abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2008 @ 19:59:44 #1
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_60833828
Vroeg mij het volgende af, wanneer dien je nu aan de noodrem te trekken in de trein?

Stel je het volgende voor bv het traject Apeldoorn ---> Amersfoort (20 min met de intercity).
Iemand krijgt plots een hartstilstand, dan kun je dus aan die rem trekken de trein komt tot stilstand.

Grote kans dat je ergens kansloos stopt waar een ambulance niet bij kan komen.
Dus dan heeft het geen zin.

Is het slim als iemand een hartstilstand krijgt o.i.d. de conducteur te waarschuwen en is het dan verstandiger om de trein door te laten rijden naar het eerst volgende station (20 min verderop).

Als je dat doet is het in elk geval al te laat lijkt mij.

Kijk bij brand is het logisch dat je eraan trekt
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_60833853
Ik zag een keer een schaap op z'n rug liggen in een weiland naast de trein. Een schaap dat op z'n rug ligt, sterft. Ik wilde eigenlijk aan de noodrem trekken, maar heb dat niet gedaan...

In jouw geval lijkt doorrijden me idd beter.
pi_60833969
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:00 schreef Isegrim het volgende:
Ik zag een keer een schaap op z'n rug liggen in een weiland naast de trein. Een schaap dat op z'n rug ligt, sterft. Ik wilde eigenlijk aan de noodrem trekken, maar heb dat niet gedaan...

In jouw geval lijkt doorrijden me idd beter.
Aan de noodrem trekken voor een schaap dat op z'n rug ligt Neem maar aan dat je een boete krijgt voor het onnodig trekken aan de noodrem, en dat dat schaap later weer vrolijk rondhuppelt.
pi_60833983
Heb ik me ook altijd afgevraagd inderdaad, daarom tvp
  Donald Duck held donderdag 14 augustus 2008 @ 20:06:36 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_60833994
Als het niet kan wachten tot het volgende station, dat zal zo wel ongeveer de regel zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator donderdag 14 augustus 2008 @ 20:07:08 #6
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_60834014
In geval van nood.
F.K.A. SuperwormJim
pi_60834022
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:05 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Aan de noodrem trekken voor een schaap dat op z'n rug ligt Neem maar aan dat je een boete krijgt voor het onnodig trekken aan de noodrem, en dat dat schaap later weer vrolijk rondhuppelt.
Dat laatste heb je mis (tenzij iemand 'm op tijd ontdekt natuurlijk). Een schaap dat te lang op zijn rug ligt (ze kunnen onmogelijk zelf overeind komen) sterft onherroepelijk. Achteraf gezien had ik die eventuele boete er wel voor over gehad. Maar ja, ik ben van oorsprong een plattelandskind.
pi_60834027
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:00 schreef Isegrim het volgende:
Ik zag een keer een schaap op z'n rug liggen in een weiland naast de trein. Een schaap dat op z'n rug ligt, sterft. Ik wilde eigenlijk aan de noodrem trekken, maar heb dat niet gedaan...

In jouw geval lijkt doorrijden me idd beter.
pi_60834031
Brand lijkt mij een geldige reden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:08:39 #10
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_60834053
Geen idee eigenlijk wanneer je aan de noodrem zou moeten trekken. Een noodknop van 'waarschuw de conducteur' is beter. Maarja natuurlijk geen goed idee ivm het grote aantal grappenmakers die voor de lol op dat ding drukken.
How can I make this topic about me?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:10:00 #11
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_60834085
Volgens mij heb ik wel een goede vraag gesteld....
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:10:35 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_60834098
Bij twijfel gewoon 112 bellen met je mobiel, die vertellen je dan wel wat te doen en kunnen ook de machinist waarschuwen.
pi_60834136
als iemand met z'n been tussen de deur zit
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:13:51 #14
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60834180
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Brand lijkt mij een geldige reden.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_60834230
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Geen idee eigenlijk wanneer je aan de noodrem zou moeten trekken. Een noodknop van 'waarschuw de conducteur' is beter. Maarja natuurlijk geen goed idee ivm het grote aantal grappenmakers die voor de lol op dat ding drukken.
Een "waarschuw de conducteur"-knop met ingebouwde intercom lijkt me het meest praktische. Volgens mij hebben de nieuwe Veolivla, connexxion en Syntus treinen al zoiets.
pi_60834257
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Brand lijkt mij een geldige reden.
Heineken en grolsch niet?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:22:42 #17
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_60834418
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:16 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Heineken en grolsch niet?
niet te zuipen dus laat je liggen
pi_60834736
je kan toch ook naar de machinist lopen of hoofdconducteur.

volgens mij is elke trein uitgerust met een defibrillator.
hard aanval is dus makkelijk te fixen dan.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:35:51 #19
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60834767
wie zou er dan hard aanvallen?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:38:33 #20
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_60834831
AED

"Waarom zit je achter een computer terwijl je er eigenlijk voor zit?"
pi_60834860
Als je vriendin al uit de trein is en de deuren dicht gaan en jij nog wil uitstappen en de trein al verder gaat rijden omdat de conducteur niet ziet dat niet iedereen uitgestapt is.

M.
Hallon!
pi_60834995
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:38 schreef Valkire het volgende:
AED

[ afbeelding ]

dat hebben de treinen toch niet aan board?
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:45:00 #23
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_60835001
Nou ze hebben die noodrem alvast in de trein hangen voor wanneer ze de toiletten uit de trein gaan verwijderen. Als je dan hoge nood heb mag je aan de noodrem trekken

http://www.telegraaf.nl/b(...)et_in_treinen__.html
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_60835220
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:15 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Een "waarschuw de conducteur"-knop met ingebouwde intercom lijkt me het meest praktische. Volgens mij hebben de nieuwe Veolivla, connexxion en Syntus treinen al zoiets.
"Kunt u een omelet en een espresso brengen"
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:53:10 #25
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_60835222
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:44 schreef laffer het volgende:

[..]

dat hebben de treinen toch niet aan board?
die ligt bij de machinist en in het kamertje van de conducteur
"Waarom zit je achter een computer terwijl je er eigenlijk voor zit?"
pi_60835342
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:53 schreef Valkire het volgende:

[..]

die ligt bij de machinist en in het kamertje van de conducteur
goed om te weten, ik kan werken met een AED namelijk
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_60835372
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:00 schreef Isegrim het volgende:
Ik zag een keer een schaap op z'n rug liggen in een weiland naast de trein. Een schaap dat op z'n rug ligt, sterft. Ik wilde eigenlijk aan de noodrem trekken, maar heb dat niet gedaan...

In jouw geval lijkt doorrijden me idd beter.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60835396
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een schaap in levensnood is toch niet grappig?
pi_60835472
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een schaap in levensnood is toch niet grappig?
Denken dat dat een rechtvaardiging is om aan de noodrem te trekken is wel. Als ik in de trein zit en een of andere gek trekt aan de noodrem voor een stervend schaap dan word ik echt kwaad. Dat levert onwijs veel vertraging op.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60835492
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:57 schreef laffer het volgende:

[..]

goed om te weten, ik kan werken met een AED namelijk
. Dat kan iedere broodmongool. Dat is de hele bedoeling van dat apparaat.
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:03:14 #31
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_60835495
Is inderdaad voor als er fik is of als er iemand tussen de deur zit en de trein gaat rijden.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_60835575
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:02 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

. Dat kan iedere broodmongool. Dat is de hele bedoeling van dat apparaat.
dan weet jij niet hoe dat apparaat werkt, het doet niet veel meer dan indien noodzakelijk een stroomstoot toedienen.
de hartmassage en de beademing moet je nog steeds zelf doen, en met dat gaat het vaak mis als je niet precies weet hoe dat moet
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_60835621
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Denken dat dat een rechtvaardiging is om aan de noodrem te trekken is wel. Als ik in de trein zit en een of andere gek trekt aan de noodrem voor een stervend schaap dan word ik echt kwaad. Dat levert onwijs veel vertraging op.
Als het schaap daarmee verder leeft is het imo dat waard.
pi_60835652
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als het schaap daarmee verder leeft is het imo dat waard.
Nou, dat lijkt me prima, zolang je op de fiets zit of in je eentje in de auto. Als je daarvoor een trein stopt vind ik dat echt asociaal.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:10:20 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60835666
Maakt niet uit, in jouw geval, razor, kan je beter jezelf opofferen voor de verloren reistijd van de andere passagiers
Huilen dan.
pi_60835738
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me prima, zolang je op de fiets zit of in je eentje in de auto. Als je daarvoor een trein stopt vind ik dat echt asociaal.
Hopelijk gebeurt het dan nooit als wij samen in de trein zitten.
pi_60836010
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:07 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat laatste heb je mis (tenzij iemand 'm op tijd ontdekt natuurlijk). Een schaap dat te lang op zijn rug ligt (ze kunnen onmogelijk zelf overeind komen) sterft onherroepelijk. Achteraf gezien had ik die eventuele boete er wel voor over gehad. Maar ja, ik ben van oorsprong een plattelandskind.
Ik had in dat geval 112 gebeld
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_60836053
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:57 schreef laffer het volgende:

[..]

goed om te weten, ik kan werken met een AED namelijk
Dat is wel te hopen ja Die dingen zijn gemaakt zodat iedereen er mee kan werken
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_60836104
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat is wel te hopen ja Die dingen zijn gemaakt zodat iedereen er mee kan werken
jij hebt mijn laatste post niet gelezen enk ik
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_60836145
Noodrem is met name voor brand of rookontwikkeling.
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als het schaap daarmee verder leeft is het imo dat waard.
Nee, misschien komt het schaap zelf weer overeind door wind of misschien staat hij morgen in het slachthuis. Dan heb jij een trein gestopt voor een schaap wat toch al ten dode is op geschreven, of toch wel verder zou leven. Hier krijg je waarschijnlijk de boete voor.

De boete is 50 euro. Iemand moet zwaar gewond zijn in de trein, buiten de trein of de trein moet in brand staan.
Lambo of Rekt
pi_60836151
Hartaanval lijkt mij wel een goede rede eigelijk...
ze kunnen precies zien waar de trein staat en de lokatie aan de trauma heli doorgeven
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:33:52 #42
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_60836316
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:27 schreef laffer het volgende:

[..]

jij hebt mijn laatste post niet gelezen enk ik

Het is niet alleen het gebruik van de AED maar ook de handelingen eromheen, hartmassage en mond op mond beademing.

Die nieuwe AED's hebben ook een stap voor stap methode, een stem zegt je wat je moet doen.
Maar je moet dus ook hartmassage geven, en dat is moeilijker (ik vind het eng) dan het lijkt.
"Waarom zit je achter een computer terwijl je er eigenlijk voor zit?"
pi_60836352
Hier iemand die eraan trekt : http://www.intertet.org/?post_id=226020
Lambo of Rekt
pi_60836417
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:07 schreef laffer het volgende:

[..]

dan weet jij niet hoe dat apparaat werkt, het doet niet veel meer dan indien noodzakelijk een stroomstoot toedienen.
de hartmassage en de beademing moet je nog steeds zelf doen, en met dat gaat het vaak mis als je niet precies weet hoe dat moet
Ik weet dondersgoed hoe het apparaat werkt.. .

En natuurlijk is defibrilleren slechts een onderdeel van de reanimatie en dat wordt je geheel uit handen genomen. Dus kom niet aanzetten met: "Ik weet hoe een AED werkt.." Want dat kan dus iedereen, daar is het apparaat op ontworpen.

Het nut van beademing tijdens de reanimatie is trouwens omstreden.. maar dat is een heel ander verhaal.
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:38:36 #45
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_60836485
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:36 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Ik weet dondersgoed hoe het apparaat werkt.. .

En natuurlijk is defibrilleren slechts een onderdeel van de reanimatie en dat wordt je geheel uit handen genomen. Dus kom niet aanzetten met: "Ik weet hoe een AED werkt.." Want dat kan dus iedereen, daar is het apparaat op ontworpen.

Het nut van beademing tijdens de reanimatie is trouwens omstreden.. maar dat is een heel ander verhaal.

Alleen maar omdat er nu iemand is die zegt of het wel zin heeft, daarom doen ze nu ook tests zonder beademing ... of je daar blij mee moet zijn :S (als iets werkt waarom moetenen we het dan gaan maken ? )
"Waarom zit je achter een computer terwijl je er eigenlijk voor zit?"
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:38:39 #46
3767 Herald
Come get some
pi_60836488
een week of twee geleden stopte de trein in Driebergen-Zeist. De deuren gingen bij een treinstel niet open. Omdat er natuurlijk al een lange stoet mensen stond riep de jongen die bij de deuren stond zovan "euj, de deuren gaan niet open, naar de andere kant mensen" en niemand reageerde eh, ze bleven allemaal stug staan. Toen reed de trein weer aan en stonden al die mensen die eruit wilden nog Die jongen zovan "jah, ik zeg dat niet voor de grap eh!! " en toen trok ie aan de noodrem. De deuren gingen open, iedereen ging eruit en daarna is de trein meteen weer doorgereden.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_60836592
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:38 schreef Herald het volgende:
een week of twee geleden stopte de trein in Driebergen-Zeist. De deuren gingen bij een treinstel niet open. Omdat er natuurlijk al een lange stoet mensen stond riep de jongen die bij de deuren stond zovan "euj, de deuren gaan niet open, naar de andere kant mensen" en niemand reageerde eh, ze bleven allemaal stug staan. Toen reed de trein weer aan en stonden al die mensen die eruit wilden nog Die jongen zovan "jah, ik zeg dat niet voor de grap eh!! " en toen trok ie aan de noodrem. De deuren gingen open, iedereen ging eruit en daarna is de trein meteen weer doorgereden.
Meen je dat nou? Misschien dat ze het niet fuckte van de NS omdat de trein toch nog niet hard ging. Ze zijn er best streng op hoor.
Lambo of Rekt
pi_60836597
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:36 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Ik weet dondersgoed hoe het apparaat werkt.. .

En natuurlijk is defibrilleren slechts een onderdeel van de reanimatie en dat wordt je geheel uit handen genomen.
reanimatie wordt uit handen genomen ? nog nooit zo`n ding gezien denk ik, want je moet wel degelijk reanimeren, dat vertelt dat apparaat trouwens ook
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_60836598
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:38 schreef Herald het volgende:
een week of twee geleden stopte de trein in Driebergen-Zeist. De deuren gingen bij een treinstel niet open. Omdat er natuurlijk al een lange stoet mensen stond riep de jongen die bij de deuren stond zovan "euj, de deuren gaan niet open, naar de andere kant mensen" en niemand reageerde eh, ze bleven allemaal stug staan. Toen reed de trein weer aan en stonden al die mensen die eruit wilden nog Die jongen zovan "jah, ik zeg dat niet voor de grap eh!! " en toen trok ie aan de noodrem. De deuren gingen open, iedereen ging eruit en daarna is de trein meteen weer doorgereden.
Proatte de jonge echt zo van euj jewaids of niet?
pi_60836617
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:41 schreef laffer het volgende:

[..]

reanimatie wordt uit handen genomen ? nog nooit zo`n ding gezien denk ik, want je moet wel degelijk reanimeren, dat vertelt dat apparaat trouwens ook
Dat apparaat vertelt alles. Iemand ermee mishandelen duurt daarom ook te lang
pi_60836707
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:38 schreef Valkire het volgende:

[..]

Alleen maar omdat er nu iemand is die zegt of het wel zin heeft, daarom doen ze nu ook tests zonder beademing ... of je daar blij mee moet zijn :S (als iets werkt waarom moetenen we het dan gaan maken ? )
Reanimatietechnieken zijn aan trends onderhevig... Het patroon van wisselende beademing en hartmassage is alleen de afgelopen 15 jaar al meerdere keren veranderd. En 50 jaar geleden werd nog geïnstrueerd om met de armen van het slachtoffer te pompen. En ze verzinnen vast nog wel tig andere leuke opties de komende jaren.

Klinkklare onzin natuurlijk, het gaat erom dat de circulatie weer op gang komt. En dat gebeurt als de thorax door externe krachten als een soort blaasbalg gebruikt wordt. Het woord "hartmassage" is dus eigenlijk pertinent onjuist. En of dat nu 5 of 10 keer achter elkaar gebeurt of met of zonder beademing ertussen, zal het slachtoffer een worst wezen... Durf kritisch te blijven.
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_60836742
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:53 schreef Valkire het volgende:

[..]

die ligt bij de machinist en in het kamertje van de conducteur
kijk.. dat wist ik dus niet..
goed om te weten
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:46:17 #53
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_60836763
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:44 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Reanimatietechnieken zijn aan trends onderhevig... Het patroon van wisselende beademing en hartmassage is alleen de afgelopen 15 jaar al meerdere keren veranderd. En 50 jaar geleden werd nog geïnstrueerd om met de armen van het slachtoffer te pompen. En ze verzinnen vast nog wel tig andere leuke opties de komende jaren.

Klinkklare onzin natuurlijk, het gaat erom dat de circulatie weer op gang komt. En dat gebeurt als de thorax door externe krachten als een soort blaasbalg gebruikt wordt. Het woord "hartmassage" is dus eigenlijk pertinent onjuist. En of dat nu 5 of 10 keer achter elkaar gebeurt of met of zonder beademing ertussen, zal het slachtoffer een worst wezen... Durf kritisch te blijven.
okee
"Waarom zit je achter een computer terwijl je er eigenlijk voor zit?"
pi_60836780
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:41 schreef laffer het volgende:

[..]

reanimatie wordt uit handen genomen ? nog nooit zo`n ding gezien denk ik, want je moet wel degelijk reanimeren, dat vertelt dat apparaat trouwens ook
Nee, druif... het defibrilleren wordt je uit handen genomen... blijven lezen!
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_60836892
Hopelijk krijg ik geen hartaanval in dit topic. Eer iedereen er over eens is hoe ik gereanimeerd moet worden ben ik reeds gecremeerd.
pi_60836907
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:46 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Nee, druif... het defibrilleren wordt je uit handen genomen... blijven lezen!
ha en dat postte je niet, jij stouterd

maargoed, laten we elkaar niet in de haren vliegen, is niet nodig
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_60837029
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:49 schreef laffer het volgende:

[..]

ha en dat postte je niet, jij stouterd

maargoed, laten we elkaar niet in de haren vliegen, is niet nodig
ja dat postte je wel, sorry, niet goed gelezen
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:54:54 #58
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_60837128
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:52 schreef laffer het volgende:

[..]

ja dat postte je wel, sorry, niet goed gelezen
goede ondertitel bij je naam (voor deze situatie dan )

maar volgens mij zijn we het er wel overeens dat je niet alleen de AED moet kunnen gebruiken, maar dat je ook getrained moet zijn in de handelingen er omheen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Valkire op 14-08-2008 21:56:32 (more typos) ]
"Waarom zit je achter een computer terwijl je er eigenlijk voor zit?"
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:58:47 #59
104963 ETA
European Travel Author
pi_60837286
heb zelf 1 situatie gezien waarbij de noodrem zijn waarde had bewezen.

Begin dit jaar stond ik op het station van Cairo te wachten op de nachttrein richting het zuiden. Het is nogal druk en hectisch op het perron. Na lang wachten stopt er eindelijk een trein, helaas niet mijn trein. Nog voor de trein stil staat springen mensen er al uit. Lekker gevaarlijk denk ik al. Het chaotische proces van uitstappen en instappen begint, grote families met kinderen, mannen met grote dozen op hun hoofd, oude mannen met wandelstokken, allemaal gebruiken ze hun elleboog om snel aan boord te komen.

Echter 1 man komt te laat. De trein begint alweer te rijden terwijl deze man met een grote doos in zijn armen komt aanrennen. Hij slalomt om de wachtenden mensen heen en bereikt een openstaande trein deur. Hij smijt zijn doos naar binnen en grijpt naar de handvat bij de deur om zichzelf naar binnen te trekken. Net op het moment dat hij zich vastgrijpt struikelt hij.... De trein heeft al wat snelheid opgebouwd en de man hangt met 1 hand aan de deuropening. Als in slowmotion begint hij te verdwijnen in het gat tussen de trein en het perron. Een man op het balkon ziet alles gebeuren en trekt aan de noodrem terwijl iemand anders de man probeert vast te grijpen. Met piepende remmen staat de trein binnen enkele meters stil. De man hangt nog steeds met 1 hand aan de deuropening en beide benen in het gat tussen de trein en het perron. Omstanders trekken hem ongedeerd terug op het perron. Het had niet veel gescheelt of hij was helemaal in het gat verdwenen en dan was het iets minder goed afgelopen.

Dus noodrem, kan soms best handig zijn
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_60837965
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:52 schreef laffer het volgende:

[..]

ja dat postte je wel, sorry, niet goed gelezen
Het is al goed.. .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_60838689
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:44 schreef DJ-Maurits het volgende:
Reanimatietechnieken zijn aan trends onderhevig...
30 om 2 was de trend dit jaar. Geen idee meer wat het hiervoor moest zijn maar ik kan me nog andere configuraties herinneren.

Ik hoop maar dat het nooit meer nodig zal zijn, geen idee hoe een pop in verhouding staat tot een echt mens maar die pop laat ik constant kotsen, (bij mensen weet ik het niet, dat was beurt voor ik uberhaubt een reactie kon opwekken) ik hoop echt dat ik nooit een klein kind voor me krijg want die druk ik volgens mij echt in tweëen.

Voor de rest ben ik het met je eens, beademing is mi echt zinloos. Die komt weer op gang of niet, belangrijkste is het "motortje" weer aan de praat te krijgen.
pi_60841433
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:59 schreef Razor21 het volgende:
Vroeg mij het volgende af, wanneer dien je nu aan de noodrem te trekken in de trein?
Als je langs je station rijdt en je realiseert dat je per ongeluk in de sneltrein zit in plaats van in de stoptrein?
Sanity is (not) statistical
pi_60842716
Ik vraag me af of je er mee weg zou komen om aan de noodrem te trekken en vervolgens te doen alsof je neus bloed. Je moet dan wel een gigantisch pokerface kunnen trekken.
pi_60842774
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:44 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

30 om 2 was de trend dit jaar. Geen idee meer wat het hiervoor moest zijn maar ik kan me nog andere configuraties herinneren.

Ik hoop maar dat het nooit meer nodig zal zijn, geen idee hoe een pop in verhouding staat tot een echt mens maar die pop laat ik constant kotsen, (bij mensen weet ik het niet, dat was beurt voor ik uberhaubt een reactie kon opwekken) ik hoop echt dat ik nooit een klein kind voor me krijg want die druk ik volgens mij echt in tweëen.

Voor de rest ben ik het met je eens, beademing is mi echt zinloos. Die komt weer op gang of niet, belangrijkste is het "motortje" weer aan de praat te krijgen.
Mijn vader heeft 20 jaar reanimatiecursussen gegeven. en 31 jaar op een SEH gewerkt. En die brak in het echt altijd ribben. Zo nauw komt dat niet, liever een weekje of 2 pijn of in het aller ergste geval een klaplong dan dood.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_60843093
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 01:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Mijn vader heeft 20 jaar reanimatiecursussen gegeven. en 31 jaar op een SEH gewerkt. En die brak in het echt altijd ribben. Zo nauw komt dat niet, liever een weekje of 2 pijn of in het aller ergste geval een klaplong dan dood.
bij een goede reanimatie breek je ribben, anders doe je het niet goed trouwens
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_60844858
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 01:31 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik vraag me af of je er mee weg zou komen om aan de noodrem te trekken en vervolgens te doen alsof je neus bloed. Je moet dan wel een gigantisch pokerface kunnen trekken.
Moeilijk denk ik. Je medepassagiers hebben het ten slotte gezien en als die er niet zitten in die coupé zul je minstens met een goed verhaal moeten komen.
pi_60844947
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:58 schreef ETA het volgende:
heb zelf 1 situatie gezien waarbij de noodrem zijn waarde had bewezen.

Begin dit jaar stond ik op het station van Cairo te wachten op de nachttrein richting het zuiden. Het is nogal druk en hectisch op het perron. Na lang wachten stopt er eindelijk een trein, helaas niet mijn trein. Nog voor de trein stil staat springen mensen er al uit. Lekker gevaarlijk denk ik al. Het chaotische proces van uitstappen en instappen begint, grote families met kinderen, mannen met grote dozen op hun hoofd, oude mannen met wandelstokken, allemaal gebruiken ze hun elleboog om snel aan boord te komen.

Echter 1 man komt te laat. De trein begint alweer te rijden terwijl deze man met een grote doos in zijn armen komt aanrennen. Hij slalomt om de wachtenden mensen heen en bereikt een openstaande trein deur. Hij smijt zijn doos naar binnen en grijpt naar de handvat bij de deur om zichzelf naar binnen te trekken. Net op het moment dat hij zich vastgrijpt struikelt hij.... De trein heeft al wat snelheid opgebouwd en de man hangt met 1 hand aan de deuropening. Als in slowmotion begint hij te verdwijnen in het gat tussen de trein en het perron. Een man op het balkon ziet alles gebeuren en trekt aan de noodrem terwijl iemand anders de man probeert vast te grijpen. Met piepende remmen staat de trein binnen enkele meters stil. De man hangt nog steeds met 1 hand aan de deuropening en beide benen in het gat tussen de trein en het perron. Omstanders trekken hem ongedeerd terug op het perron. Het had niet veel gescheelt of hij was helemaal in het gat verdwenen en dan was het iets minder goed afgelopen.

Dus noodrem, kan soms best handig zijn
Wat zat er in die doos?
pi_60845215
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:28 schreef EggsTC het volgende:
Nee, misschien komt het schaap zelf weer overeind door wind
!
pi_60846525
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 07:49 schreef Isegrim het volgende:

[..]

!
Ja, aan de noodrem trekken voor een schaap, dat is pas !

Ik bedoel, je gaat toch ook niet de dierenambulance bellen als je op een mier stapt. Dan moet je consequent zijn ook.
Lambo of Rekt
pi_60846540
Ik durf te wedden dat ik er in Friesland geen boete voor zou hebben gekregen.
pi_60846577
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 09:28 schreef Isegrim het volgende:
Ik durf te wedden dat ik er in Friesland geen boete voor zou hebben gekregen.
Je ondertitel zegt Rotterdam, daar krijg je zeker een boete ervoor.
Lambo of Rekt
pi_60846617
Ik woon nú in Rotterdam en daar bevinden zich erg weinig schapen. Het betreffende schaap bevond zich ergens in de nabijheid van Dronrijp.
pi_60846639
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 09:27 schreef EggsTC het volgende:


Ik bedoel, je gaat toch ook niet de dierenambulance bellen als je op een mier stapt. Dan moet je consequent zijn ook.
Lambo of Rekt
pi_60846682
Groot verschil wmb en hier is bovendien ook een economische schade.
pi_60846760
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 09:33 schreef Isegrim het volgende:
Groot verschil wmb en hier is bovendien ook een economische schade.
Nou ik zie het verschil niet zo, een schaap is een wat groter dier dan een mier maar het zijn beide dieren. Economische schade, tja dan moet die boer maar beter op zn schapen letten.

Waar ligt die grens, als jij een vogel verstrikt ziet zitten in een net, of een eend. Is het dan aannemelijk om de noodrem te trekken. Wat dan met een kip? Economische schade, die had nog wel een paar gouden eieren kunnen leggen voordat ze dood ging.

Moeilijk die grens trekken, ik vind het niet geoorloofd tenzij mensenlevens in gevaar zijn.
Lambo of Rekt
pi_60846939
Ik vraag me af als je in de trein idd ziet dat zo'n schaap op z'n rug ligt of je dan niet de dierenambulance kan bellen? Aan de noodrem trekken vind ik idd ook vrij overdreven, ik zou pissig zijn als passagier.

M.
Hallon!
pi_60847090
Ik weet hoe het bij de metro gaat, en aangezien ze rijden onder ongeveer dezelfde basis-regels als de trein;

Als je aan de noodrem trekt word er automatisch een verbinding gestart met de machinist. Hij kan je horen en jij hem (tenminste, als het oude materiaal goed is)

De noodrem is overbrugbaar in de metro. Als je geen goeie reden opgeeft, word hij overbrugd en ga je vanzelf weer rijden. Dat zal bij een trein wel anders zijn omdat hij natuurlijk veel langere afstanden maakt. Het komt nogal vaak voor dat schoolkinderen het even willen uittesten. De noodrem word niet vaak serieus genomen. Het bedrijf drukt de medewerkers op het hart om flink de vaart erin te houden aangezien ze boetes krijgen voor iedere minuut die ze te laat zijn. De meeste bestuurders denken daarom ook: Al staan er 3 coupe's achter me in de fik, ik rij door naar het eindpunt. Sigaretje in hun mond en doorgaan.

Die defibrilator zit er ook niet in bij de metro, wel een ehbo doos met verband en pleisters. En natuurlijk moet je die debiele cursussen doen als machinist zijnde. Ehbo, brandveiligheid, en zulk soort dingen. Dus qua kennis weten ze wel hoe ze moeten reageren.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:50:56 #78
222701 Drinkfontein
België, bierland
pi_60847105
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:38 schreef Valkire het volgende:
AED

[ afbeelding ]
Als je aan de noodrem trekt en de conducteur komt roepen dat je niet zomaar aan de noodrem mag trekken, kan je de AED-pads even tegen zijn linker-en rechteroor houden. Stopt ie wel met toeteren.
Carpe Diem
pi_60847530
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:28 schreef Jonathon het volgende:
Hartaanval lijkt mij wel een goede rede eigelijk...
ze kunnen precies zien waar de trein staat en de lokatie aan de trauma heli doorgeven
Ja... en waar moet die heli landen?? Als ie op het spoor landt heb je meer doden, die bovenleiding is zo verdraaid rottig namelijk. Of hij kan in het weiland ernaast landen, dan moeten ze alleen wel met hun spullen over een sloot zien te komen.

Bij medische nood is het beter om 112 te bellen en door te geven wat het volgende station is. Ook een beetje afhankelijk van de lokatie, als je bij een stopstation voor Leiden zit dan is het vaak sneller om met de trein door te gaan en te zorgen dat er op Leiden medisch personeel staat (ziekenhuis zit daar pal tegenover het station). Eventueel kun je op een station altijd bij stilstand nog aan de noodrem trekken om het treinpersoneel te waarschuwen. (De machinist ziet dat nameljik direct). De trein mag volgens de regels sowieso niet verder rijden indien er een dergelijke situatie optreed.

Zo zat ik laatst in de trein naar Schiphol en daar bleek dat iemand geen zuurstof meer kreeg en begon te hyperventileren. Hij voelde op ten duur z'n benen niet meer enzo. De conducteur was vrij snel ter plaatse dankzij iemand die bij de omroepinstallatie van de trein kon komen. Bij Schiphol hebben we de beste man de trein uit geholpen, maar de trein moest blijven staan tot het medisch personeel ter plaatse was en de man had onderzocht.
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:19:17 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60847684
Machinisten weten uit hun hoofd waar zich overwegen bevinden, een ambu kan dan naar een overweg komen. In moderne treinen kan de machinist de noodremming onderbreken om op een gunstiger punt tot stiltstand te komen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60848251
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 09:30 schreef Isegrim het volgende:
Ik woon nú in Rotterdam en daar bevinden zich erg weinig schapen. Het betreffende schaap bevond zich ergens in de nabijheid van Dronrijp.
Ja,
in Rotterdam staan de meeste schapen op een balkon.
pi_60848418
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:11 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Ja... en waar moet die heli landen?? Als ie op het spoor landt heb je meer doden, die bovenleiding is zo verdraaid rottig namelijk. Of hij kan in het weiland ernaast landen, dan moeten ze alleen wel met hun spullen over een sloot zien te komen.
Dacht je dat die gasten van de traumaheli niet wat gewend zijn? Alleen als je een MacGyver bent die ook nog wat van geneeskunde weet kom je in dat team. Een slootje maakt ze echt niet uit hoor. .
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:55:18 #83
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_60848555
NS qoute
quote:
Gebruik noodrem

Ik begrijp dat u iets wilt weten over de Noodrem. Alleen als er direct gevaar dreigt mag u aan de noodrem trekken. Misbruik van de noodrem wordt bestraft. Heeft dit uw vraag niet beantwoord, stel uw vraag dan iets specifieker.
Be water my friend
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:57:01 #84
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_60848606
Enigste reden die te vinden is dus wanneer er direct gevaar dreigt, wat daar onder valt wordt verder niet vermeld.

Heel onduidelijk dus.
Be water my friend
pi_60848718
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:57 schreef Charizma het volgende:
Enigste reden die te vinden is dus wanneer er direct gevaar dreigt, wat daar onder valt wordt verder niet vermeld.
Wat een enige reden zeg .
pi_60848740
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:45 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Nou ze hebben die noodrem alvast in de trein hangen voor wanneer ze de toiletten uit de trein gaan verwijderen. Als je dan hoge nood heb mag je aan de noodrem trekken

http://www.telegraaf.nl/b(...)et_in_treinen__.html
Wtf
Oh, and that's a bad miss!
pi_60848776
Ik neem aan dat hoge nood een noodgeval is, dus als je straks in de potloze intercity moet schijten, dan trek je aan de noodrem.

Maar pin me d'r niet op vast.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60849074
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:59 schreef Razor21 het volgende:
Stel je het volgende voor bv het traject Apeldoorn ---> Amersfoort (20 min met de intercity).
Iemand krijgt plots een hartstilstand, dan kun je dus aan die rem trekken de trein komt tot stilstand.

Grote kans dat je ergens kansloos stopt waar een ambulance niet bij kan komen.
Dus dan heeft het geen zin.

Is het slim als iemand een hartstilstand krijgt o.i.d. de conducteur te waarschuwen en is het dan verstandiger om de trein door te laten rijden naar het eerst volgende station (20 min verderop).
Je vergeet dat er meerdere stations op de lijn zijn. In geval van een hartstilstand moet je de conducteur waarschuwen, die kan EHBO verlenen en de machinist laten stoppen op het eerst volgende station. daar kan de ongelukkige in de ambulance worden gebracht.

Aan de noodrem trekken heeft iig geen zin. Daar moet je alleen aan trekken als het voor de meerderheid van de passagiers onverantwoord is om door te rijden. Dus eigenlijk alleen als de trein fysiek niet meer in staat is om verder te rijden. Zelfs bij een schietpartij is het verstandiger om door te rijden omdat je de daders juist helpt als de trein in de middle of nowhere stil komt te staan.
So we just called him Fred too
pi_60849113
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:15 schreef Cothen het volgende:
Zelfs bij een schietpartij is het verstandiger om door te rijden omdat je de daders juist helpt als de trein in de middle of nowhere stil komt te staan.


Hebben ze jou voor nodig.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:26:16 #90
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_60849352
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:00 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Wat een enige reden zeg .
Be water my friend
pi_60849582
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:26 schreef Charizma het volgende:

[..]

Ik ben er niet boos over hoor.
pi_60849723
Ik heb een keer aan de noodrem getrokken. Toen hing er een jongen aan de trein (wilde zelfmoord plegen ofzo, maar kreeg spijt, ging gillen en op het raam meppen..). Leek me een goede reden om aan de noodrem te trekken! De jongen donderde eraf en kwam achter de trein terecht. Het commentaar van de conducteur: "ach, had 'm lekker laten liggen".

Nou ja, heel gedoe natuurlijk, we hebben 2 uur stil gestaan in the middle of nowhere, terwijl ze die jongen probeerden op te lappen. Ik weet nu nog niet of 'ie het heeft overleefd of niet. Maar de politie vond het geheel terecht dat ik aan de noodrem trok. Dus ik kreeg geen boete
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:05:43 #93
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_60850470
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:33 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ik ben er niet boos over hoor.
Ook niet een klein beetje?
Be water my friend
pi_60851598
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:15 schreef Cothen het volgende:

[..]

Je vergeet dat er meerdere stations op de lijn zijn. In geval van een hartstilstand moet je de conducteur waarschuwen, die kan EHBO verlenen en de machinist laten stoppen op het eerst volgende station. daar kan de ongelukkige in de ambulance worden gebracht.
TS heeft het over het traject Apeldoorn-Amersfoort, dat is 20 minuten met de intercity, zonder enig ander station ertussenin waar je zou kunnen stoppen. Verder ook bar weinig overwegen daar midden op de veluwe waar je een ambulance naar toe kunt laten rijden. Maar inderdaad, daar heeft het weinig zin om aan de noodrem te trekken in zo'n situatie.

OT: Ik heb daar trouwens een keer stilgestaan omdat er iemand voor de trein was gesprongen. Nou, dan duurt het dus ook uuuuuren voor de brandweer en de politie enzo ter plaatse kunnen zijn om de restjes op te ruimen en de trein weer enigszins toonbaar verder te kunnen laten rijden...
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_60852697
Er zou een wetswijziging moeten plaatsvinden wat betreft die zelfmoorddingen. Iets dat een uit elkaar gespat lichaam gewoon weggespoten mag worden door de brandweer, en dat ze daar geen stukjes van hoeven te rapen.
Een druppel bloed voor het DNA, en verder niet. Punt.
pi_60852778
Dat niet, maar wat wel zou moeten gebeuren is dat de NS verplicht wordt na een half uur iedereen uit de trein te laten.

Te gek voor woorden dat ze je uren vast kunnen houden. Zo gevaarlijk kan het echt nooit zijn allemaal. Neem dat aan van iemand die wel eens met z'n dronken harses bij Utrecht CS een trein uit is gesprongen.

Als ik het met m'n dronken kop kan, dan kunnen nuchtere passagiers onder begeleiding het zeker wel.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:26:27 #97
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_60856295
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:34 schreef EggsTC het volgende:
Hier iemand die eraan trekt : http://www.intertet.org/?post_id=226020
Ze mag ook wel een keer mij trekken.
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:07 schreef laffer het volgende:

[..]

dan weet jij niet hoe dat apparaat werkt, het doet niet veel meer dan indien noodzakelijk een stroomstoot toedienen.
de hartmassage en de beademing moet je nog steeds zelf doen, en met dat gaat het vaak mis als je niet precies weet hoe dat moet
Ik weet dus totaal niet hoe dat werkt.
Als ik dan ergens ben waar iemand een hartstilstand heeft en ik heb zo'n AED en er is verder niemand moet ik dat ding dan toepassen zonder hartmassage en/of lucht-toediening?

Om iemand zomaar dood te laten gaan omdat je niet weet wat je doet is ook al zoiets.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:51:37 #98
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_60862604
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:33 schreef Valkire het volgende:

[..]

Het is niet alleen het gebruik van de AED maar ook de handelingen eromheen, hartmassage en mond op mond beademing.

Die nieuwe AED's hebben ook een stap voor stap methode, een stem zegt je wat je moet doen.
Maar je moet dus ook hartmassage geven, en dat is moeilijker (ik vind het eng) dan het lijkt.
Jij mag me best wel mond op mond beademing geven; dat is niet zo eng

[ Bericht 1% gewijzigd door Ex-Lekkerlander op 15-08-2008 20:14:10 ]
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_60862936
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 15:26 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]


[..]

Ik weet dus totaal niet hoe dat werkt.
Als ik dan ergens ben waar iemand een hartstilstand heeft en ik heb zo'n AED en er is verder niemand moet ik dat ding dan toepassen zonder hartmassage en/of lucht-toediening?

Om iemand zomaar dood te laten gaan omdat je niet weet wat je doet is ook al zoiets.
heeft geen zin helaas
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_60864993
....als je een halte te ver bent gereden.

Of als je gewoon te laat op school / je werk wilt komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')