abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60820325
Like wtf?
Wat is er mis met de reeds bestaande koffieketens?

Waarom moeten we hier weer zo'n koffie equalevant van de Burgerking erbij hebben?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:56:14 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60820347
Jij hebt duidelijk nog nooit starbucks koffie gedronken .
KuikenGuppy
pi_60820348
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:55 schreef McKillem het volgende:
Like wtf?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_60820372
Komen er meer filialen dan die 2 op Schiphol? En zo ja, waar? .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_60820380
quote:

Blijkbaar zijn die marketingtechnisch niet zo goed bezig als SB he? Als er vraag naar is komt het .

Gelukkig hoef je er niet heen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:57:51 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60820382
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:56 schreef -J-D- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Doen mods nu ook al mee aan dit soort onnodige topicverbaggering? .
KuikenGuppy
pi_60820400
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:57 schreef Misstique het volgende:
Komen er meer filialen dan die 2 op Schiphol? En zo ja, waar? .
http://www.nu.nl/news/1699713/32/Starbucks_op_NS-stations.html
pi_60820418
Go hard or go home
pi_60820437
Starbucks fan-boys
pi_60820449
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:56 schreef Burdie het volgende:
Dat is correct, maar ik heb de neiging ook niet.
pi_60820456
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:56 schreef Burdie het volgende:
Ik wel maar ik vind de gemiddelde kwaliteit van kofie die je bij een coffeeshop treft, wat niet eens hun core-bussines is, beter dan van Starbucks.

In de VS en andere koffie-ontwikkelingslanden is het een prima zaak maar in West-Europa zijn ze overbodig.
pi_60820461
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_60820480
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Doen mods nu ook al mee aan dit soort onnodige topicverbaggering? .
Boehoe
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:02:21 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60820484
ahja komen er weer starbucks fillialen bij? Ik zoek al een tijdje naar een goeie winkel om sokken en kantoorspullen te kopen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_60820493
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn die marketingtechnisch niet zo goed bezig als SB he? Als er vraag naar is komt het .

Gelukkig hoef je er niet heen .
Het gaan me meer om de aanwezigheid van _nog_ zo'n massive keten die stiekems nergens over gaat. Intussen valt wel de hele persoonlijke allura die zo'n 3 mans koffiezaakje zoals wij die kennen helemaal weg.
Want dit gaat natuurlijk wel de nodige zaakjes afbreken. Vooral in en om het station.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:02:56 #16
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_60820504
Die milkshakes of hoe heten die dingen zijn wel te pruimen. Ik drink verder alleen maar koude koffie (=cola) dus ik kom dr verder niet
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:04:07 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60820537
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:02 schreef McKillem het volgende:

[..]

Het gaan me meer om de aanwezigheid van _nog_ zo'n massive keten die stiekems nergens over gaat. Intussen valt wel de hele persoonlijke allura die zo'n 3 mans koffiezaakje zoals wij die kennen helemaal weg.
Want dit gaat natuurlijk wel de nodige zaakjes afbreken. Vooral in en om het station.
Noem jij dan aub eens een paar koffiezaken op waar ze koffie schenken die kwalitatief aan starbucks kunnen tippen? .
KuikenGuppy
pi_60820582
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Noem jij dan aub eens een paar koffiezaken op waar ze koffie schenken die kwalitatief aan starbucks kunnen tippen? .
Douwe Egberts, Mac Donalds, De Brasserie, Bij mij thuis....
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:07:24 #19
199787 Schatgraver
The Ice Cream Man
pi_60820612
Starbucks
I'm down for you so ride with me
My enemies your enemies
Cause you ain't never had a friend like me
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:09:30 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60820671
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:06 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Douwe Egberts, Mac Donalds, De Brasserie, Bij mij thuis....
Mac Donalds . Slootwater serveren ze daar!
KuikenGuppy
pi_60820687
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:00 schreef Remzz het volgende:
Starbucks fan-boys
En dan met je geile Apple internetten bij Starbucks.
pi_60820735
quote:

[..]

Ik heb nog nooit bij starbucks gedronken, maar ik kan me niet voorstellen dat het beter smaakt als mijn gebruikelijke douwe egberts bakkie pleur bij de willekeurige koffiezaak.
pi_60820738
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Snap de sarcasme eens zeg....

Wat ik goed vind, hoeft een ander niet goed te vinden.
Daarom is je vraag ook een beetje irrelevant.

Maar ik ken genoeg ketens die kwalitatief gezien betere koffie serveren dan Starbuck, nou èn?
pi_60820739
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

En wat is dan het verschil met Starbucks?

Het enige wat ik kan bedenken is dat McDonalds wat minder vraagt voor zijn slootwater.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:14:00 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60820787
Ik vind het ook jammer dat zoveel gestandariseerd wordt. Nu nog is in Nederland iedere stad nog een beetje anders. Je hebt andere kroegen, andere koffietenten, andere restaurants waar mensen allemaal op hun eigen manier hun zaakje runnen.
Vragen of dit-of-dat restaurant in een bepaalde stad goed is kan, want ieder restaurant is weer anders. Je kunt ook aangenaam, (of minder aangenaam) verrast worden wanneer je naar een restaurant gaat.

Als het aan de mac/starbucks/etc fans ligt wordt dat in Nederland verleden tijd. Dan heb je in iedere stad of zelfs in iedere wijk een vast assortiment van fastfoodketens, koffieketens, uitgaansketens. En overal wordt exact dezelfde, precies voorgeschreven koffie, hamburger, pilsje geserveerd. Een uniformisering van de steden. Ideaal voor vormloos, ontworteld, fantasieloos en angstig volk. Verschrikkelijk voor mij.
The End Times are wild
pi_60820830
Eindelijk
pi_60820865
Ik vond het een uitkomst in NYC. Op elke hoek van de straat een Starbucks. Keuze uit wel 50 verschillende varianten. Heerlijke ijskoffie (dat is een zeldzaamheid) en zelfs prima broodjes en bagels.

Laat maar komen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_60820879
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:14 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het ook jammer dat zoveel gestandariseerd wordt. Nu nog is in Nederland iedere stad nog een beetje anders. Je hebt andere kroegen, andere koffietenten, andere restaurants waar mensen allemaal op hun eigen manier hun zaakje runnen.
Vragen of dit-of-dat restaurant in een bepaalde stad goed is kan, want ieder restaurant is weer anders. Je kunt ook aangenaam, (of minder aangenaam) verrast worden wanneer je naar een restaurant gaat.

Als het aan de mac/starbucks/etc fans ligt wordt dat in Nederland verleden tijd. Dan heb je in iedere stad of zelfs in iedere wijk een vast assortiment van fastfoodketens, koffieketens, uitgaansketens. En overal wordt exact dezelfde, precies voorgeschreven koffie, hamburger, pilsje geserveerd. Een uniformisering van de steden. Ideaal voor vormloos, ontworteld, fantasieloos en angstig volk. Verschrikkelijk voor mij.
Hier ontbreekt geen woord aan.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:17:22 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60820883
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:12 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Snap de sarcasme eens zeg....

Wat ik goed vind, hoeft een ander niet goed te vinden.
Daarom is je vraag ook een beetje irrelevant.

Maar ik ken genoeg ketens die kwalitatief gezien betere koffie serveren dan Starbuck, nou èn?
Nouja, ik bedoel alleen maar te zeggen dat er mensen bestaan (ja, echt!) die enorm kunnen genieten van een kopje echt goede koffie. Gezet met liefde, door mensen die er hun specialiteit van hebben gemaakt om lekkere koffie te serveren. Da's wat anders dan die filter/senseo-koffie die de gemiddelde kroeg haar klanten voorschotelt. Niets ten nadele van de gemiddelde kroeg, overigens .
Er is markt voor, dus waarom daar dan niet op inspelen?
Of het per sé Starbucks moet zijn, dat is weer een andere vraag. Ik ken genoeg andere goede ketens die ook goede kwaliteit bieden, maar die zijn dan weer niet zo wijd verspreid en bekend als starbucks.
KuikenGuppy
pi_60820894
quote:
Like wtf?

Waarom moeten we hier weer zo'n koffie equalevant van de Burgerking erbij hebben?
equalevant? Ben je je eigen woorden aan het verzinnen
zakelijk
pi_60820928
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:02 schreef McKillem het volgende:

[..]

En allura?! wtf is dat
zakelijk
pi_60820936
Wat een kritiek op Starbucks zeg;
De standaard koffie in Engeland is zo slap als hun thee sterk is... totdat starbucks er kwam
De standaard koffie in de VS stond standaard uren in een pot te vergaan.... totdat starbuck er kwam
De standaard koffie in Japan.... totdat starbucks er kwam en er tig rip-offs van die keten kwam

Het is misschien niet de allerbeste koffie in de wereld, maar het heeft de standaard toch echt een stuk omhoog gehaald waardoor 'de nieuwe koffiegelegenheden (zoals in bibliotheken (in Utrecht iig)) nu echt goeie cappucino's en espresso's serveren!
pi_60820942
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:17 schreef Zuen het volgende:

[..]

equalevant? Ben je je eigen woorden aan het verzinnen
Je weet wat er staat. Niet huilen.
pi_60820971
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:19 schreef zatoichi het volgende:
De standaard koffie in Engeland is zo slap als hun thee sterk is... totdat starbucks er kwam
De standaard koffie in de VS stond standaard uren in een pot te vergaan.... totdat starbuck er kwam
De standaard koffie in Japan.... totdat starbucks er kwam en er tig rip-offs van die keten kwam

Het is misschien niet de allerbeste koffie in de wereld, maar het heeft de standaard toch echt een stuk omhoog gehaald waardoor 'de nieuwe koffiegelegenheden (zoals in bibliotheken (in Utrecht iig)) nu echt goeie cappucino's en espresso's serveren!
Dat is mooi voor Engeland, de VS en Japan.
Maar starbucks heeft dit land echt niet nodig.
Er zijn zat keten die kwalitatief uitstekende koffie zetten. Ieder net iets anders op hun eigen manier. Daar kan starbucks niets in verbeteren. Wel verminderen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:21:30 #35
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60820990
quote:

[..]

Starbucks is kwalitatief helemaal geen goede koffie! Het is het marketing concept en de beleving in zo'n zaak die het geheel wat omhoog krikken maar de koffie is slechter dan een bakkie Douwe Egberts. En ik kan het weten want dat is uitgebreid behandeld gedurende mijn reclame studie.. Starbucks is niets anders dan goede marketing
pi_60820994
Ik erger me sowieso een beetje aan die koffiehoeren.

Het is godverdomme koffie man, een ordinair onwelriekend en bepaald niet smaakvol drankje met een zeker nut. Waarom moet er meteen zo'n "momentje" van worden gemaakt?

Waarom missen legio mensen hun trein omdat anderen zo nodig een ranzige bak AH to go koffie moeten bestellen. Thuis geen koffie? Op je werk niet?

"Ja maar dat is altijd m'n momentje in de trein, ik ben een echte genieter"

Met je bakkie ranspleur en je witte broodje kaas
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60821023
Starfucking!!!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:23:53 #38
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60821047
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:19 schreef zatoichi het volgende:

Dat kan ik me inderdaad wel weer voorstellen
Andere koffie ketens proberen zich te onderscheiden van de grote ketens in kwaliteit, want in prijs zal ze dat niet lukken..
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:24:33 #39
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_60821064
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik erger me sowieso een beetje aan die koffiehoeren.

Het is godverdomme koffie man, een ordinair onwelriekend en bepaald niet smaakvol drankje met een zeker nut. Waarom moet er meteen zo'n "momentje" van worden gemaakt?

Waarom missen legio mensen hun trein omdat anderen zo nodig een ranzige bak AH to go koffie moeten bestellen. Thuis geen koffie? Op je werk niet?

"Ja maar dat is altijd m'n momentje in de trein, ik ben een echte genieter"

Met je bakkie ranspleur en je witte broodje kaas
pi_60821071
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:20 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat is mooi voor Engeland, de VS en Japan.
Maar starbucks heeft dit land echt niet nodig.
Er zijn zat keten die kwalitatief uitstekende koffie zetten. Ieder net iets anders op hun eigen manier. Daar kan starbucks niets in verbeteren. Wel verminderen.
Ja, want Nederland heeft dat niet nodig, want de koffie in Nederland is toch al van heel goede kwaliteit.
pi_60821127
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:24 schreef nozem het volgende:

[..]

Ja, want Nederland heeft dat niet nodig, want de koffie in Nederland is toch al van heel goede kwaliteit.
Prima kwaliteit, je moet gewoon weten waar te kijken.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:26:52 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60821131
Maar het meest verschrikkelijke zijn zulke ketens niet eens voor de klanten, maar voor de mensen die er werken. Want iedere Starbucksvestiging maakt een zelfstandige ondernemer zijn bedrijfje overbodig.

En iemand die bij zo'n keten werkt mag dus helemaal niks meer zelf bepalen. Hoe de koffie gezet wordt, zijn werkuren, de aankleding van de zaak, kortom alles, wordt door het hoofdkwartier aangewezen en zelfs regelmatig gecontroleerd! Zoveel mogelijk wordt geautomatiseerd en wat overblijft wordt door zo laag mogelijk betaalde arbeiders gedaan. Plus nog een stressende manager die aan zijn "targets" moet denken.

Het is -wederom- een trade-off tussen zekerheid en vrijheid, waarbij het gros weer massaal voor het eerste kiest. Een slavenvolk, dat zijn jullie van nature. En daarom is jullie haat jegens vrije mensen ook zo intens.
The End Times are wild
pi_60821146
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:21 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Starbucks is kwalitatief helemaal geen goede koffie! Het is het marketing concept en de beleving in zo'n zaak die het geheel wat omhoog krikken maar de koffie is slechter dan een bakkie Douwe Egberts. En ik kan het weten want dat is uitgebreid behandeld gedurende mijn reclame studie.. Starbucks is niets anders dan goede marketing
Het is uitgebreid behandeld tijdens jouw reclame studie, dus jij kan het weten?

En als ik Starbucks koffie toevallig prima te zuipen vind? En hele volksstammen met mij? Weet jij wat er in kantoren en op onderwijsinstellingen uit de Douwe Egberts-automaat komt?
pi_60821196
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:26 schreef LXIV het volgende:
Maar het meest verschrikkelijke zijn zulke ketens niet eens voor de klanten, maar voor de mensen die er werken. Want iedere Starbucksvestiging maakt een zelfstandige ondernemer zijn bedrijfje overbodig.

En iemand die bij zo'n keten werkt mag dus helemaal niks meer zelf bepalen. Hoe de koffie gezet wordt, zijn werkuren, de aankleding van de zaak, kortom alles, wordt door het hoofdkwartier aangewezen en zelfs regelmatig gecontroleerd! Zoveel mogelijk wordt geautomatiseerd en wat overblijft wordt door zo laag mogelijk betaalde arbeiders gedaan. Plus nog een stressende manager die aan zijn "targets" moet denken.

Het is -wederom- een trade-off tussen zekerheid en vrijheid, waarbij het gros weer massaal voor het eerste kiest. Een slavenvolk, dat zijn jullie van nature. En daarom is jullie haat jegens vrije mensen ook zo intens.
Starbucks fanchiser worden daar kies je zelf voor, dus dat vind ik niet het argument.
Het gaat hem er meer om dat zodra starbucks alle stations gaat bezetten zullen er verrekte weinig kleine koffiezaakjes overblijven in en om stations.
pi_60821200
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:26 schreef McKillem het volgende:

[..]

Prima kwaliteit, je moet gewoon weten waar te kijken.
Precies, je moet goed zoeken. Het is er wel, maar waar?

Dat is nu de meerwaarde van een keten. Je hoeft niet meer te zoeken en de kwaliteit is stabiel.
pi_60821230
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:26 schreef LXIV het volgende:

Dus jij bent een 'vrij mens' omdat je weigert Starbucks coffee te kopen?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:31:10 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60821244
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:29 schreef McKillem het volgende:

[..]

Starbucks fanchiser worden daar kies je zelf voor, dus dat vind ik niet het argument.
Het gaat hem er meer om dat zodra starbucks alle stations gaat bezetten zullen er verrekte weinig kleine koffiezaakjes overblijven in en om stations.
Dat is toch precies hetzelfde als wat ik zeg! En wanneer het volk eenmaal gestarbuckiseerd is, durven ze niet meer bij een klein zaakje naar binnen, want onbekend met de vaste prijs en kwaliteit = risico = eng. Dus "moet" je wel gaan franchisen.
The End Times are wild
pi_60821245
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:27 schreef nozem het volgende:

[..]

Het is uitgebreid behandeld tijdens jouw reclame studie, dus jij kan het weten?

En als ik Starbucks koffie toevallig prima te zuipen vind? En hele volksstammen met mij? Weet jij wat er in kantoren en op onderwijsinstellingen uit de Douwe Egberts-automaat komt?
Ranzige koffie.
Ik heb iig nog geen enkel bedrijf meegemaakt waar de koffie uit de automaat goed was.
En dat er geen DE in zit dat proef je ook direct.
pi_60821277
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is toch precies hetzelfde als wat ik zeg! En wanneer het volk eenmaal gestarbuckiseerd is, durven ze niet meer bij een klein zaakje naar binnen, want onbekend met de vaste prijs en kwaliteit = risico = eng. Dus "moet" je wel gaan franchisen.
Daar heb je een punt. Can't beat em join em.
pi_60821298
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:14 schreef LXIV het volgende:

Dit dus. He-le-maal.

Schijtziek wordt je van de Blokkers, de HEMA's, de V&D's, de Marskramers en de C&A's. Om er maar eens een paar te noemen. Grijze middelmatige meuk. De terreur van de middelmaat. Maar goed, we hebben het hier over hetzelfde volk dat Grijs 1 in het zadel heeft gehesen dus misschien moeten we ook niet te hoge verwachtingen hebben op dat vlak.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')