Je negeert een heel stuk van mijn teksten en opsommingen.. je geeft eigenlijk alleen een directe reactie op de jam.. niet op de seks en niet op de planten of andere zaken die ik noemde.quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Aha.
[..]
Dus volgens ZDA is sex zondig volgens jou. Ik weet niet wat jij gelezen of gehoord hebt maar ik denk er zo niet over. Ik geloof dus ook dat je hier aan het liegen bent want geen enkele zevendedagsadventist zal zeggen dat sex vies en zondig is en vermeden dient te worden.
Je bent wel een beetje laat met je vraag. Als je mij nou eerst vraagt 'Hey Ali! Gozert, hoe denk jji nou eigenlijk over sex als extreem fundamentalistische christen', dan zou ik nu nog zin hebben om antwoord te geven. Ik heb alleen zo'n nare smaak van die eerste post van je gekregen dat ik een soort neiging heb om je te vermijden nu. Alsof het bederf mijn kant op komt waaien.
[..]
Samen jam maken met je kids op zondag middag lijkt mij hartstikke gezellig. Ik denk dat Jezus nog wel een paar goeie recepten weet.
Ik kreeg gewoon zo'n ontzettend naar gevoel bij dat stuk over sex. Je zegt allemaal dingen die echt nergens op slaan, compleet niets te maken met wat ik denk, geloof of ooit verkondigd hebt. Je legt me woorden in de mond. Ik heb dan geen zin meer om te antwoorden nee.quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:23 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Je negeert een heel stuk van mijn teksten en opsommingen.. je geeft eigenlijk alleen een directe reactie op de jam.. niet op de seks en niet op de planten of andere zaken die ik noemde.
Jij hebt over enkele van bovenstaande onderwerpen al wél je mening laten merken.. ik ben al aan het terug zoeken. (het was alleen niet in deze reeks dus ik moet het via google doen)
Je bent inderdaad aangebrand en lijkt het vervelend te vinden je mening nog te verkondigen.
Precies zo voelen veel mensen zich als jij ze te woord staat zoals je vaak doet.
Afkeurend, betweterig, uit je duim zuigend wat zij wel of niet voor ervaringen kunnen hebben, wat er wel of niet in hun hart te vinden is en heel hun leven en alles waar het op stoelt afdoen met een gebaar dat dezelfde boodschap heeft als één of andere blonde del die haar haren over haar schouder werpt met haar hand.
Zo te horen zit dat gewoon in je hoofd en niet in haar post .quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon zo'n ontzettend naar gevoel bij dat stuk over sex. Je zegt allemaal dingen die echt nergens op slaan, compleet niets te maken met wat ik denk, geloof of ooit verkondigd hebt. Je legt me woorden in de mond. Ik heb dan geen zin meer om te antwoorden nee.
Ik weet niet, het is echt alsof er een soort walm van bederving in die post zat, een rottende eierenlucht, een leegheid van een giftige wolk die mijn kant op kwam waaien. Ik kreeg er een heel naar, vies, vuil gevoel bij. Alsof iemand zijn mond open doet en 'bwaahhhhh' zegt als een spook en er een bruine stinkwalm uit een rottende maag uitgeademd komt die niet te harden is.
Je hoeft niet te zoeken , ALLES wat je niet uit naam van jezus doet of doet VOOR je je bekeerd hebt is zondig en van satan .quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:23 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Je negeert een heel stuk van mijn teksten en opsommingen.. je geeft eigenlijk alleen een directe reactie op de jam.. niet op de seks en niet op de planten of andere zaken die ik noemde.
Jij hebt over enkele van bovenstaande onderwerpen al wél je mening laten merken.. ik ben al aan het terug zoeken. (het was alleen niet in deze reeks dus ik moet het via google doen)
Je bent inderdaad aangebrand en lijkt het vervelend te vinden je mening nog te verkondigen.
Precies zo voelen veel mensen zich als jij ze te woord staat zoals je vaak doet.
Afkeurend, betweterig, uit je duim zuigend wat zij wel of niet voor ervaringen kunnen hebben, wat er wel of niet in hun hart te vinden is en heel hun leven en alles waar het op stoelt afdoen met een gebaar dat dezelfde boodschap heeft als één of andere blonde del die haar haren over haar schouder werpt met haar hand.
Nou nee, want er zit een soort onterechte beschuldiging in die post, een laag van verwijt. Er worden mij woorden in de mond gelegd en die worden ook meteen meteen tegengesproken met een verdediging die ik zelf zou kunnen geven, op zo'n manier alsof ik een of ander duister iemand ben die niet wil dat 2 mensen die van elkaar houden van normale, gezonde, liefdevolle, inderdaad magisch schone en intense dingen als de liefde bedrijven mogen genieten, zoals God het juist bedoeld heeft. Het sloeg gewoon helemaal, echt helemaal nergens op en ik vermoed dat ze ook gewoon glashard liegt als ze zegt dat ze dit van een zevendedagsadventist heeft. Dit is typische rooms katholieke middeleeuwse onzin die ze hier verkondigt en mij in wezen in de schoenen schuift. Dat accepteer ik niet. Ik vind het heel vuil wat ze hier deed.quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Zo te horen zit dat gewoon in je hoofd en niet in haar post .
Tot gozer ik zou willen dat je de ernst van de zaak inzag. Zolang dat niet is blijf ik strijden en het woord verkondigen. Ik hou van je kerel.quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:43 schreef ToT het volgende:
Wow, ik ben een kind van Satan? Nou ja dan is het opgelost wie ik in de eindstrijd ga steunen he; ik ga me natuurlijk niet tegen mjin schepper keren!
Hmmm wel jammer, de Christelijke God zoals Hij in die brief omschreven werd (en niet zoals de ZDA hem omschrijft) leek me een zeer vriendelijke, warme God.
Die opmerking over die rottingslucht is puur venijn tegenover Summers, ik ben blij te zien dat je ondanks alles toch mens bent onder die dat strakke masker!(Geintje!)
Anyway, wat ik écht wil zeggen is dat ik je eigenlijk heel erg waardeer, Ali!
Ondanks je enorme zwart-wit visie en het feit dat je ons enorm verdorven vindt, zie ik gewoon in dat je intenties erg goed zijn, en dat vind ik gewoon fucking belangrijk. Er zijn al genoeg mensen die elkaar het licht niet in de ogen gunnen.
Ga vooral door met je geloof, en dat meen ik oprecht! Jij put er je kracht uit,en dat is iets wat veel mensen nodig hebben. Veel mensen kunnen veel situatie vaak in hun eentje af, maar het is altijd goed om in iemand te geloven die over je waakt en die van je houdt, in wat voor vorm dan ook!
Jij ziet een ernst die in mijn ogen niet bestaat, maar het is nobel dat je je voor een in jouw ogen goede zaak inzet!quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Tot gozer ik zou willen dat je de ernst van de zaak inzag. Zolang dat niet is blijf ik strijden en het woord verkondigen. Ik hou van je kerel.
Ik weet dat je de ernst niet ziet en daarom open ik dit soort topics in de hoop dat er mensen 'wakker worden' zoals ik zelf wakker geschud ben (door middel van feiten over occultisme dus, want zo was het topic oorspronkelijk bedoeld). En gelukkig worden er steeds meer mensen 'wakker' naarmate toch steeds meer duidelijk wordt dat er rare dingen aan de hand zijn in de wereld.quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Jij ziet een ernst die in mijn ogen niet bestaat, maar het is nobel dat je je voor een in jouw ogen goede zaak inzet!(Niet denirgerend bedoeld; wie weet ligt de waarheid wel ergens in het midden!
)
Oke. Ik wil jou niet bekeren, dat kan je alleen zelf doen, maar ik probeer je er wel van te overtuigen dat ik volgesn mij wel een beetje aanvoel hoe je je voelt en wat je verlangens zijn. Dat je diep van binnen teleurgesteld bent in het leven en eigenlijk de hoop op grootste verbeteringen opgegeven hebt. Dat je niet echt meer durft te dromen over spectaculaire dingen en het leven maar gewoon neemt zoals het nu is, marginaal. Ik heb die hoop niet opgegeven maar de uitweg gelukkig gevonden en ik zou het fantastisch vinden als jij dat ook zou ervaren en meemaken. Ik wens jou dus alvast heel veel sterkte en Gods zegen en ik zal voor je bidden, al zal ik je hierna ook nog wel spreken.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:59 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik voel me niet gevangen
Ik voel wel een of andere lekkere spanning in het donker nu, de duisternis die mij het gevoel geeft alsof er wat in verscholen ligt. De natuur die ff in slaap dommelt na een dag van fel licht. Voel me op mijn gemak en denk dat ik richting de toekomst alleen nog maar verder in mijn vel ga zitten zoals het hoort.
Voel me dus redelijk vrij en onafhankelijk op dit moment alsof ik niet aan kettingen verbonden ben aangemaakt door Satan zoals jij het zou kunnen beweren. Ik zal ook niet God gaan bashen omdat ik dat niet nodig acht, ik zal kritisch blijven en mijn eigen pad uitstippelen zo goed mogelijk richting de toekomst.
Zo val ik weer in de herhaling. Heb overigens wel het idee dat je bezig bent met mij te bekeren maar dat is zinloos omdat ik geleerd heb om nuchter te blijven en ook kritisch![]()
Zou mezelf daarbij in een positie vinden zitten waarbij ik geen echte vrijheid meer heb mocht ik ineens katholiek gaan geloven alsof ik dan bekneld raak in mijn levensvisie. Liever open minded waarbij ik wel alles wil weten maar niet sterk overtuigd geloven. Ik zou daarbij ook mijn leven beperken door ineens alleen maar Katholiek te gaan wezen, boeddisme spreekt me ook wel aan en zo is er meer dat me aan kan spreken wat jij verstaat onder slecht. Reiki is bijvoorbeeld ook een optie als ik 40 ben en zo zal er meer zijn wat ik wil gaan doen om te zien wat het effect is. Zoals gezegd ook zelf-hypnose wat een hele belevenis is en ga zo door.
In het katholieke denk ik dat het ook een soort van isolement is een beetje.
Oke, 1 tip, kijk dit total onslaught video's, daar kan je veel wijzer van worden. Daar kan je ook je vrienden mee helpen, verspreiden van kennis.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:06 schreef ToT het volgende:
Is goed, ik zal aan je woorden denken als ik voor die keuze kom te staan!
Tot die tijd blijf ik gewoon doorgaan met vrienden steunen in moeilijke tijden, mensen helpen, opvrolijken, mensen helpen hun problemen enz.....maar dan zonder de Christelijke invalshoek.
De Godheid en ook Jezus vormen zeker wel een deel van mijn geloof, maar ze staan niet centraal in mijn leven en ik heb ook niet het gevoel dat ik hen erg veel verantwoording verschuldigd ben, hoewel ik uiteraard wel in harmonie met hen en met mijn omgeving probeer te leven. Respect voor de medemens en voor de Hogere machten, maar dan zonder de angst ervoor. Wel de liefde en respect, niet de overdreven nederigheid.
Natúúrlijk kies ik voor God als er een eindstrijd zou komen! Ik ben alleen niet overtuigd dát deze komt!
Ik zie de Bijbel als een boek waar wijze verhalen in staan. Sommigen zullen op waarheid berusten, anderen zijn meer filosofische gedachegangen van mensen die wilden verklaren waarom de wereld in elkaar steekt zoals hij in elkaar steekt. Ik beschouw het echter niet als mijn heilig boek.
Mijn geloof staat niet vast; ik verbreed mijn horizon meer en meer, doe kennis op en probeer vanuit die kennis mijn geloof te verfijnen, een duidelijker beeld te krijgen.
Zou mijn eigen schuld zijn.quote:Hey maar ga nu echt ff studeren joh!Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat je zakt door ons!
Nog een dan maarquote:Op maandag 11 augustus 2008 23:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke. Ik wil jou niet bekeren, dat kan je alleen zelf doen, maar ik probeer je er wel van te overtuigen dat ik volgesn mij wel een beetje aanvoel hoe je je voelt en wat je verlangens zijn. Dat je diep van binnen teleurgesteld bent in het leven en eigenlijk de hoop op grootste verbeteringen opgegeven hebt. Dat je niet echt meer durft te dromen over spectaculaire dingen en het leven maar gewoon neemt zoals het nu is, marginaal. Ik heb die hoop niet opgegeven maar de uitweg gelukkig gevonden en ik zou het fantastisch vinden als jij dat ook zou ervaren en meemaken. Ik wens jou dus alvast heel veel sterkte en Gods zegen en ik zal voor je bidden, al zal ik je hierna ook nog wel spreken.
Oke.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:19 schreef Topspin het volgende:
[..]
Nog een dan maar
Ik verlang vooral naar rust in het leven, kan saai klinken maar ik bedoel dus ook rust tijdens inspanning en alles wat ik doe. Ben nogal gespannen vaker en die nervositeit zit er vanaf jongs af aan ingebakken. Die rust maak ik steeds vaker mee en dat komt dus echt over als een soort van verlossing van een last die ik heb moeten meedragen op veel momenten.
Zodra ik rustig ben en me ontspannen voel dan is het leven voor mij al meer dan de moeite waard en heb ik geen druk leven nodig om gelukkig te zijn. Ontspannen op ieder moment van de dag is onmogelijk maar zolang het ontspannen gevoel vaak genoeg aanwezig is dan geef ik het leven al snel een ruime voldoende.
Ben niet teleurgesteld want er zijn genoeg zaken in het leven die de moeite waard zijn, zal ze niet allemaal opnoemen want dan ben ik wel ff bezig ook.
Ik heb tevens vermeld wat me niet bevalt inderdaad maar daar let ik niet zo op omdat de mooie kanten steeds vaker meer aandacht krijgen. Dat het leven geen koek en ei is dat weet ik dan wel maar zolang het leefbaar is dan is het meer dan voldoende.
Nog steeds sta ik vaak genoeg versteld van hoe bijzonder het bestaan ook is en dat kan zijn over kleine dingen of grotere dingen, het leven biedt vele zaken om bij stil te staan ook. Ben niet levensmoe dus ook en zeker niet verbitterd
Kan zijn dat het zo overkwam in een paar posts in vorige delen maar dat is maar 1 post en ook een momentopname, soms zie ik de wereld op bepaalde momenten via een andere invalshoek en dan weer via die invalshoek. Ik bekijk het leven niet constant op dezelfde manier ook. Ligt aan het moment en hoe ik me voel ook en waar ik me op focus.
In het karakter een beetje, van nature wat gespannen alsof de spanning erin geworteld zit ergens in de kern, om het maar kort te houden. Maar negatieve karaktertrekjes slijten door de jaren heen net zoals wilde haren bij een karakter minder wild worden zoals ze dat zeggen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke.
Kun je vertellen waar die spanning vandaan komt?
Toen ik er 2 gezien had heb ik gelijk een nacht niet geslapen en non stop die video's liggen kijken, ze vet was het.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:26 schreef ToT het volgende:
Ja mar ik wil geen 56 uur aan monologen bekijken!
Soms weet een ander nou eenmaal beter wat voor iemand is dan die persoon zelf.quote:Trouwens wat dat bidden betreft: geen probleem hoor, als je wil mag je ook voor mij bidden, maar vanuit Reiki hebben wij zelf het respect tegenover de medemens om NOOIT ONGEVRAAGD Reiki naar een ander te sturen; wie weet is hij/zij er helemaal niet van gediend!
Ik bid dat God tot jullie harten mag spreken, dat Zijn geest jullie zal raken en dat jullie kunnen geloven.quote:Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen er ook niet gediend van zouden zijn dat je bijvoorbeeld zou bidden voor dat ze (ik noem maar wat) tot inzicht zouden komen van hun satanische dwaalspoor en dergelijke. Dat soort oordelen moet je er zelf niet aan geven, zeker niet in een gebed. Het is een oordeel die jij er zelf aangeeft op basis van dingen waar jij persoonlijk in gelooft, op basis van geschriften die je hebt gelezen en een video die je hebt gezien enzo.
Maar God is liefde. God kan geen 'negatieve energie' brengen, slechts leven, liefde en waarheid.quote:Met bidden wordt er ook energie gechanneld, en als je op zo'n moment zulke negatieve oordelen velt over wat de ander doet, dan wil ik niet weten wat er kan gebeuren.
Mag ik onbeperkt voor jou bidden? Mag ik bidden dat je het leven ten volle zult leven? Er het maximale uit zal mogen halen?quote:Met Reiki werken we ook niet met negatieve oordelen; bewoordingen als "stoppen met" vallen in het niets, de focus zou dan liggen op de "satanische dwaalspoor", om maar even bij dit hypothetische voorbeeld te blijven.
Daarom vraag ik jou om het zelfde respect voor ons op te brengen als wat wij voor anderen doen: geef even van te voren aan dat je wil gaan bidden (tenzij iedereen nu al net als ik aangeeft dat we het helemaal geen probleem vinden), en ALS je het doet, hecht er dan niet te veel een negatief oordeel aan. Laat dat oordelen maar aan God over. Hou je gebeden positief, zoals wij onze intenties met Reiki positief houden!
Dat doe ik dus ook. Ik bid dat God jullie ogen wil openen, jullie hart wil raken, jullie de waarheid, de feiten wil laten zien zoals Hij dat ook aan mij heeft gedaan waardoor ik de keuze kon maken om mijn leven aan Hem te geven nu al Zijn liefde ontvang.quote:In plaats van "Stoppen met satanische dwaalspoor" zou je bijvoorbeeld kunnen vragen of wij de waarheid mogen ontdekken of het licht mogen zien of zo!
Hoe denk je dat ik bid dan? Of over je oordeel?quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:31 schreef Summers het volgende:
Voor mij hoeft niet hoor , ik geloof niet dat hij dat positief kan en zonder oordelen , het is tenslotte een zaak van leven en dood en daarmee rechtvaardigen mensen alles als het ze uit komt .dus nee dank je .
Ik heb gisternacht voor het eerst in mijn leven een helderziende droom gehad.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:29 schreef Topspin het volgende:
Ali mag best bidden dat ik straks heel lekker ga slapen met mooie rustige dromen over tropische eilanden. Mocht ik dan vanavond dromen over een tropisch eiland vol vrouwen dan heeft het gebed geholpen en dus is er ook een bewijs dat bidden kan helpen omdat ik sinds maanden niet echt meer prettig gedroomd heb, laat staan over een paradijs vol vrouwelijk schoon
Wat dacht je van 1 mooie lieve vrouw, helemaal voor jouzelf, die goed voor je zorgt, lief voor je is, waar je heerlijke sex mee kan hebben en waar je met heel je hart van kan houden?quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:29 schreef Topspin het volgende:
Ali mag best bidden dat ik straks heel lekker ga slapen met mooie rustige dromen over tropische eilanden. Mocht ik dan vanavond dromen over een tropisch eiland vol vrouwen dan heeft het gebed geholpen en dus is er ook een bewijs dat bidden kan helpen omdat ik sinds maanden niet echt meer prettig gedroomd heb, laat staan over een paradijs vol vrouwelijk schoon
Wat heb je gedroomd dan?quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb gisternacht voor het eerst in mijn leven een helderziende droom gehad.
Zo intens, zo ontroerend, zo bijzonder...
Het stond rechtstreeks in verband met die meditatie waar ik het over had waarmee we terug gingen naar een vorig leven.
Ik hoop veel meer van dit soort dromen te gaan krijgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |