abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:57:04 #51
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60829219
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:47 schreef Greys het volgende:
Ik Charlotte van SaTC? Nu vergis je je toch hoor. Ik ben wel iets (of misschien wel een beetje boel) veel stouter dan dat. Maar daar wijd ik niet over uit alhier

Net even de pil opgehaald bij de apotheek. Kreeg ik verdorie wéér een ander merk in mijn maag gesplitst!
Eerst had ik Microgynon30, toen kreeg ik Rivegidon ofzoiets mee, een groen doosje in elk geval en nu heb ik lichtblauwe doosjes met een klavertje en de naam Stediril30. "Ja dat moet van de zorgverzekeraars, deze is nu het goedkoopst". Het lijkt me toch beter als je zoiets voor langere tijd dezelfde neemt?
Euh, dat moet niet. Ik heb echt erop gestaan dat ze mij de merkpil gaven.
Ik kreeg last van die merkloze ( wrs van de hulpstoffen die anders zijn )

Eisen!
pi_60829256
Via www.xanthe.nl kun je gewoon de pil die je zelf wilt bestellen online.

Echt handig, ik krijg altijd een mailtje van hey je ringen zijn op, klik hier om te bestellen. 2 dagen later liggen ze in de bus
Springfield's looking pretty dusty today
  Vis een optie? donderdag 14 augustus 2008 @ 17:04:27 #53
70532 loveli
N
pi_60829404
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:47 schreef Greys het volgende:
Net even de pil opgehaald bij de apotheek. Kreeg ik verdorie wéér een ander merk in mijn maag gesplitst!
Eerst had ik Microgynon30, toen kreeg ik Rivegidon ofzoiets mee, een groen doosje in elk geval en nu heb ik lichtblauwe doosjes met een klavertje en de naam Stediril30. "Ja dat moet van de zorgverzekeraars, deze is nu het goedkoopst". Het lijkt me toch beter als je zoiets voor langere tijd dezelfde neemt?
De hormonen die erin zitten zijn precies gelijk. Stediril30 is al dik 40 jaar op de markt en was behalve de eerste ook de duurste. Microgynon kwam later, was iets goedkoper en met dik een miljoen gebruiksters de populairste. Toen het patent van M30 verliep is Rigevidon op de markt gebracht, een pil met dezelfde ingredienten maar zonder de ontwikkelingskosten, dus goedkoper.
Op initiatief van de verzekeraars zijn zoveel mogelijk vrouwen spontaan aan de Rigevidon gezet. Inmiddels is Stediril30 weer de goedkoopste, waardoor iedereen die weer moet nemen.

Kan het kwaad? In principe niet. De hormoonsamenstelling is gelijk, het is om het even welke van deze 3 je slikt. Sommige vrouwen hebben er last van dat er andere hulpstoffen in zitten. Maar als je bedenkt dat meer dan 1 miljoen vrouwen dit slikken, zal er allicht iemand zijn die er last van krijgt.
crap in = crap out
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 14 augustus 2008 @ 17:04:59 #54
163650 Greys
pi_60829424
Oh! En krijg je die dan ook vergoed? Nee he?
Nou ja, zo heel duur zal het wel niet zijn als je het zelf moet betalen.
Ik ben aanvullend verzekerd dus anticonceptie zit daar in. Maar als ik een ander merk wil dan de voorgeschrevene zal ik het wel zelf moeten betalen. So be it.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60829457
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:04 schreef Greys het volgende:
Ik ben aanvullend verzekerd dus anticonceptie zit daar in. Maar als ik een ander merk wil dan de voorgeschrevene zal ik het wel zelf moeten betalen. So be it.
Nou ik eis ook gewoon microgynon ipv die vervangers en ik heb nog nooit een rekening gezien en ik heb niet de meest uitgebreide zorgverzekering.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:09:07 #56
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60829552
Ik heb een mirena, ideaal, kan je niet vergeten, is maar 1% van de hormonen van de pil en grootste pluspunt, je wordt niet meer ongesteld. Ik geloof best dat je r last van kan hebben hoor, van andere hulpstoffen, niet boos worden Merel!

Maar ennieweejs ; hoeveel rijst mag je nou per dag?
Prrrrr
  Vis een optie? donderdag 14 augustus 2008 @ 17:10:34 #57
70532 loveli
N
pi_60829588
Hoe kan het dat de hulpstoffen verschil maken? Twee mogelijkheden. Optie 1: mensen kunnen niet tegen een hulpstof. Optie 2: mensen reageren op hoe de hormonen vrij komen in het lichaam.
Hulpstoffen zijn van invloed op hoe de hormonen worden afgegeven. Als de hulpstoffen in het spijsverteringskanaal snel worden afgebroken, is de afgifte van hormonen ook niet geleidelijk. Omdat ieders spijsvertering anders werkt, kan een pil bij iedereen anders de hormonen afgeven.

En Greys, is het niet zo dat je alleen het verschil moet bijbetalen?
crap in = crap out
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 14 augustus 2008 @ 17:11:30 #58
163650 Greys
pi_60829616
Percey Uitgegleden in de douche, dood
't Kan ook zomaar voorbij zijn he? En ik maar agressief lopen doen hier omdat ik aan het strijken ben
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:12:04 #59
331 Merel
Be here now.
pi_60829631
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:04 schreef Greys het volgende:
Als het goed is zou je de 'merk'-pil ook gewoon vergoed moeten krijgen, niet alleen de merkloze. Er is op Fok ook ergens een topic over alle rotsmoesjes die apothekers gebruiken om je te overtuigen dat je die merkloze moet nemen en 'de verzekering vergoed die andere pil niet' gebruiken ze ook heel vaak. Is toch idioot? Dat liegen ze gewoon! Ik kan me er zo boos over maken, maarja, ik trapte dus eerst ook in het verhaal van de apotheker en heb wekenlang met uitslag rondgelopen dus ik heb een beetje een kort lontje wat pillen betreft
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 14 augustus 2008 @ 17:12:27 #60
163650 Greys
pi_60829639
Dames, dankjulliewel, ik zal het eens navragen!
Heb er een tijd terug al een uitgebreid artikel over gelezen dat de apotheken de boel een beetje liepen te belazeren en het afschuiven op de zorgverzekeraars. Nu weet ik helemaal niet meer wat te geloven

EDIT: dat artikel zal dan wel in het topic staan dat Merel hierboven noemt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:13:15 #61
331 Merel
Be here now.
pi_60829670
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:09 schreef mspoez het volgende:
niet boos worden Merel!
Ik word ook niet boos hoor! Gewoon een beetje hyper
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_60829693
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:09 schreef mspoez het volgende:
Ik heb een mirena, ideaal, kan je niet vergeten, is maar 1% van de hormonen van de pil en grootste pluspunt, je wordt niet meer ongesteld. Ik geloof best dat je r last van kan hebben hoor, van andere hulpstoffen, niet boos worden Merel!

Maar ennieweejs ; hoeveel rijst mag je nou per dag?
Volgens mij zit er niet een limiet aan die rijst.

Verder is het echt niet zo dat de mirena bij iedereen er voor zorgt dat je niet meer ongesteld wordt en dat vind ik nou juist het grootste nadeel. Het blijft een gok of dit bij jou wel of niet zal gebeuren.
The way you rock'n'roll
pi_60829758
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:11 schreef Greys het volgende:
't Kan ook zomaar voorbij zijn he? En ik maar agressief lopen doen hier omdat ik aan het strijken ben
ik las het
pi_60829777
Een apotheek is ook maar gewoon een bedrijf dat geld wil verdienen.
En Mirena zitten nog wel meer nadelen aan.

Uitgegleden in de douche? Wat een slechte manier om te gaan
  Vis een optie? donderdag 14 augustus 2008 @ 17:17:03 #65
70532 loveli
N
pi_60829781
De merkloze pillen zijn goedkoper en de marge is groter. Merkpillen moeten jarenlange onderzoeken terugbetalen, voor een generiek is nauwelijks onderzoek gedaan, kost geen drol en het maakt dus vanaf dag 1 winst. Bedenk wel, het gaat over > 1 miljoen vrouwen die deze pillen slikken, dus veel geld.
crap in = crap out
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:17:32 #66
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60829796
hmmm ik ben sowieso een beetje pil-ontevreden... ik wil mn menstruatie kunnen regelen, maar ik word gewoon keihard ongesteld dwars door mn pilstrip heen. "wat nou doorslikken"denkt mijn lichaam.
en met een beetje pech ben ik dan een hele maand "een beetje" ongesteld. net genoeg om voorzorgsmaatregelen te moeten nemen. ELKE DAG. ugh.

iemand zei dat ik dan misschien een zwaardere pil moest, maar ik weet niet goed hoe ik daar op ga reageren. bijd e diane 35 had ik t doorslik probleem soms ook, en daar werd ik knetter depressief van...

heb trouwens niet t idee dat dat erger is geworden met die nieuwe pil (die van mij heeft geen naam, alleen de stofnaam staat erop levonorgestrel en huppeldepup...)

oh en ontopic... ehh... tvp?
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:17:32 #67
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60829797
Nee das waar, Mirena betekent niet bij iedereen dat je niet meer ongesteld wordt maar wel bij de meeste vrouwen maar als je dan nog wel ongesteld wordt, dan in elk geval minder dan je was. Maar goed, zo is het altijd afwachten wat een medicijn bij je doet, toch. Ik merkte na 8 pilloze jaren toen ik daar weer mee begon dat het écht invloed had op allerlei onderdelen van mijn functioneren, zowel fysiek als mentaal. Dat heb ik met Mirena vele malen minder. Keuzes, keuzes. Ben ik goed in hahaha!
Prrrrr
pi_60829813
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:11 schreef Greys het volgende:
Bizar he?! En eng!
Dat is ook precies de reden dat ik presé een aparte douche wilde in mijn badkamer en niet in bad wil douchen. Ik zie mezelf ook al onderuit gaan.
pi_60829817
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:12 schreef Greys het volgende:
Dames, dankjulliewel, ik zal het eens navragen!
Heb er een tijd terug al een uitgebreid artikel over gelezen dat de apotheken de boel een beetje liepen te belazeren en het afschuiven op de zorgverzekeraars. Nu weet ik helemaal niet meer wat te geloven

EDIT: dat artikel zal dan wel in het topic staan dat Merel hierboven noemt
Het is gewoon irritant. Ze hebben het niet op voorraad zeggen ze en dan moeten ze het bestellen. Ja leuk maar mijn voorraad is nu op.
Ik ging van de week 's avonds naar een apotheek die alle dagen 14uur per dag open is en die had het gewoon op voorraad. Het is helemaal aan de andere kant van de stad maar ik weet wel waar ik voortaan heen ga.
The way you rock'n'roll
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:19:02 #70
331 Merel
Be here now.
pi_60829836
Ik ben juist heel gelukkig met m'n Diane, ik krijg er een mooi hoofd van, slik rustig een half jaar door zonder dat het mis gaat en ik ben een blijer mens dan toen ik nog aan de Microgynon zat. Gek hè, hoe dat van persoon tot persoon kan verschillen.
pi_60829867
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:17 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Bizar he?! En eng!
Dat is ook precies de reden dat ik presé een aparte douche wilde in mijn badkamer en niet in bad wil douchen. Ik zie mezelf ook al onderuit gaan.
Uhuh. Ik heb een aparte douche en bad en ben laatst toch snoeihard op m'n bek gegaan. In de douche.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 14 augustus 2008 @ 17:22:13 #72
163650 Greys
pi_60829906
Ik douche ook in bad en ik ben altijd benauwd dat ik uitglij
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:23:06 #73
331 Merel
Be here now.
pi_60829926
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:17 schreef Liejannuh het volgende:

Bizar he?! En eng!
Om dit soort dingen vind ik alleen wonen sowieso een beetje eng. Als ik val onder de douche of van de trap of watdanook, dan duurt het wel even voor iemand me vindt. Ik hoop eerlijk gezegd voor Percy dat ie op slag dood was en dat ie niet eerst lang in z'n eentje heeft moeten lijden
  Vis een optie? donderdag 14 augustus 2008 @ 17:24:15 #74
70532 loveli
N
pi_60829942
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:17 schreef kwakveense het volgende:
hmmm ik ben sowieso een beetje pil-ontevreden... ik wil mn menstruatie kunnen regelen, maar ik word gewoon keihard ongesteld dwars door mn pilstrip heen. "wat nou doorslikken"denkt mijn lichaam.
en met een beetje pech ben ik dan een hele maand "een beetje" ongesteld. net genoeg om voorzorgsmaatregelen te moeten nemen. ELKE DAG. ugh.

iemand zei dat ik dan misschien een zwaardere pil moest, maar ik weet niet goed hoe ik daar op ga reageren. bijd e diane 35 had ik t doorslik probleem soms ook, en daar werd ik knetter depressief van...

heb trouwens niet t idee dat dat erger is geworden met die nieuwe pil (die van mij heeft geen naam, alleen de stofnaam staat erop levonorgestrel en huppeldepup...)

oh en ontopic... ehh... tvp?
Dankzij je overgewicht heb je meer vet en dat maakt oestrogeen aan. Joepie, voor jou, want zonder pil zijn er 2 dingen die je hormoonhuishouding regelen: je eierstokken en je lichaamsvet. En zoals je merkt, oestrogenen zorgen voor aanmaken van baarmoederslijmvlies. Dat betekent niet dat je aanvullende maatregelen moet treffen, want in principe zou het progesteron de eisprong moeten remmen. In principe he... want het is ook bekend dat bij dikkere vrouwen de pil minder veilig is.
En wat betreft de Diane, daarheb ik geen goed woord voor over. Het is potdomme geen anti-conceptiemiddel, maar een paardemiddel tegen puisten! En je mag niet zwanger worden als je het gebruikt, dus daar hebben ze ook voor gezorgd. En de Diane is niet (zo heel veel) zwaarder dan de gemiddelde pil, als je een zware pil wilt, moet je er 1 nemen met 50 in de naam. Da's pas zwaar.

Zo, en nu ga ik werken
crap in = crap out
pi_60830093
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:22 schreef Greys het volgende:
Ik douche ook in bad en ik ben altijd benauwd dat ik uitglij
Wat dacht je van een badmat?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_60830150
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:31 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wat dacht je van een badmat?
Mini!

Ik gleed juist uit dankzij mijn badmat! Of bedoel je zo'n antislip vies ding.
pi_60830296
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:33 schreef -marz- het volgende:

[..]

Mini!

Ik gleed juist uit dankzij mijn badmat! Of bedoel je zo'n antislip vies ding.
Ja, zo'n ding... Dan kun je wel lekker onbezorgd douchen.

-edit- Hee, nog iemand die aan de Nuvaring is... Dat hoor je niet vaak.
pi_60830426
Ik zit altijd te douchen. Zoveel relaxter! Zo'n antislipmat: brr, dat is volgens mij een bron van bacteriele ellende!

Ik ruik de herfst alweer en daar heb ik nog he-le-maal geen zin in.

Ik heb net 60 gram Japanse mix gegeten.
pi_60830509
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:44 schreef conleche het volgende:
Ik zit altijd te douchen. Zoveel relaxter! Zo'n antislipmat: brr, dat is volgens mij een bron van bacteriele ellende!
Misschien een domme vraag, maar hoe was je je kont dan?
pi_60830556
Als ik heel moe ben ga ik op de badrand zitten
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:50:17 #81
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60830587
Jeetje, zou ie nog bij geweest zijn voordat ie doodging? Echt, wat erg!

En ik wilde net roepen dat ik ook een homo wil; als ultieme assecoire.

Oh ja, en zeewiersalade is toch niet echt aan mij besteedt, al vind ik het best wel SatC.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:50:52 #82
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60830605
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:47 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Als (semi?) Francaise heeft Conleche natuurlijk een bidet.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60830630
quote:

[..]

Wiebelen.

O en ik doe altijd de stop erin, zodat ik op het eind in een badje zit!!

-edit- stop in het bad, dat is te zeggen, niet in mijn kont!!
pi_60830704
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:50 schreef Vivi het volgende:

[..]

Als (semi?) Francaise heeft Conleche natuurlijk een bidet.
Ik heb in ons huisje in Frankrijk idd een bidet. Daar blijf ik soms veuls te lang opzitten, dat warme water is best prettig!
pi_60830717
Beetje stom om meteen met een vraag binnen te vallen na de vakantie, maar misschien weet één van jullie raad, aangezien veel mensen hier veel van voeding weten.

Sinds ik terug ben gekomen van vakantie afgelopen zaterdag heb ik al de hele week behoorlijk last van mijn buik. Op vakantie hebben we een paar avonden niet echt groente gegeten en weinig bruin brood enzo, dus op zich keek ik daar niet van op, maar normaal is het binnen een dag of twee wel over. Door uitstapjes heb ik de afgelopen dagen ook af en toe te vet gegeten, maar ik vind toch dat het nu wel wat erg lang duurt. Zou ik hiermee naar de dokter moeten? Weet iemand misschien dingen die je kunt eten waar je darmen in elk geval goed tegen kunnen?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:58:13 #86
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60830784
quote:

[..]

.

Ik sta gewoon, maar wij hebben ook een douche waarin je onmogelijk kunt uitglijden. Het is iig nooit slippery hier, maar als je in bad moet staan om te douchen kan ik me voorstellen dat je erbij gaat zitten.
Doodeng .
Niet meer actief op Fok!
pi_60830800
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:51 schreef conleche het volgende:

[..]

Wiebelen.

O en ik doe altijd de stop erin, zodat ik op het eind in een badje zit!!

-edit- stop in het bad, dat is te zeggen, niet in mijn kont!!
*probeert het zich voor te stellen*

Neu, laat mij toch maar staand douchen. Hoef je alleen de douchekop op te hangen en eronder te blijven staan, dat lukt 's ochtends vroeg nog net. Goede manier om wakker te worden.
pi_60830832
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:52 schreef conleche het volgende:
Percy Irausquin overleden

Zo jong!!
wie?

echt nog nooit van die gozert gehoord

tragisch, dat wel
Ja doei.
pi_60830869
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:44 schreef conleche het volgende:
Ik ook vaak als ik 's ochtends vroeg op moet. Zo vanuit bed het bad in rollen. Hoezo lui. Alleen het water laten staan vind ik vies ivm shampoo en scheren enzo

Mini ik had ook 4 dagen last van m'n buik deze week. Minder vet en minder suiker wil misschien wel helpen?
pi_60830930
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 18:02 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ik ook vaak als ik 's ochtends vroeg op moet. Zo vanuit bed het bad in rollen. Hoezo lui. Alleen het water laten staan vind ik vies ivm shampoo en scheren enzo

Mini ik had ook 4 dagen last van m'n buik deze week. Minder vet en minder suiker wil misschien wel helpen?
Das niet vies, want op het allereind gaat de stop er weer uit en spoel ik mezelf en het bad af!
pi_60831019
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 18:02 schreef -marz- het volgende:

[..]

Tja, dat ga ik dan maar rigoureus proberen vanaf nu. Geen scherp gekruide dingen meer, geen koolzuur, dan moet het toch een keer overgaan.
Lang geleden dat ik er zo'n last van heb gehad. Het straalt helemaal uit naar m'n rug, we waren vandaag aan het klussen in huis en ik voelde me net een bejaarde.
pi_60831099
Niet verstopt? Dat wil ook nog wel eens icm vakantie.
pi_60831103
Waar was je op vakantie? Kan het niet een of andere plaatselijke bacterie zijn?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 18:13:52 #94
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60831106
@ Mini; neem een kop kamille of venkelthee en eet alleen een soepje met wat geroosterd brood.
Moeten ze morgen zeker weer kalm zijn.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 18:15:16 #95
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60831132
En in bad gaan s'ochtends kan ik echt niet, dan wil ik alleen maar terug naar bed.
Ik zet s'morgens de douche op jetstream en laat me helemaal kapot rammen door die dikke stralen.
Dan ben ik wakker .
pi_60831171
Terugleespost
pi_60831180
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 18:13 schreef conleche het volgende:
Waar was je op vakantie? Kan het niet een of andere plaatselijke bacterie zijn?
Normandië... niet echt een tropisch oord.
pi_60831276
Wie heeft het over 's ochtends?? Douchen doe ik alleen overdag na het hardlopen. Meestal ga ik op de andere dagen in bad. Maar altijd 's avonds. ' s Ochtends neem ik genoegen met een koud washandje in het gezicht om wakker te worden
pi_60831289
Oh dan stink ik echt naar ochtendlucht als ik 's ochtends niet douche
pi_60831527
Als ik 's ochtends niet douche ben ik ook wel enigszins geurig understatement
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')