Euh, dat moet niet. Ik heb echt erop gestaan dat ze mij de merkpil gaven.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:47 schreef Greys het volgende:
Ik Charlotte van SaTC? Nu vergis je je toch hoor. Ik ben wel iets (of misschien wel een beetje boel) veel stouter dan dat. Maar daar wijd ik niet over uit alhier![]()
Net even de pil opgehaald bij de apotheek. Kreeg ik verdorie wéér een ander merk in mijn maag gesplitst!
Eerst had ik Microgynon30, toen kreeg ik Rivegidon ofzoiets mee, een groen doosje in elk geval en nu heb ik lichtblauwe doosjes met een klavertje en de naam Stediril30. "Ja dat moet van de zorgverzekeraars, deze is nu het goedkoopst". Het lijkt me toch beter als je zoiets voor langere tijd dezelfde neemt?
De hormonen die erin zitten zijn precies gelijk. Stediril30 is al dik 40 jaar op de markt en was behalve de eerste ook de duurste. Microgynon kwam later, was iets goedkoper en met dik een miljoen gebruiksters de populairste. Toen het patent van M30 verliep is Rigevidon op de markt gebracht, een pil met dezelfde ingredienten maar zonder de ontwikkelingskosten, dus goedkoper.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:47 schreef Greys het volgende:
Net even de pil opgehaald bij de apotheek. Kreeg ik verdorie wéér een ander merk in mijn maag gesplitst!
Eerst had ik Microgynon30, toen kreeg ik Rivegidon ofzoiets mee, een groen doosje in elk geval en nu heb ik lichtblauwe doosjes met een klavertje en de naam Stediril30. "Ja dat moet van de zorgverzekeraars, deze is nu het goedkoopst". Het lijkt me toch beter als je zoiets voor langere tijd dezelfde neemt?
Nou ik eis ook gewoon microgynon ipv die vervangers en ik heb nog nooit een rekening gezien en ik heb niet de meest uitgebreide zorgverzekering.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:04 schreef Greys het volgende:
Oh! En krijg je die dan ook vergoed? Nee he?
Nou ja, zo heel duur zal het wel niet zijn als je het zelf moet betalen.
Ik ben aanvullend verzekerd dus anticonceptie zit daar in. Maar als ik een ander merk wil dan de voorgeschrevene zal ik het wel zelf moeten betalen. So be it.
Als het goed is zou je de 'merk'-pil ook gewoon vergoed moeten krijgen, niet alleen de merkloze. Er is op Fok ook ergens een topic over alle rotsmoesjes die apothekers gebruiken om je te overtuigen dat je die merkloze moet nemen en 'de verzekering vergoed die andere pil niet' gebruiken ze ook heel vaak. Is toch idioot? Dat liegen ze gewoon! Ik kan me er zo boos over maken, maarja, ik trapte dus eerst ook in het verhaal van de apotheker en heb wekenlang met uitslag rondgelopen dus ik heb een beetje een kort lontje wat pillen betreftquote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:04 schreef Greys het volgende:
Oh! En krijg je die dan ook vergoed? Nee he?
Nou ja, zo heel duur zal het wel niet zijn als je het zelf moet betalen.
Ik ben aanvullend verzekerd dus anticonceptie zit daar in. Maar als ik een ander merk wil dan de voorgeschrevene zal ik het wel zelf moeten betalen. So be it.
Ik word ook niet boos hoor! Gewoon een beetje hyperquote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:09 schreef mspoez het volgende:
niet boos worden Merel!
Volgens mij zit er niet een limiet aan die rijst.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:09 schreef mspoez het volgende:
Ik heb een mirena, ideaal, kan je niet vergeten, is maar 1% van de hormonen van de pil en grootste pluspunt, je wordt niet meer ongesteld. Ik geloof best dat je r last van kan hebben hoor, van andere hulpstoffen, niet boos worden Merel!
Maar ennieweejs ; hoeveel rijst mag je nou per dag?
ik las hetquote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:11 schreef Greys het volgende:
PerceyUitgegleden in de douche, dood
![]()
't Kan ook zomaar voorbij zijn he? En ik maar agressief lopen doen hier omdat ik aan het strijken ben![]()
Bizar he?! En eng!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:11 schreef Greys het volgende:
PerceyUitgegleden in de douche, dood
![]()
't Kan ook zomaar voorbij zijn he? En ik maar agressief lopen doen hier omdat ik aan het strijken ben![]()
Het is gewoon irritant. Ze hebben het niet op voorraad zeggen ze en dan moeten ze het bestellen. Ja leuk maar mijn voorraad is nu op.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:12 schreef Greys het volgende:
Dames, dankjulliewel, ik zal het eens navragen!
Heb er een tijd terug al een uitgebreid artikel over gelezen dat de apotheken de boel een beetje liepen te belazeren en het afschuiven op de zorgverzekeraars. Nu weet ik helemaal niet meer wat te geloven
EDIT: dat artikel zal dan wel in het topic staan dat Merel hierboven noemt
Uhuh. Ik heb een aparte douche en bad en ben laatst toch snoeihard op m'n bek gegaan. In de douche.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:17 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Bizar he?! En eng!
Dat is ook precies de reden dat ik presé een aparte douche wilde in mijn badkamer en niet in bad wil douchen. Ik zie mezelf ook al onderuit gaan.
Om dit soort dingen vind ik alleen wonen sowieso een beetje eng. Als ik val onder de douche of van de trap of watdanook, dan duurt het wel even voor iemand me vindt. Ik hoop eerlijk gezegd voor Percy dat ie op slag dood was en dat ie niet eerst lang in z'n eentje heeft moeten lijdenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:17 schreef Liejannuh het volgende:
Bizar he?! En eng!
Dat is ook precies de reden dat ik presé een aparte douche wilde in mijn badkamer en niet in bad wil douchen. Ik zie mezelf ook al onderuit gaan.
Dankzij je overgewicht heb je meer vet en dat maakt oestrogeen aan. Joepie, voor jou, want zonder pil zijn er 2 dingen die je hormoonhuishouding regelen: je eierstokken en je lichaamsvet. En zoals je merkt, oestrogenen zorgen voor aanmaken van baarmoederslijmvlies. Dat betekent niet dat je aanvullende maatregelen moet treffen, want in principe zou het progesteron de eisprong moeten remmen. In principe he... want het is ook bekend dat bij dikkere vrouwen de pil minder veilig is.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:17 schreef kwakveense het volgende:
hmmm ik ben sowieso een beetje pil-ontevreden... ik wil mn menstruatie kunnen regelen, maar ik word gewoon keihard ongesteld dwars door mn pilstrip heen. "wat nou doorslikken"denkt mijn lichaam.
en met een beetje pech ben ik dan een hele maand "een beetje" ongesteld. net genoeg om voorzorgsmaatregelen te moeten nemen. ELKE DAG. ugh.
iemand zei dat ik dan misschien een zwaardere pil moest, maar ik weet niet goed hoe ik daar op ga reageren. bijd e diane 35 had ik t doorslik probleem soms ook, en daar werd ik knetter depressief van...
heb trouwens niet t idee dat dat erger is geworden met die nieuwe pil (die van mij heeft geen naam, alleen de stofnaam staat erop levonorgestrel en huppeldepup...)
oh en ontopic... ehh... tvp?
Wat dacht je van een badmat?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:22 schreef Greys het volgende:
Ik douche ook in bad en ik ben altijd benauwd dat ik uitglij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |