abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74415727
ik weet genoeg!

[ Bericht 33% gewijzigd door Ulliee op 05-11-2009 14:15:36 ]
"I think there is a world market for maybe five computers."
- Thomas Watson (1874-1956), Chairman of IBM, 1943
pi_74416046
gewoon de selectieprocedure ingaan, bij de keuringen komt de psycholoog waarmee je een gesprek hebt er wel achter of het iets voor je is

zie eerst maar eens door de keuringen heen te komen, en dan kun je altijd nog beslissen wat je wil, keuring is zwaar hoor. Bij kleine dingen word je keuring al verzet voor 3 maanden of langer

[ Bericht 42% gewijzigd door babipangang op 05-11-2009 12:57:55 ]
pi_74416688
Ik ben zelf net klaar met alle keuringen voor de functie Officier aan de KMA (opkomst februari 2010).
Je moet dit absoluut niet onderschatten. De fysieke keuring is zwaar (wel afhankelijk van welke functie je op het oog hebt) en de psychologische keuring is tamelijk rigoreus. Als ze iets ontdekken wat niet volledig past, zijn ze redelijk snel met het afkeuren en moet je een jaar wachten tot je het weer kan proberen.

Stap 1 is om naar de KMA zelf te gaan en met kenners te gaan praten. Je kan bijvoorbeeld kiezen tussen een opleiding kort model (1.5 jaar) of lang model (4 jaar, wetenschappelijke opleiding). Voor beiden gelden weer andere eisen.

Belangrijkste punt is dat Defensie een beroepsorganisatie is en een zeer strenge selectie maakt, helemaal voor leidinggevenden (onderofficieren en officieren). Je moet EXACT weten wat je wil, wat Defensie is, hoe je toekomst er uit ziet en wat jij kan leren/bijdragen. Ga niet naar Defensie als je het eigenlijk nog niet echt weet!

EDIT: schrijf jezelf in bij www.defensieforum.nl er is daar een hoop informatie te vinden, heeft mij ook goed geholpen!
pi_74416921
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:48 schreef babipangang het volgende:
gewoon de selectieprocedure ingaan, bij de keuringen komt de psycholoog waarmee je een gesprek hebt er wel achter of het iets voor je is

zie eerst maar eens door de keuringen heen te komen, en dan kun je altijd nog beslissen wat je wil, keuring is zwaar hoor. Bij kleine dingen word je keuring al verzet voor 3 maanden of langer
En dit is dus precies wat je NIET moet doen.

JIJ moet voor jezelf uitvinden of je thuis hoort bij Defensie, niet een psycholoog. Wees 100% zeker van je zaak en heb de kennis op zak, want tijdens de keuring gaan ze controleren of je standvastig bent.
Het is niet zo dat je de keuringen kan doen en dan kan bepalen of het leuk is of niet. Je moet het zien als een sollicitatie op een functie en de keuringen zijn de eerste stappen voor Defensie om te zien of ze je kunnen gebruiken.
  donderdag 5 november 2009 @ 13:21:47 #5
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_74417193
Je verhaal lezende denk ik eerder dat de verpleging meer iets is voor jou. Lekker zorgen.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_74417951
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:21 schreef HunterSThompson het volgende:
Je verhaal lezende denk ik eerder dat de verpleging meer iets is voor jou. Lekker zorgen.
Nee hoor, Ik vond het een leuke tijdelijke baan omdat ik een halfjaar moest overbruggen. Ik moest iets hebben waar ik snel aan de slag kon gaan. Dus dat is snel fabriekswerk of iets dergelijks. Ik wilde iets dankbaars doen dus was de thuiszorg een goede keuze want het verdient nog eens goed ook.

Ik heb maandag een informatie ochtend over de KMA. En daar kijk ik verder wat mij aanspreekt en wat ik kan betekenen voor defensie als ik de keuze maak.
Ook weet ik dat het geen baan is waar je bij gaat omdat je niet weet wat je wilt.
Het is ook niet dat ik bij defensie wil omdat ik niet weet wat ik wil maar meer omdat ik denk dat deze vorm van een baan/opleiding beter bij me past omdat ik niet constant met mn hoofd bezig wil zijn.
Defensie heeft mij altijd al erg aangesproken dat is ook de rede waarom ik het niet wil laten vallen.
"I think there is a world market for maybe five computers."
- Thomas Watson (1874-1956), Chairman of IBM, 1943
pi_74421675
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:14 schreef mr_vavavoom het volgende:

[..]

JIJ moet voor jezelf uitvinden of je thuis hoort bij Defensie, niet een psycholoog. Wees 100% zeker van je zaak en heb de kennis op zak, want tijdens de keuring gaan ze controleren of je standvastig bent.
Het is niet zo dat je de keuringen kan doen en dan kan bepalen of het leuk is of niet. Je moet het zien als een sollicitatie op een functie en de keuringen zijn de eerste stappen voor Defensie om te zien of ze je kunnen gebruiken.
dit dus
Peace through power!!
pi_74534805
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:14 schreef mr_vavavoom het volgende:

[..]

Morgen AAC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')