Aan de noodrem trekken voor een schaap dat op z'n rug ligtquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:00 schreef Isegrim het volgende:
Ik zag een keer een schaap op z'n rug liggen in een weiland naast de trein. Een schaap dat op z'n rug ligt, sterft. Ik wilde eigenlijk aan de noodrem trekken, maar heb dat niet gedaan...
In jouw geval lijkt doorrijden me idd beter.
Dat laatste heb je mis (tenzij iemand 'm op tijd ontdekt natuurlijk). Een schaap dat te lang op zijn rug ligt (ze kunnen onmogelijk zelf overeind komen) sterft onherroepelijk. Achteraf gezien had ik die eventuele boete er wel voor over gehad. Maar ja, ik ben van oorsprong een plattelandskind.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:05 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Aan de noodrem trekken voor een schaap dat op z'n rug ligtNeem maar aan dat je een boete krijgt voor het onnodig trekken aan de noodrem, en dat dat schaap later weer vrolijk rondhuppelt.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:00 schreef Isegrim het volgende:
Ik zag een keer een schaap op z'n rug liggen in een weiland naast de trein. Een schaap dat op z'n rug ligt, sterft. Ik wilde eigenlijk aan de noodrem trekken, maar heb dat niet gedaan...
In jouw geval lijkt doorrijden me idd beter.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Brand lijkt mij een geldige reden.
Een "waarschuw de conducteur"-knop met ingebouwde intercom lijkt me het meest praktische. Volgens mij hebben de nieuwe Veolivla, connexxion en Syntus treinen al zoiets.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Geen idee eigenlijk wanneer je aan de noodrem zou moeten trekken. Een noodknop van 'waarschuw de conducteur' is beter. Maarja natuurlijk geen goed idee ivm het grote aantal grappenmakers die voor de lol op dat ding drukken.
Heineken en grolsch niet?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Brand lijkt mij een geldige reden.
quote:
"Kunt u een omelet en een espresso brengen"quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:15 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Een "waarschuw de conducteur"-knop met ingebouwde intercom lijkt me het meest praktische. Volgens mij hebben de nieuwe Veolivla, connexxion en Syntus treinen al zoiets.
die ligt bij de machinist en in het kamertje van de conducteurquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:44 schreef laffer het volgende:
[..]
dat hebben de treinen toch niet aan board?
goed om te weten, ik kan werken met een AED namelijkquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:53 schreef Valkire het volgende:
[..]
die ligt bij de machinist en in het kamertje van de conducteur
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:00 schreef Isegrim het volgende:
Ik zag een keer een schaap op z'n rug liggen in een weiland naast de trein. Een schaap dat op z'n rug ligt, sterft. Ik wilde eigenlijk aan de noodrem trekken, maar heb dat niet gedaan...
In jouw geval lijkt doorrijden me idd beter.
Denken dat dat een rechtvaardiging is om aan de noodrem te trekken is wel. Als ik in de trein zit en een of andere gek trekt aan de noodrem voor een stervend schaap dan word ik echt kwaad. Dat levert onwijs veel vertraging op.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een schaap in levensnood is toch niet grappig?
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:57 schreef laffer het volgende:
[..]
goed om te weten, ik kan werken met een AED namelijk
dan weet jij niet hoe dat apparaat werkt, het doet niet veel meer dan indien noodzakelijk een stroomstoot toedienen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:02 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]. Dat kan iedere broodmongool. Dat is de hele bedoeling van dat apparaat.
Als het schaap daarmee verder leeft is het imo dat waard.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Denken dat dat een rechtvaardiging is om aan de noodrem te trekken is wel. Als ik in de trein zit en een of andere gek trekt aan de noodrem voor een stervend schaap dan word ik echt kwaad. Dat levert onwijs veel vertraging op.
Nou, dat lijkt me prima, zolang je op de fiets zit of in je eentje in de auto. Als je daarvoor een trein stopt vind ik dat echt asociaal.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als het schaap daarmee verder leeft is het imo dat waard.
Hopelijk gebeurt het dan nooit als wij samen in de trein zitten.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me prima, zolang je op de fiets zit of in je eentje in de auto. Als je daarvoor een trein stopt vind ik dat echt asociaal.
Ik had in dat geval 112 gebeldquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat laatste heb je mis (tenzij iemand 'm op tijd ontdekt natuurlijk). Een schaap dat te lang op zijn rug ligt (ze kunnen onmogelijk zelf overeind komen) sterft onherroepelijk. Achteraf gezien had ik die eventuele boete er wel voor over gehad. Maar ja, ik ben van oorsprong een plattelandskind.
Dat is wel te hopen jaquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:57 schreef laffer het volgende:
[..]
goed om te weten, ik kan werken met een AED namelijk
jij hebt mijn laatste post niet gelezen enk ikquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat is wel te hopen jaDie dingen zijn gemaakt zodat iedereen er mee kan werken
Nee, misschien komt het schaap zelf weer overeind door wind of misschien staat hij morgen in het slachthuis. Dan heb jij een trein gestopt voor een schaap wat toch al ten dode is op geschreven, of toch wel verder zou leven. Hier krijg je waarschijnlijk de boete voor.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als het schaap daarmee verder leeft is het imo dat waard.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:27 schreef laffer het volgende:
[..]
jij hebt mijn laatste post niet gelezen enk ik
Ik weet dondersgoed hoe het apparaat werkt..quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:07 schreef laffer het volgende:
[..]
dan weet jij niet hoe dat apparaat werkt, het doet niet veel meer dan indien noodzakelijk een stroomstoot toedienen.
de hartmassage en de beademing moet je nog steeds zelf doen, en met dat gaat het vaak mis als je niet precies weet hoe dat moet
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:36 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Ik weet dondersgoed hoe het apparaat werkt...
En natuurlijk is defibrilleren slechts een onderdeel van de reanimatie en dat wordt je geheel uit handen genomen. Dus kom niet aanzetten met: "Ik weet hoe een AED werkt.." Want dat kan dus iedereen, daar is het apparaat op ontworpen.
Het nut van beademing tijdens de reanimatie is trouwens omstreden.. maar dat is een heel ander verhaal.
Meen je dat nou? Misschien dat ze het niet fuckte van de NS omdat de trein toch nog niet hard ging. Ze zijn er best streng op hoor.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:38 schreef Herald het volgende:
een week of twee geleden stopte de trein in Driebergen-Zeist. De deuren gingen bij een treinstel niet open. Omdat er natuurlijk al een lange stoet mensen stond riep de jongen die bij de deuren stond zovan "euj, de deuren gaan niet open, naar de andere kant mensen" en niemand reageerde eh, ze bleven allemaal stug staan. Toen reed de trein weer aan en stonden al die mensen die eruit wilden nogDie jongen zovan "jah, ik zeg dat niet voor de grap eh!!
" en toen trok ie aan de noodrem. De deuren gingen open, iedereen ging eruit en daarna is de trein meteen weer doorgereden.
reanimatie wordt uit handen genomen ? nog nooit zo`n ding gezien denk ik, want je moet wel degelijk reanimeren, dat vertelt dat apparaat trouwens ookquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:36 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Ik weet dondersgoed hoe het apparaat werkt...
En natuurlijk is defibrilleren slechts een onderdeel van de reanimatie en dat wordt je geheel uit handen genomen.
Proatte de jonge echt zo van euj jewaids of niet?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:38 schreef Herald het volgende:
een week of twee geleden stopte de trein in Driebergen-Zeist. De deuren gingen bij een treinstel niet open. Omdat er natuurlijk al een lange stoet mensen stond riep de jongen die bij de deuren stond zovan "euj, de deuren gaan niet open, naar de andere kant mensen" en niemand reageerde eh, ze bleven allemaal stug staan. Toen reed de trein weer aan en stonden al die mensen die eruit wilden nogDie jongen zovan "jah, ik zeg dat niet voor de grap eh!!
" en toen trok ie aan de noodrem. De deuren gingen open, iedereen ging eruit en daarna is de trein meteen weer doorgereden.
Dat apparaat vertelt alles. Iemand ermee mishandelen duurt daarom ook te langquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:41 schreef laffer het volgende:
[..]
reanimatie wordt uit handen genomen ? nog nooit zo`n ding gezien denk ik, want je moet wel degelijk reanimeren, dat vertelt dat apparaat trouwens ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |