abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60820325
Like wtf?
Wat is er mis met de reeds bestaande koffieketens?

Waarom moeten we hier weer zo'n koffie equalevant van de Burgerking erbij hebben?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:56:14 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60820347
Jij hebt duidelijk nog nooit starbucks koffie gedronken .
KuikenGuppy
pi_60820348
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:55 schreef McKillem het volgende:
Like wtf?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_60820372
Komen er meer filialen dan die 2 op Schiphol? En zo ja, waar? .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_60820380
quote:

Blijkbaar zijn die marketingtechnisch niet zo goed bezig als SB he? Als er vraag naar is komt het .

Gelukkig hoef je er niet heen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:57:51 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60820382
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:56 schreef -J-D- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Doen mods nu ook al mee aan dit soort onnodige topicverbaggering? .
KuikenGuppy
pi_60820400
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:57 schreef Misstique het volgende:
Komen er meer filialen dan die 2 op Schiphol? En zo ja, waar? .
http://www.nu.nl/news/1699713/32/Starbucks_op_NS-stations.html
pi_60820418
Go hard or go home
pi_60820437
Starbucks fan-boys
pi_60820449
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:56 schreef Burdie het volgende:
Dat is correct, maar ik heb de neiging ook niet.
pi_60820456
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:56 schreef Burdie het volgende:
Ik wel maar ik vind de gemiddelde kwaliteit van kofie die je bij een coffeeshop treft, wat niet eens hun core-bussines is, beter dan van Starbucks.

In de VS en andere koffie-ontwikkelingslanden is het een prima zaak maar in West-Europa zijn ze overbodig.
pi_60820461
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_60820480
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Doen mods nu ook al mee aan dit soort onnodige topicverbaggering? .
Boehoe
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:02:21 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60820484
ahja komen er weer starbucks fillialen bij? Ik zoek al een tijdje naar een goeie winkel om sokken en kantoorspullen te kopen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_60820493
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn die marketingtechnisch niet zo goed bezig als SB he? Als er vraag naar is komt het .

Gelukkig hoef je er niet heen .
Het gaan me meer om de aanwezigheid van _nog_ zo'n massive keten die stiekems nergens over gaat. Intussen valt wel de hele persoonlijke allura die zo'n 3 mans koffiezaakje zoals wij die kennen helemaal weg.
Want dit gaat natuurlijk wel de nodige zaakjes afbreken. Vooral in en om het station.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:02:56 #16
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_60820504
Die milkshakes of hoe heten die dingen zijn wel te pruimen. Ik drink verder alleen maar koude koffie (=cola) dus ik kom dr verder niet
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:04:07 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60820537
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:02 schreef McKillem het volgende:

[..]

Het gaan me meer om de aanwezigheid van _nog_ zo'n massive keten die stiekems nergens over gaat. Intussen valt wel de hele persoonlijke allura die zo'n 3 mans koffiezaakje zoals wij die kennen helemaal weg.
Want dit gaat natuurlijk wel de nodige zaakjes afbreken. Vooral in en om het station.
Noem jij dan aub eens een paar koffiezaken op waar ze koffie schenken die kwalitatief aan starbucks kunnen tippen? .
KuikenGuppy
pi_60820582
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Noem jij dan aub eens een paar koffiezaken op waar ze koffie schenken die kwalitatief aan starbucks kunnen tippen? .
Douwe Egberts, Mac Donalds, De Brasserie, Bij mij thuis....
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:07:24 #19
199787 Schatgraver
The Ice Cream Man
pi_60820612
Starbucks
I'm down for you so ride with me
My enemies your enemies
Cause you ain't never had a friend like me
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:09:30 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60820671
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:06 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Douwe Egberts, Mac Donalds, De Brasserie, Bij mij thuis....
Mac Donalds . Slootwater serveren ze daar!
KuikenGuppy
pi_60820687
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:00 schreef Remzz het volgende:
Starbucks fan-boys
En dan met je geile Apple internetten bij Starbucks.
pi_60820735
quote:

[..]

Ik heb nog nooit bij starbucks gedronken, maar ik kan me niet voorstellen dat het beter smaakt als mijn gebruikelijke douwe egberts bakkie pleur bij de willekeurige koffiezaak.
pi_60820738
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Snap de sarcasme eens zeg....

Wat ik goed vind, hoeft een ander niet goed te vinden.
Daarom is je vraag ook een beetje irrelevant.

Maar ik ken genoeg ketens die kwalitatief gezien betere koffie serveren dan Starbuck, nou èn?
pi_60820739
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

En wat is dan het verschil met Starbucks?

Het enige wat ik kan bedenken is dat McDonalds wat minder vraagt voor zijn slootwater.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:14:00 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60820787
Ik vind het ook jammer dat zoveel gestandariseerd wordt. Nu nog is in Nederland iedere stad nog een beetje anders. Je hebt andere kroegen, andere koffietenten, andere restaurants waar mensen allemaal op hun eigen manier hun zaakje runnen.
Vragen of dit-of-dat restaurant in een bepaalde stad goed is kan, want ieder restaurant is weer anders. Je kunt ook aangenaam, (of minder aangenaam) verrast worden wanneer je naar een restaurant gaat.

Als het aan de mac/starbucks/etc fans ligt wordt dat in Nederland verleden tijd. Dan heb je in iedere stad of zelfs in iedere wijk een vast assortiment van fastfoodketens, koffieketens, uitgaansketens. En overal wordt exact dezelfde, precies voorgeschreven koffie, hamburger, pilsje geserveerd. Een uniformisering van de steden. Ideaal voor vormloos, ontworteld, fantasieloos en angstig volk. Verschrikkelijk voor mij.
The End Times are wild
pi_60820830
Eindelijk
pi_60820865
Ik vond het een uitkomst in NYC. Op elke hoek van de straat een Starbucks. Keuze uit wel 50 verschillende varianten. Heerlijke ijskoffie (dat is een zeldzaamheid) en zelfs prima broodjes en bagels.

Laat maar komen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_60820879
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:14 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het ook jammer dat zoveel gestandariseerd wordt. Nu nog is in Nederland iedere stad nog een beetje anders. Je hebt andere kroegen, andere koffietenten, andere restaurants waar mensen allemaal op hun eigen manier hun zaakje runnen.
Vragen of dit-of-dat restaurant in een bepaalde stad goed is kan, want ieder restaurant is weer anders. Je kunt ook aangenaam, (of minder aangenaam) verrast worden wanneer je naar een restaurant gaat.

Als het aan de mac/starbucks/etc fans ligt wordt dat in Nederland verleden tijd. Dan heb je in iedere stad of zelfs in iedere wijk een vast assortiment van fastfoodketens, koffieketens, uitgaansketens. En overal wordt exact dezelfde, precies voorgeschreven koffie, hamburger, pilsje geserveerd. Een uniformisering van de steden. Ideaal voor vormloos, ontworteld, fantasieloos en angstig volk. Verschrikkelijk voor mij.
Hier ontbreekt geen woord aan.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:17:22 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60820883
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:12 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Snap de sarcasme eens zeg....

Wat ik goed vind, hoeft een ander niet goed te vinden.
Daarom is je vraag ook een beetje irrelevant.

Maar ik ken genoeg ketens die kwalitatief gezien betere koffie serveren dan Starbuck, nou èn?
Nouja, ik bedoel alleen maar te zeggen dat er mensen bestaan (ja, echt!) die enorm kunnen genieten van een kopje echt goede koffie. Gezet met liefde, door mensen die er hun specialiteit van hebben gemaakt om lekkere koffie te serveren. Da's wat anders dan die filter/senseo-koffie die de gemiddelde kroeg haar klanten voorschotelt. Niets ten nadele van de gemiddelde kroeg, overigens .
Er is markt voor, dus waarom daar dan niet op inspelen?
Of het per sé Starbucks moet zijn, dat is weer een andere vraag. Ik ken genoeg andere goede ketens die ook goede kwaliteit bieden, maar die zijn dan weer niet zo wijd verspreid en bekend als starbucks.
KuikenGuppy
pi_60820894
quote:
Like wtf?

Waarom moeten we hier weer zo'n koffie equalevant van de Burgerking erbij hebben?
equalevant? Ben je je eigen woorden aan het verzinnen
zakelijk
pi_60820928
quote:

[..]

En allura?! wtf is dat
zakelijk
pi_60820936
Wat een kritiek op Starbucks zeg;
De standaard koffie in Engeland is zo slap als hun thee sterk is... totdat starbucks er kwam
De standaard koffie in de VS stond standaard uren in een pot te vergaan.... totdat starbuck er kwam
De standaard koffie in Japan.... totdat starbucks er kwam en er tig rip-offs van die keten kwam

Het is misschien niet de allerbeste koffie in de wereld, maar het heeft de standaard toch echt een stuk omhoog gehaald waardoor 'de nieuwe koffiegelegenheden (zoals in bibliotheken (in Utrecht iig)) nu echt goeie cappucino's en espresso's serveren!
pi_60820942
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:17 schreef Zuen het volgende:

[..]

equalevant? Ben je je eigen woorden aan het verzinnen
Je weet wat er staat. Niet huilen.
pi_60820971
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:19 schreef zatoichi het volgende:
De standaard koffie in Engeland is zo slap als hun thee sterk is... totdat starbucks er kwam
De standaard koffie in de VS stond standaard uren in een pot te vergaan.... totdat starbuck er kwam
De standaard koffie in Japan.... totdat starbucks er kwam en er tig rip-offs van die keten kwam

Het is misschien niet de allerbeste koffie in de wereld, maar het heeft de standaard toch echt een stuk omhoog gehaald waardoor 'de nieuwe koffiegelegenheden (zoals in bibliotheken (in Utrecht iig)) nu echt goeie cappucino's en espresso's serveren!
Dat is mooi voor Engeland, de VS en Japan.
Maar starbucks heeft dit land echt niet nodig.
Er zijn zat keten die kwalitatief uitstekende koffie zetten. Ieder net iets anders op hun eigen manier. Daar kan starbucks niets in verbeteren. Wel verminderen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:21:30 #35
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60820990
quote:

[..]

Starbucks is kwalitatief helemaal geen goede koffie! Het is het marketing concept en de beleving in zo'n zaak die het geheel wat omhoog krikken maar de koffie is slechter dan een bakkie Douwe Egberts. En ik kan het weten want dat is uitgebreid behandeld gedurende mijn reclame studie.. Starbucks is niets anders dan goede marketing
pi_60820994
Ik erger me sowieso een beetje aan die koffiehoeren.

Het is godverdomme koffie man, een ordinair onwelriekend en bepaald niet smaakvol drankje met een zeker nut. Waarom moet er meteen zo'n "momentje" van worden gemaakt?

Waarom missen legio mensen hun trein omdat anderen zo nodig een ranzige bak AH to go koffie moeten bestellen. Thuis geen koffie? Op je werk niet?

"Ja maar dat is altijd m'n momentje in de trein, ik ben een echte genieter"

Met je bakkie ranspleur en je witte broodje kaas
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60821023
Starfucking!!!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:23:53 #38
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60821047
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:19 schreef zatoichi het volgende:

Dat kan ik me inderdaad wel weer voorstellen
Andere koffie ketens proberen zich te onderscheiden van de grote ketens in kwaliteit, want in prijs zal ze dat niet lukken..
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:24:33 #39
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60821064
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik erger me sowieso een beetje aan die koffiehoeren.

Het is godverdomme koffie man, een ordinair onwelriekend en bepaald niet smaakvol drankje met een zeker nut. Waarom moet er meteen zo'n "momentje" van worden gemaakt?

Waarom missen legio mensen hun trein omdat anderen zo nodig een ranzige bak AH to go koffie moeten bestellen. Thuis geen koffie? Op je werk niet?

"Ja maar dat is altijd m'n momentje in de trein, ik ben een echte genieter"

Met je bakkie ranspleur en je witte broodje kaas
pi_60821071
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:20 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat is mooi voor Engeland, de VS en Japan.
Maar starbucks heeft dit land echt niet nodig.
Er zijn zat keten die kwalitatief uitstekende koffie zetten. Ieder net iets anders op hun eigen manier. Daar kan starbucks niets in verbeteren. Wel verminderen.
Ja, want Nederland heeft dat niet nodig, want de koffie in Nederland is toch al van heel goede kwaliteit.
pi_60821127
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:24 schreef nozem het volgende:

[..]

Ja, want Nederland heeft dat niet nodig, want de koffie in Nederland is toch al van heel goede kwaliteit.
Prima kwaliteit, je moet gewoon weten waar te kijken.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:26:52 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60821131
Maar het meest verschrikkelijke zijn zulke ketens niet eens voor de klanten, maar voor de mensen die er werken. Want iedere Starbucksvestiging maakt een zelfstandige ondernemer zijn bedrijfje overbodig.

En iemand die bij zo'n keten werkt mag dus helemaal niks meer zelf bepalen. Hoe de koffie gezet wordt, zijn werkuren, de aankleding van de zaak, kortom alles, wordt door het hoofdkwartier aangewezen en zelfs regelmatig gecontroleerd! Zoveel mogelijk wordt geautomatiseerd en wat overblijft wordt door zo laag mogelijk betaalde arbeiders gedaan. Plus nog een stressende manager die aan zijn "targets" moet denken.

Het is -wederom- een trade-off tussen zekerheid en vrijheid, waarbij het gros weer massaal voor het eerste kiest. Een slavenvolk, dat zijn jullie van nature. En daarom is jullie haat jegens vrije mensen ook zo intens.
The End Times are wild
pi_60821146
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:21 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Starbucks is kwalitatief helemaal geen goede koffie! Het is het marketing concept en de beleving in zo'n zaak die het geheel wat omhoog krikken maar de koffie is slechter dan een bakkie Douwe Egberts. En ik kan het weten want dat is uitgebreid behandeld gedurende mijn reclame studie.. Starbucks is niets anders dan goede marketing
Het is uitgebreid behandeld tijdens jouw reclame studie, dus jij kan het weten?

En als ik Starbucks koffie toevallig prima te zuipen vind? En hele volksstammen met mij? Weet jij wat er in kantoren en op onderwijsinstellingen uit de Douwe Egberts-automaat komt?
pi_60821196
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:26 schreef LXIV het volgende:
Maar het meest verschrikkelijke zijn zulke ketens niet eens voor de klanten, maar voor de mensen die er werken. Want iedere Starbucksvestiging maakt een zelfstandige ondernemer zijn bedrijfje overbodig.

En iemand die bij zo'n keten werkt mag dus helemaal niks meer zelf bepalen. Hoe de koffie gezet wordt, zijn werkuren, de aankleding van de zaak, kortom alles, wordt door het hoofdkwartier aangewezen en zelfs regelmatig gecontroleerd! Zoveel mogelijk wordt geautomatiseerd en wat overblijft wordt door zo laag mogelijk betaalde arbeiders gedaan. Plus nog een stressende manager die aan zijn "targets" moet denken.

Het is -wederom- een trade-off tussen zekerheid en vrijheid, waarbij het gros weer massaal voor het eerste kiest. Een slavenvolk, dat zijn jullie van nature. En daarom is jullie haat jegens vrije mensen ook zo intens.
Starbucks fanchiser worden daar kies je zelf voor, dus dat vind ik niet het argument.
Het gaat hem er meer om dat zodra starbucks alle stations gaat bezetten zullen er verrekte weinig kleine koffiezaakjes overblijven in en om stations.
pi_60821200
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:26 schreef McKillem het volgende:

[..]

Prima kwaliteit, je moet gewoon weten waar te kijken.
Precies, je moet goed zoeken. Het is er wel, maar waar?

Dat is nu de meerwaarde van een keten. Je hoeft niet meer te zoeken en de kwaliteit is stabiel.
pi_60821230
quote:

Dus jij bent een 'vrij mens' omdat je weigert Starbucks coffee te kopen?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:31:10 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60821244
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:29 schreef McKillem het volgende:

[..]

Starbucks fanchiser worden daar kies je zelf voor, dus dat vind ik niet het argument.
Het gaat hem er meer om dat zodra starbucks alle stations gaat bezetten zullen er verrekte weinig kleine koffiezaakjes overblijven in en om stations.
Dat is toch precies hetzelfde als wat ik zeg! En wanneer het volk eenmaal gestarbuckiseerd is, durven ze niet meer bij een klein zaakje naar binnen, want onbekend met de vaste prijs en kwaliteit = risico = eng. Dus "moet" je wel gaan franchisen.
The End Times are wild
pi_60821245
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:27 schreef nozem het volgende:

[..]

En als ik Starbucks koffie toevallig prima te zuipen vind? En hele volksstammen met mij? Weet jij wat er in kantoren en op onderwijsinstellingen uit de Douwe Egberts-automaat komt?
Ranzige koffie.
Ik heb iig nog geen enkel bedrijf meegemaakt waar de koffie uit de automaat goed was.
En dat er geen DE in zit dat proef je ook direct.
pi_60821277
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is toch precies hetzelfde als wat ik zeg! En wanneer het volk eenmaal gestarbuckiseerd is, durven ze niet meer bij een klein zaakje naar binnen, want onbekend met de vaste prijs en kwaliteit = risico = eng. Dus "moet" je wel gaan franchisen.
Daar heb je een punt. Can't beat em join em.
pi_60821298
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:14 schreef LXIV het volgende:

Dit dus. He-le-maal.

Schijtziek wordt je van de Blokkers, de HEMA's, de V&D's, de Marskramers en de C&A's. Om er maar eens een paar te noemen. Grijze middelmatige meuk. De terreur van de middelmaat. Maar goed, we hebben het hier over hetzelfde volk dat Grijs 1 in het zadel heeft gehesen dus misschien moeten we ook niet te hoge verwachtingen hebben op dat vlak.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60821314
quote:

_!!!

Ik dacht dat ik veel onzin had gelezen
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:34:18 #52
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60821327
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:27 schreef nozem het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk een beetje een over-the-top reactie van mij. Maar ik wilde alleen maar duidelijk maken dat het echt geen hoge kwaliteits koffie is.. Dat het goed te zuipen is kan best, maar wat starbucks (vooral in Amerika) zo'n succes maakt is de mooi ingerichte winkels en de emotionele waarde die starbucks aan hun merk koppelt. Wat ze overigens heel goed doen.

Maar ga nou niet doen alsof jij vet goed weet dat starbucks echte kwaliteit levert en mij uitlachen omdat ik zogenaamd niet weet hoe marketing werkt Dat jij en je volksstam het lekker vindt staat compleet los van de kwaliteit

Droeftoeter
pi_60821368
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:29 schreef nozem het volgende:

[..]

Precies, je moet goed zoeken. Het is er wel, maar waar?

Dat is nu de meerwaarde van een keten. Je hoeft niet meer te zoeken en de kwaliteit is stabiel.
Dat valt ook wel mee...
Vooral in de grote steden heb je op het station genoeg keetjes waar prima te zuipen koffie valt te behalen.
In de binnenstad ook voldoende.
In Enschede zit in de binnenstad een DE zaak bijvoorbeeld, ik geloof er geen zak van dat starbucks mij een betere cappuchino gaat leveren dan zij deden.

Al blijft het natuurlijk wel een kwestie van smaak.
pi_60821371
Er zijn mensen die graag een koffieshop willen waar ze ook daadwerkelijk koffie verkopen i.p.v. illegale drugs!
censuur :O
pi_60821383
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Er zijn mensen die graag een koffieshop willen waar ze ook daadwerkelijk koffie verkopen i.p.v. illegale drugs!
Ze verkopen illegale drugs in coffeeshops?
pi_60821386
Als het personeel op de huidige SB's eens zou leren om een beetje tempo te maken en niet op zijn elfzesendertigste-tempo rustig 10 minuten doet over een bak cappucino...
dag
pi_60821426
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:36 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ze verkopen illegale drugs in coffeeshops?
Ja
pi_60821433
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:34 schreef MuRKie het volgende:
Dat jij en je volksstam het lekker vindt staat compleet los van de kwaliteit

Droeftoeter
Klopt, maar niet los van de marketing
pi_60821440
Ik sta een combi van beide voor. Ketens voor de stabiele kwaliteit en herkenbaarheid. Leuke kleine winkeltjes en bijzondere horeca-gelegenheden voor de verrassing en de originaliteit. Naar beide is vraag volgens mij. Ik loop graag de Hema naar binnen voor een rookworst of zoiets basaals als een fietsband. Cadeautjes bijvoorbeeld koop ik bij voorkeur in speciaalzaakjes. Ik drink graag een speciaalbiertje in een apart, klein kroegje, maar ik vind het ook fijn om de Starbucks binnen te lopen voor een kingsize cappucino, als ik haast heb bijvoorbeeld en omdat ik weet dat je dan de komende uren geen cafeïne meer nodig hebt.

Wat mij betreft is het allemaal zo zwart-wit niet..
pi_60821445
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:35 schreef McKillem het volgende:

Al blijft het natuurlijk wel een kwestie van smaak.
Achjoh, je gelooft toch zelf niet dat al dat McDonalds/V&D/Starbucks volk een goede espresso kan herkennen als hun leven ervan afhangt?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_60821457
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:36 schreef petre86 het volgende:
Als het personeel op de huidige SB's eens zou leren om een beetje tempo te maken en niet op zijn elfzesendertigste-tempo rustig 10 minuten doet over een bak cappucino...
Wil je nou een ambachtelijk kopje cappucino of een hap/slok ochtendlaxatief in vloeibare vorm?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:41:37 #62
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60821494
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:39 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Klopt, maar niet los van de marketing
Nee en dat zeg ik nou juist
pi_60821524
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:38 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ja
Right
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Achjoh, je gelooft toch zelf niet dat al dat McDonalds/V&D/Starbucks volk een goede espresso kan herkennen als hun leven ervan afhangt?
True
pi_60821553
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:34 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk een beetje een over-the-top reactie van mij. Maar ik wilde alleen maar duidelijk maken dat het echt geen hoge kwaliteits koffie is.. Dat het goed te zuipen is kan best, maar wat starbucks (vooral in Amerika) zo'n succes maakt is de mooi ingerichte winkels en de emotionele waarde die starbucks aan hun merk koppelt. Wat ze overigens heel goed doen.

Maar ga nou niet doen alsof jij vet goed weet dat starbucks echte kwaliteit levert en mij uitlachen omdat ik zogenaamd niet weet hoe marketing werkt Dat jij en je volksstam het lekker vindt staat compleet los van de kwaliteit

Droeftoeter
Ik zeg nergens dat Starbucks topkwaliteit levert. Ik zeg dat het prima te zuipen is. En dat is het ook. Jij zei dat het slechte koffie is. Dat is het niet. Dat is wat er doorgaans in Nederland geschonken wordt. Voor de emotionele waarde en de mooi ingerichte winkels - dat valt overigens best mee - ben ik niet echt gevoelig. (ook al zul jij op je opleiding vast geleerd hebben dat ik dat onbewust WEL ben.)
pi_60821595
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:41 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Nee en dat zeg ik nou juist
Ja en dus omdat er zoveel mensen kiezen voor Starbucks, kan het makkelijk uit voor ze om zich nog meer in Nederland te vestigen
pi_60821624
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:44 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat Starbucks topkwaliteit levert. Ik zeg dat het prima te zuipen is.
Net zoals je nu al op heeeeeeeel veel plaatsen in Nederland een prima bak koffie kunt halen voor een fractie van de prijs. En wie weet zelfs betere koffie dan die Starbucks-opgeleukte-glittertjes-drek. En tóch zit je te springen om een Starbucks. Ik zou mezelf idd maar eens goed afvragen hoe gevoelig je nu precies bent voor merkwaarde en het gevoel dat SB probeert te verkopen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:47:47 #67
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60821633
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:45 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ja en dus omdat er zoveel mensen kiezen voor Starbucks, kan het makkelijk uit voor ze om zich nog meer in Nederland te vestigen
Ja, maar dat is niet mijn punt joh
Ik wilde alleen maar aangeven dat het niet de koffie kwaliteit is wat StarBucks zo speciaal maakt maar puur de marketing..
Je maakt me helemaal in de war zo
pi_60821656
Niet voor niks dat je allemaal van die MekBoekjes tegen komt bij de SB. Zelfde volk.

( ).
pi_60821661
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:47 schreef MuRKie het volgende:

Je maakt me helemaal in de war zo
Dat doe je zelf hoor!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:49:16 #70
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60821664
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:44 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat Starbucks topkwaliteit levert. Ik zeg dat het prima te zuipen is. En dat is het ook. Jij zei dat het slechte koffie is. Dat is het niet. Dat is wat er doorgaans in Nederland geschonken wordt. Voor de emotionele waarde en de mooi ingerichte winkels - dat valt overigens best mee - ben ik niet echt gevoelig. (ook al zul jij op je opleiding vast geleerd hebben dat ik dat onbewust WEL ben.)
Inderdaad! En jij zegt dat je dat niet bent, maar daarom is het ook onbewust..
pi_60821673
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:39 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Wil je nou een ambachtelijk kopje cappucino of een hap/slok ochtendlaxatief in vloeibare vorm?
Ik wil dat ze net zo snel werken als al hun buitenlandse collega's wèl kunnen.
dag
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:51:33 #72
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60821710
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:49 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dat doe je zelf hoor!
Nietus
pi_60821752
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Net zoals je nu al op heeeeeeeel veel plaatsen in Nederland een prima bak koffie kunt halen voor een fractie van de prijs. En wie weet zelfs betere koffie dan die Starbucks-opgeleukte-glittertjes-drek. En tóch zit je te springen om een Starbucks. Ik zou mezelf idd maar eens goed afvragen hoe gevoelig je nu precies bent voor merkwaarde en het gevoel dat SB probeert te verkopen.
Opgeleukte glittertjesdrek? Mensen die eigenlijk niet van de smaak van koffiebonen houden kunnen ook bij SB terecht, dat klopt. Het aanbod is divers, je kunt er ook pikzwarte koffie drinken. En ik weet dat er genoeg plekken zijn in Nederland waar je prima koffie kunt halen, in een beetje restaurant of kroeg is de koffie doorgaans redelijk tot uitstekend. Als ik met het OV reis heb ik daar echter geen tijd voor, dan wil ik gewoon een beker goede koffie, en SB heeft betere koffie dan de Kiosk of Le Pain.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:58:36 #74
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60821877
quote:

[..]

Op de stations is alles al van Servex ( ) dus daar valt toch weinig meer te verpesten
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:00:44 #75
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_60821926
Hoe sneller hoe beter. Star Bucks is echt fantastisch !!!! Nu kan ik het alleen nog op vakantie krijgen, maar straks overal in NL. Ik kan niet wachten.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:01:47 #76
27699 Ravage
thinking about you
pi_60821966
Op zich is de koffie bij de AH to go en bij le Pain op de stations wel goed. Alleen is het inderdaad allemaal van Servex en daarmee is er dus geen concurrentie en betaal je veel voor een kop koffie..

Bij de AH to go op de stations is koffie overal 1,50 euro, maar die op Schiphol valt niet onder Servex en daar is de koffie dan ook gelijk 50 cent goedkoper.
i'm not living, i'm just killing time
pi_60822125
quote:

[..]

Starbucks = caffeine houdende troep alleen gemaakt om op grote schaal bij de gemiddelde amerikaan in de smaak te vallen. Maw: Zoete, vette ellende wat de naam koffie mijn insziens niet mag dragen.

West-europa heeft een veel langer historie op het gebied van koffie, de enige reden waarom SB bij de huidige generatie in de smaak valt is omdat ze zoete troep verkopen welke passen in het rijtje Breezer/cola/zoete witte wijn (canei)/magnetronmaaltijden/McDonalds en andere fast-food troep en geen koffie genoemd mag worden.

Zolang ze het in hun shops een beetje brengen alsof het ambachtelijk bereid wordt slikt de doornsee amerikaan (en nu dus ook nederlander) het als 'zoete' koek.

Optyfen met die zooi
Now and then, I announce "I know you're listening" to empty rooms.
If I'm wrong, nobody knows.
And if I'm right, maybe I just freaked the hell out of some secret organization.
// http://xkcd.com
pi_60822220
Ik vind die koffie ook niet te zuipen maar de chocoladetaart daarentegen
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_60822223
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:08 schreef r2dGeert het volgende:

[..]

Starbucks = caffeine houdende troep alleen gemaakt om op grote schaal bij de gemiddelde amerikaan in de smaak te vallen. Maw: Zoete, vette ellende wat de naam koffie mijn insziens niet mag dragen.

West-europa heeft een veel langer historie op het gebied van koffie, de enige reden waarom SB bij de huidige generatie in de smaak valt is omdat ze zoete troep verkopen welke passen in het rijtje Breezer/cola/zoete witte wijn (canei) en geen koffie genoemd mag worden.

Zolang ze het in hun shops een beetje brengen alsof het ambachtelijk bereid wordt slikt de doornsee amerikaan (en nu dus ook nederlander) het als 'zoete' koek.

Optyfen met die zooi
Ze hebben ook gewone zwarte koffie...
pi_60822237
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:11 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ze hebben ook gewone zwarte koffie...
Wat nog steeds een bak ellende betekent zolang je het bij SB aanschaft
Now and then, I announce "I know you're listening" to empty rooms.
If I'm wrong, nobody knows.
And if I'm right, maybe I just freaked the hell out of some secret organization.
// http://xkcd.com
pi_60822244
Starbucks
pi_60822507
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:12 schreef r2dGeert het volgende:

[..]

Er is anders niks mee.. In NL trouwens nog niet geprobeerd.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:24:29 #83
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_60822527
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:12 schreef r2dGeert het volgende:

[..]

Gelukkig kan iedereen dat voor zichzelf bepalen. Ik vind koffie van de SB een goddelijke uitvinding.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:46:58 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60823131
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:30 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Dus jij bent een 'vrij mens' omdat je weigert Starbucks coffee te kopen?
Nee, iemand die "gedwongen" bij Starbucks of een andere megaketen werkt is onvrij omdat zijn doen en laten tot in hoge mate wordt voorgeschreven door het hoofdkantoor, inclusief vriendelijk glimlachen naar de klant. Dat is wat ik schrijf.

En dit in tegenstelling tot de uitbater die eigenaar is van zijn eigen pand en daar op zijn eigen manier koffie verkoopt. Maar ik begrijp heel goed dat veel mensen moeite hebben het verschil te zien tussen vrijheid en onvrijheid, aangezien ze met het eerste begrip vrijwel onbekend zijn.

Voor jouw informatie: Vrijheid is eigenlijk een heel vreemd concept, het betekent dat je -in grote mate, want 100% vrijheid bestaat niet- mag bepalen wat je doet. Dus je handelen komt niet voort uit het handboek company policy, de "hamburger-academy", de EU-regelgeving maar helemaal uit jezelf en je gezond verstand. Het klinkt heel raar en eng, en dat is het ook wel een beetje, want het maakt je ook zelf verantwoordelijk voor wat je doet!!
Vroeger was vrijheid iets heel normaals, maar naarmate de welvaart steeg en het geloof in God daalde werden de mensen steeds onzekerder en angstiger. Ze hadden behoefte aan houvast en dat hebben ze ook gekregen. Alles werd zo steeds beter en uitgebreider voorgeschreven en je wist dus altijd precies wat je mdoen moest! Duidelijk en gemakkelijk.

Helaas zijn er nog een paar ouderwetse spelbrekers, die door hun recalcitrante gedrag dit allemaal niks vinden. Helemaal niet gezellig, altijd wat te mopperen. Gelukkig voor jou sterft "onze" soort snel uit en kunnen jullie straks ffijn aanloggen op de Grote Centrale Server.
The End Times are wild
pi_60823245
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:31 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ranzige koffie.
Ik heb iig nog geen enkel bedrijf meegemaakt waar de koffie uit de automaat goed was.
En dat er geen DE in zit dat proef je ook direct.
Sorry hoor maar die automatenkoffie is echt niet te drinken. Op mijn werk heb ik een DE apparaat staan met die pakken met geconcentreerde koffie erin. Ik heb echt nog nooit zulke vieze koffie geproefd. Het kan aan allerlei instellingen liggen, maar de kleur en hitte zijn goed, maar o wee als je het in je mond neemt. Echt viezer dan dit heb ik nog nooit koffie geproefd.

En dat de koffie in Nederland goed is is sowieso niet waar; Nederland is het land van de Senseo drinkers "omdat het lekker makkelijk is". De gemiddelde kroeg heeft een slappen bak, en alleen in speciale koffiebars kun je goede koffie krijgen en is het sowieso de helft van de tijd nog niet goed genoeg.

Dan is starbucks toch echt een duidelijke verbetering ten opzichte van het gemiddelde
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:51:16 #86
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_60823261
Werkelijk..gadverdamme

Het was eens en nooit weer!
Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
pi_60823387
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:50 schreef zatoichi het volgende:

En dat de koffie in Nederland goed is is sowieso niet waar; Nederland is het land van de Senseo drinkers "omdat het lekker makkelijk is". De gemiddelde kroeg heeft een slappen bak, en alleen in speciale koffiebars kun je goede koffie krijgen en is het sowieso de helft van de tijd nog niet goed genoeg.

Dan is starbucks toch echt een duidelijke verbetering ten opzichte van het gemiddelde

Kom je weleens buiten? De gemiddelde kroeg maakt gebruik van TikTak/Segafredo koffie waar Starbucks dus echt niet aan kan tippen.

Starbucks is trouwens ook niks anders dan automatenkoffie, over het algemeen iets beter dan wat je in bedrijven tegenkomt.
  Moderator donderdag 14 augustus 2008 @ 12:57:02 #88
9859 crew  Karina
Woman
pi_60823444
Ik ben in New York bij zo'n Starbucks geweest, ik vond de koffie nou niet echt om over naar huis te schrijven. Ik had een espresso genomen het leek meer op gewone koffie, ik vond het echt helemaal niets.

Verder kan ik me herinneren dat op een of andere manier het nogal onduidelijk was waar je moest bestellen, betalen en vervolgens je koffie kreeg, nogal rommelig allemaal.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60823716
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:50 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Sorry hoor maar die automatenkoffie is echt niet te drinken. Op mijn werk heb ik een DE apparaat staan met die pakken met geconcentreerde koffie erin. Ik heb echt nog nooit zulke vieze koffie geproefd. Het kan aan allerlei instellingen liggen, maar de kleur en hitte zijn goed, maar o wee als je het in je mond neemt. Echt viezer dan dit heb ik nog nooit koffie geproefd.

Euh... wat heeft de koffiesfeer in NL te maken met wat mensen THUIS hebben staan? Senseodrinkers zijn geen koffieliefhebbers.
Zijn gemakzuchtigen die in de ochtend koffie moeten hebben om op te starten.
Wijs mij eens een koffiekeet aan die senseo's gebruikt. Of is dat de ver buiten de voordeur?
pi_60823793
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:57 schreef Karina het volgende:
Ik ben in New York bij zo'n Starbucks geweest, ik vond de koffie nou niet echt om over naar huis te schrijven. Ik had een espresso genomen het leek meer op gewone koffie, ik vond het echt helemaal niets.

Verder kan ik me herinneren dat op een of andere manier het nogal onduidelijk was waar je moest bestellen, betalen en vervolgens je koffie kreeg, nogal rommelig allemaal.
Dat moet de Starbucks in Macy's zijn.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 13:11:53 #91
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60823837
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Gelukkig kan iedereen dat voor zichzelf bepalen. Ik vind koffie van de SB een goddelijke uitvinding.
pi_60824505
quote:

[..]

Met hem
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:08 schreef r2dGeert het volgende:

[..]

West-europa heeft een veel langer historie op het gebied van koffie, de enige reden waarom SB bij de huidige generatie in de smaak valt is omdat ze zoete troep verkopen welke passen in het rijtje Breezer/cola/zoete witte wijn (canei)/magnetronmaaltijden/McDonalds en andere fast-food troep en geen koffie genoemd mag worden.

Optyfen met die zooi
en met hem, meer valt er niet aan toe te voegen.
pi_60824709
Starbucks
Hoezo overhyped?
pi_60824941
Dan kan ik ook hier eindelijk een caramel latte macchiato frappucino bestellen, met ijs.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 13:56:48 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60825002
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 13:54 schreef KillerRabbit75 het volgende:
Dan kan ik ook hier eindelijk een caramel latte macchiato frappucino bestellen, met ijs.
En dan is je leven volmaakt!
The End Times are wild
  donderdag 14 augustus 2008 @ 13:57:40 #96
27699 Ravage
thinking about you
pi_60825025
Ben trouwens benieuwd of de Starbucks hier hun koffiesterkte aan de Nederlandse norm aanpast. Ik weet dat in Engeland en Duitsland (en wellicht in de VS ook wel) de koffie veel slapper gedronken wordt dan hier.
pi_60825149
Koffie is sowieso erg slecht voor je, maar dat terzijde.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:03:44 #98
27699 Ravage
thinking about you
pi_60825182
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:02 schreef servus_universitas het volgende:
Koffie is sowieso erg slecht voor je, maar dat terzijde.
Nee hoor.. check http://www.koffieengezondheid.nl
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:06:02 #99
19142 tslh
Never at ease.....
pi_60825245
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, iemand die "gedwongen" bij Starbucks of een andere megaketen werkt is onvrij omdat zijn doen en laten tot in hoge mate wordt voorgeschreven door het hoofdkantoor, inclusief vriendelijk glimlachen naar de klant. Dat is wat ik schrijf.

En dit in tegenstelling tot de uitbater die eigenaar is van zijn eigen pand en daar op zijn eigen manier koffie verkoopt. Maar ik begrijp heel goed dat veel mensen moeite hebben het verschil te zien tussen vrijheid en onvrijheid, aangezien ze met het eerste begrip vrijwel onbekend zijn.

Voor jouw informatie: Vrijheid is eigenlijk een heel vreemd concept, het betekent dat je -in grote mate, want 100% vrijheid bestaat niet- mag bepalen wat je doet. Dus je handelen komt niet voort uit het handboek company policy, de "hamburger-academy", de EU-regelgeving maar helemaal uit jezelf en je gezond verstand. Het klinkt heel raar en eng, en dat is het ook wel een beetje, want het maakt je ook zelf verantwoordelijk voor wat je doet!!
Vroeger was vrijheid iets heel normaals, maar naarmate de welvaart steeg en het geloof in God daalde werden de mensen steeds onzekerder en angstiger. Ze hadden behoefte aan houvast en dat hebben ze ook gekregen. Alles werd zo steeds beter en uitgebreider voorgeschreven en je wist dus altijd precies wat je mdoen moest! Duidelijk en gemakkelijk.

Helaas zijn er nog een paar ouderwetse spelbrekers, die door hun recalcitrante gedrag dit allemaal niks vinden. Helemaal niet gezellig, altijd wat te mopperen. Gelukkig voor jou sterft "onze" soort snel uit en kunnen jullie straks ffijn aanloggen op de Grote Centrale Server.
Man, waar heb je het over? We hebben het over een koffie-keten! Hoeveel kleine gespecialeerde koffiewinkels ken je waar je, als je 's morgens op weg naar je werk wilt, snel een kop koffie kan halen als je wilt? En hoeveel daarvan gaan failliet door Starbucks? En hebben al die kleine koffiewinkeltjes een uitgebreid assortiment? Nee, totaal niet. En er gaat geen een gespecialiseerde koffiewinkel failliet door Starbucks. Zowel Starbucks als het kleine koffiewinkeltje heeft zijn eigen doelgroep. Sterker nog: de kleine zelfstandige kan zich onderscheiden door een beter produkt dan Starbucks aan te bieden als de vraag naar (betere) koffie gestimuleerd wordt. Er zijna ltijd mensen die willen betalen voor wat meer kwailiteit.

Als je NU 's morgens die snelle kop koffie wilt krijg je bij zo'n coffeecorner op het station (of zelfs een automaat) een miezerig bakje koffie voor een wanstaltig bedrag. Veel keuze heb je niet, is DAT dan de vrijheid waar je het over hebt?

En ik kom meerdere keren per jaar in New York: er zijn daar nog ZAT andere zaakjes waar je koffie kan krijgen: heel veel zelfs! Bijna iedere Deli of zaak waar ze broodjes verkopen heeft zijn eigen koffie, die je dan zelfs per pak nog kan kopen als je wilt.
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_60825587
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:03 schreef Ravage het volgende:

[..]

Nee hoor.. check http://www.koffieengezondheid.nl
Dat is een website van de de Vereniging van Nederlandse Koffiebranders en Theepakkers (VNKT), volgens hun website "behartigt [de VNKT] de gemeenschappelijke belangen van Nederlandse Koffiebranders en Theepakkers." Lijkt me niet bepaald onpartijdig .
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:24:04 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60825668
Het gaat over megaketens in het algemeen en Starbucks in het bijzonder. Mij valt het in ieder geval wel op hoe eenvorming Nederlandse winkelstraten de afgelopen 20 jaar geworden zijn. Je zit overal hetzelfde riedeltje Dixons, Hans Anders, Mac Donalds, Hema, enzovoorts terug. Overal dezelfde (matige) producten voor dezelfde prijzen. De "verleiding" daar te kopen snap ik heel goed, je weet wat je voor je geld krijgt. En bij bv de Ikea heb je toch een redelijk product voor niet veel geld.
Mijn bezwaar hiertegen is
1) Ik beschouw het als een verarming
2) Vooral hamburgerketens en dergelijke maken hun werknemers apathische bijvulaapjes, doordat ze iedere handeling en gebaar tot in detail aan hen voorschrijven en opleggen.
The End Times are wild
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:29:46 #102
27699 Ravage
thinking about you
pi_60825806
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:20 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat is een website van de de Vereniging van Nederlandse Koffiebranders en Theepakkers (VNKT), volgens hun website "behartigt [de VNKT] de gemeenschappelijke belangen van Nederlandse Koffiebranders en Theepakkers." Lijkt me niet bepaald onpartijdig .
Weet ik het is ook opvallend positief over koffie.. Alles is wel onderbouwd met wetenschappelijke publicaties, maar ze zullen waarschijnljk de negatieve publicaties "vergeten"
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:39:09 #103
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60826035
Je móet er geen koffie drinken.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  Redactie Games donderdag 14 augustus 2008 @ 14:56:03 #104
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60826465
Ik vond StarBucks in sommige landen echt een uitkomst, want de koffie is gewoon in sommige landen niet te drinken. In Nederland vind ik dat de kwaliteit koffie over het algemeen beter is, alleen mist NL gewoon nog een aantal koffie-shops. Vaak zat dat ik in de stad loop en dan een kop koffie mis. En nee dan hoef ik niet altijd op een terras te zitten. Maar gewoon even een cup wil hebben, enige plek is dan bij het station waar je lekkere koffie kan halen, waar zijn de NL'se koffie-shops nu? Laat me effe snel in- en uitlopen met een papercup, ipv met een kop en schotel opgezadeld te zitten..

Starbucks zit gewoon op zowat elke hoek van de straat in Amerika, zelfs in sommige steden in Duitsland, waar je wat kan halen... in Nederland is het vaak zoeken geblazen naar een koffieshop die geen Wiet-walm om zich heen heeft..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_60830156
quote:

[..]

Behandelen ze tijdens zo´n studie de smaak van koffie? Tuurlijk is Starbucks goede marketing en gaat het om het verkopen van een "beleving", maar dat geldt toch even goed voor de door jou genoemde DE? Ze hebben heerlijke koffie bij Starbucks, en ik spreek uit ervaring. Het is alleen wel tamelijk duur. En er zijn inderdaad genoeg cafe´s waar ze ook goede koffie schenken (tenminste: de cafe´s waar een espresso-apparaat staat bediend door een kundig iemand, de gemiddelde kop snelfiltermaling is in veel cafe´s niet te zuipen), maar door de komst van Starbucks heb je alleen maar meer keuze. En als ze ook op een paar stations zitten hoef je tenminste niet meer die vieze Kiosk-koffie te drinken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_60830543
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:24 schreef LXIV het volgende:
En bij bv de Ikea heb je toch een redelijk product voor niet veel geld.
Daar hebben ze trouwens ook lekkere koffie bij Ikea, uit een apparaat wat ter plekke de bonen maalt. Met klantenkaart is het gratis.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_60830803
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op zich ga ik een redelijk eind mee in je redenatie, maar je slaat een beetje door. Was er vroeger meer vrijheid? Wat een onzin, tenzij je we hier echt spreken over de tijd van de holbewoners. En dat van die behoefte aan houvast klopt wel, maar juist daar hadden de mensen vroeger God voor, en een bijbel die voorschreef wat je moest doen. Zo lag precies vast naar welke kerk je ging, welke school je bezocht, welke omroepgids je las, op welke politieke partij je stemde. Hadden de mensen toen meer vrijheid? En dan hebben we het over iets wat je leven beheerste, wat 24/7 doorging. Dat ze bij Starbucks allemaal hetzelfde schortje voor moeten en overal de koffie op dezelfde wijze bereiden is daar niet mee te vergelijken.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 19:16:29 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60832582
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op zich ga ik een redelijk eind mee in je redenatie, maar je slaat een beetje door. Was er vroeger meer vrijheid? Wat een onzin, tenzij je we hier echt spreken over de tijd van de holbewoners. En dat van die behoefte aan houvast klopt wel, maar juist daar hadden de mensen vroeger God voor, en een bijbel die voorschreef wat je moest doen. Zo lag precies vast naar welke kerk je ging, welke school je bezocht, welke omroepgids je las, op welke politieke partij je stemde. Hadden de mensen toen meer vrijheid? En dan hebben we het over iets wat je leven beheerste, wat 24/7 doorging. Dat ze bij Starbucks allemaal hetzelfde schortje voor moeten en overal de koffie op dezelfde wijze bereiden is daar niet mee te vergelijken.
Natuurlijk chargeer ik. Maar -naar mijn gevoel- bewegen we momenteel wel weer naar een toestand van minder vrijheid, zeker op de werkvloer. Als ik naar mijn eigen werk kijk: vroeger was dat veel minder gecentraliseerd en georganiseerd. Niet overal was beleid of regelgeving voor en je kon meestal zelfstandig doen wat je gezond verstand je ingaf. Nu moet ik voor iedere poep of scheet een formulier invullen, mag ik niet meer roken op bureau, wordt er minder gedronken, kennen we dingen als een SLA etc.. Als er vroeger in het gebouw iets mis was mocht ik dat door een van mijn eigen mensen laten maken, met een oude boor en een hamer die daar nu eenmaal lagen. Nu moet ik een compleet formulier de bureaucratie insturen en hopen dat er ooit iemand van de facilitaire dienst (uit Utrecht!) komt om het te maken. ZO is het over de hele breedte geworden.

Sommige mensen noemen het professionalisering. Voor mij gaat veel van de lol er af.
The End Times are wild
pi_60833026
Starbucks gaat juist om zoveel meer dan het standaard bakje koffie.
pi_60835942
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk chargeer ik. Maar -naar mijn gevoel- bewegen we momenteel wel weer naar een toestand van minder vrijheid, zeker op de werkvloer. Als ik naar mijn eigen werk kijk: vroeger was dat veel minder gecentraliseerd en georganiseerd. Niet overal was beleid of regelgeving voor en je kon meestal zelfstandig doen wat je gezond verstand je ingaf. Nu moet ik voor iedere poep of scheet een formulier invullen, mag ik niet meer roken op bureau, wordt er minder gedronken, kennen we dingen als een SLA etc.. Als er vroeger in het gebouw iets mis was mocht ik dat door een van mijn eigen mensen laten maken, met een oude boor en een hamer die daar nu eenmaal lagen. Nu moet ik een compleet formulier de bureaucratie insturen en hopen dat er ooit iemand van de facilitaire dienst (uit Utrecht!) komt om het te maken. ZO is het over de hele breedte geworden.

Sommige mensen noemen het professionalisering. Voor mij gaat veel van de lol er af.
Minder vrijheid op de werkvloer, dat ken ik. Maar volgens mij is dat een golfbeweging, Waar ik werk (TNT Post) gaan we terug naar de begindagen van de industriele revolutie, en het scientific management van dhr Taylor viert hier hoogtij. Als ik de toekomstplannen moet geloven wordt het hier straks een soort Modern Times...... En het is juist geen professionalisering. Doordat alle werkzaamheden in kleine stukjes worden gehakt en de volwaardige postbode langzaamaan verdwijnt, zijn er steeds minder mensen die alle facetten van het vak beheersen. Geen professionalisering, maar een machinebureaucratie.

Maar goed, we raken offtopic.
pi_60836689
Mij verbaast het met name dat het hier zo'n issue is dat Starbucks naar Nederland komt. Waar ik woon (niet de V.S.) zitten ze ook, maar niemand die daar een ophef over maakt. Ik loop er regelmatig langs maar heb nou niet het idee dat het echt aanslaat. Vol zit het zelden iig.

Ik vraag me af waar ze op in gaan zetten, op de stations. Dat zal toch voornamelijk meeneem-koffie gaan worden, terwijl het imago dat ze hier proberen te verkopen meer valt onder "even binnenkomen en genieten" (al dan niet).
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:49:29 #112
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60836885
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:56 schreef -J-D- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
K moest lachen
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:49:59 #113
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60836909
Starbucks - Java Chip Als ik tijd en zin heb haal ik het altijd na me werk op schiphol
pi_60837242
starbucks mmmmmmmmm lekker duur
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:59:51 #115
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60837332
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:57 schreef xeliminator het volgende:
starbucks mmmmmmmmm lekker duur
Een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook
  donderdag 14 augustus 2008 @ 22:00:18 #116
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60837351
in de VS krijgen ze die troep niet meer kwijt, dus proberen ze het nu maar hier te dumpen
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 02:07:16 #117
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_60843162
Ik vind het niet eens zo hele bijzondere koffie.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_60843199
venti frappucino caramel
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 07:03:35 #119
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_60844901
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nouja, ik bedoel alleen maar te zeggen dat er mensen bestaan (ja, echt!) die enorm kunnen genieten van een kopje echt goede koffie. Gezet met liefde, door mensen die er hun specialiteit van hebben gemaakt om lekkere koffie te serveren. Da's wat anders dan die filter/senseo-koffie die de gemiddelde kroeg haar klanten voorschotelt. Niets ten nadele van de gemiddelde kroeg, overigens .
Er is markt voor, dus waarom daar dan niet op inspelen?
Of het per sé Starbucks moet zijn, dat is weer een andere vraag. Ik ken genoeg andere goede ketens die ook goede kwaliteit bieden, maar die zijn dan weer niet zo wijd verspreid en bekend als starbucks.
Jij gaat ook naar de McDonalds voor een portie echt lekkere friet met een echt lekkere hamburger die gemaakt is met liefde?
Nee inderdaad, net zoals de koffie van Starbucks dat ook niet is.
Weet je waarom niet? Massa keten.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:32:04 #120
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_60849526
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_60849586
pi_60850902
Dat DE-winkeltje in centrum van Grunn aan de Vismarkt. End an heb je nog een ander winkeltje aan de Heerestraat, en tussen de markten. En bij de westerhaven (KALDI)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_60850936
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 07:03 schreef Keltie het volgende:

[..]

Jij gaat ook naar de McDonalds voor een portie echt lekkere friet met een echt lekkere hamburger die gemaakt is met liefde?
Nee inderdaad, net zoals de koffie van Starbucks dat ook niet is.
Weet je waarom niet? Massa keten.
Hear hear
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:45:15 #124
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_60851494
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 02:11 schreef Niek. het volgende:
venti frappucino caramel
aardbei is wel ok.
koffie niet
The Killers Heracles Almelo Real Madrid