Ja was ik ook erg bang voor, maar gelukkig niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:05 schreef DaFrenk het volgende:
Oef, daar had ze geluk dat het gaar geen 50 strafseconden kostte.
Ja, is toch weer een pittig parcours, de mannen C2 hadden het er net ook wel moeilijk mee af en toe.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:08 schreef NY_Giant het volgende:
Ze hebben toch wel veel moeite bij de rode poortjes allemaal. Redelijke prestatie van Herde.
Zeker, toch duidelijk te zien dat de vrouwen minder kracht hebben en dat het tegenstrooms roeien echt heel zwaar is.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:08 schreef NY_Giant het volgende:
Ze hebben toch wel veel moeite bij de rode poortjes allemaal. Redelijke prestatie van Herde.
Ja, kijk maar naar de posities op de wereldranglijst: http://results.beijing200(...)0900.shtml#CSW110901quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:13 schreef sander89 het volgende:
Zijn toch nu die stukken beter zijn, hopelijk lukt volgende run ook wat sneller bij Herde.
Jammer dat je geen vrouw bent? Dan was je gaan wildwaterkanoënquote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:32 schreef DaFrenk het volgende:
Wow.. en dat was de nummer 1 van de wereldranglijst?
Verkeerde topicquote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:38 schreef TheArt het volgende:
Larsson de snelste! 6 sec. op Canc.
Maar ging ervoor terug! Scheelt toch meer als 50 strafseconden.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:46 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Nee!! Ze slaat om en mist een poortje
Ik kijk de stream bij de NOS.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:48 schreef Sporttv het volgende:
waar zien jullie het?
Na haar race 5de met nog 11 te gaan, maar daarvan hebben er twee 52 strafseconden uit de eerste ronde en halen het dus nooit, minstens 14de dus meen ik.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:48 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Maar ging ervoor terug! Scheelt toch meer als 50 strafseconden.
Even later ging het weer bijna mis. Ai. Hopen dat het genoeg is om tot de eerste 15 te behoren dan!
Ohquote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:01 schreef DaFrenk het volgende:
Hmm.. dat heeft die nu élke keer al gedaan.. volgens mij gewoon voor het publiek
Goed idee! Dat ga ik ook maar even doenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:34 schreef DaFrenk het volgende:
Ow.. het wordt uitgesteld!
Dan ga ik even ontbijten..![]()
My badquote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:38 schreef DaFrenk het volgende:
Cancelled? Hier staat toch echt delayed
Inderdaad, uitgesteld tot morgen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:09 schreef Ciolekfan het volgende:
Jammer dat het uitgesteld is.
Jammer, morgen hopelijk beter weer dan.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:26 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Inderdaad, uitgesteld tot morgen.![]()
Ja dat zullen ze dan wel fijn vinden ja! Maar zal de regen echt zoveel invloed hebben? Nat werden ze toch of het nu regende of niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:33 schreef Ciolekfan het volgende:
Op de France 3 spreken ze van een eventuele cancelling van de halve finale die in slecht weer doorging. Dit zou in het voordeel zijn van de Fransen die al 8 seconden verloren. Dus het kan dat de halve finale morgen opnieuw wordt gekanoot.
Boogschieten is nog bezig, zelfs in de regen. Opvallend want die waren de vorige keer ook vrij snel met uitstellen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:35 schreef Palmboom313 het volgende:alles wordt uitgesteld wel terecht maar nu is er niets op.
Stream 5 heeft de kanobaan in beeld, ook al zou er volgens het kopje schermen moeten zijnquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 08:51 schreef Jovatov het volgende:
Over tien minuten begint het slalommen voor de dames weer, met Herde dus.
Hopelijk op Nederland 1, want op de streams kan ik het niet vinden.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 08:54 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Stream 5 heeft de kanobaan in beeld, ook al zou er volgens het kopje schermen moeten zijn
Je moet ook niet op de kopjes naast de streams vertrouwen, die zijn ook van de NOSquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 08:57 schreef Jovatov het volgende:
[..]Tnx, ik vertrouw de NOS niet helemaal
Niet bepaald nee.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:06 schreef TheArt het volgende:
Dit wordt em niet.
Dat gaat wel lukken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:07 schreef Jovatov het volgende:
Ze gaat de finale niet halen denk ik, dan moet ze bij de laatste tien eindigen...
Dan zit ze toch bij de laatste 10 (in de SFquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, hoor, er gaan er heus wel minstens 9 van de 12 sneller.
Vergeet niet dat ze in de volgorde naar beneden gaan van de kwalificaties, dus ze worden in principe alleen maar beter.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:09 schreef At_Fundum het volgende:
Ze hoeft maar 5 mensen achter zich te laten, Braziliaanse is daar al een van
Nee, dan wordt ze 11e.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:10 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan zit ze toch bij de laatste 10 (in de SF).
Ik vind dat juist wel leuk, weinig disciplines waarin het voor de dames niet lichter gemaakt wordt en je ziet ze lekker stoeien voornamelijk bij die eerste 2 rooie poortjes waarbij ze bijna niet door die eerste waterstort heen komenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:04 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Ze hebben volgens mij dezelfde poortjes als bij de mannenfinales, beetje flauw en niet echt origineel.
Kom op Herde
Oh, ik zie het nu pasquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:11 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ok laat maar, de woordgrap komt niet helemaal aan.
Klopt, de laatsten gaan echt tijden van rond de 92 seconden maken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:10 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze in de volgorde naar beneden gaan van de kwalificaties, dus ze worden in principe alleen maar beter.
Maar ze heeft een terugkanofout en een kleine fout gemaakt, je zag het bij de vorige runs ook altijd nog een paar favorieten compleet kapot gaan aan grote tijdstraffen. En het laatste stuk van Ariane was echt goed!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:10 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze in de volgorde naar beneden gaan van de kwalificaties, dus ze worden in principe alleen maar beter.
Niet dusquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:19 schreef TheArt het volgende:
De Poolse is in ieder geval langzamer.
Oorspronkelijk Duits, maar een Nederlandse moeder.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:23 schreef Ciolekfan het volgende:
WTF, die Herders is eigenlijk Duits![]()
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Oorspronkelijk Duits, maar een Nederlandse moeder.
Uit de volgende vijf moeten er twee achter Herde eindigen, gaat dus zeer waarschijnlijk niet gebeuren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:23 schreef DaFrenk het volgende:
Hm, heb het niet kunnen volgen meer.. hoe staat het er nu voor?
Wow! Wat is die aan het doenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:28 schreef Bruce117 het volgende:
50 seconde straf voor de Duitse wereldkampioene
Ja je neemt de tijd mee naar de finale dus het kan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:30 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Wow, ik kijk 30 seconden niet en ze heeft al 100 strafseconden
Zou wel zuur zijn als Herde 11de wordt zegmisschien dat de top teveel risico neemt voor goud?? :p
Ja ik zat verkeerdquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:32 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Nee, want je neemt de tijd mee, dus een goede tijd is zeker belangrijk
Dat dacht ik ook.. maar ze krijgt er geen strafseconden voorquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:33 schreef Sporttv het volgende:
Mist poortje
True.. maar dan had ze wel een Olympisch diploma gekregen voor boven haar bedquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:37 schreef Jovatov het volgende:
Niet dat ze in de finale een kans maakte maar toch jammer.
Dat krijgen toch alleen de nummers 4 t/m 6?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:39 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
True.. maar dan had ze wel een Olympisch diploma gekregen voor boven haar bed
Nee, de nummers 4 t/m 8. Ik weet niet waar mensen die t/m 6 vandaan halen, want daar hoor ik er wel meerdere over. Het is toch echt t/m 8.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:40 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dat krijgen toch alleen de nummers 4 t/m 6?
Oké, ja ik heb dat van m'n vaderquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, de nummers 4 t/m 8. Ik weet niet waar mensen die t/m 6 vandaan halen, want daar hoor ik er wel meerdere over. Het is toch echt t/m 8.
quote:from 1948 onward athletes placing fourth, fifth and sixth have received certificates which became officially known as "victory diplomas;" since 1976 the medal winners have received these also, and in 1984 victory diplomas for seventh- and eighth-place finishers were added, presumably to ensure that all losing quarter-finalists in events using single-elimination formats would receive diplomas, thus obviating the need for consolation (or officially, "classification") matches to determine fifth through eighth places (though interestingly these latter are still contested in many elimination events anyway).
Gelukkig! Want die ging echt niet goed door dat poortje nee. Gerechtigheidquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:22 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Dat is wel mooi nieuws! Waar haal het vandaan trouwens en wie is er uitgevallen?
Edit: Ah, bij de uitslagen op de OS-site staat dat de Chinese alsnog een straf heeft gekregen van 50 seconden, zoals wij eigenlijk al een beetje dachten.
www.beijing2008.cnquote:Fer surprises, Li upsets in Slalom K1 semi
Updated: 2008-08-15 16:17:14
(BEIJING, August 15) -- World No. 86 Emilie Fer of France established herself as the top paddler going to the final, after topping the Canoe/Kayak Slalom Women's Kayak Single semifinal on Friday, August 15.
The event was rescheduled to Friday due to heavy rain and lightening on Thursday. It seems that all the kayakers' forms were washed away by the heavy rain, as no one finished the route without at least one penalty.
Fer paddled fastest among all semifinalists by clocking 96.50 seconds. She was served a two-second penalty by touching one of the gates, resulting in a total time of 98.50 seconds. Defending champion Elena Kaliská of Slovakia also got a two-second penalty, trailing behind Fer by just 0.63 seconds.
Sydney gold medalist 40-year-old ¦těpánka Hilgertová of the Czech Republic was served with two two-second penalties, finishing at total time of 101.78 seconds.
World No. 11 Jacqueline Lawrence ranked fourth with a total time of 103.40 seconds, followed by World No. 78 Maria Cristina Giai Pron's 104.52 seconds.
Five other kayakers advanced to the final, and they are (by ranking): Takeshita Yuriko of Japan, Violetta Oblinger Peters of Austria, Heather Corrie of the United States, Stanuch Agnieszka of Poland and Ariane Herde of the Netherlands.
World No. 4 Li Jingjing was the upset of the day, finishing 13th because of a 50-seoncd penalty.
Inderdaad ja.. volgens mij was ze voorheen altijd ergens boven de 25e plek geëindigd, dus dan is dit wel een mooie prestatie voor haar CV. Wat meedoen aan de OS sowieso al is natuurlijkquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:40 schreef Jovatov het volgende:
Wel beter dan de eerste ronde, zelfs met 3 penalty's. Maar het olympisch diploma zit er niet in denk ik. Jammer, maar de finaleplek was al heel erg mooi.
Jep, maar de Poolse zit er ruim onder.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:40 schreef DaFrenk het volgende:
Ai ai, dat ging weer niet helemaal soepeltjes.. 231.99 geloof ik? Even onthouden.
Stream 5 op nos.nl/osquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:52 schreef jfvandijk het volgende:
waar kan ik dit zien (niet NOS)?
Nee, het is nu klaar, Herde is zesde gewordenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:02 schreef kevin6188 het volgende:
Nog kansen op een medaille dan, nee toch?
Inderdaad, als je zelfs de nummer 1 van de wereld achter je kunt laten omdat die gewoon pech had en zo 3 poortjes mistte. Echt een sport waar de geluksfactor heel zwaar meeweegt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:15 schreef marcodej het volgende:
Bij die dames kan je bljikbaar als Herde zijnde gewoon zomaar een medaille pakken als het echt helemaal meezit...
verder prima resultaat!
Niets van kunnen als ze uiteindelijk 6e wordtquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:27 schreef daWeasel het volgende:
Wat dramatisch he! Ze komt gewoon veel te veel kracht te kort als je dit vergelijkt met hoe de mannen er door heen gaan. Is dit hetzelfde parcours, lijkt mij te zwaar voor de vrouwen. Of kan deze Nederlandse er gewoon niets van?
Bij de beste tien op de Olympische Spelen dramatischquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:27 schreef daWeasel het volgende:
Wat dramatisch he! Ze komt gewoon veel te veel kracht te kort als je dit vergelijkt met hoe de mannen er door heen gaan. Is dit hetzelfde parcours, lijkt mij te zwaar voor de vrouwen. Of kan deze Nederlandse er gewoon niets van?
Dat vertel ik je dus net ook. Dit parcours is loodzwaar.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:30 schreef daWeasel het volgende:
Relatief gezien dan natuurlijk. Maar ik zie nu die Poolse en het ziet er ook niet echt soepel uit.
Dat blijkt, ik had het ook alleen nog maar bij de mannen gezien. Toch lijkt het mij beter voor de vrouwen om een iets minder zwaar parcours te maken. Nu spelen de golven een te grote rol, geluk lijkt mij een te grote factor. Bij de beste tien op de spelen is natuurlijk prima.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat vertel ik je dus net ook. Dit parcours is loodzwaar.
Dat krijgen we de 18e pasquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:36 schreef okee6 het volgende:
Je zou natuurlijk minder water in de baan kunnen zetten, vlak water varen voor de dames
Dat is op vlak water ja, gewoon rechtuit. Net zoals de roeibaan zeg maar. Vier man in een kayak op deze baan zou wel spectaculair zijn ja.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:40 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Dat krijgen we de 18e pas![]()
Zie dat we dan zelfs een K4 krijgen, 4 man in een kajak
Vind je het daardoor eerder een kwestie van mazzel hebben hoe de sporter het er vanaf brengt of is het een ultiem parcours waarbij de toppers boven blijven drijven?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Niets van kunnen als ze uiteindelijk 6e wordt
Dit wordt als loodzwaar parcours ervaren, door alle kanovaarders. Ook de mannen.
Nou er ging er net anders weer een kopje onder.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:42 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Vind je het daardoor eerder een kwestie van mazzel hebben hoe de sporter het er vanaf brengt of is het een ultiem parcours waarbij de toppers boven blijven drijven?
Tsja hoe kun je het nu mazzel noemen als het nu nog meer op tactiek, techniek en kracht aankomt. Het heeft nu nog meer te maken met tactiek, of vol gaan of geen fouten maken, en techniek. Zwaardere banen zijn nooit slecht.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:42 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Vind je het daardoor eerder een kwestie van mazzel hebben hoe de sporter het er vanaf brengt of is het een ultiem parcours waarbij de toppers boven blijven drijven?
Er werd niemand gediskwalificeerd, de jury had alleen een fout gemaakt, bleek dat de Chinese nog 50 strafseconden moest krijgen, dus terecht in de finale, daar hoorde ze bij de sterkste 6 die een goede balans wisten te vinden tussen risico en kracht. Of de kracht nog hadden na de eerste run. Je hebt gelijk als je zegt dat ze niet de snelste is, maar ze kan wel als een van de weinigen het parcours uitvaren. Dat lijkt me niets met mazzel te maken te hebben.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:54 schreef daWeasel het volgende:
Tsja er gaan er 4 op hun kop en er wordt er 1 gediskwalificeerd waardoor je in de finale komt . Dan heb je heel veel geluk en speelt dat een te grote rol. De enige die echt duidelijk de sterkste was was een Slowaakse die er als een man uitzag. Iets minder sterke stroming en het lijkt mij een stuk eerlijker. Desalniettemin proficiat met het diploma.
Ik denk gewoon een soort bewijs dat je (in dit geval) 6e bent geworden bij een olympische sport.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:49 schreef Bolter het volgende:
Wat is dat Olympisch diploma eigelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |