Even wat meer info over kaarsenmagie, wat ik ervan uit mijn hoofd weet:
Neem een probleem in gedachten waar je aan wilt werken, of een situatie die je wil ontwikkelen / ondersteunen / beschermen / vul zelf maar in.
Iedere kleur heeft een eigen werking (ik heb hier ergens een tabelletje liggen met meer info daarover).
Pak een gekleurde kaars die correspondeert met de situatie waar je aan wilt werken. De kaars moet wel door en door gekleurd zijn.
In het tabelletje dt ik hier heb liggen heb je per situatie een kleur, maar ook symbolen en dergelijke die specifiek voor die situatie bedoeld zijn.
Voor situatie "A" neem je een kaars met kleur "B", en daarbij hoort planeet "C" waarvan je het symbool in de kaars kerft of het met was er op boetseert. Ook spelen de elementen meel; in het tabelletje staan de universele symbolen van de elementen (die driehoekjes) en per situatie kun je het corresponderende symbool van het daarvoor meest geschikte element op de kaars aanbrengen, net als runen, die er ook in vermeld staan.
Uiteraard dien je ook symbolen voor de situatie zelf aan te brengen: waar wil je aan werken, en waar moet het uiteindelijk naar toe?
Verder kun je ook symbolen aanbrengen die je zelf wil. Ikzelf plaats er specifieke Tera Mai symbolen op. (In het kader van dit topic zou een kaars met het symbool "Oneness perfect zijn!

).
Elk element heeft zijn eigen materiaal. Bij vuur hoort hout en/of een staf, dus je zou bijvoorbeeld een takje aan de kaars kunnen bevestigen o.i.d.
Tarotkaarten, medicijnwielkaarten; je kunt het er allemaal bij gebruiken.
Als de kaars af is, ga je hem zalven. Je zoekt een kruid uit die ook weer geschikt is voor die situatie (staat ook hier in het tabel) en mengt het extract van dat kruid met een basisolie.
Het zalven van de kaars doe je van het midden naar beneden toe, naar de aarde, en van het midden naar boven toe, naar de hemel.
Vervolgens laad je de kaars op met energie, in een meditatie. Ikzelf laat de Reiki & Seichem dan met name stromen.
(Katholieke kerken verkopen overigens zoals ik al zei gezalfde en gezegende kaarsen met symbolen er op....altijd leuk, die overeenkomsten)
Per situatie hoort ook een metaal. De kaars zet je in een kandelaar die van die metaal is gemaakt, en in het geval van goud kun je uiteraard een gouden ketting of ring er tegenaan leggen of zo.
De kaars steek je weer op een specifieke dag aan, afhankelijk van de situatie, en die laat je onafgebroken opbranden.
Echt een fijn ritueel!

Dit ritueel heb ik op een spiritueel kamp gedaan die vrienden van me hadden georganiseerd, en het werd begeleid door deze mensen:
http://www.circewicca.nlNadere details over dit specifieke ritueel zijn volgens mij ook wel in hun boeken te vinden.
Ow hier is zelfs meer info over de workshop zelf:
Klikkie!Binnenkort wordt het kamp weer georganiseerd. Ikzelf zal er een meditatie voordragen die ik zelf geschreven heb, en er schijnt ons een verrassing te wachten te staan.
[ Bericht 1% gewijzigd door ToT op 12-08-2008 09:38:04 ]