Dat term wordt idd door jan en alleman gebruikt, waardoor het een cliché matig karakter heeft gekregen. Spontaan zou ik mezelf niet per sé noemen. Eerder bijdehand, en heb overal wel een woordje op. Heb wel vaker gehoord dat ik teveel zit te lullen.quote:
Tja, sommigen van ze moet ik dagelijks mee omgaan (sport, vereniging, etc). Dus ja, ik probeer me te bedenken hoe ik met ze kan omgaan zonder frustraties op te kroppen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 03:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Laat ze gewoon en probeer niet je openheid aan hun op te dringen. Nee, ze willen niet de hele dag jouw gejank aan hun kop, nee dat ligt niet aan jou. Klaar.
Zolang je niet kwetst zie ik er nik mis meequote:Op maandag 18 augustus 2008 03:54 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Dat term wordt idd door jan en alleman gebruikt, waardoor het een cliché matig karakter heeft gekregen. Spontaan zou ik mezelf niet per sé noemen. Eerder bijdehand, en heb overal wel een woordje op. Heb wel vaker gehoord dat ik teveel zit te lullen.
Dat is een waarheid als iemand die een kuil graaft en er zelf omheen looptquote:Op maandag 18 augustus 2008 04:01 schreef TheVotary het volgende:
Geloof mij, jij bent voor hun nog veel moeilijker om mee om te gaan.
Niks over zichzelf of hun activiteiten zeggen, niet van wat in hun innerlijk omgaat, prijsgeven.quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:08 schreef jeroen25 het volgende:
Wat versta jij precies onder 'gesloten' en waarom heb je daar problemen mee?
gewoon iemand die geen sugababes heeft dusquote:Op maandag 18 augustus 2008 04:10 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Niks over zichzelf of hun activiteiten zeggen, niet van wat in hun innerlijk omgaat, prijsgeven.
Alsof alles terug valt te koppelen naar je beperkte leefwereldje, dat in feite een aftreksel van internet is.quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:12 schreef boyv het volgende:
gewoon iemand die geen sugababes heeft dus
Is het niet zo dat jij jaloers bent?quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:10 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Niks over zichzelf of hun activiteiten zeggen, niet van wat in hun innerlijk omgaat, prijsgeven.
Euhh.. vanwaar je suggestie?quote:
Bijna poëtisch zoals jij over jezelf praatquote:Op maandag 18 augustus 2008 04:28 schreef tong80 het volgende:
Mijn beste vriend is zo gesloten als de pest.
Ik ken hem van haver tot gort en heb aan één woord genoeg.
Iedereen is anders. Ik haat de Erica Terpstra's van de wereld.
Nee, alsof jou dat allemaal aangaat.quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:10 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Koppel je veel terug dan uit je beperkte leefwereldje?quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:15 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Alsof alles terug valt te koppelen naar je beperkte leefwereldje, dat in feite een aftreksel van internet is..
quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:41 schreef TheVotary het volgende:
Je bent toch niet gaan slapen he? Wij zijn heel open enzo naar jou toe en dan ga je gvd gewoon liggen maffen!
Nou meneer bij deze zet ik jou bij het rijtje van mensen waarmee ik slecht kan omgaan.![]()
quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:37 schreef TheVotary het volgende:
Ja, als je zulke topics opent om half 4 in de nacht dan krijg je een moeilijk publiek. Het thuisvoordeel heb je hierbij wel verloren.![]()
das idd de korte omschrijfingquote:Op maandag 18 augustus 2008 05:10 schreef Sno0ze het volgende:
Mss zijn die mensen wel zo gesloten naar jou toe omdat ze je niet moeten.
gmtaquote:Op maandag 18 augustus 2008 05:10 schreef Sno0ze het volgende:
Mss zijn die mensen wel zo gesloten naar jou toe omdat ze je niet moeten.
Ik zou dat ook allemaal ook niet aan jou gaan vertellenquote:Op maandag 18 augustus 2008 04:10 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze dat niet kwijt willen aan jou. Face it: je bent nu gewoon niet allemans beste vriend.quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:10 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
met een open rechterhand kom je ook niet verquote:Op maandag 18 augustus 2008 04:28 schreef tong80 het volgende:
Mijn beste vriend is zo gesloten als de pest.
Ik ken hem van haver tot gort en heb aan één woord genoeg.
Iedereen is anders. Ik haat de Erica Terpstra's van de wereld.
Zo waarquote:Op maandag 18 augustus 2008 04:01 schreef TheVotary het volgende:
Geloof mij, jij bent voor hun nog veel moeilijker om mee om te gaan.
Je bent een nieuwsgierige roddelaar. Als mensen niks willen vertellen moet je dat respecteren. Je hoeft nergens doorheen te breken.quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:10 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
waarom dat?quote:Op maandag 18 augustus 2008 03:43 schreef Een_Schuitje het volgende:
Nu ben ik mensen, met wie ik bijzonder slecht kan omgaan, op een rij aan het zetten.
En je kent het spreekwoord: allemans vriend is allemans gek.quote:Op maandag 18 augustus 2008 08:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Face it: je bent nu gewoon niet allemans beste vriend.
Generalisatie den top.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:30 schreef Jasonn87 het volgende:
deze reacties geven ook wel weer het sociale niveau van de gemiddelde fokker aan. Stel je voor dat je eigenlijk een leuk gesprek gaat voeren met nieuwe mensen, nou, poe.
Ik heb geen behoefte aan een gesprek met een wildvreemde van het type TS. Hun gedrag is misschien sociaal maar hun persoonlijkheid allerminst. Ze gaan er van uit dat het vertonen van (een bepaald type) sociaal gedrag voldoende is om "vrienden" te worden.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:30 schreef Jasonn87 het volgende:
deze reacties geven ook wel weer het sociale niveau van de gemiddelde fokker aan. Stel je voor dat je eigenlijk een leuk gesprek gaat voeren met nieuwe mensen, nou, poe.
Dat soort mensen kan je ook vanalles wijs maken omdat ze eigenlijk nauwelijks nadenken over wat je zegt. "Oh ben je een mormoonse bigamist? Wat leuk, ik heb ook veel vriendinnen haha, lekker weer is het, hé?..."quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:52 schreef Keiichi het volgende:
Misschien is TS zo iemand die heel interresant over alles een gesprek wil beginnen.
"Ja, en hoe is het met je vrouw, bla bla bla" terwijl ze elkaar amper kennen.
Ik heb iemand met zulk gedrag bijna een tegen de grond gewerkt, omdat het op een schijnheilige manier gebracht werd en ik het al duidelijk genoeg gemaakt had dat ik geen trek in zulke gesprekken had.
Herkenbaarquote:Op maandag 18 augustus 2008 12:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat soort mensen kan je ook vanalles wijs maken omdat ze eigenlijk nauwelijks nadenken over wat je zegt. "Oh ben je een mormoonse bigamist? Wat leuk, ik heb ook veel vriendinnen haha, lekker weer is het, hé?..."
Mensen zijn nou eenmaal verschillend. Stel dat iedereen een extraverte kwebbel zou zijn; Ik zou na vijf minuten al oververmoeid zijn van het aanhoren van die herrie.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:30 schreef Jasonn87 het volgende:
Hehehequote:Op maandag 18 augustus 2008 12:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat soort mensen kan je ook vanalles wijs maken omdat ze eigenlijk nauwelijks nadenken over wat je zegt. "Oh ben je een mormoonse bigamist? Wat leuk, ik heb ook veel vriendinnen haha, lekker weer is het, hé?..."
Juistem. De ene is het gewoon wat minder snel dan de ander. Sommige karakters botsen nou eenmaal met meer verschillende karakters dan andere. Ik herken het ook wel overigens. Ik ben alleen open als iemands uitstraling me bevalt, en ik gemerkt heb dat het geen oppervlakkig persoon is (ben je immers vrij snel achter).quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:02 schreef Keiichi het volgende:
Trouwens, meeste mensen zien mij ook als redelijk gesloten.
Maar voor bepaalde mensen die ik eigenlijk niet ken, kan ik gelijk openboek zijn. Alsof ze een sleutel hebben
quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:02 schreef RRGJL het volgende:
Ik begrijp je probleem niet. Wil je nou zo graag met elk mogelijk mens overweg kunnen? Je begrijpt toch dat dat niet mogelijk is, zelfs naïef is he? Dat je zelfs zou kunnen stellen dat je geen eigen mening hebt als je met elk mens goed op kan schieten. Of vindt je dat je met elk mens een gesprek moet voeren ongeacht of je raakvlakken met ze hebt? En zeg nou niet; 'maar ik weet niet of we raakvlakken hebben want hij praat niet!' Zie daarin nou eens gewoon het missende raakvlak, en hou op met je eigen en de persoon in kwestie z'n energie te verspillen. Mensen die zich opdringen zijn gewoon erg vervelend, en als hij met je zou willen praten doet hij dat wel.
Heb je er ook wel eens over nagedacht dat deze mensen misschien niet per definitie gesloten zijn, maar zich gesloten opstellen naar jou toe omdat ze geen behoefte aan je hebben?
'quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:00 schreef Jasonn87 het volgende:
[..]
Gaat erom waarom sommige mensen niet gewoon vriendelijk mee kunnen praten als je small talk maakt. Hoeft helemaal niet opdringerig te zijn.
Dat is jouw interpretatie. Volgens mij vraagt ze naar een oorzaak en legt ze die niet per se bij de andere partij. Dus nee daar gaat het niet om.quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:00 schreef Jasonn87 het volgende:
[..]
![]()
Het gaat hier niet om raakvlakken, eigen mening hebben, of wat dan ook. Gaat erom waarom sommige mensen niet gewoon vriendelijk mee kunnen praten als je small talk maakt. Hoeft helemaal niet opdringerig te zijn.
Ok, in dat geval heb je gelijk.quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:14 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie. Volgens mij vraagt ze naar een oorzaak en legt ze die niet per se bij de andere partij. Dus nee daar gaat het niet om.
Waar het om gaat is wat de reden is dat zij als extravert persoon niet goed om kan gaan met introverte personen. Wat je vaak ziet bij mensen die zichzelf spontaan vinden, is dat ze dit tot het opdringerige en irritante af zijn. Dat zien ze zelf niet zo / hebben dat niet door, dus dat krijg je er toch niet bij ze in. Maar geloof mij dat wanneer ze echt zo spontaan zouden zijn, ook introverte mensen graag met ze zouden spreken (de paar die haar gewoon niet moeten uiteraard daargelaten, maar dat kan iedereen gebeuren). Er zal dus, wanneer ze hier vaak tegenaan loopt, toch echt iets niet goed zijn met haar aanpak...
Wilde net zeggen..quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:46 schreef Vodkadruppel het volgende:
TS, je komt nogal gesloten over, je fobo ook trouwens.
Als je daadwerkelijk zo een open mens bent en denkt dat je niet om kunt gaan met gesloten mensen heb ik wel een idee voor je. Mensen die open zijn zijn eigenlijk mensen die lukraak kunnen lullen. Gesloten mensen die doen dat niet totdat zij een reden daarvoor hebben. Moet je maar eens het volgende proberen, gaat je geheid lukken!!quote:Op maandag 18 augustus 2008 03:43 schreef Een_Schuitje het volgende:
Ben van mezelf een vrij open mens. Volgens velen buitengewoon open.
Goed. Dat is slechts een detail. Nu ben ik mensen, met wie ik bijzonder slecht kan omgaan, op een rij aan het zetten. Daarin kwam een aspect veelvuldig naar voren, namelijk dat ze vrij gesloten waren.
Dus ja, ik vraag me af hoe ik met zulke mensen moet omgaan. Met gesloten mensen kan ik simpelweg niks mee. Iemand ervaringen, of herkenning hierin?
Wijze woordenquote:Op maandag 18 augustus 2008 21:58 schreef Manono het volgende:
[..]
Wilde dus net zeggen..
Je kan natuurlijk gewoon van open luidruchtige mensen houden.
Maar je hebt open mensen en je hebt mensen die opdringerig aandacht zuigen zonder dat ze met iemand anders bezig zijn. Je hebt introverte mensen en mensen die bij voorbaat afwijzend op alles reageren wat ze niet kennen en waarbij je eerst een een hele ladder beklommen moet hebben voordat jij meetelt volgens hen.
Het kan allebei vervelend zijn, ik ken alleen niemand die oprechte belangstelling vervelend vindt. Misschien gebruik je zonder dat je het beseft steeds hetzelfde truukje om mensen aan te trekken en stoot je daardoor een ander type af. Ben je niet bezig met die ander, maar meer met met de indruk die jij maakt.
Maarrr heel misschien is die enorme openheid van jou een truukje wat je jezelf hebt aangeleerd en ben je zelf veel geslotener dan je denkt? Doorgaans kunnen open en gesloten mensen juist goed met elkaar overweg nl.Hoe raar het ook klinkt, dan kan je maar beter weer je stugge zelfje worden, elke facade en elke truuk zorgen ervoor dat je niet uit het leven krijgt wat je nodig hebt.
Mên, ik stel ze allerlei vragen, waar ik niet echt respons op krijg. Ik begrijp overigens wel waarop je doelt. Echter, ik kan je beslist verzekeren dat ik niet zo'n typisch persoon ben die in de lege ruimte lult over zichzelf en allesennogwat.quote:
Je krijgt hele zinnige respons. Maar jij wilt geen echt antwoord. Jij wilt een truukje leren om je zin te kunnen krijgen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:01 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Mên, ik stel ze allerlei vragen, waar ik niet echt respons op krijg. Ik begrijp overigens wel waarop je doelt. Echter, ik kan je beslist verzekeren dat ik niet zo'n persoon ben die in de lege ruimte lult over zichzelf en allesennogwat..
dan kan je blijkbaar niet zo goed communiceren als je denktquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:01 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Mên, ik stel ze allerlei vragen, waar ik niet echt respons op krijg.
Dat gaat je niet lukken bij gesloten mensen. Dus ik zal m'n zin niet krijgen, want mensen kun je in principe niet veranderen. Wel wil ik graag weten hoe ik daarmee het beste kan omgaan, zonder dat ik me eraan hoef te frustreren.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je krijgt hele zinnige respons. Maar jij wilt geen echt antwoord. Jij wilt een truukje leren om je zin te kunnen krijgen.
Je moet je er gewoon niet druk om maken. Maar dat vraagt heel veel zelfvertrouwen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:10 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Dat gaat je niet lukken bij gesloten mensen. Dus ik zal m'n zin niet krijgen, want mensen kun je in principe niet veranderen. Wel wil ik graag weten hoe ik daarmee het beste kan omgaan, zonder dat ik me eraan hoef te frustreren.
Je uitleg is een beetje kort, kan je eens beter beschrijven wat de settings is bijvoorbeeld, en wat je dan vraagt of doet?quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:10 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Dat gaat je niet lukken bij gesloten mensen. Dus ik zal m'n zin niet krijgen, want mensen kun je in principe niet veranderen. Wel wil ik graag weten hoe ik daarmee het beste kan omgaan, zonder dat ik me eraan hoef te frustreren.
Misschien is het iets om na te denken over je eigen lichaamstaal? Soms kan dat mensen die wat gesloten zijn dermate beinvloeden. Open vragen stellen is ook een optie. Maar denk dat je dat zelf al wel verzonnen had, anders denk je hier ook niet over naquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:10 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Zou ook wel héél ironisch zijn als je de redenen prijs zou gevenquote:Op maandag 18 augustus 2008 08:43 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Ik ben zo introvert als het maar kan, redenen hiervoor buitenwege latende.
Je neemt een offensieve houding aan dus dwing je de ander automatisch in een defensieve houding. Daar kan je hier wel over gaan zeuren maar je veroorzaakt het zelf.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:10 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Gewoon af en toe zelf eens je muil houden, open vragen stellen en interesse tonen (evt. faken).quote:Op maandag 18 augustus 2008 03:56 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Tja, sommigen van ze moet ik dagelijks mee omgaan (sport, vereniging, etc). Dus ja, ik probeer me te bedenken hoe ik met ze kan omgaan zonder frustraties op te kroppen.
Omg te zieke reactiequote:Op maandag 18 augustus 2008 23:53 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Zou ook wel héél ironisch zijn als je de redenen prijs zou geven
Omdat dat je geen reet aan gaat. Accepteer het of ga naar huis. Of je bent niet interessant genoeg om dat te melden aan je.quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:10 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:42 schreef Steeven het volgende:
[..]
Omdat dat je geen reet aan gaat. Accepteer het of ga naar huis. Of je bent niet interessant genoeg om dat te melden aan je.
Wat is daar eigenlijk mis mee? Ik ben zelf ook altijd aan het lezen of slapen als ik in de trein zit, maar dat wil toch niet zeggen dat anderen niet tegen vreemden mag praten. Ik sta daar gewoon open voor.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:05 schreef Gallorini het volgende:
TS, ben jij zo iemand die zijn hele levensverhaal gaat vertellen aan iemand die toevallig tegenover je zit in de trein?
Ik ben graag duidelijk.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:15 schreef Manono het volgende:
[..]
ALS gesloten mensen eenmaal hun mond open doen...
Het zit diep zeker, bij je?
Ja, en?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:01 schreef ShadyLane het volgende:
'Een praatje maken' is wel even wat anders dan 'je hele levensverhaal vertellen'
Het is meer het "waarom?". Behalve in het geval van een leuke meid zie ik echt totaal geen reden om een vreemde aan te spreken, gewoon voor het gesprek. Teveel risico'squote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:21 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Wat is daar eigenlijk mis mee? Ik ben zelf ook altijd aan het lezen of slapen als ik in de trein zit, maar dat wil toch niet zeggen dat anderen niet tegen vreemden mag praten. Ik sta daar gewoon open voor.
Ik ken jouw type mens. In het gezelschap van iemand als jij zou ik ook gesloten zijn, ja.quote:Op maandag 18 augustus 2008 03:54 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Dat term wordt idd door jan en alleman gebruikt, waardoor het een cliché matig karakter heeft gekregen. Spontaan zou ik mezelf niet per sé noemen. Eerder bijdehand, en heb overal wel een woordje op. Heb wel vaker gehoord dat ik teveel zit te lullen.
Paranoia alert. What the fuck zijn de risico's van een gesprek starten in de trein?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:16 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Het is meer het "waarom?". Behalve in het geval van een leuke meid zie ik echt totaal geen reden om een vreemde aan te spreken, gewoon voor het gesprek. Teveel risico's
Probeer het anders eens op een normale manier? Valt echt reuze mee hoor, people hear u.quote:
Er zijn geen risico's, maar dat betekent niet dat ik er zin in heb. Small talk walg ik van.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:41 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Paranoia alert. What the fuck zijn de risico's van een gesprek starten in de trein?
Er is echt heel weinig mis met sociale eigenschappen. Daar vallen zowel het starten van een gesprek als het op tijd afkappen van een gesprek als de ander daar geen zin in heeft onder. Het kan gewoon leuk zijn om een gesprek met iemand te hebben buiten je eigen sociale kringetje. Uiteraard hebben de gesprekken met leuke meiden nog wat extra's.
Duidelijk en direct is niet normaal? Of moet ik het rooskleurig verbloemen opdat TS zich niet gekwetst voeltquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:52 schreef Manono het volgende:
[..]
Probeer het anders eens op een normale manier? Valt echt reuze mee hoor, people hear u.
Of je respecteert gesloten mensen om wat ze zijn en gaat lekker tegen andere open mensen aan lopen klessebessen. Dan kan ik tenminste rustig lezen in de trein.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:55 schreef Manono het volgende:
Ik vind, je moet er wel zin in hebben. En soms heb je dat gewoon niet. Daar is ook nix mis mee. Als je af en toe maar oefent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |