Aan de noodrem trekken voor een schaap dat op z'n rug ligtquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:00 schreef Isegrim het volgende:
Ik zag een keer een schaap op z'n rug liggen in een weiland naast de trein. Een schaap dat op z'n rug ligt, sterft. Ik wilde eigenlijk aan de noodrem trekken, maar heb dat niet gedaan...
In jouw geval lijkt doorrijden me idd beter.
Dat laatste heb je mis (tenzij iemand 'm op tijd ontdekt natuurlijk). Een schaap dat te lang op zijn rug ligt (ze kunnen onmogelijk zelf overeind komen) sterft onherroepelijk. Achteraf gezien had ik die eventuele boete er wel voor over gehad. Maar ja, ik ben van oorsprong een plattelandskind.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:05 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Aan de noodrem trekken voor een schaap dat op z'n rug ligtNeem maar aan dat je een boete krijgt voor het onnodig trekken aan de noodrem, en dat dat schaap later weer vrolijk rondhuppelt.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:00 schreef Isegrim het volgende:
Ik zag een keer een schaap op z'n rug liggen in een weiland naast de trein. Een schaap dat op z'n rug ligt, sterft. Ik wilde eigenlijk aan de noodrem trekken, maar heb dat niet gedaan...
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Brand lijkt mij een geldige reden.
Een "waarschuw de conducteur"-knop met ingebouwde intercom lijkt me het meest praktische. Volgens mij hebben de nieuwe Veolivla, connexxion en Syntus treinen al zoiets.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Geen idee eigenlijk wanneer je aan de noodrem zou moeten trekken. Een noodknop van 'waarschuw de conducteur' is beter. Maarja natuurlijk geen goed idee ivm het grote aantal grappenmakers die voor de lol op dat ding drukken.
Heineken en grolsch niet?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Brand lijkt mij een geldige reden.
quote:
"Kunt u een omelet en een espresso brengen"quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:15 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Een "waarschuw de conducteur"-knop met ingebouwde intercom lijkt me het meest praktische. Volgens mij hebben de nieuwe Veolivla, connexxion en Syntus treinen al zoiets.
die ligt bij de machinist en in het kamertje van de conducteurquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:44 schreef laffer het volgende:
[..]
dat hebben de treinen toch niet aan board?
goed om te weten, ik kan werken met een AED namelijkquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:53 schreef Valkire het volgende:
[..]
die ligt bij de machinist en in het kamertje van de conducteur
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:00 schreef Isegrim het volgende:
Denken dat dat een rechtvaardiging is om aan de noodrem te trekken is wel. Als ik in de trein zit en een of andere gek trekt aan de noodrem voor een stervend schaap dan word ik echt kwaad. Dat levert onwijs veel vertraging op.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een schaap in levensnood is toch niet grappig?
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:57 schreef laffer het volgende:
[..]
goed om te weten, ik kan werken met een AED namelijk
dan weet jij niet hoe dat apparaat werkt, het doet niet veel meer dan indien noodzakelijk een stroomstoot toedienen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:02 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]. Dat kan iedere broodmongool. Dat is de hele bedoeling van dat apparaat.
Als het schaap daarmee verder leeft is het imo dat waard.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Denken dat dat een rechtvaardiging is om aan de noodrem te trekken is wel. Als ik in de trein zit en een of andere gek trekt aan de noodrem voor een stervend schaap dan word ik echt kwaad. Dat levert onwijs veel vertraging op.
Nou, dat lijkt me prima, zolang je op de fiets zit of in je eentje in de auto. Als je daarvoor een trein stopt vind ik dat echt asociaal.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als het schaap daarmee verder leeft is het imo dat waard.
Hopelijk gebeurt het dan nooit als wij samen in de trein zitten.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me prima, zolang je op de fiets zit of in je eentje in de auto. Als je daarvoor een trein stopt vind ik dat echt asociaal.
Ik had in dat geval 112 gebeldquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat laatste heb je mis (tenzij iemand 'm op tijd ontdekt natuurlijk). Een schaap dat te lang op zijn rug ligt (ze kunnen onmogelijk zelf overeind komen) sterft onherroepelijk. Achteraf gezien had ik die eventuele boete er wel voor over gehad. Maar ja, ik ben van oorsprong een plattelandskind.
Dat is wel te hopen jaquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:57 schreef laffer het volgende:
[..]
goed om te weten, ik kan werken met een AED namelijk
jij hebt mijn laatste post niet gelezen enk ikquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat is wel te hopen jaDie dingen zijn gemaakt zodat iedereen er mee kan werken
Nee, misschien komt het schaap zelf weer overeind door wind of misschien staat hij morgen in het slachthuis. Dan heb jij een trein gestopt voor een schaap wat toch al ten dode is op geschreven, of toch wel verder zou leven. Hier krijg je waarschijnlijk de boete voor.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als het schaap daarmee verder leeft is het imo dat waard.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:27 schreef laffer het volgende:
[..]
jij hebt mijn laatste post niet gelezen enk ik
Ik weet dondersgoed hoe het apparaat werkt..quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:07 schreef laffer het volgende:
[..]
dan weet jij niet hoe dat apparaat werkt, het doet niet veel meer dan indien noodzakelijk een stroomstoot toedienen.
de hartmassage en de beademing moet je nog steeds zelf doen, en met dat gaat het vaak mis als je niet precies weet hoe dat moet
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:36 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Ik weet dondersgoed hoe het apparaat werkt...
En natuurlijk is defibrilleren slechts een onderdeel van de reanimatie en dat wordt je geheel uit handen genomen. Dus kom niet aanzetten met: "Ik weet hoe een AED werkt.." Want dat kan dus iedereen, daar is het apparaat op ontworpen.
Het nut van beademing tijdens de reanimatie is trouwens omstreden.. maar dat is een heel ander verhaal.
Meen je dat nou? Misschien dat ze het niet fuckte van de NS omdat de trein toch nog niet hard ging. Ze zijn er best streng op hoor.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:38 schreef Herald het volgende:
een week of twee geleden stopte de trein in Driebergen-Zeist. De deuren gingen bij een treinstel niet open. Omdat er natuurlijk al een lange stoet mensen stond riep de jongen die bij de deuren stond zovan "euj, de deuren gaan niet open, naar de andere kant mensen" en niemand reageerde eh, ze bleven allemaal stug staan. Toen reed de trein weer aan en stonden al die mensen die eruit wilden nogDie jongen zovan "jah, ik zeg dat niet voor de grap eh!!
" en toen trok ie aan de noodrem. De deuren gingen open, iedereen ging eruit en daarna is de trein meteen weer doorgereden.
reanimatie wordt uit handen genomen ? nog nooit zo`n ding gezien denk ik, want je moet wel degelijk reanimeren, dat vertelt dat apparaat trouwens ookquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:36 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Ik weet dondersgoed hoe het apparaat werkt...
En natuurlijk is defibrilleren slechts een onderdeel van de reanimatie en dat wordt je geheel uit handen genomen.
Proatte de jonge echt zo van euj jewaids of niet?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:38 schreef Herald het volgende:
een week of twee geleden stopte de trein in Driebergen-Zeist. De deuren gingen bij een treinstel niet open. Omdat er natuurlijk al een lange stoet mensen stond riep de jongen die bij de deuren stond zovan "euj, de deuren gaan niet open, naar de andere kant mensen" en niemand reageerde eh, ze bleven allemaal stug staan. Toen reed de trein weer aan en stonden al die mensen die eruit wilden nogDie jongen zovan "jah, ik zeg dat niet voor de grap eh!!
" en toen trok ie aan de noodrem. De deuren gingen open, iedereen ging eruit en daarna is de trein meteen weer doorgereden.
Dat apparaat vertelt alles. Iemand ermee mishandelen duurt daarom ook te langquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:41 schreef laffer het volgende:
[..]
reanimatie wordt uit handen genomen ? nog nooit zo`n ding gezien denk ik, want je moet wel degelijk reanimeren, dat vertelt dat apparaat trouwens ook
Reanimatietechnieken zijn aan trends onderhevig... Het patroon van wisselende beademing en hartmassage is alleen de afgelopen 15 jaar al meerdere keren veranderd. En 50 jaar geleden werd nog geïnstrueerd om met de armen van het slachtoffer te pompen. En ze verzinnen vast nog wel tig andere leuke opties de komende jaren.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:38 schreef Valkire het volgende:
[..]
Alleen maar omdat er nu iemand is die zegt of het wel zin heeft, daarom doen ze nu ook tests zonder beademing ... of je daar blij mee moet zijn :S (als iets werkt waarom moetenen we het dan gaan maken ? )
kijk.. dat wist ik dus niet..quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:53 schreef Valkire het volgende:
[..]
die ligt bij de machinist en in het kamertje van de conducteur
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:44 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Reanimatietechnieken zijn aan trends onderhevig... Het patroon van wisselende beademing en hartmassage is alleen de afgelopen 15 jaar al meerdere keren veranderd. En 50 jaar geleden werd nog geïnstrueerd om met de armen van het slachtoffer te pompen. En ze verzinnen vast nog wel tig andere leuke opties de komende jaren.
Klinkklare onzin natuurlijk, het gaat erom dat de circulatie weer op gang komt. En dat gebeurt als de thorax door externe krachten als een soort blaasbalg gebruikt wordt. Het woord "hartmassage" is dus eigenlijk pertinent onjuist. En of dat nu 5 of 10 keer achter elkaar gebeurt of met of zonder beademing ertussen, zal het slachtoffer een worst wezen... Durf kritisch te blijven.
Nee, druif... het defibrilleren wordt je uit handen genomen... blijven lezen!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:41 schreef laffer het volgende:
[..]
reanimatie wordt uit handen genomen ? nog nooit zo`n ding gezien denk ik, want je moet wel degelijk reanimeren, dat vertelt dat apparaat trouwens ook
ha en dat postte je niet, jij stouterdquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:46 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Nee, druif... het defibrilleren wordt je uit handen genomen... blijven lezen!
ja dat postte je wel, sorry, niet goed gelezenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:49 schreef laffer het volgende:
[..]
ha en dat postte je niet, jij stouterd![]()
maargoed, laten we elkaar niet in de haren vliegen, is niet nodig
goede ondertitel bij je naam (voor deze situatie danquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:52 schreef laffer het volgende:
[..]
ja dat postte je wel, sorry, niet goed gelezen
Het is al goed..quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:52 schreef laffer het volgende:
[..]
ja dat postte je wel, sorry, niet goed gelezen
30 om 2 was de trend dit jaar.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:44 schreef DJ-Maurits het volgende:
Reanimatietechnieken zijn aan trends onderhevig...
Als je langs je station rijdt en je realiseert dat je per ongeluk in de sneltrein zit in plaats van in de stoptrein?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:59 schreef Razor21 het volgende:
Vroeg mij het volgende af, wanneer dien je nu aan de noodrem te trekken in de trein?
Mijn vader heeft 20 jaar reanimatiecursussen gegeven. en 31 jaar op een SEH gewerkt. En die brak in het echt altijd ribben. Zo nauw komt dat niet, liever een weekje of 2 pijn of in het aller ergste geval een klaplong dan dood.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:44 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
30 om 2 was de trend dit jaar.Geen idee meer wat het hiervoor moest zijn maar ik kan me nog andere configuraties herinneren.
![]()
Ik hoop maar dat het nooit meer nodig zal zijn, geen idee hoe een pop in verhouding staat tot een echt mens maar die pop laat ik constant kotsen, (bij mensen weet ik het niet, dat was beurt voor ik uberhaubt een reactie kon opwekken) ik hoop echt dat ik nooit een klein kind voor me krijg want die druk ik volgens mij echt in tweëen.
Voor de rest ben ik het met je eens, beademing is mi echt zinloos. Die komt weer op gang of niet, belangrijkste is het "motortje" weer aan de praat te krijgen.
bij een goede reanimatie breek je ribben, anders doe je het niet goed trouwensquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 01:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mijn vader heeft 20 jaar reanimatiecursussen gegeven. en 31 jaar op een SEH gewerkt. En die brak in het echt altijd ribben. Zo nauw komt dat niet, liever een weekje of 2 pijn of in het aller ergste geval een klaplong dan dood.
Moeilijk denk ik. Je medepassagiers hebben het ten slotte gezien en als die er niet zitten in die coupé zul je minstens met een goed verhaal moeten komen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 01:31 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik vraag me af of je er mee weg zou komen om aan de noodrem te trekken en vervolgens te doen alsof je neus bloed. Je moet dan wel een gigantisch pokerface kunnen trekken.
Wat zat er in die doos?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:58 schreef ETA het volgende:
heb zelf 1 situatie gezien waarbij de noodrem zijn waarde had bewezen.
Begin dit jaar stond ik op het station van Cairo te wachten op de nachttrein richting het zuiden. Het is nogal druk en hectisch op het perron. Na lang wachten stopt er eindelijk een trein, helaas niet mijn trein. Nog voor de trein stil staat springen mensen er al uit. Lekker gevaarlijk denk ik al. Het chaotische proces van uitstappen en instappen begint, grote families met kinderen, mannen met grote dozen op hun hoofd, oude mannen met wandelstokken, allemaal gebruiken ze hun elleboog om snel aan boord te komen.
Echter 1 man komt te laat. De trein begint alweer te rijden terwijl deze man met een grote doos in zijn armen komt aanrennen. Hij slalomt om de wachtenden mensen heen en bereikt een openstaande trein deur. Hij smijt zijn doos naar binnen en grijpt naar de handvat bij de deur om zichzelf naar binnen te trekken. Net op het moment dat hij zich vastgrijpt struikelt hij.... De trein heeft al wat snelheid opgebouwd en de man hangt met 1 hand aan de deuropening. Als in slowmotion begint hij te verdwijnen in het gat tussen de trein en het perron. Een man op het balkon ziet alles gebeuren en trekt aan de noodrem terwijl iemand anders de man probeert vast te grijpen. Met piepende remmen staat de trein binnen enkele meters stil. De man hangt nog steeds met 1 hand aan de deuropening en beide benen in het gat tussen de trein en het perron. Omstanders trekken hem ongedeerd terug op het perron. Het had niet veel gescheelt of hij was helemaal in het gat verdwenen en dan was het iets minder goed afgelopen.
Dus noodrem, kan soms best handig zijn
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:28 schreef EggsTC het volgende:
Nee, misschien komt het schaap zelf weer overeind door wind
Ja, aan de noodrem trekken voor een schaap, dat is pasquote:
Je ondertitel zegt Rotterdam, daar krijg je zeker een boete ervoor.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:28 schreef Isegrim het volgende:
Ik durf te wedden dat ik er in Friesland geen boete voor zou hebben gekregen.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:27 schreef EggsTC het volgende:
Ik bedoel, je gaat toch ook niet de dierenambulance bellen als je op een mier stapt. Dan moet je consequent zijn ook.
Nou ik zie het verschil niet zo, een schaap is een wat groter dier dan een mier maar het zijn beide dieren. Economische schade, tja dan moet die boer maar beter op zn schapen letten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:33 schreef Isegrim het volgende:Groot verschil wmb en hier is bovendien ook een economische schade.
Als je aan de noodrem trekt en de conducteur komt roepen dat je niet zomaar aan de noodrem mag trekken, kan je de AED-pads even tegen zijn linker-en rechteroor houden. Stopt ie wel met toeteren.quote:
Ja... en waar moet die heli landen?? Als ie op het spoor landt heb je meer doden, die bovenleiding is zo verdraaid rottig namelijk. Of hij kan in het weiland ernaast landen, dan moeten ze alleen wel met hun spullen over een sloot zien te komen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:28 schreef Jonathon het volgende:
Hartaanval lijkt mij wel een goede rede eigelijk...
ze kunnen precies zien waar de trein staat en de lokatie aan de trauma heli doorgeven
Ja,quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:30 schreef Isegrim het volgende:
Ik woon nú in Rotterdam en daar bevinden zich erg weinig schapen.Het betreffende schaap bevond zich ergens in de nabijheid van Dronrijp.
Dacht je dat die gasten van de traumaheli niet wat gewend zijn? Alleen als je een MacGyver bent die ook nog wat van geneeskunde weet kom je in dat team. Een slootje maakt ze echt niet uit hoor.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:11 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Ja... en waar moet die heli landen?? Als ie op het spoor landt heb je meer doden, die bovenleiding is zo verdraaid rottig namelijk. Of hij kan in het weiland ernaast landen, dan moeten ze alleen wel met hun spullen over een sloot zien te komen.
quote:Gebruik noodrem
Ik begrijp dat u iets wilt weten over de Noodrem. Alleen als er direct gevaar dreigt mag u aan de noodrem trekken. Misbruik van de noodrem wordt bestraft. Heeft dit uw vraag niet beantwoord, stel uw vraag dan iets specifieker.
Wat een enige reden zegquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:57 schreef Charizma het volgende:
Enigste reden die te vinden is dus wanneer er direct gevaar dreigt, wat daar onder valt wordt verder niet vermeld.
Wtfquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:45 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Nou ze hebben die noodrem alvast in de trein hangen voor wanneer ze de toiletten uit de trein gaan verwijderen. Als je dan hoge nood heb mag je aan de noodrem trekken
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_in_treinen__.html
Je vergeet dat er meerdere stations op de lijn zijn. In geval van een hartstilstand moet je de conducteur waarschuwen, die kan EHBO verlenen en de machinist laten stoppen op het eerst volgende station. daar kan de ongelukkige in de ambulance worden gebracht.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:59 schreef Razor21 het volgende:
Stel je het volgende voor bv het traject Apeldoorn ---> Amersfoort (20 min met de intercity).
Iemand krijgt plots een hartstilstand, dan kun je dus aan die rem trekken de trein komt tot stilstand.
Grote kans dat je ergens kansloos stopt waar een ambulance niet bij kan komen.
Dus dan heeft het geen zin.
Is het slim als iemand een hartstilstand krijgt o.i.d. de conducteur te waarschuwen en is het dan verstandiger om de trein door te laten rijden naar het eerst volgende station (20 min verderop).
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:15 schreef Cothen het volgende:
Zelfs bij een schietpartij is het verstandiger om door te rijden omdat je de daders juist helpt als de trein in de middle of nowhere stil komt te staan.
TS heeft het over het traject Apeldoorn-Amersfoort, dat is 20 minuten met de intercity, zonder enig ander station ertussenin waar je zou kunnen stoppen. Verder ook bar weinig overwegen daar midden op de veluwe waar je een ambulance naar toe kunt laten rijden. Maar inderdaad, daar heeft het weinig zin om aan de noodrem te trekken in zo'n situatie.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:15 schreef Cothen het volgende:
[..]
Je vergeet dat er meerdere stations op de lijn zijn. In geval van een hartstilstand moet je de conducteur waarschuwen, die kan EHBO verlenen en de machinist laten stoppen op het eerst volgende station. daar kan de ongelukkige in de ambulance worden gebracht.
Ze mag ook wel een keer mij trekken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:34 schreef EggsTC het volgende:
Hier iemand die eraan trekt : http://www.intertet.org/?post_id=226020
Ik weet dus totaal niet hoe dat werkt.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:07 schreef laffer het volgende:
[..]
dan weet jij niet hoe dat apparaat werkt, het doet niet veel meer dan indien noodzakelijk een stroomstoot toedienen.
de hartmassage en de beademing moet je nog steeds zelf doen, en met dat gaat het vaak mis als je niet precies weet hoe dat moet
Jij mag me best wel mond op mond beademing geven; dat is niet zo engquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:33 schreef Valkire het volgende:
[..]
Het is niet alleen het gebruik van de AED maar ook de handelingen eromheen, hartmassage en mond op mond beademing.
Die nieuwe AED's hebben ook een stap voor stap methode, een stem zegt je wat je moet doen.
Maar je moet dus ook hartmassage geven, en dat is moeilijker (ik vind het eng) dan het lijkt.
heeft geen zin helaasquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:26 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
[..]
Ik weet dus totaal niet hoe dat werkt.
Als ik dan ergens ben waar iemand een hartstilstand heeft en ik heb zo'n AED en er is verder niemand moet ik dat ding dan toepassen zonder hartmassage en/of lucht-toediening?
Om iemand zomaar dood te laten gaan omdat je niet weet wat je doet is ook al zoiets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |