abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:50:07 #51
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60932190
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar wat is er zo geweldig aan jouw (en ieders) menszijn dat je daarmee 'verdient' om in de hemel te komen? Jij hebt zelf toch niets hoeven doen om een mens te zijn?

Jij zei :

Geen flauw idee. Ik ben God niet. De bijbel zegt dat God in je hart kijkt, dat je geoordeeld wordt aan de hand van het licht dat je hebt. Ik kan niet in het hart van deze hypothetische persoon kijken, ik weet niet wat deze persoon precies weet en gelooft en ontkent, en ik kan niet als God oordelen, dus ik kan er geen antwoord op geven.

maar bij die miljoenen andere mensen ben je wel op de hoogte van god plannen en kijk jij voor hem in onze harten
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60932222
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:40 schreef Windigo het volgende:

[..]

Mja dat geloof ik dat weer wel

En eerlijk gezegd zie ik nog niet zo veel van die apocalyptische voorspellingen uitkomen, al ben ik met je eens dat een paar dingen wel kloppen. Maar dat geld wel voor meer dan alleen de Bijbelse voorspellingen. En ik kan niet geloven dat God zich openbaart door een boek, omdat mensen dat boek altijd kunnen manipuleren en veranderen. Naar mijn idee kan dat geen betrouwbare bron zijn.
Het meeste gebeurt ook acher de schermen en de echte 'in,your face' vervulling van de profeties moet denk ik nog komen. Als straks die hele NWO geïmplementeerd wordt dus, als Maitreya op het toneel verschijnt, als de VN de boel overneemt, als de paus aangewezen wordt als vertegenwoordig van de wereldreligies, en als fundamentalistische christenen aangewezen worden als gevaarlijke terroristen, die op basis van hun 'exclusiviteit' ten opzichte van de 'inclusiviteit' van de rest van de wereld, uitgeroeid dienen te worden als gevaar voor de wereldvrede.

Mensen kunnen het boek inderdaad manipuleren en veranderen, maar ik geloof dat Gods geest het persoonlijk door de eeuwen heen geconserveerd heeft en dat zie je ook aan de bijbels die er nu nog gewoon zijn. Er zijn heel veel vertalingen en veranderingen, vooral sinds eind 19e eeuw door Westcott en Hort, maar een King James is nog steeds voor handen, statenvertaling, en nieuwere vertalingen die ook beter zijn, dus het valt allemaal wel mee. De rakende kracht van de Heilige Geest zit er nog steeds in, dat merk ik elke keer weer als ik erin lees. Maar dat is iets wat je zelf moet ervaren denk ik.
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:59:36 #53
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60932472
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het meeste gebeurt ook acher de schermen en de echte 'in,your face' vervulling van de profeties moet denk ik nog komen. Als straks die hele NWO geïmplementeerd wordt dus, als Maitreya op het toneel verschijnt, als de VN de boel overneemt, als de paus aangewezen wordt als vertegenwoordig van de wereldreligies, en als fundamentalistische christenen aangewezen worden als gevaarlijke terroristen, die op basis van hun 'exclusiviteit' ten opzichte van de 'inclusiviteit' van de rest van de wereld, uitgeroeid dienen te worden als gevaar voor de wereldvrede.

Mensen kunnen het boek inderdaad manipuleren en veranderen, maar ik geloof dat Gods geest het persoonlijk door de eeuwen heen geconserveerd heeft en dat zie je ook aan de bijbels die er nu nog gewoon zijn. Er zijn heel veel vertalingen en veranderingen, vooral sinds eind 19e eeuw door Westcott en Hort, maar een King James is nog steeds voor handen, statenvertaling, en nieuwere vertalingen die ook beter zijn, dus het valt allemaal wel mee. De rakende kracht van de Heilige Geest zit er nog steeds in, dat merk ik elke keer weer als ik erin lees. Maar dat is iets wat je zelf moet ervaren denk ik.
Ja maar die ervaar ik bij elk heilig boek dat ik lees, of dat nou de Koran of de Bijbel is. Ik heb ze beiden gelezen en nog een hoop andere heilige boeken, en allen vertellen naar mijn idee dezelfde boodschap. Maar ja, daar komen we dus alweer bij satan en de NWO uit.

Ik begrijp er echt weinig van. En ik kan me niet voorstellen dat de liefde die ik voel in mijn hart een placebo zou zijn.
pi_60932843
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:50 schreef Summers het volgende:

[..]

Jij zei :

Geen flauw idee. Ik ben God niet. De bijbel zegt dat God in je hart kijkt, dat je geoordeeld wordt aan de hand van het licht dat je hebt. Ik kan niet in het hart van deze hypothetische persoon kijken, ik weet niet wat deze persoon precies weet en gelooft en ontkent, en ik kan niet als God oordelen, dus ik kan er geen antwoord op geven.

maar bij die miljoenen andere mensen ben je wel op de hoogte van god plannen en kijk jij voor hem in onze harten
Probeer onderscheid te maken tussen de ideale, perfecte weg volgens de protocollen en de realiteit.

De ideale, perfecte weg is bekering door middel van vergeving vragen voor je zonden in de naam van Jezus Christus, God je leven en je karakter laten zuiveren, leven zoals God het leven bedoeld heeft en mensen bereiken zodat ook zij gered kunnen worden van de zonde.

In de realiteit gaat het echter niet zo makkelijk. Een indiaan in de amazone komt waarschijnlijk nooit met een bijbel in aanraking. Die kent geen Jezus. Die kan dus niet via de protocollen tot God komen.

God heeft echter in onze harten een geweten gegeven. Wij kunnen daar naar leven of niet. Je kan opleven naar datgene waarvan jij heilig gelooft dat het de waarheid is, of niet. God oordeelt daar naar. Als het op een gegeven moment dus heel duidelijk is wat de waarheid is, en je verwerpt dat, zal God je dat niet in dank afnemen. Ik weet echter niet precies hoe God nou uiteindelijk oordeelt. Dit is wat de bijbel erover zegt:

13 (Want de hoorders der wet zijn niet rechtvaardig voor God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden;
14 Want wanneer de heidenen, die de wet niet hebben, van nature de dingen doen, die der wet zijn, deze, de wet niet hebbende, zijn zichzelven een wet;
15 Als die betonen het werk der wet geschreven in hun harten, hun geweten medegetuigende, en de gedachten onder elkander hen beschuldigende, of ook ontschuldigende).
16 In den dag wanneer God de verborgene dingen der mensen zal oordelen door Jezus Christus, naar mijn Evangelie.

Dus als iemand de hele bijbel leest, en het niet gelooft, omdat hij niet kán geloven, omdat hij niet genoeg reden heeft om te geloven, en er dus ook niet naar op kan leven (dan zou hij zichzelf immers bedriegen), geloof ik niet dat God dat die persoon kwalijk zal nemen. God waardeert eerlijkheid.

Maar als je dan een analyse maakt van hoe goed iedereen naar zijn geweten leeft, blijkt dat er geen mens is die dat perfect doet. Allemaal hebben we gezondigd. God is echter vergevingsgezind. Maar hoe Hij uiteindelijk oordeelt, kan ik ook niet zeggen.

In jouw geval, jij als new ager, speelt dit net zo goed een rol. Als jij absoluut niets kan geloven van wat ik zeg, wat de bijbel zegt, heb je ook geen reden om je te bekeren. Als je op een gegeven moment echt door iets geraakt wordt waardoor het duidelijk voor jou wordt van 'oke, dit is gewoon waar, ik kan dit niet ontkennen, ik kan dit niet verwerpen, en als ik het wel doe ben ik oneerlijk bezig', en je ontkent het nog, heb je wel degelijk een probleem denk ik.

Dus ik geloof echt niet dat je als new ager of andere religieuze zoals islam zomaar de dood krijgt, absoluut niet. Tot geloof komen is een heel proces, gaat heel wat levenservaring aan vooraf, kennis die je opdoet, dingen die je meemaakt, en ik denk dat de grootste rol Gods Geest zelf is die jou op een gegeven moment naar zich toetrekt, God die Zijn handen naar jou uitstrekt op het voor jou juiste moment.

Voor jou en anderen geldt dus wat mij betreft datzelfde principe dat God in je hart zal kijken als je om één of andere reden niet kán geloven. Maar tegelijk geloof ik dat God zijn uiterste best doet om jou wel de ideale weg volgens de protocollen te laten bewandelen. Ik heb echter zelf natuurlijk geen inzicht in dat proces, ik weet niet wat er in jouw hoofd omgaat, wat jij terecht of onterecht verwerpt van wat ik zeg, wat je negeert en wat je aanneemt, etc. Dat weet alleen God, en dat geldt voor iedereen, dus ik kan niet zeggen wat God zal oordelen.

Ik geloof heilig dat jij en anderen hier het allerbeste willen doen. Dat ze streven naar een betere wereld, een goed mens zijn, etcetera. Ik heb precies hetzelfde. Ik deed het op ongeveer dezelfde manier als jullie, via new age dingen enz. Op een gegeven moment heeft God mij echter geraakt, Zijn handen naar mij uitgestrekt en sindsdien zijn mijn leven en ik compleet veranderd. Ik ervaar nu die Geest van God van liefde, eerlijkheid, volwassenheid, goedheid, etc. Hij zuivert mij beetje bij beetje, schoont mijn leven op, geeft me alles wat ik nodig heb. Die liefde van die ik ontvang, ik wil dat iedereen die zo ontvangt en voor mij is het duidelijk dat dat maar op 1 manier kan, volgens de protocollen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:18:04 #55
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60933091
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:40 schreef Windigo het volgende:

[..]

Mja dat geloof ik dat weer wel

En eerlijk gezegd zie ik nog niet zo veel van die apocalyptische voorspellingen uitkomen, al ben ik met je eens dat een paar dingen wel kloppen. Maar dat geld wel voor meer dan alleen de Bijbelse voorspellingen. En ik kan niet geloven dat God zich openbaart door een boek, omdat mensen dat boek altijd kunnen manipuleren en veranderen. Naar mijn idee kan dat geen betrouwbare bron zijn.
Daar kan ik het helemaal mee eens zijn!!
Overigens ben ik er inmiddels, door veel te lezen de afgelopen dagen,van overtuigd dat mensen die aan Reiki doen allesbehalve satanisch bezig zijn. Zij gebruiken de innerlijke kracht die iedereen bezit (voor mijn part noem je het god) en doen er het beste mee.

Hartstikke goed!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60933188
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:59 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja maar die ervaar ik bij elk heilig boek dat ik lees, of dat nou de Koran of de Bijbel is. Ik heb ze beiden gelezen en nog een hoop andere heilige boeken, en allen vertellen naar mijn idee dezelfde boodschap. Maar ja, daar komen we dus alweer bij satan en de NWO uit.
En alleen de bijbel heeft die profeties. De zaken die dan dus verschillen, zijn blijkbaar essentieel. Jezus Christus maakt het verschil. Redding door genade in plaats van door goede werken te doen maken het verschil.
quote:
Ik begrijp er echt weinig van. En ik kan me niet voorstellen dat de liefde die ik voel in mijn hart een placebo zou zijn.
Daar kan ik inkomen. Ik geloofde ook niet dat ik misleid werd. Na mijn bekering begon ik echter alles beetje bij beetje te doorzien. Er werd met een licht geschenen op mijn eigen psyche en allerlei kennis kwam ineens in mijn bewustzijn door. Dingen die ik voorheen nooit op die manier had gezien, het egoïstische van gedrag waarvan ik altijd geloofde dat het liefde was. Dat was dus echt 10 minuten nadat ik mijn eerste gebed had gedaan. En toen is het balletje gaan rollen.

Je kan het je niet voorstellen omdat je geen externe bron hebt die alles van jou precies weet, God dus. Als die aan jou jezelf openbaart, en de invloed die reiki, wat je voelt, wat je gelooft, etc op je denken en gedrag heeft, zul je het 'placebo', de 'waan', kunnen zien. Dat is niet aardig wat ik nu zeg, ik zeg het niet om je te kwetsen, ik geloof dat dat de waarheid is van de staat waar je je in verkeert als je het 'licht' hebt ontvangen wat je nu hebt ontvangen. Ik weet niet hoe ik het vriendelijker, zachter kan zeggen.
pi_60933202
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:18 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Daar kan ik het helemaal mee eens zijn!!
Overigens ben ik er inmiddels, door veel te lezen de afgelopen dagen,van overtuigd dat mensen die aan Reiki doen allesbehalve satanisch bezig zijn. Zij gebruiken de innerlijke kracht die iedereen bezit (voor mijn part noem je het god) en doen er het beste mee.

Hartstikke goed!!
Tsja dat gevoel heb ik er ook bij. De koran is tenslotte ook eeuwenlang nauwelijks veranderd en toch neemt Ali dat ook niet aan als het woord van God. Ik denk dat God dus wel degelijk in je hart zit.
There is nothing left to prove
No use deny this simple truth
Can’t find the reason to keep holding on
Now that the love is gone
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:25:22 #58
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60933362
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

en als fundamentalistische christenen aangewezen worden als gevaarlijke terroristen, die op basis van hun 'exclusiviteit' ten opzichte van de 'inclusiviteit' van de rest van de wereld, uitgeroeid dienen te worden als gevaar voor de wereldvrede.
Dat is nog niks , wat dacht je van spirituele mensen die worden aangewezen als dat ze in satans klauwen zijn en minder rechten hebben in de ogen van fundamentalistische christenen ,
die als ze zichzelf zijn worden vernietigt in het hellevuur ,
dat is NU aan de orde , jij hebt het over een niet zekere toekomst en als als als ,
Je bent nu een bijbel profetie aan het leven en dus aan het vervullen zonder dat je door hebt dat het niet om christenen gaat maar om new age ( en dat maak jij ervan ) en dat jij die schijt in zijn broek over de eindtijd die zelf aan het creeeren is .

HEB JE HET DOOR ? JIJ bent nu de profetie aan het vervullen , JIJ bent nu de satan en
JIj geeft hem macht , maar blijf lekker negatief de wereld kapotmaken en zo de profetie aan het vervullen bent , en IK ben misleid ? brand jij maar in de hel want je bent er toch al .
pi_60933406
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:25 schreef Summers het volgende:

[..]

Dat is nog niks , wat dacht je van spirituele mensen die worden aangewezen als dat ze in satans klauwen zijn en minder rechten hebben in de ogen van fundamentalistische christenen ,
dat is NU aan de orde , jij hebt het over een niet zekere toekomst en als als als ,
Je bent nu een bijbel profetie aan het leven en dus aan het vervullen zonder dat je door hebt dat het niet om christenen gaat maar om new age ( en dat maak jij ervan ) en dat jij die schijt in zijn broek over de eindtijd die zelf aan het creeeren is .

HEB JE HET DOOR ? JIJ bent nu de profetie aan het vervullen , JIJ bent nu de satan en
JIj geeft hem macht , maar blijf lekker negatief de wereld kapotmaken en zo de profetie aan het vervullen bent , en IK ben misleid ? brand jij maar in de hel want je bent er toch al .
Hier kan ik niets mee, sorry.
pi_60933484
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:21 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:

[..]

Tsja dat gevoel heb ik er ook bij. De koran is tenslotte ook eeuwenlang nauwelijks veranderd en toch neemt Ali dat ook niet aan als het woord van God. Ik denk dat God dus wel degelijk in je hart zit.
Maar de Koran kan ik dus op geen enkele manier toetsen aan de realiteit. Ik kan niet toetsen of daarbij sprake is van goddelijke inspiratie zoals met de profeties van de bijbel. Het kan voor mij dus een demonisch boek zijn (het is gechanneld, dus ik sluit dat zeker niet uit) of een boek geschreven door mensen, maar echt bewijs voor Goddelijke inspiratie is er voor mij niet.
pi_60933579
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar de Koran kan ik dus op geen enkele manier toetsen aan de realiteit. Ik kan niet toetsen of daarbij sprake is van goddelijke inspiratie zoals met de profeties van de bijbel. Het kan voor mij dus een demonisch boek zijn (het is gechanneld, dus ik sluit dat zeker niet uit) of een boek geschreven door mensen, maar echt bewijs voor Goddelijke inspiratie is er voor mij niet.
Wat is voor jou het fundamentele verschil tussen Koran en Bijbel dan? Ik zie namelijk twee boeken die hetzelfde verkondigen, de Koran erkent de Bijbel als zijn voorganger die regelmatig is misgeintepreteert maar wel waarheden bevat. Voor mij is het niet verschillend?
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:34:44 #62
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60933607
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oh, maar dat kun je wel hoor. Je zou je eens kunnen afvragen namelijk, waarom mensen telkens dergelijke reacties aan jou richten, en eens hard op je hoofd kunnen krabben of het wel zo netjes van je is om radicaal en fundamenteel alles waar een ander voor staat naar het rijk van Satan te verwerpen. Maar dat is in 13 topics geloof ik al 300 keer tegen je gezegd, en toch ga je maar door en door en door met de levensvisie van anderen, die in precies dezelfde god geloven als jij, neer te sabelen. Alleen omdat ze het op een andere manier doen, of met andere middelen.

Mijn advies aan jou is om eens gewoon wat vaker te zeggen: 'Hey, interessant zeg!!' En het daarbij te laten, in plaats van weer met een bijbelquote of stuk tekst te komen die jouw gelijk moet bewijzen. Want ik blijf het frappant vinden dat jij telkens enorme lappen tekst nodig hebt als je bewijs, terwijl anderen gewoon kunnen vertellen over wat ze meemaken en voelen in hun leven wat voor hen god representeert.

Goedbeschouwd, als ik er heel diep over nadenk, is de bijbel niet zozeer het woord van god voor jou, maar gewoon god.
pi_60933639
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:25 schreef Summers het volgende:

[..]

Volgens mij kan het ook wel iets rustiger?

Je kan nu wel boos worden op Ali maar het is zijn mening niet, hij verkondigt slechts wat hij geloofd. Je reageert alsof hij je het hellevuur persoonlijk toewenst maar dat doet hij niet, vanuit zijn overtuiging probeert hij je oprecht weg te houden bij dat vuur. Hij gelooft echter dat wij daaraan niet kunnen ontsnappen zonder Jezus en wil ons helpen. Meer niet.
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:38:52 #64
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60933722
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar in de bijbel staan ook profetieen die naar Mohammed verwijzen. Dus dan moet de Koran wel waar zijn, toch?
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:39:27 #65
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60933738
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet , de weg terug voor jou maak je steeds langer en langer en langer en langer .
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:42:57 #66
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60933842
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:35 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:

[..]

Volgens mij kan het ook wel iets rustiger?

Je kan nu wel boos worden op Ali maar het is zijn mening niet, hij verkondigt slechts wat hij geloofd. Je reageert alsof hij je het hellevuur persoonlijk toewenst maar dat doet hij niet, vanuit zijn overtuiging probeert hij je oprecht weg te houden bij dat vuur. Hij gelooft echter dat wij daaraan niet kunnen ontsnappen zonder Jezus en wil ons helpen. Meer niet.
Oh maar dat was ook niet mijn mening hoor , ik volg mijn geloof

en het staat notabene in de bijbel :
"wat je wilt dat jou niet geschied , doe dat ook een ander niet " .

[ Bericht 4% gewijzigd door Summers op 19-08-2008 07:07:09 ]
pi_60934176
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:33 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:

[..]

Wat is voor jou het fundamentele verschil tussen Koran en Bijbel dan? Ik zie namelijk twee boeken die hetzelfde verkondigen, de Koran erkent de Bijbel als zijn voorganger die regelmatig is misgeintepreteert maar wel waarheden bevat. Voor mij is het niet verschillend?
De hele leer en het komen tot God en in de hemel is anders. De koran noemt Jezus een profeet zoals Mozes, Abraham etc. De bijbel noemt Jezus de zoon van God en God zelf.

In de koran moet je goede werken doen, aalmoezen geven, x aantal keer per dag bidden, etcetera. Op die manier zondig je niet en ga je naar de hemel.

Volgens het christelijk geloof is de straf op zonde, wat ongehoorzaamheid aan God is, de dood. Iedereen heeft gezondigd, omdat we dat van nature doen, als gevolg van de zondeval door Adam en Eva, waardoor de wereld vervloekt is, en we niet van nature Gods wil van liefde en goedheid doen, maar de wil van ons 'vlees', welke in de kern egoïstisch van aard is. Voor God dient iedereen dus te sterven. Dat is rechtvaardigheid.

Zie God als een koning en rechter. Wij zijn criminelen omdat we de wet overtreden hebben en straf daarvoor verdienen. Die straf is de dood. Zonder straf is er geen rechtvaardiging. Stel je voor dat jij een dochter hebt en die wordt verkracht en vermoord. Dan ga je naar de rechter met de dader. De rechter zegt dan 'dat is heel slecht van je, ga maar naar huis en doe het nooit meer'. Dan ben jij niet tevreden omdat er geen rechtvaardigheid is. Zo is het ook met God en ons: wij hebben Gods wet overtreden en dienen daarvoor gestraft te worden voordat we weer rechtvaardig voor God zijn.

Die straf is dus de dood, omdat het overtreden van Gods wet extreem ernstig is. Zodra je zondigt, overtreedt je de fundamentele wetten van liefde en leven die God gesteld heeft voor het universum. De enige rechtvaardige straf is de dood.

God houdt echter van ons. Hij wil niet dat wij sterven. Maar God kan niet zomaar alle zonden vergeven. Hij heeft dus een oplossing bedacht voor dit probleem: Hij heeft de straf van de dood zelf op zich genomen. Hij heeft Zijn Zoon voor ons geofferd. Stel dat jij een crimineel bent en de gevangenis in moet. God zegt dan 'ik hou van jou, ik wil niet dat je in de gevangenis terechtkomt, ik ga er wel in zitten in jouw plaats, zodat jij vrij kan zijn'. Dat is wat Jezus deed toen hij stierf aan het kruis.

Als we dus de hemel in willen, moeten we dit offer van Jezus accepteren. Op die manier ben je weer acceptabel voor God, omdat je weer rechtvaardig bent. Je straf is je kwijtgescholden omdat God, degene die over jou oordeelt, die straf zelf als ondergaan heeft. De koning en rechter die jou schuldig acht, is dezelfde die de straf die hij heeft ingesteld ondergaat, zodat jij kan leven.

In de Koran bestaat zoiets niet, in geen enkele andere religie bestaat zoiets. Bij andere religies gaat het altijd om regeltjes volgens, rituelen doen, goede werken doen, etc. Maar er is nooit werkelijke straf voor de slechte dingen die je doet, en er is geen werkelijke vergeving voor de slechte dingen die je doet.

Dit wil niet zeggen dat je als christen geen goede werken moet doen. Geloof zonder goede werken is dood. Maar goede werken zonder Jezus Christus zijn ook dood. Omdat je zonder Jezus Christus dus uberhaupt geen toegang krijgt tot God.

Op dit moment sta je nog schuldig. Je zonden zijn niet vergeven. Pas als je sterft is dat het geval. Al het goede wat je dus doet is in principe leeg. Dit klinkt hard, maar zie het als een crimineel die nu vrijwilligerswerk doet, en geregeld nog iets steelt. Ik denk dat je het met me eens bent dat dat vrijwilligerswerk niet de criminele activiteiten rechtvaardigt. Die dienen bestraft te worden om vergeven te kunnen worden.

Volgens het christelijk geloof is het leven dus niet zo 'simpel' als dat het lijkt. We hebben als mensen heel veel vrijheden gekregen, maar dat wil voor God niet zeggen dat je ook zomaar alles ongestraft kan doen. Dat geldt al voor normale maatschappijen waar strafrecht geldt. Voor God ligt de standaard van leven nog veel hoger, dus zijn de wetten ook veel strenger. Maar die wetten zijn bedoeld om de kwaliteit van leven zo hoog mogelijk te maken, niet om ons te beperken. Zoals de overheid criminele activiteiten verbiedt, om andere burgers te schermen, doet God dat ook door gedrag dat de kwaliteit van leven bederft te verbieden.

Je kan natuurlijk ontkennen dat je slechte dingen gedaan hebt door je eigen moraal aan te houden. Dat er geen zonde is. Als je echter vanuit het God-perspectief kijkt, zijn we allemaal gelijk. Niemand heeft dus het recht om een ander kwaad te doen, niemand heeft het recht om gebruik te maken van een ander. Iedereen heeft dat echter weleens gedaan. Iedereen heeft weleens gelogen, misschien iets gestolen, vreemdgegaan, etc. Dat zijn dingen die God verafschuwt omdat ze niet eerlijk zijn, maar egoïstisch en kwetsend. Ik denk dat dat voor iedereen duidelijk is. Ik denk dat dat principe van vergeving voor die zaken ook niet onbegrijpelijk is. De eerlijke wetten van het universum vereisen het.

Dus koran en bijbel zijn niet hetzelfde. Voor de koran vervult Jezus geen dergelijke functie, voor geen enkele andere religie trouwens. Daarmee verwerpt de bijbel elk ander geloof naar het rijk der fabelen en dwaalwegen, omdat het probleem van de zonde niet volledig aangepakt wordt voor God. Die wegen rechtvaardigen je overtredingen niet. Dat doet alleen Jezus Christus. Schnappie?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 18-08-2008 21:00:59 ]
pi_60934214
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:38 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar in de bijbel staan ook profetieen die naar Mohammed verwijzen. Dus dan moet de Koran wel waar zijn, toch?
Die staan er niet in. Ik vermoed dat ik weet welke lijst je bedoelt, maar daar klopte niets van. De komst en daden van Islam in het algemeen worden geloof ik wel aangekondigd.
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:54:58 #69
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60934228
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:42 schreef Summers het volgende:

[..]

Oh maar dat was ook niet mijn mening hoor , ik volg mijn geloof

en het staat notabene in de bijbel :
"wat je wilt dat jou niet geschied , doe dat ook een ander niet " .
Wat doet hij jou nu precies aan dan?
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:56:10 #70
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60934258
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Die staan er niet in. Ik vermoed dat ik weet welke lijst je bedoelt, maar daar klopte niets van. De komst van Islam in het algemeen wordt geloof ik wel aangekondigd.
Mja moslims zeggen van wel..ga maar eens naar www.al-yaqeen.com en zoek op ''christendom''.
pi_60934510
edit gevonden.
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:03:42 #72
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60934511
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:54 schreef Windigo het volgende:

[..]

Wat doet hij jou nu precies aan dan?
Lees alle bezwaren van iedereen van die 12 topics zou ik zeggen , en dat is mijn antwoord .
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:07:12 #73
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60934599
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De hele leer en het komen tot God en in de hemel is anders. De koran noemt Jezus een profeet zoals Mozes, Abraham etc. De bijbel noemt Jezus de zoon van God en God zelf.
Dat klopt inderdaad, maar als in de Bijbel Mohammed en de komst van de Islam voorspeld worden, kunnen we er toch vanuit gaan dat dat klopt?
quote:
In de koran moet je goede werken doen, aalmoezen geven, x aantal keer per dag bidden, etcetera. Op die manier zondig je niet en ga je naar de hemel.
Maar van de Bijbel moet je toch ook vanalles? Ik vind het eerlijk gezegd logischer dat er in de Islam veel van je gevraagd word, je geeft je leven tenslotte terug aan God. Islam betekend niet voor niets ''overgave''. Alleen christenen vind ik over t algemeen maar vaag, ''ja ik geloof wel maar ik bid alleen maar af en toe en ik doe er niet zo veel mee verder behalve dat ik praise zing en naar de eo jongerendag ga''. Als je begrijpt wat ik bedoel.
quote:
Volgens het christelijk geloof is de straf op zonde, wat ongehoorzaamheid aan God is, de dood. Iedereen heeft gezondigd, omdat we dat van nature doen, als gevolg van de zondeval door Adam en Eva, waardoor de wereld vervloekt is, en we niet van nature Gods wil van liefde en goedheid doen, maar de wil van ons 'vlees', welke in de kern egoïstisch van aard is. Voor God dient iedereen dus te sterven. Dat is rechtvaardigheid.
Wat is er dan rechtvaardig aan het feit dat hij ons gecreeerd heeft nadat adam en eva de zondeval begingen? Hij wist tenslotte al dat we de fout in zouden gaan?
quote:
Zie God als een koning en rechter. Wij zijn criminelen omdat we de wet overtreden hebben en straf daarvoor verdienen. Die straf is de dood. Zonder straf is er geen rechtvaardiging. Stel je voor dat jij een dochter hebt en die wordt verkracht en vermoord. Dan ga je naar de rechter met de dader. De rechter zegt dan 'dat is heel slecht van je, ga maar naar huis en doe het nooit meer'. Dan ben jij niet tevreden omdat er geen rechtvaardigheid is. Zo is het ook met God en ons: wij hebben Gods wet overtreden en dienen daarvoor gestraft te worden voordat we weer rechtvaardig voor God zijn.
Mijn ouders waren criminelen (adam en eva dus in jouw theorie) en daarom moet ik gestraft? Ik vind dat een erg vreemde redenering hoor..
quote:
Die straf is dus de dood, omdat het overtreden van Gods wet extreem ernstig is. Zodra je zondigt, overtreedt je de fundamentele wetten van liefde en leven die God gesteld heeft voor het universum. De enige rechtvaardige straf is de dood.
Waarom komt er dan toch nog een hellevuur terwijl ik al gestorven ben? Dat lijden is toch niet rechtvaardig?
quote:
God houdt echter van ons. Hij wil niet dat wij sterven. Maar God kan niet zomaar alle zonden vergeven. Hij heeft dus een oplossing bedacht voor dit probleem: Hij heeft de straf van de dood zelf op zich genomen. Hij heeft Zijn Zoon voor ons geofferd. Stel dat jij een crimineel bent en de gevangenis in moet. God zegt dan 'ik hou van jou, ik wil niet dat je in de gevangenis terechtkomt, ik ga er wel in zitten in jouw plaats, zodat jij vrij kan zijn'. Dat is wat Jezus deed toen hij stierf aan het kruis.
Dat is een lief idee, maar ik snap het nog steeds niet in het kader van mijn voorgaande vragen.
quote:
Als we dus de hemel in willen, moeten we dit offer van Jezus accepteren. Op die manier ben je weer acceptabel voor God, omdat je weer rechtvaardig bent. Je straf is je kwijtgescholden omdat God, degene die over jou oordeelt, die straf zelf als ondergaan heeft. De koning en rechter die jou schuldig acht, is dezelfde die de straf die hij heeft ingesteld ondergaat, zodat jij kan leven.

In de Koran bestaat zoiets niet, in geen enkele andere religie bestaat zoiets. Bij andere religies gaat het altijd om regeltjes volgens, rituelen doen, goede werken doen, etc. Maar er is nooit werkelijke straf voor de slechte dingen die je doet, en er is geen werkelijke vergeving voor de slechte dingen die je doet.

Dit wil niet zeggen dat je als christen geen goede werken moet doen. Geloof zonder goede werken is dood. Maar goede werken zonder Jezus Christus zijn ook dood. Omdat je zonder Jezus Christus dus uberhaupt geen toegang krijgt tot God.

Op dit moment sta je nog schuldig. Je zonden zijn niet vergeven. Pas als je sterft is dat het geval. Al het goede wat je dus doet is in principe leeg. Dit klinkt hard, maar zie het als een crimineel die nu vrijwilligerswerk doet, en geregeld nog iets steelt. Ik denk dat je het met me eens bent dat dat vrijwilligerswerk niet de criminele activiteiten rechtvaardigt. Die dienen bestraft te worden om vergeven te kunnen worden.

Volgens het christelijk geloof is het leven dus niet zo 'simpel' als dat het lijkt. We hebben als mensen heel veel vrijheden gekregen, maar dat wil voor God niet zeggen dat je ook zomaar alles ongestraft kan doen. Dat geldt al voor normale maatschappijen waar strafrecht geldt. Voor God ligt de standaard van leven nog veel hoger, dus zijn de wetten ook veel strenger. Maar die wetten zijn bedoeld om de kwaliteit van leven zo hoog mogelijk te maken, niet om ons te beperken. Zoals de overheid criminele activiteiten verbiedt, om andere burgers te schermen, doet God dat ook door gedrag dat de kwaliteit van leven bederft te verbieden.

Je kan natuurlijk ontkennen dat je slechte dingen gedaan hebt door je eigen moraal aan te houden. Dat er geen zonde is. Als je echter vanuit het God-perspectief kijkt, zijn we allemaal gelijk. Niemand heeft dus het recht om een ander kwaad te doen, niemand heeft het recht om gebruik te maken van een ander. Iedereen heeft dat echter weleens gedaan. Iedereen heeft weleens gelogen, misschien iets gestolen, vreemdgegaan, etc. Dat zijn dingen die God verafschuwt omdat ze niet eerlijk zijn, maar egoïstisch en kwetsend. Ik denk dat dat voor iedereen duidelijk is. Ik denk dat dat principe van vergeving voor die zaken ook niet onbegrijpelijk is. De eerlijke wetten van het universum vereisen het.

Dus koran en bijbel zijn niet hetzelfde. Voor de koran vervult Jezus geen dergelijke functie, voor geen enkele andere religie trouwens.
Ik geloof wel degelijk dat ik fouten maak/zonden bega, maar ik geloof ook dat een ieder die een zuiver hart heeft God zal vinden. Of die nou hindoe is of christen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:08:36 #74
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60934642
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
edit gevonden.
Zij beweren stellig het tegendeel. Ik blijf het dus een lastige keus vinden als ik uberhaupt ergens voor zou moeten gaan.
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:10:50 #75
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60934711
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
edit gevonden.
Haal nou toch eens niet steeds alles weg. Weet je hoe irritant het is om dat telkens te zien? En dan wordt er nog op gereageerd ook, dus ik snap maar de helft nu.
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:35:08 #76
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60935382
Ik ga naar bed. Morgen weer een dag Welterusten allen
pi_60935647
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:07 schreef Windigo het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, maar als in de Bijbel Mohammed en de komst van de Islam voorspeld worden, kunnen we er toch vanuit gaan dat dat klopt?
Dan moeten die profeties eerst waar zijn. Ik heb het even doorgenomen maar zie de meest wilde interpretaties, over Jezus zelf, die vervolgens op Mohammed worden getrokken. Daarnaast verkondigt de koran andere zaken dan de bijbel, zet een andere god weg dan in de bijbel, terwijl de bijbel zegt dat God niet verandert. De 2 zijn dus onverenigbaar, er kan er maar 1 rechtstreeks van God komen. Anders zou God een leugenaar zijn en ik denk dat beide boeken er duidelijk over zijn dat God zeker niet liegt.
quote:
Maar van de Bijbel moet je toch ook vanalles? Ik vind het eerlijk gezegd logischer dat er in de Islam veel van je gevraagd word, je geeft je leven tenslotte terug aan God. Islam betekend niet voor niets ''overgave''. Alleen christenen vind ik over t algemeen maar vaag, ''ja ik geloof wel maar ik bid alleen maar af en toe en ik doe er niet zo veel mee verder behalve dat ik praise zing en naar de eo jongerendag ga''. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ja ik begrijp precies wat je bedoeld. Helaas is dat wat het christelijk geloof is geworden, maar niet alle christenen zijn zo. Tegelijkertijd zie ik er bewijs in voor de waarheid van de boodschap. Jezus Christus spreekt het geweten aan. Iedereen kan goede dingen gaan doen, altruïstische dingen, mensen gaan helpen met vanalles, etc. Ondertussen kun je jezelf dan rechtvaardigen, en dat doet ook iedereen: 'ik doe zus en zo heel goed, dus het maakt niet uit dat ik dit en dat fout doe, ik ben ook maar een mens en ik doe mijn best al, het maakt dus niet uit'. Als je een zeer strenge religie hebt is dat des te makkelijker. Je kan constant goede dingen doen voor je religie, en tegelijkertijd alles wat verrot is aan jezelf, ook je gedachten, gevoelens, verlangens en fantasieën, negeren.

Jezus spreekt die dingen aan. Jezus gaat tot je kern. ALLES wat je doet, denkt en voelt en wat niet in overeenstemming is met Gods plan, dien je verantwoordelijkheid voor te nemen, zeker als het een deel van je leven op zo'n manier beïnvloedt dat het duidelijk negatieve of bedervende effecten heeft. Jezus veroordeelt alles wat zo 'normaal' en 'menselijk' voor ons is, waar weinig mensen van willen accepteren dat het niet goed is en er iets aan willen veranderen (omdat dat vaak ook onmogelijk lijkt).

Als je dus oprecht christen bent, een relatie met God opbouwt door veel tijd met Hem door te brengen, veel te bidden, veel bijbel te lezen, veel zonden te belijden, veel om kracht, hulp en verbetering te vragen, veel verstand en begrip van de bijbel te vragen, etcetera, zal God je hele karakter voor je onthullen. Op die momenten zie je in dat je zoveel goed kan proberen te doen, dat wil niet zeggen dat het ook echt goed is, vaak juist helemaal niet, hoe goed je bedoelingen ook zijn, plus dat er vaak egoïstische motieven aan ten grondslag liggen, of om leugens die je tegen jezelf vertelt om jezelf te rechtvaardigen. Jezus brengt je de waarheid over jezelf en de wereld. Die is hard en niet leuk, maar noodzakelijk om te confronteren wil je werkelijk groeien. Als je dit volhoudt, neemt Gods geest steeds meer bezit van je en zal Hij via jou lichaam werken om goede dingen te doen.

Christen zijn wordt niet gedefinieerd door het aantal keer dat je naar de kerk gaat, het aantal keer dat je per dag bidt (want ook in gebed kun je jezelf en God nog voor blijven liegen), de EO jongerendag die je bezoekt, het kruis dat je om je nek draagt, het feit dat je op een christelijke school zit, het zendelingenwerk en de evangelisatie die je doet. De kern gaat om een persoonlijke relatie met God opbouwen, waarbij God jouw hele persoon zal veranderen en in Gods evenbeeld maken. Op die manier verander je van iemand die 'in het vlees wandelt' (dus iemand die eigenlijk achter zijn egoïstische verlangens aanloopt, ook onbewust) naar iemand die 'in de geest wandelt' (waarvan de gedachten en acties door God gestuurd worden). Zo wordt je een christen, iemand die steeds meer op Christus zal lijken, omdat je dus veel tijd met Hem doorbrengt en je Hem de kans geeft om allerlei dingen in je leven en je persoonlijkheid te veranderen.
quote:
Wat is er dan rechtvaardig aan het feit dat hij ons gecreeerd heeft nadat adam en eva de zondeval begingen? Hij wist tenslotte al dat we de fout in zouden gaan?
Dat wist ie inderdaad. God hield echter zoveel van Adam en Eva, of eigenlijk het schepsel 'mens' en elk exemplaar wat daaruit voort zou komen, dat Hij meteen beloofde voor een oplossing te zorgen wat dus Jezus' dood is. In de tijd die gezet is voor dit leven, dus vanaf de schepping tot aan het laatste oordeel, openbaart God zich aan ons. Hij geeft ons de kans om in te zien dat als we ongehoorzaam zijn aan Gods wetten de boel in de soep loopt en we daar zelf slachtoffer van worden, omdat we erdoor lijden, verdriet hebben, gruwelijke dingen meemaken, niet vrij zijn, ziek worden, etc. Op die manier kan elk van ons ervoor kiezen om terug in gehoorzaamheid aan God te komen. Als we dat doen kunnen we persoonlijk God leren kennen, en ook begrijpen dat zijn wetten geen strenge, dictatoriale regeltjes zijn, maar bedoeld zijn om ons eigen welzijn te waarborgen. Als dan dit leven eindigt en we komen in Gods koninkrijk, zal verzekerd zijn dat niemand die daar woont, ooit nog Gods wetten zal overtreden. Vanaf dat moment kan het échte leven zonder lijden, zoals God het heeft bedoeld pas beginnen. Het krijgen van kinderen speelt hierin ook geen grote rol, omdat we, wanneer we kinderen krijgen, uit liefde ook allerlei regels en beperkingen opleggen aan dat kind. Niet omdat we het willen beperken uit tyrannie, maar omdat we het willen beschermen. Op die manier kunnen we begrijpen waarom God bepaalde wetten heeft gemaakt voor ons. Zo groeien we in bewustzijn en verstand van Gods karakter en waarom Hij regeert zoals Hij doet. En als laatste, hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus God heeft geen rem gezet op de voortplanting van de mens
quote:
Mijn ouders waren criminelen (adam en eva dus in jouw theorie) en daarom moet ik gestraft? Ik vind dat een erg vreemde redenering hoor..
Nee, je wordt gestraft om je eigen zonden.
quote:
Waarom komt er dan toch nog een hellevuur terwijl ik al gestorven ben? Dat lijden is toch niet rechtvaardig?
Er zijn 2 'doden': de eerste dood is in dit leven. Als gevolg daarvan is je bewustzijn weg, alsof je slaapt en niet droomt. Dan komt de wederopstanding en daarna het laatste oordeel. Als je in de hel terechtkomt, zul je daar een tijd lijden en dan volledig vernietigd worden. Je houdt volledig op te bestaan zonder kans op terugkomen. Dan ben je dus pas echt compleet dood. Het lijden wat je in dit leven ondergaat, is bedoeld om de gevolgen van zonden te ervaren, in te zien dat het zo niet kan, en voor God te kiezen. Het lijden in dat hellevuur (wat dus tijdelijk is tot je dood bent, niet eeuwig zonder einde) is als straf.
quote:
Dat is een lief idee, maar ik snap het nog steeds niet in het kader van mijn voorgaande vragen.
Nu wel?
quote:
Ik geloof wel degelijk dat ik fouten maak/zonden bega, maar ik geloof ook dat een ieder die een zuiver hart heeft God zal vinden. Of die nou hindoe is of christen.
Ik geloof ook wel dat als je oprecht zo goed mogelijk probeert te doen als je maar kan, God je vroeg of laat zal bereiken. Ik geloof echter niet dat er zoiets bestaat als 'God vinden', God vindt jou. De bijbel zegt ook dat niemand God zoekt. Over rechtvaardigheid:

Romeinen 3
18 Er is geen vreze Gods voor hun ogen.
19 Wij weten nu, dat al wat de wet zegt, zij dat spreekt tot degenen, die onder de wet zijn; opdat alle mond gestopt worde en de gehele wereld voor God verdoemelijk zij.
20 Daarom zal uit de werken der wet geen vlees gerechtvaardigd worden, voor Hem; want door de wet is de kennis der zonde.
21 Maar nu is de rechtvaardigheid Gods geopenbaard geworden zonder de wet, hebbende getuigenis van de wet en de profeten:
22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.
23 Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods;
24 En worden om niet gerechtvaardigd, uit Zijn genade, door de verlossing, die in Christus Jezus is;
25 Welken God voorgesteld heeft tot een verzoening, door het geloof in Zijn bloed, tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid, door de vergeving der zonden, die te voren geschied zijn onder de verdraagzaamheid Gods;
26 Tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid in dezen tegenwoordigen tijd; opdat Hij rechtvaardig zij, en rechtvaardigende dengene, die uit het geloof van Jezus is.
27 Waar is dan de roem? Hij is uitgesloten. Door wat wet? Der werken? Neen, maar door de wet des geloofs.
28 Wij besluiten dan, dat de mens door het geloof gerechtvaardigd wordt, zonder de werken der wet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 18-08-2008 22:17:02 ]
pi_60935703
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:35 schreef Windigo het volgende:
Ik ga naar bed. Morgen weer een dag Welterusten allen
Slaap lekker.
pi_60937742
Hier een zeer heldere presentatie over de oorsprong en filosofie van de mysteriereligies door William (Bill) Cooper. Deze man heeft voor de Amerikaanse overheid gewerkt, heeft veel lezingen gegeven, veel zaken onthuld van geheime genootschappen, geheime overheidsprogramma's, het bouwen van de New World Order en is uiteindelijk vermoord. Dit is een ware martelaar.

http://video.google.com/videoplay?docid=-3333362025779394383&ei=LdepSJnvGIm8igKg_eCmDA&q=bill+cooper
quote:
Milton William Cooper (May 6, 1943 - November 5, 2001) was an American writer, shortwave broadcaster, and militia supporter. Cooper came to public awareness in the late 1980s.

Cooper's father was an officer in the U.S. Air Force. Cooper graduated in 1961 from Yamato High School in Japan, and enlisted in the U.S. Air force. He was honorably discharged in 1965, and enlisted in the U.S. Navy in December of that year. He served in Vietnam, rising to the rank of petty officer. Cooper was awarded the Navy Commendation Medal with combat V and the Navy Achievement Medal with combat V. He was honorably discharged in 1974.[1]
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:27:28 #80
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60940278
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Als je dus oprecht christen bent, een relatie met God opbouwt door veel tijd met Hem door te brengen, veel te bidden, veel bijbel te lezen, veel zonden te belijden, veel om kracht, hulp en verbetering te vragen, veel verstand en begrip van de bijbel te vragen, etcetera, zal God je hele karakter voor je onthullen. Op die momenten zie je in dat je zoveel goed kan proberen te doen, dat wil niet zeggen dat het ook echt goed is, vaak juist helemaal niet, hoe goed je bedoelingen ook zijn, plus dat er vaak egoïstische motieven aan ten grondslag liggen, of om leugens die je tegen jezelf vertelt om jezelf te rechtvaardigen. Jezus brengt je de waarheid over jezelf en de wereld. Die is hard en niet leuk, maar noodzakelijk om te confronteren wil je werkelijk groeien. Als je dit volhoudt, neemt Gods geest steeds meer bezit van je en zal Hij via jou lichaam werken om goede dingen te doen.

Christen zijn wordt niet gedefinieerd door het aantal keer dat je naar de kerk gaat, het aantal keer dat je per dag bidt (want ook in gebed kun je jezelf en God nog voor blijven liegen), de EO jongerendag die je bezoekt, het kruis dat je om je nek draagt, het feit dat je op een christelijke school zit, het zendelingenwerk en de evangelisatie die je doet. De kern gaat om een persoonlijke relatie met God opbouwen, waarbij God jouw hele persoon zal veranderen en in Gods evenbeeld maken. Op die manier verander je van iemand die 'in het vlees wandelt' (dus iemand die eigenlijk achter zijn egoïstische verlangens aanloopt, ook onbewust) naar iemand die 'in de geest wandelt' (waarvan de gedachten en acties door God gestuurd worden). Zo wordt je een christen, iemand die steeds meer op Christus zal lijken, omdat je dus veel tijd met Hem doorbrengt en je Hem de kans geeft om allerlei dingen in je leven en je persoonlijkheid te veranderen.
Alles wat je hier omschrijft, brrrr, ik moet er niet aan denken! Serieus niet. Ik wil en kan niet mezelf totaal verloochenen voor een mythische figuur voor wie het toch je hele leven lang nooit goed genoeg is.

Jij bent zo tegen de slavernij die volgens jou gaat plaatsvinden als die NWO wordt 'geimplementeerd'. Nu, ik zie in bovenstaand verhaal ook niets dan slavernij.

Bovendien, en dat mag jij blijven betwisten hoor, doe ik ook zonder die god allerlei goede dingen.
pi_60940819
Als vrouw zal je ook niet echt op Christus gaan lijken natuurlijk. Dat lijkt me ook geen gezonde situatie.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 01:23:40 #82
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60941113
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 01:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als vrouw zal je ook niet echt op Christus gaan lijken natuurlijk. Dat lijkt me ook geen gezonde situatie.
Hi-la-risch!!

Jij ziet geen overeenkomsten met de slavernij uit de NWO dus? Jij vindt het prima dat je leven wordt overgenomen en overheerst door ene christus, zonder dat je zelf nog iets in te brengen hebt? En dat je je als een robotje zo moet gedragen als hij deed om maar op hem te lijken?

Ik vind het nogal een farce.
pi_60941415
Nee ik zie geen overeenkomsten. Leg eens duidelijker uit?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 02:09:54 #84
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60941726
Nee. Jij interpreteert de meest ingewikkelde teksten en claimt ze te begrijpen. Dus dan moet mijn constatering peanuts voor je zijn.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:37:28 #85
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60943049
TVP
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:55:47 #86
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60943691
Mogge hier
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:01:15 #87
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60945001
Ali kan je me uitleggen wanneer iets satanisch is?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:29:43 #88
34793 neo567
You know who
pi_60945677
TVP
pi_60946146
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:01 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Ali kan je me uitleggen wanneer iets satanisch is?
Als het niet van God komt. Als het afwijkt van Gods plan voor het leven. Dat is dus nogal wat
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:46:23 #90
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60946184
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als het niet van God komt. Als het afwijkt van Gods plan voor het leven. Dat is dus nogal wat
mja.... oke ik begrijp je punt...
maar hoe weet je wat van god komt?

de mens komt volgens jou van god... dus alles wat de mens doet is goddelijk?
of werkt dat niet zo?
stay frosty
pi_60946465
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:46 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

mja.... oke ik begrijp je punt...
maar hoe weet je wat van god komt?

de mens komt volgens jou van god... dus alles wat de mens doet is goddelijk?
of werkt dat niet zo?
Zie het zo: wij leven in een materiële wereld. De geestelijke wereld heeft invloed op die materiële wereld. Gods geest kan dus via mensen werken door in die materie te werken en te sturen, waardoor je emoties, gedachten, handelingen etc. veranderen. Zo is het ook met satan en andere demonen en duivels. Zolang Gods geest heerst is de wereld goed. Zodra een schepsel ongehoorzaamt, trekt Gods geest zich van dat schepsel af en maakt ruimte voor andere geestelijke invloeden.

De mens leeft in een wereld die 'gevallen' is, dat wil zeggen dat we door vanaf Adam & Eva's ongehoorzaamheid aan God, Gods geest niet meer in de schepping aanwezig is zoals in het begin. Daardoor is de dood er, is er lijden, ziekte, kwaad, egoïsme, etc. De wereld is 'gevangen' en wordt beheerst door kwade spirituele krachten. Die proberen ons ook constant tot verdere ongehoorzaamheid te verleiden door ongehoorzaamheid aantrekkelijk en verleidelijk te maken.

Alles wat gecreëerd is komt van God. Maar de zaken gedragen zich niet meer zoals ze zouden doen wanneer Gods geest zou regeren, dus wanneer wij als mensen niet ongehoorzaam waren geweest. Mensen deden in eerste instantie gewoon goed, de dieren maakten elkaar niet af, er was geen vergif, de planten hadden geen doorns, de wereld was vriendelijk en veilig in plaats van vijandig en gevaarlijk.

God is liefde, rechtvaardigheid, heilig, goed. Alles wat gebeurt en dat dat niet is, komt dus niet van God. Als ik iemand dood sla kan ik niet claimen dat dat van God komt, omdat Gods wet zegt dat ik niet dood zal slaan als ik God gehoorzaam ben. Als ik dat wel doe, is dat een teken dat Gods geest niet in mij is. Als dat wel zo was, zou ik het niet doen namelijk.

Bekijk alles dus met een bril van 'condities'. Als God aanwezig zou zijn, zou dit en dat gebeuren, maar zus en zo zeker niet. En dan blijkt praktisch de hele wereld ondertussen van God los te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 19-08-2008 11:03:48 ]
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:02:25 #92
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60946596
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zie het zo: wij leven in een materiële wereld. De geestelijke wereld heeft invloed op die materiële wereld. Gods geest kan dus via mensen werken door in die materie te werken en te sturen, waardoor je emoties, gedachten, handelingen etc. veranderen. Zo is het ook met satan en andere demonen en duivels. Zolang Gods geest heerst is de wereld goed. Zodra een schepsel ongehoorzaamt, trekt Gods geest zich van dat schepsel af.

De mens leeft in een wereld die 'gevallen' is, dat wil zeggen dat we door vanaf Adam & Eva's ongehoorzaamheid aan God, Gods geest niet meer in de schepping aanwezig is zoals in het begin. Daardoor is de dood er, is er lijden, ziekte, kwaad, egoïsme, etc. De wereld is 'gevangen' en wordt beheerst door kwade spirituele krachten. Die proberen ons ook constant tot verdere ongehoorzaamheid te verleiden door ongehoorzaamheid aantrekkelijk en verleidelijk te maken.

Alles wat gecreëerd is komt van God. Maar de zaken gedragen zich niet meer zoals ze zouden doen wanneer Gods geest zou regeren, dus wanneer wij als mensen niet ongehoorzaam waren geweest. Mensen deden in eerste instantie gewoon goed, de dieren maakten elkaar niet af, er was geen vergif, de planten hadden geen doorns, de wereld was vriendelijk en veilig in plaats van vijandig en gevaarlijk.

God is liefde, rechtvaardigheid, heilig, goed. Alles wat gebeurt en dat dat niet is, komt dus niet van God. Als ik iemand dood sla kan ik niet claimen dat dat van God komt, omdat Gods wet zegt dat ik niet dood zal slaan als ik God gehoorzaam ben. Als ik dat wel doe, is dat een teken dat Gods geest niet in mij is. Als dat wel zo was, zou ik het niet doen namelijk.

Bekijk alles dus met een bril van 'condities'. Als God aanwezig zou zijn, zou dit en dat gebeuren, maar zus en zo zeker niet. En dan blijkt praktisch de hele wereld ondertussen van God los te zijn.
oke, ik neem aan dat je met God's wed de Bijbel bedoelt (is dat met of zonder hoofdletter?).

Mijn vraag is dat de Bijbel een behoorlijk lange tijd geleden geschreven is... (door mensen maar dat even terzijde)
Hoe kan je de Bijbel integreren in de huidige maatschappij?
stay frosty
pi_60946758
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:02 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

oke, ik neem aan dat je met God's wed de Bijbel bedoelt (is dat met of zonder hoofdletter?).
De tien geboden vormen de absolute morele wet die goed van kwaad onderscheidt.
quote:
Mijn vraag is dat de Bijbel een behoorlijk lange tijd geleden geschreven is... (door mensen maar dat even terzijde)
Hoe kan je de Bijbel integreren in de huidige maatschappij?
We leven natuurlijk niet meer in tentenkampen, maar de menselijke aard is denk ik totaal niet veranderd. Die morele wetten gelden nog steeds, iemand doodslaan is nog steeds niet goed, liegen is nog steeds oneerlijk, vreemdgaan is nog steeds bedrog, etcetera. Hetzelfde geldt voor het niet bidden tot afgodenbeelden, het houden van de sabbat, etc. Die zaken gelden gewoon nog steeds, dus we kunnen nog steeds gewoon gehoorzaam zijn aan God in deze maatschappij. De bijbel roept ons juist expliciet op om uit de wereld te komen, om geen deel te nemen aan de zonden van de wereld waar we in leven, en Gods geboden te bewaren, wat er ook gebeurt. Verder is bidden en naar de kerk gaan ook niet iets vreemds. In dat opzicht is de bijbel dus tijdloos.
pi_60946992
De bijbel gebruikt de term 'babylon' voor het systeem waar we in de eindtijd in zullen leven. Dat wil zeggen dat de wereld volledig afgeweken zal zijn van Gods plan. Ik geloof dat we ondertussen praktisch al in babylon leven, zeker in het westen gaat het erg rap met het verval van moraal, alles wordt steeds oppervlakkiger, alles is sexgericht, christelijk geloof heeft plaatsgemaakt voor new age occultisme, etc. Dat zijn allemaal tekenen van babylon. Dit is wat de bijbel erover zegt:

1 En na dezen zag ik een anderen engel afkomen uit den hemel, hebbende grote macht, en de aarde is verlicht geworden van zijn heerlijkheid.
2 En hij riep krachtelijk met een grote stem, zeggende: Zij is gevallen, zij is gevallen, het grote Babylon, en is geworden een woonstede der duivelen, en een bewaarplaats van alle onreine geesten, en een bewaarplaats van alle onrein en hatelijk gevogelte;
3 Dewijl uit den wijn des toorns harer hoererij alle volken gedronken hebben, en de koningen der aarde met haar gehoereerd hebben, en de kooplieden der aarde rijk zijn geworden uit de kracht harer weelde.
4 En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt.
5 Want haar zonden zijn de ene op de andere gevolgd tot den hemel toe, en God is harer ongerechtigheden gedachtig geworden.
6 Vergeldt haar, gelijk als zij ulieden vergolden heeft, en verdubbelt haar dubbel, naar haar werken; in den drinkbeker, waarin zij geschonken heeft, schenkt haar dubbel.
7 Zoveel als zij zichzelve verheerlijkt heeft, en weelde gehad heeft, zo grote pijniging en rouw doet haar aan; want zij zegt in haar hart: Ik zit als een koningin, en ben geen weduwe, en zal geen rouw zien.
8 Daarom zullen haar plagen op een dag komen, namelijk dood, en rouw, en honger, en zij zal met vuur verbrand worden; want sterk is de Heere God, Die haar oordeelt.
9 En de koningen der aarde, die met haar gehoereerd en weelde gehad hebben, zullen haar bewenen, en rouw over haar bedrijven, wanneer zij den rook haar brands zullen zien;
10 Van verre staande uit vreze van haar pijniging, zeggende: Wee, wee, de grote stad Babylon, de sterke stad, want uw oordeel is in een ure gekomen.
11 En de kooplieden der aarde zullen wenen en rouw maken over haar, omdat niemand hun waren meer koopt;
12 Waren van goud, en van zilver, en van kostelijk gesteente, en van paarlen, en van fijn lijnwaad, en van purper, en van zijde, en van scharlaken; en allerlei welriekend hout, en allerlei ivoren vaten, en allerlei vaten van het kostelijkste hout, en van koper, en van ijzer, en van marmersteen;
13 En kaneel, en reukwerk, en welriekende zalf, en wierook, en wijn, en olie, en meelbloem, en tarwe, en lastbeesten, en schapen; en van paarden, en van koetswagens, en van lichamen, en de zielen der mensen.
14 En de vrucht der begeerlijkheid uwer ziel is van u weggegaan; en al wat lekker en wat heerlijk was, is van u weggegaan; en gij zult hetzelve niet meer vinden.
15 De kooplieden dezer dingen, die rijk geworden waren van haar, zullen van verre staan uit vreze van haar pijniging, wenende en rouw makende;
16 En zeggende: Wee, wee, de grote stad, die bekleed was met fijn lijnwaad, en purper, en scharlaken, en versierd met goud, en met kostelijk gesteente, en met paarlen; want in een ure is zo grote rijkdom verwoest.
17 En alle stuurlieden, en al het volk op de schepen, en bootsgezellen, en allen, die ter zee handelen, stonden van verre;
18 En riepen, ziende den rook van haar brand, en zeggende: Wat stad was deze grote stad gelijk?
19 En zij wierpen stof op hun hoofden, en riepen, wenende en rouw bedrijvende, zeggende: Wee, wee, de grote stad, in dewelke allen, die schepen in de zee hadden, van haar kostelijkheid rijk geworden zijn; want zij is in een ure verwoest geworden.
20 Bedrijft vreugde over haar, gij hemel, en gij heilige apostelen, en gij profeten, want God heeft uw oordeel aan haar geoordeeld.
21 En een sterke engel hief een steen op als een groten molensteen, en wierp dien in de zee, zeggende: Aldus zal de grote stad Babylon met geweld geworpen worden, en zal niet meer gevonden worden.
22 En de stem der citerspelers, en der zangers, en der fluiters, en der bazuiners, zal niet meer in u gehoord worden; en geen kunstenaar van enige kunst zal meer in u gevonden worden; en geen geluid des molens zal in u meer gehoord worden.
23 En het licht der kaars zal in u niet meer schijnen; en de stem eens bruidegoms en ener bruid zal in u niet meer gehoord worden; want uw kooplieden waren de groten der aarde, want door uw toverij zijn alle volken verleid geweest.
24 En in dezelve is gevonden het bloed der profeten en der heiligen, en al dergenen, die gedood zijn op de aarde.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:26:48 #95
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60947283
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De tien geboden vormen de absolute morele wet die goed van kwaad onderscheidt.
[..]

We leven natuurlijk niet meer in tentenkampen, maar de menselijke aard is denk ik totaal niet veranderd. Die morele wetten gelden nog steeds, iemand doodslaan is nog steeds niet goed, liegen is nog steeds oneerlijk, vreemdgaan is nog steeds bedrog, etcetera. Hetzelfde geldt voor het niet bidden tot afgodenbeelden, het houden van de sabbat, etc. Die zaken gelden gewoon nog steeds, dus we kunnen nog steeds gewoon gehoorzaam zijn aan God in deze maatschappij. De bijbel roept ons juist expliciet op om uit de wereld te komen, om geen deel te nemen aan de zonden van de wereld waar we in leven, en Gods geboden te bewaren, wat er ook gebeurt. Verder is bidden en naar de kerk gaan ook niet iets vreemds. In dat opzicht is de bijbel dus tijdloos.
dus wanneer we ons houden aan de 10 geboden zit het goed?
stay frosty
pi_60947538
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:26 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

dus wanneer we ons houden aan de 10 geboden zit het goed?
Wat is jouw interpretatie van 'goed zitten'?
pi_60947570
quote:
De bijbel noemt Jezus de zoon van God...en God zelf.
Dat eerste wel. Dat laatste niet echt. Dat heeft de kerk als dogma opgesteld.
pi_60947636
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:35 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat eerste wel. Dat laatste niet echt. Dat heeft de kerk als dogma opgesteld.
Lees Johannes. De kerk ging het volgens mij meer om of Hij nou mens of God of allebei was, hoe dat nou precies zat. En daar is uiteindelijk uitgekomen dat Hij zowel volledig mens als volledig God was.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:41:12 #99
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60947752
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat is jouw interpretatie van 'goed zitten'?
dat je in jou ogen een goede christen bent en dat je naar de hemel gaat enzo.
stay frosty
pi_60947935
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:41 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

dat je in jou ogen een goede christen bent en dat je naar de hemel gaat enzo.
Nou dan niet helemaal nee.

Een goede christen ben je niet door de wet te gehoorzamen. De wet geeft alleen maar aan wat zondig is. Als je de wet behoudt is dat een teken dat je 'in lijn bent' met Gods verwachtingen. De wet kan je verdelen in 2 geboden: je zal van God houden met heel je hart en ziel en verstand, en van je medemens als jezelf. Dat is dus sowieso niet iets wat je zomaar kan, daarvoor heb je Gods geest en ervaring met leven met God voor nodig. Je kan niet van de één op de andere dag van God houden als je Hem eigenlijk totaal niet persoonlijk kent.

God zal je ook inzetten om goede dingen te doen, Hij zal je dienstbaar willen maken om Zijn woord te verspreiden. Als je geen zin hebt om goede dingen te doen en echt een dienaar van God te zijn, stelt het eigenlijk ook niets voor natuurlijk. Je moet God aanstellen als ultieme autoriteit in je leven. Dus ook je hele leven in Zijn handen leggen. Op die manier bouw je een persoonlijke relatie met God op, komt Zijn geest weer tot je, die zal je karakter en persoonlijkheid zuiveren en opbouwen door middel van beproevingen waardoor je Hem leert kennen en Zijn wet zal behouden, zal God jou goede dingen laten doen, en zul je het eeuwige leven verkrijgen.

Als christen dien je een transformatie van je bewustzijn en hart door te maken. Als je dat niet wil en God niet toelaat om jou en je leven te veranderen, is er geen heiligmaking en ook geen eeuwig leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')