maar laat me raden , satan had jou net niet in zijn klauwen toen je zei dat je irritatigrens was bereikt maar ons wel voordurend .quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ergernis ontstaat pas als alles niet perfect goed gaat. Dat was pas na de zondeval. Daarvoor bestond er niet zoiets als irritatie, ergernis, boosheid.
[..]
Dat mag best, maar eigenlijk is het nergens voor nodig als je even je verstand gebruikt.
[..]
Satan voedt over het algemeen ergernis en boosheid.
quote:[..]
Klopt, maar vóór de keuze om God te ongehoorzamen, door Adam en Eva dus, deden zij gewoon perfect Gods wil: ze hielden van God omdat Hij ze het leven had gegeven en ze in het paradijs had gezet, en ze hielden van elkaar als van zichzelf omdat Gods geest in hen was.
Na de zondeval is er pas egoisme en irritatie en boosheid en haat tegen God gekomen. Omdat Satan ze deed geloven dat God een tyran was met stomme regeltjes.
Eerst kwam hij in de vorm van een slang. Sindsdien kan hij inderdaad, mits hij genoeg toegang krijgt, in ons komen, zoals met bezetenheid. Daarnaast is het voor ons onmogelijk om volledig aan al zijn verleidingen weerstand te bieden omdat we Gods bescherming daarvoor niet hebben als we ons niet tot Jezus bekeerd hebbenquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:09 schreef Topspin het volgende:
Is Satan dan in de geest gekropen van de mensheid ofzo? Ik heb nog nooit een gesprek gevoerd met Satan of de duivelse bijbel gelezen.
Hehe, God kan je in een beproeving flink het vuur aan de schenen leggen, er kan je groot onrecht overkomen. Daar kan je verbitterd van raken en boos op God, ik kon ook niet begrijpen waarom Hij op een gegeven moment zo wreed tegen me was. Dan is het moeilijk om toch te bedanken voor alles wat Hij voor je doet, omdat je zoveel pijn hebt en boos bent. Later blijkt echter altijd dat God het voor je eigen bestwil doet. Maar als je niet volhoudt kan je verbitterd raken en teleurgesteld en God gaan haten.quote:Hoe is het dan mogelijk dat ik me ook kan irriteren aan God mocht ik erin willen geloven? Mensen die dus uit zichzelf iets tegen God hebben zonder dat ze met Satan te maken kregen bedoel ik dus ook.
Tegen Gods absolute wil kan je ook niet inbidden. Ik kan niet bidden dat satan morgen dood is en verwachten dat dat uitkomt en zoniet mijn geloof in God opzeggen.quote:Denk eerder dat mensen hun verstand gebruiken en inzien dat een leven zonder God ook leefbaar is in zekere mate. En zeker ook dat mensen het nogal genant vinden overkomen om te bidden en biechten en ga zo door. En dan ook onzinnig omdat er toch vaak geen gehoor wordt gegeven aan een gebed. Iemand met terminale kanker kan lang bidden en zal niet snel genezen omdat de kanker door het hele lichaam verspreidt is. In geval van psychische klachten werkt het ook in de meeste gevallen niet en is zelf werken eraan nodig.
Ik vind t ook een leuk topic, zolang er niet te kinderachtig gedaan word en mensen niet 100 keer met hetzelfde aan komen zetten.quote:Begin mezelf ook te herhalen en het wordt zo tijd om uit te schakelen ook. Heb ook genoeg geschreven vandaag en het is niet eens zo heel belangrijk maar alsnog interessant als discussievoer over iemand die sterk gelovig is en anderen die minder geloven. Het verschil in wereldbeeld is het dus ook wat het op de een of andere manier leuk maakt om deel te nemen eraan.
Door trots, hoogmoed, jaloezie en de wens om de troon van God te bestijgen met rebellie als gevolg, ongehoorzaamheid dus ja.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:13 schreef Topspin het volgende:
Het gaat dus om de engel die gevallen is door ongehoorzaamheid?
Nu echt ff weg
edit kan ik niet weten.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:19 schreef Summers het volgende:
[..]
maar laat me raden , satan had jou net niet in zijn klauwen toen je zei dat je irritatigrens was bereikt maar ons wel voordurend .![]()
[..]
Wat sterk van je joh , waren wij maar zo sterkquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
edit kan ik niet weten.
Ik kon me nog beheersen, das een teken dat Satan me niet te pakken had idd
Summers waarom doe je zo?quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Wat sterk van je joh , waren wij maar zo sterk, maar er is nog goed nieuws , JIJ kon je nog net op tijd losrukken
, gelukkig tenminste nog 1 zuivere ziel .
waarom zou jij meer van mij vragen dan je zelf geeft ? je vergeet dat ik jou niet als mijn meerdere zie maar als mijn gelijke .quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Summers waarom doe je zo?
Kan je niet gewoon aardig doen?
Dan vind ik dat je een zeer vreemde manier van omgaan met je gelijke hebt. Ik krijg meer de indruk dat je op me neerkijkt met je sarcastische berichten.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:38 schreef Summers het volgende:
[..]
waarom zou jij meer van mij vragen dan je zelf geeft ? je vergeet dat ik jou niet als mijn meerdere zie maar als mijn gelijke .
quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
edit
Ik begin geirriteerd te raken.
Dat kan ik dus niet. Ik ben verslaafd aan God verdedigen. Ik probeer al 2 dagen mijn thesis verder af te schrijven maar ik kan mezelf niet tegenhouden om God te blijven verdedigen en al die posts te beantwoorden.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Neem even afstand, het wordt nu toch weer een welles-nietus spelletje en oneindige herhaling van zetten. Laat dit topic gewoon eens een hele dag links liggen en ga ergens posten over het standbeeld van Willem II en de nieuwe bioscoop op de heuvel. Ofzo.... Je snapt me wel.
En ToT, hetzelfde geldt voor jou.
Ik voel me niet gevangenquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je ziet inderdaad een spirituele strijd van satan vs God hier op je scherm. Je hebt mensen als Tot, Summers, Dribbelhond etc., de reikimensen als de ongehoorzame kinderen van satan die maar niet willen accepteren dat God van hen houdt en dat ze zondaars zijn en er allemaal maar lacherig over doen en ermee spotten, en je hebt mij als representatief van die God die veelvuldig aangevallen wordt met sneringen etcetera maar God blijft verdedigen. Niet zielig bedoeld ofzo maar zo is het toch?
Jij hangt er tussen en bent nu nog gevangene van satan, en diep van binnen verlang je naar God ookal ben je je daar nu nog niet bewust van omdat je Hem nog niet echt kent. Eigenlijk helemaal niet diep van binnen want wat jij beschrevecn hebt als waar je naar verlangt komt extreem veel overeen naar wat God mij heeft gegeven en nog heeft beloofd voor degenen die Zijn koninkrijk beërven. Gods woord zou je vrij moeten kunnen maken, zoals de brief die je hebt geplaatst.
verslavingen....quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat kan ik dus niet. Ik ben verslaafd aan God verdedigen. Ik probeer al 2 dagen mijn thesis verder af te schrijven maar ik kan mezelf niet tegenhouden om God te blijven verdedigen en al die posts te beantwoorden.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:58 schreef Rimpelhond het volgende:
Ali, ik vind het trouwens zonde en in zekere zin ondankbaar dat jij een heel groot stuk van wat God in onze wereld heeft gebracht compleet negeert (en zelfs afkeurt).
En waar is dit precies een reactie op?quote:God heeft ons lichamen gegeven met gevoelens, gevoelens van genegenheid en warmte... vrijen, knuffelen... gevoelens van lust en aantrekkingskracht...seks en orgasme..... het is vunzig en zondig hiervan te genieten? Ik geef mijn kinderen toch ook geen potloden voor de show... laat ze er in hemelsnaam mee kleuren. Het zou vreemd zijn ze iets te geven dat ze niet mogen gebruiken.
In die stenen geloof ik niet nee, maar als je mij wetenschappelijk bewijs kan geven dat die stenen effect hebben wil ik dat best geloven. Net zoals dat planten medicinale krachten kunnen hebben.quote:God heeft ons een scala aan dingen met bepaalde kenmerken in onze omgeving geschonken...
(edel)stenen met bepaalde kenmerken..zuiverend, sterkend, krachtgevend.. en ga maar door... uit jouw teksten maak ik op dat je dit hele "new age" gebeuren demonisch vindt.... God is toch echt degene die ons deze zaken geschonken heeft.
Van mij mag je een vuurtje stoken hoor. En zandkastelen bouwen. Emmertjes water dragen. Maar ga het niet vereren als iets goddelijks ofzo.quote:God heeft ons in vuur, water, aarde en lucht voorzien...waarom is werken ermee, wensen/gedachten kracht bijzetten...visualiseren demonisch? Is het dopen met water in de kerk ook demonisch? (hetzelfde principe!)
Dat maak je er dus zelf van.quote:Waarom geeft God ons plantjes die wonden sneller helpen genezen? waarom geeft God ons plantjes die jeuk wegnemen? waarom geeft God ons een hele flora met prettige kenmerken/genezende werking als wij er nooit mee zullen mogen werken? = hekserij/alternatieve geneeswijze = demonisch....
Ik vraag me af waar je dit allemaal vandaan hebt getoverd. Je snijdt ineens onderwerpen aan waar ik me niet of nauwelijks over uitgelaten heb, in ieder geval niet voldoende om de dingen te kunnen zeggen die jij hier zegt. Het is alsof ik lauwe gebakken lucht die uit een openstaande lege oven komt waaien en lichtelijk bedorven en daardoor niet welriekend is lees.quote:Waarom zoveel verspilling door God?
Of is het ondankbaar van ons dat wij (jij eigenlijk) er geen gebruik van wil maken en besloten heeft God's wil zo te interpreteren dat het opeens demonisch zou zijn te gebruiken wat God ons geeft.
Maar dat MOET je dus wel. Is echt beter voor jezelf. In die ene dag gaan er echt geen zieltjes onherstelbaar verloren als je even afstand neemt. Heus waar.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat kan ik dus niet. Ik ben verslaafd aan God verdedigen. Ik probeer al 2 dagen mijn thesis verder af te schrijven maar ik kan mezelf niet tegenhouden om God te blijven verdedigen en al die posts te beantwoorden.
Ik weet het. Moet even focussenquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:06 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar dat MOET je dus wel. Is echt beter voor jezelf. In die ene dag gaan er echt geen zieltjes onherstelbaar verloren als je even afstand neemt. Heus waar.
En dat bedoel ik beslist NIET denigrerend.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
[..]
En waar is dit precies een reactie op?
[..]
In die stenen geloof ik niet nee, maar als je mij wetenschappelijk bewijs kan geven dat die stenen effect hebben wil ik dat best geloven. Net zoals dat planten medicinale krachten kunnen hebben.
[..]
Van mij mag je een vuurtje stoken hoor. En zandkastelen bouwen. Emmertjes water dragen. Maar ga het niet vereren als iets goddelijks ofzo.
[..]
Dat maak je er dus zelf van.
[..]
Ik vraag me af waar je dit allemaal vandaan hebt getoverd. Je snijdt ineens onderwerpen aan waar ik me niet of nauwelijks over uitgelaten heb, in ieder geval niet voldoende om de dingen te kunnen zeggen die jij hier zegt. Het is alsof ik gebakken lucht die uit een openstaande lege oven komt waaien lees.
Aha.quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:13 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Ik zeg net .. om het topic even over een andere boeg te gooien... een ander onderwerp dus.
even je gedachten van het irritatieonderwerp afhalen...
Dus volgens ZDA is sex zondig volgens jou. Ik weet niet wat jij gelezen of gehoord hebt maar ik denk er zo niet over. Ik geloof dus ook dat je hier aan het liegen bent want geen enkele zevendedagsadventist zal zeggen dat sex vies en zondig is en vermeden dient te worden.quote:En wat ik schreef is hoe mij door de ZDA verteld is dat erover gedacht wordt, door de fora/topics heen heb ik herkenningspunten in jouw gedachtengang gezien. Dus ik ga er van uit dat jij er ook zo over denkt. Als dat niet zo is... dan wil ik graag weten hoe jij er wél over denkt.
Samen jam maken met je kids op zondag middag lijkt mij hartstikke gezellig. Ik denk dat Jezus nog wel een paar goeie recepten weet.quote:
Het "heksen" bijvoorbeeld (wat ik overigens ook graag doe met mijn kinderen), samen jam maken, maar ook samen een zalf maken, samen een anti-hoestthee maken, samen blaadjes kneuzen en op een wond doen... hoe sta jij daar tegenover?
Deze post is het antwoord op je vraag die je mij stelde , blijf het lezen tot je het snapt als je het antwoord wilt .quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je ziet inderdaad een spirituele strijd van satan vs God hier op je scherm. Je hebt mensen als Tot, Summers, Dribbelhond etc., de reikimensen als de ongehoorzame kinderen van satan die maar niet willen accepteren dat God van hen houdt en dat ze zondaars zijn en er allemaal maar lacherig over doen en ermee spotten, en je hebt mij als representatief van die God die veelvuldig aangevallen wordt met sneringen etcetera maar God blijft verdedigen. Niet zielig bedoeld ofzo maar zo is het toch?
Jij hangt er tussen en bent nu nog gevangene van satan, en diep van binnen verlang je naar God ookal ben je je daar nu nog niet bewust van omdat je Hem nog niet echt kent. Eigenlijk helemaal niet diep van binnen want wat jij beschrevecn hebt als waar je naar verlangt komt extreem veel overeen naar wat God mij heeft gegeven en nog heeft beloofd voor degenen die Zijn koninkrijk beërven. Gods woord zou je vrij moeten kunnen maken, zoals de brief die je hebt geplaatst.
Als God echt zo machtig is en het beste met ons voor heeft, en jij gelooft dat dus neem het tejr harte, dan denk ik dat jij rustig een paar keer kan nalaten God te verdedigen als de afronding van jouw studie je roept. God zal zichzelf dan vanzelf wel bewijzenquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oh oke.quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:18 schreef Summers het volgende:
[..]
Deze post is het antwoord op je vraag die je mij stelde , blijf het lezen tot je het snapt als je het antwoord wilt .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |