quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:55 schreef McKillem het volgende:
Like wtf?
Blijkbaar zijn die marketingtechnisch niet zo goed bezig als SB he? Als er vraag naar is komt hetquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:55 schreef McKillem het volgende:
Wat is er mis met de reeds bestaande koffieketens?
http://www.nu.nl/news/1699713/32/Starbucks_op_NS-stations.htmlquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:57 schreef Misstique het volgende:
Komen er meer filialen dan die 2 op Schiphol? En zo ja, waar?.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:58 schreef McKillem het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/1699713/32/Starbucks_op_NS-stations.html
Dat is correct, maar ik heb de neiging ook niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:56 schreef Burdie het volgende:
Jij hebt duidelijk nog nooit starbucks koffie gedronken.
Ik wel maar ik vind de gemiddelde kwaliteit van kofie die je bij een coffeeshop treft, wat niet eens hun core-bussines is, beter dan van Starbucks.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:56 schreef Burdie het volgende:
Jij hebt duidelijk nog nooit starbucks koffie gedronken.
Eindelijkquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:58 schreef McKillem het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/1699713/32/Starbucks_op_NS-stations.html
Boehoequote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Doen mods nu ook al mee aan dit soort onnodige topicverbaggering?.
Het gaan me meer om de aanwezigheid van _nog_ zo'n massive keten die stiekems nergens over gaat. Intussen valt wel de hele persoonlijke allura die zo'n 3 mans koffiezaakje zoals wij die kennen helemaal weg.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn die marketingtechnisch niet zo goed bezig als SB he? Als er vraag naar is komt het.
Gelukkig hoef je er niet heen.
Noem jij dan aub eens een paar koffiezaken op waar ze koffie schenken die kwalitatief aan starbucks kunnen tippen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:02 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het gaan me meer om de aanwezigheid van _nog_ zo'n massive keten die stiekems nergens over gaat. Intussen valt wel de hele persoonlijke allura die zo'n 3 mans koffiezaakje zoals wij die kennen helemaal weg.
Want dit gaat natuurlijk wel de nodige zaakjes afbreken. Vooral in en om het station.
Douwe Egberts, Mac Donalds, De Brasserie, Bij mij thuis....quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Noem jij dan aub eens een paar koffiezaken op waar ze koffie schenken die kwalitatief aan starbucks kunnen tippen?.
Mac Donaldsquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Douwe Egberts, Mac Donalds, De Brasserie, Bij mij thuis....
Ik heb nog nooit bij starbucks gedronken, maar ik kan me niet voorstellen dat het beter smaakt als mijn gebruikelijke douwe egberts bakkie pleur bij de willekeurige koffiezaak.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Noem jij dan aub eens een paar koffiezaken op waar ze koffie schenken die kwalitatief aan starbucks kunnen tippen?.
Snap de sarcasme eens zeg....quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mac Donalds. Slootwater serveren ze daar!
En wat is dan het verschil met Starbucks?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mac Donalds. Slootwater serveren ze daar!
Hier ontbreekt geen woord aan.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:14 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het ook jammer dat zoveel gestandariseerd wordt. Nu nog is in Nederland iedere stad nog een beetje anders. Je hebt andere kroegen, andere koffietenten, andere restaurants waar mensen allemaal op hun eigen manier hun zaakje runnen.
Vragen of dit-of-dat restaurant in een bepaalde stad goed is kan, want ieder restaurant is weer anders. Je kunt ook aangenaam, (of minder aangenaam) verrast worden wanneer je naar een restaurant gaat.
Als het aan de mac/starbucks/etc fans ligt wordt dat in Nederland verleden tijd. Dan heb je in iedere stad of zelfs in iedere wijk een vast assortiment van fastfoodketens, koffieketens, uitgaansketens. En overal wordt exact dezelfde, precies voorgeschreven koffie, hamburger, pilsje geserveerd. Een uniformisering van de steden. Ideaal voor vormloos, ontworteld, fantasieloos en angstig volk. Verschrikkelijk voor mij.
Nouja, ik bedoel alleen maar te zeggen dat er mensen bestaan (ja, echt!) die enorm kunnen genieten van een kopje echt goede koffie. Gezet met liefde, door mensen die er hun specialiteit van hebben gemaakt om lekkere koffie te serveren. Da's wat anders dan die filter/senseo-koffie die de gemiddelde kroeg haar klanten voorschotelt. Niets ten nadele van de gemiddelde kroeg, overigensquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:12 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Snap de sarcasme eens zeg....
Wat ik goed vind, hoeft een ander niet goed te vinden.
Daarom is je vraag ook een beetje irrelevant.
Maar ik ken genoeg ketens die kwalitatief gezien betere koffie serveren dan Starbuck, nou èn?
equalevant? Ben je je eigen woorden aan het verzinnenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:55 schreef McKillem het volgende:
Like wtf?
Wat is er mis met de reeds bestaande koffieketens?
Waarom moeten we hier weer zo'n koffie equalevant van de Burgerking erbij hebben?
En allura?! wtf is datquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:02 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het gaan me meer om de aanwezigheid van _nog_ zo'n massive keten die stiekems nergens over gaat. Intussen valt wel de hele persoonlijke allura die zo'n 3 mans koffiezaakje zoals wij die kennen helemaal weg.
Want dit gaat natuurlijk wel de nodige zaakjes afbreken. Vooral in en om het station.
Je weet wat er staat. Niet huilen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:17 schreef Zuen het volgende:
[..]
equalevant? Ben je je eigen woorden aan het verzinnen
Dat is mooi voor Engeland, de VS en Japan.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:19 schreef zatoichi het volgende:
Wat een kritiek op Starbucks zeg;
De standaard koffie in Engeland is zo slap als hun thee sterk is... totdat starbucks er kwam
De standaard koffie in de VS stond standaard uren in een pot te vergaan.... totdat starbuck er kwam
De standaard koffie in Japan.... totdat starbucks er kwam en er tig rip-offs van die keten kwam
Het is misschien niet de allerbeste koffie in de wereld, maar het heeft de standaard toch echt een stuk omhoog gehaald waardoor 'de nieuwe koffiegelegenheden (zoals in bibliotheken (in Utrecht iig)) nu echt goeie cappucino's en espresso's serveren!
Starbucks is kwalitatief helemaal geen goede koffie! Het is het marketing concept en de beleving in zo'n zaak die het geheel wat omhoog krikken maar de koffie is slechter dan een bakkie Douwe Egberts. En ik kan het weten want dat is uitgebreid behandeld gedurende mijn reclame studie.. Starbucks is niets anders dan goede marketingquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat kan ik me inderdaad wel weer voorstellenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:19 schreef zatoichi het volgende:
Wat een kritiek op Starbucks zeg;
De standaard koffie in Engeland is zo slap als hun thee sterk is... totdat starbucks er kwam
De standaard koffie in de VS stond standaard uren in een pot te vergaan.... totdat starbuck er kwam
De standaard koffie in Japan.... totdat starbucks er kwam en er tig rip-offs van die keten kwam
Het is misschien niet de allerbeste koffie in de wereld, maar het heeft de standaard toch echt een stuk omhoog gehaald waardoor 'de nieuwe koffiegelegenheden (zoals in bibliotheken (in Utrecht iig)) nu echt goeie cappucino's en espresso's serveren!
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik erger me sowieso een beetje aan die koffiehoeren.
Het is godverdomme koffie man, een ordinair onwelriekend en bepaald niet smaakvol drankje met een zeker nut. Waarom moet er meteen zo'n "momentje" van worden gemaakt?
Waarom missen legio mensen hun trein omdat anderen zo nodig een ranzige bak AH to go koffie moeten bestellen. Thuis geen koffie? Op je werk niet?
"Ja maar dat is altijd m'n momentje in de trein, ik ben een echte genieter"
Met je bakkie ranspleur en je witte broodje kaas
Ja, want Nederland heeft dat niet nodig, want de koffie in Nederland is toch al van heel goede kwaliteit.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:20 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat is mooi voor Engeland, de VS en Japan.
Maar starbucks heeft dit land echt niet nodig.
Er zijn zat keten die kwalitatief uitstekende koffie zetten. Ieder net iets anders op hun eigen manier. Daar kan starbucks niets in verbeteren. Wel verminderen.
Prima kwaliteit, je moet gewoon weten waar te kijken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:24 schreef nozem het volgende:
[..]
Ja, want Nederland heeft dat niet nodig, want de koffie in Nederland is toch al van heel goede kwaliteit.
Het is uitgebreid behandeld tijdens jouw reclame studie, dus jij kan het weten?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:21 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Starbucks is kwalitatief helemaal geen goede koffie! Het is het marketing concept en de beleving in zo'n zaak die het geheel wat omhoog krikken maar de koffie is slechter dan een bakkie Douwe Egberts. En ik kan het weten want dat is uitgebreid behandeld gedurende mijn reclame studie.. Starbucks is niets anders dan goede marketing
Starbucks fanchiser worden daar kies je zelf voor, dus dat vind ik niet het argument.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:26 schreef LXIV het volgende:
Maar het meest verschrikkelijke zijn zulke ketens niet eens voor de klanten, maar voor de mensen die er werken. Want iedere Starbucksvestiging maakt een zelfstandige ondernemer zijn bedrijfje overbodig.
En iemand die bij zo'n keten werkt mag dus helemaal niks meer zelf bepalen. Hoe de koffie gezet wordt, zijn werkuren, de aankleding van de zaak, kortom alles, wordt door het hoofdkwartier aangewezen en zelfs regelmatig gecontroleerd! Zoveel mogelijk wordt geautomatiseerd en wat overblijft wordt door zo laag mogelijk betaalde arbeiders gedaan. Plus nog een stressende manager die aan zijn "targets" moet denken.
Het is -wederom- een trade-off tussen zekerheid en vrijheid, waarbij het gros weer massaal voor het eerste kiest. Een slavenvolk, dat zijn jullie van nature. En daarom is jullie haat jegens vrije mensen ook zo intens.
Precies, je moet goed zoeken. Het is er wel, maar waar?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:26 schreef McKillem het volgende:
[..]
Prima kwaliteit, je moet gewoon weten waar te kijken.
Dus jij bent een 'vrij mens' omdat je weigert Starbucks coffee te kopen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:26 schreef LXIV het volgende:
Maar het meest verschrikkelijke zijn zulke ketens niet eens voor de klanten, maar voor de mensen die er werken. Want iedere Starbucksvestiging maakt een zelfstandige ondernemer zijn bedrijfje overbodig.
En iemand die bij zo'n keten werkt mag dus helemaal niks meer zelf bepalen. Hoe de koffie gezet wordt, zijn werkuren, de aankleding van de zaak, kortom alles, wordt door het hoofdkwartier aangewezen en zelfs regelmatig gecontroleerd! Zoveel mogelijk wordt geautomatiseerd en wat overblijft wordt door zo laag mogelijk betaalde arbeiders gedaan. Plus nog een stressende manager die aan zijn "targets" moet denken.
Het is -wederom- een trade-off tussen zekerheid en vrijheid, waarbij het gros weer massaal voor het eerste kiest. Een slavenvolk, dat zijn jullie van nature. En daarom is jullie haat jegens vrije mensen ook zo intens.
Dat is toch precies hetzelfde als wat ik zeg! En wanneer het volk eenmaal gestarbuckiseerd is, durven ze niet meer bij een klein zaakje naar binnen, want onbekend met de vaste prijs en kwaliteit = risico = eng. Dus "moet" je wel gaan franchisen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:29 schreef McKillem het volgende:
[..]
Starbucks fanchiser worden daar kies je zelf voor, dus dat vind ik niet het argument.
Het gaat hem er meer om dat zodra starbucks alle stations gaat bezetten zullen er verrekte weinig kleine koffiezaakjes overblijven in en om stations.
Ranzige koffie.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:27 schreef nozem het volgende:
[..]
Het is uitgebreid behandeld tijdens jouw reclame studie, dus jij kan het weten?
En als ik Starbucks koffie toevallig prima te zuipen vind? En hele volksstammen met mij? Weet jij wat er in kantoren en op onderwijsinstellingen uit de Douwe Egberts-automaat komt?
Daar heb je een punt. Can't beat em join em.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is toch precies hetzelfde als wat ik zeg! En wanneer het volk eenmaal gestarbuckiseerd is, durven ze niet meer bij een klein zaakje naar binnen, want onbekend met de vaste prijs en kwaliteit = risico = eng. Dus "moet" je wel gaan franchisen.
Dit dus. He-le-maal.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:14 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het ook jammer dat zoveel gestandariseerd wordt. Nu nog is in Nederland iedere stad nog een beetje anders. Je hebt andere kroegen, andere koffietenten, andere restaurants waar mensen allemaal op hun eigen manier hun zaakje runnen.
Vragen of dit-of-dat restaurant in een bepaalde stad goed is kan, want ieder restaurant is weer anders. Je kunt ook aangenaam, (of minder aangenaam) verrast worden wanneer je naar een restaurant gaat.
Als het aan de mac/starbucks/etc fans ligt wordt dat in Nederland verleden tijd. Dan heb je in iedere stad of zelfs in iedere wijk een vast assortiment van fastfoodketens, koffieketens, uitgaansketens. En overal wordt exact dezelfde, precies voorgeschreven koffie, hamburger, pilsje geserveerd. Een uniformisering van de steden. Ideaal voor vormloos, ontworteld, fantasieloos en angstig volk. Verschrikkelijk voor mij.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:26 schreef LXIV het volgende:
Dat was natuurlijk een beetje een over-the-top reactie van mij. Maar ik wilde alleen maar duidelijk maken dat het echt geen hoge kwaliteits koffie is.. Dat het goed te zuipen is kan best, maar wat starbucks (vooral in Amerika) zo'n succes maakt is de mooi ingerichte winkels en de emotionele waarde die starbucks aan hun merk koppelt. Wat ze overigens heel goed doen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:27 schreef nozem het volgende:
[..]
Het is uitgebreid behandeld tijdens jouw reclame studie, dus jij kan het weten?
En als ik Starbucks koffie toevallig prima te zuipen vind? En hele volksstammen met mij? Weet jij wat er in kantoren en op onderwijsinstellingen uit de Douwe Egberts-automaat komt?
Dat valt ook wel mee...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:29 schreef nozem het volgende:
[..]
Precies, je moet goed zoeken. Het is er wel, maar waar?
Dat is nu de meerwaarde van een keten. Je hoeft niet meer te zoeken en de kwaliteit is stabiel.
Ze verkopen illegale drugs in coffeeshops?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Er zijn mensen die graag een koffieshop willen waar ze ook daadwerkelijk koffie verkopen i.p.v. illegale drugs!
Jaquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:36 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ze verkopen illegale drugs in coffeeshops?
Klopt, maar niet los van de marketingquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:34 schreef MuRKie het volgende:
Dat jij en je volksstam het lekker vindt staat compleet los van de kwaliteit
Droeftoeter
Achjoh, je gelooft toch zelf niet dat al dat McDonalds/V&D/Starbucks volk een goede espresso kan herkennen als hun leven ervan afhangt?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:35 schreef McKillem het volgende:
Al blijft het natuurlijk wel een kwestie van smaak.
Wil je nou een ambachtelijk kopje cappucino of een hap/slok ochtendlaxatief in vloeibare vorm?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:36 schreef petre86 het volgende:
Als het personeel op de huidige SB's eens zou leren om een beetje tempo te maken en niet op zijn elfzesendertigste-tempo rustig 10 minuten doet over een bak cappucino...
Nee en dat zeg ik nou juistquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:39 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Klopt, maar niet los van de marketing
Rightquote:
Truequote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
Achjoh, je gelooft toch zelf niet dat al dat McDonalds/V&D/Starbucks volk een goede espresso kan herkennen als hun leven ervan afhangt?
Ik zeg nergens dat Starbucks topkwaliteit levert. Ik zeg dat het prima te zuipen is. En dat is het ook. Jij zei dat het slechte koffie is. Dat is het niet. Dat is wat er doorgaans in Nederland geschonken wordt. Voor de emotionele waarde en de mooi ingerichte winkels - dat valt overigens best mee - ben ik niet echt gevoelig. (ook al zul jij op je opleiding vast geleerd hebben dat ik dat onbewust WEL ben.)quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:34 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk een beetje een over-the-top reactie van mij. Maar ik wilde alleen maar duidelijk maken dat het echt geen hoge kwaliteits koffie is.. Dat het goed te zuipen is kan best, maar wat starbucks (vooral in Amerika) zo'n succes maakt is de mooi ingerichte winkels en de emotionele waarde die starbucks aan hun merk koppelt. Wat ze overigens heel goed doen.
Maar ga nou niet doen alsof jij vet goed weet dat starbucks echte kwaliteit levert en mij uitlachen omdat ik zogenaamd niet weet hoe marketing werktDat jij en je volksstam het lekker vindt staat compleet los van de kwaliteit
Droeftoeter
Ja en dus omdat er zoveel mensen kiezen voor Starbucks, kan het makkelijk uit voor ze om zich nog meer in Nederland te vestigenquote:
Net zoals je nu al op heeeeeeeel veel plaatsen in Nederland een prima bak koffie kunt halen voor een fractie van de prijs. En wie weet zelfs betere koffie dan die Starbucks-opgeleukte-glittertjes-drek. En tóch zit je te springen om een Starbucks. Ik zou mezelf idd maar eens goed afvragen hoe gevoelig je nu precies bent voor merkwaarde en het gevoel dat SB probeert te verkopen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:44 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat Starbucks topkwaliteit levert. Ik zeg dat het prima te zuipen is.
Ja, maar dat is niet mijn punt johquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja en dus omdat er zoveel mensen kiezen voor Starbucks, kan het makkelijk uit voor ze om zich nog meer in Nederland te vestigen
Inderdaad! En jij zegt dat je dat niet bent, maar daarom is het ook onbewust..quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:44 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat Starbucks topkwaliteit levert. Ik zeg dat het prima te zuipen is. En dat is het ook. Jij zei dat het slechte koffie is. Dat is het niet. Dat is wat er doorgaans in Nederland geschonken wordt. Voor de emotionele waarde en de mooi ingerichte winkels - dat valt overigens best mee - ben ik niet echt gevoelig. (ook al zul jij op je opleiding vast geleerd hebben dat ik dat onbewust WEL ben.)
Ik wil dat ze net zo snel werken als al hun buitenlandse collega's wèl kunnen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wil je nou een ambachtelijk kopje cappucino of een hap/slok ochtendlaxatief in vloeibare vorm?
Opgeleukte glittertjesdrek? Mensen die eigenlijk niet van de smaak van koffiebonen houden kunnen ook bij SB terecht, dat klopt. Het aanbod is divers, je kunt er ook pikzwarte koffie drinken. En ik weet dat er genoeg plekken zijn in Nederland waar je prima koffie kunt halen, in een beetje restaurant of kroeg is de koffie doorgaans redelijk tot uitstekend. Als ik met het OV reis heb ik daar echter geen tijd voor, dan wil ik gewoon een beker goede koffie, en SB heeft betere koffie dan de Kiosk of Le Pain.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Net zoals je nu al op heeeeeeeel veel plaatsen in Nederland een prima bak koffie kunt halen voor een fractie van de prijs. En wie weet zelfs betere koffie dan die Starbucks-opgeleukte-glittertjes-drek. En tóch zit je te springen om een Starbucks. Ik zou mezelf idd maar eens goed afvragen hoe gevoelig je nu precies bent voor merkwaarde en het gevoel dat SB probeert te verkopen.
Op de stations is alles al van Servex (quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:02 schreef McKillem het volgende:
[..]
Starbucks = caffeine houdende troep alleen gemaakt om op grote schaal bij de gemiddelde amerikaan in de smaak te vallen. Maw: Zoete, vette ellende wat de naam koffie mijn insziens niet mag dragen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ze hebben ook gewone zwarte koffie...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:08 schreef r2dGeert het volgende:
[..]
Starbucks = caffeine houdende troep alleen gemaakt om op grote schaal bij de gemiddelde amerikaan in de smaak te vallen. Maw: Zoete, vette ellende wat de naam koffie mijn insziens niet mag dragen.
West-europa heeft een veel langer historie op het gebied van koffie, de enige reden waarom SB bij de huidige generatie in de smaak valt is omdat ze zoete troep verkopen welke passen in het rijtje Breezer/cola/zoete witte wijn (canei) en geen koffie genoemd mag worden.
Zolang ze het in hun shops een beetje brengen alsof het ambachtelijk bereid wordt slikt de doornsee amerikaan (en nu dus ook nederlander) het als 'zoete' koek.
Optyfen met die zooi
Wat nog steeds een bak ellende betekent zolang je het bij SB aanschaftquote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:11 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ze hebben ook gewone zwarte koffie...
Er is anders niks mee.. In NL trouwens nog niet geprobeerd.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:12 schreef r2dGeert het volgende:
[..]
Wat nog steeds een bak ellende betekent zolang je het bij SB aanschaft
Gelukkig kan iedereen dat voor zichzelf bepalen. Ik vind koffie van de SB een goddelijke uitvinding.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:12 schreef r2dGeert het volgende:
[..]
Wat nog steeds een bak ellende betekent zolang je het bij SB aanschaft
Nee, iemand die "gedwongen" bij Starbucks of een andere megaketen werkt is onvrij omdat zijn doen en laten tot in hoge mate wordt voorgeschreven door het hoofdkantoor, inclusief vriendelijk glimlachen naar de klant. Dat is wat ik schrijf.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:30 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Dus jij bent een 'vrij mens' omdat je weigert Starbucks coffee te kopen?
Sorry hoor maar die automatenkoffie is echt niet te drinken. Op mijn werk heb ik een DE apparaat staan met die pakken met geconcentreerde koffie erin. Ik heb echt nog nooit zulke vieze koffie geproefd. Het kan aan allerlei instellingen liggen, maar de kleur en hitte zijn goed, maar o wee als je het in je mond neemt. Echt viezer dan dit heb ik nog nooit koffie geproefd.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:31 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ranzige koffie.
Ik heb iig nog geen enkel bedrijf meegemaakt waar de koffie uit de automaat goed was.
En dat er geen DE in zit dat proef je ook direct.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:50 schreef zatoichi het volgende:
En dat de koffie in Nederland goed is is sowieso niet waar; Nederland is het land van de Senseo drinkers "omdat het lekker makkelijk is". De gemiddelde kroeg heeft een slappen bak, en alleen in speciale koffiebars kun je goede koffie krijgen en is het sowieso de helft van de tijd nog niet goed genoeg.
Dan is starbucks toch echt een duidelijke verbetering ten opzichte van het gemiddelde
Euh... wat heeft de koffiesfeer in NL te maken met wat mensen THUIS hebben staan? Senseodrinkers zijn geen koffieliefhebbers.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Sorry hoor maar die automatenkoffie is echt niet te drinken. Op mijn werk heb ik een DE apparaat staan met die pakken met geconcentreerde koffie erin. Ik heb echt nog nooit zulke vieze koffie geproefd. Het kan aan allerlei instellingen liggen, maar de kleur en hitte zijn goed, maar o wee als je het in je mond neemt. Echt viezer dan dit heb ik nog nooit koffie geproefd.
En dat de koffie in Nederland goed is is sowieso niet waar; Nederland is het land van de Senseo drinkers "omdat het lekker makkelijk is". De gemiddelde kroeg heeft een slappen bak, en alleen in speciale koffiebars kun je goede koffie krijgen en is het sowieso de helft van de tijd nog niet goed genoeg.
Dan is starbucks toch echt een duidelijke verbetering ten opzichte van het gemiddelde
Dat moet de Starbucks in Macy's zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:57 schreef Karina het volgende:
Ik ben in New York bij zo'n Starbucks geweest, ik vond de koffie nou niet echt om over naar huis te schrijven. Ik had een espresso genomen het leek meer op gewone koffie, ik vond het echt helemaal niets.
Verder kan ik me herinneren dat op een of andere manier het nogal onduidelijk was waar je moest bestellen, betalen en vervolgens je koffie kreeg, nogal rommelig allemaal.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig kan iedereen dat voor zichzelf bepalen. Ik vind koffie van de SB een goddelijke uitvinding.
Met hemquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:21 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Starbucks is kwalitatief helemaal geen goede koffie! Het is het marketing concept en de beleving in zo'n zaak die het geheel wat omhoog krikken maar de koffie is slechter dan een bakkie Douwe Egberts. En ik kan het weten want dat is uitgebreid behandeld gedurende mijn reclame studie.. Starbucks is niets anders dan goede marketing
en met hem, meer valt er niet aan toe te voegen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:08 schreef r2dGeert het volgende:
[..]
Starbucks = caffeine houdende troep alleen gemaakt om op grote schaal bij de gemiddelde amerikaan in de smaak te vallen. Maw: Zoete, vette ellende wat de naam koffie mijn insziens niet mag dragen.
West-europa heeft een veel langer historie op het gebied van koffie, de enige reden waarom SB bij de huidige generatie in de smaak valt is omdat ze zoete troep verkopen welke passen in het rijtje Breezer/cola/zoete witte wijn (canei)/magnetronmaaltijden/McDonalds en andere fast-food troep en geen koffie genoemd mag worden.
Zolang ze het in hun shops een beetje brengen alsof het ambachtelijk bereid wordt slikt de doornsee amerikaan (en nu dus ook nederlander) het als 'zoete' koek.
Optyfen met die zooi
En dan is je leven volmaakt!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:54 schreef KillerRabbit75 het volgende:
Dan kan ik ook hier eindelijk een caramel latte macchiato frappucino bestellen, met ijs.
Nee hoor.. check http://www.koffieengezondheid.nlquote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:02 schreef servus_universitas het volgende:
Koffie is sowieso erg slecht voor je, maar dat terzijde.
Man, waar heb je het over? We hebben het over een koffie-keten! Hoeveel kleine gespecialeerde koffiewinkels ken je waar je, als je 's morgens op weg naar je werk wilt, snel een kop koffie kan halen als je wilt? En hoeveel daarvan gaan failliet door Starbucks? En hebben al die kleine koffiewinkeltjes een uitgebreid assortiment? Nee, totaal niet. En er gaat geen een gespecialiseerde koffiewinkel failliet door Starbucks. Zowel Starbucks als het kleine koffiewinkeltje heeft zijn eigen doelgroep. Sterker nog: de kleine zelfstandige kan zich onderscheiden door een beter produkt dan Starbucks aan te bieden als de vraag naar (betere) koffie gestimuleerd wordt. Er zijna ltijd mensen die willen betalen voor wat meer kwailiteit.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, iemand die "gedwongen" bij Starbucks of een andere megaketen werkt is onvrij omdat zijn doen en laten tot in hoge mate wordt voorgeschreven door het hoofdkantoor, inclusief vriendelijk glimlachen naar de klant. Dat is wat ik schrijf.
En dit in tegenstelling tot de uitbater die eigenaar is van zijn eigen pand en daar op zijn eigen manier koffie verkoopt. Maar ik begrijp heel goed dat veel mensen moeite hebben het verschil te zien tussen vrijheid en onvrijheid, aangezien ze met het eerste begrip vrijwel onbekend zijn.
Voor jouw informatie: Vrijheid is eigenlijk een heel vreemd concept, het betekent dat je -in grote mate, want 100% vrijheid bestaat niet- mag bepalen wat je doet. Dus je handelen komt niet voort uit het handboek company policy, de "hamburger-academy", de EU-regelgeving maar helemaal uit jezelf en je gezond verstand. Het klinkt heel raar en eng, en dat is het ook wel een beetje, want het maakt je ook zelf verantwoordelijk voor wat je doet!!
Vroeger was vrijheid iets heel normaals, maar naarmate de welvaart steeg en het geloof in God daalde werden de mensen steeds onzekerder en angstiger. Ze hadden behoefte aan houvast en dat hebben ze ook gekregen. Alles werd zo steeds beter en uitgebreider voorgeschreven en je wist dus altijd precies wat je mdoen moest! Duidelijk en gemakkelijk.
Helaas zijn er nog een paar ouderwetse spelbrekers, die door hun recalcitrante gedrag dit allemaal niks vinden. Helemaal niet gezellig, altijd wat te mopperen. Gelukkig voor jou sterft "onze" soort snel uit en kunnen jullie straks ffijn aanloggen op de Grote Centrale Server.
Dat is een website van de de Vereniging van Nederlandse Koffiebranders en Theepakkers (VNKT), volgens hun website "behartigt [de VNKT] de gemeenschappelijke belangen van Nederlandse Koffiebranders en Theepakkers." Lijkt me niet bepaald onpartijdigquote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:03 schreef Ravage het volgende:
[..]
Nee hoor.. check http://www.koffieengezondheid.nl
Weet ikquote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:20 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat is een website van de de Vereniging van Nederlandse Koffiebranders en Theepakkers (VNKT), volgens hun website "behartigt [de VNKT] de gemeenschappelijke belangen van Nederlandse Koffiebranders en Theepakkers." Lijkt me niet bepaald onpartijdig.
Behandelen ze tijdens zo´n studie de smaak van koffie? Tuurlijk is Starbucks goede marketing en gaat het om het verkopen van een "beleving", maar dat geldt toch even goed voor de door jou genoemde DE? Ze hebben heerlijke koffie bij Starbucks, en ik spreek uit ervaring. Het is alleen wel tamelijk duur. En er zijn inderdaad genoeg cafe´s waar ze ook goede koffie schenken (tenminste: de cafe´s waar een espresso-apparaat staat bediend door een kundig iemand, de gemiddelde kop snelfiltermaling is in veel cafe´s niet te zuipen), maar door de komst van Starbucks heb je alleen maar meer keuze. En als ze ook op een paar stations zitten hoef je tenminste niet meer die vieze Kiosk-koffie te drinken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:21 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Daar hebben ze trouwens ook lekkere koffie bij Ikea, uit een apparaat wat ter plekke de bonen maalt. Met klantenkaart is het gratis.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:24 schreef LXIV het volgende:
En bij bv de Ikea heb je toch een redelijk product voor niet veel geld.
Op zich ga ik een redelijk eind mee in je redenatie, maar je slaat een beetje door. Was er vroeger meer vrijheid? Wat een onzin, tenzij je we hier echt spreken over de tijd van de holbewoners. En dat van die behoefte aan houvast klopt wel, maar juist daar hadden de mensen vroeger God voor, en een bijbel die voorschreef wat je moest doen. Zo lag precies vast naar welke kerk je ging, welke school je bezocht, welke omroepgids je las, op welke politieke partij je stemde. Hadden de mensen toen meer vrijheid? En dan hebben we het over iets wat je leven beheerste, wat 24/7 doorging. Dat ze bij Starbucks allemaal hetzelfde schortje voor moeten en overal de koffie op dezelfde wijze bereiden is daar niet mee te vergelijken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, iemand die "gedwongen" bij Starbucks of een andere megaketen werkt is onvrij omdat zijn doen en laten tot in hoge mate wordt voorgeschreven door het hoofdkantoor, inclusief vriendelijk glimlachen naar de klant. Dat is wat ik schrijf.
En dit in tegenstelling tot de uitbater die eigenaar is van zijn eigen pand en daar op zijn eigen manier koffie verkoopt. Maar ik begrijp heel goed dat veel mensen moeite hebben het verschil te zien tussen vrijheid en onvrijheid, aangezien ze met het eerste begrip vrijwel onbekend zijn.
Voor jouw informatie: Vrijheid is eigenlijk een heel vreemd concept, het betekent dat je -in grote mate, want 100% vrijheid bestaat niet- mag bepalen wat je doet. Dus je handelen komt niet voort uit het handboek company policy, de "hamburger-academy", de EU-regelgeving maar helemaal uit jezelf en je gezond verstand. Het klinkt heel raar en eng, en dat is het ook wel een beetje, want het maakt je ook zelf verantwoordelijk voor wat je doet!!
Vroeger was vrijheid iets heel normaals, maar naarmate de welvaart steeg en het geloof in God daalde werden de mensen steeds onzekerder en angstiger. Ze hadden behoefte aan houvast en dat hebben ze ook gekregen. Alles werd zo steeds beter en uitgebreider voorgeschreven en je wist dus altijd precies wat je mdoen moest! Duidelijk en gemakkelijk.
Helaas zijn er nog een paar ouderwetse spelbrekers, die door hun recalcitrante gedrag dit allemaal niks vinden. Helemaal niet gezellig, altijd wat te mopperen. Gelukkig voor jou sterft "onze" soort snel uit en kunnen jullie straks ffijn aanloggen op de Grote Centrale Server.
Natuurlijk chargeer ik. Maar -naar mijn gevoel- bewegen we momenteel wel weer naar een toestand van minder vrijheid, zeker op de werkvloer. Als ik naar mijn eigen werk kijk: vroeger was dat veel minder gecentraliseerd en georganiseerd. Niet overal was beleid of regelgeving voor en je kon meestal zelfstandig doen wat je gezond verstand je ingaf. Nu moet ik voor iedere poep of scheet een formulier invullen, mag ik niet meer roken op bureau, wordt er minder gedronken, kennen we dingen als een SLA etc.. Als er vroeger in het gebouw iets mis was mocht ik dat door een van mijn eigen mensen laten maken, met een oude boor en een hamer die daar nu eenmaal lagen. Nu moet ik een compleet formulier de bureaucratie insturen en hopen dat er ooit iemand van de facilitaire dienst (uit Utrecht!) komt om het te maken. ZO is het over de hele breedte geworden.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op zich ga ik een redelijk eind mee in je redenatie, maar je slaat een beetje door. Was er vroeger meer vrijheid? Wat een onzin, tenzij je we hier echt spreken over de tijd van de holbewoners. En dat van die behoefte aan houvast klopt wel, maar juist daar hadden de mensen vroeger God voor, en een bijbel die voorschreef wat je moest doen. Zo lag precies vast naar welke kerk je ging, welke school je bezocht, welke omroepgids je las, op welke politieke partij je stemde. Hadden de mensen toen meer vrijheid? En dan hebben we het over iets wat je leven beheerste, wat 24/7 doorging. Dat ze bij Starbucks allemaal hetzelfde schortje voor moeten en overal de koffie op dezelfde wijze bereiden is daar niet mee te vergelijken.
Minder vrijheid op de werkvloer, dat ken ik. Maar volgens mij is dat een golfbeweging, Waar ik werk (TNT Post) gaan we terug naar de begindagen van de industriele revolutie, en het scientific management van dhr Taylor viert hier hoogtij. Als ik de toekomstplannen moet geloven wordt het hier straks een soort Modern Times...... En het is juist geen professionalisering. Doordat alle werkzaamheden in kleine stukjes worden gehakt en de volwaardige postbode langzaamaan verdwijnt, zijn er steeds minder mensen die alle facetten van het vak beheersen. Geen professionalisering, maar een machinebureaucratie.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk chargeer ik. Maar -naar mijn gevoel- bewegen we momenteel wel weer naar een toestand van minder vrijheid, zeker op de werkvloer. Als ik naar mijn eigen werk kijk: vroeger was dat veel minder gecentraliseerd en georganiseerd. Niet overal was beleid of regelgeving voor en je kon meestal zelfstandig doen wat je gezond verstand je ingaf. Nu moet ik voor iedere poep of scheet een formulier invullen, mag ik niet meer roken op bureau, wordt er minder gedronken, kennen we dingen als een SLA etc.. Als er vroeger in het gebouw iets mis was mocht ik dat door een van mijn eigen mensen laten maken, met een oude boor en een hamer die daar nu eenmaal lagen. Nu moet ik een compleet formulier de bureaucratie insturen en hopen dat er ooit iemand van de facilitaire dienst (uit Utrecht!) komt om het te maken. ZO is het over de hele breedte geworden.
Sommige mensen noemen het professionalisering. Voor mij gaat veel van de lol er af.
Eenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:57 schreef xeliminator het volgende:
starbucks mmmmmmmmm lekker duur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ook![]()
Jij gaat ook naar de McDonalds voor een portie echt lekkere friet met een echt lekkere hamburger die gemaakt is met liefde?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nouja, ik bedoel alleen maar te zeggen dat er mensen bestaan (ja, echt!) die enorm kunnen genieten van een kopje echt goede koffie. Gezet met liefde, door mensen die er hun specialiteit van hebben gemaakt om lekkere koffie te serveren. Da's wat anders dan die filter/senseo-koffie die de gemiddelde kroeg haar klanten voorschotelt. Niets ten nadele van de gemiddelde kroeg, overigens.
Er is markt voor, dus waarom daar dan niet op inspelen?
Of het per sé Starbucks moet zijn, dat is weer een andere vraag. Ik ken genoeg andere goede ketens die ook goede kwaliteit bieden, maar die zijn dan weer niet zo wijd verspreid en bekend als starbucks.
Hear hearquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 07:03 schreef Keltie het volgende:
[..]
Jij gaat ook naar de McDonalds voor een portie echt lekkere friet met een echt lekkere hamburger die gemaakt is met liefde?
Nee inderdaad, net zoals de koffie van Starbucks dat ook niet is.
Weet je waarom niet? Massa keten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |