abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:13:11 #101
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60758501
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Bijna alles is inderdaad occult. Er is maar 1 weg naar God en dat is bidden tot Jezus. De rest brengt je naar andere krachten die niet het beste met je voorhebben. Het is dus niet slecht om dat te doen, maar niet verstandig. Je hebt er uiteindelijk helemaal niets aan namelijk, het mooiste in het leven mis je erdoor.
Misschien heb je de vraag al ergens beantwoord hoor, sorry daarvoor ik heb niet alles op de voet gevolgd. Maar 'de weg naar God' hoe zie jij dat? Ik bedoel daarmee, hoe zie jij God.. is dat een bepaald punt wat je wilt behalen, een bepaalde verlichting misschien?
Deze kan jij alleen bereiken met het bidden tot de here Jezus? Iedere andere manier om verlichting te bereiken (als dat God is voor jou) is occult, wat Boeddha gedaan heeft (verlichting bereikt) is ook occult vlgs jou dan?

Kleine uitleg voor mijzelf.. God is voor mij alles wat ik zie en niet een vorm van verlichting. God is de natuur waarin ik deel van uitmaak.
The truth was in here.
pi_60758503
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 08:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Gaat dit niet op voor het intense bidden zoals jij dat doet?
Volgens mij niet nee. Als ik bid voel de Heilige Geest tot me komen met kippenvel over mijn hele lichaam. Ik doe niet aan mantra's ofzo dus dan raak je denk ik ook niet in zo'n soort alfatrance.
quote:
En ik ben er nog steeds van overtuigd dat dat echt niet voor iedereen geldt; als dat zo was, was God een WETENSCHAP in plaats van een geloof. Moet je zien hoe veel mensen er intens in God geloven, van Hem houden, van de medemens houden, maar niet die wonderen meemaken die jij meemaakt. Ik denk echt dat er meer bij meespeelt.
Ik heb mijn leven in dienst van God gesteld. De meeste mensen zijn simpelweg niet bereid om alles op te geven maar hebben liever dat God hen helpt bij het leiden van hun eigen leven. Dat is veel makkelijker maar dan ervaar je God lang niet zo groots als Hij is. En ik denk inderdaad dat je spiritualiteit wel degelijk aan wetenschap kan toetsen, maar niet op de conventionele manier. Wetenschap sluit bovennatuurlijke zaken gewoon uit, verzint de meest domme verklaringen voor duidelijk spirituele bovennatuurlijke aangelegenheden.
quote:
In een andere post had je het over vrijen met je vriendin. Is dat geen seks voor het huwelijk? Staat daar niets over in de Bijbel? (Gevoelig onderwerp, I know, maar ik ben benieuwd)
Dat ben ik eerlijk gezegd ook nog niet over uit. Ik heb een ervaring gehad en toen begreep ik waarom je beter met sex kan wachten tot met en na je huwelijk. Dat verrijkt de hele ervaring, maakt er iets volledig feestelijks en zuiver moois van, de unie van 2 mensen voor God uit liefde voor elkaar.
quote:
In de Bijbel staan zo veel dingen niet die we doen. Mogen we dan niets meer doen wat niet in de Bijbel staat? Trek dan ook maar meteen de stekker uit je computer!
In de bijbel staat ook niet dat je op de wc moet poepen. Moeten we dan op het dak gaan zitten? Ik denk dat common sense uitkomst kan bieden in zulke gevallen he.
quote:
Er zijn vreel Christenen die tot beschermheiligen en engelen bidden, denk maar aan die satanische Katholieken! Aartsengelen en beschermheiligen kunnen veel goede dingen doen voor de mens. Als God of Jezus je gebeden niet beantwoordt, misschien is er dan wel een heilige of een engel in de buurt die je wel helpt.
Oja, engelen die subject zijn aan Jezus zullen Jezus ongehoorzamen en tegen zijn wil ingaan. Dat doen alleen gevallen engelen inderdaad.
quote:
Maar jij zult vast wel geloven dat er dan wel een reden zal zijn dat God en Jezus je gebeden niet verhoren, en dat degene die dan wel antwoordt een entiteit is die tegen de wil van Godi n handelt en dus satanisch moet zijn?
Exactement. Maar ik verwacht niet dat als je al een relatie aan het opbouwen bent met God, Hij toe zal staan dat een demoon tegen Zijn wil dingen doet in dergelijke gevallen. Dus uiteindelijk is het God die bepaalt of iets gebeurt of niet.
pi_60758582
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:01 schreef ToT het volgende:
The bug crunch
Wat is dat?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:17:38 #104
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60758644
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Volgens mij niet nee. Als ik bid voel de Heilige Geest tot me komen met kippenvel over mijn hele lichaam.
Die vorm van extase heb ik ook bijvoorbeeld menigmaal gevoeld op een houseparty.. waarbij 1 volk opgaat in de muziek, iedereen hetzelfde voelt en liefdevol aanwezig is.
Maar dat zal wel luciferaans zijn dan en niet te verwarren met het komen tot de heilige geest?
The truth was in here.
pi_60758689
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:27 schreef ElizabethR het volgende:
ToT, de hele christelijke wereld, nee sterker nog, de hele religie is vol van symboliek en rituelen. Daarom vind ik het vaak erg lachwekkend dat mensen elkaar met de vingertjes gaan nawijzen, : ' Nee, wat jij doet is occult, wat ik doe, dat is pas goed'. En vice versa uiteraard.

Balk en splinter verhaal.

Ik denk serieus, nee ben ervan overtuigd, dat wanneer iemand bid hij slechts met zichzelf praat in plaats van met een of andere god, en zie bidden dan ook niet anders als zelfonderzoek.
Als de veranderingen die ik heb ondergaan niet zo gruwelijk significant waren had ik dat ook nog kunnen geloven. Maar ik kan dat simpelweg niet meer. Het is alsof heel mijn brein en hart met de tijd enhanced zijn, geupgrade naar level 10 terwijl het eerst op level 2 zat ofzo.
pi_60758739
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat is dat?
heb je mijn gedachten van vanacht al nagelezen, en wil je daarop reageren?

Het afwijzen van zogenaamde bovennatuurlijke/paranormale gaven is het verloochenen van de gaven van de geest....eeen geschenk van God zoals het in de Bijbel staat noem jij in één van de voorgaande topics per defintiie demonisch.
pi_60758803
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat is dat?
Typfout (ik moet niet werken en Fokken tegelijk! )
BIG crunch; dat het universum onder zijn eigen gewicht in elkaar zal storten.
pi_60758901
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:41 schreef Summers het volgende:
Als je sterk in je schoenen staat , iemand als ali bijvoorbeeld die alle macht uit handen geeft heeft volgens mij de meeste kans om bezeten te raken of in aanraking te komen met duistere machten omdat hij er al elke dag mee bezig is en dus ook op je afroept en angst maakt je ook niet sterker maar zwakker .
Maar ik ben niet bang.
quote:
Ik maak van kleins af aan al vreemde dingen mee en je hebt idd goede en negatieve krachten maar als je in jezelf gelooft ben jij toch echt de sterke en heb je idd een soort afweersysteem van positieve energie . Ik geloof zelfs dat mensen qua geestkracht sterker zijn in deze 3d wereld dan geesten sterk zijn in deze 3d wereld .
Hoe banger je bent van alles hoe meer je je natuurlijke afweermechanisme zwak maakt en jezelf aanbied voor wie maar wil .
Oke.
Hey even iets tussendoor voor jou, ik bedoel het allemaal niet lullig hoor. Als jij van kindsafaan al vanalles meemaakt en daar heilig in gelooft, begrijp ik dat ik nogal bot overkom en oordeel enzo wanneer ik zeg dat al jouw ervaringen in de kern van de duivel afkomen. Het is echter NIET tegen jou persoonlijk bedoeld, tegen niemand niet. Ik keur geen mensen af, ik keer bepaalde praktijken af. Niet omdat ik ze niet doe, maar omdat ik niet geloof dat die praktijken goed en gezond voor die mensen zelf zijn, en dat de God die ik nu aanroep dat wel compleet is, omdat ik dus kan vergelijken uit eigen ervaring. Ik wil je leven niet minderwaardig laten voelen. Als we elkaar 2 jaar terug hadden ontmoet had ik er hetzelfde over gedacht als jij, vol interesse en geloof, en je ook aangemoedigd omdat ik had geloofd dat je met dingen bezig was die heel goed voor je zijn en waarmee je veel kan betekenen voor de mensheid. Nu echter kan ik dat niet meer omdat ik dus wat meer kennis heb opgedaan en zulke ervaringen heb gehad waardoor ik kan zeggen 'wow, al die praktijken, dat is dikke misleiding, dat is helemaal niet goed voor jezelf of de menhseid, het is juist destructief'. Ik wil dus niet provoceren, beledigen, minderwaardig laten voelen of niets, het is allemaal uit zorg en ook liefde, omdat de liefde van God die ik ervaar alles overstijgt. Mijn wens is dat iedereen dat ervaart. Mijn geluid is erg kritisch en kan veroordelend overkomen maar ik ben tegen niemand, alleen tegen misleiding en error.
pi_60758983
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:51 schreef ToT het volgende:
Helemaal mee eens hoor: in de Middeleeuwen was zo ongeveer heel Europa gigantisch Christelijk, en moet je eens zien hoe ongelooflijk bang en vol haat ze waren voor het onbekende: ze zagen overal heksen, spoken, weerwolven, vampieren en ander satansgebroed die hen kwam vervloeken of vermoorden.

De meest gruwelijke daden zijn uitgevoerd vanuit die angst: miljoenen vrouwen die nét iets te veel van de natuur wisten zijn gemarteld om dingen te bekennen waar ze niet schuldig aan waren, warna ze vermoord werden. Nabestaanden van TBC-slachtoffers groeven het lichaam van hun dierbare overledene op en verminkten het lichaam waarna ze het as van het verbrande hart opdronken, uit angst dat de vloek van deze "vampier" hen zou komen halen enz enz enz.

Haat en angst zijn vaak slechte raadgevers.
Goed, terughoudendheid is uiteraard verstandig en in gevaarlijke situaties kan angst je helpen voorkomen een Darwin Award te winnen, maar haat en angst voor het onbekende omdat jouw interpretatie van een boek dat is gebaseerd op uitspraken van een man die 2000 jaar geleden heeft geleefd en preekte tegen mensen in het Midden-Oosten, zegt dat je bang moet zijn voor alles wat niet in dat boek staat?

Nee, dat lijkt me echt niet goed.
Dat was katholicisme. Die mensen werden allemaal dom gehouden.
pi_60758994
Het is wel duidelijk dat je de beste bedoelingen hebt kerel!
Het komt alleen nogal rottig over als je onze overtuigingen veroordeelt en je eigen overtuiging als de enige ware ziet.
Uiteraard kan ik het me wel voorstellen als je echt intense ervaringen hebt gehad, maar toch; gevoelsmatig mag het voor jou wel de absolute waarheid zijn, maar er zijn meer dingen tussen hemel en aarde die van God af komen i.p.v. de duivel, die je volgens mij veel te veel eer geeft.
pi_60759042
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat was katholicisme. Die mensen werden allemaal dom gehouden.
Maar jij hebt dezelfde haat en angst voor het onbekende. Dingen die volgens jou niet in de Bijbel staan (maar volgens sommigen hier dus WEL) zijn automatisch slecht in jouw visie.
pi_60759620
en wederom negeer je de vraag hoe jij nou kan beweren dat het allemaal van de duivel afkomt als in de Bijbel zelf gezegd wordt dat mensen wél dit soort ervaringen/vaardigheden behoren te hebben en dat dat door God is geschonken.
pi_60759640
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:58 schreef Rimpelhond het volgende:
Oké, in alle eerlijkheid....
ik heb deel 6 nog niet gelezen vanaf waar ik the Higglander 5 ging kijken, en dit topic heb ik ook nog niet bijgelezen.

Er bleef mij vanacht maar door mijn hoofd spoken dat je of een deel van de Bijbel vergeten te lezen hebt of dat ik je posts verkeerd gelezen heb...

Jij blijft er volgens mij op hameren dat dat hele Reiki/genezings/magnetiserings (wat ik als kind van nature al deed) gedoe satanisch is. Zogenaamde (paranormale) gaven etc etc.. allemaal komen ze van het slechte..

het blééf vanacht door mijn hoofd spoken dat jij dan een stuk van de Bijbel gemist moet hebben.

één van mijn namen is Ester (oude testament ) alleen dat al naast een grote dosis nieuwsgierigheid en hunkering naar info om zo mijn eigen inzichten onderbouwd te zien of te kunnen bijschaven, is voor mij reden geweest toch best in de Bijbel te spitten. (vandaar ook dat ik zo overtuigd kan zeggen dat jouw God niet mijn liefde is )

Alhoewel ik in het oude testament slechts enkele stukjes / insinuaties vond die wijzen op het door God krijgen van gaven, staat het nieuwe testament er bol van. In het nieuwe testament wordt over handoplegging gesproken anders dan door Jezus.
Er wordt onder andere gezegd dat íedere gelovige een gave krijgt en dat je slechts kan dénken dat je die niet hebt, maar dat dat gewoon betekend dat je je gave nog niet ontdekt hebt.
Ook zijn deze gaven ervoor bedoeld ánderen te helpen.
en niet alleen de gave van genezing.. ook gave van profetie en gave van...euhm.. ik kan de termen niet meer goed herinneren... iets als het kunnen onderwijzen/verkondigen of iets dergelijks.... en zo nog een lijst.
Wat mij minder duidelijk is bijgebleven, vooral omdat zoals ik het mij herinner het oude en het nieuwe testament daar iets verschillend over denken... is of íeder geval te verlichten/te genezen is of dat God/Jezus per keer bekijkt wie er wel genezen mag/kan worden en er soms voor kiest dat iemand niet genezen mag worden.

Als het goed is heb jij 2 delen terug gezegd dat in het specifiek genezing is voorbehouden aan God/Jezus... en je weersprak volgens mij dat God door ons kan werken.

Is in jouw geloof die stukken van de Bijbel niet echt en negeren jullie die of hoe moet ik het zien?
(want nogmaals.. zowel in het oude als in het nieuwe testament wordt over deze gaven die íedereen bezit gesproken... weliswaar in het nieuwe testament vaker en duidelijker)

Het was echt een vraag die vanacht (ja ja... ) in mij op bleef komen.
Ik was bijna van plan om vanacht de topics nog eens na te lezen om te kijken wat je daar nou over gezegd had... Ik besloot dat niet te doen, anders had ik waarschijnlijk 3 uur moeten lezen en slapen lijkt mij wat verstandiger als om 6 uur s morgens het eerste schaap al weer wakker wordt.

Nou ja... bij deze dus
Oke.
Ik heb in het vorige deel nog vermeld dat ik die post over sex en jam maken ontzettend vuil vond. Je schoof mij woorden in de mond en ging die verdedigen met een verdediging die ik zelf had kunnen geven. Je portretteerde mij als één of ander duister mens dat niet wil dat 2 mensen die van elkaar houden van zoiets moois als sex mogen genieten, nota bene door God zelf gegeven. Toen ik je daar op aansprok loog je vervolgens over het feit dat je dat van een ZDA gehoord had of dat ik volgens jou zelf ooit gezegd had dat sex vies en vunzig is en alleen voor de voortplanting. Ik vind dat ontzettend smerig en vuil van je en ik geloof ook totaal niet in jouw oprechtheid wanneer jij zegt dat je dat van mij hebt. Dat kan namelijk helemaal niet! Ik ben niet gediend van zulke dingen. Als je niet eerlijk een discussie kan voeren negeer ik je liever gewoon. Wat ik al zei, het leek alsof iemand 'bwwaahhhhhh' deed en er een lucht van bederf mijn kant op kwam toen ik die dingen las. Het sloeg helemaal nergens op.

Na Jezus' kregen de apostelen en anderen gaven om te genezen en demonen uit te drijven met kracht van de Heilige Geest die na Jezus' wederopstanding uitgestort werd over de gemeente.

1 En als de dag van het Pinkster feest vervuld werd, waren zij allen eendrachtelijk bijeen.
2 En er geschiedde haastelijk uit den hemel een geluid, gelijk als van een geweldigen, gedreven wind, en vervulde het gehele huis, waar zij zaten.
3 En van hen werden gezien verdeelde tongen als van vuur, en het zat op een iegelijk van hen.
4 En zij werden allen vervuld met den Heiligen Geest, en begonnen te spreken met andere talen, zoals de Geest hun gaf uit te spreken.

Met de kracht van de Heilige Geest kon men genezen.

6 En Petrus zeide: Zilver en goud heb ik niet, maar hetgeen ik heb, dat geve ik u; in den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, sta op en wandel!
7 En hem grijpende bij de rechterhand richtte hij hem op, en terstond werden zijn voeten en enkelen vast.
8 En hij, opspringende, stond en wandelde, en ging met hen in den tempel, wandelende en springende, en lovende God.
9 En al het volk zag hem wandelen en God loven.
10 En zij kenden hem, dat hij die was, die om een aalmoes gezeten had aan de Schone poort des tempels; en zij werden vervuld met verbaasdheid en ontzetting over hetgeen hem geschied was.

38 En Petrus zeide tot hen: Bekeert u, en een iegelijk van u worde gedoopt in den Naam van Jezus Christus, tot vergeving der zonden; en gij zult de gave des Heiligen Geestes ontvangen.
39 Want u komt de belofte toe, en uw kinderen, en allen, die daar verre zijn, zo velen als er de Heere, onze God, toe roepen zal.
40 En met veel meer andere woorden betuigde hij, en vermaande hen, zeggende: Wordt behouden van dit verkeerd geslacht!
41 Die dan zijn woord gaarne aannamen, werden gedoopt; en er werden op dien dag tot hen toegedaan omtrent drie duizend zielen.
42 En zij waren volhardende in de leer der apostelen, en in de gemeenschap, en in de breking des broods, en in de gebeden.
43 En een vreze kwam over alle ziel; en vele wonderen en tekenen geschiedden door de apostelen.
44 En allen, die geloofden, waren bijeen, en hadden alle dingen gemeen;
45 En zij verkochten hun goederen en have, en verdeelden dezelve aan allen, naar dat elk van node had.
46 En dagelijks eendrachtelijk in den tempel volhardende, en van huis tot huis brood brekende, aten zij te zamen met verheuging en eenvoudigheid des harten;
47 En prezen God, en hadden genade bij het ganse volk. En de Heere deed dagelijks tot de Gemeente, die zalig werden.

6 En Annas, de hogepriester, en Kajafas, en Johannes, en Alexander, en zovele er van het hogepriesterlijk geslacht waren.
7 En als zij hen in het midden gesteld hadden, vraagden zij: Door wat kracht, of door wat naam hebt gijlieden dit gedaan?
8 Toen zeide Petrus, vervuld zijnde met den Heiligen Geest, tot hen: Gij oversten des volks, en gij ouderlingen van Israël!
9 Alzo wij heden rechterlijk onderzocht worden over de weldaad aan een krank mens geschied, waardoor hij gezond geworden is;
10 Zo zij u allen kennelijk, en het ganse volk Israël, dat door den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, Dien gij gekruist hebt, Welken God van de doden heeft opgewekt, door Hem, zeg ik, staat deze hier voor u gezond.

29 En nu dan, Heere, zie op hun dreigingen, en geef Uw dienstknechten met alle vrijmoedigheid Uw woord te spreken;
30 Daarin, dat Gij Uw hand uitstrekt tot genezing, en dat tekenen en wonderen geschieden door den Naam van Uw heilig Kind Jezus.
31 En als zij gebeden hadden, werd de plaats, in welke zij vergaderd waren, bewogen. En zij werden allen vervuld met den Heiligen Geest, en spraken het Woord Gods met vrijmoedigheid.

Wat jij bedoelt is dit denk ik:
Efeze 3:8 Daarom zegt Hij: Als Hij opgevaren is in de hoogte, heeft Hij de gevangenis gevangen genomen, en heeft den mensen gaven gegeven.
9 Nu dit: Hij is opgevaren; wat is het, dan dat Hij ook eerst is nedergedaald in de nederste delen der aarde?
10 Die nedergedaald is, is Dezelfde ook, Die opgevaren is verre boven al de hemelen, opdat Hij alle dingen vervullen zou.
11 En Dezelfde heeft gegeven sommigen tot apostelen, en sommigen tot profeten, en sommigen tot evangelisten, en sommigen tot herders en leraars;
12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus;
13 Totdat wij allen zullen komen tot de enigheid des geloofs en der kennis van den Zoon Gods, tot een volkomen man, tot de mate van de grootte der volheid van Christus;
14 Opdat wij niet meer kinderen zouden zijn, die als de vloed bewogen en omgevoerd worden met allen wind der leer, door de bedriegerij der mensen, door arglistigheid, om listiglijk tot dwaling te brengen;
15 Maar de waarheid betrachtende in liefde, alleszins zouden opwassen in Hem, Die het Hoofd is, namelijk Christus;

Alles draait om Jezus Christus, wordt gedaan in de naam van Jezus Christus, komt van de Heilige Geest die uitgestort is na de dood van Jezus Christus, de gaven die iedereen krijgt zijn van Jezus Christus, wanneer zij zich bekeerd hebben tot Jezus Christus. Vóór Jezus Christus had je inderdaad profeten maar die werden niet lukraak geboren maar onder het volk van Jezus Christus, de hebreeën/joden om de mensen te waarschuwen voor Gods toorn en ze te leiden door moeilijke tijden.

Satan kan ook wonderen en tekenen doen:
2 Tessalonicenzen 2:9 Hem, zeg ik, wiens toekomst is naar de werking des satans, in alle kracht, en tekenen, en wonderen der leugen;
10 En in alle verleiding der onrechtvaardigheid in degenen, die verloren gaan; daarvoor dat zij de liefde der waarheid niet aangenomen hebben, om zalig te worden.

Dus nee. Als jij met doden praat als klein kind is dat een teken van demonische communicatie. Als iemand als klein kind kan genezen zonder iets te maken te hebben met Jezus is dat demonisch. Alles wat niet in de naam van Jezus Christus en in overeenstemming met de bijbel is, is demonisch volgens de bijbel.

Je kan geen mengelmoesje van occultisme en christelijk geloof maken. In het christelijk geloof staat Jezus Christus centraal als God, Kracht, Liefde en Leven. Alles wat niet uit of door Hem komt is niet zuiver. De wonderen en genezingen die in naam van Christus plaats vinden zijn altijd in de eerste plaats om mensen tot geloof in Christus te brengen, niet om onze fysieke gezondheid te dienen. Als je dus vanalles doet wat niet tot geloof in Jezus leidt, is dat demonisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-08-2008 13:04:51 ]
pi_60759664
ik ben de kasten op mjn slaapkamer aan het uitpakken (mijn vloer en bed zijn niet meer terug te vinden ), zodat ik ze kan herordenen.
Ik kom geheid mijn Bijbel nog wel tegen.. dan zal ik gelijk de numertjes enzo even opzoeken.
Zowel uit het oude als nieuwe testament.
pi_60759745
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:52 schreef Rimpelhond het volgende:
en wederom negeer je de vraag hoe jij nou kan beweren dat het allemaal van de duivel afkomt als in de Bijbel zelf gezegd wordt dat mensen wél dit soort ervaringen/vaardigheden behoren te hebben en dat dat door God is geschonken.
Waarom zeur jij zo? Zie je niet dat er nog meer posts zijn waar ik op moet reageren? Wacht gewoon je beurt af.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:05:26 #116
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60760060
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als de veranderingen die ik heb ondergaan niet zo gruwelijk significant waren had ik dat ook nog kunnen geloven. Maar ik kan dat simpelweg niet meer. Het is alsof heel mijn brein en hart met de tijd enhanced zijn, geupgrade naar level 10 terwijl het eerst op level 2 zat ofzo.
Maar waarom moet er perse een tweede partij bij aanwezig zijn om te komen tot verandering? Zelfinzicht (wat je dus verkrijgt via veel zelfonderzoek, wat bidden is voor mij) doet je ook veranderen, en ook positief. En dat is zeker zo gruwelijk significant.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60760233
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:05 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar waarom moet er perse een tweede partij bij aanwezig zijn om te komen tot verandering? Zelfinzicht (wat je dus verkrijgt via veel zelfonderzoek, wat bidden is voor mij) doet je ook veranderen, en ook positief. En dat is zeker zo gruwelijk significant.
Omdat het me zonder die 2e partij niet lukte. Ik doe al jaren aan zelfinzicht vergaren/introspectie/lichaamstaal beheersen/het toppunt proberen te bereiken van mijn kunnen door mijzelf te begrijpen en te veranderen. Maar alleen sinds mijn bekering boek ik ook werkelijk positieve resultaten omdat God mij in situatie brengt waardoor al mijn zwakheden aan het licht zijn gekomen. Bidden is voor mij geen zelfinzicht. Als ik bid smeek ik om zaken, om verandering, om waarheid, om meer liefde te kunnen geven, om op de flinterdunne lijn te blijven lopen die goed is, om zoveel dingen die ik echt met geen mogelijkheid op eigen houtje kon bereiken met jarenlang zelfonderzoek, ook met behulp van paddo's dus, en nu 'ineens' wel.

Alle kritische vragen die jjij en anderen stellen stel ik mijzelf ook. Dat houdt ook niet op. Maar als ik alles op een rijtje zet blijft er gewoon niets anders over dan dat dit werkelijk God is.
pi_60760292
Tis hier behoorlijk onstuimig en wild weer, je zou zo kunnen denken dat God van zich laat horen maar het is ook het geweld van de natuur. Ene moment is het droog en blauw in de lucht, andere moment regent het met bakken naar beneden en dan weer af en toe een donderslag aan heldere hemel
Genieten is toegestaan!!!
pi_60760310
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:02 schreef Rimpelhond het volgende:
Onderscheiden van geesten

Dat kan ik dus door Jezus Christus die mij misleiding van waarheid kan laten onderscheiden.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:16:00 #120
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60760342
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar ik ben niet bang.
[..]

Oke.
Hey even iets tussendoor voor jou, ik bedoel het allemaal niet lullig hoor. Als jij van kindsafaan al vanalles meemaakt en daar heilig in gelooft, begrijp ik dat ik nogal bot overkom en oordeel enzo wanneer ik zeg dat al jouw ervaringen in de kern van de duivel afkomen. Het is echter NIET tegen jou persoonlijk bedoeld, tegen niemand niet. Ik keur geen mensen af, ik keer bepaalde praktijken af. Niet omdat ik ze niet doe, maar omdat ik niet geloof dat die praktijken goed en gezond voor die mensen zelf zijn, en dat de God die ik nu aanroep dat wel compleet is, omdat ik dus kan vergelijken uit eigen ervaring. Ik wil je leven niet minderwaardig laten voelen. Als we elkaar 2 jaar terug hadden ontmoet had ik er hetzelfde over gedacht als jij, vol interesse en geloof, en je ook aangemoedigd omdat ik had geloofd dat je met dingen bezig was die heel goed voor je zijn en waarmee je veel kan betekenen voor de mensheid. Nu echter kan ik dat niet meer omdat ik dus wat meer kennis heb opgedaan en zulke ervaringen heb gehad waardoor ik kan zeggen 'wow, al die praktijken, dat is dikke misleiding, dat is helemaal niet goed voor jezelf of de menhseid, het is juist destructief'. Ik wil dus niet provoceren, beledigen, minderwaardig laten voelen of niets, het is allemaal uit zorg en ook liefde, omdat de liefde van God die ik ervaar alles overstijgt. Mijn wens is dat iedereen dat ervaart. Mijn geluid is erg kritisch en kan veroordelend overkomen maar ik ben tegen niemand, alleen tegen misleiding en error.
Mensen weten zelf wel het beste of iets goed of slecht is , god heeft ons prima werkende zintuigen gegeven om ALLES wat ons in het leven overkomt het hoofd te bieden , OOK mensen die jou niet tegenkomen , iedereen heeft een verbinding met god , dat is MIJN geloof .
Ik vertrouw op mijn gevoel want dat IS de stem van god en aangezien jij mijn ervaringen weer niet uit kan wissen en het gevoel daarbij niet had , houd ik het op god en liefde en goedheid .
Mijn ervaringen overstijgen ook alles inclusief jouw preken .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60760875
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:42 schreef Summers het volgende:

[..]

En niemand kan mij wijsmaken dat dat soort dingen GEEN verrijking is van je leven of iets slechts , daar is het te mooi voor .
Ik droom ook zaken. God communiceert op die manier ook met mij.
pi_60760974
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Meditatie is bewezen goed voor je, vermindert stress e.d.

Je kan dat zo gek maken als je zelf wil, maar in de basis is het bewezen goed voor je.

Maar als je jezelf nooit ook maar een beetje openzet, hoe kan het dan dat je zegt een soortement contact met god te hebben gehad, daarvoor moet je wagenwijd openstaan zelfs.
Dat heb ik gemerkt bij mijn intensief mediterende vader ja. Die is er echt gezelliger op geworden.
pi_60761158
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:27 schreef ToT het volgende:
Even wat meer info over kaarsenmagie, wat ik ervan uit mijn hoofd weet:

Neem een probleem in gedachten waar je aan wilt werken, of een situatie die je wil ontwikkelen / ondersteunen / beschermen / vul zelf maar in.

Iedere kleur heeft een eigen werking (ik heb hier ergens een tabelletje liggen met meer info daarover).
Pak een gekleurde kaars die correspondeert met de situatie waar je aan wilt werken. De kaars moet wel door en door gekleurd zijn.

In het tabelletje dt ik hier heb liggen heb je per situatie een kleur, maar ook symbolen en dergelijke die specifiek voor die situatie bedoeld zijn.
Voor situatie "A" neem je een kaars met kleur "B", en daarbij hoort planeet "C" waarvan je het symbool in de kaars kerft of het met was er op boetseert. Ook spelen de elementen meel; in het tabelletje staan de universele symbolen van de elementen (die driehoekjes) en per situatie kun je het corresponderende symbool van het daarvoor meest geschikte element op de kaars aanbrengen, net als runen, die er ook in vermeld staan.
Uiteraard dien je ook symbolen voor de situatie zelf aan te brengen: waar wil je aan werken, en waar moet het uiteindelijk naar toe?
Verder kun je ook symbolen aanbrengen die je zelf wil. Ikzelf plaats er specifieke Tera Mai symbolen op. (In het kader van dit topic zou een kaars met het symbool "Oneness perfect zijn! ).
Elk element heeft zijn eigen materiaal. Bij vuur hoort hout en/of een staf, dus je zou bijvoorbeeld een takje aan de kaars kunnen bevestigen o.i.d.
Tarotkaarten, medicijnwielkaarten; je kunt het er allemaal bij gebruiken.

Als de kaars af is, ga je hem zalven. Je zoekt een kruid uit die ook weer geschikt is voor die situatie (staat ook hier in het tabel) en mengt het extract van dat kruid met een basisolie.
Het zalven van de kaars doe je van het midden naar beneden toe, naar de aarde, en van het midden naar boven toe, naar de hemel.

Vervolgens laad je de kaars op met energie, in een meditatie. Ikzelf laat de Reiki & Seichem dan met name stromen.

(Katholieke kerken verkopen overigens zoals ik al zei gezalfde en gezegende kaarsen met symbolen er op....altijd leuk, die overeenkomsten)

Per situatie hoort ook een metaal. De kaars zet je in een kandelaar die van die metaal is gemaakt, en in het geval van goud kun je uiteraard een gouden ketting of ring er tegenaan leggen of zo.

De kaars steek je weer op een specifieke dag aan, afhankelijk van de situatie, en die laat je onafgebroken opbranden.

Echt een fijn ritueel! Dit ritueel heb ik op een spiritueel kamp gedaan die vrienden van me hadden georganiseerd, en het werd begeleid door deze mensen: http://www.circewicca.nl
Nadere details over dit specifieke ritueel zijn volgens mij ook wel in hun boeken te vinden.
Ow hier is zelfs meer info over de workshop zelf: Klikkie!

Binnenkort wordt het kamp weer georganiseerd. Ikzelf zal er een meditatie voordragen die ik zelf geschreven heb, en er schijnt ons een verrassing te wachten te staan.

Buckland is ook een populaire wiccan.

* Zelf gemaakte kaarsen zijn krachtiger in rituelen.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:45:37 #124
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60761318
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik droom ook zaken. God communiceert op die manier ook met mij.
En ? ik heb ook weleens voorspellende dromen die uitkomen zo communiceert god met iedereen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60761509
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:13 schreef Bastard het volgende:

[..]

Misschien heb je de vraag al ergens beantwoord hoor, sorry daarvoor ik heb niet alles op de voet gevolgd. Maar 'de weg naar God' hoe zie jij dat? Ik bedoel daarmee, hoe zie jij God.. is dat een bepaald punt wat je wilt behalen, een bepaalde verlichting misschien?
Deze kan jij alleen bereiken met het bidden tot de here Jezus? Iedere andere manier om verlichting te bereiken (als dat God is voor jou) is occult, wat Boeddha gedaan heeft (verlichting bereikt) is ook occult vlgs jou dan?

Kleine uitleg voor mijzelf.. God is voor mij alles wat ik zie en niet een vorm van verlichting. God is de natuur waarin ik deel van uitmaak.
God is een aparte entiteit, de Schepper van al wat is en niet het geschapene, en liefde, heilig en rechtvaardig. Heilig en rechtvaardig wil zeggen dat Hij geen onrecht, kwaadheid, boosaardigheid, egoïsme etcetera kan toleren. God kan niet tolereren dat wij niet liefhebben. Schepsels in zijn aanwezigheid die niet liefhebben, verdampen instantly omdat licht en duisternis niet op dezelfde plaats kunnen bestaan.

Als een schepsel verdampt en dood en vernietigd is bestaat het niet meer. Dat is een probleem voor God, omdat Hij wel volledig van Zijn schepselen houdt. Hij wil dus dat ze elkaar liefhebben omdat dat het leven de moeite waard maakt. Zodra Zijn schepselen dat niet meer doen, is Hij door Zijn heiligheid en rechtvaardigheid genoodzaakt te vernietigen. Maar het gaat tegen Zijn natuur van liefde in om dat ook onmiddellijk te doen. God geeft dus een tweede kans aan de schepselen die niet liefhebben op de manier zoals God het oorspronkelijk bedoeld heeft.

Dat is dus een dilamma: de schepselen moeten dood omdat ze niet alleen maar lief hebben gehad maar ook onrecht hebben gedaan, maar God wil wel dat ze leven. Onrecht wordt gedefinieerd als zonde en zonde als overtreding van de tien geboden. De tien geboden geven aan of iemand onrecht heeft gepleegd. Als je die leest zul je zien dat elk mens onrecht voor God heeft gepleegd. Eigenlijk moeten wij dus allemaal dood omdat wij de heilige wet van het leven overtreden hebben: je medemens liefhebben als jezelf en God liefhebben voor het leven wat Hij je gegeven heeft.

Alle mensen moeten dus eigenlijk dood, maar God wil dat niet. Daarom heeft Hij zijn Zoon Jezus laten sterven in onze plaats. Jezus is ook God. Dus God gaat liever zelf dood, dan dat Hij zijn schepselen doodt, ongeacht wat ze in het leven hebben gedaan, meer of minder slechte dingen. God houdt van ons en wil dat wij ten volle van het leven genieten, maar kan niet tolereren wanneer wij het leven van een ander geweld aandoen door onrechtvaardig te handelen.

Pas als je als mens Jezus aanneemt als degene die in jouw plaats de noodzakelijke dood is gestorven, ben je weer acceptabel voor God. Jezus beschermt je met Zijn rechtvaardigheid, die dient als het ware als een mantel waardoor God je naaktheid niet ziet, als je begrijpt wat ik bedoel. Onze schulden worden erdoor vergeven en het is alsof we nooit onrecht hebben gepleegd en dus kunnen we de verloren relatie met God herstellen.

Wanneer je dat doet gaat God je zuiveren van zonde. Hij leert je nederigheid, bescheidenheid, verstand etc. Hij zorgt ervoor dat je je niet meer laat verleiden tot allerlei zaken die onrechtvaardig, onverstandig of slecht voor je geestelijke en/of lichamelijke gezondheid zijn. God ruimt je leven op van alle vuiligheid die Satan erin heeft gebracht. Omdat Satan sinds onze geboorte daarmee bezig is geweest, ons leven vervuilen met onzin die we niet nodig hebben en waar we niet gelukkig van worden.

Dit is dus een heel ander soort God van de god van de new age. Deze God tolereert het simpelweg niet als je een leugen vertelt tegen je medemens. Dat kan Hij niet want je medemens verdient het niet om gelogen tegen te worden. Je hebt het recht niet gekregen om dat te doen en bent strafbaar.

Als je dus terug tot God wil komen moet je vergeving voor zonden vragen in de naam van Jezus Christus. Dat is de enige weg, er is geen andere manier waarop je je straf kan ontlopen.

Andere manieren zullen je dus nooit naar God kunnen brengen maar naar die ander, Satan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')