quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke. Zullen we het dan over iets anders hebben?
Hoe is het met je?
Ja..Hoe ze dan aan het verhaal dat god liefde is komen is mij geheel onduidelijkquote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:52 schreef Rimpelhond het volgende:
God zet aan tot haat, oorlog, bloedvergieten en is wraakzuchtig.... en dat haal je alleen al uit bovenstaand gequote stukje
Oh ik hou wel van openheid en lulverhalen. Weet ik ten minste ECHT hoe het met iemand is.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:51 schreef neo567 het volgende:
[..]
![]()
Meest gestelde vraag (soort beleefdheidsformule) :je hoopt altijd (ivm tijdsdruk enz) dat het goed gaat, anders heb je gelijk een lul verhaal van een uur aan je kop
Zoals het een christelijk mens betaamd en eigenlijk ieder mensquote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oh ik hou wel van openheid en lulverhalen. Weet ik ten minste ECHT hoe het met iemand is.
Alsof je de zee natspat , dat kan ook niet .quote:
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Alsof je de zee natspat , dat kan ook niet .
Ik ben je echt kwijt nu. Wat is je punt? Dat we zondig zijn en vergeving nodig hebben?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat dus!
Of bedoel je dat je als satanisch monster nog wel God's genade kunt ontvangen als je je primitieve driften kunt inhouden en aan Hem opbiecht hoe slecht je bent?
Zeg maar dat je een soort weerwolf bent die een lieve babysitter wordt of zo?
Okee: je zegt dat een mens in zonde wordt geboren. Elk klein overtredinkje is een klein smetje op je ziel, die overigens niet bestaat volgens jou. (Geen idee wat er dan besmet zou worden.)quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik ben je echt kwijt nu. Wat is je punt? Dat we zondig zijn en vergeving nodig hebben?
Als ik mezelf kan vergeven , waar heb ik jou god dan nog voor nodig ? je kan maar 1 keer worden vergeven voor iets , niet twee keer .quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik ben je echt kwijt nu. Wat is je punt? Dat we zondig zijn en vergeving nodig hebben?
Ja dat bedoel ik !!!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat dus!
Of bedoel je dat je als satanisch monster nog wel God's genade kunt ontvangen als je je primitieve driften kunt inhouden en aan Hem opbiecht hoe slecht je bent?
Zeg maar dat je een soort weerwolf bent die een lieve babysitter wordt of zo?
Het leven zelf. Het leven kan als een hemelbed met witte zijden lakens zijn, maar de zonde zorgt voor modderspetters. Ondertussen staat de schimmel er af flink op.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Okee: je zegt dat een mens in zonde wordt geboren. Elk klein overtredinkje is een klein smetje op je ziel, die overigens niet bestaat volgens jou. (Geen idee wat er dan besmet zou worden.)
Als je het de vrije loop laat krijg je inderdaad extreme dingen. Denk aan kannibalisme enzo door azteken. Indianen die zich insmeren met mensenas. Dat is ultieme verdorvenheid.quote:Maar met die oorlogsdaden zeg je dat het hart van de mens echt compleet pikzwart is, dat het totaal niet in staat is om ook maar iets goeds te doen.
Maar zonde a is niet erger dan zonde b. Elke zonde is even erg. Wij mensen zijn het die onderscheid maken, daarom zijn we ook in staat om onszelf niet zo schuldig te voelen.quote:Wat boeit een klein vlekje nou op een hart dat toch al compleet door en door zwart is? Dat is het zelfde als een modderpoel vies maken.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je het de vrije loop laat krijg je inderdaad extreme dingen. Denk aan kannibalisme enzo door azteken. Indianen die zich insmeren met mensenas. Dat is ultieme verdorvenheid.
[..]
Ons teerzwarte, smerige, vuile, ranzige,met pus besmeurde hart kun je misschien vergelijken met een lege batterij die met God's liefde opgeladen wordt. Vanuit ons hart kunnen we niets goeds doen; we kunnen alleen maar zondigen. We zijn evil zombies ("BRAAAAAAAAAAAAINS!!!!").quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:06 schreef Rimpelhond het volgende:
en nog vreemder is het dat je tegelijkertijd beweerd dat al het goeds dat we doen komt doordat God op ons hart heeft geschreven..
ons hart is dus in beginsel góed... of is een door God beschreven hart pikzwart?![]()
I am confused want het spreekt elkaar op alle fronten tegen.
Jep. Maar al die volken waar oorlog mee gevoerd werd waren ook zwaar in overtreding van elke wet van God. Denken aan de Egyptenaren en die tyrannieke pharaoh, hun afgoden, magie, etcetera. De kanaänieten waren extreem verdorven, alle omringende volken ook. Sodom en Gomorra.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:07 schreef Rimpelhond het volgende:
en de gruweldaden he... hoe kan jij oorlog nou verwerpen??
Jouw God heeft nogal wat oorlogen veroorzaakt.. het Oude Testament staat er bol van.
Allemaal gruwelheden en moorden. Veel haat....
Als het om directe orders van God gaat, kan ik niet zeggen van 'dat kan niet'.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:09 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
en de gruwelheden in het OT zijn niet verdorven?
Niet alleen oorlog haat en bloed.. maar ook verkrachtingen..
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jep. Maar al die volken waar oorlog mee gevoerd werd waren ook zwaar in overtreding van elke wet van God. Denken aan de Egyptenaren en die tyrannieke pharaoh, hun afgoden, magie, etcetera. De kanaänieten waren extreem verdorven, alle omringende volken ook. Sodom en Gomorra.
Als je het in groter perspectief plaatst is het ook om God's positie te vestigen in de wereld. Een teken naar de andere volkeren dat ze zich beter kunnen bekeren van hun daden dan in rebellie blijven omdat God toch machtiger is dan de afgoden die zij dienden.
Zoals ik al eerder zei: met mensen als jij zal er nooit wereldvrede komen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jep. Maar al die volken waar oorlog mee gevoerd werd waren ook zwaar in overtreding van elke wet van God. Denken aan de Egyptenaren en die tyrannieke pharaoh, hun afgoden, magie, etcetera. De kanaänieten waren extreem verdorven, alle omringende volken ook. Sodom en Gomorra.
Als je het in groter perspectief plaatst is het ook om God's positie te vestigen in de wereld. Een teken naar de andere volkeren dat ze zich beter kunnen bekeren van hun daden dan in rebellie blijven omdat God toch machtiger is dan de afgoden die zij dienden.
Oke ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Het is moeilijk, vind ik zelf ook omdat je nergens echt die lijn kan trekken van 'dit is goed en dit niet' als het om menselijk gedrag gaat. Veel mensen bedoelen heel veel dingen goed, maar in de praktijk pakken die niet zo goed uit als dat ze bedoeld zijn. Goede bedoelingen willen niet zeggen dat het ook van God afkomt. Goede resultaten wil zelfs niet altijd zeggen dat het van God komt. Ik kan goede dingen doen voor anderen maar in mijn hart toch voor mijzelf bezig zijn, zoals voor mijn eer, mijn ego, mijn ijdelheid, etc. Puur altruïsme is denk ik een vrijwel onmogelijk zonder God.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:06 schreef Rimpelhond het volgende:
en nog vreemder is het dat je tegelijkertijd beweerd dat al het goeds dat we doen komt doordat God op ons hart heeft geschreven..
ons hart is dus in beginsel góed... of is een door God beschreven hart pikzwart?![]()
I am confused want het spreekt elkaar op alle fronten tegen.
"The road to hell is paved with good intentions."quote:Oke ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Het is moeilijk, vind ik zelf ook omdat je nergens echt die barriere kan leggen van 'dit is goed en dit niet' als het om menselijk gedrag gaat. Veel mensen bedoelen heel veel dingen goed, maar in de praktijk pakken die niet zo goed uit als dat ze bedoeld zijn. Goede bedoelingen willen niet zeggen dat het ook van God afkomt.
Ik denk dat daar een hele grote kern van waarheid in zit ja. Vooral omdat wanneer die goede bedoelingen niet goed uitpakken en mensen zeggen daar eerlijk wat van, mensen over het algemeen beledigd zijn en toornig worden. Met frustratie, ruzie en zelfs haat als mogelijke gevolgen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:26 schreef ToT het volgende:
[..]
"The road to hell is paved with good intentions."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |