abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60836151
Hartaanval lijkt mij wel een goede rede eigelijk...
ze kunnen precies zien waar de trein staat en de lokatie aan de trauma heli doorgeven
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:33:52 #42
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_60836316
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:27 schreef laffer het volgende:

[..]

jij hebt mijn laatste post niet gelezen enk ik

Het is niet alleen het gebruik van de AED maar ook de handelingen eromheen, hartmassage en mond op mond beademing.

Die nieuwe AED's hebben ook een stap voor stap methode, een stem zegt je wat je moet doen.
Maar je moet dus ook hartmassage geven, en dat is moeilijker (ik vind het eng) dan het lijkt.
"Waarom zit je achter een computer terwijl je er eigenlijk voor zit?"
pi_60836352
Hier iemand die eraan trekt : http://www.intertet.org/?post_id=226020
Lambo of Rekt
pi_60836417
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:07 schreef laffer het volgende:

[..]

dan weet jij niet hoe dat apparaat werkt, het doet niet veel meer dan indien noodzakelijk een stroomstoot toedienen.
de hartmassage en de beademing moet je nog steeds zelf doen, en met dat gaat het vaak mis als je niet precies weet hoe dat moet
Ik weet dondersgoed hoe het apparaat werkt.. .

En natuurlijk is defibrilleren slechts een onderdeel van de reanimatie en dat wordt je geheel uit handen genomen. Dus kom niet aanzetten met: "Ik weet hoe een AED werkt.." Want dat kan dus iedereen, daar is het apparaat op ontworpen.

Het nut van beademing tijdens de reanimatie is trouwens omstreden.. maar dat is een heel ander verhaal.
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:38:36 #45
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_60836485
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:36 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

En natuurlijk is defibrilleren slechts een onderdeel van de reanimatie en dat wordt je geheel uit handen genomen. Dus kom niet aanzetten met: "Ik weet hoe een AED werkt.." Want dat kan dus iedereen, daar is het apparaat op ontworpen.

Het nut van beademing tijdens de reanimatie is trouwens omstreden.. maar dat is een heel ander verhaal.

Alleen maar omdat er nu iemand is die zegt of het wel zin heeft, daarom doen ze nu ook tests zonder beademing ... of je daar blij mee moet zijn :S (als iets werkt waarom moetenen we het dan gaan maken ? )
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:38:39 #46
3767 Herald
Come get some
pi_60836488
een week of twee geleden stopte de trein in Driebergen-Zeist. De deuren gingen bij een treinstel niet open. Omdat er natuurlijk al een lange stoet mensen stond riep de jongen die bij de deuren stond zovan "euj, de deuren gaan niet open, naar de andere kant mensen" en niemand reageerde eh, ze bleven allemaal stug staan. Toen reed de trein weer aan en stonden al die mensen die eruit wilden nog Die jongen zovan "jah, ik zeg dat niet voor de grap eh!! " en toen trok ie aan de noodrem. De deuren gingen open, iedereen ging eruit en daarna is de trein meteen weer doorgereden.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_60836592
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:38 schreef Herald het volgende:
een week of twee geleden stopte de trein in Driebergen-Zeist. De deuren gingen bij een treinstel niet open. Omdat er natuurlijk al een lange stoet mensen stond riep de jongen die bij de deuren stond zovan "euj, de deuren gaan niet open, naar de andere kant mensen" en niemand reageerde eh, ze bleven allemaal stug staan. Toen reed de trein weer aan en stonden al die mensen die eruit wilden nog Die jongen zovan "jah, ik zeg dat niet voor de grap eh!! " en toen trok ie aan de noodrem. De deuren gingen open, iedereen ging eruit en daarna is de trein meteen weer doorgereden.
Meen je dat nou? Misschien dat ze het niet fuckte van de NS omdat de trein toch nog niet hard ging. Ze zijn er best streng op hoor.
Lambo of Rekt
pi_60836597
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:36 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

En natuurlijk is defibrilleren slechts een onderdeel van de reanimatie en dat wordt je geheel uit handen genomen.
reanimatie wordt uit handen genomen ? nog nooit zo`n ding gezien denk ik, want je moet wel degelijk reanimeren, dat vertelt dat apparaat trouwens ook
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_60836598
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:38 schreef Herald het volgende:
Proatte de jonge echt zo van euj jewaids of niet?
pi_60836617
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:41 schreef laffer het volgende:

[..]

reanimatie wordt uit handen genomen ? nog nooit zo`n ding gezien denk ik, want je moet wel degelijk reanimeren, dat vertelt dat apparaat trouwens ook
Dat apparaat vertelt alles. Iemand ermee mishandelen duurt daarom ook te lang
pi_60836707
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:38 schreef Valkire het volgende:

[..]

Alleen maar omdat er nu iemand is die zegt of het wel zin heeft, daarom doen ze nu ook tests zonder beademing ... of je daar blij mee moet zijn :S (als iets werkt waarom moetenen we het dan gaan maken ? )
Reanimatietechnieken zijn aan trends onderhevig... Het patroon van wisselende beademing en hartmassage is alleen de afgelopen 15 jaar al meerdere keren veranderd. En 50 jaar geleden werd nog geïnstrueerd om met de armen van het slachtoffer te pompen. En ze verzinnen vast nog wel tig andere leuke opties de komende jaren.

Klinkklare onzin natuurlijk, het gaat erom dat de circulatie weer op gang komt. En dat gebeurt als de thorax door externe krachten als een soort blaasbalg gebruikt wordt. Het woord "hartmassage" is dus eigenlijk pertinent onjuist. En of dat nu 5 of 10 keer achter elkaar gebeurt of met of zonder beademing ertussen, zal het slachtoffer een worst wezen... Durf kritisch te blijven.
pi_60836742
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:53 schreef Valkire het volgende:

[..]

die ligt bij de machinist en in het kamertje van de conducteur
kijk.. dat wist ik dus niet..
goed om te weten
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:46:17 #53
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_60836763
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:44 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Reanimatietechnieken zijn aan trends onderhevig... Het patroon van wisselende beademing en hartmassage is alleen de afgelopen 15 jaar al meerdere keren veranderd. En 50 jaar geleden werd nog geïnstrueerd om met de armen van het slachtoffer te pompen. En ze verzinnen vast nog wel tig andere leuke opties de komende jaren.

Klinkklare onzin natuurlijk, het gaat erom dat de circulatie weer op gang komt. En dat gebeurt als de thorax door externe krachten als een soort blaasbalg gebruikt wordt. Het woord "hartmassage" is dus eigenlijk pertinent onjuist. En of dat nu 5 of 10 keer achter elkaar gebeurt of met of zonder beademing ertussen, zal het slachtoffer een worst wezen... Durf kritisch te blijven.
okee
pi_60836780
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:41 schreef laffer het volgende:

[..]

Nee, druif... het defibrilleren wordt je uit handen genomen... blijven lezen!
pi_60836892
Hopelijk krijg ik geen hartaanval in dit topic. Eer iedereen er over eens is hoe ik gereanimeerd moet worden ben ik reeds gecremeerd.
pi_60836907
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:46 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Nee, druif... het defibrilleren wordt je uit handen genomen... blijven lezen!
ha en dat postte je niet, jij stouterd

maargoed, laten we elkaar niet in de haren vliegen, is niet nodig
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_60837029
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:49 schreef laffer het volgende:

[..]

ha en dat postte je niet, jij stouterd

maargoed, laten we elkaar niet in de haren vliegen, is niet nodig
ja dat postte je wel, sorry, niet goed gelezen
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:54:54 #58
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_60837128
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:52 schreef laffer het volgende:

[..]

goede ondertitel bij je naam (voor deze situatie dan )

maar volgens mij zijn we het er wel overeens dat je niet alleen de AED moet kunnen gebruiken, maar dat je ook getrained moet zijn in de handelingen er omheen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Valkire op 14-08-2008 21:56:32 (more typos) ]
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:58:47 #59
104963 ETA
European Travel Author
pi_60837286
heb zelf 1 situatie gezien waarbij de noodrem zijn waarde had bewezen.

Begin dit jaar stond ik op het station van Cairo te wachten op de nachttrein richting het zuiden. Het is nogal druk en hectisch op het perron. Na lang wachten stopt er eindelijk een trein, helaas niet mijn trein. Nog voor de trein stil staat springen mensen er al uit. Lekker gevaarlijk denk ik al. Het chaotische proces van uitstappen en instappen begint, grote families met kinderen, mannen met grote dozen op hun hoofd, oude mannen met wandelstokken, allemaal gebruiken ze hun elleboog om snel aan boord te komen.

Echter 1 man komt te laat. De trein begint alweer te rijden terwijl deze man met een grote doos in zijn armen komt aanrennen. Hij slalomt om de wachtenden mensen heen en bereikt een openstaande trein deur. Hij smijt zijn doos naar binnen en grijpt naar de handvat bij de deur om zichzelf naar binnen te trekken. Net op het moment dat hij zich vastgrijpt struikelt hij.... De trein heeft al wat snelheid opgebouwd en de man hangt met 1 hand aan de deuropening. Als in slowmotion begint hij te verdwijnen in het gat tussen de trein en het perron. Een man op het balkon ziet alles gebeuren en trekt aan de noodrem terwijl iemand anders de man probeert vast te grijpen. Met piepende remmen staat de trein binnen enkele meters stil. De man hangt nog steeds met 1 hand aan de deuropening en beide benen in het gat tussen de trein en het perron. Omstanders trekken hem ongedeerd terug op het perron. Het had niet veel gescheelt of hij was helemaal in het gat verdwenen en dan was het iets minder goed afgelopen.

Dus noodrem, kan soms best handig zijn
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_60837965
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:52 schreef laffer het volgende:

[..]

Het is al goed.. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')