quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:05 schreef Rebubbled het volgende:
Misschien is zij heel duidelijk, maar begrijp jij het gewoon niet.
Omdat vrouwen geen oplossingen willen voor problemen maar alleen even willen zeuren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:01 schreef EnglishTest het volgende:
Waarom hebben vrouwen in regel geen behoefte om zich duidelijk uit te drukken?
Dat schijnt idd het grooteste verschil te zijn. Vrouwen willen alleen klagen, en mannen willen praktische oplossingen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Omdat vrouwen geen oplossingen willen voor problemen maar alleen even willen zeuren.
Als ze zich te duidelijk uitdrukken dan kom jij meteen met de oplossing aanzetten en daar gaat het dus niet om.
Dat dus.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:22 schreef Xebrozius het volgende:
Vrouwen zijn gewoon een ander ras. Eentje dat zich niet bekwaamd heeft in logica en rationaliteit. Een vrouw proberen te begrijpen is hetzelfde als auto besturen die zich continu in een muur wil boren.
Om ons in een waas van mysterie te hullen, waardoor jij je 's avonds laat nog het hoofd breekt over onsquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:01 schreef EnglishTest het volgende:
Altijd al geweten, dat jullie met dit doel op aarde warenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:35 schreef ondeugend het volgende:
Omdat het onze opdracht is jullie het zo moeilijk mogelijk te maken... zie het als een meegekregen missie.
Die frustratie wordt dan weer geuit in harde seks. Eindelijk het antwoord op de vraag...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:33 schreef Xennia het volgende:
[..]
Om ons in een waas van mysterie te hullen, waardoor jij je 's avonds laat nog het hoofd breekt over ons
The circle of lifequote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:42 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Die frustratie wordt dan weer geuit in harde seks. Eindelijk het antwoord op de vraag...
Jawel hoor, dat vrouwen het niet kunnen is weer een ander verhaal.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:02 schreef Copycat het volgende:
Omdat dat niet makkelijk gaat in één regel.
Al die verloren uren in mijn leven, verslonden door het piekeren over jullie soort, waren dus voor niets?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:33 schreef Xennia het volgende:
[..]
Om ons in een waas van mysterie te hullen, waardoor jij je 's avonds laat nog het hoofd breekt over ons
Duidelijk toch?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:02 schreef Copycat het volgende:
Omdat dat niet makkelijk gaat in één regel.
Dus eigenlijk zeg je: Mannen kunnen niet uitleggen?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 08:56 schreef RM-rf het volgende:
zoals Cruijff ooit zei: "Als ik wilde dat je het begreep, had ik het ook anders uitgelegd."
Ik zie de link met onzekerheid niet. Uit jouw redenering begrijp ik dat veel vrouwen niet duidelijk zijn omdat ze de ander niet willen kwetsen en/of zo geconditioneerd zijn door hun opvoedingquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:43 schreef Peterwaar het volgende:
Hoe onduidelijker dat iemand is, hoe onzekerder over het algemeen de persoonlijkheid is. Bij vrouwen ligt dat méér voor de hand dan bij mannen omdat vrouwen doorgaans terughoudender worden opgevoed dan de mannen. Zij hebben dan ook meer emotionele grenzen waarmee ze snel in aanraking komen als ze gewoon duidelijk zouden zijn. Maar omdat die grenzen vaak in de taboesfeer liggen en niet aangenaam zijn maakt ze liever van een simpel ‘ja’ een nee, misschien of daar moet ze nog eens over denken. En dat wordt ook meestal; nee. Gr P
Aahhh, trap ik er weer in!! Net m'n ex-vriendin aan de telefoon gehad, ze gaat een nieuw huis kopen, en wilde mijn mening weten over verschillende huizen. In plaats gewoon alleen naar haar zeuren te luisteren, kwam ik daarna met allerlei meningen en oplossingen aandragen, wat ze dus niet leuk vond.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Omdat vrouwen geen oplossingen willen voor problemen maar alleen even willen zeuren.
Als ze zich te duidelijk uitdrukken dan kom jij meteen met de oplossing aanzetten en daar gaat het dus niet om.
Ze wilde je mening weten? Als ze zelf die woorden gebruikt heeft moet ze niet mekkeren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:16 schreef Demophon het volgende:
[..]
Aahhh, trap ik er weer in!! Net m'n ex-vriendin aan de telefoon gehad, ze gaat een nieuw huis kopen, en wilde mijn mening weten over verschillende huizen. In plaats gewoon alleen naar haar zeuren te luisteren, kwam ik daarna met allerlei meningen en oplossingen aandragen, wat ze dus niet leuk vond.Ik kan het gewoon niet laten! Ahhhhhh!!!!
Waarom makkelijk doen als het ingewikkeld kan ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:01 schreef EnglishTest het volgende:
Veranderd niets aan het feit dat ze om zaken heen draaien, de reden en/of hoe ze dit oplossen is niet echt van belang. Ze kunnen gewoon zelden tot nooit direct zijn, zeggen waar het op staat.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:00 schreef katerwater het volgende:
Vrouwen drukken zich niet uit met woorden, maar met gevoelens, non verbale communicatie![]()
Hou je ogen open en kijk hoe mensen (vrouwen specifiek) fysiek reageren. Dat is iets wat mannen niet veel doen, maar volgens mij helpt het wel.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:44 schreef SarahD. het volgende:
[..]
Waarom makkelijk doen als het ingewikkeld kan ?
Het is geen feit dat ''ze'' er ''altijd'' omheen draaien en de TS wil juist wel onderzoeken waar dit vermeende gedrag vandaan komtquote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:08 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Veranderd niets aan het feit dat ze om zaken heen draaien, de reden en/of hoe ze dit oplossen is niet echt van belang. Ze kunnen gewoon zelden tot nooit direct zijn, zeggen waar het op staat.
Lijkt me geweldig als een ex me belde voor advies.... *klik* tuut....tuut....tuutquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:16 schreef Demophon het volgende:
[..]
Aahhh, trap ik er weer in!! Net m'n ex-vriendin aan de telefoon gehad, ze gaat een nieuw huis kopen, en wilde mijn mening weten over verschillende huizen. In plaats gewoon alleen naar haar zeuren te luisteren, kwam ik daarna met allerlei meningen en oplossingen aandragen, wat ze dus niet leuk vond.Ik kan het gewoon niet laten! Ahhhhhh!!!!
Uitzonderingen op de regel zijn er overal en laat het daar hier nou net niet om gaan. De gemiddelde vrouw vertoont dat gedrag wel.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:35 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het is geen feit dat ''ze'' er ''altijd'' omheen draaien en de TS wil juist wel onderzoeken waar dit vermeende gedrag vandaan komt
Vrouwen en duidelijkheid, is dat zoiets als apen en bananen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:01 schreef EnglishTest het volgende:
Voor vrouwen duidelijk is niet de definitie "duidelijk"quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:05 schreef Rebubbled het volgende:
Misschien is zij heel duidelijk, maar begrijp jij het gewoon niet.
Ja precies. Mannen praten meestal ook zo tegen vrouwen als ze tegen mannen praten. Wij vinden hun dan vaak lomp / bot / ongevoelig. En vrouwen praten terug alsof ze het tegen een vrouw hebben, en worden dan door mannen irrationeel / onduidelijk / overgevoelig gevonden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 07:48 schreef Silk_dude het volgende:
Klopt ergens wel wat hij zegt. Vrouwen zijn veel beter in non-verbale communicatie dan mannen. Dus als een vrouw denkt dat ze iets heel duidelijk gecommuniceerd heeft, kan een man nog helemaal ontwetend zijn bij wijze van spreken. Andere vrouwen begrijpen haar boodschap dan weer wel.
Het klinkt alsof het je ergert dat je het zo moet uitkauwen...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:40 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja precies. Mannen praten meestal ook zo tegen vrouwen als ze tegen mannen praten. Wij vinden hun dan vaak lomp / bot / ongevoelig. En vrouwen praten terug alsof ze het tegen een vrouw hebben, en worden dan door mannen irrationeel / onduidelijk / overgevoelig gevonden.
Als ik wil dat mn vriend iets begrijpt, moet ik het echt zó uitkauwen. Volgens praten mannen daarom niet zo veel met elkaar over gevoelens en sociale situaties, het duurt veel te lang voor ze het doorhebben dus gaan ze maar voetballen of bier drinken en daarna doen alsof het opgelost is. Of het interesseert ze niet zo, dat kan natuurlijk ook.
Ik kan in ieder geval heel veel dingen in één zin duidelijk maken aan mn moeder en vriendinnen, waarvoor ik met vriend / vrienden een heel verhaal nodig heb.
Echt een beetje een onnozele generalisatie hoor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:40 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja precies. Mannen praten meestal ook zo tegen vrouwen als ze tegen mannen praten. Wij vinden hun dan vaak lomp / bot / ongevoelig. En vrouwen praten terug alsof ze het tegen een vrouw hebben, en worden dan door mannen irrationeel / onduidelijk / overgevoelig gevonden.
Als ik wil dat mn vriend iets begrijpt, moet ik het echt zó uitkauwen. Volgens praten mannen daarom niet zo veel met elkaar over gevoelens en sociale situaties, het duurt veel te lang voor ze het doorhebben dus gaan ze maar voetballen of bier drinken en daarna doen alsof het opgelost is. Of het interesseert ze niet zo, dat kan natuurlijk ook.
Ik kan in ieder geval heel veel dingen in één zin duidelijk maken aan mn moeder en vriendinnen, waarvoor ik met vriend / vrienden een heel verhaal nodig heb.
Over je laatste alinea: het eerste is niet waar. Het tweede tot op zekere hoogte wel denk ik. Wij kunnen iets makkelijker 'laten gaan' denk ik. Ik denk ook meer dat voor een man iets veel sneller opgelost is dan voor een vrouw. Als er iets 'is' met mijn vriendin, en ik vraag 'wat is er', en ik krijg als antwoord 'niks', terwijl er duidelijk wel iets is, dan ga ik niet nog 10 keer vragen wat er is, dan is het voor mij op dat moment afgedaan. Ik wacht dan gewoon tot zij zover is om het duidelijk uit te spreken naar mij, dat duurt vaak even.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:40 schreef Dipkip het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:10 schreef SeLang het volgende:
Ach nee, ergeren is een te groot woord. Het is soms wel lastig. Als iets hem gewoon niet interesseert reageert ie namelijk op precies dezelfde manier als wanneer ie het echt niet kan volgen. Dus als ik dan voor de 4e keer naar mijn idee ultiem recht door zee & duidelijk meld dat ik onzeker word van bepaalde opmerkingen die een collega maakt, en dat ik al wel bedacht heb hoe ik in het vervolg beter kan reageren maar dat ik er wel van baal omdat ik er maar niet achter kom of die collega met opzet onaardig is of gewoon niet door heeft dat het kwetsend is wat ie zegt (wauw, wat een goed voorbeeld) en hij blijft reageren met 'maar hoezo dan?'.... Kijk mannen claimen zo duidelijk te zijn maar ik begrijp dan weer niet wat er onduidelijk is. Dus dan begin ik weer van 'hoezo hoezo dan' en hij van 'nou gewoon, hoezo?' en dan is het net of je in een slechte film speelt ofzo.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:07 schreef Godshand het volgende:
Het klinkt alsof het je ergert dat je het zo moet uitkauwen...
terwijl je weet dat het bij ons er gewoon ingebakken zit...
Niet mannen, mijn vriend. Wat ik bedoel uit te leggen, is dat als ik alleen een situatie beschrijf 'ik deed dit en toen gebeurde er dat en toen zei hij blabla' dat een vrouw vaak al begrijpt wat er daarna gaat komen 'en toen voelde ik me' en een man heeft vaak veel meer uitleg nodig (in ieder geval mijn vriend wel). Dan moet je gaan uitleggen waarom je je dan zo voelde, en waarom je dat vertelt, en wat je nou eigenlijk van hem verwacht want hij kan het toch niet oplossen en het leven is nou eenmaal zoquote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:16 schreef RRGJL het volgende:
Echt een beetje een onnozele generalisatie hoor.
(...)
- Mannen moet je alles voorkauwen.
Dat zei ik ook niet. Ik zei, ze praten minder over gevoelens (dat is gewoon zo... dat ontken je toch hoop ik niet?) en misschien komt dat door (....) of misschien interesseert het ze minder, dat kan ook. Ik gaf een mogelijke reden. Voornamelijk om reacties voor te zijn van 'nee het boeit ons gewoon niet hoe je je voelt'.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:16 schreef RRGJL het volgende:
- Mannen interesseren zich niet voor gevoelens en praten er maar weinig over.
Als ik geweten had dat er iemand langskwam zonder humor had ik geschreven 'mannendingen doen'. Wat ik bedoel is dat mannen vaker dan vrouwen iets emotioneel verwerken door iets te doen in plaats van er over te praten. Als vrouwen gedumpt worden gaan ze eerder uithuilen bij een vriendin en mannen slepen elkaar de kroeg in oid. Gaan samen iets doen, waar misschien ook wel bij gepraat wordt, maar met uitzondering van homosensuele mannen zie ik ze niet zo vaak een avond lang praten met een potje thee er bij.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:16 schreef RRGJL het volgende:
en op "voetbal kijken of bierdrinken om erna te doen alsof het opgelost is"; een oppervlakkige of niet al te intelligente man zal zo waarschijnlijk reageren ja.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:46 schreef Dipkip het volgende:
Dan moet je gaan uitleggen waarom je je dan zo voelde, en waarom je dat vertelt, en wat je nou eigenlijk van hem verwacht want hij kan het toch niet oplossen en het leven is nou eenmaal zoofzo. En uiteraard trek ik het hier nogal zwartwit, als ik dat niet doe moet ik een A4 voltypen met mitsen en maren en subtiele verschillen.
OMG, ben jij mijn vriendin?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:46 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ach nee, ergeren is een te groot woord. Het is soms wel lastig. Als iets hem gewoon niet interesseert reageert ie namelijk op precies dezelfde manier als wanneer ie het echt niet kan volgen. Dus als ik dan voor de 4e keer naar mijn idee ultiem recht door zee & duidelijk meld dat ik onzeker word van bepaalde opmerkingen die een collega maakt, en dat ik al wel bedacht heb hoe ik in het vervolg beter kan reageren maar dat ik er wel van baal omdat ik er maar niet achter kom of die collega met opzet onaardig is of gewoon niet door heeft dat het kwetsend is wat ie zegt (wauw, wat een goed voorbeeld) en hij blijft reageren met 'maar hoezo dan?'.... Kijk mannen claimen zo duidelijk te zijn maar ik begrijp dan weer niet wat er onduidelijk is. Dus dan begin ik weer van 'hoezo hoezo dan' en hij van 'nou gewoon, hoezo?' en dan is het net of je in een slechte film speelt ofzo.
Hier heb jij verder 100% gelijk wat mij betreft.quote:[..]
Niet mannen, mijn vriend. Wat ik bedoel uit te leggen, is dat als ik alleen een situatie beschrijf 'ik deed dit en toen gebeurde er dat en toen zei hij blabla' dat een vrouw vaak al begrijpt wat er daarna gaat komen 'en toen voelde ik me' en een man heeft vaak veel meer uitleg nodig (in ieder geval mijn vriend wel). Dan moet je gaan uitleggen waarom je je dan zo voelde, en waarom je dat vertelt, en wat je nou eigenlijk van hem verwacht want hij kan het toch niet oplossen en het leven is nou eenmaal zoofzo. En uiteraard trek ik het hier nogal zwartwit, als ik dat niet doe moet ik een A4 voltypen met mitsen en maren en subtiele verschillen.
[..]
Dat zei ik ook niet. Ik zei, ze praten minder over gevoelens (dat is gewoon zo... dat ontken je toch hoop ik niet?) en misschien komt dat door (....) of misschien interesseert het ze minder, dat kan ook. Ik gaf een mogelijke reden. Voornamelijk om reacties voor te zijn van 'nee het boeit ons gewoon niet hoe je je voelt'.
[..]
Als ik geweten had dat er iemand langskwam zonder humor had ik geschreven 'mannendingen doen'. Wat ik bedoel is dat mannen vaker dan vrouwen iets emotioneel verwerken door iets te doen in plaats van er over te praten. Als vrouwen gedumpt worden gaan ze eerder uithuilen bij een vriendin en mannen slepen elkaar de kroeg in oid. Gaan samen iets doen, waar misschien ook wel bij gepraat wordt, maar met uitzondering van homosensuele mannen zie ik ze niet zo vaak een avond lang praten met een potje thee er bij.
logische reactie van je vriend...als je het zo stelt, dan zegt dat niks, en kan hij alleen reageren met iets van 'goh...da's rot zeg'....en als je verder niks wil horen dan dat, kan het hele gesprek dan niet gewoon overgeslagen worden? jij doet alsof je het verteld hebt, en alsof hij begrijpend gedaan heeft, en hij kan gewoon ongestoord iets anders doen...mannen hebben dit soort gesprekken niet of nauwelijks, omdat er niets uitkomt, en het niets verandert aan de situatie...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:46 schreef Dipkip het volgende:
Ach nee, ergeren is een te groot woord. Het is soms wel lastig. Als iets hem gewoon niet interesseert reageert ie namelijk op precies dezelfde manier als wanneer ie het echt niet kan volgen. Dus als ik dan voor de 4e keer naar mijn idee ultiem recht door zee & duidelijk meld dat ik onzeker word van bepaalde opmerkingen die een collega maakt, en dat ik al wel bedacht heb hoe ik in het vervolg beter kan reageren maar dat ik er wel van baal omdat ik er maar niet achter kom of die collega met opzet onaardig is of gewoon niet door heeft dat het kwetsend is wat ie zegt (wauw, wat een goed voorbeeld) en hij blijft reageren met 'maar hoezo dan?'.... Kijk mannen claimen zo duidelijk te zijn maar ik begrijp dan weer niet wat er onduidelijk is. Dus dan begin ik weer van 'hoezo hoezo dan' en hij van 'nou gewoon, hoezo?' en dan is het net of je in een slechte film speelt ofzo.
Zo ja moeten wij eens een serieus gesprek hebben over je gebruikersnaamquote:
Nou, ik vertel het hem niet omdat hij het op moet lossen, want wat ik er mee moet doen heb ik zelf al bedacht (als ie een nieuw idee heeft er over mag ie dat uiteraard wel zeggen als ie dat wil). En ja, ik moet me misschien niet op mn kop laten zitten, maar dat gebeurde wel, dus waarom zou ik dat niet vertellenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:08 schreef Silk_dude het volgende:
Je beschrijft echt een klassieke situatie, kan ook helemaal in je vriend inlevenWat hij niet begrijpt is waarom jij je zo op je kop laat zitten door wat een collega tegen je zegt, ongeacht wat de redenen van die collega daarvoor zijn. Bovendien denk ik dat je vriend hier niet zoveel mee kan. Wat moet hij hier nou op zeggen volgens jou? Ik zou het in ieder geval ook niet weten.
Als hij zou zeggen goh das rot zeg, dan was het inderdaad verder klaar, das het enige wat ie hoeft te zeggen. Soms moet je gewoon iets van het hart, de ander hoeft alleen te luisteren.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:22 schreef Abbadon het volgende:
logische reactie van je vriend...als je het zo stelt, dan zegt dat niks, en kan hij alleen reageren met iets van 'goh...da's rot zeg'....en als je verder niks wil horen dan dat, kan het hele gesprek dan niet gewoon overgeslagen worden?
Haha, ja, als ie dat vroeg ging het een stuk beter. Dan kan ik gewoon verder vertellen. Maar hij zegt echt alleen 'hoezo dan'. En dat kan inderdaad van alles betekenen. Daarom weet ik dan weer niet wat ik terug moet zeggen, omdat ik niet weet welke van de 38 mogelijke hoezo vragen hij bedoelt. Als ik dat vraag is het eerst een aantal keer 'nou gewoon, hoezo' en uiteindelijk zegt ie dan iets van 'ik probeer alleen maar mee te leven hoor'.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:22 schreef Abbadon het volgende:
hoezo word je daar onzeker van?
hoezo heb je er nog niks van gezegd?
hoezo vraag je niet gewoon aan die collega waarom hij zo doet?
hoezo sta je er hier over te zeuren bij mij, terwijl ik er niks aan kan doen?
legitieme vragen, lijkt me
ik weet het...communiceren met vrouwen is niet heel ingewikkeld, maar wel anders dan communiceren met mannenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:39 schreef Dipkip het volgende:
Als hij zou zeggen goh das rot zeg, dan was het inderdaad verder klaar, das het enige wat ie hoeft te zeggen. Soms moet je gewoon iets van het hart, de ander hoeft alleen te luisteren.
misschien weet hij ook wel niet welke van de 38 mogelijke hoezo vragen hij moet kiezen, en slaat hij helemaal dicht van het veelkleurig landschap aan vragen dat in zijn brein opborrelt, de onhandige lieverd...quote:Haha, ja, als ie dat vroeg ging het een stuk beter. Dan kan ik gewoon verder vertellen. Maar hij zegt echt alleen 'hoezo dan'. En dat kan inderdaad van alles betekenen. Daarom weet ik dan weer niet wat ik terug moet zeggen, omdat ik niet weet welke van de 38 mogelijke hoezo vragen hij bedoelt. Als ik dat vraag is het eerst een aantal keer 'nou gewoon, hoezo' en uiteindelijk zegt ie dan iets van 'ik probeer alleen maar mee te leven hoor'.
zeg, wil je niet zo generaliseren?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:30 schreef Yesse het volgende:
Heerlijk die generalisering aan beide kanten, een man of vrouw is niet altijd hetzelfde.
wil je erover pratenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:50 schreef PDOA het volgende:
Heerlijk hoe een OP met één enkele zin, die elders op het forum al lang op slot was getieft, uit kan groeien tot zo'n groot topic. Blijkt maar weer dat R&P users van nature veel te serieus zijn.
Haha ja dan verwacht je toch zo'n vrouwengesprek:quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:46 schreef Dipkip het volgende:
[..]
[..]
Is ook zo. Wat ik al zei, ik erger me niet echt maar af en toe is het wel een beetjequote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:45 schreef Abbadon het volgende:
misschien weet hij ook wel niet welke van de 38 mogelijke hoezo vragen hij moet kiezen, en slaat hij helemaal dicht van het veelkleurig landschap aan vragen dat in zijn brein opborrelt, de onhandige lieverd......een beetje begrip mag wel hoor, hij heeft het niet makkelijk...
LOL moet mn verwachtingen inderdaad wel een beetje bijstellen.... Maar wat jij nou voordoet als de mannelijke versie, zou eigenlijk al een verbetering zijn. Vriend mag van mij best zo doorvragen (dan is duidelijk wat ie vraagt, dus kan ik reageren) en die collega dan een klootzak noemen. Dan ben ik er ook wel weer klaar mee. Tis niet dat ik graag een enorme analyse wil en troost enzo, zo erg is het nou ook weer niet, maar ik wil het wel even kwijt en dat iemand dan met me eens is dat het een lul isquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:23 schreef Godshand het volgende:
Haha ja dan verwacht je toch zo'n vrouwengesprek:
dit is zeker je eerste relatie ?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:34 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Is ook zo. Wat ik al zei, ik erger me niet echt maar af en toe is het wel een beetjedat je merkt dat je alletwee elkaar verkeerd begrijpt maar niet weet wat je moet zeggen dat je weer op één lijn zit zeg maar.
[..]
LOL moet mn verwachtingen inderdaad wel een beetje bijstellen.... Maar wat jij nou voordoet als de mannelijke versie, zou eigenlijk al een verbetering zijn. Vriend mag van mij best zo doorvragen (dan is duidelijk wat ie vraagt, dus kan ik reageren) en die collega dan een klootzak noemen. Dan ben ik er ook wel weer klaar mee. Tis niet dat ik graag een enorme analyse wil en troost enzo, zo erg is het nou ook weer niet, maar ik wil het wel even kwijt en dat iemand dan met me eens is dat het een lul is![]()
Ik zie mn vriend trouwens tegen zn vrienden wel zo reageren als ik graag zou willen. Ik heb het daar met hem over gehad en hij zegt dan dat bij zn vrienden het wel lullig voor ze is maar verder wel hun probleem, en als ik een probleem heb vind hij het zijn verantwoordelijkheid me daarmee te helpen omdat ik zn vriendin ben. Alsof hij mij gelukkig MOET maken en als ik dat dus af en toe niet ben ziet ie het als een aanval, dat hij zn werk niet goed doetik kan daar eigenlijk vrij weinig mee, zijn er mannen die dat herkennen en misschien kunnen uitleggen?
Het aloude oerinstinct van je vrouw en kinderen beschermen tegen ongeluk. Als dat niet lukt, dan faal je als man zijnde... (ook al zijn vrouwen tegenwoordig goed genoeg om zelf de meeste dingen te regelen, de neiging blijft toch ingebakken). Zie ik inderdaad bij vrienden terug. Heb je bijvoorbeeld een probleem met een persoon, krijg je het advies hem op zn bek te slaan. Heb je als vriendin een probleem met een persoon, krijg je geen advies maar bied hij aan om hem zn bek te slaan... taste the difference... (ja dis wel heel zwart/wit voorbeeldquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:34 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik zie mn vriend trouwens tegen zn vrienden wel zo reageren als ik graag zou willen. Ik heb het daar met hem over gehad en hij zegt dan dat bij zn vrienden het wel lullig voor ze is maar verder wel hun probleem, en als ik een probleem heb vind hij het zijn verantwoordelijkheid me daarmee te helpen omdat ik zn vriendin ben. Alsof hij mij gelukkig MOET maken en als ik dat dus af en toe niet ben ziet ie het als een aanval, dat hij zn werk niet goed doetik kan daar eigenlijk vrij weinig mee, zijn er mannen die dat herkennen en misschien kunnen uitleggen?
Nee schat, we hebben alletwee al 4-5 serieuze relaties gehad. En we zijn oud genoeg om te weten wat wel en niet serieus is. Vriend is gewoon nogal gesloten terwijl ik een prater ben en iemand die altijd wil weten hoe iets werkt terwijl vriend vooral geinteresseerd is in of het werkt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:26 schreef mymoodfentje het volgende:
dit is zeker je eerste relatie ?
Tis misschien wel zwartwit maar ik denk dat het voor mijn vriend wel opgaat. Hij denkt ook vrij klassiek, vind het een heerlijk idee als ik thuis blijf om voor de kinderen te zorgenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:55 schreef Godshand het volgende:
Het aloude oerinstinct van je vrouw en kinderen beschermen tegen ongeluk. Als dat niet lukt, dan faal je als man zijnde... (ook al zijn vrouwen tegenwoordig goed genoeg om zelf de meeste dingen te regelen, de neiging blijft toch ingebakken). Zie ik inderdaad bij vrienden terug. Heb je bijvoorbeeld een probleem met een persoon, krijg je het advies hem op zn bek te slaan. Heb je als vriendin een probleem met een persoon, krijg je geen advies maar bied hij aan om hem zn bek te slaan... taste the difference... (ja dis wel heel zwart/wit voorbeeld)
Je hoeft helemaal niets vol te tikken met mits, maar en subtiele verschillen. Je kunt ook gewoon aangeven dat dit bij jouw vriend het geval is en niet voor elke man, klaar. Het probleem voor mij was hier dat je generaliseert over bepaald gedrag, misschien zelfs zonder dat je het door hebt, dat volgens jou hoort bij een man terwijl dat niet zo is. Natuurlijk praat ik lang niet zo veel over mijn gevoelens als de meeste vrouwen, maar ik kan me over het algemeen genomen best goed inleven in anderen (IRLquote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:46 schreef Dipkip het volgende:
Niet mannen, mijn vriend. Wat ik bedoel uit te leggen, is dat als ik alleen een situatie beschrijf 'ik deed dit en toen gebeurde er dat en toen zei hij blabla' dat een vrouw vaak al begrijpt wat er daarna gaat komen 'en toen voelde ik me' en een man heeft vaak veel meer uitleg nodig (in ieder geval mijn vriend wel). Dan moet je gaan uitleggen waarom je je dan zo voelde, en waarom je dat vertelt, en wat je nou eigenlijk van hem verwacht want hij kan het toch niet oplossen en het leven is nou eenmaal zoofzo. En uiteraard trek ik het hier nogal zwartwit, als ik dat niet doe moet ik een A4 voltypen met mitsen en maren en subtiele verschillen.
I know.. ging gewoon even over een andere generalisatie die vaak gemaakt wordt..quote:Dat zei ik ook niet. Ik zei, ze praten minder over gevoelens (dat is gewoon zo... dat ontken je toch hoop ik niet?) en misschien komt dat door (....) of misschien interesseert het ze minder, dat kan ook. Ik gaf een mogelijke reden. Voornamelijk om reacties voor te zijn van 'nee het boeit ons gewoon niet hoe je je voelt'.
Nounou, sorry ik was waarschijnlijk in een grumpy moodquote:Als ik geweten had dat er iemand langskwam zonder humor had ik geschreven 'mannendingen doen'. Wat ik bedoel is dat mannen vaker dan vrouwen iets emotioneel verwerken door iets te doen in plaats van er over te praten. Als vrouwen gedumpt worden gaan ze eerder uithuilen bij een vriendin en mannen slepen elkaar de kroeg in oid. Gaan samen iets doen, waar misschien ook wel bij gepraat wordt, maar met uitzondering van homosensuele mannen zie ik ze niet zo vaak een avond lang praten met een potje thee er bij.
Het probleem is volgens mij meer, dat ik iets zeg over een eigenschap die volgens mij gemiddeld mannen minder hebben dan vrouwen, en dat jij dan je aangevallen voelt terwijl jij maar 1 man bent.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:55 schreef RRGJL het volgende:
Het probleem voor mij was hier dat je generaliseert over bepaald gedrag, misschien zelfs zonder dat je het door hebt, dat volgens jou hoort bij een man terwijl dat niet zo is. Natuurlijk praat ik lang niet zo veel over mijn gevoelens als de meeste vrouwen, maar ik kan me over het algemeen genomen best goed inleven in anderen
Maar er zijn wel verschillen en over die verschillen hebben we het. Er zijn wel degelijk verschillen in karakters verbonden aan de verschillende geslachten. Zoals dat mannen agressiever zijn dan vrouwen en vrouwen verzorgender dan mannen. Ge-mid-deld dus he.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:55 schreef RRGJL het volgende:
Mijn doel met de reactie op jou was meer om jou en wellicht ook anderen in te laten zien dat die verschillen mijns inziens reuze meevallen en veel meer karakter gebonden zijn dan daadwerkelijk geslachtsgebonden. Natuurlijk zijn er wel dingen die het ene geslacht wel doet en het andere niet, maar het valt reuze mee allemaal...
Jij kent 100 mannen zo goed dat je dit kunt zeggen? Knap hoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:08 schreef Dipkip het volgende:
Mijn mening over +/-100 mannen is al een stuk gemiddelder () dan jouw mening over jezelf.
(ex)vriendjes, familie, studiegenoten, huisgenoten, vriendjes van vriendinnen, gewone vrienden, collega's... Hoezo moet je iemand enorm goed kennen om dit te kunnen merken? Vind ik niet. En al zijn het er 50 ipv 100, jij had het enkel over jezelf en vroeg vervolgens waar ik mijn mening over mannen wel niet op baseerquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:11 schreef RRGJL het volgende:
Jij kent 100 mannen zo goed dat je dit kunt zeggen? Knap hoor.
Ik baseer mijn mening heus niet enkel op mijn eigen ervaring, maar wat jij wil geloven hoorAls je geen reacties wil van mensen die het niet met je eens zijn kun je dat beter in de OP erbij zetten....
Ja, een kopie van jezelf zou je niet willen denk ikquote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:41 schreef Dipkip het volgende:
We hebben zo onze verschillen, maar in het midden hebben we het erg gezellig samen![]()
Beginnen we weer over onduidelijkheid...quote:Dat is trouwens iets wat je niet hardop mag zeggen tegenwoordig heb ik gemerktvriendinnen reageren compleet verontwaardigd, alsof vriend me in een Fritzl kelder wil vastleggen of dat ik geen broeken mag dragen van hem ofzo
Oh oeps. Ik bedoelde het laatste, dus dat vriend het wel leuk vind als ik huisvrouw wordt. Dat veel mensen dat belachelijk vinden dat je als vrouw anno 2008 huisvrouw zou willen zijn of dat een jonge man graag zou willen dat zn vriendin huisvrouw zou zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:23 schreef Godshand het volgende:
Beginnen we weer over onduidelijkheid...
Je springt van de hak op de tak. Wat niet hardop mag zeggen? Dat hij dat idee prettig vindt dat jij voor de kinderen zorgt? Of over die verschillen tussen jullie?
wie zijn die 'veel mensen'...? zijn dat enkel mannen of heb je het nu weer over een andere groep waar je kennelijk problemen mee hebt?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:31 schreef Dipkip het volgende:
[..] Dat veel mensen dat belachelijk vinden dat je als vrouw anno 2008 huisvrouw zou willen zijn ... (..)
Zie je? Het blijft er ingebakken... Leer er maar mee levenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:31 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Oh oeps. Ik bedoelde het laatste
Nee, mijn vriendinnen zijn geen mannen. In ieder geval niet allemaal. Nee gewoon van alles, mannen en vrouwen, oud en jong. Wel meer vrouwen dan mannen trouwens.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:35 schreef RM-rf het volgende:
wie zijn die 'veel mensen'...? zijn dat enkel mannen of heb je het nu weer over een andere groep waar je kennelijk problemen mee hebt?
Waar zeg ik dat er een probleem is of dat ik het me aantrek? Het is gewoon iets wat me opvalt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:35 schreef RM-rf het volgende:
en waarom zou jij een probleem hebben met wat andere mensen wel of niet 'belachelijk vinden'... het is toch jouw leven en het zijn jouw keuzes (* en dat van je vriend)? waarom je dan zoveel aantrekken van wat anderen al-dan-niet vinden?
Och och wat zijn we weer licht ontvlambaarquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:21 schreef Dipkip het volgende:
[..]
(ex)vriendjes, familie, studiegenoten, huisgenoten, vriendjes van vriendinnen, gewone vrienden, collega's... Hoezo moet je iemand enorm goed kennen om dit te kunnen merken? Vind ik niet. En al zijn het er 50 ipv 100, jij had het enkel over jezelf en vroeg vervolgens waar ik mijn mening over mannen wel niet op baseer![]()
Ik wil best de OP veranderen hoor, maar ik ben geen mod en ik ben ook niet de TS, helder licht.
Wie weetquote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:37 schreef Silk_dude het volgende:
Ik als man vind Dipkip's model van 'de gemiddelde man' een stuk beter aansluiten dan die van jou hoor RRGJL. Zo 'gevoelig' gedraagt de gemiddelde Nederlandse man zich niet.
Vind dat jullie nu een beetje aan het zeuren zijn om het zeuren, RRGJL en RM-rf.
Ik heb geen zin om overal op in te gaan, vooral omdat je mijn mening denkt te kunnen weerleggen met iets wat net zo goed gewoon een mening is.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:07 schreef RRGJL het volgende:
Late we even niet uit het oog verliezen dat het bij jou per definitie om perceptie gaat en ik zelf een man benDat mijn mening over mannen dus per definitie beter onderbouwd is lijkt me niet iets om aan te twijfelen.
Holy shit. Dit is 'm dusquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
eindelijk een duidelijke vrouw!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:21 schreef PartyAmber het volgende:
Er moet gewoon minder gezeurd worden en meer gesext !
Kijk, iemand die 'm snaptquote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:26 schreef Godshand het volgende:
[..]
eindelijk een duidelijke vrouw!
En waarom gebeurt dat dan niet meer, hmm?? Dan zouden er ook minder oorlogen zijn op deze wereld!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:21 schreef PartyAmber het volgende:
Er moet gewoon minder gezeurd worden en meer gesext !
je komt tekort bij Party?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:32 schreef Demophon het volgende:
[..]
En waarom gebeurt dat dan niet meer, hmm?? Dan zouden er ook minder oorlogen zijn op deze wereld!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |