Volgens mij bedoel Ali met dit topic dat dat geen vereiste is om onder de invloed te raken van de duivel.quote:Bezeten raken is dan overdreven ook, ben niet van plan om de duivel op te roepen met vuur en bloed.
De vorige keer dat Ali het afwees klopte het volgens mij al niet, maar ik kon mij de verzen niet meer herinneren. We hebben gezien dat als je iets niet meteen kan onderbouwen Ali je meteen voor leugenaar uitmaakt, zie gisteravondquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:04 schreef ToT het volgende:
Rimpelhond, geweldig gevonden!Dat wist ik niet!
Summers, helemaal mee eens: negatieve energie naar negatieve entiteiten sturen: daar smullen ze van!![]()
Een ware Christen zou juist liefde en vergiffenis moeten sturen en het oordelen aan God moeten overlaten.
Bedankt voor de moeite alvastquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:09 schreef ToT het volgende:
Topspin: Het ritueel is zeer eenvoudig te doen hoor, als je de juiste info maar hebt!
Ik weet niet of ik het zomaar mag doorgeven of dat er een copyright op de tabellen zit, anders wil ik het wel in een Excelbestandje zetten of zo. (Gaat alleen moeilijk met symbolen, maar die kun je opzoeken.) Ik zal die mensen eens mailen met de vraag of ik het mag verspreiden.
Kristallen bollen....tja, vaak zijn ze gemaakt van allemaal stukjes gebarsten en doffe kristallen die verpulverd zijn en omgesmolten zijn tot die bol. Een bol uit één stuk is veel krachtiger, maar ook tienallen keren duurder.
Voor krachtige helderzienden is een kristallen bol veel te krachtig: het focust de energie die toch al zeer krachtig door hen heen stroomt NOG krachtiger.
ik heb ook een glazen bolquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:16 schreef Topspin het volgende:
[..]
Bedankt voor de moeite alvast
Die glazen bol die ik heb lijkt te bestaan uit 1 stuk glas, in ieder geval komt die bol super helder over en kun je er dwars doorheen kijken alsof het een soort van glazen oog is ook. Heb dan wel de kleine versie genomen, vrouw in de winkel zei ook dat het niet veel uitmaakt of je de grote of kleine versie neemt.
Ze had het er nog over dat je die glazenbol moet gebruiken met een zwarte doek in je hand maar heb nooit echt geexperimenteerd ermee. Die glazenbol heeft eerst een hele tijd als siervoorwerp naast mijn laptop gestaan en toen maar ergens verstopt om het bezoek niet de indruk te laten geven dat het een gekkenhuis isGlazenbol werd meegeleverd met een standaard dus, dus ik kon hem als een soort van meubelstuk neerzetten
Heeft inderdaad wat aparts alsof je Gandalf bent van Lord of the ringsquote:
Geen idee waar die zwarte doek voor is, zal het eens vragen als ik vandaag of komende tijd daar weer langs ga. Een rode doek of zwarte doek had ze het over. Die bol die straalt ook kleuren uit als de zon erop schijnt, kleuren van de regenboog maar dat zal wel door een of ander prisma effect komen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:21 schreef ToT het volgende:
Enig idee waar die zwarte doek voor is?
Als de bol zo doorzichtig is, is het dus omgesmolten kristal of het is puur glas. Kan uiteraard ook zeer goed werken hoor!
Ik denk dat het weinig kwaad kan om daarmee te experimenteren, zolang je je intenties maar zuiver houdt en gewoon stopt als je het niet vertrouwt.
Scrying met een zwarte spiegel, glaasje draaien, het Ouija bord gebruiken en actief geesten oproepen zijn echter dingen die ik zelf nooit zou gebruiken; ik heb het gevoel dat daar te veel risico's aan hangen.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb gisternacht voor het eerst in mijn leven een helderziende droom gehad.
Zo intens, zo ontroerend, zo bijzonder...
Het stond rechtstreeks in verband met die meditatie waar ik het over had waarmee we terug gingen naar een vorig leven.
Ik hoop veel meer van dit soort dromen te gaan krijgen!
Tja wel grappig: ik heb enorm in de gothic scene gezeten, maar vanaf de SECONDE dat ik van mijn Reiki 1 inwijding thuis kwam, stond al dat duistere me meteen tegen: ik heb echt een zooi opgeruimd, weggegeven of weggegooid.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:25 schreef Topspin het volgende:
[..]
Heeft inderdaad wat aparts alsof je Gandalf bent van Lord of the rings
Maar ik vond het ineens wat vreemd alsof het een tovenaarshuis begon te worden. Zal wel aan mij liggen ook
En niemand kan mij wijsmaken dat dat soort dingen GEEN verrijking is van je leven of iets slechts , daar is het te mooi voor .quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:34 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
![]()
Ik help het je hopen
Dromen op een andere manier dan verwerken van de dag of vormgeven van je fantasie/gedachten doe ik al vanaf kind. Op de één of andere manier is dit "de" manier voor mij om dingen te ontvangen.
Via mijn dromen heb ik contact gehad met overledenen waarvan ik niet eens wist dat ze overleden was(en of dat nou daadwerkelijk met die persoon of met de bron of het al of wat dan ook was.. die mij in mijn dromen met een beeld van die persoon liet communiceren om de boodschap over te brengen... maakt mij niet uit), ik heb regelmatig dromen gehad die uitkwamen (bijv. een ongeval van een voor mij dierbaar persoon vond slechts enkele uren nadat ik overstuur wakker werd plaats....ik had de droom zelfs al tegen anderen verteld) , dromen waarin ik tot inzichten kwam etc etc.
Dromen is een fijn medium.
De zwarte doek kun je als ondergrond gebruiken denk ik, ter bevordering van concentratie en helder beeld? Verder de zwarte doek er om heen om het kristal niet te laten verkleuren of af te schermen van invloeden van buitenaf? Gokje hoorquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:28 schreef Topspin het volgende:
[..]
.
Glaasje draaien is ook het laatste wat ik zou doen, helemaal geen behoefte aan. Je hebt dan wel nog zoiets als automatisch schrijven of niet? Weet ook niet wat dat precies inhoudt maar dan ga je met je pen op papier en dan laat je de pen vanzelf over het papier gaan zodat er wat uitkomt. Ergens ooit wat over gelezen maar ook niet zeker hoe en wat.
Meditatie is bewezen goed voor je, vermindert stress e.d.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat je door die andere staat van bewustzijn weer open staat voor spirituele invloeden. Net zoals bij meditatie en zoveel andere dingen.
Het is dus voor je eigen bestwil om dat soort dingen niet te doen. Uit zelfbescherming. Ik neem aan dat je ook je deur 's nachts niet wagenwijd openzet zodat de dieven makkelijker naar binnen kunnen.
Ben ook al jaren van plan om de zolderkamer compleet nieuw in te richten op een hele andere manier dan nu het geval is. Tis nu erg kaal en saai en niet echt sfeervol. Wil het niet overdrijven met veel erin te zetten maar heb wel een aantal mooie beelden zien staan in die winkel waar ik vaker kom. Ook beelden van 2000 euro maar dat is me iets teveel van het goede. Die beelden importeren die eigenaren rechtstreeks uit Azie en andere landen en er is een diversiteit te vinden en niet alleen Bhoeddah beelden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja wel grappig: ik heb enorm in de gothic scene gezeten, maar vanaf de SECONDE dat ik van mijn Reiki 1 inwijding thuis kwam, stond al dat duistere me meteen tegen: ik heb echt een zooi opgeruimd, weggegeven of weggegooid.
Ik heb nu een Reiki kamertje met allerlei spirituele spulletjes, waaronder 2 gezegende handgemaakte beeldjes van Thaise monniken die in hun leven de staat van Boeddha hebben bereikt. Ze zien er levensecht uit.
Dat kamertje doet het altijd goed tijdens bezichtigingen: ik heb mijn huis te koop staan!
Laatst heb ik weer iets "gothics" gekocht omdat ik het gewoon mooi er uit vond zien: een beeldje van een slang-achtige demoon met een gewaad aan, die een waxinelichtje vasthoudt.
Erg mooi om te zien, maar ik denk dat ik hem binnenkort maar weer weggeef aan een vriend of zo, want het is gewoon helemaal tegen mijn gevoel in. Die duistere periode heb ik achter me gelaten.
Overigens moet ik zeggen dat het gothic wereldje echt niet alleen maar duisternis en ellende is: goths zijn bijna letterlijk allemaal zeer spirituele mensen met zeer veel diepgang! De muziek en de kleding verwoorden de sterkste emoties echt ultiem. Perfect om je te uiten en zo je gevoelens te verwerken, alleen merkte ik op een gegeven moment dat ik verder moest, want op een gegeven moment is het niet meer verwerken, maar zwelgen.
Ik heb een poosje absoluut geen gothic muziek meer geluisterd omdat het toch nog te veel emoties bij me naar boven haalde, maar tegenwoordig kan ik gewoon echt genieten van die muziek en soms ook ontroerd raken, zonder de melancholische ondertoon meer te voelen.
Ben je je bewust van het feit dat bidden ook een meditatievorm kan zijn, dat je daarmee ook binnen no time in alpha kan zitten, zeker als je al getraind bent om in alpha te gaan in het verleden?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Tijd met God = tijd voor mijzelf. God is gewoon constant bij me en ik kan hem aanroepen/tot hem bidden wanneer ik wil. Mijn leven is gewoon 1 en al God, het is niet zo dat ik mijn tijd in hokjes indeel maar het is een fusie.
Als ik het bos inga is dat voor mij vaak een mooi moment om te bidden en om van de ene verbazing in de ander te vallen door de meest simpele dingen als de schoonheid van een boomstam. Als ik intens bidt verhoogt dat ook mijn ervaring, mijn zicht wordt intenser, er komt rust in mij waardoor ik alles beter intenser opneem, ik zweef dan door het leven en kan zo ook met anderen omgaan, een natural high, heb dan gewoon warme vriendelijke gevoelens voor iedereen, een heerlijke rust, en kan zo ook met ze omgaan. Het maakt dus niet uit wat ik doe, met God wordt het alleen maar beter, leuker, mooier, intenser en zuiverder. Ook iets als vrijen met je vriendin dus, dat is een mindblowing experience als je die 100% zuivere onvoorwaardelijke goddelijke liefde van God gewoon rechtstreeks op je vriendin kan zoenen, zonder enige vorm van zelfzuchtigheid, totaal niet aan jezelf denken, ik had nooit gedacht dat ik zoiets mee zou kunnen maken als man, maar het bestaat gewoon. Uber.
Zou best kunnen dat van die invloeden van buitenaf. Toch nog eens proberen in de toekomst en dan zoals Tot zegt echt erin staren en niet kijken zomaarquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
De zwarte doek kun je als ondergrond gebruiken denk ik, ter bevordering van concentratie en helder beeld? Verder de zwarte doek er om heen om het kristal niet te laten verkleuren of af te schermen van invloeden van buitenaf? Gokje hoor
Automatisch schrift is een manier om te communiceren met je gids(en) of met iemand anders zijn gidsen.
Ik zal er later deze maand een apart topic over gaan aanmaken, ik heb namelijk de 23e een workshop gepland staan waarbij ik leer hoe AS werkt, en hoe ik dus in contact kom met mijn gids. (Zeer spannend moet ik zeggen)
Glaasje draaien doe je meer om in contact te komen met geesten.. dit kan ik alleen maar afraden om te doen, je weet niet wie je aanroept.. zeker als de intenties niet juist zijn. (Youtube heeft filmpjes staan met bizarre wendingen)
Natuurlijk heb je de kans ook om de 'verkeerde aan de lijn' te krijgen met AS.. maar daar is de workshop ook voor, leer je gids kennen zodat je 'weet' wie het is. Daarbij moet je opletten op de informatie die je krijgt.. je gids zal je bijvoorbeeld nooit opdragen om iets te gaan doen.
Reiki healing light muziek luister ik dan ook wel eens voor het slapen gaan, van Chris Hinze volgens mij. Hearts of the future heet 1 zo'n track die 30 minuten duurt en dan heeft hij nog meer muziek geproduceerd waar ook gebruik wordt gemaakt van een harp en nog meer instrumenten. Tis super rustgevende muziek maar volgens mij meer bedoeld voor mensen die bezig zijn met reiki en niet voor mij die in bed ligt te mediteren om beter en rustiger te slapen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:29 schreef ToT het volgende:
Evanescence is popi-gothic, en die zangeres schijnt überhaupt geen feeling met die muziek te hebben.
Anyway, ik denk dat als je al lekker op weg bent met je emoties en dat je naar oosterse muziek luistert enzo, dat je gewoon niet met de gothic scene moet beginnen. Vanuit andere richtingen kan het wel zeer positief zijn.
Probeer eens naar Mantra's te luisteren ( Gayatri Mantra bijvoorbeeld )quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:39 schreef Topspin het volgende:
[..]
Enigma en Delerium dan nog waar ik op kan wegdromen
Die versie dat hij 108x achter elkaar word gezongen wellicht, die duurt 45 minutenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:50 schreef ToT het volgende:
OEWWWWWWWWWW de Gayatri mantra is fijn!Ik heb 1 versie die werkelijk echt goddelijk is! Die heb ik ook altijd met inwijdingen op staan!
Uit welke duistere grot met spinnenwebben en vleermuizen ben jij ineens gekropen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 05:54 schreef Marquis.De.Sade het volgende:
[ afbeelding ]
Ali, een aanrader!
Bijna alles is inderdaad occult. Er is maar 1 weg naar God en dat is bidden tot Jezus. De rest brengt je naar andere krachten die niet het beste met je voorhebben. Het is dus niet slecht om dat te doen, maar niet verstandig. Je hebt er uiteindelijk helemaal niets aan namelijk, het mooiste in het leven mis je erdoor.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 06:45 schreef Topspin het volgende:
Topic bevalt me ook wel omdat er tussentijds ook wat anders naar voren wordt gehaald behalve het hele Jezus en Christus verhaal. Niet dat het een complete slowchat is maar er komen meer zaken naar voren die er ook mee te maken kunnen hebben. Over slowchat en offtopic, soms lijkt het wel eens offtopic maar dan is het alsnog een beetje ontopic omdat een discussie soms een vreemde wending kan krijgen.
Heb overigens ook niet alle delen doorgenomen en alles gelezen, af en toe ingehaakt en vanaf deel 3 ongeveer is het topic mij opgemerkt.
Boek van Israel Regardie ken ik verder niet
![]()
Wat ik ook zoek, ik kom maar steeds op het occulte uit. Een onschuldig klinkend iets als Tarot waar ik toevallig op stuitte bij het doorbladeren van de database van mijn bibliotheek....
Aldus wikipedia:
Christenen zien het voorspellen van de toekomst met tarotkaarten als een vorm van occultisme. Zaken als waarzeggerij kunnen je volgens de christelijke leer in contact brengen met kwade machten. Volgens de Bijbel is het niet toegestaan je hiermee bezig te houden.
En dan nogmaals, zelfs Harry Potter was not done![]()
Om het maar af te sluiten en tevens als laatste bericht totdat Ali of iemand anders reageert. Stel je krijgt te maken met kwade krachten, dan is een mens toch ook in staat zich te verweren daartegen of niet soms? Alsof je als mens meteen verdoemd bent als je ook maar ff in contact komt met een kwade geest of kracht.
Een hypnose waarbij je een compleet andere realiteit ziet waar zelfs andere kleuren naar voren kunnen komen die niet bestaan in het echt is toch best een ervaring die ik onder mooi kan scharen. Diep wegzinken onder de oppervlakte alsof je ergens beland bent waar er totale rust heerst zonder verdere impulsen binnen te krijgen ook in geval van diepe meditatie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Bijna alles is inderdaad occult. Er is maar 1 weg naar God en dat is bidden tot Jezus. De rest brengt je naar andere krachten die niet het beste met je voorhebben. Het is dus niet slecht om dat te doen, maar niet verstandig. Je hebt er uiteindelijk helemaal niets aan namelijk, het mooiste in het leven mis je erdoor.
Kun je 'm daar ook ergens beluisteren?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:04 schreef Bastard het volgende:
Tot, check deze site eens als je wilthttp://www.ajapajapam.nl/
Ik heb die Gayatri Mantra op een MP3 staan, en nog een aantal mantra's van dezelfde cd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |