quote:
Op maandag 31 januari 2011 00:42 schreef Pumatje het volgende:Dogtagz doe niet zo fokkin bijdehand.
Hij bedoelt het toch echt niet vekeerd..
word enorm beu van dat gekanker en gezeik op elkaar..
en berichten met een negatieve ondertoon....
Wil je hem wat duidelijk maken, dat geld voor iedereen.
Dat kan op een andere manier dan dat...
iedereen begon ooit als burger..
En naar wat ik he vernomen ben jij ook geen Militair.
Weet je waarom ik fel reageer? Omdat er zoveel verhalen rond gaan en mensen blijven zeuren op Veva. Hier geef ik een beetje duidelijkheid. Maar je hebt gelijk, het kon anders, maar ik word het ook wel een beetje zat als iedereen met een negatieve ondertoon over Veva praat terwijl ze er
NIETS van snappen.
quote:
Op maandag 31 januari 2011 00:48 schreef AchJa het volgende:[..]
Uhm, de KMS is geen kazerne, dat is een opleiding... Dus je hele verhaal rammelt alweer. Daarbij komt dat als je een weekje meedraait terwijl de rest van de club maand in en maand uit bijelkaar op de lip zit iets anders is dan een weekje kamperen op een kazerne.
Oh oh ga huilen, de Koninklijke Militaire School toch? Daarmee verwees ik naar de van Hornekazerne. Maarja jij wilt me meteen onderuithalen als er maar 0.001% kans is dat iemand niet snapt wat ik bedoel, puur omdat het kan. Goed zo

.
Dan nog iets: Jij denkt dat het een weekje kamperen is?
Ga is even meekijken, dan weet je dat het echt niet zo is. Tenminste op mijn stages bij de marns niet, daar is t ook gewoon hard werken.
quote:
En waarom zou dat niet kunnen? Toen ik op de KMS zat was alles gemixed. Burgers, ex-dienstplichtigen, KVV'ers etc. De ene had hier verstand van de andere daarvan, ook ik stond weer mee te doen met excercitie nul en "links rechts" te roepen. Was het erg? Nee, na korte tijd ben je dat station gepasseerd en 's avonds help je de burgercollega met dat soort zaken.
Stel jij krijgt een of andere cursus, ik zeg maar wat. Jij hebt je cursus voltooid en gaat een functie draaien. Je komt daar aan en je sergeant/luitenant zegt: Ik wil iedereen opnieuw lesgeven omdat ik iedereen dezelfde ogen naar rechts wil hebben. Dus wij gaan die cursus opnieuw doen!
Als wij net iets geleerd hebben op onze opleiding, dan ga je daar toch niet meteen weer aandacht aan besteden? Geloof mij, KAKO kan ik nu ook wel.
Daarentegen een opfriscursus na een tijdje heb ik geen problemen mee, begrijp dat ook van mij. Maar wat ik bedoelde en jij probeerde onderuit te halen zit ook een verschil.
quote:
Wat wil je nou zeggen? Eerst vraag je wanneer we les krijgen in wapenhandelingen(in welk deel het wordt behandeld) en dan hebben ze een oplossing is het weer niet goed.
quote:
Vertel mij eens even hoe de opleiding VEVA er in jouw ogen uit ziet. Vertel eens een doordeweekse dag. Want jij onderbouwd je mening ook zo goed
quote:
Het enige waarom jij in die opleiding zit heeft te maken met bezuinigingen. En nee, ik weiger om daar iets aan te doen om dat te verbeteren.
Als jij militair wil worden kom je bij mij en gaan we aan de slag ipv dat half bakken ROC geneuzel.
Gelukkig word er les gegeven door
JOUW collega's, Diegene die gewoon een OTCO beurt draaien, maar ook militairen die nu als burger op een ROC werken.
Dus waar ben je nou negatief over? Over de aanpak en dat mensen op een hoger niveau iets besloten hebben wat voor deze tijden positief zou moeten zijn? Gelukkig weet iedereen die daarvoor niet aangewezen is beter, want ja... Het is ook gewoon de slechtste beslissing ooit.
quote:
Op maandag 31 januari 2011 01:39 schreef Vronsky het volgende:[..]
Het boeit me eigenlijk geen ene flikker wat jullie doen op die opleiding omdat ik weet dat jullie als kleine kinderen aan het handje worden gehouden

.
En die instroom.. weet dat het 50% op de KMS gaat worden, erg smerige cijfers naar mijn mening.. defensie zou juist doorstromers moeten aanmoedigen om hoger op te willen gaan, ipv hoe het nu gaat dat het schijnbaar MOEILIJKER is om als militair op de KMS of KMA terecht te komen dan dat het is als burger.
Andere reden waarom ik V&V belachelijk vind is omdat de keuring versoepelt word, hoezo geen MAST doen?
Het boeit je geen enkele flikker maar je blijft wel zeiken, dat is pas kinderachtig.
Jij denkt dat wij niet aangepakt worden, dat het allemaal basisschool dit basisschool dat is. Wat gebeurd er op de KMS als je je als een ongedisciplineerde klootzak gedraagt? Dan word je er uit getrapt toch? Hier gelukkig toch wel. En anders gebeurd dat tijdens de KMS wel, of heb je daar geen vertrouwen in?
Wat denk jij dat wij moeten doen voordat we überhaupt aangenomen worden bij defensie. We krijgen ook gewoon keuringen voor het cluster nodig hebt. Waarom zouden wij de MAST doen als ze ons al 1 of 2 jaar lang hebben gezien tijdens die nodige fysieke prikkels, als wij ook al stukken gemarst hebben met de nodige kilo's. Waar is het nut? Dat wij het opnieuw moeten laten zien?
quote:
Op maandag 31 januari 2011 10:52 schreef Bouke-p het volgende:[..]
en jij bent precies het type bijdehandte kutsergeantje die straks ff denkt alles te weten. succes jochie, als je straks ooit een keer paraat komt. Dan kom je vanzelf tijdens oefening de correctieboom tegen.
Volgens mij verdedig ik gewoon mijn standpunten hoor, en gelukkig weet jij precies hoe ik in elkaar zit. Als jij mij daadwerkelijk ziet functioneren en ziet hoe ik ben, dan denk je wel anders.
Maar goed dat je zo eerlijk bent!
quote:
Op maandag 31 januari 2011 10:59 schreef Rave_NL het volgende:Ik heb sowieso een focking schijthekel aan V&V'ers die meteen denken alles te weten omdat ze V&V hebben gedaan.
De gemiddelde burger is heeft die achterstand binnen twee weken alweer goedgemaakt..
Wat nog slechter is en een doodzonde is voor defensie is dat je nu massaal 17-jarige ventjes aan gaat nemen met een ROC-achtergrond, terwijl de gemiddelde leeftijd bij mij al gauw richting de 21/22 ging, met lui die jarenlang gewoon gewerkt hadden of waren gekapt met studeren, met de levenservaring van een volwassenen in plaats van jongetjes die gewend zijn dat alles voor hun geregeld was en nog steeds met een harde plasser terugdenken aan die ene stage dat ze gecamoufleerd werden door een echte beroepsmilitair..
Toch gaat V&V meer regel dan uitzondering worden, en dat is de absolute dooddoener voor Defensie die alleen nog maar aan kwantiteit denkt ipv kwaliteit..
Ik denk echt niet alles te weten, maar wat ik weet is dat er heel veel personen rondlopen te janken om ''V&V dit, V&V dat.'' Zonder enig bewijsmateriaal.
Waarom zou de kwaliteit omlaag gaan? Je krijgt jongere personen binnen, die zijn toch makkelijker te vormen? Dan nog, volgens mij moet iedereen toch nog gewoon de KMS/AMOL/AMO/EVO doen? Daarna zijn VTO,VVO etc? Dan word er niet meer gewerkt aan de kwaliteit wil je zeggen?
Als je kijkt naar bv fysieke eisen binnen mijn klas, nou dat is echt totaal niet om te huilen hoor. Dan snap ik ook wel waarom ze minder keuringen doen(ook bijvoorbeeld de mast, want ja... 6 x optrekken is ook wel zwaar). Het gemiddelde ligt gewoon nu al hoger, laat staan volgend jaar als wij klaar zijn.
Ten slotte: Ik wil even zeggen dat ik mijn standpunten gewoon verdedig, het was voor mij ook geen optie om meteen als spijkerbroek naar defensie te gaan, dan zou ik
NU ook op wacht werden gezet. En ik vind dat sommige mensen te veel roepen voordat ze daarover nadenken.
[ Bericht 0% gewijzigd door dogtagz op 31-01-2011 16:14:58 ]