abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60895152
Okay. Die is duideljk.
De Lichtgod/engel is verblindend licht. Dat lijkt me niet gezond voor de oogjes.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 17 augustus 2008 @ 10:27:37 #27
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60895243
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 10:22 schreef nokwanda het volgende:
Okay. Die is duideljk.
De Lichtgod/engel is verblindend licht. Dat lijkt me niet gezond voor de oogjes.
Ja maar het heeft een dimmer die zich automatisch afstelt aan de kijker
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zondag 17 augustus 2008 @ 10:29:59 #28
34793 neo567
You know who
pi_60895295
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 10:27 schreef Summers het volgende:

[..]

Ja maar het heeft een dimmer die zich automatisch afstelt aan de kijker
Hij zet z'n licht uit, als iemand met een inktzwart karma/ziel kijkt

Soort rattenvanger van Hamelen

[ Bericht 11% gewijzigd door neo567 op 17-08-2008 10:37:12 ]
  zondag 17 augustus 2008 @ 10:31:39 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60895316
Wat een mooi plaatje in de OP
The truth was in here.
pi_60895406
Tja God trekt zich van hem terug, en je ziet nog precies waar God's liefde schijnt; daar ziet hij er nog als een engel uit, de rest is verdoemd en intens slecht. Precies wat Ali hier verkondigt!
pi_60895455
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 10:21 schreef ToT het volgende:
Hij mag het Christendom zien zoals hij het wil, maar wat hij roept stuit me een beetje tegen de borst; iedereen buiten het Christendom is misleid door satan, verder is het hele Christendom op de ZDA na te soft geworden en is de Katholieke Kerk zelfs satanisch.

Zijn interpretatie ZOU natuurlijk juist kunnen zijn, maar ik heb ook moeite met zijn attitude: wat wij allemaal ervaren stelt allemaal niks voor, het is allemaal lang niet zo fijn als wat hij meemaakt, ons seksleven stelt een donder voor vergeleken met wat hij straks gaat meemaken, onze spirituele ervaringen zijn slap en komen van de duivel af, we kunnen ons niks voorstellen van wat hij meemaakt maar hij weet precies wat wij meemaken, want hij heeft paddo's gegeten en heeft ook wat spirituele dingen uit de New Age stroming uitgeprobeerd.

Ieder mens is anders, ieder mens ervaart dingen anders, ieder mens ontwikkelt zich anders. Ik vind dat hij zulke uitspraken gewoon niet kan doen.
Ikken veel zoekers.
Sterker nog... ik ben er zelf eigenlijk ook een.
Maar wat mij is opgevallen is dat men vaak zoekt naar veel kennis op een snelle manier. En dat kan noooooit in jezelf zitten. Je zoekt immers en dat doe je meestel buiten jezelf.

Dus gebruikt met paddo's om tot inzichten te komen. Of men gebruikt paddo's en komt tot de conclusie dat je dan bepaalde zaken in een bepaald licht ziet. Interessant dus. Maar het is ook gevaarlijk. Met al die middelen kun je even makkelijk in een psychotische toestand raken. Wil net zeggen dat wat je dan ziet niet een ervaring is die inzicht kan bieden. Zeker niet. Maar dat je gaat twijfelen aan de zuiverheid van die ervaring, gezien het gevaar, kan ik m goed indenken.

Dus ga je inzichten elders zoeken (je hebt immers geproefd van de vrucht van de boom van kennis, hoe symbolisch).

En dan kom je de bijbel tegen met al zijn verschillende interpretaties.
Met zoveel metaforen en symboliek en waar zoveel waarheid in schuilt.
Dus.... omdat je alles extern zoekt belsuit je dat dan als enige waarheid aan te nemen.
Maar....... daarmee neem je interpretaties als enige waarheid aan. Interpretaties van anderen.

En dat terwijl het oplossen van die puzzels en inzicht in al die metaforen gewoon in je zit. Ze zijn niet snel te verkrijgen. Er is geen kortere weg dan die van inzichten en rijping. Welke stroming je ook volgt.

Blijf het buiten zoeken (als zijnde ene kracht van buiten af waar je aan moet MOET gehoorzamen want anders...goed/kwaad zal je geschieden) en je zult blijven zoeken en zoeken, of anders je leven doorbrengen met het overtuigen van anderen van het kwaad waarmee zij zich inlaten. Je kan delen wat je "weet", maar nooit een ander dwingen te vinden wat jij vindt.

Mijn weg als zoeker is inmiddels omgeslagen. Ik stel overal vragen bij. Is dat wel zo? Klopt het gevoelsmatig? Moet ik het laten rusten en zal het dan vanzelf wel een keer doordringen als de tijd rijp is voor mij om bepaalde dingen te "weten"?
Wat ik vandaag weet, is dat ook nog wat ik morgen "weet"?
Er zijn zoveel filosofieen/religieuze concepten.
Maar een ding weet ik echt zeker, ook vanuit een zoekerservaring: inzichten/ideeen komen wanneer de tijd rijp is voor je hoofd en ziel (ik geloof in een ziel en in een ratio en in een gelaagdheid van functies van die delen van jezelf om je in staat te stellen lessen te leren. En ik ben me ervan bewust dat ook dat een copingstrategy is) om ze te leren. Niet omdat je het afdwingt.
Kennis is te verkrijgen op heel veel manieren, maar de toepassing ervan hangt af van rijping en wanneer je inzichten krijgt. En wat vandaag aanvoelt als een inzicht kan over een jaar voor jezelf aanvoelen als gewauwel. Dus ik weet voor mezelf dat wat ik hier nu neertype morgen imo kanlijken op nonsense omdat ik dan weer een ander deel van he grote geheel heb overzien en dit dus weer achterhaald is

Nutteloos schrijven, dit
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_60895491
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 10:36 schreef ToT het volgende:
Tja God trekt zich van hem terug, en je ziet nog precies waar God's liefde schijnt; daar ziet hij er nog als een engel uit, de rest is verdoemd en intens slecht. Precies wat Ali hier verkondigt!
Als een soort Icarus, arrogant naar de zon vliegend, denkend dat het kan, en verteerd door de hitte op aarde stortend.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 17 augustus 2008 @ 10:44:17 #33
34793 neo567
You know who
pi_60895520
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 10:42 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Als een soort Icarus, arrogant naar de zon vliegend, denkend dat het kan, en verteerd door de hitte op aarde stortend.
Weer een mythe die mijn vooroordeel bevestigd dat God de zon is
"Het" draait allemaal om de zon
pi_60895577
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 10:44 schreef neo567 het volgende:

[..]

Weer een mythe die mijn vooroordeel bevestigd dat God de zon is
"Het" draait allemaal om de zon
Dat is geen vooroordeel.
Dat is geschiedenis.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 17 augustus 2008 @ 10:50:53 #35
34793 neo567
You know who
pi_60895633
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 10:47 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat is geen vooroordeel.
Dat is geschiedenis.
Ja maar: kijk die zon

Plaatje komt van:
http://thebiggestsecretpict.online.fr/nwo.htm
pi_60895685
Kijk 4000 jaar geleden. Sumeriers, Egypte, India.
Zelfs de naam Lucifer komt van een lichtgod in Europa.
Vervolgens komen de Christenen met het idee van ee god van licht en goedheid en zeggen dat al die anderen andere goden zijn en satanisch, dus donker. Maar het waren lichtgoden. Dus het een vloeit uit het andere voort en het draait allemaal om politieke machtsspelletjes.
Uiteindelijk is het allen een.

Dat is echt niet het grootste geheim.
Ik moet vaak echt lachen om die genootschappen die schermen met geheime kennis die ze al dan niet gaan delen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 17 augustus 2008 @ 10:59:37 #37
34793 neo567
You know who
pi_60895745
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 10:54 schreef nokwanda het volgende:
Kijk 4000 jaar geleden. Sumeriers, Egypte, India.
Zelfs de naam Lucifer komt van een lichtgod in Europa.
Vervolgens komen de Christenen met het idee van ee god van licht en goedheid en zeggen dat al die anderen andere goden zijn en satanisch, dus donker. Maar het waren lichtgoden. Dus het een vloeit uit het andere voort en het draait allemaal om politieke machtsspelletjes.
Uiteindelijk is het allen een.

Dat is echt niet het grootste geheim.
Ik moet vaak echt lachen om die genootschappen die schermen met geheime kennis die ze al dan niet gaan delen.
Zo'n idee had ik ook ongeveer:

Al het occulte is Luciferiaans

Al het occulte komt van Lucifer deeltje 2

Maar wat is dan het grootste geheim volgens jou, of uhm hou je dat zo ?
pi_60895895
Ik denk niet dat er echt iets geheim is. Ik denk alleen dat er niet veel mensen zijn die veel verbanden leggen en dat de meeste mensen patronen niet herkennen.
Kennis maakt macht. Maar dan nog... al heb je alle puzzelstukjes, kun je die dan ook in elkaar zetten?
En ik denk niet dat het menselijk brein werkelijk alle kennis kan bevatten die er is.
Ik denk wel dat er mensen zijn die de kennis die ze wel hebben inzetten om anderen met minder kennis te manipuleren. En dat kan dan ten goede of ten kwade.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_60895935
Wat allemaal overigens imo niet wil zeggen dat er geen god is of dat er niets goddelijks/creationistisch is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 17 augustus 2008 @ 11:19:52 #40
34793 neo567
You know who
pi_60896199
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 11:08 schreef nokwanda het volgende:
Ik denk niet dat er echt iets geheim is. Ik denk alleen dat er niet veel mensen zijn die veel verbanden leggen en dat de meeste mensen patronen niet herkennen.
Kennis maakt macht. Maar dan nog... al heb je alle puzzelstukjes, kun je die dan ook in elkaar zetten?
En ik denk niet dat het menselijk brein werkelijk alle kennis kan bevatten die er is.
Ik denk wel dat er mensen zijn die de kennis die ze wel hebben inzetten om anderen met minder kennis te manipuleren. En dat kan dan ten goede of ten kwade.
Zoals dokters enz vroegah alleen konden lezen en schrijven, nu sinds een zeer korte tijd kunnen we dat allemaal bijna.
* Mompelt iets met de les lezen *

Teacher leave those kids alone !!
pi_60896388
Het impliceert nog wat meer.
Tegenwoordig kan wel bijna iedereen lezen en schrijven en dus zichzelf informeren. Dat wil echter nog niets zeggen over het vermogen tot het kunnen combineren van kennis.
Soms blijft men uit veiligheid liever binnen de gezette kaders. Maar ook zie je vaak dat mensen dan maar overal aan gaan twijfelen wat binnen bepaalde kaders valt en dus alles geloven wat daarbuiten valt. Van het ene extreem, naar het andere. Maar dat ligt ook wel besloten in de menselijke natuur. En uiteindelijk wordt de soep nooit zo heet gegeten als ie wordt opgediend omdat er met alle revolutie meestal niet echt iets verandert.
En dan kom ik weer terug op dat externaliseren waar ik het eerder over had.

Mensen zijn gewend om alles buiten zichzelf te plaatsen. Het is aangeleerd gedrag en een stuk makkelijker dan op een positieve manier internaliseren. negatief internaliseren kunnen we allemaal ook wel. dat hebben we ook geleerd als onderdeel van het externaliseren (snap je hem nog ).
Pas wanneer dingen van binnenuit veranderen, veranderen ze echt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_60896428
en nee, niks teachers leave those kids alone. Om verbanden te kunnen zien is het wel handig om een flinke hoeveelheid formele kennis te hebben. waar moet je anders al die verbanden in gaan zien in deze maatschappij.
Om te zien wat er gaande is HOEF je je er niet buiten te plaatsen. Laat de kinderen hun eigen mening maar gaan volgen op basis van alle kennis die zij kunnen krijgen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 17 augustus 2008 @ 11:38:48 #43
34793 neo567
You know who
pi_60896562
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 11:28 schreef nokwanda het volgende:
Het impliceert nog wat meer.
Tegenwoordig kan wel bijna iedereen lezen en schrijven en dus zichzelf informeren. Dat wil echter nog niets zeggen over het vermogen tot het kunnen combineren van kennis.
Soms blijft men uit veiligheid liever binnen de gezette kaders. Maar ook zie je vaak dat mensen dan maar overal aan gaan twijfelen wat binnen bepaalde kaders valt en dus alles geloven wat daarbuiten valt. Van het ene extreem, naar het andere. Maar dat ligt ook wel besloten in de menselijke natuur. En uiteindelijk wordt de soep nooit zo heet gegeten als ie wordt opgediend omdat er met alle revolutie meestal niet echt iets verandert.
En dan kom ik weer terug op dat externaliseren waar ik het eerder over had.

Mensen zijn gewend om alles buiten zichzelf te plaatsen. Het is aangeleerd gedrag en een stuk makkelijker dan op een positieve manier internaliseren. negatief internaliseren kunnen we allemaal ook wel. dat hebben we ook geleerd als onderdeel van het externaliseren (snap je hem nog ).
Pas wanneer dingen van binnenuit veranderen, veranderen ze echt.
Het lichaam is ooit bedacht door een maker (van 1 cellige tot mens anno 2008), of in de maker nou in ons zit, of toekijkt, dat maakt niet uit, het is een universeel iets; en wij mensen kunnen bv zonder dat een dier zich dat realiseert/ bewust van is (denken wij) dat dier manipuleren,wij weten hoe dat dier in elkaar steekt zonder het gemaakt te hebben, we maken wel nieuwe rassen al; we spelen al voor god(en).
De maker (die ik niet geheel uitsluit), kan ook jou manipuleren, je gedachte zelfs be-invloeden; jou iets laten doen met het gevoel alsof je het zelf doet --> lekkerder is er niet

P.s. dat is ook de beste manier om bv mensen met een autoritaire functie autoritaire mensen iets te laten doen
(Het gevoel geven alsof ze het uitzichzelf doen, als je iets gedaan wilt hebben van ze)

[ Bericht 0% gewijzigd door neo567 op 17-08-2008 11:59:17 ]
pi_60896820
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 10:40 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ikken veel zoekers.
Sterker nog... ik ben er zelf eigenlijk ook een.
Maar wat mij is opgevallen is dat men vaak zoekt naar veel kennis op een snelle manier. En dat kan noooooit in jezelf zitten. Je zoekt immers en dat doe je meestel buiten jezelf.

Dus gebruikt met paddo's om tot inzichten te komen. Of men gebruikt paddo's en komt tot de conclusie dat je dan bepaalde zaken in een bepaald licht ziet. Interessant dus. Maar het is ook gevaarlijk. Met al die middelen kun je even makkelijk in een psychotische toestand raken. Wil net zeggen dat wat je dan ziet niet een ervaring is die inzicht kan bieden. Zeker niet. Maar dat je gaat twijfelen aan de zuiverheid van die ervaring, gezien het gevaar, kan ik m goed indenken.

Dus ga je inzichten elders zoeken (je hebt immers geproefd van de vrucht van de boom van kennis, hoe symbolisch).
Inderdaad.
In een paddotrip ervaar je in principe een soort psychose. Tijdens die trip doe je inzichten op die je een psychotisch wereldbeeld geven. Dat integreert zich in je dagelijkse leven en denken na de trip. Je leert dat de werkelijkheid niet iets objectiefs en buiten onszelf is, maar een construct van het universele bewustzijn wat wij als mensen, zodra we beseft hebben dat we deel zijn van dat universele bewustzijn (waarbij we ons realiseren dat we deel van god zijn, omdat het universele bewustzijn god is, het is dus letterlijk het nemen van de vrucht van kennis van goed en kwaad, niet eens symbolisch) kunnen manipuleren met onze gedachten en allerhande technieken. Dan kom je dus uit op theorieën als visualisatie, the secret, etcetera. Tegelijkertijd is alles wat je al ervaart een gevolg van het collectieve idee. Alles wat je persoonlijk meemaakt is een gevolg van wat je zelf heb gewild. Alles wat gebeurt heeft direct betrekking op jouw bewuste of onbewuste gedachten, er is geen grens meer tussen realiteit en gedachten. Dat is psychotisch, maar dat is exact wat het new age godsbeeld leert. Als we allemaal deel zijn van het universele godbewustzijn, zijn we ook allemaal 1. Er is geen onderscheid meer tussen jou en mij, wij zijn slechts beide subjectieve ervaringen van het universele bewustzijn. Ons ego heeft ons af doen dwalen van deze kennis dat we deel van het geheel zijn, we moeten dus ons ego verliezen en daarmee in wezen ons individualisme opgeven. Dat kan jou als het ware 'uithollen' als persoon. Dit is new age in de praktijk. Het is leuk om het te lezen, maar zonder bewustzijnsveranderende technieken zul je nooit dat godsbeeld in je hoofd kunnen integreren. En als je dat wel hebt gedaan ben je in wezen het padje kwijt, vertoon je psychotische verschijnselen. De diagnose psychose kan je nog niet stellen wegens het te kleine aantal verschijnselen, maar dat hele idee van 'de realiteit is een construct van de collectieve gedachten' en jij, ik en de rest van de wereld zijn 1, is zwaar, zwaar psychotisch.

Dit wereldbeeld kan echter geen verklaring geven aan waar het kwaad vandaan komt. Het is duidelijk dat het uit egoïsme voortkomt, maar dat universele bewustzijn is pure liefde, dus waar komt dan egoïsme vandaan? Tot zei al dat dat door omgeving, slechte opvoeding etcetera komt. Dat geloofde ik ook. Daarmee kan je praktisch alles ook 'goedpraten', verantwoordelijkheid afschuiven plus verlaag je de impact van vrije keuze sterk. Dit zou allemaal kunnen kloppen, maarrr... waar komt egoïsme dan vandaan? Waar is het misgegaan? New age geeft hierop geen duidelijk antwoord. Het antwoord is dat er geen kwaad is, het is beide aspect van dezelfde godheid. De godheid van goed en kwaad dus. En dat is, volgens de bijbel, Satan/Lucifer. De theosofie, vrijmetselarij, gnostiek, etcetera, zijn er ook heel duidelijk over, die god is lucifer.
quote:
En dan kom je de bijbel tegen met al zijn verschillende interpretaties.
Met zoveel metaforen en symboliek en waar zoveel waarheid in schuilt.
Dus.... omdat je alles extern zoekt belsuit je dat dan als enige waarheid aan te nemen.
Maar....... daarmee neem je interpretaties als enige waarheid aan. Interpretaties van anderen.
Ik neem aan dat je niet alles gelezen hebt in het topic? Dit is absoluut niet van toepassing op mij. De bijbel zit een stuk intelligenter in elkaar dan dit. Verder ben ik op de bijbel uitgekomen door feitenkennis, niet door iets te willen hebben wat beter aansluit op waar ik naar verlang.
quote:
En dat terwijl het oplossen van die puzzels en inzicht in al die metaforen gewoon in je zit. Ze zijn niet snel te verkrijgen. Er is geen kortere weg dan die van inzichten en rijping. Welke stroming je ook volgt.
Hier ben ik het dus niet mee eens. De bijbel verklaart haar eigen symbolen en metaforen. Je moet alleen goed lezen en niet gelijk concluderen 'dit snap ik niet, dus het is hetzelfde als nostradamus'. Ik heb dat in mijn posts over profetie ook duidelijk willen laten zien, ookal staat alles in symbolen, de bijbel verklaart in andere delen van diezelfde bijbel wat de symbolen betekenen.
quote:
Blijf het buiten zoeken (als zijnde ene kracht van buiten af waar je aan moet MOET gehoorzamen want anders...goed/kwaad zal je geschieden) en je zult blijven zoeken en zoeken, of anders je leven doorbrengen met het overtuigen van anderen van het kwaad waarmee zij zich inlaten. Je kan delen wat je "weet", maar nooit een ander dwingen te vinden wat jij vindt.
Je moet niks. Iedereen heeft de vrijheid gekregen in dit leven om te doen en laten waar die zelf zin in heeft. Wat dat uiteindelijk voor gevolgen heeft, is wel je eigen verantwoordelijkheid. Ik probeer te delen wat ik weet, maar het niveau van de hele discussie was zo bedroevend laag, dat we na 11 topics nog geen steek verder zijn gekomen.
quote:
Mijn weg als zoeker is inmiddels omgeslagen. Ik stel overal vragen bij. Is dat wel zo? Klopt het gevoelsmatig? Moet ik het laten rusten en zal het dan vanzelf wel een keer doordringen als de tijd rijp is voor mij om bepaalde dingen te "weten"?
Wat ik vandaag weet, is dat ook nog wat ik morgen "weet"?
Er zijn zoveel filosofieen/religieuze concepten.
Maar een ding weet ik echt zeker, ook vanuit een zoekerservaring: inzichten/ideeen komen wanneer de tijd rijp is voor je hoofd en ziel (ik geloof in een ziel en in een ratio en in een gelaagdheid van functies van die delen van jezelf om je in staat te stellen lessen te leren. En ik ben me ervan bewust dat ook dat een copingstrategy is) om ze te leren. Niet omdat je het afdwingt.
Kennis is te verkrijgen op heel veel manieren, maar de toepassing ervan hangt af van rijping en wanneer je inzichten krijgt. En wat vandaag aanvoelt als een inzicht kan over een jaar voor jezelf aanvoelen als gewauwel. Dus ik weet voor mezelf dat wat ik hier nu neertype morgen imo kanlijken op nonsense omdat ik dan weer een ander deel van he grote geheel heb overzien en dit dus weer achterhaald is

Nutteloos schrijven, dit
Ik denk dat als je met een open geest informatie tot je neemt en alles de mogelijkheid geeft om waar te zijn, je uiteindelijk de waarheid ook zal vinden. Onwaarheid is niet in overeenstemming met waarheid. Zodra iets bewezen waar is, is iets anders bewezen onwaar. Dat kan je dan verwerpen en het andere kun je integreren in je wereldbeeld. Zolang je informatie blijft vergaren en kritisch blijft zoeken naar zaken die wat je al dacht te weten mogelijk ontkrachten, zul je uiteindelijk de absolute onomstootbare feiten vinden, aan kunnen nemen en daar op verder bouwen. Met absoluut bewezen feiten kun je nieuwe informatie steeds beter kwalificeren als waar of onwaar, afhankelijk van de mate van consistentie die het heeft met de al vastgestelde feiten. Zo ben ik te werk gegaan en dat heeft me het wereldbeeld gegeven wat ik nu heb. Dat de wereld dus slachtoffer is geworden van een huge conspiracy geleid door Satan zoals beschreven in de bijbel en dat we in de eindtijd leven vlak voor de komst van Christus. En meer en meer mensen raken hiervan overtuigd naarmate er meer kennis verspreid wordt en de wereld zich verder ontwikkelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 17-08-2008 12:04:41 ]
pi_60897016
Weet jij ook wat af van de bijbelcode Ali? Heb ooit een boek geleend in de bibliotheek waar allerlei verborgen zaken instonden en toen zat er een bepaalde code in. Weet niet meer precies hoe het zat en welke conclusies getrokken werden eruit maar volgens mij waren het allemaal cijfers die erin stonden.

http://www.skepsis.nl/drosnin.html Artikel komt van skepsis dus is kritisch maar daar ging het boek dus ook over wat ik gelezen heb over voorspellende zaken in de bijbel.

Bovenstaande bericht straks verder op reageren, ben net wakker dus lange teksten lezen kan pas na koffie pot nr 1

Denk overigens dat de new-age stroming niet te stoppen valt, zeker niet nu je ook op tv die astro-tv hebt en nog meer zaken die naar voren komen op tv en de media, dat mensen erin meegesleurd worden dus ook. Dat het ooit nog zover gaat komen dat je commercials krijgt van grote reiki-praktijken tussen films door Maar dat zal dan overdreven kunnen zijn maar wie weet hoever het gaat in de media.

[ Bericht 15% gewijzigd door Topspin op 17-08-2008 12:16:58 ]
Genieten is toegestaan!!!
  zondag 17 augustus 2008 @ 12:16:28 #46
34793 neo567
You know who
pi_60897193
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:06 schreef Topspin het volgende:
Weet jij ook wat af van de bijbelcode Ali? Heb ooit een boek geleend in de bibliotheek waar allerlei verborgen zaken instonden en toen zat er een bepaalde code in. Weet niet meer precies hoe het zat en welke conclusies getrokken werden eruit maar volgens mij waren het allemaal cijfers die erin stonden.

http://www.skepsis.nl/drosnin.html Artikel komt van skepsis dus is kritisch maar daar ging het boek dus ook over wat ik gelezen heb over voorspellende zaken in de bijbel.

Bovenstaande bericht straks verder op reageren, ben net wakker dus lange teksten lezen kan pas na koffie pot nr 1

Denk overigens dat de new-age stroming niet te stoppen valt, zeker niet nu je ook op tv die astro-tv hebt en nog meer zaken die naar voren komen op tv en de media, dat mensen erin meegesleurd worden dus ook.
Jij was het toch die een tijdje terug PI nog een keer ging kijken ?
pi_60897226
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:16 schreef neo567 het volgende:

[..]

Jij was het toch die een tijdje terug PI nog een keer ging kijken ?
PI heb ik nog nooit gezien dus denk niet dat ik was die beweerd had om hem nog eens te gaan zien, wilde wel die film een keer zien maar dat is lang geleden. Is PI een goede film?
Genieten is toegestaan!!!
pi_60897243
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:06 schreef Topspin het volgende:
Ben weleens zoiets tegengekomen ja. Maar dan ging het om hele namen van mensen uit de geschiedenis die in de bijbel verwerkt zaten in diagonalen. Dus voor- en achternamen. Ik heb me er verder niet in verdiept.
quote:

Denk overigens dat de new-age stroming niet te stoppen valt, zeker niet nu je ook op tv die astro-tv hebt en nog meer zaken die naar voren komen op tv en de media, dat mensen erin meegesleurd worden dus ook. Dat het ooit nog zover gaat komen dat je commercials krijgt van grote reiki-praktijken tussen films door Maar dat zal dan overdreven kunnen zijn maar wie weet hoever het gaat in de media.
Nee die is niet te stoppen omdat het de bedoeling is dat die de hele westerse wereld opeet. Mensen moeten in tune raken met het wereldbeeld en normen en waarden (bijv. het als heilig beschouwen van de natuur. Hier is heel het principe 'duurzame ontwikkeling' op gebaseerd, en global warming wordt gebruikt als middel om allerlei wetgeving over duurzame ontwikkeling in te kunnen voeren met steun van het volk) waarop de new world order gebaseerd is. Op die manier zullen ze zich er helemaal in thuis voelen. Zeitgeist en dat soort films zijn er onderdeel van. David Icke speelt er volgens mij ook een rol in. We worden overspoeld met new age vanuit allerlei hoeken en die hoeken lijken op het eerste gezicht niet veel verband met elkaar te hebben, maar als je het nader bestudeert blijkt het om 1 en dezelfde filosofie te gaan, welke zogenaamd ondersteund met wetenschap en historische feiten om het overtuigender te maken. Het is propaganda op enorme schaal.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ali_Kannibali op 17-08-2008 12:29:39 ]
  zondag 17 augustus 2008 @ 12:24:20 #49
34793 neo567
You know who
pi_60897337
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:18 schreef Topspin het volgende:

[..]

PI heb ik nog nooit gezien dus denk niet dat ik was die beweerd had om hem nog eens te gaan zien, wilde wel die film een keer zien maar dat is lang geleden. Is PI een goede film?
Ja, het komt er kort gezegd op neer:
Als je gefascineert bent door een of ander getal dan ga je dat overal terug "zien".
VB: als je het getal 7 neemt:
7 "vul in" eenheden van je huis naar de winkel, uhm 7 dagen in de week enzz...
Het komt er op neer dat je gestoord/waanzinnig kan worden, wel een goede film vond ik zelf:

Plot:
A paranoid mathematician searches for a key number that will unlock the universal patterns found in nature

http://www.imdb.com/title/tt0138704/

quote:
My mother told me not to stare in the SUN !!!
So when i was 6 i DID
pi_60897400
Pi is vet

Maar met die beschrijving die jij ervan geeft kan ik het niet helemaal eens zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')