Hoho! Volgens DutchTrain is dat mijn burgerplicht (nouja, ambtelijke plicht dan).quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:55 schreef heiden6 het volgende:
Rotterdam #29 - Waar mensen met macht telkens boven de wet staan, en telkens weer door de slotjes heen posten
SCHANDEquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:58 schreef WHATSHESAID het volgende:
Noord is flink vertegenwoordigd hier
niemand heeft internet ofzoquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:50 schreef Alicey het volgende:
Weet er trouwens iemand waarom er maar zo weinig deeltjes Rotterdam zijn?
JA! Westquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:01 schreef Romanov het volgende:
Yeey!!! West in da house
(nee, daaaar moet je trots om zijn)
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:03 schreef Romanov het volgende:
[..]
Zeeland is een deelgemeente, zeg maar een overzeese Hoek van Holland![]()
*zwaait uit raam naar de overkant*quote:
DutchTrain heeft me het laten doen! Ik ben onschuldig! Hij heeft me er toe gedwongen!quote:
Ja, maar da's 020, die doen overal lang over.quote:Trouwens, weinig deeltjes Rotterdam? Het Amsterdam-topic doet al máánden over één topic.
Redelijke kans dat Isegrim en Heiden6 op een kasteel wonenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:09 schreef Romanov het volgende:
[..]
*zwaait uit raam naar de overkant*
Mjaa, wat ik trouwens wel jammer vind aan Rotterdam, is dat we hier ooit kastelen schijnen te hebben gehad. Minimaal 3, maar om terug te komen op die HoekersT schijnt dat ze rond 1496 de boel hier flink hebben vernield (beetje boos over gejatte haring misschien
) en zo ook flink veel andere sloten en kastelen hebben vernield.
Vind deze wel mooi:
[ afbeelding ]
Slot Honingen![]()
(en ja, ik hou van historische meuk enzow)
Dan ben ik altijd al rotterdammer geweestquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:03 schreef Romanov het volgende:
[..]
Zeeland is een deelgemeente, zeg maar een overzeese Hoek van Holland![]()
Geselligquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:12 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dan ben ik altijd al rotterdammer geweest
Ah en de verborgen tunnels tussen stadhuis en Metro Stadhuis + de ondergrondse schuilkelder daaronder is ook wel fascinerendquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Redelijke kans dat Isegrim en Heiden6 op een kasteel wonen![]()
Er bestaat een reeële kans dat de fundering van de hofpleinlijn deels ligt op de restanten van het Hof van Weena.
Het is wel een leuke gedachte dat die dingen er zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ah en de verborgen tunnels tussen stadhuis en Metro Stadhuis + de ondergrondse schuilkelder daaronder is ook wel fascinerend
Ja, die kwam ik ook tegen op de site waar ik aan het rondneuzen ben... Schijnt in 1100 gesticht te zijn en op last van ene Jacoba van Beieren (cultuurminachtende trut!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Redelijke kans dat Isegrim en Heiden6 op een kasteel wonen![]()
Er bestaat een reeële kans dat de fundering van de hofpleinlijn deels ligt op de restanten van het Hof van Weena.
http://www.deleeuwvanweenen.nl/Webpage/Genealogie/Kasteel.htmquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:21 schreef Romanov het volgende:
[..]
Ja, die kwam ik ook tegen op de site waar ik aan het rondneuzen ben... Schijnt in 1100 gesticht te zijn en op last van ene Jacoba van Beieren (cultuurminachtende trut!!) te zijn gesloopt. in 1509 kocht Rotterdam de grond weer op.
Eeuwig zonde van die van Beieren...
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
http://www.deleeuwvanweenen.nl/Webpage/Genealogie/Kasteel.htm
Ik moet wel werken. FOK! is daar geblokkeerd!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:23 schreef littledrummergirl het volgende:
sjezus jongens jullie werken helemaal nietik was jullie alweer kwijt
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Interesting.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Of het is de Schie, hier om de hoek.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jullie wonen thv. het oude station HofpleinDat water zal ongetwijfeld de binnenrotte zijn, dus de huidige markt @ Blaak zeg maar...
Dan ook maar meteen de groeten uit Nijmegen!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:53 schreef ebeaydojraes het volgende:
tsja... hooguit 16 mensjes die posten ...
Jammer dat er werkelijk geen reet te beleven valtquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat staat er allemaal nog
Je haalt me de woorden uit de mond.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:57 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Jammer dat er werkelijk geen reet te beleven valt.
De mooiste oude steden in Nederland zijn Utrecht, Amersfoort en Zwolle. In die volgorde.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dat vinnik ook zo jammer aan het feit dat het hier niet meer zo is. Als ik soms in Delft, Den Haag, of Leiden loop, kan ik echt mn ogen uitkijken. Ze renoveren wel vaak zat oude huizen enzow, maar dan zie je toch dat het allemaal nieuw spul is. Juist dat oude zoals op jouw 2e foto is zo coolquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[Mooie sloot]
[Leuk steegje]
>>> Gouda topic deel 4: Over kaas, kaarsen maar ook pijpen!!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Loop eens vanaf de euromast naar de erasmus en wees verbaasdquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:00 schreef Romanov het volgende:
[..]
Ja, dat vinnik ook zo jammer aan het feit dat het hier niet meer zo is. Als ik soms in Delft, Den Haag, of Leiden loop, kan ik echt mn ogen uitkijken. Ze renoveren wel vaak zat oude huizen enzow, maar dan zie je toch dat het allemaal nieuw spul is. Juist dat oude zoals op jouw 2e foto is zo cool![]()
Grote Kerk in Den Haag is ook zoiets, of het oude stadhuis daar
Daar staan ook mooie foto's van voor, tijdens en na de bombardementen op. Krijg je een goed beeld van hoe de stad er voor de oorlog uit zag.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:47 schreef Romanov het volgende:
Ook maar ff een link bijdrage leveren:
http://www.engelfriet.net/Alie/index.html
Staan ontzettend veel verhalen in vanaf 1300 tot nu.
Zo kom ik er ook achter dat waar ik woon, in 1398 is gesticht, en het voordat het bij Rotterdam kwam in 1886 gewoon een eigen stad met stadrechten is geweest. Overigens is de hele wijk in 1886 ontworpen door G. de Jongh
quote:In 1859 kwam het kabinet met een integraal plan voor de hele spoorweginfrastruktuur in Nederland. Een van de door Amsterdam ondersteunde voorstellen was, de zuiderlijn aan te sluiten naar Utrecht, Rotterdam was immers toch nooit enthousiast voor nieuwe spoorverbindingen en Rotterdam had nu toch al een aansluiting naar Utrecht enne, ook de binnenstad hoefde dan niet op de schop.... Rotterdam moest kleur bekennen, wilde men een eigen verbinding met Antwerpen of kon dit ook via Utrecht, waardoor Amsterdam werd bevoordeeld. Amsterdamse ingezonden stukken schrijvers kwamen met het argument dat Amsterdam een zesde deel van de belastingen opbracht en dus iets te zeggen had over die spoorverbinding. De Rotterdammers reageerden fel :
den kwaal der Amsterdammers om Amsterdam als Nederland te zien, is ongeneeslijk en wij zullen de ondankbare taak niet aanvaarden, om de genezing van dat lijden te beproeven
2 fokkers achter elkaar met tussen pauze van 4 maanden?quote:Dennis (4 minuten geleden)
Ik ben het ermee eens dat dit lelijke station moet worden gesloopt. Het heeft geen enkele waarde, noch monumentaal, noch functioneel. Gelukkig is die afschuwelijke metalen brug inmiddels al verwijderd, nu de rest nog. Of het de moeite waard is om de boel open te gooien weet ik niet, maar dat is ook pas te beoordelen wanneer het al gebeurd is. Van mij mogen ze het proberen. Het idee om de huidige constructie in stand te houden en er een wandelbrug van te maken vind ik belachelijk en ik hoop dan ook dat dit niet gebeurt. Slopen van het Hofplein tot aan het stuk spoor wat nu gebruikt wordt voor de Randstadrail. (Ik woon overigens naast dit station).
Jeroen (4 maanden geleden)
Station Hofplein is als gebouw niet bijzonder, de spoorlijn welke op de bogen gedragen wordt wel. De spoorlijn heeft de uitstraling nog, alleen het bijpassende station mist....
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
2 fokkers achter elkaar met tussen pauze van 4 maanden?
Amersfoortse stadsringen zijn opgebouwd in 1200, 1400 en afgerond in 1600. In 1200 hadden we nog niets eens België gesticht!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:13 schreef ebeaydojraes het volgende:
oude steden en Nederland .. right. Ga eens naar Vlaanderen ofzo, dan zie je nog eens oude steden.
Terwijl ik vind dat Gouda zeker wel een leuk centrum heeft, met potentie dus. Maar er gebeurt alleen niks mee.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je haalt me de woorden uit de mond.
Heb je al een nieuwe baan?![]()
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:15 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Terwijl ik vind dat Gouda zeker wel een leuk centrum heeft, met potentie dus. Maar er gebeurt alleen niks mee.
Nog geen nieuwe baan. Maar ik kreeg nog een smak geld van het uitzendbureau waar ik nu wel even mee rondkomDus ik zoek op m'n gemakkie door!
Wat eeuwig zonde is. Het oude stationsgebouw in ere herstellen en daar bijv. een Stedelijk Historisch museum in zetten is wel tof.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:14 schreef heiden6 het volgende:
Overigens is het natuurlijk geen optie om er een nieuw station omheen te bouwen, omdat die lijn niet meer gebruikt wordt.
Daar is geen station voor nodig op zich. En ook geen spoor.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat eeuwig zonde is. Het oude stationsgebouw in ere herstellen en daar bijv. een Stedelijk Historisch museum in zetten is wel tof.
Het spoor is wel mooi, bijzonder, en authentiek. De oude boogbruggen hebben zeker een bepaalde uitstraling waar veel mee gedaan kan worden. Maak desnoods een lange sliert-markt op de oude spoorlijn, marktkramen langs de zijkanten, mensen in het midden. Winkeltjes er onder, horeca er onder, en je creeert een uniek stukje nederlandquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daar is geen station voor nodig op zich. En ook geen spoor.
Tja, maar goed, dat spoor is onlangs nog helemaal aangepast voor die lightrail, dus om dat nu authentiek te noemen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het spoor is wel mooi, bijzonder, en authentiek. De oude boogbruggen hebben zeker een bepaalde uitstraling waar veel mee gedaan kan worden. Maak desnoods een lange sliert-markt op de oude spoorlijn, marktkramen langs de zijkanten, mensen in het midden. Winkeltjes er onder, horeca er onder, en je creeert een uniek stukje nederland
Ok.. point takenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Loop eens vanaf de euromast naar de erasmus en wees verbaasd
Dan krijg je tenminste niet allemaal van die dagjestoeristen zoals in Amsterdam.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:28 schreef Romanov het volgende:
[..]
Ok.. point taken
Delfshaven heeft dat ook wel, en de oude haven een beetje, maar dat zijn echt "plekken" in de stad. Je moet er een beetje naar zoeken.
Amsterdam zit al 60 jaar in een stinkende marinade van toeristenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:48 schreef Romanov het volgende:
pcies, toeristen stinken
Maar dat merk je niet in Amsterdam
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
![]()
Nou ja, ik heb in elk geval wel een nieuwe baan ( ik begin maandag als intercedent), dus mocht ik je ergens mee kunnen helpen dan hoor ik het wel hè?
Dat zijn de oude steden waar je bent geweest?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De mooiste oude steden in Nederland zijn Utrecht, Amersfoort en Zwolle. In die volgorde.
Direkt Uitzendbureau.quote:
Den Bosch mag eventueel op 4. En Maastricht ergens daar achteraan, en Leiden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat zijn de oude steden waar je bent geweest?
Delft, Haarlem, Zutphen, Deventer?
Als je goed zoekt bij Direkt Alexander int archief kan je mij wellicht nog vinden gozer!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Direkt Uitzendbureau.
Waar zit jij dan?
SPARQquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Direkt Uitzendbureau.
Waar zit jij dan?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:59 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Als je goed zoekt bij Direkt Alexander int archief kan je mij wellicht nog vinden gozer!
Daar hadden ze in der tijd wel mooie chicks werken btw
quote:
Op jouw foto staat het Hofpleinstation er al, dat betekent daar ook het luchtspoor er al is (want dat was er veel eerder dan de Hofpleinlijn). De Binnenrotte is gedempt voor het luchtspoor, dus het water zal niet de Binnenrotte zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jullie wonen thv. het oude station HofpleinDat water zal ongetwijfeld de binnenrotte zijn, dus de huidige markt @ Blaak zeg maar...
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:02 schreef WHATSHESAID het volgende:
Volgens mij heb ik ooit wel eens gehospiteerd in de buurt van waar Public_NME woont....
Ja dat klopt wel ongeveer, is hemelsbreed een meter of 400 denk ik. Ik woon vlakbij de correct aan de Mountainroad.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:12 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Omdat ik het niet zeker weet.
Borgesiusstraat was het.
Nah, valt wel mee, d'r is eigenlijk niet zoveel aan gewijzigd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tja, maar goed, dat spoor is onlangs nog helemaal aangepast voor die lightrail, dus om dat nu authentiek te noemen.
hier staat ook af en toe de hele portiek vol troep als het weer een roteb dag moet worden de volgende dagquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:12 schreef Public_NME het volgende:
Trouwens echt te grappig, hebben net even wat grofvuil buiten gezet. En binnen 5min (!) was de bedbodem (gaarrr) al weg. Bureaustoel binnen 10 min, en verder zijn er nog 2 andere wagens langsgeweest. Straks moeten we het grofvuil afbellen
Al die mensen die op Woensdagavond op strooptocht gaan met hun busjes
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:12 schreef Public_NME het volgende:
Straks moeten we het grofvuil afbellen
Dat zal dan wel niet neequote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op jouw foto staat het Hofpleinstation er al, dat betekent daar ook het luchtspoor er al is (want dat was er veel eerder dan de Hofpleinlijn). De Binnenrotte is gedempt voor het luchtspoor, dus het water zal niet de Binnenrotte zijn.
Zo gaat dat hier ook altijdquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:12 schreef Public_NME het volgende:
Trouwens echt te grappig, hebben net even wat grofvuil buiten gezet. En binnen 5min (!) was de bedbodem (gaarrr) al weg. Bureaustoel binnen 10 min, en verder zijn er nog 2 andere wagens langsgeweest. Straks moeten we het grofvuil afbellen
Al die mensen die op Woensdagavond op strooptocht gaan met hun busjes
Wat voor mensen halen dat toch weg?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:16 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Zo gaat dat hier ook altijd. We hadden een compleet beschimmelde koelkast buitengezet, 3 compleet afgeragde fietsen die op alle fronten doorgeroest waren, een kapotte broodrooster en een winkelwagentje dat van ver weg kwam buiten gezet en dit alles was binnen 30 minuten weg
. Veel plezier ermee...
Het oude station stond toch grofweg tussen het huidige station Hofplein en Heliport complex in?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nah, valt wel mee, d'r is eigenlijk niet zoveel aan gewijzigd.
Het oude station op de oude plek terugzetten gaat ook niet, want na de oorlog hebben ze het nieuwe Hofplein een stukje verderop gelegd. Waar vroeger het oude station stond, ligt nu de ingang van de Willemsspoortunnel.
Polenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat voor mensen halen dat toch weg?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jager-verzamelaarquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:19 schreef WHATSHESAID het volgende:
Van die mensen die heel hun huis vol hebben staan met alles wat verzameld KAN worden en nooit wat weggooien. Je weet wel, van die shock docs die je wel eens ziet op TV.
Die mensen zijn op verzamelgebied nooit geevolueerd ofzo
Link naar het youtube-filmpje?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:26 schreef WHATSHESAID het volgende:
Is wel echt genieten om die mensen er op af zien te komenBen toen ook echt naar de 3e verdieping gegaan en heb met wat huisgenoten heel hard staan lachen om al die mensen
.
Of met stenen (voor de mindere sadisten onder ons: eieren) gooien en roepen: "Afblijven, het is nog van mij!!!"quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:26 schreef WHATSHESAID het volgende:
Is wel echt genieten om die mensen er op af zien te komenBen toen ook echt naar de 3e verdieping gegaan en heb met wat huisgenoten heel hard staan lachen om al die mensen
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |