Tempo Team is nog steeds het enige uitzendbureau waar ik erg tevreden over ben, de rest is gewoon crapquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:30 schreef yvonne het volgende:
Staat dit topic opeens weer in m'n AT, ben nog steeds een tevreden Tempo Teamvrouwtje, meer dan voldoende werk.
Sinds een paar weken ex-intercedente, maar dat mag waarschijnlijk ook wel?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:19 schreef Maanvis het volgende:
Vraagje aan de intercedenten/es : Hebben jullie er financiële belangen bij (bonusregeling oid) als je persoonlijk iemand aan een baan helpt of maakt het niet uit?
Och, je zal altijd wel ongeveer hetzelfde aantal kandidaten of werkenden bestand hebben. Dus dat zal ook wel loslopen. Het ligt eerder aan hoe intensief contact je hebt. Ik werk nu ook in een HR organisatie met uitzendbureaus (niet als intercedent overigens). Je hebt daar van die lui met 'horeca pools', zeg 200 man die flexibel inzetbaar zijn. Daar moeten jouw kandidaten het jou ook gunnen om af en toe ff die kutklus te doen en daarbij helpt persoonlijke aandacht absoluut en zie je dat die intercedenten dat echt opzoeken. De betere intercedenten doen dat sowieso. Zeker in de afgelopen drie jaar was aandacht voor kandidaten echt heel belangrijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
en als ik werd gebeld van "Hoi met Karin", dan wist ik precies welke Karin dat was, waar ze werkte, waar ze woont en wat er recent met haar is gebeurd (al dan niet privé). En dat werd ontzettend gewaardeerd door de mensen.
Bij de hele grote organisaties wordt vaak met groeps / teambonussen gewerkt. Het is vaak niet zo dat je bijvoorbeeld 50 euro bonus krijgt voor elke werkende die je plaatst ofzo. Wel wordt je aangestuurd op aantel gewerkte uren, aantal werkende kandidaten, aantal nieuwe inschrijvingen (en percentage dat je bemiddelt), je marge die je maakt.. Eigenlijk op vanallesquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:19 schreef Maanvis het volgende:
Vraagje aan de intercedenten/es : Hebben jullie er financiële belangen bij (bonusregeling oid) als je persoonlijk iemand aan een baan helpt of maakt het niet uit?
Helaas maar waar!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jammer alleen dat er soms zo vreselijk tegen je wordt gelogen. Je vertrouwen in de mens loopt soms wel een deuk op als je werkt als intercedent.
mbo sletje bedoel jequote:
Zeikstraalquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:40 schreef PDOA het volgende:
Ik krijg een beetje het idee dat sommige mensen een totaal verkeerd beeld hebben van uitzendbureaus. Zo van: 'heb me ingeschreven, en nu ga ik lekker achterover zitten met een zak chips en wachten maar tot de vacatures binnenstromen!'. Zo werkt het dus niet.
Daar lijkt me toch vrij makkelijk doorheen te prikken als intercedent? Beetje doorvragen of bewijs (diploma's) vragen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jammer alleen dat er soms zo vreselijk tegen je wordt gelogen. Je vertrouwen in de mens loopt soms wel een deuk op als je werkt als intercedent.
Oja, dat wel. Maar als je een goede intake hebt, goede papieren, iemand heeft er zin in, enz enz en die komt vervolgens op de 1e werkdag niet opdagen en verdwijnt van de aardbodem en drukt je constant weg als je belt, zijn wel vervelend.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:00 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Daar lijkt me toch vrij makkelijk doorheen te prikken als intercedent? Beetje doorvragen of bewijs (diploma's) vragen?
Wat ik me nou afvraag he, wat zijn de tarieven zoal bij uitzendbureau's? Is het echt 200%??quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat is slordig, klopt. Maar als intercedent ben je écht 20 dingen tegelijk aan het doen. Je bent bezig met het schrijven van een CV en dan belt er een klant met een dagopdracht voor morgen. Dus, dan ga je bellen met mensen die hopelijk kunnen. Voicemails inspreken etc. Dan belt er iemand terug n.a.v. een sollicitatie. CV erbij zoeken en diegene te woord staan. Dan belt er een klant of je ff een urenbriefje kan doorfaxen. Ok, dat doe je. Vervolgens belt er een klant om te informeren welke samenwerkingsvorm nou het handigste is en welke tarieven daaraan hangen. Vervolgens krijg je een ziekmelding. Dan loopt er nog ff iemand binnen, die ook graag meteen geholpen wil worden. Dan weer ff een stukje aan dat CV schrijven. Ha, de kandidaat voor morgen belt terug en kan! Mooi, klant bellen dat het kan. Plaatsing maken en als ie voor het eerst aan de slag gaat, legitimatie , loonheffingsformulier kopiëren en opsturen naar de backoffice. Ondertussen nog 2 telefoontjes. Hm, Piet moet nog gebeld worden, want gaat morgen op gesprek. Even succes wensen en nog wat tips geven. Telefoon, iemand die info wil over een vacature van de site, etc.
Tja, dan vergeet je wel eens iemand terug te bellen.
En daarbij, eigen initatief van een kandidaat om even te bellen, wordt dan ook echt wel gewaardeerd.
Ook hier een tevreden tempo-teamer. Ze komen erg persoonlijk over, vragen die ik heb worden correct en snel beantwoord en ik krijg mijn loon altijd op tijd. Ik kwam via Vedior bij Tempo Team terecht omdat zij Vedior hebben overgenomen. Over Vedior kan ik zeggen dat ik me op donderdag had ingeschreven en maandag al gebeld werd voor een baan. nooit gezeur zoals ik dat met andere uzb's weleens hoor.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tempo Team is nog steeds het enige uitzendbureau waar ik erg tevreden over ben, de rest is gewoon crap![]()
Soms wel hoger. Maar 200% betekent niet dat het uitzendbureau zomaar een tientje in hun zak steekt voor elk tientje dat jij per uur verdient (in het geval van de gemm studentenbaan).quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wat ik me nou afvraag he, wat zijn de tarieven zoal bij uitzendbureau's? Is het echt 200%??
En al die toko's vallen weer onder de Randstad Holdingquote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:08 schreef joko90 het volgende:
[..]
Ook hier een tevreden tempo-teamer. Ze komen erg persoonlijk over, vragen die ik heb worden correct en snel beantwoord en ik krijg mijn loon altijd op tijd. Ik kwam via Vedior bij Tempo Team terecht omdat zij Vedior hebben overgenomen. Over Vedior kan ik zeggen dat ik me op donderdag had ingeschreven en maandag al gebeld werd voor een baan. nooit gezeur zoals ik dat met andere uzb's weleens hoor.
Net als AH en C1000quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:48 schreef JvS het volgende:
[..]
En al die toko's vallen weer onder de Randstad Holding.
Nopes, werkte bij Uniquequote:
Klopt! Men vergist zich regelmatig in het takenpakket van een intercedent. Een keertje iemand vergeten te bellen kan gebeuren, maar als het stelselmatig gebeurd zul je toch eens naar je time management moeten gaan kijken, want dan doe je toch iets niet goed. Vooral in deze markt is juist de kandidaat leading, en die ben je zo kwijt als ze zich verwaarloosd voelen!!!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat is slordig, klopt. Maar als intercedent ben je écht 20 dingen tegelijk aan het doen. Je bent bezig met het schrijven van een CV en dan belt er een klant met een dagopdracht voor morgen. Dus, dan ga je bellen met mensen die hopelijk kunnen. Voicemails inspreken etc. Dan belt er iemand terug n.a.v. een sollicitatie. CV erbij zoeken en diegene te woord staan. Dan belt er een klant of je ff een urenbriefje kan doorfaxen. Ok, dat doe je. Vervolgens belt er een klant om te informeren welke samenwerkingsvorm nou het handigste is en welke tarieven daaraan hangen. Vervolgens krijg je een ziekmelding. Dan loopt er nog ff iemand binnen, die ook graag meteen geholpen wil worden. Dan weer ff een stukje aan dat CV schrijven. Ha, de kandidaat voor morgen belt terug en kan! Mooi, klant bellen dat het kan. Plaatsing maken en als ie voor het eerst aan de slag gaat, legitimatie , loonheffingsformulier kopiëren en opsturen naar de backoffice. Ondertussen nog 2 telefoontjes. Hm, Piet moet nog gebeld worden, want gaat morgen op gesprek. Even succes wensen en nog wat tips geven. Telefoon, iemand die info wil over een vacature van de site, etc.
Tja, dan vergeet je wel eens iemand terug te bellen.
En daarbij, eigen initatief van een kandidaat om even te bellen, wordt dan ook echt wel gewaardeerd.
En dit gebeurd natuurlijk weleens, maar meer als uitzondering dan regel... Heb 3 jaar als int gewerkt en heb dit maar een paar keer meegemaakt.....quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Oja, dat wel. Maar als je een goede intake hebt, goede papieren, iemand heeft er zin in, enz enz en die komt vervolgens op de 1e werkdag niet opdagen en verdwijnt van de aardbodem en drukt je constant weg als je belt, zijn wel vervelend.
Of mensen die niet kunnen werken omdat hun moeder is overleden. Je toont je medeleven etc etc en een paar maanden later bel je weer eens, en dan krijg je mams aan de lijn.
Dat soort dingen.
Klopt. Gelukkig bestaan daar hele mooie systemen voor om dat bij te houdenquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:42 schreef NieTTus het volgende:
[..]
Klopt! Men vergist zich regelmatig in het takenpakket van een intercedent. Een keertje iemand vergeten te bellen kan gebeuren, maar als het stelselmatig gebeurd zul je toch eens naar je time management moeten gaan kijken, want dan doe je toch iets niet goed. Vooral in deze markt is juist de kandidaat leading, en die ben je zo kwijt als ze zich verwaarloosd voelen!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |