inf lang model, zie je morgen welquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:48 schreef Tarmelane het volgende:
Ik! Ook morgen, maar ik blijf er niet slapen.
TD kort model. Jij?
Zeker, spannendquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:49 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:
[..]
inf lang model, zie je morgen wel
Dit is een KMS/KMA topic, van de landmacht.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:04 schreef DeadKnight het volgende:
Begin zelf aanstaande maandag met mijn EMMV bij de marine, Van de week in elk geval al mijn spullen en kleren opgehaald bij het CKU![]()
*Heeft er al in zin an!
vermeld het svp ff in de titel ;-)quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:39 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dit is een KMS/KMA topic, van de landmacht.
Marine kun je je eigen topic voor maken, hoe de opleidingen vorderen van verschillende mensen.
Hallo denk eens na. Dit is FOK! merendeel is Lowlands volk/SBS Camping kijker en bij uitzondering HBO/WO publiek. KMA is voor hun te hoog en Clingendael niveau waar ze amper iets van weten,laat staan kennen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:37 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:
loopt niet erg storm hier... niemand die dit jaar moet opkomen? (februari mag ook)
Hé OPO!quote:Op vrijdag 12 september 2008 20:58 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:
En 5 weken verder. 4 KL A-gp, geinig om samen met een fok!ker in een peloton te zitten![]()
Veel meegemaakt al, coordinatie-tijd, IP-bivak, en waanzinnig veel geleerd in deze korte tijd. Zipracer, als je nog tips zoekt voor je AAC moet je hier ff posten, dan roep ik er een paar voor je.
Verder, blijf ervaringen etc uitwisselen mensen, vragen mag natuurlijk ook altijd.
voor je vorderingen op de KMA is een topic. je kunt al je dingen daar kwijt, is ook leuk om te lezen namelijk en dan zit je gelijk in het goede topicquote:Op zaterdag 13 september 2008 13:17 schreef Tarmelane het volgende:
[..]
Hé OPO!![]()
De afgelopen 2 weken waren best wel zwaar, maar er is er maar eentje in ons peloton afgevallen.
Heel jammer natuurlijk, 't was 'n goeie gozer, maar hij zag het echt niet meer zitten. Co-tijd gehad en wat lesdagen die ook niet bepaald makkelijk waren, iedereen was echt helemaal kapot. Volgende week ben ik groepsoudste en mag ik er voor zorgen dat Charlie (zoals altijd) goed op tijd is. Tijdelijk geīnaugureerd in het Vliegwiel (cadettenvereniging van de TD) en aanstaande vrijdag, met de corpsdag, als het goed is de permanente inauguratie. Ik ben benieuwd! De infanterie gaat 'n weekend naar Normandië en de genie gaat naar Aken, maar wat de TD gaat doen, geen idee..
Anyway, net als Kloontje zegt, vragen mag altijd!
Met een chronisch te kort aan vrouwen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:16 schreef waht het volgende:
Succes mannen, naar ik heb gehoord gaan jullie de mooiste tijd van je leven tegemoet.
hehe, ff een tijdje zonder vrouwen kan geen kwaad.quote:Op maandag 15 september 2008 14:49 schreef EricT het volgende:
[..]
Met een chronisch te kort aan vrouwen?
reageer dan is!quote:Op zondag 5 oktober 2008 15:03 schreef Rampant het volgende:
8 December moet ik opkomen voor mijn AMO in oirschot, nog andere die op 8 december moeten opkomen??
En nuquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:44 schreef Catch_me het volgende:
Zijn er al fokkers voor de volgende lichting op de KMA in februari aangenomen?
ik heb al 2 brieven gehad, maar nog niks over hoe laat enzoquote:Op woensdag 19 november 2008 12:19 schreef delicious026 het volgende:
8 december oirschot,
heeft iemand al een brief ofzo ontvangen voor hoelaat je er moet zijn want ik heb die nog niet gehad
lator;)
Blauw Filterquote:Op zaterdag 20 december 2008 01:24 schreef Okeuj het volgende:
Je kan beter iets met een blauw filter hebben, is iets handiger met kaartlezen in het donker... Ook is het aan te raden om een hoofdlamp te zoeken; zo houd je je handen vrij en dat is stiekem toch wel heel fijn
Ze lopen erg lekker ja, en te bedenken dat ik zo'n beetje altijd op lage sportschoenen heb gewandeld zijn dit toch een stel zware klompen aan je voeten in het beginquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:55 schreef Pumatje het volgende:
oh, je hebt nog mazzel met je schoenen.
Ik heb een nieuwere generatie van het model wat jij hebt catch
en die dingen zijn fiiiijjjjn.. zelfs de ouderedie jij heb.
Dat zijn die dingen zonder gleuf in de hak?quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:55 schreef Pumatje het volgende:
oh, je hebt nog mazzel met je schoenen.
Ik heb een nieuwere generatie van het model wat jij hebt catch
en die dingen zijn fiiiijjjjn.. zelfs de ouderedie jij heb.
Alleen, de opsvesten van defensie zijn nog altjd niet Je van het....quote:Op donderdag 18 december 2008 20:07 schreef Pumatje het volgende:
Ik zit in Weert, daar is ook een legerdump die man heef echt zo'n beetje alles van wat ik in het veld ook bij me heb op wapen en toebehoren na.![]()
zelfs de nieuwe Ops-vesten heeft ie
aardige man ook.
Omdat het beter kan!quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:55 schreef Pumatje het volgende:
En waarom zijn de ops-vesten niet je van het?
Voldoen prima hoor![]()
beter dan bokkentuig iig.
in de ruiling gooien en naar de legerdump gaan om daar oude model kisten voor een paar tientjes te kopen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:42 schreef Halvor het volgende:
Ik zit ook op de KMS. Heb van de week tehoren gekregen dat over een tijdje bijna iedereen smog-jassen krijgtGoeie zaak dacht ik zo. Zelf ga ik nog naar een paar kisten kopen van het oudere model, want de magnums die ik heb gehad zijn na een paar keer bivak al aardig aan het vervallen...
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:42 schreef thesystem het volgende:
Naja, of je die nep dingen wilt? aangezien het echt eoude model niet meer gemaakt wordt.....
Koop dan Meindl's of iets dergelijks
lolquote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:21 schreef Agorias het volgende:
19 augustus 2009 begin ik, gesolliciteerd voor de functie officier infanterie, MWO KMA
Vorige week AAC gehad, direct aangenomen en gister het medisch onderzoek. Ondanks mijn kleurenblindheid en sterkte van -5 rechts toch aangenomen.
Ja excuses, je hebt gelijk. Was in de war met groen realiseer ik netquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:57 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Blauw Filter![]()
Dat is A. niet toegestaan
B. niet praktisch omdat we juist geen rode stift gebruiken vanwege het feit dat we allemaal een rood filter gebruiken en dan rood niet te onderscheiden is van zwart.
en C. blauw licht tegenover rood licht.. wat merk je eerder op denk je?
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:21 schreef Agorias het volgende:
19 augustus 2009 begin ik, gesolliciteerd voor de functie officier infanterie, MWO KMA
Vorige week AAC gehad, direct aangenomen en gister het medisch onderzoek. Ondanks mijn kleurenblindheid en sterkte van -5 rechts toch aangenomen.
Blijven dienstfietsen, immers dienstbrilquote:Op zondag 15 februari 2009 20:08 schreef Pumatje het volgende:
Brillen die ze nu krijgen zijn toch wat moderner ogend dan die dienstfietsen..?
Ik kijk nu al uit naar de lessen Why things are seen...quote:Op zondag 15 februari 2009 12:00 schreef Pumatje het volgende:
mijn god, ik had dat nog niet eens gelezen.
ze hebben echt personeel te kort bij de Infanterie zeg..
Is het zo erg?quote:Op maandag 16 februari 2009 00:12 schreef Mr_Baus het volgende:
Gelukkig kan hij er zelf ook om lachenIk lig helemaal gevouwen
oh wacht ik had nog niet verteld dat mijn kleurenstoornis maar mild was en dat ik al een vooronderzoek voor laserbehandeling had liggenquote:Op maandag 16 februari 2009 00:12 schreef Mr_Baus het volgende:
Gelukkig kan hij er zelf ook om lachenIk lig helemaal gevouwen
Hoe was het? Wie is je kader? (PM anders ff)quote:Op zondag 22 februari 2009 22:20 schreef Catch_me het volgende:
Wel iemand terug van de eerste 3 weken KMAlekker lang weekend gehad, moet morgenavond weer terug.
quote:Op maandag 23 februari 2009 11:45 schreef Bouke-p het volgende:
zoeen was ik ook, tot ik hand in hand met de sgt twee emmertjes waterhalen enz liep te zingen..... buiten de poort....
quote:Op zondag 22 februari 2009 22:43 schreef Catch_me het volgende:
Vond de eerste dagen vies tegenvallen qua tijdsdruk enzo en het verliezen van je dagelijkse ritme. Ik kwam op maandag op en zaterdagochtend gingen we 10 dagen op bivak. De eerste dag bivak was echt klote, regen, sneeuw en ijskoude wind. Vervolgens werkte onze 2 kachels niet dus we hadden de "alfa vrieskist" die nacht, man wat was dat koud![]()
Rest van de bivak viel wel mee, veel nieuwe dingen geleerd en voor het eerst dat 24 uurs rantsoen op, het was best te kanen
De laatste week was gewoon weer op de KMA zelf. Veel onderhoud en veel zhkh lessenBen die week gelijk aangesteld als opvolgend peletons oudste en ben dus volgende week peletons oudste. Best spannend want je word gelijk in het diepe gegooid op de KMA aangezien op de bivak alles vanuit 1 centraal punt geregeld kan worden, op de KMA ren je van hot naar her
![]()
O ja exercitie vind ik vreselijk, ben echt zo a-ritmisch als de pestelke les hoorde je wel weer "CATCH_ME HOUD DIE PAS AAN" "CATCH ME ZWAAI NOU EENS NORMAAL MET DIE ARMEN"
"CATCH ME LOOP NOU EENS RELAXED"
quote:Op zondag 15 maart 2009 00:33 schreef Remco026 het volgende:
Haha succes zo hebben wij er ook een aantal rondlopen die ondanks dat we maandag aan week 14 (uit 17) gaan beginnen, nog steeds geen maat kunnen houden.
Ben trouwens wel benieuwd waar ik allemaal vrijstelling voor krijg als ik straks na mijn 2 jaar paraat aan de KMS of KMA ga beginnen (zit nog te twijfelen of ik KMS tussendoor ga doen, maar KMA is het uiteindelijke doel)
INI-2er meldquote:Op zondag 15 maart 2009 18:01 schreef Halvor het volgende:
Op de KMS zijn de meeste nieuwe lichtingen tegenwoordig IVO, in plaats van INI. Er zitten nog wel een paar INI lichtingen tussen schijnt, maar het meeste zal IVO zijn.
IVO-2 er meld zichquote:Op maandag 16 maart 2009 19:31 schreef Pumatje het volgende:
[..]
INI-2er meld![]()
maar er zijn nog wel INI-1 opleidingen in Charlie Cie.
Heet dat OTV tegenwoordig? KMA en een naam langer dan 2 jaar gebruiken zal hem ook nooit worden denk ikquote:Op zondag 17 mei 2009 17:34 schreef Catch_me het volgende:
OTV 5 gehad vorige week, Zeeland dus. Fietsen, varen, speedmarsen en vervolgens lekker een nachtje doorgehaald om 25 km over het strand te verplaatsen om vervolgens nog even lekker te wandelen en te speedmarsen
Morgen naar Duitsland (sieblinghausen oid) voor GVA, 't zal mij benieuwen
Voor jou wel skip... Durf je niet meer in het ToF topic te komen?quote:Op maandag 18 mei 2009 21:51 schreef skippy22 het volgende:
Is er nog plaats voor een alcoholistische kangeroe ?
Heb wel platvoeten Ik was er gister nogquote:Op maandag 18 mei 2009 22:14 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Voor jou wel skip... Durf je niet meer in het ToF topic te komen?
wat leukquote:Op zondag 17 mei 2009 19:41 schreef Halvor het volgende:
Ik heb ergens in juni GVA volgens mij en dit weekend parachuttespringen.
IVO-3 alweer ondertussen, tijd gaat snel als je lol hebt
@ Pumaatje: Als het vaandel aanwezig is bij je bevordering ben ik waarschijnlijk van de vaandelwacht.
Ik ga me eind deze maand, begin volgende maand aanmelden voor die opleiding. Wat is de GO-dag als ik vragen mag?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:12 schreef snah12 het volgende:
Ik mag 8 februari aantreden voor officier infanterie kort model.
Nog meer KMA-ers?
Jawel! Officier CIS bij de Luchtmacht, ook korte model.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:12 schreef snah12 het volgende:
Ik mag 8 februari aantreden voor officier infanterie kort model.
Nog meer KMA-ers?
En? Heb je inmiddels je gesprekken afgerond?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:04 schreef lekker_ijsje het volgende:
Ik natuurlijkmaar heb mijn AAC gesprek nog. @ snah12 Hoe ging dat bij jou? en wat vroegen ze allemaal ?
Begin jij ook op 8 februari?quote:Op donderdag 5 november 2009 13:08 schreef mr_vavavoom het volgende:
Ik ben zelf net klaar met alle keuringen voor de functie Officier aan de KMA (opkomst februari 2010).
Kan het ook zijn dat iemand in februari solliciteert en vervolgens gekeurd wordt, en vervolgens de komende 6 maanden de ALO volgt. En pas in augustus met de daadwerkelijke Militaire bachelor begint?quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:53 schreef Vortix het volgende:
Februari is alleen KOO voorzover ik weet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |