abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60821974
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:46 schreef The_End het volgende:
De kroeg is niet het eigendom van de roker.
Nee, van de eigenaar.
quote:
Er komen rokers en niet-rokers samen.
Dat is dan hun keuze. De eigenaar kan op zijn beurt weer kiezen wat er mag en wat er niet mag in zijn kroeg. De rokers en niet-rokers kunnen daarop beslissen wel of niet te komen.
quote:
De rokers veroorzaken overlast voor de niet-rokers.
Nee hoor. Overlast is per definitie iets wat je niet zelf opzoekt.
quote:
Omdat het asociaal is om midden in een gesprek weg te lopen, omdat je vind dat je wat beters te doen hebt.
Ik ben wel bereid om te multitasken, maar dat schijnt van overheidswege te moeten worden tegengegaan. Maar nogmaals, voor het feit dat mensen met je willen praten moet je zelf kunnen zorgen, dat kan vadertje staat toch niet voor je doen, hoe je daar ook op had gehoopt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60822152
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is dan hun keuze. De eigenaar kan op zijn beurt weer kiezen wat er mag en wat er niet mag in zijn kroeg. De rokers en niet-rokers kunnen daarop beslissen wel of niet te komen.
De einenaar heeft zich aan de wet te houden. Zonder drankvergunning mag hij b.v. geen alcohol schenken. Zonder goedkeuring van de brandweer mogen er geen mensen naar binnen. Hij moet zich aan de arboregels houden. Hij moet om een bepaalde tijd sluiten. enz. enz.
quote:
Nee hoor. Overlast is per definitie iets wat je niet zelf opzoekt.
Idd, ik ga naar een kroeg. Niet naar een rookruimte.
quote:
Ik ben wel bereid om te multitasken, maar dat schijnt van overheidswege te moeten worden tegengegaan. Maar nogmaals, voor het feit dat mensen met je willen praten moet je zelf kunnen zorgen, dat kan vadertje staat toch niet voor je doen, hoe je daar ook op had gehoopt.
Je kan ook even wachten met je peuk verslaafde.
pi_60822174
Ik merk dat er her en der een groot misverstand rust, want veel niet-rokers denken dat het anti-rookbeleid wordt ingevoerd voor hun, maar dat is dus niet zo.

Het anti-rookbeleid is ingevoerd zodat het personeel een rookvrije werkplek heeft, dus wanneer de baas van een eenmanskroeg rookt, moet er dus voor die rokende zzp-er een rookvrije werkplek gecreeerd worden.

Gaan ze trouwens straks ook thuiswerkers controleren en beboeten?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:19:59 #104
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60822429
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, van de eigenaar.
[..]

Mijn werkgever kan ook niet toestaan dat de klanten sigaren gaan opsteken op de werkvloer.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60822460
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:10 schreef JohnDope het volgende:
Ik merk dat er her en der een groot misverstand rust, want veel niet-rokers denken dat het anti-rookbeleid wordt ingevoerd voor hun, maar dat is dus niet zo.

Het anti-rookbeleid is ingevoerd zodat het personeel een rookvrije werkplek heeft,
En voor wie denk je dat die rookvrije werkplek wordt ingevoerd? (een hint: 'voor de niet-rokers')
pi_60823156
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:09 schreef The_End het volgende:

[..]

De einenaar heeft zich aan de wet te houden. Zonder drankvergunning mag hij b.v. geen alcohol schenken. Zonder goedkeuring van de brandweer mogen er geen mensen naar binnen. Hij moet zich aan de arboregels houden. Hij moet om een bepaalde tijd sluiten. enz. enz.
En voor de rest mag ie zelf bepalen wat voor muziek hij draait en op welk volume. Het is geen plek waar liefhebbers van die muziek en de mensen die het haten samen moeten komen, degenen die van die muziek houden zullen komen en anderen zullen wegblijven.
quote:
Idd, ik ga naar een kroeg. Niet naar een rookruimte.
En als die hele kroeg één grote rookruimte blijkt te zijn dan ga je er niet heen. Prima, jouw keuze.
quote:
Je kan ook even wachten met je peuk verslaafde.
Wat ik allemaal wel niet kan. Op mijn vrije avond gaat het mij echter om wat ik wil en niet om wat ik kan.
pi_60823232
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:21 schreef The_End het volgende:

[..]

En voor wie denk je dat die rookvrije werkplek wordt ingevoerd? (een hint: 'voor de niet-rokers')
Nee het geldt echt alleen voor het personeel want bijvoorbeeld een eenmanskroeg met een rokende eigenaar moet ook een rookvrije werkplek hebben.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60823844
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:21 schreef The_End het volgende:
Nee dus, ook de rokende werknemer of eigenaar van een kroeg heeft geen keuze, hij moet een rookvrije werkplek hebben.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_60824102
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 13:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nee dus, ook de rokende werknemer of eigenaar van een kroeg heeft geen keuze, hij moet een rookvrije werkplek hebben.
De eigenaar wel hoor, die heeft de keuze om zijn eigen werkplek rookvrij te maken en daar heeft hij niet eens een wet voor nodig.
pi_60824165
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:38 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wat mij verbaast is dat jij en anderen hier een doemscenario naar boven toveren omdat het in de kroeg verboden is te roken. Dezelfde doemscenario's heb ik niet gehoord toen de rechter besliste dat iedereen recht heeft op een rookvrije werkplek, en ook niet toen dat via wetgeving voor elke werknemer van kracht werd. Men gaf de horeca nog een tijdelijke uitzonderingspositie maar het was bekend dat op den duur deze ook rookvrij werd. Ook toen waren er geen repressie-opmerkingen te horen.

Maar nu de horeca dan ook rookvrij is heeft men het in ene over 1984-scenario's omdat men hun sigaret niet meer mag opsteken in de kroeg. Men projecteert het allemaal op zichzelf; ik mag niet meer roken ik word betutteld. Dat terwijl gewoon de werkplekken van de werknemers rookvrij dienen te zijn. Je mag nog gewoon roken in de horeca, alleen in daarvoor bestemde ruimtes en een beetje creatieve kroegeigenaar kan daarmee omgaan. Zie Johan Vlemmix met zijn zelfbedieningskroeg
En toch vind ik dat je de plank behoorlijk misslaat, hoeveel hebben we al niet ingeleverd aan privacy en vrijheden van luxe de laatste 15 jaar? ,herbruikbare OV-kaarten waarvan de reisgegevens 5 jaar bewaard worden, telefoons die getracked kunnen worden door allerlei instanties wanneer nodig.... tolpoortjes in ontwikkeling, pinbetalingen, auto's met een energielabel, doodgegooid worden met allerlei plastic producten van de media markt die na 5 jaar vervangen dienen te worden, Vinex-woningen, idd het rookverbod in de horeca, milieurestricties die klauwen belastingsgeld kosten, flitspalen.

Noem jij mij eens 1 constructief iets wat er beter op is geworden in de 21ste eeuw dat we in de 20ste eeuw niet hadden, en waar we met zijn allen beter van geworden zijn.

We zijn zowel financieel als sociaal al armer geworden, meer beperkt in vrijheden en luxe, scholing en zorg zijn erop achteruitgegaan, criminaliteit is nog altijd op hetzelfde niveau en hoger, belastingsdruk wordt maar hoger, dat beetje tolerantie dat er was is inmiddels totaal verdwenen.

Vind je het dan echt raar dat er ook geknabbeld word aan onze vrijetijdsbesteding en dat we er allerminst gezegd niet echt blij mee zijn?

Mocht je me willen terugpakken op het feit dat ik alleen maar in het verleden denk, en dat al het bovenstaande nu eenmaal de toekomst is, prima, hou er dan ook rekening mee dat wanneer men naar jouw geklaag luistert men ook verplicht is naar het andere geklaag te luisteren, en als iemand besluit daar iets aan te doen dat je jezelf vroeg of laat toch echt in je vingers zal snijden.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_60824626
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat ik allemaal wel niet kan. Op mijn vrije avond gaat het mij echter om wat ik wil en niet om wat ik kan.
Helaas woon je in een samenleving. Daar moet je rekening met anderen houden. Ik wil graag overal 180 rijden, dus moet ik dat maar gewoon kunnen doen. Mensen die niet onder mijn auto willen komen, moeten maar uit de buurt blijven.
pi_60824646
Er zijn zoveel landen op de wereld waar je niet meer in kroegen en restaurants mag roken en zijn overal de kroegen ineens gaan stinken en horeca failliet gegaan?
Ik ging altijd met veel plezier naar een kroeg waar gerookt werd. als ik een tijdje niet geweest was dan was de lucht zelfs iets wat me een prettig gevoel kon geven. Wat meer door het herkenbare van de situatie komt dan de rook., maar toch. Ging er niet minder om naar een kroeg als niet roker.
nu ga ik ook niet meer naar een kroeg, wel ben ik blij dat je je haar niet 6x hoeft te wassen om de geur er een beetje uit te krijgen. Je kleren niet naar rook stinken ook al ben je maar 15 minuten binnen geweest om iemand event e spreken. Onder de streep vind ik het een prettige maatregel, maar dit onderzoek slaat nergens op.

Dat eenvandaag dat panel nog heeft en het wordt aangevoerd als bron door bepaalde media, niet te geloven. Nergens geven ze uitleg hoe ze ervoor zorgen dat de uitslag representatief is naar de hele bevolking of doelgroep gemeten.
quote:
Disclaimer: representativiteit

De uitslag van onze peilingen zijn representatief voor zes belangrijke variabelen, namelijk leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur.
De mogelijkheid dat een bepaalde groep mensen wat reageert via dit panel structureel een andere mening heeft dan gemiddeld is erg hoog. Sterker nog, de kans dat de de mensen die binnen een doelgroep vallen voor een enquête elke keer een evenredige weerspiegeling geven van de samenleving is verwaarloosbaar klein dat je de enige conclusie op basis van zo weinig informatie kan trekken is dat 'Iedergeval geen 70% van de jongeren blij zijn met het rookverbod'. Wat het percentage ook is, je kan eerder zeggen dat de 70% niet kloppen dan wel aangezien de kans dat het panel de doelgroep in het algemeen vertegenwoordigt bijna nul is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_60824711
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:50 schreef JohnDope het volgende:
Nee het geldt echt alleen voor het personeel want bijvoorbeeld een eenmanskroeg met een rokende eigenaar moet ook een rookvrije werkplek hebben.
De rookvrije werkplek is voor niet rokende werknemers gecreeerd. Het is als laatste in de horeca ingevoerd. Ik ben een niet rokende werknemer, dus de regel is onder ander voor mij ingevoerd.

Er mag niet gerookt worden in eenmanskroegen, omdat dat onder andere oneerlijke concurentie zou zijn.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 13:53:44 #114
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60824927
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 13:25 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

En toch vind ik dat je de plank behoorlijk misslaat, hoeveel hebben we al niet ingeleverd aan privacy en vrijheden van luxe de laatste 15 jaar? ,herbruikbare OV-kaarten waarvan de reisgegevens 5 jaar bewaard worden, telefoons die getracked kunnen worden door allerlei instanties wanneer nodig.... tolpoortjes in ontwikkeling, pinbetalingen, auto's met een energielabel, doodgegooid worden met allerlei plastic producten van de media markt die na 5 jaar vervangen dienen te worden, Vinex-woningen, idd het rookverbod in de horeca, milieurestricties die klauwen belastingsgeld kosten, flitspalen.

Noem jij mij eens 1 constructief iets wat er beter op is geworden in de 21ste eeuw dat we in de 20ste eeuw niet hadden, en waar we met zijn allen beter van geworden zijn.

We zijn zowel financieel als sociaal al armer geworden, meer beperkt in vrijheden en luxe, scholing en zorg zijn erop achteruitgegaan, criminaliteit is nog altijd op hetzelfde niveau en hoger, belastingsdruk wordt maar hoger, dat beetje tolerantie dat er was is inmiddels totaal verdwenen.

Vind je het dan echt raar dat er ook geknabbeld word aan onze vrijetijdsbesteding en dat we er allerminst gezegd niet echt blij mee zijn?

Mocht je me willen terugpakken op het feit dat ik alleen maar in het verleden denk, en dat al het bovenstaande nu eenmaal de toekomst is, prima, hou er dan ook rekening mee dat wanneer men naar jouw geklaag luistert men ook verplicht is naar het andere geklaag te luisteren, en als iemand besluit daar iets aan te doen dat je jezelf vroeg of laat toch echt in je vingers zal snijden.
Zijn we dan zelf allemaal zo stom om te beseffen dat technoloigische vooruitgang niet alleen jouw vrijheid vergroot maar ook die van instanties. Bonuskaarten en Airmiles passen die onze shopgegevens opslaan. We kiezen er zelf voor. Mobiele telefoons en navigatiesystemen die onze positiebepalen. We kopen het vrijwillig, sluiten het aan en lopen er mee rond. Je bibliotheekpas die netjes bijhoudt wat jij allemaal leest, je kan ook een boek met contact geld kopen. Weet niemand dat jij dubieuze literatuur leest.

We hebben juist meer vrijheden gekregen en ook de overheidsinstanties daarbij. Dat is nou eenmaal de keerzijde van de medaille.

Kijk ik ben natuurlijk ook voorstander van onbepertkt downloaden en al die leuke gein en vrijheden die het internet heeft gebracht maar ik snap wel dat men er meer grip op wilt hebben. Al staat me dat natuurlijk ten zeerste tegen

Maar dit staat volgens mij los van het rookverbod want dat is geen big brother-situatie, dat is gewoon beleid om de burger/werknemer te beschermen tegen schadelijke hobbies van anderen. En dat is niet meer dan normaal want daar is een overheid dat beleid maakt voor.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 14 augustus 2008 @ 13:56:09 #115
3542 Gia
User under construction
pi_60824987
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 13:45 schreef The_End het volgende:

Er mag niet gerookt worden in eenmanskroegen, omdat dat onder andere oneerlijke concurentie zou zijn.
Zou je daar een uitzondering voor maken, dan heeft de eigenaar binnen de kortste keren personeel nodig, vanwege de toenemende drukte. En dan moet ie weer rookvrij zijn, voor dat personeelslid.
pi_60825175
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 13:45 schreef The_End het volgende:

[..]

De rookvrije werkplek is voor niet rokende werknemers gecreeerd. Het is als laatste in de horeca ingevoerd. Ik ben een niet rokende werknemer, dus de regel is onder ander voor mij ingevoerd.

De rookvrije werkplek is enkel en alleen voor het personeel gecreeerd, dit geldt dus ook voor (rokende) thuiswerkers, vrachtwagenchauffeurs, etc.

Ik vraag me overigens nogsteeds af hoe Stasi Nederland bv de thuiswerker denkt te kunnen controleren?
pi_60825343
Ik vraag me altijd af welke vragen er in zo'n onderzoek gesteld worden. Als het is in de trant van "Vind je het erg dat er een rookverbod van kracht is in horeca?", dan kun je maar zo maar de conclusie trekken dat jongeren blij met het rookverbod zijn. Aangezien zo ong. 75% van de jongeren niet rookt, zal ook zo 75% van de jongeren zeggen dat ze het niet erg vinden dat er een rookverbod van kracht is.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:10:47 #118
3542 Gia
User under construction
pi_60825348
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De rookvrije werkplek is enkel en alleen voor het personeel gecreeerd, dit geldt dus ook voor (rokende) thuiswerkers, vrachtwagenchauffeurs, etc.

Ik vraag me overigens nogsteeds af hoe Stasi Nederland bv de thuiswerker denkt te kunnen controleren?
Thuiswerkers mogen dan ook alleen op de werkplek niet roken. Als dat bijv. de garage is, of de serre, dan mag alleen daar niet gerookt worden. In de keuken dan weer wel. Niet je hele huis is je werkplek.

Oftewel, de werkplek bestaat alleen op het moment dat de thuiswerker ook daadwerkelijk aan het werk is.

Als ik vanachter mijn computer zou werken, zou ik alleen bij de computer niet mogen roken, op het moment dat ik aan het werk ben. Buiten mijn werkuren is dat geen werkplek.
pi_60825378
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Thuiswerkers mogen dan ook alleen op de werkplek niet roken. Als dat bijv. de garage is, of de serre, dan mag alleen daar niet gerookt worden. In de keuken dan weer wel. Niet je hele huis is je werkplek.

Oftewel, de werkplek bestaat alleen op het moment dat de thuiswerker ook daadwerkelijk aan het werk is.

Als ik vanachter mijn computer zou werken, zou ik alleen bij de computer niet mogen roken, op het moment dat ik aan het werk ben. Buiten mijn werkuren is dat geen werkplek.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar als ze dit willen kunnen controleren, moet de staat toch weer de ouderwetse Stasi methoden gaan toepassen, want anders ontspringen de thuiswerkers de dans en dat valt politiek gezien niet te rijmen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:12:28 #120
3542 Gia
User under construction
pi_60825389
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:10 schreef Ponco het volgende:
Ik vraag me altijd af welke vragen er in zo'n onderzoek gesteld worden. Als het is in de trant van "Vind je het erg dat er een rookverbod van kracht is in horeca?", dan kun je maar zo maar de conclusie trekken dat jongeren blij met het rookverbod zijn. Aangezien zo ong. 75% van de jongeren niet rookt, zal ook zo 75% van de jongeren zeggen dat ze het niet erg vinden dat er een rookverbod van kracht is.
Ja, dan klopt het toch dat 75 % van de jongeren blij is met het rookverbod. Steeds meer jongeren kiezen ervoor om NIET te roken. Met het rookverbod zal dat aantal nog wel groeien ook, aangezien de dwang om erbij te horen wegvalt. Dat is op scholen al zo en nu ook in de horeca.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')