abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61027997
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:18 schreef Lienekien het volgende:
Als je maar drie boeken ooit leest, word je natuurlijk nooit een interlectueel.
Dat kun je wel zeggen!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_61028093
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

ach, man, lul niet zo uit je nek! Je snapt toch wat ik bedoel? Kom, laten we is de intellectueel uithangen
A: Ik lul niet uit mijn nek!
B: Ik snap wat je bedoelt. (Maar dat neemt niet weg dat je geen Nederlands gebruikt.)
C: Je bedoelt: "Laten we eens de intellectueel uithangen"

ad C: Wie begint hier nou over het beste boek dat iemand ooit gelezen heeft? Dan bedoel je toch niet een boek uit de Boeketreeks, neem ik aan? Zoals: "Zijn passie bracht mij volledig van mijn stuk!" of dergelijke titels.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:25:57 #53
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_61028167
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

A: Ik lul niet uit mijn nek!
B: Ik snap wat je bedoelt. (Maar dat neemt niet weg dat je geen Nederlands gebruikt.)
C: Je bedoelt: "Laten we eens de intellectueel uithangen"

ad C: Wie begint hier nou over het beste boek dat iemand ooit gelezen heeft? Dan bedoel je toch niet een boek uit de Boeketreeks, neem ik aan? Zoals: "Zijn passie bracht mij volledig van mijn stuk!" of dergelijke titels.
Er schijnen vrouwen te zijn die keer op keer loeigeil worden van het lezen van " Schandalig zoet als de zonde zelf". Als er één boek was waar ík keer op keer loeigeil van zou worden als ik het zou lezen, zou het sowieso in mijn top-3 prijken hoor

P.S.: nu we hier toch aan het mierenneuken zijn, het is Bouquetreeks en niet Boeketreeks
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_61028324
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:25 schreef PimpofPersia het volgende:

[..]

Er schijnen vrouwen te zijn die keer op keer loeigeil worden van het lezen van " Schandalig zoet als de zonde zelf". Als er één boek was waar ík keer op keer loeigeil van zou worden als ik het zou lezen, zou het sowieso in mijn top-3 prijken hoor

P.S.: nu we hier toch aan het mierenneuken zijn, het is Bouquetreeks en niet Boeketreeks
OK, mijn fout. Ik heb te vaak gekeken naar de tv-serie Schone Schijn, denk ik.

Ik bedoelde maar te zeggen: het gaat hier over serieuze boeken waar je wat aan hebt en niet in de eerste plaats bloedgeil van wordt. Dan mag ik toch ook serieuze en correcte spelling en grammatica verwachten.

En een verweer als: "Je begrijpt toch wat ik bedoel, mierenneuker.", verwacht ik al helemaal niet van een serieuze lezer.
pi_61028394
rijstmoeder, mooi boek 6x gelezen..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:20:53 #56
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_61028733
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik bedoelde maar te zeggen: het gaat hier over serieuze boeken waar je wat aan hebt en niet in de eerste plaats bloedgeil van wordt. Dan mag ik toch ook serieuze en correcte spelling en grammatica verwachten.

En een verweer als: "Je begrijpt toch wat ik bedoel, mierenneuker.", verwacht ik al helemaal niet van een serieuze lezer.
Nouja, het zijn hier persoonlijke toplijstjes, en iedereen kan daar zijn eigen invulling aan geven. Sommigen kiezen misschien iets intellectueel verantwoords, boeken waar ze wat aan hebben, maar anderen lezen misschien geen Dostojevski, Dante en Joyce. Misschien raakte een boek van Hosseini hen wel veel meer, en dat is hun goed recht. En waarom je ergens het onderscheid maakt tussen 'serieuze lezers' en minder serieuze lezers snap ik niet. Maar ik weet wel dat dat onderscheid niet te maken valt aan de hand van een post op een internetforum, waar sarcasme of een vleugje cynisme doorgaans lastiger te herkennen is.
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:44:56 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_61046505
quote:

[..]

Als ìk het heb over goeie boeken, hoeft dat niet meteen hoogstaande literatuur te zijn, dan hoef je niet aan te komen met Proust of Tolstoj, maar mogen dat ook boeken zijn waar je om moet lachen of die "alleen maar" heel erg spannend zijn. Dit is geen topic voor alleen de intellectuelen, mmar ook voor mensen die van "gewone" boeken houden!
Laffe huichelaar
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:35:34 #58
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_61049216
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als ìk het heb over goeie boeken, hoeft dat niet meteen hoogstaande literatuur te zijn, dan hoef je niet aan te komen met Proust of Tolstoj, maar mogen dat ook boeken zijn waar je om moet lachen of die "alleen maar" heel erg spannend zijn. Dit is geen topic voor alleen de intellectuelen, mmar ook voor mensen die van "gewone" boeken houden!
Dat zeg ik.
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_61051676
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 01:25 schreef PimpofPersia het volgende:

[..]

The Bouquet-residence, the lady of the house speaking
Ik weet het ook niet
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:57:37 #60
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_61056344
quote:

[..]

Volgens mij is 'beste boek ooit' inmiddels ook een geaccepteerde uitdrukking in het Nederlands. Het is maar net wie je daarbij als maatstaf neemt. Het is niet dat het voor misverstanden zorgt, maar Onze Taal zal zich ongetwijfeld aan jouw zijde scharen, Kees! Ik vind het alleen niet echt iets dat relevant genoeg is om zoveel berichten aan te wijden, terwijl we het ook over mooie boeken kunnen hebben.

Maar iets zegt me dat jij er gewoon plezier in schept om hier een beetje tegendraads te komen lopen doen.
Geniet jij lekker van een boek zonder er constant bij stil te staan hoe het taalgebruik is, of zit je met een kleurpotlood alle zinnen erin te ontleden??
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:38:52 #61
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_61061786
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 00:57 schreef Laurabeest het volgende:

[..]

Volgens mij is 'beste boek ooit' inmiddels ook een geaccepteerde uitdrukking in het Nederlands. Het is maar net wie je daarbij als maatstaf neemt. Het is niet dat het voor misverstanden zorgt, maar Onze Taal zal zich ongetwijfeld aan jouw zijde scharen, Kees! Ik vind het alleen niet echt iets dat relevant genoeg is om zoveel berichten aan te wijden, terwijl we het ook over mooie boeken kunnen hebben.

Maar iets zegt me dat jij er gewoon plezier in schept om hier een beetje tegendraads te komen lopen doen.
Geniet jij lekker van een boek zonder er constant bij stil te staan hoe het taalgebruik is, of zit je met een kleurpotlood alle zinnen erin te ontleden??
Helemaal mee eens Ooit of niet, daar gaat het hele topic niet over, maar over leuke/goeie boeken! ik heb net een leuk boek uitgelezen, een echte aanrader: De erfenis van Fontanelli. Misschien niet leuk genoeg om in mijn Top-3 in te breken, maar hij verdient toch zeker een plaatsje bij de leukste 10 (okay, 20 )
Laffe huichelaar
pi_61062321
Mensen willen zich graag beter voelen: ze lezen betere boeken en maken minder stijlfouten. Holadijee.
anonieme razernist
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:06:10 #63
225800 Atalja
There was the light!
pi_61070839
1. Ik heb je nooit een Rozentuin belooft - Hannah Green
2. A beautifull mind - schrijver is me even ontschoten
3. Veronica besluit te sterven - Paulo Coelho
[img]http://i36.tinypic.com/a58cvq.jpg[/img]
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:45:34 #64
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_61073440
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 20:06 schreef Atalja het volgende:
Ik hoop dat die spelfouten niet in de originele boektitels zaten?
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  Redactie Frontpage zondag 24 augustus 2008 @ 03:02:42 #65
145738 superworm
is erbij
pi_61079060
1. 1984 - George Orwell / dystopie
2. This Perfect Day - Ira Levin / dystopie
3. The Road - Cormac McCarthy / dystopie
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 24 augustus 2008 @ 10:19:41 #66
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_61080662
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 20:06 schreef Atalja het volgende:
3. Veronica besluit te sterven - Paulo Coelho
Nu nog een keer, maar dan met maar één L

Edit: Oeps, PoP was me al voor
Laffe huichelaar
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:33:55 #67
225800 Atalja
There was the light!
pi_61083626
i'm sorry voor de spelfoutjes, ben dyslectisch en moet veel moeite doen goed te schrijven, probeer er aan te denken
[img]http://i36.tinypic.com/a58cvq.jpg[/img]
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:32:23 #68
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_61120358
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:33 schreef Atalja het volgende:
i'm sorry voor de spelfoutjes, ben dyslectisch en moet veel moeite doen goed te schrijven, probeer er aan te denken
Nou, ik denk dat ik je wel kan vergeven

misschien.......
Laffe huichelaar
pi_61121989
Moeilijk. Je kan naar mijnmening niet 1 boek als beste bestempelen.. Het is netals je 1 werk van Bach als "beste" bestempelt... er zijn zoveel factoren die er aan toe doen... In kunst (muziek, literatuur etc..) is het moeilijk om 1 werk als "beste" te labelen

Maar goed ik zal even 3 Boeken die ik op dit moment ontzettend goed vind vermelden:

1. History of Tom Jones, A foundling (Henry Fielding)
2. A sentimental Journey ( Laurence Sterne)
3. Grapes of Wrath (John Steinbeck)
pi_61126652
Dostojewski - De gebroeders Karamazow
Céline - Reis naar het einde van de nacht
en dan, Marquez '100 jaar eenzaamheid' nog. Of misschien toch niet..

Verder wil ik Edgar A. Poe nog even vermelden.
I kept having dreams all night. I thought they were touching me with their fingers. But dreams don't have fingers, they have fists,
so it must have been scorpions.
pi_61127253
Ik maak het spannend voor de opkomende FOK! Boeken top 100
Graag op anoniem
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 05:58:55 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61130340
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:17 schreef Scaurus het volgende:

[..]

't Is natuurlijk persoonlijk. Ik ben zelf nogal een mierenneuker als het aankomt op de historische accuratie van romans. Een schrijver die teveel dichterlijke vrijheden neemt verliest contact met de setting waarin zijn verhaal zich afspeelt. Precies om die reden is I, Claudius zo geniaal. Graves volgt de historische bronnen nauwgezet, en laat zien dat niet de fantasie maar de werkelijkheid subliem is.
Ben je ook bekend met het werk van Colleen McCullough? En dan niet de Doornvogels maar haar Masters of Rome serie? Ook het boek Songs of Troy (een realistischere weergave van de Ilias, zonder de goden in een hoofdrol, maar dan niet zo schrikbarend slecht als de film Troy) is een aanrader van haar trouwens. Masters of Rome begint bij de opkomst van Marius en eindigt waar I, Claudius ongeveer begint.

Op dit moment zouden in mijn lijst zeker voorkomen:
Atlas Shrugged, Ayn Rand. Niet alleen een ogen opend statement maar ook nog eens verdomd goed geschreven waardoor je helemaal niet doorhebt dat je in één van de langste boeken ooit bezig bent.
En ik heb nu al een boek of twee, drie weggehaald omdat ik niet kan beslissen. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:16:49 #73
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61131405
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 05:58 schreef Dagonet het volgende:
Ben je ook bekend met het werk van Colleen McCullough?
Staat vrij hoog op mijn verlanglijstje. Goede historische fictie over Julius Caesar lijkt me geweldig.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:07:48 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_61132492
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 05:58 schreef Dagonet het volgende:
Op dit moment zouden in mijn lijst zeker voorkomen:
Atlas Shrugged, Ayn Rand. Niet alleen een ogen opend statement maar ook nog eens verdomd goed geschreven waardoor je helemaal niet doorhebt dat je in één van de langste boeken ooit bezig bent.
En ik heb nu al een boek of twee, drie weggehaald omdat ik niet kan beslissen. .
Ja langer dan Oorlog en Vrede, dat had ik ook niet helemaal door toen ik eraan begon. Ik heb wel de 60 pagina's tellende monoloog helemaal uitgelezen .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:46:22 #75
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_61134320
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:30 schreef Fledderjon het volgende:
Dostojewski - De gebroeders Karamazow

Ik heb hem ook thuis maar het duurde me iets te lang voordat ik er in kwam, dus heb hem weer even aan de kant gelegd. Moet ik gewoon doorbijten of denk je dat het niet aan me besteed is als ik de eerste 100 pagina's er nog niet wild van word?
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')