quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:24 schreef Topspin het volgende:
Big Trouble in little China ben ik aan het kijken nu
Ook film over magie en evil zaken zo is een groot deel van de films gebaseerd op magie en duistere krachten. Valt me op dat de ogen van mensen op de een of andere manier ook iets duivels kunnen hebben en iets magisch. Eerst een film van Stephen King opgezet en daar had een vrouw super grote pupillen alsof ze open stond voor van alles en nog wat. Toen in big trouble ogen van mensen die over komen alsof er echt van alles achter schuiltGroene ogen vind ik dan het meest duivelse eerlijk gezegd maar niet om ze af te kraken maar omdat het mystiek overkomt. Dan heb je ook nog katten die duivels overkomen, katten met duivelse ogen en duivelse manier van aanwezigheid en gedrag
Even film op pauze gezet, leuke film is het overigens die big trouble in little china
en laat intentie nou juist hetgeen zijn waar ik mijn oordeel van af laat hangen.....quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:26 schreef ToT het volgende:
[..]
"The road to hell is paved with good intentions."
Is een standaard Christelijke uitspraak in Amerika van toen het nog gekoloniseerd werd of zo; erg gedateerd dus.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik denk dat daar een hele grote kern van waarheid in zit ja. Vooral omdat wanneer die goede bedoelingen niet goed uitpakken en mensen zeggen daar wat van, mensen over het algemeen beledigd zijn en toornig worden. Met frustratie, ruzie en zelfs haat als mogelijke gevolgen.
Hoevaak zie je dit ook niet tussen bijv. ouders en kinderen of in een relatie tussen 2 mensen? Ouders bedoelen het goed voor hun kinderen maar die kinderen komen uiteindelijk sociaal misvormd het huis uit. Mannen willen goed doen voor hun vrouwtje maar hun vrouwtje heeft er niets aan omdat die mannen hun vrouwtje eigenlijk totaal niet aanvoelen, begrijpen en dus ook niets voor ze kunnen betekenen. Op de lange duur kan dat desastreuze gevolgen hebben voor iemands kwaliteit van leven. Dus is het ook geen liefde wat je geeft, hoe goed je bedoelingen ook zijn.
Waar heb je die uitspraak van?
Een combinatie van je intenties en van je daadwerkelijke handelen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:31 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
en laat intentie nou juist hetgeen zijn waar ik mijn oordeel van af laat hangen.....
In principe wel ja.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Is een standaard Christelijke uitspraak in Amerika van toen het nog gekoloniseerd werd of zo; erg gedateerd dus.
Dus jij zegt dat als je volgens je eer en geweten handelt en het pakt verkeerd uit, dat je weer aan het zondigen bent en je weer door het stof moet gaan kruipen voor Jezus?
David Lo Pan is die man die de bus bestuurd of niet? Die toeristen bus? Ben dan wel aan het kijken tussendoor nu maar niet helemaal aan het opletten met namen. Dat verhoor laat hij overigens magie zien door electriciteit op te wekken met handen, van die blauwe stralen zoals je in van die ronde bollen heb als voorwerp in huis. Die ronde bollen met die electriciteit erin dus, en hou je de hand op die bol dan trekt de electriciteit naar boven in die bol. Hoe heten die bollen eigenlijk? Wil zo'n bol eens gaan kopen ookquote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:31 schreef ToT het volgende:
[..]Die oude David Lo Pan vind ik geweldig!
Maar Egg Shen ook!
Op tv knippen ze altijd dat stukje van het verhoor na het busongeluk er uit om de film in te korten!
Jezus zorgt daar helemaal niet voor anders waren er geen misbruikte kinderen in de kerk en zou iemand dat maar 1 keer doen , ff vergeving vragen en meteen daarna hersteld zijn naar "originele staat " .quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
In principe wel ja.
ALs je kruipt voor Jezus laat Hij je overigens niet kruipen. Als je inziet en toegeeft dat het niet werkt wat je doet en je wil verbeteren, zal Hij je meteen vergeven voor je foutjes, ongeacht wat voor gevolgen ze hebben gehad, en je uit het stof omhoog trekken. Daarna zal Hij ervoor zorgen dat je in de toekomst niet meer dezelfde fouten maakt, maar geeft je weer wat meer van Gods liefde terug in je hart. Zodoende ontvang je weer steeds meer van Gods liefde in je hart en verstand, word je hersteld naar originele staat, en kan je die liefde van God ook steeds meer uitdragen.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik denk dat daar een hele grote kern van waarheid in zit ja. Vooral omdat wanneer die goede bedoelingen niet goed uitpakken en mensen zeggen daar eerlijk wat van, mensen over het algemeen beledigd zijn en toornig worden. Met frustratie, ruzie en zelfs haat als mogelijke gevolgen.
Hoevaak zie je dit ook niet tussen bijv. ouders en kinderen of in een relatie tussen 2 mensen? Ouders bedoelen het goed voor hun kinderen maar die kinderen komen uiteindelijk sociaal misvormd het huis uit. Mannen willen goed doen voor hun vrouwtje maar hun vrouwtje heeft er niets aan omdat die mannen hun vrouwtje eigenlijk totaal niet aanvoelen, begrijpen en dus ook niets voor ze kunnen betekenen. Op de lange duur kan dat desastreuze gevolgen hebben voor iemands kwaliteit van leven. Dus is het ook geen liefde wat je geeft, hoe goed je bedoelingen ook zijn.
Waar heb je die uitspraak van?
Dus als je als goed Christen goed bedoeld iets voor je medemens doet en die persoon wordt er onbedoeld door benadeeld of gekwetst, dan is dat dus een zonde?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
In principe wel ja.
ALs je kruipt voor Jezus laat Hij je overigens niet kruipen. Als je inziet en toegeeft dat het niet werkt wat je doet en je wil verbeteren, zal Hij je meteen vergeven voor je foutjes, ongeacht wat voor gevolgen ze hebben gehad, en je uit het stof omhoog trekken (bij ernstiger fouten duurt het wel wat langer, maar dan heb je zelf ook veel meer spijt van wat je hebt gedaan. Het is in ieder geval nooit onevenredig is mijn ervaring). Daarna zal Hij ervoor zorgen dat je in de toekomst niet meer dezelfde fouten maakt, maar geeft je weer wat meer van Gods liefde terug in je hart. Zodoende ontvang je weer steeds meer van Gods liefde in je hart en verstand, word je hersteld naar originele staat, en kan je die liefde van God ook steeds meer uitdragen.
Edit Dat eer en geweten is natuurlijk de key. Dat is ook de reden dat ik zeg dat bijv. bosjesmannen en amazone indianen die nooit met Jezus in aanraking zijn gekomen kans hebben op een plaatsje in de hemel. Als je naar eer en geweten handelt zal God dat waarderen. Maar het wil niet zeggen dat je daardoor dus ook goede resultaten boekt. Uiteindelijk heb je daar toch echt God zelf voor nodig. Om dus helemaal hersteld te worden naar die originele staat, als dat uberhaupt al mogelijk is voor ons mensen in deze wereld. Ik vrees van niet, wat ik overigens erg irritant vind, ik zou graag willen dat al mijn negatieve eigenschappen er gewoon nu uitgeëtterd waren en ik geen fouten meer maakte. Vind het maar irritant maarja, tis niet anders.
Ja. Het is toch ook zonde? Jammer dat je die andere persoon gekwetst hebt?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus als je als goed Christen goed bedoeld iets voor je medemens doet en die persoon wordt er onbedoeld door benadeeld of gekwetst, dan is dat dus een zonde?
Dat vind ik geen goede reden. Ik zeg net namelijk dat als je je zonden belijdt, God verheugd is om je te vergeven en de dingen die nog scheef zitten te vervangen voor iets mooiers van Gods liefde en verstand. Op die manier groei je pas echt. Als je jezelf de hand boven het hoofd blijft houden met 'ik heb goeie bedoelingen, dus het maakt niet uit of ik een ander kwets, die moet dat maar accepteren want ik kan er niks aan doen', neem je geen verantwoordelijkheid, steek je je kop in het zand, verwerp je de waarheid en daarmee verwerp je ook God. Geloof in Gods liefde en kracht zouden er juist voor moeten zorgen dat je vergeving vraagt en aan God vraagt of Hij je wil helpen met het in de toekomst beter te doen, waardoor je niet meer zondigt, en die persoon die je nu gekwetst hebt werkelijk liefde zal kunnen geven.quote:Nog een reden om die ZDA-God niet te volgen. Dit slaat WERKELIJK nergens meer op!
Okee, maar is het meteen een ZONDE als je een foutje maakt?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik vind dat je eerlijk moet blijven. Als iemand goede intenties heeft is dat prima, maar als iemand met al zijn goede intenties toch mensen schade berokkent moet diegene daarop aangesproken worden. Dat is misschien niet 'aardig', maar elkaars kont blijven kussen heeft ook geen zin, dat heb ik thuis wel ervaren. Dat is ook een stuk verantwoordelijkheid nemen, kritiek accepteren van elkaar en dan niet jezelf blijven verdedigen met je goede bedoelingen. Accepteer dat je fouten maakt en praat er samen over, communiceer met elkaar over elkaars wensen en verwachtingen. Maar ik geloof dat je het topniveau dus echt alleen met God kan bereiken, alleen Hij heeft het inzicht en de kracht om alles aan je te openbaren wat je nodig hebt om je eigen fouten en imperfecties te doorzien, en de kracht om die ook bij jou te veranderen naar iets mooiers.
Dus als jij je vriendinnetje straks in Parijs knuffelt en ze heeft een zere nek en je weet dat niet, en door je knuffel gaat die nek nog meer pijn doen, dan jeb je dus gezondigd?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja. Het is toch ook zonde? Jammer dat je die andere persoon gekwetst hebt?
[..]
Dat vind ik geen goede reden. Ik zeg net namelijk dat als je je zonden belijdt, God verheugd is om je te vergeven en de dingen die nog scheef zitten te vervangen voor iets mooiers van Gods liefde en verstand. Op die manier groei je pas echt. Als je jezelf de hand boven het hoofd blijft houden met 'ik heb goeie bedoelingen, dus het maakt niet uit of ik een ander kwets, die moet dat maar accepteren want ik kan er niks aan doen', neem je geen verantwoordelijkheid, steek je je kop in het zand, verwerp je de waarheid en daarmee verwerp je ook God. Geloof in Gods liefde en kracht zouden er juist voor moeten zorgen dat je vergeving vraagt en aan God vraagt of Hij je wil helpen met het in de toekomst beter te doen, waardoor je niet meer zondigt, en die persoon die je nu gekwetst hebt werkelijk liefde te geven.
Maakt dat wat uit?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:52 schreef ToT het volgende:@ Rimpelhond 2 the max!!!
[..]
Okee, maar is het meteen een ZONDE als je een foutje maakt?
Die zda god bestaat niet en als hij wel bestaat mag je hem hebben , hij heeft mij niks te biedenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik vind dat je eerlijk moet blijven. Als iemand goede intenties heeft is dat prima, maar als iemand met al zijn goede intenties toch mensen schade berokkent moet diegene daarop aangesproken worden. Dat is misschien niet 'aardig', maar elkaars kont blijven kussen heeft ook geen zin, dat heb ik thuis wel ervaren. Dat is ook een stuk verantwoordelijkheid nemen, kritiek accepteren van elkaar en dan niet jezelf blijven verdedigen met je goede bedoelingen. Accepteer dat je fouten maakt en praat er samen over, communiceer met elkaar over elkaars wensen en verwachtingen. Maar ik geloof dat je het topniveau dus echt alleen met God kan bereiken, alleen Hij heeft het inzicht en de kracht om alles aan je te openbaren wat je nodig hebt om je eigen fouten en imperfecties te doorzien, en de kracht om die ook bij jou te veranderen naar iets mooiers.
Vind ik ook toffe dingen ja!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:52 schreef Topspin het volgende:
Plasma bol dus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook te krijgen in blauw en groen licht.
Morgen bestellen online, wilde toch een hebbeding kopen en dan kan ik die naast de glazen bol zetten
De douche magisch maken kan ook op die gadgets winkel.
[ afbeelding ]
Dit is wel een heel extreem voorbeeld he. We hebben het over moralen en liefde geven. Het zou denk ik zonde zijn als je weet dat ze een zere nek had en je houdt er totaal geen rekening mee. Wat jij beschrijft lijkt me een ongelukje, niet het onnodig kwetsen van iemands emoties etc.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus als jij je vriendinnetje straks in Parijs knuffelt en ze heeft een zere nek en je weet dat niet, en door je knuffel gaat die nek nog meer pijn doen, dan jeb je dus gezondigd?
Maar je hoeft het dus helemaal niet zelf te doen. Dat is het verschil tussen jouw religie en de mijne. Jij doet alles zelf. Bij mij is het God die werkt. Dingen die ik vroeger wel wilde doen maar niet kon, kan ik nu wel, gaan vanzelf, zijn mijn nieuwe natuur geworden. Het is werkelijk en transformatie van je hart en je verstand. Je wordt een totaal ander mens. De liefdevolle manier word je natuurlijke manier, je bent niet meer aan het 'proberen liefde te geven met goede bedoelingen', je hebt gewoon lief. Die tien geboden en al het andere gaan dan ook vanzelf. Het komt niet meer bij je op om te zondigen op allerlei manieren want je bent in tune met Gods liefde en verstand. En dat is ZALIG, om gewoon lief te kunnen hebben zonder allerlei rare barrieres die je van nature al hebt of die je jezelf hebt aangeleerd.quote:Nee, een godheid die er zo over denkt zou ik werkelijk met de grootste overtuiging compleet verwerpen!
Ongelooflijk, foutjes maken is ook al een zonde? Dat gaat echt te ver, als dat het geval zou zijn zou ik echt naar de andere kant overstappen.
Je moet dus ZO ongelooflijk goed oppassen en echt ELK klein dingetje dat je doet zo ongelooflijk goed afwegen. De 10 Geboden en de lessen van Jezus zijn dus niet eens de enige dingen waar je je aan moet houden; je mag zelfs geen menselijke fouten meer maken?
We zijn geen robots!
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Vind ik ook toffe dingen ja!
Verder ben ik het inderdaad met je eens: het leven kan zo rijk zijn als je niet de hele tijd in angst moet leven om maar niet te zondigen.
Okee, ik zeg dit niet om je te beledigen en ik wil ook geen rel schoppen. Ik zeg dit weloverwogen en welgemeend en niet om te kwetsen: Ik hoop oprect dat jij NOOIT kinderen zult krijgen met dit soort ideeën!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maakt dat wat uit?
Je wil toch liefde geven?
Als je een foutje maakt wil je dat in de toekomst toch niet meer doen want jij hebt toch goede bedoelingen?
Of ben jij een ezel die zich elke keer aan dezelfde steen wil bljiven stoten?
Of zijn je goede bedoelingen eigenlijk niet zo goed en wil je gewoon alles wat je fout doet voor jezelf goedpraten door middel van goede bedoelingen, maar heb je nu geen excuus meer omdat zelfs die kleine foutjes dan vergeving nodig hebben omdat ze zonde zijn?
Voor een self proclaimed positief en liefdevol meisje vind ik je anders erg haatdragende dingen zeggen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:58 schreef Summers het volgende:
[..]
Die zda god bestaat niet en als hij wel bestaat mag je hem hebben , hij heeft mij niks te bieden
en ik zou nooit kruipen voor zo'n negatieveling , sterker nog , ik gun hem mijn positiviteit en liefde niet eens want dat verdiend die zelf geilende agressieveling niet ,ik blijf bij mijn liefdevolle god die ik wel herken en mij altijd accepteerd no matter what .
Jouw zda god heeft geen macht en je dreigingen zijn niet meer dan lucht .
tja...quote:
Nee, het kan, het ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Bij mij thuis werd zoveel mogelijk geprobeerd in de doofpot te stoppen. Tot uiteindelijk de boel dus wel ontploft. Ik bedoel het niet als wetmatigheid, en ik heb er niet voor niets bij gezet dat goede communicatie dan de oplossing is.quote:man-vrouw partner:
Ik gaf aan genoeg te hebben van alles en iedereen die maar ongevraagd te pas en te onpas mijn terrein opbanjert en mijn dag verstoort.... dat ik het gewoon even gehad heb met alles en iedereen.... en dat ik even rust wil en even wil genieten.
.....hij staat die zaterdag erop vroeg op en neemt al het grut mee van huis....
ik bleef compleet beteuterd achter.. want ik wilde juist tijd en rust om sámen te zijn met mijn kinderen... ongestoord keutelen en daarna misschien samen naar het bos.
Ondanks dat mijn man het helemaal verkeerd gedaan heeft en totaal niet begrepen heeft wat mijn bedoeling was, heb ik toch geen oorlog of ruzie gemaakt
Ik heb hem opgebeld en gezegd "hey lullo... dit was niet mijn bedoeling... sluit je zo snel mogelijk af en komen jullie weer naar huis?"
Thuisgekomen heb ik hem oprecht bedankt voor zijn moeite!
Je moet dus niet zo raar doen.. dingen die misgaan maar met de juiste intentie gebracht zijn... daar kan je toch over communiceren.
Ja het kan pijn doen, ja het kan vervelend , onhandig zijn, maar absoluut geen reden tot veroordelen tot straf of het maken van oorlog/ruzie.
Man praat toch niet zo'n onzin.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Okee, ik zeg dit niet om je te beledigen en ik wil ook geen rel schoppen. Ik zeg dit weloverwogen en welgemeend en niet om te kwetsen: Ik hoop oprect dat jij NOOIT kinderen zult krijgen met dit soort ideeën!
Als je kinderen zou hebben en ze zouden zoiets doen als wat de koters van Rimpelhond deden, zou je ze dan echt extreme schuldgevoel gaan aanpraten?
"Je hebt gezondigd! Hiervoor zul je vernietigd worden in de Hel als je deze misstap niet opbiecht aan Jezus en er berouw voor toont!"
-"Maar papa, ik wilde alleen maar helpen! Mijn bedoelingen waren goed!"
"De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen!!!!"
Hoe kan een vader nou zo in elkaar steken?
Werkelijk walgelijk!
een beetje vreemde cirkelredenatie...quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar dat doe je dus niet omdat je natuur verandert. Je zondigt van nature steeds minder.
...maar het blijven zondes die opgebiecht moeten worden tegen Jezus en waarvoor je berouw moet tonen!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, het kan, het ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Bij mij thuis werd zoveel mogelijk geprobeerd in de doofpot te stoppen. Tot uiteindelijk de boel dus wel ontploft. Ik bedoel het niet als wetmatigheid, en ik heb er niet voor niets bij gezet dat goede communicatie dan de oplossing is.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Man praat toch niet zo'n onzin.
Jij maakt ervan alsof ik zo tekeer zou gaan.
Je kan ook iemand met liefde aanspreken op foutjes en dan uitleggen wat beter werkt en waarom. Doe niet zo raar alsjeblieft. Ik ben ook gewoon een mens hoor. Geen dominee met een latje.
Ik volg jouw redernatie gewoon: foutjes met goede bedoelingen zijn zondes.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Man praat toch niet zo'n onzin.
Jij maakt ervan alsof ik zo tekeer zou gaan.
Je kan ook iemand met liefde aanspreken op foutjes en dan uitleggen wat beter werkt en waarom. Doe niet zo raar alsjeblieft. Ik ben ook gewoon een mens hoor. Geen dominee met een latje.
Welke?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:15 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
een beetje vreemde cirkelredenatie...
je vertelt jezelf dat allemaal normale gedragingen zonden zijn...
En als je het per ongeluk doet?quote:Als je niemand opzettelijk schade berokkent is het toch prima?
Wat is er zo gruwelijk EVIL aan om toe te geven dat je iets fout doet? Je doet net alsof het is alsof je iemand aan de bankschroeven zet ofzo. Dat 'vernietigd in de hel' slaat ook weer nergens op. Het is de bedoeling dat we goed voor elkaar zijn, niet dat we onze straf in de hel ontlopen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik volg jouw redernatie gewoon: foutjes met goede bedoelingen zijn zondes.
Zondes meteen opgebiecht worden aan Jezus en berouw voor worden getoond tegenover Hem, anders word je vernietigd in de hel.
En wat moet ze er precies mee doen? En wat doe jij eigenlijk met de dingen die je aangereikt krijgt?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn wij nu wel in gesprek. Daar kan je ook iets mee doen.
Dankjewel voor die zeer respectvolle, liefdevolle opmerking.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:22 schreef Rimpelhond het volgende:
en jij denkt dat het risico op het herhalen van een foutje voorkomen wordt door het op te biechten aan God???
Ik denk dat het er samen over hebben minstens zo goed werkt
Het is puur het inzien van... niks God![]()
![]()
Als jij echt God nodig hebt om een fout niet meer te maken... dan heb jij het nog slechter dan een autist
HE-LE-MAAL mee eens; daar heb je de ZDA-God en Jezus niet voor nodig!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is de bedoeling dat we goed voor elkaar zijn.
Als ik de term autist in mijn mond neem is dat inderdaad 9 van de 10 keer liefdevol bedoeld, aangezien ik ermee getrouwd ben.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dankjewel voor die zeer respectvolle, liefdevolle opmerking.
Je MAG wel goedbedoelde vergissinkjes maken. Je zal er niet door neergebliksemd worden. Mij gaat het om de pragmatische waarde ervan. Waarom goedbedoelde vergissinkjes blijven maken als je met Gods geest het ook in één keer goed kan doen?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:24 schreef ToT het volgende:
Ik vraag me af waar in de Bijbel staat dat je geen goedbedoelde vergissinkjes mag maken.
Heb je daar wat quotes van, of verzin je dit hier ter plekke?
Zie je het voor je? "Oh here Jezus, ik ben een slecht mens! Ik wilde mijn man z'n lievelingsbroek uitwassen, maar er zat nog een stift in de broekzak die is gaan lekken. Deze zit nu onder de vlekken. Mijn man zal zeer verdrietig zijn over het verlies van deze broek. Vergeef mij alstublieft: mijn bedoelingen waren goed, maar de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen!"quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat is er zo gruwelijk EVIL aan om toe te geven dat je iets fout doet? Je doet net alsof het is alsof je iemand aan de bankschroeven zet ofzo. Dat 'vernietigd in de hel' slaat ook weer nergens op. Het is de bedoeling dat we goed voor elkaar zijn, niet dat we onze straf in de hel ontlopen.
Ja een aantal keer.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:28 schreef Topspin het volgende:
In de bijbel is er toch ook sprake van incest of niet? Kan me ergens herinneren dat er incest plaats gevonden heeft daar op de een of andere manier. Kan het compleet mis hebben maar ergens ligt iets in mijn geheugen over incest in de bijbel op de een of andere manier.
Wilde gaan slapen maar big trouble in little china toch maar afkijken.
hoe kom je erbij dat je zonder God vergissinkjes zal blijven maken dan???quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je MAG wel goedbedoelde vergissinkjes maken. Je zal er niet door neergebliksemd worden. Mij gaat het om de pragmatische waarde ervan. Waarom goedbedoelde vergissinkjes blijven maken als je met Gods geest het ook in één keer goed kan doen?
Als jij het zegt, zal het wel zo zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Zie je het voor je? "Oh here Jezus, ik ben een slecht mens! Ik wilde mijn man z'n lievelingsbroek uitwassen, maar er zat nog een stift in de broekzak die is gaan lekken. Deze zit nu onder de vlekken. Mijn man zal zeer verdrietig zijn over het verlies van deze broek. Vergeef mij alstublieft: mijn bedoelingen waren goed, maar de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen!"
AH! Nu verandert het maken van foutjes ineens van een zonde naar iets wat onnodig is, want met Jezus aan je zijde maak je elk foutje maar hooguit 1X in je leven!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je MAG wel goedbedoelde vergissinkjes maken. Je zal er niet door neergebliksemd worden. Mij gaat het om de pragmatische waarde ervan. Waarom goedbedoelde vergissinkjes blijven maken als je met Gods geest het ook in één keer goed kan doen?
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Zie je het voor je? "Oh here Jezus, ik ben een slecht mens! Ik wilde mijn man z'n lievelingsbroek uitwassen, maar er zat nog een stift in de broekzak die is gaan lekken. Deze zit nu onder de vlekken. Mijn man zal zeer verdrietig zijn over het verlies van deze broek. Vergeef mij alstublieft: mijn bedoelingen waren goed, maar de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen!"
Kan me dan nog een passage herinneren waar Mozes of een andere bijbelse figuur naakt aan het slapen was en toen had 1 van zijn kinderen een deken over hem heen gelegd wat dus een zonde was. Erg vreemde dingen staan erin, de bijbel heb ik niet helemaal gelezen maar ben dan wel van plan om de bijbel een keer te lenen in de bieb. Niet eens om te gaan geloven maar omdat het verhaal gewoon goed is net zoals Harry Potter goed is en ook de Da Vinci code en boeken van King. Niet goed om Mozes die naakt slaapt en vervolgens een deken om zich krijgt maar de rest van alles dat erin staat vermeld.quote:
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:31 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
![]()
![]()
heb je wel eens een wollen trui in de wasdroger gedaan?zoontje van 4 heeft er nu een trui bij...
Het toedekken was geen zonde, maar zijn vader lag daar stomdronken in zijn ondergoed en dat staat in Bijbelse tijden gelijk aan naakt zijn, en die zoon heeft zijn ogen niet afgewend van hem toen hij hem toedekte, en dat is een zonde.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:32 schreef Topspin het volgende:
[..]
Kan me dan nog een passage herinneren waar Mozes of een andere bijbelse figuur naakt aan het slapen was en toen had 1 van zijn kinderen een deken over hem heen gelegd wat dus een zonde was. Erg vreemde dingen staan erin, de bijbel heb ik niet helemaal gelezen maar ben dan wel van plan om de bijbel een keer te lenen in de bieb. Niet eens om te gaan geloven maar omdat het verhaal gewoon goed is net zoals Harry Potter goed is en ook de Da Vinci code en boeken van King.
Ben nieuwsgierig ook wat er allemaal in de bijbel staat daarbij ook het idee dat je de bijbel als mens minstens 1 keer gelezen moet hebben in het leven, zomaar omdat het een boek is dat gewoon zo bekend is ook als geen ander boek.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Het toedekken was geen zonde, maar zijn vader lag daar stomdronken in zijn ondergoed en dat staat in Bijbelse tijden gelijk aan naakt zijn, en die zoon heeft zijn ogen niet afgewend van hem toen hij hem toedekte, en dat is een zonde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |