
Ik ben helemaal niet bang voor de dood. Hoe vaak heb ik dat nu al gezegd? Bovendien is aangaande reincarnatie al wel degelijk bewijs aangetoond door middel van ondermeer regressiesessies die zijn opgenomen en gedocumenteerd. Voor jouw god moeten we het eerste spoortje bewijs nog steeds zien te vinden.

Ik vind je een naar persoon Ali. Een akelige betweter die door middel van stemmingmakerij probeert om zijn visie erdoorheen te knuppelen. Ik ben niet haatdragend, nooit geweest ook. Ik heb wel een hekel aan jouw manipulatieve manier van posten. Vragen nooit beantwoorden die je niet aanstaan, maar wel vingertje wijzen naar mensen die weigeren naar je te luisteren omdat ze zelf kennis hebben vergaard en beter weten dan jij. Dat kun je niet verkroppen. Dat iemand het beter weet dan jij. Dus wie is er nu haatdragend?

Bovendien zou god over mij moeten oordelen, niet jij. Toch zit jij al 13 topics op de stoel van god.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:37:13 #186
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60952964
Ik zie een mooie quote waar God een leugenaar blijkt. Wat heeft dat verder te maken met het dichttimmeren met 'satan stempels' ?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:38:11 #187
34793 neo567
You know who
pi_60953001
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee helemaal niets.
Er staat mij iets bij dat jezus tegen de mensen zei:
Daar waar ik ga, daar zult u vele levens voor moeten leven.

Kan het niet zo 1 2 3 terugvinden...
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:38:18 #188
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60953006
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jij komt ook niet echt over als iemand met veel vreugde en liefde in het leven, maar eerder haatdragend. Ik geloof jou ook niet.
Zou het eerlijk en rechtvaardig zijn als jij mij 100 keer helemaal afbrand en in de hel plaatst ? Dan mag je wat mij betreft daar zelf een keer heenrotten . Dat heeft niks met mijn vreugde of liefde te maken want jij brand miljoenen medemensen af onder het mom van .... jij verpest dus ook MIJN wereld waarin ik positief en liefde wil zien .
maar misschien snap je dan een keer hoe het zelf voelt want mededogen , liefde en rechtvaardigheid zijn maar loze woorden zonder de daden .
Je kan niet ondertussen de hele wereld onder jou plaatsen want dan heb je gewoon een schop onder je kont nodig en moeten jouw oren hoognodig een keer worden gewassen tot je snapt dat je de wereld alleen maar duisterder maakt ipv de liefde die je zegt te hebben .
Jij hebt geen respect voor anderen dus ga niet klagen als iemand dat niet voor jou heeft, jij hebt het niet verdiend en verpest het zelf .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:42:35 #189
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60953145
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Venijn? Waar?

Wanneer word jij eens wat vriendelijker dan? Wanneer accepteer je eens dat anderen een afwijkende visie hebben dan die van heilige Ali? En dat die visie niet perse slecht hoeft te zijn? Wanneer ga jij eens gewoon je mond houden in plaats van mensen de vreselijkste dingen te voorspellen, mensen af te kraken, mensen te ridiculiseren, mensen als minderwaardig te beschouwen??

En zeg niet dat je dat niet doet, want ik steek er zo een avond in en ga al je posts uit deze reeks quoten die beledigend, afkrakend, betweterig, arrogant, hoogmoedig en boosaardig zijn.

De enige tegen wie ik ageer ben jij. Omdat ik me dood erger aan je gedrag. Er is niemand in deze hele reeks die ik op dergelijke spiegelende wijze van repliek dien, alleen jou. En ik ben niet de enige. Waarom denk je dat je in plaats van aanbeden, verguisd wordt in dit topic? Vanwege een totaal gebrek aan respect en een overdosis aan narcisme.
pi_60953152
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:38 schreef neo567 het volgende:

[..]

Er staat mij iets bij dat jezus tegen de mensen zei:
Daar waar ik ga, daar zult u vele levens voor moeten leven.

Kan het niet zo 1 2 3 terugvinden...
Ik herken het niet, sorry.
pi_60953202
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:42 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Venijn? Waar?

Wanneer word jij eens wat vriendelijker dan? Wanneer accepteer je eens dat anderen een afwijkende visie hebben dan die van heilige Ali? En dat die visie niet perse slecht hoeft te zijn? Wanneer ga jij eens gewoon je mond houden in plaats van mensen de vreselijkste dingen te voorspellen, mensen af te kraken, mensen te ridiculiseren, mensen als minderwaardig te beschouwen??

En zeg niet dat je dat niet doet, want ik steek er zo een avond in en ga al je posts uit deze reeks quoten die beledigend, afkrakend, betweterig, arrogant, hoogmoedig en boosaardig zijn.

De enige tegen wie ik ageer ben jij. Omdat ik me dood erger aan je gedrag. Er is niemand in deze hele reeks die ik op dergelijke spiegelende wijze van repliek dien, alleen jou. En ik ben niet de enige. Waarom denk je dat je in plaats van aanbeden, verguisd wordt in dit topic? Vanwege een totaal gebrek aan respect en een overdosis aan narcisme.
Maar waarom voel jij je geroepen om mij daarop aan te vallen zodat ik verander? Je kan mij toch ook gewoon respecteren zoals ik ben en daarmee het goede voorbeeld geven? Als het mensen niet aanstaat wat ik zeg, kunnen ze er voor kiezen om mijn posts niet te lezen, mij geen vragen te stellen, etc. Ik denk niet dat jij voor ze in de bres hoeft te springen.

Wie speelt er nou werkelijk voor god?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:45:26 #192
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60953238
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:35 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet bang voor de dood. Hoe vaak heb ik dat nu al gezegd? Bovendien is aangaande reincarnatie al wel degelijk bewijs aangetoond door middel van ondermeer regressiesessies die zijn opgenomen en gedocumenteerd. Voor jouw god moeten we het eerste spoortje bewijs nog steeds zien te vinden.
Erg he hoe hij zijn angst en waarheid op iedereen projecteerd en dat zover doorvoert dat hij beweerd dat we stiekem zijn waarheid wel weten maar het ontkennen DAT zal het zijn ...
quote:
Ik vind je een naar persoon Ali. Een akelige betweter die door middel van stemmingmakerij probeert om zijn visie erdoorheen te knuppelen. Ik ben niet haatdragend, nooit geweest ook. Ik heb wel een hekel aan jouw manipulatieve manier van posten. Vragen nooit beantwoorden die je niet aanstaan, maar wel vingertje wijzen naar mensen die weigeren naar je te luisteren omdat ze zelf kennis hebben vergaard en beter weten dan jij. Dat kun je niet verkroppen. Dat iemand het beter weet dan jij. Dus wie is er nu haatdragend?

Bovendien zou god over mij moeten oordelen, niet jij. Toch zit jij al 13 topics op de stoel van god.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:47:27 #193
34793 neo567
You know who
pi_60953294
Mooie tekst die voor ieders leven bedoelt is:

Desiderata

Wees kalm temidden van het lawaai en de haast en bedenk, welk een vrede er in stilte kan heersen.
Sta op goede voet met alle mensen, zonder jezelf geweld aan te doen.

Zeg je waarheid rustig en duidelijk, en luister naar anderen; ook zij vertellen hun verhaal.
Mijd luidruchtige en agressieve mensen: zij belasten de geest.

Wanneer je je met anderen vergelijkt, zou je ijdel en verbitterd kunnen worden, want er zullen
altijd kleinere en grotere mensen zijn dan je zelf bent.

Geniet zowel van wat je hebt bereikt als van je plannen.
Blijf belangstelling hebben voor je eigen werk, hoe nederig dat ook moge zijn: het is een werkelijk
bezit in het veranderlijk fortuin van de tijd.

Betracht voorzichtigheid bij het zaken doen, want de wereld is vol bedrog.
Maar laat dit je niet verblinden voor de bestaande deugd; veel mensen streven hoge idealen na, en
overal is het leven vol heldendom.

Wees jezelf.
Veins vooral geen genegenheid. Maar wees evenmin cynisch over de liefde, want bij alle dorheid en
ontevredenheid is zij eeuwig als het gras.

Volg de loop der jaren met gratie, verlang niet naar een tijd die achter je ligt.
Kweek geestkracht aan om bij onverwachte tegenslag beschermd te zijn. Maar verdriet jezelf niet
met spookbeelden. Vele angsten worden uit vermoeidheid en eenzaamheid geboren.

Leg jezelf een gezonde discipline op, maar wees daarbij lief voor jezelf. Je bent een kind van het
heelal, niet minder dan de bomen en de sterren. Je hebt het recht hier te zijn, en ook al is het je al
of niet duidelijk, toch ontvouwt het heelal zich zoals het zich ontvouwt, en zo is het goed.

Heb daarom vrede met God, hoe je ook denkt dat Hij moge zijn, en wat je werk en aspiraties ook
mogen zijn: houd vrede met je ziel in de lawaaierige verwarring van het leven.

Met al zijn klatergoud, somberheid en vervlogen dromen, is dit toch nog steeds een prachtige wereld.

Wees waarachtig.
Streef naar geluk
.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:47:59 #194
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60953314
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar waarom voel jij je geroepen om mij daarop aan te vallen zodat ik verander? Je kan mij toch ook gewoon respecteren zoals ik ben en daarmee het goede voorbeeld geven? Als het mensen niet aanstaat wat ik zeg, kunnen ze er voor kiezen om mijn posts niet te lezen, mij geen vragen te stellen, etc.

waarom voelde jij je geroepen om ons aan te vallen op ons geloof dan ? is dat wel respectvol ? JIj wilde alleen maar helpen ? Als ik mensen oprecht help reageren ze toch ECHT anders .
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:49:49 #195
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60953391
Je bent een haatzaaier Ali , 1 van de vele , jezus verwacht je eigen verantwoordelijkheid en die gaat je niet redden van de gevolgen van jouw acties .
pi_60953498
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:47 schreef Summers het volgende:

[..]

waarom voelde jij je geroepen om ons aan te vallen op ons geloof dan ? is dat wel respectvol ? JIj wilde alleen maar helpen ? Als ik mensen oprecht help reageren ze toch ECHT anders .
Ik opende een topic omdat ik geloof dat ik bewijzen heb dat veel zaken die mensen praktiseren Luciferisch zijn, terwijl ze zich daar zelf niet bewust van zijn. Dat is niet bedoeld om mensen aan te vallen, maar om informatie te verspreiden. Mensen kunnen zich daar aangevallen door voelen, maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid. Informatie is informatie, daar zit geen mening van mij bij.

Het topic is daarna een 'vraag-het-ali' topic geworden, wat ik eigenlijk wilde voorkomen omdat ik er een informatietopic van wilde maken, maar de mensen wilden een vrijer topic. Dus ben ik vragen gaan beantwoorden.

Mensen stelden vervolgens vragen over wat ik van hun geloof etc. denk. Daar geef ik dan eerlijk antwoord op. Vervolgens zijn de mensen beledigd. Ook dat is niet mijn verantwoordelijkheid. Je stelt zelf de vraag, als je jezelf wil beschermen tegen kritische of harde woorden, moet je geen vragen aan een christen stellen die alleen in Jezus gelooft en verder niest anders. Opnieuw eigen verantwoordelijkheid.

Ik vind je beschuldigingen dus niet terecht, sorry.

edit: het topic kwam overigens ook voort uit wat posts tussen mij en Tot, die wilde de discussie wel aan. Dus heb ik het topic geopend.
pi_60953649
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:49 schreef Summers het volgende:
Je bent een haatzaaier Ali , 1 van de vele , jezus verwacht je eigen verantwoordelijkheid en die gaat je niet redden van de gevolgen van jouw acties .
Maar Jezus was zelf ook een haatzaaier. Hij sprak de waarheid en daarom haatten de mensen Hem. Uiteindelijk werd Hij er voor vermoord, zonder schuldig te zijn geweest voor wat dan ook.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:59:28 #198
34793 neo567
You know who
pi_60953733
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar Jezus was zelf ook een haatzaaier. Hij sprak de waarheid en daarom haatten de mensen Hem. Uiteindelijk werd Hij er voor vermoord.
De romeinse keizers zagen toch een bedreiging in Jezus (aantasting van de roomse macht); hij kreeg te veel volgelingen!
De meeste mensen haatte Jezus helemaal niet, ze vonden barabbas stoerder denk ik.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:01:18 #199
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60953786
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar waarom voel jij je geroepen om mij daarop aan te vallen zodat ik verander? Je kan mij toch ook gewoon respecteren zoals ik ben en daarmee het goede voorbeeld geven? Als het mensen niet aanstaat wat ik zeg, kunnen ze er voor kiezen om mijn posts niet te lezen, mij geen vragen te stellen, etc. Ik denk niet dat jij voor ze in de bres hoeft te springen.
Ik wil je helemaal niet veranderen, en ik voel me nergens toe geroepen. Ik ga jou alleen niet respecteren als jij ook niemand die een andere mening is toegedaan respecteert, dus wat goede voorbeeld geven betreft sta je zelf ook niet vooraan.
quote:
Ik niet, god bestaat niet.
pi_60953843
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:59 schreef neo567 het volgende:

[..]

De romeinse keizers zagen toch een bedreiging in Jezus (aantasting van de roomse macht); hij kreeg te veel volgelingen!
De meeste mensen haatte Jezus helemaal niet, ze vonden barabbas stoerder denk ik.
Nee, de Romeinen hadden geen reden om Hem te vermoorden. Het waren de joden die Hem wilden doden, maar zij hadden geen macht om mensen ter dood te veroordelen. Jezus was een revolutionair, een gevaar voor het establishment van de Farizeeën. Zijn woorden waren soms hard en drongen door tot ieders geweten. Daarom bekeerden sommigen zich, en werden anderen gigantisch kwaad. Het is ieders persoonlijke keuze wat te doen met waarheid, verzetten of accepteren en er naar leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')