abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 augustus 2008 @ 19:54:29 #201
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_60740791
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Misleiding!

Het is de bedoeling dat je het niet in die hoek zoekt. Achter de schermen heerst het vaticaan supreme. Rusland, VS, China, heel Zuid Amerika, Afrika lijkt me duidelijk, Europa ondertussen ook volgens mij met de EU, alles wordt door het Vaticaan gestuurd.

De Dalai Lama is dikke vrienden met de paus. Maakt deel uit van de oecumenische beweging waar alle spirituele bewegingen zich bij aan zullen sluiten... behalve ZDA dus.
De Dalai Lama is een vrijmetselaar, net als de Paus. Het is waar dat alle wegen naar Rome leiden, maar de absolute macht heeft niet de Paus, maar de Jesuit Generaal Adolfo Nicolás, hiervoor Peter Hans Klolvenbach. Deze wordt ook wel de Black Pope genoemd. De Jezuiten worden ook wel de Society of Jesus genoemd. De oprichter van de Jezuiten is Ignatius van Loyola die hiervoor lid was van de beweging Los Alumbrados wat later de Illuminati werd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alumbrados

Meer over absolute macht van de jezuiten
http://www.vaticanassassins.org/
http://z13.invisionfree.c(...)ndex.php?showforum=1

Enkele video's over de Jezuiten
http://video.google.de/videoplay?docid=6539070767845271397&ei=B3ugSKeuBZec2wKhkNQb&q=eric+jon+phelps
http://video.google.de/videoplay?docid=-4794141016727453793&ei=B3ugSKeuBZec2wKhkNQb&q=eric+jon+phelps
http://video.google.de/videoplay?docid=3375634114157146352&ei=B3ugSKeuBZec2wKhkNQb&q=eric+jon+phelps
http://video.google.de/videoplay?docid=7978718758076053201&ei=RnygSLDrIIjM2wKFtcEV&q=eric+jon+phelps
http://video.google.de/videoplay?docid=-9006631918236602056&hl=de
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_60740819
Inderdaad een compleet andere wending ineens

Over bezig zijn met conspiracy, bij mij sla ik wel eens op tilt door te gaan spitten erin. Het ene verband is nog niet gemaakt of het volgende verband komt weer naar voren. Om gestoord van te worden vind ik zoiets. Kan me wel voorstellen dat mensen interesse tonen in conspiracy zaken maar alleen al het uitspitten van alles is mij teveel moeite en ik raak er gestressed van ook. Dan maar ervan uitgaan dat de wereld kloppend is en alleen maar kijken wat met het blote oog zichtbaar is. Ignore modus alweer Hou het liever simpel allemaal een beetje en als ik er geen last van heb dan laat ik het liever links liggen.

Zou me wel druk kunnen maken wanneer er geweldig foute beslissingen genomen worden die diepe impact zouden hebben maar alsnog valt er dan nog steeds vrij weinig aan te doen als simpele burger omdat het toch gebeurt en omdat je toch weinig invloed kunt uitoefenen erop.

[ Bericht 8% gewijzigd door Topspin op 11-08-2008 20:00:26 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_60740839
en het is waarschijnlijk overbodig te zeggen dat achter iedere grote man een vrouw staat (waar alles mee staat of valt..)
pi_60740897
En soms staat er een grote man verplicht naast een grote vrouw in geval van de Clintons " Ik heb achter jou gestaan toen jij president was en nu sta jij naast mij, zoniet dan mag je de rest van je leven de afwas doen "
  maandag 11 augustus 2008 @ 19:59:34 #205
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60740986
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maitreya noemt zichzelf de 'wereldleraar'. De persoon die hem channelt beweert dat hij de messias van de joden is, de christus van de christenen, de imam mahdi van de moslims, de buddha van de buddhisten, etcetera. Hij is de grotere spirituele avatar waar alle grote religies op wachten en die het tijdperk van vrede en beschaving in zal luiden.

Hij zal verschijnen op iedereen zijn televisie ( ) en tot iedereen spreken in je hoofd via mind control. Hij zal de wereld verenigen, iedereen met de 'spirit of inclusiveness' zal zich om hem heenscharen. Dat zal praktisch de hele wereld zijn want na een allesvernietigende oorlog wil iedereen wereldvrede en eenheid, hoe hoog de kosten ook zijn.

Iedereen met een spirit van 'exclusiveness', dat zijn de fundamentalistische christenen die weten dat dit zou gebeuren en dat dit Satan is die de wereld komt misleiden, zullen een verschuiving in bewustzijn moeten doormaken om deel te kunnen nemen aan de nieuwe beschaving. Ik heb letterlijk gelezen dat de mensen die zich hier mee bezig houden geloven dat dat beter in de andere wereld kan gebeuren, waar astrale hoge wezens ze onder handen kunnen nemen.

Dat komt er dus op neer dat je christenvervolgingen krijgt. In China is dat al aan de gang en wat je tijdens de middeleeuwen had in Europa met de inquisitie van de katholieke kerk is wat er wereldwijd gaat gebeuren.

Aangezien iedereen zal geloven dat fundamentalisme in de weg van wereldvrede staat, zullen mensen christenen ook afmaken en geloven dat ze God behagen, aangezien die Maitreya de representatief van god zal zijn.

Alle vrijheid zal worden afgenomen, alle rijkdom herverdeeld. Wat je nu bezig zal niet meer van jou zijn maar voor iedereen. Eerst zal er complete anarchie zijn en later mag je je basisbehoeften vervullen. Alles wat je meer dan nodig hebt om te kunnen leven, dus eten, drinken en onderdak, is eigenlijk teveel en ook niet duurzaam voor de planeet. Dus we gaan back to basic om de planeet in leven te houden.

Deze man is gewoon een slap aftreksel van de ware Jezus Christus die met glorie macht en koninklijkheid in de wereld zal komen op ziljoenen engelen en waar iedereen die Hem haat voor weg zal rennen in angst en terreur. Zoals alles van Satan een slap aftreksel is van de ware levende God.
Dankjewel Ik praat hier nog met je over, ik vind het een interessant onderwerp. En ik vind hem alleen maar enger met hoe meer ik over hem weet.
pi_60741030
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:53 schreef Rimpelhond het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom moet ik nu aan de pink panter denken?
Heuj loop mijn subforum niet belachelijk te maken he!!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_60741078
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:54 schreef Aurora025 het volgende:

[..]

De Dalai Lama is een vrijmetselaar, net als de Paus. Het is waar dat alle wegen naar Rome leiden, maar de absolute macht heeft niet de Paus, maar de Jesuit Generaal Adolfo Nicolás, hiervoor Peter Hans Klolvenbach. Deze wordt ook wel de Black Pope genoemd. De Jezuiten worden ook wel de Society of Jesus genoemd. De oprichter van de Jezuiten is Ignatius van Loyola die hiervoor lid was van de beweging Los Alumbrados wat later de Illuminati werd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alumbrados

Meer over absolute macht van de jezuiten
http://www.vaticanassassins.org/
http://z13.invisionfree.c(...)ndex.php?showforum=1

Enkele video's over de Jezuiten
http://video.google.de/videoplay?docid=6539070767845271397&ei=B3ugSKeuBZec2wKhkNQb&q=eric+jon+phelps
http://video.google.de/videoplay?docid=-4794141016727453793&ei=B3ugSKeuBZec2wKhkNQb&q=eric+jon+phelps
http://video.google.de/videoplay?docid=3375634114157146352&ei=B3ugSKeuBZec2wKhkNQb&q=eric+jon+phelps
http://video.google.de/videoplay?docid=7978718758076053201&ei=RnygSLDrIIjM2wKFtcEV&q=eric+jon+phelps
http://video.google.de/videoplay?docid=-9006631918236602056&hl=de
Ik vermoed dat ze beide ongeveer gelijk staan. De Paus stelt de lichte kant van de godheid voor, de Luciferische kant, en de zwarte paus stelt de donkere kant voor, de satanistische kant. Zo heb je dat occulte principe van equilibrium tussen 2 tegengestelden uitgebeeld in 2 personen van Satan's religieuze instituut. Dankje voor je bijdrage! Ik kan het niet allemaal alleen af
pi_60741085
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Heuj loop mijn subforum niet belachelijk te maken he!!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik kan hele mooie chemtrail topics maken hoor
pi_60741158
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:59 schreef Windigo het volgende:

[..]

Dankjewel Ik praat hier nog met je over, ik vind het een interessant onderwerp. En ik vind hem alleen maar enger met hoe meer ik over hem weet.
Geen dank. Het is ook eng, Satan is eng, maar onder Gods bescherming heb je niets te vrezen. Wat nog veel enger is is Satan's invloed op jullie leven, die ik dus wil onthullen.

Als je terug van vakantie bent geef ik je wel wat bronnen als je wil, dan kan je het met je eigen ogen zien/lezen/horen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:06:18 #210
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60741239
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat weet jij niet. Ik heb wel dergelijke verhalen gehoord, bezeten kinderen die de meest rare dingen doen.
Jij vind alles wat spiritueel is uit iemands jeugd van satan en dan zouden er echt veel bezeten mensen zijn die rare dingen doen , zowat iedereen uit dit topic en dat slaat nergens op natuurlijk .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60741260
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Geen dank. Het is ook eng, Satan is eng, maar onder Gods bescherming heb je niets te vrezen. Wat nog veel enger is is Satan's invloed op jullie leven, die ik dus wil onthullen.

Als je terug van vakantie bent geef ik je wel wat bronnen als je wil, dan kan je het met je eigen ogen zien/lezen/horen.

maar je luistert niet...
ik zie heus wel dat iets/iemand anders dan jouw God invloed op mijn leven heeft.. is maar dat wíl ik zo.. dat is mijn keuze.. ik zie het wel, en het maakt me blij.

Ik wil namelijk niet dat jouw God invloed op mij heeft.. ik kan mij niet vinden in zijn ideeën.

Simpeler kan het niet Ali.
pi_60741323
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:06 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

maar je luistert niet...
ik zie heus wel dat iets/iemand anders dan jouw God invloed op mijn leven heeft.. is maar dat wíl ik zo.. dat is mijn keuze.. ik zie het wel, en het maakt me blij.

Ik wil namelijk niet dat jouw God invloed op mij heeft.. ik kan mij niet vinden in zijn ideeën.

Simpeler kan het niet Ali.
Dan voel je je dus niet aangesproken en is die post niet voor jou bedoeld.
pi_60741358
Hey Tot wel tof dat alles gewoon besproken kan worden hier.
pi_60741379
die bronnen, daar heb ik dan wel weer interesse in.... algemene ontwikkeling enzo

Kan jij mij eigenlijk vertellen Ali waarom er niet veel boeken zijn over jullie? (en dan met name dóór jullie)
pi_60741428
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:10 schreef Rimpelhond het volgende:
die bronnen, daar heb ik dan wel weer interesse in.... algemene ontwikkeling enzo

Kan jij mij eigenlijk vertellen Ali waarom er niet veel boeken zijn over jullie? (en dan met name dóór jullie)
Ik ben maar in mijn eentje hoor. Wat bedoel je? Zevendedagsadventisme?

Bekijk deze video's eens, weet zo gauw geen boeken die je er online over kan lezen

http://video.google.com/videoplay?docid=-355200598020137027&ei=BIGgSP7GO56ijQLWx6GyDw&q=total+onslaught+the+un+occult+agenda

http://video.google.com/videoplay?docid=1164776176933693244&ei=JYGgSOLKNoKSigKGhIUK&q=the+new+age+agenda

Na 1 uur 15 minuten gaat het over de kosmische christus. Komt ook Benjamin Creme aan het woord die hem channelt.

Hier enkele citaten uit een boek genaamd The Coming of the Cosmic Christ van Matthew Fox. De meeste informatie vind je echter in de boeken van Alice Bailey, theosofe.

This book is about the sacred and our response to it: reverence. The sacred what? The sacred everything. The sacred creation, stars, galaxies, whales, soil, water, trees, humans, thoughts, bodies, images, the holy omnipresence of the Divine One in all things, the western term for this image of God present in all things is the Cosmic Christ. ....... What creature dare deny that this is an immortal diamond? An original blessing/an image of the Divine One? It is my experience that only the human species dares to deny its divinity, dares to deny the cosmic Christ.

If my thesis is correct that it is time to move from the quest for the historical Jesus to the quest for the Cosmic Christ, this would help to diffuse the distorted religion and pseudo-mystical movement of our time popularly knows as fundamentalism and sometimes called Christofascism. ..... In this book I am calling for the dismantling of liberal religion and the regrounding of faith in a mystical, prophetic, cosmological worldview - a transformation and renewal, not merely a reformation of reshuffling of a tired agenda ..... It needs the kind of renewal that John XXIII dreamed of when he launched his revolution in the Vatican in the 1960's. Perhaps a new 'ecumenical council' will be forthcoming in our lifetime. This would be deeply ecumenical and would call forth the wisdom of all the world's religions.

The Cosmic Christ will make things happen, will effect a change of heart, a change of culture, a change of ways. This Cosmic Christ will lead to deep sexuality; deep communication between young and old (??); deep creativity in lifestyles, work and education; deep worship; deep ecumenism and interaction among all religions on the planet.

The eucharist .... there is a promise of maternal eros in all this .... religion that represses and distorts the maternal will also repress the ancient tradition of God as Mother and of the goddess in every person.

[ Bericht 70% gewijzigd door Ali_Kannibali op 11-08-2008 20:26:22 ]
pi_60741466
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hey Tot wel tof dat alles gewoon besproken kan worden hier.
Ik ben niet de moderator van TRU maar van BNW. Sowieso zou dit onderwerp zeer welkom zijn op BNW hoor!
pi_60741511
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik ben maar in mijn eentje hoor. Wat bedoel je? Zevendedagsadventisme?

Ja dat bedoel ik

Ik bedoel "jullie" overigens niet als "wij" "jullie" , maar gewoon enkel "jullie" als in "jullie die deze materie in je leven geïntergreerd hebben en er van binnenuit over kunnen schrijven"..die "jullie"... niet het hunnie en onze... jullie...

nu is het heel chaotisch he
pi_60741686
Na lang puzzelen zit er wel een verband in Rimpeltje

Ik schakel over op kopje kamille thee, topic is me ff teveel geworden Even rusten nu en lekker wegdromen op de juiste muziek. Even mezelf in trance brengen hoe occult het ook mag zijn Toen ik overigens gisteren over cannabis schreef was dat zomaar voor de gein, heb genoeg van dat spul gerookt en werd er soms onrustig van. Geef me dan maar natuurlijke rust want dat is voor mij rustiger.

Soms praat ik wel eens over XTC-feeling, LSD ervaringen door niet slapen en stoned zijn zonder wiet maar ik gebruik al zowat bijna 10 jaar niet en LSD en coke ook nog nooit gedaan om verwarring te voorkomen.

Zelfs bier sla ik steeds vaker af

Tijd voor een portie rust en wie weet straks weer terug
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:19:05 #219
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_60741712
De huidige zwarte paus, Jezuit Generaal Adolfo Nicolas. Vreemd handgebaar van de paus.

De vorige Jezuit generaal, Peter Hans Kolvenbach. Duidelijk een masonic handshake
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_60741739
Summer, weet je toevallig nog welke vraag je had voor diegene met de link naar "Het Hogere"? Ze is weer online, maar we kunnen je vraag zo snel even niet terugvinden.
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:20:30 #221
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60741759
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Deze man is gewoon een slap aftreksel van de ware Jezus Christus die met glorie macht en koninklijkheid in de wereld zal komen op ziljoenen engelen en waar iedereen die Hem haat voor weg zal rennen in angst en terreur. Zoals alles van Satan een slap aftreksel is van de ware levende God.
Nu doe je het weer , het goddelijke prop je in een ordinaire egotrip , vroeger kwam jezus gewoon in zijn kloffie , als zichzelf was goed en indrukwekkend genoeg , maar nu heeft hij het hoog in zijn bol en denkt aan glorie , macht en koninklijkheid en to impress een ziljoen engelen waardoor mensen rennen van ANGST EN TERREUR , hoezo zou jezus daarop geilen ? liefde angst en terreur passen niet in 1 zin .
pi_60741772
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:18 schreef Topspin het volgende:
Na lang puzzelen zit er wel een verband in Rimpeltje

Ik schakel over op kopje kamille thee, topic is me ff teveel geworden Even rusten nu en lekker wegdromen op de juiste muziek. Even mezelf in trance brengen hoe occult het ook mag zijn

Goedzo, ik doe lekker met je mee.. groene thee met jasmijn...

Ik moet nog steeds wennen... er komen 3 nicks voorbij voordat ik bij Topspin kom.

maandag 11 augustus 2008 @ 20:23:38 #223
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60741837
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:19 schreef ToT het volgende:
Summer, weet je toevallig nog welke vraag je had voor diegene met de link naar "Het Hogere"? Ze is weer online, maar we kunnen je vraag zo snel even niet terugvinden.

dat je je kan her- inneren in jezelf en niet buiten jezelf .
pi_60741851
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:20 schreef Summers het volgende:

[..]

Nu doe je het weer , het goddelijke prop je in een ordinaire egotrip , vroeger kwam jezus gewoon in zijn kloffie , als zichzelf was goed en indrukwekkend genoeg , maar nu heeft hij het hoog in zijn bol en denkt aan glorie , macht en koninklijkheid en to impress een ziljoen engelen waardoor mensen rennen van ANGST EN TERREUR , hoezo zou jezus daarop geilen ? liefde angst en terreur passen niet in 1 zin .
Kan best als je een God aanhangt die zegt: "Volg mij en ik zal je belonen met mijn liefde. Volg je mij niet dan vernietig ik je!"
pi_60741884
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:21 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Goedzo, ik doe lekker met je mee.. groene thee met jasmijn...

Ik moet nog steeds wennen... er komen 3 nicks voorbij voordat ik bij Topspin kom.

Groene thee ook liggen maar volgens mij is die over datum dus maar beter niet gebruiken

Slaapopwekkende thee kan het ook worden nu, erg occult om met thee je slaap op te wekken natuurlijk, kun je net zo goed aan de opium gaan Denk slaapopwekkende thee nu zetten omdat rustgevende thee geen echte grote impact heeft, wil best slaperig worden en dan met juiste muziek in trance of meditatie komen. Wie weet zie ik nog wel het verlossende licht aan het einde van de horizon met ogen dicht, of ik kom een wezen tegen met 4 armen en benen plus 10 tenen die mij gaat verkondigen dat het nieuwe tijdperk is aangekomen
pi_60741947
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:24 schreef Topspin het volgende:

[..]

Groene thee ook liggen maar volgens mij is die over datum dus maar beter niet gebruiken

Slaapopwekkende thee kan het ook worden nu, erg occult om met thee je slaap op te wekken natuurlijk, kun je net zo goed aan de opium gaan
Ik zat net heel satanisch weer aan een whiskey'tje.

Echt waar; als God bestaat is Hij een whiskeystoker aan de Speyside van Schotland. Goddelijk lekker spul zeg!
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:28:01 #227
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60741989
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Kan best als je een God aanhangt die zegt: "Volg mij en ik zal je belonen met mijn liefde. Volg je mij niet dan vernietig ik je!"
Ik zou stressen om dat elke dag te moeten denken veel te veel negativiteit .
pi_60741991
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:23 schreef Summers het volgende:

[..]

dat je je kan her- inneren in jezelf en niet buiten jezelf .
Haar antwoord:

in jezelf is alles aanwezig, als je de juiste 'sleutel' weet. Maar kan via externe bronnen ook aangereikt worden zodat je dit alsnog in jezelf kunt herkennen/her- inneren.

(Zusje, maak zelf eens een account aan op Fok, ik blijf kopiëren en plakken! )
pi_60742010
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:20 schreef Summers het volgende:

[..]

Summmers het gaat om de Koning van het Universum. Jezus kwam inderdaad in Zijn kloffie om vervolgens aan een stuk hout genageld te worden terwijl Hij niets verkeerds deed. Nu is het tijd voor rechtvaardigheid. Degenen die Hem liefhebben zullen opgenomen worden in de Hemel en tranen van geluk huilen met zijn komst, degenen die Hem haten zullen vluchten. Logisch toch?
pi_60742055
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:14 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik

Ik bedoel "jullie" overigens niet als "wij" "jullie" , maar gewoon enkel "jullie" als in "jullie die deze materie in je leven geïntergreerd hebben en er van binnenuit over kunnen schrijven"..die "jullie"... niet het hunnie en onze... jullie...

nu is het heel chaotisch he
Ellen White heeft heel veel geschreven anders. al vind ik niet alles even sterk.

Ik heb net wat bronnen toegevoegd aan mn vorige post (niet van ZDA)
pi_60742121
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Summmers het gaat om de Koning van het Universum. Jezus kwam inderdaad in Zijn kloffie om vervolgens aan een stuk hout genageld te worden terwijl Hij niets verkeerds deed. Nu is het tijd voor rechtvaardigheid.
"Jezus is BACK.....and He is PISSED!!!"
pi_60742312
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:32 schreef ToT het volgende:

[..]

"Jezus is BACK.....and He is PISSED!!!"
Inderdaad. Dus beter zorg je dat je vriendschap met Hem hebt gesloten. Weet je nog welke plagen er allemaal zullen komen voor hen die in rebellie blijven tegen God?
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:39:52 #233
34793 neo567
You know who
pi_60742412
Het is wachten op de barends-weeën vd nieuwe wereld die geboren gaat worden!
pi_60742428
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Inderdaad. Dus beter zorg je dat je vriendschap met Hem hebt gesloten. Weet je nog welke plagen er allemaal zullen komen voor hen die in rebellie blijven tegen God?
Ik dacht dat Jezus 1 brok liefde was

Genesis - Jesus he knows me

Ook een nummer dat me aan jou doet denken Ali
pi_60742490
(Ik haal het toch maar weer ff weg. )
pi_60742716
Mensen probeer alsjeblieft te begrijpen dat liefde niet gelijk is aan tolerantie.

Stel je hebt 2 mensen. God houdt evenveel van beide. Vervolgens terroriseert de één de ander gedurende heel zijn leven en die lijdt er hevig onder. Moet God dan zeggen aan het einde: ach maakt niet uit, ik hou van jou! Je mag doen waar je zin in heb want ik hou van je, en als anderen waar ik van hou lijden onder jouw egoïsme en kwaadheid, tja, dat is dan hun probleem. Is dat geen discriminatie? Is discriminatie liefde?

Aan het einde der tijden komt er gewoon een oordeel over wat je uit hebt gespookt in dit leven. Dat is eerlijk. Het zou een liefdeloze God zijn wanneer hij al het onrecht in de wereld ongestraft toe zou laten en degenen die het ondergaan hebben zonder beloning zou laten.
pi_60742748
Wat ik WILDE zeggen is dat ik het bullshit vind dat een God roept: "Accepteer mijn liefde en kruip voor mij door het stof, of word vernietigd!"
pi_60742775
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:49 schreef ToT het volgende:
Wat ik WILDE zeggen is dat ik het bullshit vind dat een God roept: "Accepteer mijn liefde en kruip voor mij door het stof, of word vernietigd!"
edit ik ga er niet meer op in, je bent moedwillig dom.
pi_60742812
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Stel je hebt 2 mensen. God houdt evenveel van beide. Vervolgens terroriseert de één de ander gedurende heel zijn leven en die lijdt er hevig onder. Moet God dan zeggen aan het einde: ach maakt niet uit, ik hou van jou! Je mag doen waar je zin in heb want ik hou van je, en als anderen waar ik van hou lijden onder jouw egoïsme en kwaadheid, tja, dat is dan hun probleem. Is dat geen discriminatie? Is discriminatie liefde?

Het ging er toch om dat mensen die niet in God geloven gestraft worden en niet om de mensen die onderling elkaar "terroriseren" dus minder liefde krijgen van God?

Tijd voor eerste slok occulte sterke slaapthee die hevig mooie paradijse dromen in werking kan zetten Extra lang laten trekken voor extra diepe impact
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:53:03 #240
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60742906
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Summmers het gaat om de Koning van het Universum. Jezus kwam inderdaad in Zijn kloffie om vervolgens aan een stuk hout genageld te worden terwijl Hij niets verkeerds deed. Nu is het tijd voor rechtvaardigheid. Degenen die Hem liefhebben zullen opgenomen worden in de Hemel en tranen van geluk huilen met zijn komst, degenen die Hem haten zullen vluchten. Logisch toch?
en bling bling en machtsvertoon is nou precies al deze wereld waar we nu in leven , wat COOL van jezus dat hij met ons meedoet en komt in de geest van deze tijd , misschien ook wel met een diamanten grille in zijn mond zodat de jongeren het ook meteen snappen dat hij koning is
pi_60742908
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:50 schreef Topspin het volgende:
Het ging er toch om dat mensen die niet in God geloven gestraft worden en niet dat mensen onderling elkaar "terroriseren" die minder liefde krijgen van God?
Beide!

Het gaat om onrecht.

God is Koning en verdient gehoorzaamheid. Dat is rechtvaardig want zonder Hem bestond je niet eens.

Jouw medemens is gelijk aan jou en verdient jouw liefde. Jij hebt geen recht om hem kwaad te doen.

Overtreed je 1 van die 2 geboden ben je niet eerlijk bezig en verdien je je leven niet.
pi_60742959
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:53 schreef Summers het volgende:

[..]

en bling bling en machtsvertoon is nou precies al deze wereld waar we nu in leven , wat COOL van jezus dat hij met ons meedoet en komt in de geest van deze tijd , misschien ook wel met een diamanten grille in zijn mond zodat de jongeren het ook meteen snappen dat hij koning is
edit

Ik begin geirriteerd te raken.
pi_60742979
Nu begin je weer door te slaan in het extreme in mijn ogen. God heeft de mens naar evenbeeld gemaakt dus hoe is het uberhaupt mogelijk dat mensen zijn wetten overtreden eigenlijk? Of gaat het om de basis van evenbeeld en gelijkheid met God? Daarbij was God ook wraakzuchtig en woest een aantal keren dus wie weet komt daarom het gedrag van de mensheid vandaan mocht het allemaal gebaseerd zijn op waarheid wat in de bijbel staat. Als God kwaad en boos kan zijn en kan straffen waarom zou de mens dan niet een keer over de schreef gaan? Zeker gezien het feit dat de mens precies zoals God is. Dan zit die woede bij de mens dus ook erin gebakken waardoor vanzelf onrecht naar voren kan komen.

Let God's peace fill your mind Ali Wees geduldig en irritaties zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen.
pi_60743076
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:55 schreef Topspin het volgende:
Nu begin je weer door te slaan in het extreme in mijn ogen. God heeft de mens naar evenbeeld gemaakt dus hoe is het uberhaupt mogelijk dat mensen zijn wetten overtreden eigenlijk? Of gaat het om de basis van evenbeeld en gelijkheid met God?

Let God's peace fill your mind Ali Wees geduldig en irritaties zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Dat heb ik al uitgelegd topspin. Ik ga dat niet nog een keer doen, ik blijf mezelf niet herhalen.

Liefde = vrije keuze = kans op ongehoorzaamheid. Misschien doet dat een belletje rinkelen.
pi_60743108
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Beide!

Het gaat om onrecht.

God is Koning en verdient gehoorzaamheid. Dat is rechtvaardig want zonder Hem bestond je niet eens.

Jouw medemens is gelijk aan jou en verdient jouw liefde. Jij hebt geen recht om hem kwaad te doen.

Overtreed je 1 van die 2 geboden ben je niet eerlijk bezig en verdien je je leven niet.
Dus een koning moet je eeuwige trouw beloven en onvoorwaardelijk volgen? Vertel dat maar aan Bea die haar uitgaven nu haarfijn mag gaan uitleggen! Daarbij zijn er al genoeg koningen onthoofd door het volk omdat ze het niet men hen eens waren.

Je zegt dat we leven dankzij jouw ZDA-God. Ik waag het te betwijfelen, dus denk ik niet dat ik Hem eeuwige trouw verschuldigd ben.
pi_60743192
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus een koning moet je eeuwige trouw beloven en onvoorwaardelijk volgen? Vertel dat maar aan Bea die haar uitgaven nu haarfijn mag gaan uitleggen! Daarbij zijn er al genoeg koningen onthoofd door het volk omdat ze het niet men hen eens waren.

Je zegt dat we leven dankzij jouw ZDA-God. Ik waag het te betwijfelen, dus denk ik niet dat ik Hem eeuwige trouw verschuldigd ben.
Helaas.

Ik heb mijn irritatiegrens bereikt. Ik kap er even mee.
pi_60743232
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Liefde = vrije keuze = kans op ongehoorzaamheid. Misschien doet dat een belletje rinkelen.
Dat begrijp ik wel. Maar de woede van God toen hij ging straffen, zit dat niet vanzelf ook in de mens als je uitgaat van het evenbeeld tussen mensheid en God? Of is die woede iets dat niet in dat evenbeeld is opgenomen? De ergernissen die God heeft ten aanzien van de mensheid, waarom zou de mensheid dan geen ergernis mogen tonen richting God en ook richting de medemens? Die ergernis zit er dan gewoon in omdat het bij de schepping hoort net zoals ongehoorzaamheid waarschijnlijk. Ieder kind luistert wel eens niet en zo zullen veel volwassenen ook eens niet de regels opvolgen van de etiquette en de normen en waardes niet exact naleven. Regels opvolgen opgelegd door de staat is dan weer wat anders.

Constante gehoorzaamheid doet me denken aan een leger-formatie die op de maat aan het marcheren is, alsof de complete mensheid moet marcheren op bevel van God zonder enige afwijking in gedrag dat ze zelf willen tot uitdrukking brengen, constant de controle wegens angst voor straf. Links 2,3,4 en dan het nummer van Rammstein keihard opzetten.

Mensen zijn niet gemaakt om te gehoorzamen helemaal omdat mensen een eigen wil hebben ook, sommige hebben een wil die ertoe leidt dat ze misdadig gaan zijn en anderen een wil waarbij ze vrij willen zijn en dan kan vrij willen zijn ook leiden tot misdadigheid maar ook de wil van vrijheid waarbij men kiest om een eigen pad te kiezen zonder Godsbeeld.
pi_60743316
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:02 schreef Topspin het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel. Maar de woede van God toen hij ging straffen, zit dat niet vanzelf ook in de mens als je uitgaat van het evenbeeld tussen mensheid en God? Of is die woede iets dat niet in dat evenbeeld is opgenomen?
Ergernis ontstaat pas als alles niet perfect goed gaat. Dat was pas na de zondeval. Daarvoor bestond er niet zoiets als irritatie, ergernis, boosheid.
quote:
De ergernissen die God heeft ten aanzien van de mensheid, waarom zou de mensheid dan geen ergernis mogen tonen richting God en ook richting de medemens?
Dat mag best, maar eigenlijk is het nergens voor nodig als je even je verstand gebruikt.
quote:
Die ergernis zit er dan gewoon in omdat het bij de schepping hoort net zoals ongehoorzaamheid waarschijnlijk.
Satan voedt over het algemeen ergernis en boosheid.
quote:
Ieder kind luistert wel eens niet en zo zullen veel volwassenen ook eens niet de regels opvolgen van de etiquette en de normen en waardes niet exact naleven. Regels opvolgen opgelegd door de staat is dan weer wat anders.
Klopt, maar vóór de keuze om God te ongehoorzamen, door Adam en Eva dus, deden zij gewoon perfect Gods wil: ze hielden van God omdat Hij ze het leven had gegeven en ze in het paradijs had gezet, en ze hielden van elkaar als van zichzelf omdat Gods geest in hen was.

Na de zondeval is er pas egoisme en irritatie en boosheid en haat tegen God gekomen. Omdat Satan ze deed geloven dat God een tyran was met stomme regeltjes.
pi_60743441
Is Satan dan in de geest gekropen van de mensheid ofzo? Ik heb nog nooit een gesprek gevoerd met Satan of de duivelse bijbel gelezen. Hoe is het dan mogelijk dat ik me ook kan irriteren aan God mocht ik erin willen geloven? Mensen die dus uit zichzelf iets tegen God hebben zonder dat ze met Satan te maken kregen bedoel ik dus ook.

Denk eerder dat mensen hun verstand gebruiken en inzien dat een leven zonder God ook leefbaar is in zekere mate. En zeker ook dat mensen het nogal genant vinden overkomen om te bidden en biechten en ga zo door. En dan ook onzinnig omdat er toch vaak geen gehoor wordt gegeven aan een gebed. Iemand met terminale kanker kan lang bidden en zal niet snel genezen omdat de kanker door het hele lichaam verspreidt is. In geval van psychische klachten werkt het ook in de meeste gevallen niet en is zelf werken eraan nodig.

Begin mezelf ook te herhalen en het wordt zo tijd om uit te schakelen ook. Heb ook genoeg geschreven vandaag en het is niet eens zo heel belangrijk maar alsnog interessant als discussievoer over iemand die sterk gelovig is en anderen die minder geloven. Het verschil in wereldbeeld is het dus ook wat het op de een of andere manier leuk maakt om deel te nemen eraan.
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:10:56 #250
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60743473
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat heb ik al uitgelegd topspin. Ik ga dat niet nog een keer doen, ik blijf mezelf niet herhalen.

grote kans dat die valt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')