abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60754319
Even wat meer info over kaarsenmagie, wat ik ervan uit mijn hoofd weet:

Neem een probleem in gedachten waar je aan wilt werken, of een situatie die je wil ontwikkelen / ondersteunen / beschermen / vul zelf maar in.

Iedere kleur heeft een eigen werking (ik heb hier ergens een tabelletje liggen met meer info daarover).
Pak een gekleurde kaars die correspondeert met de situatie waar je aan wilt werken. De kaars moet wel door en door gekleurd zijn.

In het tabelletje dt ik hier heb liggen heb je per situatie een kleur, maar ook symbolen en dergelijke die specifiek voor die situatie bedoeld zijn.
Voor situatie "A" neem je een kaars met kleur "B", en daarbij hoort planeet "C" waarvan je het symbool in de kaars kerft of het met was er op boetseert. Ook spelen de elementen meel; in het tabelletje staan de universele symbolen van de elementen (die driehoekjes) en per situatie kun je het corresponderende symbool van het daarvoor meest geschikte element op de kaars aanbrengen, net als runen, die er ook in vermeld staan.
Uiteraard dien je ook symbolen voor de situatie zelf aan te brengen: waar wil je aan werken, en waar moet het uiteindelijk naar toe?
Verder kun je ook symbolen aanbrengen die je zelf wil. Ikzelf plaats er specifieke Tera Mai symbolen op. (In het kader van dit topic zou een kaars met het symbool "Oneness perfect zijn! ).
Elk element heeft zijn eigen materiaal. Bij vuur hoort hout en/of een staf, dus je zou bijvoorbeeld een takje aan de kaars kunnen bevestigen o.i.d.
Tarotkaarten, medicijnwielkaarten; je kunt het er allemaal bij gebruiken.

Als de kaars af is, ga je hem zalven. Je zoekt een kruid uit die ook weer geschikt is voor die situatie (staat ook hier in het tabel) en mengt het extract van dat kruid met een basisolie.
Het zalven van de kaars doe je van het midden naar beneden toe, naar de aarde, en van het midden naar boven toe, naar de hemel.

Vervolgens laad je de kaars op met energie, in een meditatie. Ikzelf laat de Reiki & Seichem dan met name stromen.

(Katholieke kerken verkopen overigens zoals ik al zei gezalfde en gezegende kaarsen met symbolen er op....altijd leuk, die overeenkomsten)

Per situatie hoort ook een metaal. De kaars zet je in een kandelaar die van die metaal is gemaakt, en in het geval van goud kun je uiteraard een gouden ketting of ring er tegenaan leggen of zo.

De kaars steek je weer op een specifieke dag aan, afhankelijk van de situatie, en die laat je onafgebroken opbranden.

Echt een fijn ritueel! Dit ritueel heb ik op een spiritueel kamp gedaan die vrienden van me hadden georganiseerd, en het werd begeleid door deze mensen: http://www.circewicca.nl
Nadere details over dit specifieke ritueel zijn volgens mij ook wel in hun boeken te vinden.
Ow hier is zelfs meer info over de workshop zelf: Klikkie!

Binnenkort wordt het kamp weer georganiseerd. Ikzelf zal er een meditatie voordragen die ik zelf geschreven heb, en er schijnt ons een verrassing te wachten te staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door ToT op 12-08-2008 09:38:04 ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:27:33 #52
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60754321
ToT, de hele christelijke wereld, nee sterker nog, de hele religie is vol van symboliek en rituelen. Daarom vind ik het vaak erg lachwekkend dat mensen elkaar met de vingertjes gaan nawijzen, : ' Nee, wat jij doet is occult, wat ik doe, dat is pas goed'. En vice versa uiteraard.

Balk en splinter verhaal.

Ik denk serieus, nee ben ervan overtuigd, dat wanneer iemand bid hij slechts met zichzelf praat in plaats van met een of andere god, en zie bidden dan ook niet anders als zelfonderzoek.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60754438
quote:
Bezeten raken is dan overdreven ook, ben niet van plan om de duivel op te roepen met vuur en bloed.
Volgens mij bedoel Ali met dit topic dat dat geen vereiste is om onder de invloed te raken van de duivel.

En pendelen is werken met je eigen onderbewuste volgens veel mensen, maar ik neem aan dat daar volgens de Christelijke wereld ook negatieve kanten aan zouden zitten.

@ ElizabethR: van mij mogen de kerken gewoon symbolen gebruiken hoor, en zolang ze maar niet te veel hameren op de schuldgevoelens van mensen [edit] en haatgevoelens en ongefundeerde angsten [/einde edit] mogen ze doen en laten wat ze willen.

[ Bericht 3% gewijzigd door ToT op 12-08-2008 09:53:25 ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:41:43 #54
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60754535
Als je sterk in je schoenen staat , iemand als ali bijvoorbeeld die alle macht uit handen geeft heeft volgens mij de meeste kans om bezeten te raken of in aanraking te komen met duistere machten omdat hij er al elke dag mee bezig is en dus ook op je afroept en angst maakt je ook niet sterker maar zwakker .

Ik maak van kleins af aan al vreemde dingen mee en je hebt idd goede en negatieve krachten maar als je in jezelf gelooft ben jij toch echt de sterke en heb je idd een soort afweersysteem van positieve energie . Ik geloof zelfs dat mensen qua geestkracht sterker zijn in deze 3d wereld dan geesten sterk zijn in deze 3d wereld .
Hoe banger je bent van alles hoe meer je je natuurlijke afweermechanisme zwak maakt en jezelf aanbied voor wie maar wil .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60754713
Helemaal mee eens hoor: in de Middeleeuwen was zo ongeveer heel Europa gigantisch Christelijk, en moet je eens zien hoe ongelooflijk bang en vol haat ze waren voor het onbekende: ze zagen overal heksen, spoken, weerwolven, vampieren en ander satansgebroed die hen kwam vervloeken of vermoorden.

De meest gruwelijke daden zijn uitgevoerd vanuit die angst: miljoenen vrouwen die nét iets te veel van de natuur wisten zijn gemarteld om dingen te bekennen waar ze niet schuldig aan waren, warna ze vermoord werden. Nabestaanden van TBC-slachtoffers groeven het lichaam van hun dierbare overledene op en verminkten het lichaam waarna ze het as van het verbrande hart opdronken, uit angst dat de vloek van deze "vampier" hen zou komen halen enz enz enz.

Haat en angst zijn vaak slechte raadgevers.
Goed, terughoudendheid is uiteraard verstandig en in gevaarlijke situaties kan angst je helpen voorkomen een Darwin Award te winnen, maar haat en angst voor het onbekende omdat jouw interpretatie van een boek dat is gebaseerd op uitspraken van een man die 2000 jaar geleden heeft geleefd en preekte tegen mensen in het Midden-Oosten, zegt dat je bang moet zijn voor alles wat niet in dat boek staat?

Nee, dat lijkt me echt niet goed.
pi_60754891
Oké, in alle eerlijkheid....
ik heb deel 6 nog niet gelezen vanaf waar ik the Higglander 5 ging kijken, en dit topic heb ik ook nog niet bijgelezen.

Er bleef mij vanacht maar door mijn hoofd spoken dat je of een deel van de Bijbel vergeten te lezen hebt of dat ik je posts verkeerd gelezen heb...

Jij blijft er volgens mij op hameren dat dat hele Reiki/genezings/magnetiserings (wat ik als kind van nature al deed) gedoe satanisch is. Zogenaamde (paranormale) gaven etc etc.. allemaal komen ze van het slechte..

het blééf vanacht door mijn hoofd spoken dat jij dan een stuk van de Bijbel gemist moet hebben.

één van mijn namen is Ester (oude testament ) alleen dat al naast een grote dosis nieuwsgierigheid en hunkering naar info om zo mijn eigen inzichten onderbouwd te zien of te kunnen bijschaven, is voor mij reden geweest toch best in de Bijbel te spitten. (vandaar ook dat ik zo overtuigd kan zeggen dat jouw God niet mijn liefde is )

Alhoewel ik in het oude testament slechts enkele stukjes / insinuaties vond die wijzen op het door God krijgen van gaven, staat het nieuwe testament er bol van. In het nieuwe testament wordt over handoplegging gesproken anders dan door Jezus.
Er wordt onder andere gezegd dat íedere gelovige een gave krijgt en dat je slechts kan dénken dat je die niet hebt, maar dat dat gewoon betekend dat je je gave nog niet ontdekt hebt.
Ook zijn deze gaven ervoor bedoeld ánderen te helpen.
en niet alleen de gave van genezing.. ook gave van profetie en gave van...euhm.. ik kan de termen niet meer goed herinneren... iets als het kunnen onderwijzen/verkondigen of iets dergelijks.... en zo nog een lijst.
Wat mij minder duidelijk is bijgebleven, vooral omdat zoals ik het mij herinner het oude en het nieuwe testament daar iets verschillend over denken... is of íeder geval te verlichten/te genezen is of dat God/Jezus per keer bekijkt wie er wel genezen mag/kan worden en er soms voor kiest dat iemand niet genezen mag worden.

Als het goed is heb jij 2 delen terug gezegd dat in het specifiek genezing is voorbehouden aan God/Jezus... en je weersprak volgens mij dat God door ons kan werken.

Is in jouw geloof die stukken van de Bijbel niet echt en negeren jullie die of hoe moet ik het zien?
(want nogmaals.. zowel in het oude als in het nieuwe testament wordt over deze gaven die íedereen bezit gesproken... weliswaar in het nieuwe testament vaker en duidelijker)

Het was echt een vraag die vanacht (ja ja... ) in mij op bleef komen.
Ik was bijna van plan om vanacht de topics nog eens na te lezen om te kijken wat je daar nou over gezegd had... Ik besloot dat niet te doen, anders had ik waarschijnlijk 3 uur moeten lezen en slapen lijkt mij wat verstandiger als om 6 uur s morgens het eerste schaap al weer wakker wordt.

Nou ja... bij deze dus
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:58:07 #57
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60754893
Gedachten zijn ook energie en daarmee schep je mede ook de wereld , als je overal satan ziet voed je constant (kracht geven ) een negatieve energie , en ben je eigenlijk zelf satan aan het creeren .
pi_60754921
Sowieso angst in zijn algemeenheid, is er angst dan groeit de angst. En groeit de angst dan gebeuren er alleen maar dingen die je niet wilt die gebeuren, alsof je alleen al door angstig te zijn het onheil op jezelf afroept wat al beweerd is hierboven. Niet bang zijn voor het onbekende en vervolgens doet het niets. Zo kun je bang zijn voor de dood en doodsangsten uitstaan zoals sommige mensen dat wel eens hebben terwijl ze nog relatief jong zijn maar dan is het die angst die daarvoor zorgt. Erg logisch ook maar angst is iets dat grote vormen kan aannemen en dan wordt je inderdaad kwetsbaar.

Wilde naar de winkel gaan maar het begon ineens weer te stortregenen.

Dat ritueel met die kaarsen lijkt me best tof Komt wel over alsof het moeilijk is om te doen of valt dat mee?

Runen heb ik hier liggen, een keer zo'n pakket gekocht met steentjes waarmee je kunt runen maar nooit gebruik van gemaakt wegens ongeduld. Ook de pendel niet vaak gebruikt. Heb zelfs een glazenbol staan waar de verkoopster van zei dat het daadwerkelijk kan werken maar ook daar niet mee bezig geweest echt.

Veel gekocht een tijd terug maar het is allemaal in een kist belandt. Tijden wilde ik alles verkopen hier in het verkoop topic. De runen-box, het boek pendelen van A tot Z, de glazen bol en de spiraal-vormige pendel ook. Het boek de kracht van het nu nog aangeschaft een tijd terug maar ook daar vrij weinig mee gedaan. Wie weet eens de tijd nemen als ik zin heb.

Wilde ook een keer een dromenvanger aanschaffen om boven het bed te hangen maar ik weet niet of die dingen werken om goede dromen naar voren te halen en slechte buiten de deur te houden.

Straks weer eens sinds lange tijd naar het "Satanische" winkeltje gaan en dan eens kijken of er wat nieuws ligt Sowieso is de wierrook ver op dus dan koop ik dat in ieder geval.
Genieten is toegestaan!!!
pi_60755024
De gaven van de Heilige Geest

Vele gaven, één Geest. 1 Cor 12: 4-11

Er is verscheidenheid in genadegaven, maar het is dezelfde Geest, en er is verscheidenheid in bedieningen, maar het is dezelfde Here; en er is verscheidenheid in werkingen, maar het is dezelfde God, die alles in allen werkt. Maar aan een ieder wordt de openbaring van de Geest gegeven tot welzijn van allen. Want aan de een wordt door de Geest gegeven met wijsheid te spreken, en aan de ander met kennis te spreken krachtens dezelfde Geest; aan de een geloof door dezelfde Geest en aan de ander gaven van genezingen door die ene Geest; aan de een werkingen van krachten, aan de ander profetie; aan de een het onderscheiden van geest, en aan de ander allerlei tongen, en aan weer een ander vertolkingen van tongen. Doch dit alles werkt één en dezelfde Geest, die een ieder in het bijzonder toedeelt, gelijk Hij wil.

1
De inspiratiegaven
A
Allerlei tongen

B
Vertolken van tongen

C
Profetie

2
De openbaringsgaven
A
Woord van wijsheid

B
Woord van kennis

C
Onderscheiden van geesten

3
De krachtgaven
A
Geloof

B
Gaven van genezing

C
Werking van krachten

Tongentaal

Ik herinnerde mij vanacht specifieke verhalen, maar bovenstaand kon ik zo opduiken en zegt ook alwel genoeg denk ik.
pi_60755055
Rimpelhond, geweldig gevonden! Dat wist ik niet!

Summers, helemaal mee eens: negatieve energie naar negatieve entiteiten sturen: daar smullen ze van!
Een ware Christen zou juist liefde en vergiffenis moeten sturen en het oordelen aan God moeten overlaten.
pi_60755057
Gave van kennis

Dit is een bovennatuurlijke kennis, die niet aan de persoon bekend was en die wordt gegeven door de Heilige Geest.

Door de gave van kennis, kunnen omstandigheden veranderd worden of kunnen mensen veranderingen in hun situatie aanbrengen.

Nathan en David (2 Sam 12:1-14)

Jezus en Nathanael (Joh 1:47-50)

Ananias en Saffira (Hand 5:1)

Gave van wijsheid

Is een door de Heilige Geest gegeven bekwaamheid om in een concrete situatie, door goddelijke openbaring te weten hoe naar Gods wil te spreken of te handelen. Vaak is deze gave verbonden aan de gaven van kennis.

Bij Jezus was deze gave al in zijn volheid aanwezig. Zijn antwoorden op de vele strikvragen van de Farizeeën getuigden van de goddelijke wijsheid.

Paulus die schipbreuk leed en aan de bemanningsleden de wijsheid van God doorgaf, hoe te handeling in de hopeloze omstandigheden (Hand 27:21-38).

De gave van wijsheid heeft niets te maken met het intelligentieniveau of de hoeveelheid opgeslagen kennis van de persoon.

Gave van onderscheiden van geesten

Een goddelijke mogelijkheid gegeven door de Heilige Geest, die ons in staat stelt het geestelijke rijk binnen te komen en onderscheid kan maken tussen de geest van satan (boze geesten), de geest van God en de menselijke geest.

Paulus onderscheidde de geest bij de tovenaar Elymas (Hand 13:6-11) en ook bij het waarzeggende meisje (Hand 16:16-18)

Jezus had de volheid in zich, bij het onderscheid van geesten, zelfs bij Petrus (Matt 16:23)\

Het onderscheid van geesten is iets anders dan de bediening van het uitdrijven van geesten (demonen) maar functioneert vaak bij elkaar.

Gave van geloof

Dit is een gave door de Heilige Geest gegeven, om een buitengewone hoeveelheid vertrouwen in een vaak moeilijke situatie te hebben.

De Romeinse hoofdman: “Spreek slechts een woord en mijn knecht zal herstellen” (Matt 8:8).

Gave van genezing

De gaven van genezing werken op een bovennatuurlijke manier, om ziekten en zwakheden te genezen zonder natuurlijke middelen. Het is een kracht van de Heilige Geest die op het lichaam van iemand komt, de pijn oplost, de pijn uitdrijft en de persoon geneest. Dit is mogelijk gemaakt door het offer van Jezus aan het kruis. Soms voor grote aantallen mensen, soms voor de enkeling, zoals de genezing van de ziek man bij Bethesda. Jezus had de volheid van deze gave in zich.

Petrus en Johannes, genezing van de man bij de poort van de tempel “de schone” (Hand 3:1-8) en Paulus en de verlamde te Lystra (Hand 14:8-10)

We kunnen God hierin niets afdwingen. We kunnen ons uitstrekken naar de gaven van genezingen , we kunnen in geloof voor zieken bidden, we kunnen voorwaarden scheppen om de genezing door te laten werken. We kunnen God wel iets afsmeken maar we kunnen God nooit iets afdwingen.

Gave van het verrichten van wonderen

Gave, die de Heilige Geest ons geeft om handelingen of gebeurtenissen te verrichten, die volledig buiten het kunnen van ons menselijk vermogen ligt.

Het doel daarvan is altijd God te verhogen. Zowel in het Oude als in het Nieuwe Testament lezen we er veel over.

Mozes: de tien plagen in Egypte (Exodus 4)

Elia, het meel en de olie raakt niet op (1 Kon 17).
pi_60755140
Topspin: Het ritueel is zeer eenvoudig te doen hoor, als je de juiste info maar hebt!
Ik weet niet of ik het zomaar mag doorgeven of dat er een copyright op de tabellen zit, anders wil ik het wel in een Excelbestandje zetten of zo. (Gaat alleen moeilijk met symbolen, maar die kun je opzoeken.) Ik zal die mensen eens mailen met de vraag of ik het mag verspreiden.

Kristallen bollen....tja, vaak zijn ze gemaakt van allemaal stukjes gebarsten en doffe kristallen die verpulverd zijn en omgesmolten zijn tot die bol. Een bol uit één stuk is veel krachtiger, maar ook tienallen keren duurder.
Voor krachtige helderzienden is een kristallen bol veel te krachtig: het focust de energie die toch al zeer krachtig door hen heen stroomt NOG krachtiger.
pi_60755159
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:04 schreef ToT het volgende:
Rimpelhond, geweldig gevonden! Dat wist ik niet!

Summers, helemaal mee eens: negatieve energie naar negatieve entiteiten sturen: daar smullen ze van!
Een ware Christen zou juist liefde en vergiffenis moeten sturen en het oordelen aan God moeten overlaten.
De vorige keer dat Ali het afwees klopte het volgens mij al niet, maar ik kon mij de verzen niet meer herinneren. We hebben gezien dat als je iets niet meteen kan onderbouwen Ali je meteen voor leugenaar uitmaakt, zie gisteravond ) .
Vanacht herinnerde ik mij opeens stukken uit Corinthiër... maar Ali heeft meer met het oude dan met het nieuwe testament op... ik probeerde mij daarna dus stukken uit het oude testament te herinneren en waar dat ook al weer precies stond allemaal.

pi_60755236
Komt toch ook over als een soort van magie als je de gave hebt tot genezen
pi_60755281
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:09 schreef ToT het volgende:
Topspin: Het ritueel is zeer eenvoudig te doen hoor, als je de juiste info maar hebt!
Ik weet niet of ik het zomaar mag doorgeven of dat er een copyright op de tabellen zit, anders wil ik het wel in een Excelbestandje zetten of zo. (Gaat alleen moeilijk met symbolen, maar die kun je opzoeken.) Ik zal die mensen eens mailen met de vraag of ik het mag verspreiden.

Kristallen bollen....tja, vaak zijn ze gemaakt van allemaal stukjes gebarsten en doffe kristallen die verpulverd zijn en omgesmolten zijn tot die bol. Een bol uit één stuk is veel krachtiger, maar ook tienallen keren duurder.
Voor krachtige helderzienden is een kristallen bol veel te krachtig: het focust de energie die toch al zeer krachtig door hen heen stroomt NOG krachtiger.
Bedankt voor de moeite alvast

Die glazen bol die ik heb lijkt te bestaan uit 1 stuk glas, in ieder geval komt die bol super helder over en kun je er dwars doorheen kijken alsof het een soort van glazen oog is ook. Heb dan wel de kleine versie genomen, vrouw in de winkel zei ook dat het niet veel uitmaakt of je de grote of kleine versie neemt.

Ze had het er nog over dat je die glazenbol moet gebruiken met een zwarte doek in je hand maar heb nooit echt geexperimenteerd ermee. Die glazenbol heeft eerst een hele tijd als siervoorwerp naast mijn laptop gestaan en toen maar ergens verstopt om het bezoek niet de indruk te laten geven dat het een gekkenhuis is Glazenbol werd meegeleverd met een standaard dus, dus ik kon hem als een soort van meubelstuk neerzetten
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:18:46 #66
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60755346
Jezelf magnetiseren heeft god je al gegeven , is er iemand op de wereld die NIET zijn hand op een zere plek legt als die pijn heeft ? fluistert satan dat in iedereens oor ? de moeder die haar hand legt op een zere knie van haar kind ?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:20:13 #67
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60755373
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:16 schreef Topspin het volgende:

[..]

Bedankt voor de moeite alvast

Die glazen bol die ik heb lijkt te bestaan uit 1 stuk glas, in ieder geval komt die bol super helder over en kun je er dwars doorheen kijken alsof het een soort van glazen oog is ook. Heb dan wel de kleine versie genomen, vrouw in de winkel zei ook dat het niet veel uitmaakt of je de grote of kleine versie neemt.

Ze had het er nog over dat je die glazenbol moet gebruiken met een zwarte doek in je hand maar heb nooit echt geexperimenteerd ermee. Die glazenbol heeft eerst een hele tijd als siervoorwerp naast mijn laptop gestaan en toen maar ergens verstopt om het bezoek niet de indruk te laten geven dat het een gekkenhuis is Glazenbol werd meegeleverd met een standaard dus, dus ik kon hem als een soort van meubelstuk neerzetten
ik heb ook een glazen bol
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:20:34 #68
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60755381
cool meubelstuk toch
pi_60755407
Enig idee waar die zwarte doek voor is?

Als de bol zo doorzichtig is, is het dus omgesmolten kristal of het is puur glas. Kan uiteraard ook zeer goed werken hoor!

Ik denk dat het weinig kwaad kan om daarmee te experimenteren, zolang je je intenties maar zuiver houdt en gewoon stopt als je het niet vertrouwt.

Scrying met een zwarte spiegel, glaasje draaien, het Ouija bord gebruiken en actief geesten oproepen zijn echter dingen die ik zelf nooit zou gebruiken; ik heb het gevoel dat daar te veel risico's aan hangen.
pi_60755448
Je hand op een zere plek leggen is vaak ook ter bescherming, en misschien dat de lichaamswarmte en druk ook al een beetje helpt.
Maar ik denk wel dat je gelijk hebt hoor; Reiki stroomt sowieso in je jonge levensjaren nog volop door je heen zodat je groeit, ontwikkelt en dit soort pijntjes uiteraard kunt verzachten!
pi_60755502
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:20 schreef Summers het volgende:
cool meubelstuk toch
Heeft inderdaad wat aparts alsof je Gandalf bent van Lord of the rings

Maar ik vond het ineens wat vreemd alsof het een tovenaarshuis begon te worden. Zal wel aan mij liggen ook
pi_60755588
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:21 schreef ToT het volgende:
Enig idee waar die zwarte doek voor is?

Als de bol zo doorzichtig is, is het dus omgesmolten kristal of het is puur glas. Kan uiteraard ook zeer goed werken hoor!

Ik denk dat het weinig kwaad kan om daarmee te experimenteren, zolang je je intenties maar zuiver houdt en gewoon stopt als je het niet vertrouwt.

Scrying met een zwarte spiegel, glaasje draaien, het Ouija bord gebruiken en actief geesten oproepen zijn echter dingen die ik zelf nooit zou gebruiken; ik heb het gevoel dat daar te veel risico's aan hangen.
Geen idee waar die zwarte doek voor is, zal het eens vragen als ik vandaag of komende tijd daar weer langs ga. Een rode doek of zwarte doek had ze het over. Die bol die straalt ook kleuren uit als de zon erop schijnt, kleuren van de regenboog maar dat zal wel door een of ander prisma effect komen.

Weet niet goed hoe ik dat ding moet gebruiken ook. Moet ik dan eerst bedenken wat ik wil zien en vervolgens op een bepaalde manier erin kijken zodat ik een beeld zie? En hoe ontstaat zo'n beeld vervolgens? Komt het doordat ik met mijn ogen erin kijk of ontstaat dat beeld door gedachtes in die bol? Snap er geen hout van dus. Zie alleen maar glas als ik erna kijk.

Glaasje draaien is ook het laatste wat ik zou doen, helemaal geen behoefte aan. Je hebt dan wel nog zoiets als automatisch schrijven of niet? Weet ook niet wat dat precies inhoudt maar dan ga je met je pen op papier en dan laat je de pen vanzelf over het papier gaan zodat er wat uitkomt. Ergens ooit wat over gelezen maar ook niet zeker hoe en wat.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:29:33 #73
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60755609
misschien kan ali zich verdiepen in de gave van het geloof
Gave van geloof

Dit is een gave door de Heilige Geest gegeven, om een buitengewone hoeveelheid vertrouwen in een vaak moeilijke situatie te hebben.

Omdat hij zo strest over de eindtijd ipv vertrouwen te hebben in gods almachtigheid .
pi_60755731
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb gisternacht voor het eerst in mijn leven een helderziende droom gehad.
Zo intens, zo ontroerend, zo bijzonder...
Het stond rechtstreeks in verband met die meditatie waar ik het over had waarmee we terug gingen naar een vorig leven.
Ik hoop veel meer van dit soort dromen te gaan krijgen!

Ik help het je hopen

Dromen op een andere manier dan verwerken van de dag of vormgeven van je fantasie/gedachten doe ik al vanaf kind. Op de één of andere manier is dit "de" manier voor mij om dingen te ontvangen.
Via mijn dromen heb ik contact gehad met overledenen waarvan ik niet eens wist dat ze overleden was(en of dat nou daadwerkelijk met die persoon of met de bron of het al of wat dan ook was.. die mij in mijn dromen met een beeld van die persoon liet communiceren om de boodschap over te brengen... maakt mij niet uit), ik heb regelmatig dromen gehad die uitkwamen (bijv. een ongeval van een voor mij dierbaar persoon vond slechts enkele uren nadat ik overstuur wakker werd plaats....ik had de droom zelfs al tegen anderen verteld) , dromen waarin ik tot inzichten kwam etc etc.
Dromen is een fijn medium.
pi_60755749
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:25 schreef Topspin het volgende:

[..]

Heeft inderdaad wat aparts alsof je Gandalf bent van Lord of the rings

Maar ik vond het ineens wat vreemd alsof het een tovenaarshuis begon te worden. Zal wel aan mij liggen ook
Tja wel grappig: ik heb enorm in de gothic scene gezeten, maar vanaf de SECONDE dat ik van mijn Reiki 1 inwijding thuis kwam, stond al dat duistere me meteen tegen: ik heb echt een zooi opgeruimd, weggegeven of weggegooid.
Ik heb nu een Reiki kamertje met allerlei spirituele spulletjes, waaronder 2 gezegende handgemaakte beeldjes van Thaise monniken die in hun leven de staat van Boeddha hebben bereikt. Ze zien er levensecht uit.
Dat kamertje doet het altijd goed tijdens bezichtigingen: ik heb mijn huis te koop staan!
Laatst heb ik weer iets "gothics" gekocht omdat ik het gewoon mooi er uit vond zien: een beeldje van een slang-achtige demoon met een gewaad aan, die een waxinelichtje vasthoudt.
Erg mooi om te zien, maar ik denk dat ik hem binnenkort maar weer weggeef aan een vriend of zo, want het is gewoon helemaal tegen mijn gevoel in. Die duistere periode heb ik achter me gelaten.

Overigens moet ik zeggen dat het gothic wereldje echt niet alleen maar duisternis en ellende is: goths zijn bijna letterlijk allemaal zeer spirituele mensen met zeer veel diepgang! De muziek en de kleding verwoorden de sterkste emoties echt ultiem. Perfect om je te uiten en zo je gevoelens te verwerken, alleen merkte ik op een gegeven moment dat ik verder moest, want op een gegeven moment is het niet meer verwerken, maar zwelgen.
Ik heb een poosje absoluut geen gothic muziek meer geluisterd omdat het toch nog te veel emoties bij me naar boven haalde, maar tegenwoordig kan ik gewoon echt genieten van die muziek en soms ook ontroerd raken, zonder de melancholische ondertoon meer te voelen.
pi_60755850
Wow, bijzonder, Rimpelhond!

Topspin: ikzelf heb geen ervaringen met glazen bollen, maar volgens mij moet je net als met aura's zien gewoon echt staren. Niet kijken, maar echt staren, en je focussen op wat je wil zien.

Wat automatisch schrift betreft: daarmee werk je echt met entiteiten, maar er schijnen veel minder risico's daaraan te kleven dan aan glaasje draaien enzo. Op één of andere manier ben je dan toch beter beveiligd; de entiteiten kunnen namelijk niet blijven "hangen".

[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 12-08-2008 10:44:31 ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:42:45 #77
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60755933
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:34 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Ik help het je hopen

Dromen op een andere manier dan verwerken van de dag of vormgeven van je fantasie/gedachten doe ik al vanaf kind. Op de één of andere manier is dit "de" manier voor mij om dingen te ontvangen.
Via mijn dromen heb ik contact gehad met overledenen waarvan ik niet eens wist dat ze overleden was(en of dat nou daadwerkelijk met die persoon of met de bron of het al of wat dan ook was.. die mij in mijn dromen met een beeld van die persoon liet communiceren om de boodschap over te brengen... maakt mij niet uit), ik heb regelmatig dromen gehad die uitkwamen (bijv. een ongeval van een voor mij dierbaar persoon vond slechts enkele uren nadat ik overstuur wakker werd plaats....ik had de droom zelfs al tegen anderen verteld) , dromen waarin ik tot inzichten kwam etc etc.
Dromen is een fijn medium.
En niemand kan mij wijsmaken dat dat soort dingen GEEN verrijking is van je leven of iets slechts , daar is het te mooi voor .
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:55:55 #78
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60756261
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:28 schreef Topspin het volgende:

[..]
.

Glaasje draaien is ook het laatste wat ik zou doen, helemaal geen behoefte aan. Je hebt dan wel nog zoiets als automatisch schrijven of niet? Weet ook niet wat dat precies inhoudt maar dan ga je met je pen op papier en dan laat je de pen vanzelf over het papier gaan zodat er wat uitkomt. Ergens ooit wat over gelezen maar ook niet zeker hoe en wat.
De zwarte doek kun je als ondergrond gebruiken denk ik, ter bevordering van concentratie en helder beeld? Verder de zwarte doek er om heen om het kristal niet te laten verkleuren of af te schermen van invloeden van buitenaf? Gokje hoor

Automatisch schrift is een manier om te communiceren met je gids(en) of met iemand anders zijn gidsen.
Ik zal er later deze maand een apart topic over gaan aanmaken, ik heb namelijk de 23e een workshop gepland staan waarbij ik leer hoe AS werkt, en hoe ik dus in contact kom met mijn gids. (Zeer spannend moet ik zeggen)
Glaasje draaien doe je meer om in contact te komen met geesten.. dit kan ik alleen maar afraden om te doen, je weet niet wie je aanroept.. zeker als de intenties niet juist zijn. (Youtube heeft filmpjes staan met bizarre wendingen)
Natuurlijk heb je de kans ook om de 'verkeerde aan de lijn' te krijgen met AS.. maar daar is de workshop ook voor, leer je gids kennen zodat je 'weet' wie het is. Daarbij moet je opletten op de informatie die je krijgt.. je gids zal je bijvoorbeeld nooit opdragen om iets te gaan doen.
The truth was in here.
pi_60756270
Mocht je trouwens iets extreem zweverigs mee willen maken wat je echt een geweldig positief gevoel kan geven alsof je op een roze wolk naar huis toe wordt gedragen, dan moet je naar een Magnified Healing Viering gaan.

Voor mij was dat gewoon een eenmalig iets: het is mij gewoon te zweverig, maar het is wel een heel erg lieve energie, en de ceremonie (die mij dus te zweverig is), is echt heel positief!
pi_60756774
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Omdat je door die andere staat van bewustzijn weer open staat voor spirituele invloeden. Net zoals bij meditatie en zoveel andere dingen.

Het is dus voor je eigen bestwil om dat soort dingen niet te doen. Uit zelfbescherming. Ik neem aan dat je ook je deur 's nachts niet wagenwijd openzet zodat de dieven makkelijker naar binnen kunnen.
Meditatie is bewezen goed voor je, vermindert stress e.d.

Je kan dat zo gek maken als je zelf wil, maar in de basis is het bewezen goed voor je.

Maar als je jezelf nooit ook maar een beetje openzet, hoe kan het dan dat je zegt een soortement contact met god te hebben gehad, daarvoor moet je wagenwijd openstaan zelfs.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_60756900
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja wel grappig: ik heb enorm in de gothic scene gezeten, maar vanaf de SECONDE dat ik van mijn Reiki 1 inwijding thuis kwam, stond al dat duistere me meteen tegen: ik heb echt een zooi opgeruimd, weggegeven of weggegooid.
Ik heb nu een Reiki kamertje met allerlei spirituele spulletjes, waaronder 2 gezegende handgemaakte beeldjes van Thaise monniken die in hun leven de staat van Boeddha hebben bereikt. Ze zien er levensecht uit.
Dat kamertje doet het altijd goed tijdens bezichtigingen: ik heb mijn huis te koop staan!
Laatst heb ik weer iets "gothics" gekocht omdat ik het gewoon mooi er uit vond zien: een beeldje van een slang-achtige demoon met een gewaad aan, die een waxinelichtje vasthoudt.
Erg mooi om te zien, maar ik denk dat ik hem binnenkort maar weer weggeef aan een vriend of zo, want het is gewoon helemaal tegen mijn gevoel in. Die duistere periode heb ik achter me gelaten.

Overigens moet ik zeggen dat het gothic wereldje echt niet alleen maar duisternis en ellende is: goths zijn bijna letterlijk allemaal zeer spirituele mensen met zeer veel diepgang! De muziek en de kleding verwoorden de sterkste emoties echt ultiem. Perfect om je te uiten en zo je gevoelens te verwerken, alleen merkte ik op een gegeven moment dat ik verder moest, want op een gegeven moment is het niet meer verwerken, maar zwelgen.
Ik heb een poosje absoluut geen gothic muziek meer geluisterd omdat het toch nog te veel emoties bij me naar boven haalde, maar tegenwoordig kan ik gewoon echt genieten van die muziek en soms ook ontroerd raken, zonder de melancholische ondertoon meer te voelen.
Ben ook al jaren van plan om de zolderkamer compleet nieuw in te richten op een hele andere manier dan nu het geval is. Tis nu erg kaal en saai en niet echt sfeervol. Wil het niet overdrijven met veel erin te zetten maar heb wel een aantal mooie beelden zien staan in die winkel waar ik vaker kom. Ook beelden van 2000 euro maar dat is me iets teveel van het goede. Die beelden importeren die eigenaren rechtstreeks uit Azie en andere landen en er is een diversiteit te vinden en niet alleen Bhoeddah beelden.

Ook vaak dat ze allerlei nieuwe dingen kopen om de zoveel tijd, ben er ondertussen al zeker 1 jaar niet meer geweest dus ben benieuwd wat ze nu in de aanbieding hebben. Wordt er wat verkocht dan is het daar niet zo dat ze vanzelf hetzelfde in het assortiment terug zetten.

Allerlei gadgets kun je daar ook kopen, weet niet meer wat er toen allemaal te krijgen was, ook moderne gadgets waar je je evenwichtsorgaan mee kan trainen zoals eerder vermeld volgens mij door mij.

Wil het geen tempel noemen die ik wil inrichten maar eerder een plek om terug te trekken een beetje. Juiste schilderijen of posters ophangen en juiste verlichting ook. Juiste verlichting in geval van nachten overslaan wat hier vaker het geval is. Dat het toch wat sfeervoller is. In het donker naar een fel scherm staren is niet alles en met de verlichting die ik nu heb is het weer te licht op de kamer. Wie weet dim-licht of licht in aparte kleuren of licht dat wisselt in kleuren. Weet niet wat er allemaal op de markt is op dat gebied.

Gothic muziek ken ik niet echt, wel evanensce of iets dergelijks? Maar of dat gothic is weet ik niet. Heb meer "standaard" muziek erop staan en dan een aparte map met new age met allemaal cd's geripped uit de bakken van de bibliotheek toen ze nog cd's deden uitlenen.

Een sfeervol huis kan ook een goede uitwerking hebben, hoeft niet eens Oosters ingericht te zijn maar kan ook modern ingericht zijn. Verplaatsen van meubels om eens een andere ervaring te hebben en zelfs het verplaatsen van het bed kan uitwerking hebben op de dromen volgens mij. Schijnt zo te zijn dat je het beste met je hoofd richting het Westen kunt liggen maar ik denk dat ik eens de andere kant op ga liggen om te kijken wat het effect is
pi_60756928
meditatie is hetzelfde als bezinnen in de kerk...de rust, de bijna tranceachtige ontspanning die in de kerk over je heen komt.

Af en toe even stilstaan maakt dat je je lichaam, je verstand en voor mijn part God hoort.
Jezelf bewust doof houden is onverstandig vind ik.
pi_60757017
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 00:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Tijd met God = tijd voor mijzelf. God is gewoon constant bij me en ik kan hem aanroepen/tot hem bidden wanneer ik wil. Mijn leven is gewoon 1 en al God, het is niet zo dat ik mijn tijd in hokjes indeel maar het is een fusie.

Als ik het bos inga is dat voor mij vaak een mooi moment om te bidden en om van de ene verbazing in de ander te vallen door de meest simpele dingen als de schoonheid van een boomstam. Als ik intens bidt verhoogt dat ook mijn ervaring, mijn zicht wordt intenser, er komt rust in mij waardoor ik alles beter intenser opneem, ik zweef dan door het leven en kan zo ook met anderen omgaan, een natural high, heb dan gewoon warme vriendelijke gevoelens voor iedereen, een heerlijke rust, en kan zo ook met ze omgaan. Het maakt dus niet uit wat ik doe, met God wordt het alleen maar beter, leuker, mooier, intenser en zuiverder. Ook iets als vrijen met je vriendin dus, dat is een mindblowing experience als je die 100% zuivere onvoorwaardelijke goddelijke liefde van God gewoon rechtstreeks op je vriendin kan zoenen, zonder enige vorm van zelfzuchtigheid, totaal niet aan jezelf denken, ik had nooit gedacht dat ik zoiets mee zou kunnen maken als man, maar het bestaat gewoon. Uber.

Ben je je bewust van het feit dat bidden ook een meditatievorm kan zijn, dat je daarmee ook binnen no time in alpha kan zitten, zeker als je al getraind bent om in alpha te gaan in het verleden?

Seks ook al zo'n meer dan prachtig vb van heel makkelijk in alpha kunnen tikken, jezelf openstellen voor de ander en alles om je heen, tantra maakt hier dankbaar gebruik van, maar je kan het op vele manieren bereiken.

Wat ik van je lees hier is hetzelfde doen, alleen er een ander naampje en een andere waarde aan hechten.
Is meer dan prima hoor, jij voelt je hier fijner bij, moet je dus vooral zo doen, maar ik denk dat je gewoon jezelf openstelt, in alpha gaat hier en daar en vandaaruit je "goddelijke" ervaring krijgt.

Nooit is de natuur mooier dan wanneer ik haar in aplha beleef, nooit voor ik me meer verbonden dan wanneer ik in alpha ben, nooit kan ik de ziel van mijn man zo raken tijdens seks, zo verbonden, in eenheid zijn dan wanneer ik dat in alpha doe.
Ik herken wat jij zegt hee erg, alleen neem ik een net wat ander pad ernaartoe.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_60757062
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

De zwarte doek kun je als ondergrond gebruiken denk ik, ter bevordering van concentratie en helder beeld? Verder de zwarte doek er om heen om het kristal niet te laten verkleuren of af te schermen van invloeden van buitenaf? Gokje hoor

Automatisch schrift is een manier om te communiceren met je gids(en) of met iemand anders zijn gidsen.
Ik zal er later deze maand een apart topic over gaan aanmaken, ik heb namelijk de 23e een workshop gepland staan waarbij ik leer hoe AS werkt, en hoe ik dus in contact kom met mijn gids. (Zeer spannend moet ik zeggen)
Glaasje draaien doe je meer om in contact te komen met geesten.. dit kan ik alleen maar afraden om te doen, je weet niet wie je aanroept.. zeker als de intenties niet juist zijn. (Youtube heeft filmpjes staan met bizarre wendingen)
Natuurlijk heb je de kans ook om de 'verkeerde aan de lijn' te krijgen met AS.. maar daar is de workshop ook voor, leer je gids kennen zodat je 'weet' wie het is. Daarbij moet je opletten op de informatie die je krijgt.. je gids zal je bijvoorbeeld nooit opdragen om iets te gaan doen.
Zou best kunnen dat van die invloeden van buitenaf. Toch nog eens proberen in de toekomst en dan zoals Tot zegt echt erin staren en niet kijken zomaar

Dat automatische schrift heb ik ooit een keer geprobeerd dus en ik was op de een of andere manier een soort van Arabische taal aan het schrijven op hoog tempo. Het schrift dat naar voren kwam leek dus echt op een buitenlands schrift en steeds kwam hetzelfde naar voren en het was ook vloeiend schrift. Heb nog nooit zo'n mooi schrift geproduceerd in mijn leven want vaak is het hier met haken en ogen en haperingen. Weet dan ook niet 100 procent zeker of het automatisch schrift was, ik ging gewoon met een pen heel snel schrijven zonder na te denken en toen kwam er een of andere vreemde taal uit met allerlei vreemde tekens die echt leken te bestaan zoals Arabisch dus ook. Weet dan niet of het Arabisch was, kan ook tita tovenaar taal zijn geweest. Was puur een experiment toen.

Wist dus niet waar het voor bedoeld was dat automatische schrift ook, heb het maar 1 keer gedaan net zoals ik ook maar 1 keer zo'n tekening in een circel heb gemaakt in mijn leven. Weet de naam niet ervan, dan teken je een circel en vervolgens ga je vrijuit binnen die circel tekenen en lijntjes trekken. Geheugen laat me wel eens in de steek. Mandala is het Schoot me net te binnen zomaar, geheugen kan ook vreemde wegen kennen.

Ben overigens benieuwd naar je topic over dat automatische schrift

[ Bericht 4% gewijzigd door Topspin op 12-08-2008 11:35:12 ]
pi_60757114
Evanescence is popi-gothic, en die zangeres schijnt überhaupt geen feeling met die muziek te hebben.

Anyway, ik denk dat als je al lekker op weg bent met je emoties en dat je naar oosterse muziek luistert enzo, dat je gewoon niet met de gothic scene moet beginnen. Vanuit andere richtingen kan het wel zeer positief zijn.
pi_60757335
@ die cirkel: een mandala!

Edit: spuit 11!
pi_60757446
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:29 schreef ToT het volgende:
Evanescence is popi-gothic, en die zangeres schijnt überhaupt geen feeling met die muziek te hebben.

Anyway, ik denk dat als je al lekker op weg bent met je emoties en dat je naar oosterse muziek luistert enzo, dat je gewoon niet met de gothic scene moet beginnen. Vanuit andere richtingen kan het wel zeer positief zijn.
Reiki healing light muziek luister ik dan ook wel eens voor het slapen gaan, van Chris Hinze volgens mij. Hearts of the future heet 1 zo'n track die 30 minuten duurt en dan heeft hij nog meer muziek geproduceerd waar ook gebruik wordt gemaakt van een harp en nog meer instrumenten. Tis super rustgevende muziek maar volgens mij meer bedoeld voor mensen die bezig zijn met reiki en niet voor mij die in bed ligt te mediteren om beter en rustiger te slapen.

Oliver Shanti maakt dan Oosterse vechtsport muziek die lijkt op meditatie muziek. En dan nog Buddah bar met verschillende thema's zoals dream, meditation en trance. Natural Meditation on the water heb je nog en meditation on the flute plus nog meditation in the forrest en meditation on the birds waar vogels in een bos fluiten Mystic spirits cd's en Mike Oldfield erbij. Heb zo een kleine collectie en dan soms via nieuwsgroepen zoeken maar daar staat amper wat op. Mediamarkt zal het ook wel niet verkopen, dan zou het al een muziekzaak moeten zijn die meer in de aanbieding heeft. Bibliotheek had een paar rekken vol maar die lenen geen cd's meer uit, kan het wel reserveren via andere bibliotheken. In de database zoeken welke bibliotheek wat heeft en dan voor 1 euro een reservering doen. Tis dan wel wat moeilijker om te zoeken en te vinden, ligt alles in 1 rek in het gebouw dan kun je lekker graaien en 6 tegelijk mee naar huis nemen.

Enigma en Delerium dan nog waar ik op kan wegdromen
pi_60757694
Ikzelf heb vrij weinig echt mooie spirituele muziek. Het is zo vaak electronisch gepingel met samples van panfluiten, synthersizers enz., of het wordt al snel "afhaalchineesmuziek".
Aeoliah vind ik vaak wel weer erg goed, en Merlin's Magic is vaak ook geweldig.

Wat Reiki betreft: ik las ergens dat je misschien van plan was het na je 40e te gaan doen, maar je kunt het ook heel goed tijdens je meditaties gebruiken: leg je handen op je hart of buik of waar dan ook, stel je open en laat het maar stromen om je meditatie extra kracht te geven.
Je hoeft er niet per sé anderen mee te behandelen of allerlei symbolen en handposities uit je hoofd te leren als je dat niet wil; volg je intuïtie!

@ Enigma: probeer de band Lesiëm ook eens uit. Ook popmuziek gebaseerd op Gregoriaans gezang, maar dan met meer pit; echt die heerlijk strenge Katholieke invloeden!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:48:20 #89
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60757717
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:39 schreef Topspin het volgende:

[..]

Enigma en Delerium dan nog waar ik op kan wegdromen
Probeer eens naar Mantra's te luisteren ( Gayatri Mantra bijvoorbeeld )
The truth was in here.
pi_60757785
OEWWWWWWWWWW de Gayatri mantra is fijn! Ik heb 1 versie die werkelijk echt goddelijk is! Die heb ik ook altijd met inwijdingen op staan!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:53:49 #91
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60757895
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:50 schreef ToT het volgende:
OEWWWWWWWWWW de Gayatri mantra is fijn! Ik heb 1 versie die werkelijk echt goddelijk is! Die heb ik ook altijd met inwijdingen op staan!
Die versie dat hij 108x achter elkaar word gezongen wellicht, die duurt 45 minuten

Je 'zakt' echt weg als je er naar luistert, heerlijk.
The truth was in here.
pi_60757959
Straks eens via binsearch zoeken, ben nu wel erg nieuwsgierig naar het effect en hoe het klinkt
pi_60758052
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 05:54 schreef Marquis.De.Sade het volgende:
[ afbeelding ]

Ali, een aanrader!
Uit welke duistere grot met spinnenwebben en vleermuizen ben jij ineens gekropen?
pi_60758078
Hmmmm volgens mij is het geen drie kwartier, ff opzoeken hoor....
LOL: 33 minuten en 33 seconden!

Het begint met een soort ggong, gevolgd door een een heel rustig, zwaar oosters snaarinstrument. Het wordt vrij snel in een heel erg mooi ritme door een vrouw gezongen, terwijl dat snaarinstrument af en toe tussendoor nog te horen is.

Er zitten 2 pauzes in, waarin de vrouw wat hakkelend je zegt een moment te nemen om te rusten in de energie van de Gayatri mantra.

Het is alleen op cassette uitgebracht en is nog steeds te koop via een website die ik helaas even niet meer weet, maar ik heb 'm hier in M4A formaat op m'n PC staan.
pi_60758139
De gayatri mantra is trouwens ook op Youtube te vinden, maar die versies die daar op staan vind ik persoonlijk niet mooi.
pi_60758215
Wel okey om een eerste indruk op te wekken via youtube
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:04:11 #97
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60758230
Tot, check deze site eens als je wilt http://www.ajapajapam.nl/
Ik heb die Gayatri Mantra op een MP3 staan, en nog een aantal mantra's van dezelfde cd.
The truth was in here.
pi_60758242
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 06:45 schreef Topspin het volgende:
Topic bevalt me ook wel omdat er tussentijds ook wat anders naar voren wordt gehaald behalve het hele Jezus en Christus verhaal. Niet dat het een complete slowchat is maar er komen meer zaken naar voren die er ook mee te maken kunnen hebben. Over slowchat en offtopic, soms lijkt het wel eens offtopic maar dan is het alsnog een beetje ontopic omdat een discussie soms een vreemde wending kan krijgen.

Heb overigens ook niet alle delen doorgenomen en alles gelezen, af en toe ingehaakt en vanaf deel 3 ongeveer is het topic mij opgemerkt.

Boek van Israel Regardie ken ik verder niet

Wat ik ook zoek, ik kom maar steeds op het occulte uit. Een onschuldig klinkend iets als Tarot waar ik toevallig op stuitte bij het doorbladeren van de database van mijn bibliotheek....

Aldus wikipedia:

Christenen zien het voorspellen van de toekomst met tarotkaarten als een vorm van occultisme. Zaken als waarzeggerij kunnen je volgens de christelijke leer in contact brengen met kwade machten. Volgens de Bijbel is het niet toegestaan je hiermee bezig te houden.

En dan nogmaals, zelfs Harry Potter was not done

Om het maar af te sluiten en tevens als laatste bericht totdat Ali of iemand anders reageert. Stel je krijgt te maken met kwade krachten, dan is een mens toch ook in staat zich te verweren daartegen of niet soms? Alsof je als mens meteen verdoemd bent als je ook maar ff in contact komt met een kwade geest of kracht.
Bijna alles is inderdaad occult. Er is maar 1 weg naar God en dat is bidden tot Jezus. De rest brengt je naar andere krachten die niet het beste met je voorhebben. Het is dus niet slecht om dat te doen, maar niet verstandig. Je hebt er uiteindelijk helemaal niets aan namelijk, het mooiste in het leven mis je erdoor.
pi_60758476
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Bijna alles is inderdaad occult. Er is maar 1 weg naar God en dat is bidden tot Jezus. De rest brengt je naar andere krachten die niet het beste met je voorhebben. Het is dus niet slecht om dat te doen, maar niet verstandig. Je hebt er uiteindelijk helemaal niets aan namelijk, het mooiste in het leven mis je erdoor.
Een hypnose waarbij je een compleet andere realiteit ziet waar zelfs andere kleuren naar voren kunnen komen die niet bestaan in het echt is toch best een ervaring die ik onder mooi kan scharen. Diep wegzinken onder de oppervlakte alsof je ergens beland bent waar er totale rust heerst zonder verdere impulsen binnen te krijgen ook in geval van diepe meditatie.

Af en toe iets meemaken dat niet met de realiteit te maken heeft vind ik dus okey zo nu en dan, niet dat ik er constant mee bezig ben, soms maanden niet en dan ineens weer wel. Lucide dromen is ook zoiets maar weet niet of jij dat ook onder occult verstaat, had dat al eerder gevraagd. Je eigen dromen aansturen en vliegen in dromen en nog meer doen in dromen wat onmogelijk is in het dagelijkse leven.

Een aanvulling is het dus ook meer in mijn opvatting. Je kunt naar de efteling gaan wat ook voor plezier zorgt, je kunt naar de bioscoop gaan en je kunt ook bezig zijn met die in jou ogen occulte zaken die ik onder normaal versta.

Staat van hypnose kun je volgens mij ook bereiken wanneer je erg vermoeid bent in sommige gevallen dus dan gebeurt het wel eens vanzelf, in trance raken door vermoeidheid hetzelfde en meditatie ook. Maar hiervan weet ik het ook niet zeker. Soms als ik echt zo moe ben dat ik rechtop in slaap lijk te vallen lijk ik ook weg te zakken richting oorden die niet realistisch zijn maar ergens diep verscholen liggen.

Dromen dan maar, ieder mens droomt, magie komt in dromen voor en van alles kan in dromen voorkomen dat ook als evil kan worden aangezien terwijl het toch echt spontaan gebeurt.
pi_60758481
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:04 schreef Bastard het volgende:
Tot, check deze site eens als je wilt http://www.ajapajapam.nl/
Ik heb die Gayatri Mantra op een MP3 staan, en nog een aantal mantra's van dezelfde cd.
Kun je 'm daar ook ergens beluisteren?

Ik zoek ff die mantra op die ik bedoel, maar ik weet al wel dat het maar een HEEEEEEEEEEEL kort stukje is die online staat, en hij is nog in belabberde kwaliteit ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')