The new world order bekijk ik met zeer wantrouwige ogen, ik vind het veroorzaken van conflict om je doel te bereiken een zeer slecht iets.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er is niets mis met het zoeken naar eenheid.
Maar wat nou als de mensen die die eenheid willen, eerst zelf voor heel veel chaos zorgen?
Dus stel, ze willen 2 landen verenigen. Dat gaat niet zomaar wegens nationalisme, cultuur, religie, verschillen in het algemeen. Ze kunnen de landen niet dwingen, want dan komt het volk zelf in opstand. In plaats daarvan zorgen ze dat er oorlog tussen die 2 landen komt, waardoor allebei die landen helemaal verwoest worden. Er worden miljoenen mensen opgeofferd in die oorlog, er gebeuren verschrikkelijke dingen en gruwelijkheden,alles wordt vewoest. Na die chaos komen die mensen die eenheid willen aanzetten met een 'vredesplan': het verenigen van die 2 landen onder 1 regering, het verenigen van de religies, op die manier kan er geen oorlog meer komen, want iedereen staat onder dezelfde machthebber. Maar dat zijn dus dezelfde mensen die voor die oorlog gezorgd hebben omdat er anders nooit eenheid was geweest en ook niet nodig was geweest, maar zij willen heersen over beide landen dus zodoende. Zet dat de zaak in een ander daglicht of niet?
Ik ben niet zo'n bijbelmens, ik heb meer op met de oude heidense geloven.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:41 schreef neo567 het volgende:
[..]
Wat weet jij van de freemasons af bijv?
Ik weet wel dat in de tijd dat er hier in NL nomaden leefden toen stukken uit de bijbel zoals de openbaringen werden geschreven, en die "beesten" kunnen ook waarschuwingen zijn geweest voor de landen die nu de wereld regeren, dus vandaar zo beelderig omschreven --> let wel dat europa 2% !!! van het aardoppervlak is, en daar gaat elke dag het meeste geld doorheen
Hahah wat jij hierboven beschrijft is een heel script van een einde der tijden film die ik heb gezien:quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Stel dat er een oorlog komt en christenfundamentalisme wordt mede aangewezen als bron van die oorlog, evenals moslimfundamentalisme.
Stel die oorlog komt en die veroorzaakt zo gigantisch veel ellende dat alles in puin ligt. Op dat moment stapt de verenigde naties naar voren met een vredesplan: we gaan alle naties verenigen onder 1 centrale regering. Daarnaast verenigen we ook alle religies onder 1 centrale leider. We heffen de verschillen tussen de religies op, we kijken nu alleen nog maar naar de overeenkomsten.
Stel dat dat gebeurt. Iedereen blij want men is tegen die tijd ervan overtuigd dat met name religieus fundamentalisme de bron van alle ellende in de wereld is. Iedereen accepteert dus vrolijke deze nieuwe wereldorde onder 1 politiek en spiritueel leider. Laten we hem even de paus noemen.
In deze nieuwe wereldorde worden vervolgens allerlei wetten en regels ingesteld waar iedereen zich aan moet houden. Deze regels zijn gebaseerd op eerlijkheid. 1 van die wetten is dat op zondag iedereen een rustdag houdt. De rest van de week moet iedereen werken.
Stel nu dat ik als christen geen vlieg kwaad doe. Ik heb niets gedaan in die oorlog, ik heb er helemaal niets mee te maken, en ben fel tegen oorlog. Echter, door mijn religieuze overtuigingen heb ik een probleem: ik kan niet geheel meegaan in de nieuwe wetten van de paus. De rustdag is voor mij een probleem. Ik kan niet werken op zaterdag want dat is de heilige dag bedoeld om met mijn God door te brengen. Ik weiger dus te werken.
Stel nu dat ik dan vervolgens als terrorist wordt aangewezen omdat ik, zelfs nog na al die ellende als gevolg van religieusfundamentalisme, vast wil houden aan mijn eigen overtuigingen, en niet bereid ben om bepaalde zaken van mijn geloof op te geven in de naam van éénheid. De wetten van mijn God zijn belangrijker voor mij dan de wetten van mensen. Door het naleven van die wetten doe ik geen vlieg kwaad, niemand, ik val er niemand mee lastig. Maar ik kan dus niet werken op zaterdag, wat wel moet.
Zou jij het er in dat geval mee eens zijn dat ik opgepakt wordt als terrorist en geëxecuteerd? Zou jij denken: Ali die relieuze extremist, christofascist (die term bestaat en wordt gebruikt, zonder gekheid), die moet weer vasthouden aan zijn eigen overtuigingen hoor, terwijl we net een kernoorlog achter de rug hebben als gevolg van religieus fundamentalisme! Op de brandstapel ermee!
Of zou jij denken: Ali heeft het recht op vrijheid van geloof. Als hij niet kan werken op 1 dag van de week moet dat gerespecteerd worden. Hij valt er niemand mee lastig en kan gewoon de rest van de week werken.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik wil een serieuze reactie. Ik respecteer jullie genoeg om niet constant jullie ideeën (die soms ook compleet far fetched zijn voor de leek) niet te ridiculiseren, ik ga er ook serieus op in. Doe dat bij mij ook een keer. Denk na, gebruik die grijze massa.
Ik ben absoluut tegen al dat bloedvergieten, maar zet het wel even in context....quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er is niets mis met het zoeken naar eenheid.
Maar wat nou als de mensen die die eenheid willen, eerst zelf voor heel veel chaos zorgen?
Dus stel, ze willen 2 landen verenigen. Dat gaat niet zomaar wegens nationalisme, cultuur, religie, verschillen in het algemeen. Ze kunnen de landen niet dwingen, want dan komt het volk zelf in opstand. In plaats daarvan zorgen ze dat er oorlog tussen die 2 landen komt, waardoor allebei die landen helemaal verwoest worden. Er worden miljoenen mensen opgeofferd in die oorlog, er gebeuren verschrikkelijke dingen en gruwelijkheden,alles wordt vewoest. Na die chaos komen die mensen die eenheid willen aanzetten met een 'vredesplan': het verenigen van die 2 landen onder 1 regering, het verenigen van de religies, op die manier kan er geen oorlog meer komen, want iedereen staat onder dezelfde machthebber. Maar dat zijn dus dezelfde mensen die voor die oorlog gezorgd hebben omdat er anders nooit eenheid was geweest en ook niet nodig was geweest, maar zij willen heersen over beide landen dus zodoende. Zet dat de zaak in een ander daglicht of niet?
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:52 schreef erodome het volgende:
Op dat gebied ben ik gek op eenheid, sterker nog, wat mij betrefd is de eenheid mijn persoonlijke waarheid, niet alleen onder mensen, maar van alles.
Leert jouw geloof je te doemdenken en ongezond paranoïde te zijn?quote:
Ik ben een vuurslangquote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:44 schreef Topspin het volgende:
[..]
Inderdaad Chinese draak.
Chinese horoscopen heb je nog waar je als beeld een slang kunt hebben, heb dan zelf de slang als chinese horoscoop
http://www.astroboot.com/chinese-astrologie/
In 2012 ben je dan de draak in China![]()
Theekransje...placebo...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik wil een serieuze reactie. Ik respecteer jullie genoeg om niet constant jullie ideeën (die soms ook compleet far fetched zijn voor de leek) niet te ridiculiseren, ik ga er ook serieus op in. Doe dat bij mij ook een keer. Denk na, gebruik die grijze massa.
Oke, maar wat als Reiki nu uit Luciferianisme voort is gekomen. Luciferianisme heeft ook die principes van, gelijkheid, liefde, etcetera, net als het christelijk geloof. De weg is alleen anders omdat de interpretatie anders is.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:52 schreef erodome het volgende:
[..]
The new world order bekijk ik met zeer wantrouwige ogen, ik vind het veroorzaken van conflict om je doel te bereiken een zeer slecht iets.
Om reiki aan dat te koppelen vind ik ook erg ver gaan, de princiepe's van reiki zijn gebasseerd op juist het ontwijken van conflict, geen conflict aan te gaan, acceptatie en vriendelijkheid, komen van het boeddhisme af, zijn daarin geboren, een vorm van eenheid zoeken zonder geweld als middel om het doel te bereiken.
Op dat gebied ben ik gek op eenheid, sterker nog, wat mij betrefd is de eenheid mijn persoonlijke waarheid, niet alleen onder mensen, maar van alles.
Wat zeg je dat mooi Eroquote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:29 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
nog een keer dan in andere woorden...
JIJ beweert dat bv ik en ER intimiteit nooit zo intens zullen ervaren als dat mogelijk is, omdat wij al van ons mannetje hebben geproeft voordat we trouwden.
kortom.. we hebben neit gewacht totdat we getrouwd waren, jij stelt dat daarom onze intimiteit weinig voorstelt.
Tegelijkertijd stel jij dat JIJ WÉL die innige initimiteit hebt ervaren die wij niet zouden kunnen ervaren omdat wij niet gewacht hebben.
JIJ stelt dat jouw ervaring in het hotel puur en zuiver etc etc was..
volgens je EIGEN stelling kan dat niet.
.....die intimiteit vond immers plaats voordat jullie gehuwd waren (en jullie zijn dat nog niet).
Je jokt dus een beetje...
of ik en ER kunnen wél intense, zuivere intimiteit ervaren ondanks dat wij al friemelden voordat we getrouwd waren.. óf jij jokt over je ervaring in het hotel als wij JOUW uitspraken hanteren.
pyramide heeft als voordeel dat de meute weinig weet en des te hoger des te meer je weetquote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:56 schreef erodome het volgende:
[..]
[q]
Ik ben niet zo'n bijbelmens, ik heb meer op met de oude heidense geloven.
Van de vrijmetselaars weet ik wel het een en ander, maar weet ook erg goed dat de meeste orde's amper wat voorstellen en zelf vaak niet eens goed weten wat de rituelen inhouden.
ALs je de A's van Amerika afhaalt dan fonetisch ofzo uitspreekt hou je een groot ego over !!quote:Ik heb het niet op met de politieke stromingen in onze moderne landen, die bewust andere landen arm houden, conflicten veroorzaken(of een handje helpen), daarin zit ook veel symboliek en occultisme.
Als mensen iets misbruiken, is het boek dan slecht?quote:Maar ik zie symboliek en occultisme niet als iets slechts, het IS gewoon, het kan gebruikt worden voor goede zaken, het kan gebruikt worden voor slechte zaken.
Net als met de bijbel en al haar leringen, eeuwen van slechtheid in naam van die ene ware god die zo breed gedragen wordt, maakt dat jezus slecht, maakt dat god slecht, of maakt dat degene die het misbruikte slecht?
Jij wijst nu new age aan als slechte bron dus je bent geen haar beter , same old shit maar in een ander jasje .quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Stel dat er een oorlog komt en christenfundamentalisme wordt mede aangewezen als bron van die oorlog, evenals moslimfundamentalisme.
UITSTEKEND , de enige oplossing in deze wereld is naar de overeenkomsten te kijken .quote:Stel die oorlog komt en die veroorzaakt zo gigantisch veel ellende dat alles in puin ligt. Op dat moment stapt de verenigde naties naar voren met een vredesplan: we gaan alle naties verenigen onder 1 centrale regering. Daarnaast verenigen we ook alle religies onder 1 centrale leider. We heffen de verschillen tussen de religies op, we kijken nu alleen nog maar naar de overeenkomsten.
Dat zijn wel de feiten , niet dan ?quote:Stel dat dat gebeurt. Iedereen blij want men is tegen die tijd ervan overtuigd dat met name religieus fundamentalisme de bron van alle ellende in de wereld is. Iedereen accepteert dus vrolijke deze nieuwe wereldorde onder 1 politiek en spiritueel leider. Laten we hem even de paus noemen.
Je bedoeld wetten en regels die er ook al waren toen ik werd geboren , je brengt het alsof dat concept nieuw is , eerlijk duurt het langst .quote:In deze nieuwe wereldorde worden vervolgens allerlei wetten en regels ingesteld waar iedereen zich aan moet houden. Deze regels zijn gebaseerd op eerlijkheid. 1 van die wetten is dat op zondag iedereen een rustdag houdt. De rest van de week moet iedereen werken.
wie zegt dat je 6 dagen moet werken en op zaterdag ?quote:Stel nu dat ik als christen geen vlieg kwaad doe. Ik heb niets gedaan in die oorlog, ik heb er helemaal niets mee te maken, en ben fel tegen oorlog. Echter, door mijn religieuze overtuigingen heb ik een probleem: ik kan niet geheel meegaan in de nieuwe wetten van de paus. De rustdag is voor mij een probleem. Ik kan niet werken op zaterdag want dat is de heilige dag bedoeld om met mijn God door te brengen. Ik weiger dus te werken.
Ik lees niks van negatieve dingen waar jij het over hebt , het christendom heeft zulke ideeen , dat past helemaal niet in new age wat jij beweerd .quote:Stel nu dat ik dan vervolgens als terrorist wordt aangewezen omdat ik, zelfs nog na al die ellende als gevolg van religieusfundamentalisme, vast wil houden aan mijn eigen overtuigingen, en niet bereid ben om bepaalde zaken van mijn geloof op te geven in de naam van éénheid. De wetten van mijn God zijn belangrijker voor mij dan de wetten van mensen. Door het naleven van die wetten doe ik geen vlieg kwaad, niemand, ik val er niemand mee lastig. Maar ik kan dus niet werken op zaterdag, wat wel moet.
Zou jij het er in dat geval mee eens zijn dat ik opgepakt wordt als terrorist en geëxecuteerd? Zou jij denken: Ali die relieuze extremist, christofascist (die term bestaat en wordt gebruikt, zonder gekheid), die moet weer vasthouden aan zijn eigen overtuigingen hoor, terwijl we net een kernoorlog achter de rug hebben als gevolg van religieus fundamentalisme! Op de brandstapel ermee!
helemaal mee eens .quote:Of zou jij denken: Ali heeft het recht op vrijheid van geloof. Als hij niet kan werken op 1 dag van de week moet dat gerespecteerd worden. Hij valt er niemand mee lastig en kan gewoon de rest van de week werken.
Wat nu als die bron gewoon IS en het is hoe de mens het gebruikt?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke, maar wat als Reiki nu uit Luciferianisme voort is gekomen. Luciferianisme heeft ook die principes van eerlijkheid, gelijkheid, liefde, etcetera, net als het christelijk geloof. De weg is alleen anders.
Wat als die mensen die die NWO via conflict en oorlog éénheid veroorzaken Luciferianen zijn, en Reiki ook Luciferiaans is. Zou dat kunnen betekenen dat Luciferianisme in de kern eigenlijk evil zou kunnen zijn, en dat er daarom ook iets niet in de haak zou kunnen zijn met Reiki?
Stel dat de hoogste, werkelijk ingewijde Luciferianen aan de top van deze wereld zitten en miljoenen opofferen in oorlog gebaseerd op gestaged moslimterrorisme. Stel nu dat voor Luciferianisme geldt dat het doel de middelen heiligt. Stel dat de hoge Luciferianen meestermisleiders zijn. Zou dat Reiki ook in een ander daglicht kunnen zetten als de born er van Luciferianisme is? Zou het dan kunnen zijn dat Reiki óók een misleiding is, omdat Lucifers aard misleiding is, bewezen door de hoge Luciferianen die de hele wereld misleiden om uiteindelijk die éénheid te brengen en over de hele wereld te heersen?
quote:
Jamais!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus ik zou niet vervolgd hoeven te worden volgens jou?
Dan zou je dat toch voelen ? hoe ingewikkeld maak jij het jezelf zeg .quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke, maar wat als Reiki nu uit Luciferianisme voort is gekomen. Luciferianisme heeft ook die principes van, gelijkheid, liefde, etcetera, net als het christelijk geloof. De weg is alleen anders omdat de interpretatie anders is.
Wat als die mensen die die NWO via conflict en oorlog éénheid veroorzaken Luciferianen zijn, en Reiki ook Luciferiaans is. Zou dat kunnen betekenen dat Luciferianisme in de kern eigenlijk evil zou kunnen zijn, en dat er daarom ook iets niet in de haak zou kunnen zijn met Reiki?
je bedoeld stel dat de NWO precies hetzelfde doet als het christendom altijd heeft gedaan ?quote:Stel dat de hoogste, werkelijk ingewijde Luciferianen aan de top van deze wereld zitten en miljoenen opofferen in oorlog gebaseerd op gestaged moslimterrorisme. Stel nu dat voor Luciferianisme geldt dat het doel de middelen heiligt. Stel dat de hoge Luciferianen meestermisleiders zijn. Zou dat Reiki ook in een ander daglicht kunnen zetten als de born er van Luciferianisme is? Zou het dan kunnen zijn dat Reiki óók een misleiding is, omdat Lucifers aard misleiding is, bewezen door de hoge Luciferianen die de hele wereld misleiden om uiteindelijk die éénheid te brengen en over de hele wereld te heersen?
Hoe weet jij zo zeker dat jij degene bent die het gebruikt, en hetgene jou niet gebruikt omdat het jou al misleid heeft te geloven dat jij het gebruikt?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat nu als die bron gewoon IS en het is hoe de mens het gebruikt?
De bron van reiki is geen duivels naar iets, het is een prachtig, vreedzaam iets zonde roordeel, zonder doel, zonder wat dan ook, het is de bron van Al.
Wat mensen doen boeit niet zo ali, het gaat erom wat eronder zit, wat dat is, dat is NEUTRAAL, kan misbruikt worden, kan gebruikt worden voor net goede.
Maar kun jij als een god alle gevolgen van elke actie overzien?quote:Als ik een spreuk zet gaat het om mijn intentie, wat wil ik ermee, in welke staat zet ik mezelf, denk ik na over gevolgen en hoe dat in goede banen te leiden, of doe ik maar wat zonder aan gevolgen te denken, of erger nog, ondanks nare gevolgen om maar te krijgen wat ik wil?
Is de slang slecht omdat de duivel zich vermomde als een slang, of is de slang goed en was hij daarom zo'n goed middel om te misbruiken zodat de duivel zijn doel kon bereiken?quote:Waarom zo zwart/wit ali terwijl je weet dat niets zwart/wit is?
Was god slecht omdat mensen van de kerk een massamoord begingen in zijn naam, of waren zij slecht en gebruikte ze iets om hun slechtheid mee te verdoezelen?
nee natuurlijk niet , net zomin als dat jij iemand mag vervolgen om een andere denkwijze.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
zolang jij geen kindertjes in overns stopt hoef jij niet voor eeuwig dood nee.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja water is ook zoiets goddelijks/wonderlijks zeg maar, ze kunnen alles een hele hoop chemisch namaken, maar water (H2O) kunnen ze niet namaken op atoomair(??) nivo zeg maar; in een Lab, is iets wonderlijks dus!!!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:13 schreef Topspin het volgende:
Net ff een warme douche genomen en dat helpt ook goed tegen pijnIs een warme douche ook evil? Sowieso na het douchen het gevoel alsof alle negatieve energie weg is gespoeld en verfrissend gevoel in de geest.
Oke. En wat zou je ervan vinden als de overheid dit wel zou doen? Zou je die overheid, die dus voor éénheid van naties en religies is, nog steeds even goed vinden? Of zou je denken dat die mensen in die overheid eigenlijk erg haatdragend zijn en wel éénheid willen, maar alleen als de mensen mee willen gaan in wat zij willen, en dus eigenlijk tyrannieke moorddadige dictators zijn die alleen maar respecteren en tolereren wat zij goed vinden ookal doen de mensen die ze vervolgen helemaal niemand kwaad, in plaats van vredestichters?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:12 schreef Summers het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet , net zomin als dat jij iemand mag vervolgen om een andere denkwijze.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke. En wat zou je ervan vinden als de overheid dit wel zou doen? Zou je die overheid, die dus voor éénheid van naties en religies is, nog steeds even goed vinden? Of zou je denken dat die mensen in die overheid eigenlijk erg haatdragend zijn en wel éénheid willen, maar alleen als de mensen mee willen gaan in wat zij willen, en dus eigenlijk tyrannieke moorddadige dictators zijn in plaats van vredestichters?
Maar vooralsnog zie ik de hele wereldbevolking niet als een stel makke schapen naar die slachtbank geleid worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke. En wat zou je ervan vinden als de overheid dit wel zou doen? Zou je die overheid, die dus voor éénheid van naties en religies is, nog steeds even goed vinden? Of zou je denken dat die mensen in die overheid eigenlijk erg haatdragend zijn en wel éénheid willen, maar alleen als de mensen mee willen gaan in wat zij willen, en dus eigenlijk tyrannieke moorddadige dictators zijn die alleen maar respecteren en tolereren wat zij goed vinden ookal doen de mensen die ze vervolgen helemaal niets verkeerds, in plaats van vredestichters?
Wist ik nietquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:16 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ja water is ook zoiets goddelijks/wonderlijks zeg maar, ze kunnen alles een hele hoop chemisch namaken, maar water (H2O) kunnen ze niet namaken op atoomair(??) nivo zeg maar; in een Lab, is iets wonderlijks dus!!!
Enne volgens mij is de aarde een waterstof atoom H+, 1 kern met een 1 electron (maan)![]()
Stel nu dat dit scenario realiteit wordt, wat zou je dan doen? Zou je opstaan voor rechtvaardigheid, of de wil van die regering doen, wetende dat je aan een tyranniek moorddadig regime deelneemt en het ook steunt met je gehoorzaamheid?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:20 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Ik zou ertegen zijn,
maar ik verbaas mij dat jij dit ook negatief vindt...
jóuw God doet immers hetzelfde en dan noem jij het rechtvaardig.
quote:Beste Lezer,
Op deze pagina zul je ontdekken hoe ik tot de meest ongeorganiseerde lapzwans ben veranderd tot een effectieve werker en hoe ik alleen nog maar leuke dingen doe en dingen doe waar ik ook daadwerkelijk goed in ben.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik vrijwel altijd gestrest was omdat ik dingen deed op een ineffectieve manier, altijd tijd tekort kwam en het gevoel had dat er een plafond zat aan mijn inkomen en de dingen die ik kon doen.
Naast dat ik het altijd druk had merkte ik ook dat ik eigenlijk nooit “vrij” was. Dit “grijze gebied” is een van de grootste valkuilen van elke ondernemer.
Doordat je niet echt “vrij” bent kom je niet echt tot rust en zal je batterij nooit goed opladen. Je energieniveau is structureel te laag en dit is een van de grootste oorzaken van matige persoonlijke effectiviteit.
Op een gegeven moment was ik er zat van dat het allemaal niet echt opschoot en ik besloot hier wat aan te doen. Ik ben boeken gaan lezen, cursussen gaan volgen en heb me enorm verdiept in zaken als persoonlijke effectiviteit.
Een van de dingen die mijn leven letterlijk heeft veranderd is het daadwerkelijk toepassen van een effectieve en relatief eenvoudige methode.
quote:Misschien ken je ze wel, van die cursussen waar je jezelf 1001 nieuwe dingen moet aanleren om überhaupt productiever te worden, misschien werken ze bij jou maar bij mij werken ze zeker niet.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoe weet jij zo zeker dat jij degene bent die het gebruikt, en hetgene jou niet gebruikt omdat het jou al misleid heeft?
[..]
Maar kun jij als een god alle gevolgen van elke actie overzien?
[..]
Is de slang slecht omdat de duivel zich vermomde als een slang, of is de slang goed en was hij daarom zo'n goed middel om te misbruiken zodat de duivel zijn doel kon bereiken?
Vliegende vinkentering zeg, ik trek mijn uitnodiging voor BNW in; de uitspraken die daar gedaan worden zijn tenminste nog ergens op gebaseed!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke. En wat zou je ervan vinden als de overheid dit wel zou doen? Zou je die overheid, die dus voor éénheid van naties en religies is, nog steeds even goed vinden? Of zou je denken dat die mensen in die overheid eigenlijk erg haatdragend zijn en wel éénheid willen, maar alleen als de mensen mee willen gaan in wat zij willen, en dus eigenlijk tyrannieke moorddadige dictators zijn die alleen maar respecteren en tolereren wat zij goed vinden ookal doen de mensen die ze vervolgen helemaal niemand kwaad, in plaats van vredestichters?
Ik zou in tegenstelling tot wat jij doet, het níet laten gebeuren en het rechtvaardig noemen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Stel nu dat dit scenario realiteit wordt, wat zou je dan doen?
Stel nu, wat als, zou het,......quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Stel nu dat dit scenario realiteit wordt, wat zou je dan doen?
Tot ik kan jou bronnen laten zien die allemaal erop wijzen dat dit gaat gebeuren.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Vliegende vinkentering zeg, ik trek mijn uitnodiging voor BNW in; de uitspraken die daar gedaan worden zijn tenminste nog ergens op gebaseed!
Hoe weet jij zo zeker dat wat jij ervaart van god komt, hoe weet jij zeker dat je niet misleid wordt?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoe weet jij zo zeker dat jij degene bent die het gebruikt, en hetgene jou niet gebruikt omdat het jou al misleid heeft?
Ik kan nadenken en dingen afdekken door mijn intentie erg duidelijk te maken, dat er bv geen kwaad mee gedaan mag worden, het allen moet dienen en niet alleen mij en dat het anders geen doorgang mag hebben.quote:Maar kun jij als een god alle gevolgen van elke actie overzien?
Ik ben HEEL ERG zeker van datgeen en ik kan niet geloven in een god die uitermate grote wreedheden met mij zal begaan omdat ik in die liefde geloof, die vrede nastreef.quote:Het gaat mij niet om de mensen, het gaat mij om de spirituele bron waar gebruik van gemaakt wordt. Hoe betrouwbaar is die als jij daar je inzichten etc. van krijgt. Geeft die een accurate verklaring voor de werkelijkheid, of gaat het om onwaarheden? Stel nu dat die oerbron of universele bewustzijn etc. waar wij allemaal deel uit van zouden maken, niet echt bestaat, maar een leugen is, een waanbeeld, om ons te doen geloven dat wij goden of goddelijk zijn, terwijl we dat niet zijn? Stel dat er een God is die jou gemaakt heeft en klaar staat om de wereld om hun daden te oordelen, en je bent misleid te geloven dat die God helemaal niet bestaat en dat je in principe kan doen waar je zelf zin in hebt? Dan moet je, als je je leven liefhebt, wel HEEL ERG zeker weten dat wat je gelooft ook écht waar is of niet? Dan moeten er echt 0 feitjes meer tegen je geloof in kunnen gaan, of wel?
En als dat inhoudt dat je zelf ook vervolgd zou worden, als terrorist die in de weg staat van vrede en eenheid, zou je het dan nog steeds doen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:28 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Ik zou in tegenstelling tot wat jij doet, het níet laten gebeuren en het rechtvaardig noemen.
Ik zou doorgaan met leven zoals ik leef.
Leven en laten leven, respect hebben voor...en zoals ik nu ook doe... doen wat ik kan om onrecht tegen te gaan.
Waarom doe jij dat niet als God andersdenkenden wil laten lijden en om zeep wil helpen?
EDIT: ik zie dat jij je post uitgebreid hebt.
Ik zou opstaan en de regering tegenwerken.
Als ik dat niet zou doen dan zou ik mij kapot schamen tegenover mijn kinderen, want het late gebeuren en het goedpraten zoals jij doet zou tegen alles in gaan dat ik mijn kinderen bij heb gebracht.
Hoe lang roepen de Christenen al niet dat de dag des oordeels er echt al bijna aan zit te komen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Tot ik kan jou bronnen laten zien die allemaal erop wijzen dat dit gaat gebeuren.
Sabbathoudende christenen werden al in de vroege middeleeuwen vervolgd door de katholieke kerk, het is geen nieuw verschijnsel.
Doe even die 'AH Wat de FAk man dat Kan ToCh helemAal niet![]()
![]()
![]()
' modus uit en zet je mind open.
maar ali , ook al komt er een wereldregering , ik zou nooit haat tirannie en moord accepteren , in geen enkel geval , dat is alles behalve spiritueel .quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke. En wat zou je ervan vinden als de overheid dit wel zou doen? Zou je die overheid, die dus voor éénheid van naties en religies is, nog steeds even goed vinden? Of zou je denken dat die mensen in die overheid eigenlijk erg haatdragend zijn en wel éénheid willen, maar alleen als de mensen mee willen gaan in wat zij willen, en dus eigenlijk tyrannieke moorddadige dictators zijn die alleen maar respecteren en tolereren wat zij goed vinden ookal doen de mensen die ze vervolgen helemaal niemand kwaad, in plaats van vredestichters?
Zet ze even op een rijtje voor me want ik weet zo gauw niet wat je bedoelt. SOmmige punten zijn ook gewoon te onzinnig om op te antwoorden dus die negeer ik gewoon. Dat recht heb ik.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:33 schreef Rimpelhond het volgende:
en wederom heb jij Ali weer verschillende punten genegeerd in dit topic die je onmogelijk kan weerleggen of beantwoorden zonder van je geloof te vallen.
Bewust blind?
Nogmaals... beseft een deel van jou nog wat sektes met je doen??
100 jaar is nietsquote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe lang roepen de Christenen al niet dat de dag des oordeels er echt al bijna aan zit te komen?
Zeg je nou dat je mijn kinderen onrechtvaardig gaat laten vermoorden door jouw God omdat je bang bent voor wat jouw God met jouw gaat doen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En als dat inhoudt dat je zelf ook vervolgd zou worden, als terrorist die in de weg staat van vrede en eenheid, zou je het dan nog steeds doen?
Zo zie jij ons toch al ? je waarschuwt ons steeds voor dingen die JIJ aanhangt , wij niet ,quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En als dat inhoudt dat je zelf ook vervolgd zou worden, als terrorist die in de weg staat van vrede en eenheid, zou je het dan nog steeds doen?
Sterker nog, dat voorspellen ze. Net als Miller, die ZDA goeroe, die voorspelde ook dat christus in 1844 terug zou keren op aarde. Toen dat niet gebeurde werd er gauw een andere draai aan gegeven om een en ander proberen te rechtvaardigen en nu heet 1844 het begin van de eindtijd.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe lang roepen de Christenen al niet dat de dag des oordeels er echt al bijna aan zit te komen?
Door kennis van feiten, persoonlijke ervaringen, bevestigingen van de bijbel in mijn leven en in de wereld om mij heen, alles. Er is niets in contradictie met mijn geloof.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe weet jij zo zeker dat wat jij ervaart van god komt, hoe weet jij zeker dat je niet misleid wordt?
Waarschijnlijk door al het goede wat het brengt, in gevoel, in je leven, in hoe je de wereld ziet, dat is voor mij niet anders.
Maar nogmaals, jouw zicht is toch veel te beperkt om alle gevolgen van je daden te overzien? Je messed met hogere krachten neem ik aan, dat gaat wel even verder dan wat de gemiddelde mens doet. Jij kan van geen enkele actie die je doet 100% compleet de gevolgen overzien en begrijpen, op kortere en langere termijn, bewuste en onbewuste invloeden, directe en indirecte. Dat kan je niet want je bent God niet. Zodra je met zulke krachten aan het werk gaat, speel je wel voor god. Ik vind dat onverantwoord.quote:Ik kan nadenken en dingen afdekken door mijn intentie erg duidelijk te maken, dat er bv geen kwaad mee gedaan mag worden, het allen moet dienen en niet alleen mij en dat het anders geen doorgang mag hebben.
Ik kan heel bewust me focussen op het geheel dienen en niet alleen mezelf.
Dat is heel belangerijk in wat ik doe, daar wordt hee fiks op gehamert, ik ken bar weinig regels behalve dan dat ik altijd goed moet nadenken over wat ik doe en waarom ik het doe, wat voor gevolgen het zal hebben en erop letten geen kwaad te doen.
Ik streefde ook die liefde na, toch werd ik keihard genaaid.quote:Ik ben HEEL ERG zeker van datgeen en ik kan niet geloven in een god die uitermate grote wreedheden met mij zal begaan omdat ik in die liefde geloof, die vrede nastreef.
Ik denk dat Hij meer Zijn best doet dan jij erg in hebt. Het hangt denk ik meer van je eigen keuzes af of je Hem ook daadwerkelijk gaat zien of niet.quote:Ik kan niet geloven in een god die mij zal laten branden alleen omdat ik niet hem heb gevolgd terwijl hij helemaal niet zo duidelijk heeft gemaakt wie hij is en welke vorm ik dan presies moet volgen terwijl ik mijn best heb gedaan goed te leven naar mijn eigen inzicht.
Dat is het gevolg van de vrije wil die God engelen en mensen gegeven heeft en het grotere doel wat dit leven omhelst. Ik heb daar hele verhalen over getiept in deze topicreeks, als je wil kan ik het je nog wel pmen want vlgens mij heb ik er 1 opgeslagen.quote:Welke wrede god is het die alles beheerst en toch 1001 verschillende denkbeelden laat bestaan zonder echt duidelijkheid te geven, die zijn eigen geloof laat misbruiken voor wreedheden die zijn weerga niet kennen, die mensen in verwarring achter laat en straft voor het doen van goed, alleen dan niet in zijn naam.
Wat voor wrede god is het die mij vraagt te buigen, alle verleiding voor mijn neus houd en me straft voor datgene waartoe hij de mogelijkheid heeft gegeven om te doen?
Welke wrede god schept een duivel die dingen doet die zo dichtbij zijn pad zijn, welke wrede god maakt het pad van goedheid zo smal dat zowat iedereen eraf valt?
Dat heb je ook. Dat had ik ook. Maar Hij kan je alles uitleggen.quote:Als die god bestaat dan heb ik nog veel te bepraten met hem, serieus....
Waarom kwetst mijn waarheid jou wel? Omdat mijn God jou duidelijk maakt dat niet alles wat je doet ook goed is en door de beugel kan en je verantwoordelijk houdt voor je daden? Het leven is nou eenmaal geen 'doe waar je zin in hebt' game. Er zijn absolute normen en waarden. Als je geen zin hebt om daar aan te conformeren, heeft degene die je gemaakt heeft na 1 leven van ongehoorzaamheid ook geen zin meer in jou. Dat lijkt me redelijk.quote:Voor mij is mijn waarheid waar, voor jou is jouw waarheid waar, het enige verschil is dat mijn waarheid jou niet kwetst, niet in dit leven of in het hiernamaals en dat jouw waarheid dat wel doet.
Kleine nuancering hoor. Die ZIJN niet perse onzinnig, die VIND jij onzinnig. Of die stroken niet met jouw opvattingen, en dan is ignorance natuurlijk bliss.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zet ze even op een rijtje voor me want ik weet zo gauw niet wat je bedoelt. SOmmige punten zijn ook gewoon te onzinnig om op te antwoorden dus die negeer ik gewoon. Dat recht heb ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |