quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:55 schreef McKillem het volgende:
Like wtf?
Blijkbaar zijn die marketingtechnisch niet zo goed bezig als SB he? Als er vraag naar is komt hetquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:55 schreef McKillem het volgende:
Wat is er mis met de reeds bestaande koffieketens?
http://www.nu.nl/news/1699713/32/Starbucks_op_NS-stations.htmlquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:57 schreef Misstique het volgende:
Komen er meer filialen dan die 2 op Schiphol? En zo ja, waar?.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:58 schreef McKillem het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/1699713/32/Starbucks_op_NS-stations.html
Dat is correct, maar ik heb de neiging ook niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:56 schreef Burdie het volgende:
Jij hebt duidelijk nog nooit starbucks koffie gedronken.
Ik wel maar ik vind de gemiddelde kwaliteit van kofie die je bij een coffeeshop treft, wat niet eens hun core-bussines is, beter dan van Starbucks.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:56 schreef Burdie het volgende:
Jij hebt duidelijk nog nooit starbucks koffie gedronken.
Eindelijkquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:58 schreef McKillem het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/1699713/32/Starbucks_op_NS-stations.html
Boehoequote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Doen mods nu ook al mee aan dit soort onnodige topicverbaggering?.
Het gaan me meer om de aanwezigheid van _nog_ zo'n massive keten die stiekems nergens over gaat. Intussen valt wel de hele persoonlijke allura die zo'n 3 mans koffiezaakje zoals wij die kennen helemaal weg.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn die marketingtechnisch niet zo goed bezig als SB he? Als er vraag naar is komt het.
Gelukkig hoef je er niet heen.
Noem jij dan aub eens een paar koffiezaken op waar ze koffie schenken die kwalitatief aan starbucks kunnen tippen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:02 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het gaan me meer om de aanwezigheid van _nog_ zo'n massive keten die stiekems nergens over gaat. Intussen valt wel de hele persoonlijke allura die zo'n 3 mans koffiezaakje zoals wij die kennen helemaal weg.
Want dit gaat natuurlijk wel de nodige zaakjes afbreken. Vooral in en om het station.
Douwe Egberts, Mac Donalds, De Brasserie, Bij mij thuis....quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Noem jij dan aub eens een paar koffiezaken op waar ze koffie schenken die kwalitatief aan starbucks kunnen tippen?.
Mac Donaldsquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Douwe Egberts, Mac Donalds, De Brasserie, Bij mij thuis....
Ik heb nog nooit bij starbucks gedronken, maar ik kan me niet voorstellen dat het beter smaakt als mijn gebruikelijke douwe egberts bakkie pleur bij de willekeurige koffiezaak.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Noem jij dan aub eens een paar koffiezaken op waar ze koffie schenken die kwalitatief aan starbucks kunnen tippen?.
Snap de sarcasme eens zeg....quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mac Donalds. Slootwater serveren ze daar!
En wat is dan het verschil met Starbucks?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mac Donalds. Slootwater serveren ze daar!
Hier ontbreekt geen woord aan.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:14 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het ook jammer dat zoveel gestandariseerd wordt. Nu nog is in Nederland iedere stad nog een beetje anders. Je hebt andere kroegen, andere koffietenten, andere restaurants waar mensen allemaal op hun eigen manier hun zaakje runnen.
Vragen of dit-of-dat restaurant in een bepaalde stad goed is kan, want ieder restaurant is weer anders. Je kunt ook aangenaam, (of minder aangenaam) verrast worden wanneer je naar een restaurant gaat.
Als het aan de mac/starbucks/etc fans ligt wordt dat in Nederland verleden tijd. Dan heb je in iedere stad of zelfs in iedere wijk een vast assortiment van fastfoodketens, koffieketens, uitgaansketens. En overal wordt exact dezelfde, precies voorgeschreven koffie, hamburger, pilsje geserveerd. Een uniformisering van de steden. Ideaal voor vormloos, ontworteld, fantasieloos en angstig volk. Verschrikkelijk voor mij.
Nouja, ik bedoel alleen maar te zeggen dat er mensen bestaan (ja, echt!) die enorm kunnen genieten van een kopje echt goede koffie. Gezet met liefde, door mensen die er hun specialiteit van hebben gemaakt om lekkere koffie te serveren. Da's wat anders dan die filter/senseo-koffie die de gemiddelde kroeg haar klanten voorschotelt. Niets ten nadele van de gemiddelde kroeg, overigensquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:12 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Snap de sarcasme eens zeg....
Wat ik goed vind, hoeft een ander niet goed te vinden.
Daarom is je vraag ook een beetje irrelevant.
Maar ik ken genoeg ketens die kwalitatief gezien betere koffie serveren dan Starbuck, nou èn?
equalevant? Ben je je eigen woorden aan het verzinnenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:55 schreef McKillem het volgende:
Like wtf?
Wat is er mis met de reeds bestaande koffieketens?
Waarom moeten we hier weer zo'n koffie equalevant van de Burgerking erbij hebben?
En allura?! wtf is datquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:02 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het gaan me meer om de aanwezigheid van _nog_ zo'n massive keten die stiekems nergens over gaat. Intussen valt wel de hele persoonlijke allura die zo'n 3 mans koffiezaakje zoals wij die kennen helemaal weg.
Want dit gaat natuurlijk wel de nodige zaakjes afbreken. Vooral in en om het station.
Je weet wat er staat. Niet huilen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:17 schreef Zuen het volgende:
[..]
equalevant? Ben je je eigen woorden aan het verzinnen
Dat is mooi voor Engeland, de VS en Japan.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:19 schreef zatoichi het volgende:
Wat een kritiek op Starbucks zeg;
De standaard koffie in Engeland is zo slap als hun thee sterk is... totdat starbucks er kwam
De standaard koffie in de VS stond standaard uren in een pot te vergaan.... totdat starbuck er kwam
De standaard koffie in Japan.... totdat starbucks er kwam en er tig rip-offs van die keten kwam
Het is misschien niet de allerbeste koffie in de wereld, maar het heeft de standaard toch echt een stuk omhoog gehaald waardoor 'de nieuwe koffiegelegenheden (zoals in bibliotheken (in Utrecht iig)) nu echt goeie cappucino's en espresso's serveren!
Starbucks is kwalitatief helemaal geen goede koffie! Het is het marketing concept en de beleving in zo'n zaak die het geheel wat omhoog krikken maar de koffie is slechter dan een bakkie Douwe Egberts. En ik kan het weten want dat is uitgebreid behandeld gedurende mijn reclame studie.. Starbucks is niets anders dan goede marketingquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat kan ik me inderdaad wel weer voorstellenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:19 schreef zatoichi het volgende:
Wat een kritiek op Starbucks zeg;
De standaard koffie in Engeland is zo slap als hun thee sterk is... totdat starbucks er kwam
De standaard koffie in de VS stond standaard uren in een pot te vergaan.... totdat starbuck er kwam
De standaard koffie in Japan.... totdat starbucks er kwam en er tig rip-offs van die keten kwam
Het is misschien niet de allerbeste koffie in de wereld, maar het heeft de standaard toch echt een stuk omhoog gehaald waardoor 'de nieuwe koffiegelegenheden (zoals in bibliotheken (in Utrecht iig)) nu echt goeie cappucino's en espresso's serveren!
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik erger me sowieso een beetje aan die koffiehoeren.
Het is godverdomme koffie man, een ordinair onwelriekend en bepaald niet smaakvol drankje met een zeker nut. Waarom moet er meteen zo'n "momentje" van worden gemaakt?
Waarom missen legio mensen hun trein omdat anderen zo nodig een ranzige bak AH to go koffie moeten bestellen. Thuis geen koffie? Op je werk niet?
"Ja maar dat is altijd m'n momentje in de trein, ik ben een echte genieter"
Met je bakkie ranspleur en je witte broodje kaas
Ja, want Nederland heeft dat niet nodig, want de koffie in Nederland is toch al van heel goede kwaliteit.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:20 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat is mooi voor Engeland, de VS en Japan.
Maar starbucks heeft dit land echt niet nodig.
Er zijn zat keten die kwalitatief uitstekende koffie zetten. Ieder net iets anders op hun eigen manier. Daar kan starbucks niets in verbeteren. Wel verminderen.
Prima kwaliteit, je moet gewoon weten waar te kijken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:24 schreef nozem het volgende:
[..]
Ja, want Nederland heeft dat niet nodig, want de koffie in Nederland is toch al van heel goede kwaliteit.
Het is uitgebreid behandeld tijdens jouw reclame studie, dus jij kan het weten?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:21 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Starbucks is kwalitatief helemaal geen goede koffie! Het is het marketing concept en de beleving in zo'n zaak die het geheel wat omhoog krikken maar de koffie is slechter dan een bakkie Douwe Egberts. En ik kan het weten want dat is uitgebreid behandeld gedurende mijn reclame studie.. Starbucks is niets anders dan goede marketing
Starbucks fanchiser worden daar kies je zelf voor, dus dat vind ik niet het argument.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:26 schreef LXIV het volgende:
Maar het meest verschrikkelijke zijn zulke ketens niet eens voor de klanten, maar voor de mensen die er werken. Want iedere Starbucksvestiging maakt een zelfstandige ondernemer zijn bedrijfje overbodig.
En iemand die bij zo'n keten werkt mag dus helemaal niks meer zelf bepalen. Hoe de koffie gezet wordt, zijn werkuren, de aankleding van de zaak, kortom alles, wordt door het hoofdkwartier aangewezen en zelfs regelmatig gecontroleerd! Zoveel mogelijk wordt geautomatiseerd en wat overblijft wordt door zo laag mogelijk betaalde arbeiders gedaan. Plus nog een stressende manager die aan zijn "targets" moet denken.
Het is -wederom- een trade-off tussen zekerheid en vrijheid, waarbij het gros weer massaal voor het eerste kiest. Een slavenvolk, dat zijn jullie van nature. En daarom is jullie haat jegens vrije mensen ook zo intens.
Precies, je moet goed zoeken. Het is er wel, maar waar?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:26 schreef McKillem het volgende:
[..]
Prima kwaliteit, je moet gewoon weten waar te kijken.
Dus jij bent een 'vrij mens' omdat je weigert Starbucks coffee te kopen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:26 schreef LXIV het volgende:
Maar het meest verschrikkelijke zijn zulke ketens niet eens voor de klanten, maar voor de mensen die er werken. Want iedere Starbucksvestiging maakt een zelfstandige ondernemer zijn bedrijfje overbodig.
En iemand die bij zo'n keten werkt mag dus helemaal niks meer zelf bepalen. Hoe de koffie gezet wordt, zijn werkuren, de aankleding van de zaak, kortom alles, wordt door het hoofdkwartier aangewezen en zelfs regelmatig gecontroleerd! Zoveel mogelijk wordt geautomatiseerd en wat overblijft wordt door zo laag mogelijk betaalde arbeiders gedaan. Plus nog een stressende manager die aan zijn "targets" moet denken.
Het is -wederom- een trade-off tussen zekerheid en vrijheid, waarbij het gros weer massaal voor het eerste kiest. Een slavenvolk, dat zijn jullie van nature. En daarom is jullie haat jegens vrije mensen ook zo intens.
Dat is toch precies hetzelfde als wat ik zeg! En wanneer het volk eenmaal gestarbuckiseerd is, durven ze niet meer bij een klein zaakje naar binnen, want onbekend met de vaste prijs en kwaliteit = risico = eng. Dus "moet" je wel gaan franchisen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:29 schreef McKillem het volgende:
[..]
Starbucks fanchiser worden daar kies je zelf voor, dus dat vind ik niet het argument.
Het gaat hem er meer om dat zodra starbucks alle stations gaat bezetten zullen er verrekte weinig kleine koffiezaakjes overblijven in en om stations.
Ranzige koffie.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:27 schreef nozem het volgende:
[..]
Het is uitgebreid behandeld tijdens jouw reclame studie, dus jij kan het weten?
En als ik Starbucks koffie toevallig prima te zuipen vind? En hele volksstammen met mij? Weet jij wat er in kantoren en op onderwijsinstellingen uit de Douwe Egberts-automaat komt?
Daar heb je een punt. Can't beat em join em.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is toch precies hetzelfde als wat ik zeg! En wanneer het volk eenmaal gestarbuckiseerd is, durven ze niet meer bij een klein zaakje naar binnen, want onbekend met de vaste prijs en kwaliteit = risico = eng. Dus "moet" je wel gaan franchisen.
Dit dus. He-le-maal.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:14 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het ook jammer dat zoveel gestandariseerd wordt. Nu nog is in Nederland iedere stad nog een beetje anders. Je hebt andere kroegen, andere koffietenten, andere restaurants waar mensen allemaal op hun eigen manier hun zaakje runnen.
Vragen of dit-of-dat restaurant in een bepaalde stad goed is kan, want ieder restaurant is weer anders. Je kunt ook aangenaam, (of minder aangenaam) verrast worden wanneer je naar een restaurant gaat.
Als het aan de mac/starbucks/etc fans ligt wordt dat in Nederland verleden tijd. Dan heb je in iedere stad of zelfs in iedere wijk een vast assortiment van fastfoodketens, koffieketens, uitgaansketens. En overal wordt exact dezelfde, precies voorgeschreven koffie, hamburger, pilsje geserveerd. Een uniformisering van de steden. Ideaal voor vormloos, ontworteld, fantasieloos en angstig volk. Verschrikkelijk voor mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |