quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:58 schreef Rimpelhond het volgende:Oké, in alle eerlijkheid....
ik heb deel 6 nog niet gelezen vanaf waar ik the Higglander 5 ging kijken, en dit topic heb ik ook nog niet bijgelezen.
Er bleef mij vanacht maar door mijn hoofd spoken dat je of een deel van de Bijbel vergeten te lezen hebt of dat ik je posts verkeerd gelezen heb...
Jij blijft er volgens mij op hameren dat dat hele Reiki/genezings/magnetiserings (wat ik als kind van nature al deed) gedoe satanisch is. Zogenaamde (paranormale) gaven etc etc.. allemaal komen ze van het slechte..
het blééf vanacht door mijn hoofd spoken dat jij dan een stuk van de Bijbel gemist moet hebben.
één van mijn namen is Ester (oude testament

) alleen dat al naast een grote dosis nieuwsgierigheid en hunkering naar info om zo mijn eigen inzichten onderbouwd te zien of te kunnen bijschaven, is voor mij reden geweest toch best in de Bijbel te spitten. (vandaar ook dat ik zo overtuigd kan zeggen dat jouw God niet mijn liefde is

)
Alhoewel ik in het oude testament slechts enkele stukjes / insinuaties vond die wijzen op het door God krijgen van gaven, staat het nieuwe testament er bol van. In het nieuwe testament wordt over handoplegging gesproken anders dan door Jezus.
Er wordt onder andere gezegd dat íedere gelovige een gave krijgt en dat je slechts kan dénken dat je die niet hebt, maar dat dat gewoon betekend dat je je gave nog niet ontdekt hebt.
Ook zijn deze gaven ervoor bedoeld ánderen te helpen.
en niet alleen de gave van genezing.. ook gave van profetie en gave van...euhm.. ik kan de termen niet meer goed herinneren... iets als het kunnen onderwijzen/verkondigen of iets dergelijks.... en zo nog een lijst.
Wat mij minder duidelijk is bijgebleven, vooral omdat zoals ik het mij herinner het oude en het nieuwe testament daar iets verschillend over denken... is of íeder geval te verlichten/te genezen is of dat God/Jezus per keer bekijkt wie er wel genezen mag/kan worden en er soms voor kiest dat iemand niet genezen mag worden.
Als het goed is heb jij 2 delen terug gezegd dat in het specifiek genezing is voorbehouden aan God/Jezus... en je weersprak volgens mij dat God door ons kan werken.
Is in jouw geloof die stukken van de Bijbel niet echt en negeren jullie die of hoe moet ik het zien?
(want nogmaals.. zowel in het oude als in het nieuwe testament wordt over deze gaven die íedereen bezit gesproken... weliswaar in het nieuwe testament vaker en duidelijker)
Het was echt een vraag die vanacht (ja ja...

) in mij op bleef komen.
Ik was bijna van plan om vanacht de topics nog eens na te lezen om te kijken wat je daar nou over gezegd had...

Ik besloot dat niet te doen, anders had ik waarschijnlijk 3 uur moeten lezen en slapen lijkt mij wat verstandiger als om 6 uur s morgens het eerste schaap al weer wakker wordt.
Nou ja... bij deze dus
Oke.
Ik heb in het vorige deel nog vermeld dat ik die post over sex en jam maken ontzettend vuil vond. Je schoof mij woorden in de mond en ging die verdedigen met een verdediging die ik zelf had kunnen geven. Je portretteerde mij als één of ander duister mens dat niet wil dat 2 mensen die van elkaar houden van zoiets moois als sex mogen genieten, nota bene door God zelf gegeven. Toen ik je daar op aansprok loog je vervolgens over het feit dat je dat van een ZDA gehoord had of dat ik volgens jou zelf ooit gezegd had dat sex vies en vunzig is en alleen voor de voortplanting. Ik vind dat ontzettend smerig en vuil van je en ik geloof ook totaal niet in jouw oprechtheid wanneer jij zegt dat je dat van mij hebt. Dat kan namelijk helemaal niet! Ik ben niet gediend van zulke dingen. Als je niet eerlijk een discussie kan voeren negeer ik je liever gewoon. Wat ik al zei, het leek alsof iemand 'bwwaahhhhhh' deed en er een lucht van bederf mijn kant op kwam toen ik die dingen las. Het sloeg helemaal nergens op.
Na Jezus' kregen de apostelen en anderen gaven om te genezen en demonen uit te drijven met kracht van de Heilige Geest die na Jezus' wederopstanding uitgestort werd over de gemeente.
1 En als de dag van het Pinkster feest vervuld werd, waren zij allen eendrachtelijk bijeen.
2 En er geschiedde haastelijk uit den hemel een geluid, gelijk als van een geweldigen, gedreven wind, en vervulde het gehele huis, waar zij zaten.
3 En van hen werden gezien verdeelde tongen als van vuur, en het zat op een iegelijk van hen.
4 En zij werden allen vervuld met den Heiligen Geest, en begonnen te spreken met andere talen, zoals de Geest hun gaf uit te spreken.
Met de kracht van de Heilige Geest kon men genezen.
6 En Petrus zeide: Zilver en goud heb ik niet, maar hetgeen ik heb, dat geve ik u; in den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, sta op en wandel!
7 En hem grijpende bij de rechterhand richtte hij hem op, en terstond werden zijn voeten en enkelen vast.
8 En hij, opspringende, stond en wandelde, en ging met hen in den tempel, wandelende en springende, en lovende God.
9 En al het volk zag hem wandelen en God loven.
10 En zij kenden hem, dat hij die was, die om een aalmoes gezeten had aan de Schone poort des tempels; en zij werden vervuld met verbaasdheid en ontzetting over hetgeen hem geschied was.
38 En Petrus zeide tot hen: Bekeert u, en een iegelijk van u worde gedoopt in den Naam van Jezus Christus, tot vergeving der zonden; en gij zult de gave des Heiligen Geestes ontvangen.
39 Want u komt de belofte toe, en uw kinderen, en allen, die daar verre zijn, zo velen als er de Heere, onze God, toe roepen zal.
40 En met veel meer andere woorden betuigde hij, en vermaande hen, zeggende: Wordt behouden van dit verkeerd geslacht!
41 Die dan zijn woord gaarne aannamen, werden gedoopt; en er werden op dien dag tot hen toegedaan omtrent drie duizend zielen.
42 En zij waren volhardende in de leer der apostelen, en in de gemeenschap, en in de breking des broods, en in de gebeden.
43 En een vreze kwam over alle ziel; en vele wonderen en tekenen geschiedden door de apostelen.
44 En allen, die geloofden, waren bijeen, en hadden alle dingen gemeen;
45 En zij verkochten hun goederen en have, en verdeelden dezelve aan allen, naar dat elk van node had.
46 En dagelijks eendrachtelijk in den tempel volhardende, en van huis tot huis brood brekende, aten zij te zamen met verheuging en eenvoudigheid des harten;
47 En prezen God, en hadden genade bij het ganse volk. En de Heere deed dagelijks tot de Gemeente, die zalig werden.
6 En Annas, de hogepriester, en Kajafas, en Johannes, en Alexander, en zovele er van het hogepriesterlijk geslacht waren.
7 En als zij hen in het midden gesteld hadden, vraagden zij: Door wat kracht, of door wat naam hebt gijlieden dit gedaan?
8 Toen zeide Petrus, vervuld zijnde met den Heiligen Geest, tot hen: Gij oversten des volks, en gij ouderlingen van Israël!
9 Alzo wij heden rechterlijk onderzocht worden over de weldaad aan een krank mens geschied, waardoor hij gezond geworden is;
10 Zo zij u allen kennelijk, en het ganse volk Israël, dat door den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, Dien gij gekruist hebt, Welken God van de doden heeft opgewekt, door Hem, zeg ik, staat deze hier voor u gezond.
29 En nu dan, Heere, zie op hun dreigingen, en geef Uw dienstknechten met alle vrijmoedigheid Uw woord te spreken;
30 Daarin, dat Gij Uw hand uitstrekt tot genezing, en dat tekenen en wonderen geschieden door den Naam van Uw heilig Kind Jezus.
31 En als zij gebeden hadden, werd de plaats, in welke zij vergaderd waren, bewogen. En zij werden allen vervuld met den Heiligen Geest, en spraken het Woord Gods met vrijmoedigheid.
Wat jij bedoelt is dit denk ik:
Efeze 3:8 Daarom zegt Hij: Als Hij opgevaren is in de hoogte, heeft Hij de gevangenis gevangen genomen, en heeft den mensen gaven gegeven.
9 Nu dit: Hij is opgevaren; wat is het, dan dat Hij ook eerst is nedergedaald in de nederste delen der aarde?
10 Die nedergedaald is, is Dezelfde ook, Die opgevaren is verre boven al de hemelen, opdat Hij alle dingen vervullen zou.
11 En Dezelfde heeft gegeven sommigen tot apostelen, en sommigen tot profeten, en sommigen tot evangelisten, en sommigen tot herders en leraars;
12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus;
13 Totdat wij allen zullen komen tot de enigheid des geloofs en der kennis van den Zoon Gods, tot een volkomen man, tot de mate van de grootte der volheid van Christus;
14 Opdat wij niet meer kinderen zouden zijn, die als de vloed bewogen en omgevoerd worden met allen wind der leer, door de bedriegerij der mensen, door arglistigheid, om listiglijk tot dwaling te brengen;
15 Maar de waarheid betrachtende in liefde, alleszins zouden opwassen in Hem, Die het Hoofd is, namelijk Christus;
Alles draait om Jezus Christus, wordt gedaan in de naam van Jezus Christus, komt van de Heilige Geest die uitgestort is na de dood van Jezus Christus, de gaven die iedereen krijgt zijn van Jezus Christus, wanneer zij zich bekeerd hebben tot Jezus Christus. Vóór Jezus Christus had je inderdaad profeten maar die werden niet lukraak geboren maar onder het volk van Jezus Christus, de hebreeën/joden om de mensen te waarschuwen voor Gods toorn en ze te leiden door moeilijke tijden.
Satan kan ook wonderen en tekenen doen:
2 Tessalonicenzen 2:9 Hem, zeg ik, wiens toekomst is naar de werking des satans, in alle kracht, en tekenen, en wonderen der leugen;
10 En in alle verleiding der onrechtvaardigheid in degenen, die verloren gaan; daarvoor dat zij de liefde der waarheid niet aangenomen hebben, om zalig te worden.
Dus nee. Als jij met doden praat als klein kind is dat een teken van demonische communicatie. Als iemand als klein kind kan genezen zonder iets te maken te hebben met Jezus is dat demonisch. Alles wat niet in de naam van Jezus Christus en in overeenstemming met de bijbel is, is demonisch volgens de bijbel.
Je kan geen mengelmoesje van occultisme en christelijk geloof maken. In het christelijk geloof staat Jezus Christus centraal als God, Kracht, Liefde en Leven. Alles wat niet uit of door Hem komt is niet zuiver. De wonderen en genezingen die in naam van Christus plaats vinden zijn altijd in de eerste plaats om mensen tot geloof in Christus te brengen, niet om onze fysieke gezondheid te dienen. Als je dus vanalles doet wat niet tot geloof in Jezus leidt, is dat demonisch.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-08-2008 13:04:51 ]