Hahaha ik was nog net op tijd de metro uit voordat de misselijkheid me naar de oren steegquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:33 schreef SarahD. het volgende:
[..]
Pringles is volgens mij ook gewoon karton met een smaakje
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:54 schreef msnk het volgende:
Toen het nog Smiths heette was het super lekker. En tot twee jaar terug ging Lay's oo nog wel, maar nu smaakt het inderdaad echt naar troep.
Het meest bizarre is dat de Light varianten lekkerder smaken dan de normale
En Pringles is ook al een en al bagger geworden
Light is even lekker, maar die kartonsmaak gaat me snel vervelen. Niet dat de regular variant in kwaliteit is gestegen, maar we moeten het er maar mee doen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:54 schreef msnk het volgende:
Het meest bizarre is dat de Light varianten lekkerder smaken dan de normale
Is het ook nietquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:20 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hoe durf je dat chips te noemen?
Bedank voor deze inhoudelijke informatiequote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:52 schreef robber57 het volgende:
Zat toevallig net een zak paprika te snaaien en dacht het ook ; "het is weer zover, blerghh"
het zijn de aardappelen. ze kunnen soms niet de goede aardappelen krijgen en dan wordt er, om toch maar iets te kunnen bakken en verkopen, uitgeweken naar een ander soort, zo is mij eens uitgelegd toen ik wat onderhoud aldaar in de fabriek in broek op lange dijk deed.
Dat luisterd nogal nauw naar het schijnt, de chips zoals wij hem recentelijk kennen is alleen te maken in zonnebloem olie als ie exact een bepaald gehalte aan zetmeel en suikers heeft.
Het is dus niet alleen een specifiek aardappelras wat dat krokante geeft maar ze moeten ook nog precies een bepaalde "leeftijd" hebben wil het allemaal goed komen.
Ik vermoed dat het te maken heeft met de slechte en natte zomer die we hebben, chips is een typisch seizoen product en in ieder seizoen worden de aardappelen ergens anders vandaan gehaald om dezelfde chips te houden,men gebruikt in de verschillende seizoenen verschillende aardappelrassen die gelijke eigeschappen hebben.
Maar als nu de aardappelen uit nl aan de beurt zijn en bij aankomst in de fabriek blijkt dat ze niet deugen dan is er een probleem wat niet zo 1-2-3 is op te lossen en dus wordt er dan of; toch maar gebakken of ze wijken uit naar wat anders.
Ik heb toen ook gehoord dat ze in een eerdere aardappel crisis wel eens aardappelen hebben laten overkomen per boot vanuit amerika of zuidamerika, weet niet meer zeker waarvandaan maar het was ver weg.
Ik heb het in het verleden ook al eens gemerkt en toen was het na 2 maanden weer ok.
Chips van de AH komt overigens absoluut niet bij Lays vandaan, ik heb daar meerdere maanden in die fabriek gewerkt en nooit een zak van AH gezien, een collega die bij de Croky in belgie heeft gewerkt zegt dat Croky nagenoeg alle "eigen merk" chips produceert.
Het heeft overigens ook met geld te maken, de marge op de gewone chips staat niet al te veel kunstgrepen toe en dus schommelt de kwaliteit, als je echt chips verslaafd bent kun je uitwijken naar de Lays Sensations, das een duurdere chips met een duurdere aardappelsoort die ook niet zo kritisch is en die ze het hele jaar kunnen krijgen, die is dus altijd hetzelfde.
De Red Sweet Paprika lijkt kwa smaak aardig op de gewone paprika chips maar is helaas wel aardig wat duurder en er zit minder in een zak(je)
http://www.pepsico.nl/sit(...)derland/Contact.aspxquote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:19 schreef Countess het volgende:
Je kunt ook niet via e-mail contact opnemen met Lays.
Bij Lays klagen over de smaak zou natuurlijk beter zijn dan klagen op FOK, maar dan moet er wel een klaagmogelijkheid zijn.
Met dank aanquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:22 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
GEK HÉ!?!?!
IK KAN VERDOMME GEEN FATSOENLIJKE CHIPS MEER KOPEN. ER IS GEEN NORMALE VLA OF YOGHURT MEER TE VERKRIJGEN. ALLES MOET TEGENWOORDIG ZONDER VET GEMAAKT WORDEN MAAR ZE FLIKKEREN ER WEL EEN HOOP ANDERE ROTZOOI BIJ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!!!!!!!
Ja volgens mij klopt dat wel. Alleen die met een smaakje is ranzig...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:49 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Ik had gisteren trouwens een zak naturel gekocht en deze smaakte tegen alle verwachtingen in NORMAAL![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
OMG, je smaakpapillen zijn kapotquote:Op maandag 25 augustus 2008 13:04 schreef Kloppend.Mannenvlees het volgende:
Ik heb die Kettle chips geprobeerd (cheese-onion) en ze waren wel okay maar ook weer niet superlekker ofzo.
Dat in combinatie met weinig chips is het me geen twee euro per zakje waard.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:09 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
OMG, je smaakpapillen zijn kapot
Croky!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:45 schreef Countess het volgende:
[..]
Ja volgens mij klopt dat wel. Alleen die met een smaakje is ranzig...
Vroeger lustte ik trouwens geen Croky, maar nu vind ik de Bolognese best meevallen
En waar is hier?quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:17 schreef massachusetts_avenue het volgende:
Wees blij dat het iig nog Lays heet, die naam klinkt nog ok.
Hier heet het Walkers, en das geen verbetering, ook al zou de smaak hetzelfde moeten zijn.
[ afbeelding ]
Verenigd Koninkrijk, en die chips is hier niet bepaald beter dan ins aller Edah of c1000.quote:
Maar het is niet te eten?quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:25 schreef massachusetts_avenue het volgende:
[..]
Verenigd Koninkrijk, en die chips is hier niet bepaald beter dan ins aller Edah of c1000.
Bijvoorbeeld de sensations,
die zak ziet er bij ons zo uit.
[ afbeelding ]
Waar koop je die?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:45 schreef Susie het volgende:
Croky Bolognaise![]()
En inderdaad, laatst een zak Lays paprika, maar kon er maar niet van genieten, weet niet wat het was....Eigen merk is vaak ook prima te doen voor paprika of naturel
Light-roomboter is er al jaaaaaaaren.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Met dank aan. Sonja Bakkert
.
Ik voel me al schuldig als ik een pakje roomboter in m'n mandje gooi en vraag me af hoe lang het duurt voordat er light-roomboter in de vakken ligt. Totale gekte.
Dat het nog Lays heet? Vroeger heette het Smiths, en toen was hij tenminste nog te vreten. Maar hoe kleiner het Smithslogo op de zak, hoe slechter de chips wordt.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:17 schreef massachusetts_avenue het volgende:
Wees blij dat het iig nog Lays heet, die naam klinkt nog ok.
Hier heet het Walkers, en das geen verbetering, ook al zou de smaak hetzelfde moeten zijn.
[ afbeelding ]
NEEquote:Op zondag 10 april 2011 08:31 schreef darktower het volgende:
Pepsico heeft vorige week het zoutgehalte met 25% verlaagd van Super Chips (Paprika). Smaakt zogenaamd nog hetzelfde. Nou, ik vind het helemaal nergens meer naar smaken.
Ben ik de enige?
Ik zag het wel hoor ...hihihiquote:Op zondag 10 april 2011 10:38 schreef nathan3020 het volgende:
Ik heb een zak Lays paprika chips hier, zo maar even proeven dan.
Thanks for the infoquote:Op zondag 10 april 2011 11:26 schreef Pipo1234 het volgende:
Chips is een tussendoortje voor Jan met de Pet...
Echte bazen eten pistachenootjes of desnoods pinda's. En dan wel de ongezouten, want die hebben tenminste een beetje smaak.
Ik heb die hele zoutobsessie van Nederlanders nooit begrepen. Ik doe tegenwoordig nergens nog zout op (zelfs niet op mijn patat) en vind het met zout maar gewoon vies en getuigen van weinig smaak.
zout is een smaakversterker dus tyfusdonderstraal een eind heen.quote:Op zondag 10 april 2011 11:26 schreef Pipo1234 het volgende:
Echte bazen eten pistachenootjes of desnoods pinda's. En dan wel de ongezouten, want die hebben tenminste een beetje smaak.
Ik heb die hele zoutobsessie van Nederlanders nooit begrepen. Ik doe tegenwoordig nergens nog zout op (zelfs niet op mijn patat) en vind het met zout maar gewoon vies en getuigen van weinig smaak.
Tuurlijkquote:Op zondag 10 april 2011 11:26 schreef Pipo1234 het volgende:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:32 schreef Demon_Hunter het volgende:
Jongens ... ik schijt op die kankerchips van jullie een echte man eet vlees en het liefst zoveel mogelijk ..
Je komt niet eens uit Nederland dus hou je bek maar weerquote:
Idd! die was nog te etenquote:Op zondag 10 april 2011 10:32 schreef Baghdaddy het volgende:
Mijn leven heeft geen zin meer zonder Cream and Chives, onverwacht gekidnapt
Nog zoiets ja, zogenaamde gezonde producten boordevol E nummersquote:Op zondag 10 april 2011 17:40 schreef skattebaut het volgende:
Staat er dit op de zak? http://www.ikkiesbewust.nl/
Dan verklaart dat veel.
Antwoord E: Geen van deze antwoorden.quote:
Wat lul jij nou? Ik ben geboren in Nederland...quote:Op zondag 10 april 2011 17:28 schreef Agiath het volgende:
[..]
Je komt niet eens uit Nederland dus hou je bek maar weer
Ik doe door dat IKB logo al een tijdje mijn inkopen in Duitsland.quote:Op zondag 10 april 2011 17:43 schreef Agiath het volgende:
[..]
Nog zoiets ja, zogenaamde gezonde producten boordevol E nummers
En alles wat van unilever is heeft sowieso zo'n sticker. Gewoon oplichterij.
Die sticker zouden ze überhaupt niet op chips of snacks moeten zetten. Wil je snacken? Dan moet je de gevolgen accepteren. Wil je bewust kiezen? Dan koop je fruit of salade.
Zo moeilijk is het toch niet?
Maar onze maatschappij wordt ook hier naar de kanker geholpen door al die domme tokkies en paupers.
Jammer dat Duitsland te ver weg is voor mij.quote:Op zondag 10 april 2011 18:08 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Ik doe door dat IKB logo al een tijdje mijn inkopen in Duitsland.
Daar hebben ze wel lekkere producten en ze zijn ook nog VEEEL goedkoper dan in NL.
Dat omzetverlies (8000 euro in mijn geval alleen al) hebben die kloothommels van het IKB veroorzaakt met hun afgrijselijke bemoeizucht.
Boter is niet meer te vreten omdat het naar ranzig vet smaakt.
IJsjes van OLA zijn niet meer te pruimen zonder suiker en smaakstoffen.
Wie weet wat nog allemaal.
Val maar dood IKB!
Je begrijpt hopelijk wel hoe fout en ironisch dat klinkt...quote:Op zondag 10 april 2011 18:08 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Boter is niet meer te vreten omdat het naar ranzig vet smaakt.
IJsjes van OLA zijn niet meer te pruimen zonder suiker en smaakstoffen.
Je koopt dat ijs toch ook omdat het suiker bevat, dat is toch lekker?quote:Op zondag 10 april 2011 18:12 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Je begrijp hopelijk wel hoe fout en ironisch dat klinkt...
Die bolognese chips van Croky is goed te eten, ja. De Albert Heijn Huismerk-variant ook, maar volgens mij komt die dan ook uit dezelfde fabriek.quote:
Precies. Er bestaat niet zoiets als verantwoord snoepen. Al het goede des levens is óf illegaal óf immoreel óf ongezond. Kun je wel ijs gaan kopen zonder suiker en smaakstoffen maar dan is het niet ongezond meer en dus ook niet meer goed (i.e. lekker).quote:Op zondag 10 april 2011 18:15 schreef Agiath het volgende:
[..]
Je koopt dat ijs toch ook omdat het suiker bevat, dat is toch lekker?
Als ik gezond wil eten koop ik wel peren ipv perenfruit. Maar tegenwoordig is er geen keuze meer
quote:Op zondag 10 april 2011 17:57 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Antwoord E: Geen van deze antwoorden.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 02:13 schreef Ausputzert het volgende:
Ik vind dat saté-kroketten van Lays wel relax.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:27 schreef zagevent het volgende:
Toevallig niet in zonnebloemoliegebakken?
Achja, lang leve Lays Baked.![]()
[ afbeelding ]
GVD KKDIKKE MENSEN MOETEN VERPEST FUUUUFUFUUUUUUU NIET NORMAAL IK WIL GEWOON VET ETEN FUFUUUUUUUUFUUUUquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:17 schreef Sorella het volgende:
Geen lays maar de duyvis pinda,s bevatten nu ook 25% minder zout kom ik net achter
Dit. Mijn nootjes, wat doe je nou duyvisquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:17 schreef Sorella het volgende:
Geen lays maar de duyvis pinda,s bevatten nu ook 25% minder zout kom ik net achter
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:40 schreef Schunckelstar het volgende:
je moet dan ook voor kettle chips gaan
Iets duurder,maar de smaak maakt dat meer dan goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |