quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Valse goede demonen ja. Ze spreken aan op wat wij denken dat goed is, maar wat voor God helemaal niet goed is.
[..]
Nee, dat komt door je geweten, omdat God die geboden in je hart geschreven heeft.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:30 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
en het niet naleven van de 10 geboden...
als ik de 10 geboden lees dan voldoe ik aan nagenoeg alles... het enige is dat ik niet aan de 10 geboden probéér te voldoen.. maar dat ik dat al doe vanuit mijn gevoel van liefde, rechtvaardigheid en "mijn" licht.
Het is dus ook alleen maar dankzij God dat je weet wat wel en niet goed is en dankzij genade van God dat je niet vervalt in allerlei zonden.quote:De motivatie is niet dezelfde, het doel én het resultaat wel.
Het komt dus wederom niet neer op dat God ons zou straffen voor ons gedrag... want ik dóe helemaal niemand kwaad.. ik leef precies zoals hij het zou willen wat dit soort regels betreft.... ik doe het alleen niet om hem te plezieren en om voor hem door het stof te gaan... = reden tot straf.
= dus dominant, narcistisch en wreed in mijn normen en waarden systeem
quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, dat komt door je geweten, omdat God die geboden in je hart geschreven heeft.
Romeinen 2:13 (Want de hoorders der wet zijn niet rechtvaardig voor God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden;
14 Want wanneer de heidenen, die de wet niet hebben, van nature de dingen doen, die der wet zijn, deze, de wet niet hebbende, zijn zichzelven een wet;
15 Als die betonen het werk der wet geschreven in hun harten, hun geweten medegetuigende, en de gedachten onder elkander hen beschuldigende, of ook ontschuldigende).
[..]
Het is dus ook alleen maar dankzij God dat je weet wat wel en niet goed is en dankzij genade van God dat je niet vervalt in allerlei zonden.
Ja en hoe verklaart ali dan waarom de ene goed voelde en de andere slecht ? als dat demonen zijn en je willen misleiden dan laten ze toch alles goed aanvoelen om geen argwaan te wekken ?quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:42 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Als ik inderdaad de invloeden van God de boventoon laat voeren volgend jou...
ik sta vanaf peuterleeftijd al onder de invloed van demonen die aan mij trekken en mij proberen te beinvloeden.. toch doe ik het juiste......
dan heeft die Satan dus toch niet zo veel invloed op mij ondanks dat er niet vor mij gebeden wordt en ik jouw God neit in mijn hart laat.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:43 schreef ToT het volgende:
Ja TVP enzo!![]()
Verdorie, ik moet eens goed opletten wanneer er weer een slotje aan dreigt te komen, want ik heb 2 posts na het slotje geplaatst!
These divine Moderator powers sometimes can be a curse!
Kwestie van prioriteiten en principes. Ik werk niet op zaterdag, ookal zou dat mij mijn baan kosten. God zorgt er dan wel voor dat ik iets nieuws vind waar ik wel die sabbath bij kan houden. Gehoorzaamheid boven alles, dan hoef je je nergens druk om te maken. Dat is uit geloof leven.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:40 schreef Rimpelhond het volgende:
Ik ben de HEERE uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb. Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een naijverig God, die de misdaad der vaderen bezoeke aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten; En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.
Gij zult den Naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn Naam ijdellijk gebruikt.
Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt. Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is; Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.
Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.
Gij zult niet doodslaan.
Gij zult niet echtbreken.
Gij zult niet stelen.
Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.
Het bovenste is puur narcisme, daaronder staat iets dat in deze tijd niet meer na te leven is.. want als je die rustdag neemt moet je ook niet hypocriet gaan tanken (je maakt gebruik van iemand die voor JOUW werkt dan), je mag niet naar de snackbar, niet uit eten, je kan problemen met je baas krijgen...
Ja dat is een ander verhaal. Jezus zegt ook dat als je ezel op de sabbath in de sloot valt, je hem er gewoon uit moet trekken. Hij genas ook mensen op de sabbath. Waar het om gaat is dat je die dag opzij zet om tijd met God door te brengen, de schepping van de wereld door God herinnert. Niet zoals de farizeeën geen 10 meter mag lopen enzo.quote:[quote]want in veel beroepen is er sprake van continu/weekenddiensten waar je gewoon in mee moet draaien. Als je kindje van de trap af valt zal je met zijn gebroken armpje tot maandag moeten wachten... een arts werkt ook, de buschauffeur of taxi die je er naartoe brengt ook, de receptioniste, de dame in de apotheek...
Niet JOUW normen en waarden, Gods normen en waarden die Hij in jouw hart geschreven heeft.quote:De overige vetgedrukte zinnen... zijn gewoon vanuit mijn hart, mijn eigen normen en waarden al in mijn leven geïntegreerd...
Hartstikke goed toch.quote:en zelfs... ondanks dat jouw God niet de mijne is.. er wordt in mijn huis niet gevloekt, mijn kinderen krijgen allemaal de basiskennis van het Christendom mee (ook elementen van de Islam en andere trouwens.... ik vind dat algemene ontwikkeling).
Iedereen met een probleem is welkom, een bed is zo gecreéerd, een extra bord eten zo gemaakt... ik val niemand lastig en doe niemand kwaad.
Nee, je gaat naar de hel wegens je ongehoorzaamheden. Maar God is vergevend, weet je nog? Hij kan dingen door de vingers zien. Al wordt de kans dat Hij dat zal doen steeds kleiner naarmate je langer in deze discussie blijft denk ik.quote:....maar ik ga naar de hel omdat ik doorspekt met demonische invloeden ben (die wel hetzelfde resultaat hebben gebracht als dat God probeerd te bereiken.. behalve het aanbid stuk dan... )
Juist, en reken maar dat toen ik ouder werd ik er heel wat mijn slaapkamer uit gebonjourd heb.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:46 schreef Summers het volgende:
[..]
Ja en hoe verklaart ali dan waarom de ene goed voelde en de andere slecht ? als dat demonen zijn en je willen misleiden dan laten ze toch alles goed aanvoelen om geen argwaan te wekken ?
Ja, maar als het puntje bij paaltje komt is het toch echt God die ervoor zorgt of al je efforts slagen of niet. Als God satan volledig toelaat in jouw leven zul je binnen no time alles verliezen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:45 schreef Rimpelhond het volgende:
de genade van GOd dat ik niet in zonden verval?
Hemeltje lief....ik ben toch echt zélf trots op wat ik bereikt heb.
Ik heb bergen verzet in mijn leven.. (zeker de afgelopen paar jaar) en er stonden er heel wat op mijn pad. De credits zou ik nu aan iemand anders moeten geven?
Nee Ali... zelfrespect haal ik er uit. zelfrespect, eigenwaarde en bevestiging dat ik wél iemand ben, dat ik wél iets waard ben en dat ik heel wat in mijn mars heb.
Niks externs.. ik maak die keuzes.. niemand dwingt mij of beschrijft mij.
Ikzelf bepaal wat ik láát schrijven en wat ik uitwis.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:48 schreef ToT het volgende:
Waarom zondigen sommige mensen dan wel als je blijkbaar zo'n willoze slaaf bent als je tegen Rimpelhond zegt, Ali? God regelt immers dat zij zich niet in allerlei zonden stort. [b]Of is Rimpelhond minder verdorven dan de gemiddelde mens?[/b]
quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:52 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]![]()
dat beeld zou ik zo uit de wereld kunnen helpen hoor.
...misschien volstaat het al om te melden dat ik dól ben op "lekkere geile neukseks"zonder voortplantingsdoel.
Waaraan merk je dan dat satan je leven in zijn greep heeft?quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, maar als het puntje bij paaltje komt is het toch echt God die ervoor zorgt of al je efforts slagen of niet. Als God satan volledig toelaat in jouw leven zul je binnen no time alles verliezen.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:04 schreef Summers het volgende:
Juist omdat god die geboden in je hart hebt geschreven is dat de echte waarheid is en niet wat het individu door de eeuwen heen ervan heeft proberen te maken , om je veilig te stellen voor die satanische invloeden hoef je dus niet meer te doen dan je eigen hart te volgen , ik ben eruit ( was ik al )
Phoeh. Het is slecht met je gesteldquote:Op maandag 11 augustus 2008 14:04 schreef Rimpelhond het volgende:
Trouwens.... ik sta dan zogenaamd onder demonische invloeden, maar zie dat ook wel terug in mijn kinderen. De één is een (hoogbegaafde) autistje (mijn straf he..;) ), de ander doet mij denken aan een jongetjes elfje dat rondfladderd en overal ondeugd uithaalt (demonisch wezentje), de oudste ziet gekleurde "dingetjes" (beter kon hij het niet omschrijven....hij wordt geteisterd door demonen) en de jongste is zo nog zo innemend dat het wel slecht móet zijn. (hellboy?)
quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:04 schreef ToT het volgende:
Ik wil volgens mij niet eens weten waar jij je aureooltje en je harpje voor zou gaan gebruiken!
Ali wij hebben geen probleem , fijn he voor onsquote:Op maandag 11 augustus 2008 13:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, maar als het puntje bij paaltje komt is het toch echt God die ervoor zorgt of al je efforts slagen of niet. Als God satan volledig toelaat in jouw leven zul je binnen no time alles verliezen.
Dat zou ik eerder het doel van demonen vinden dan het doel van God.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Gehoorzaamheid boven alles
[..]
Ik waag het te betwijfelen Ali.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
*Krijgt spontaan een beeld via z'n derde oog binnen van een man met een net iets te smal snorretje*quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:15 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Dat zou ik eerder het doel van demonen vinden dan het doel van God.
Ja maar jij geloofde natuurlijk niet op Ali's manier, dus dan helpt God je niet!quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:17 schreef ElizabethR het volgende:
Jezus Hare Krishna, wat gaan jullie snel!!!
[..]
Ik waag het te betwijfelen Ali.
Voor ik me uit liet schrijven uit de kerk, en atheist werd, ging het niet zo lekker met mijn leven.
Nu ik vrij ben van godsdient gaat het uitstekend. Ik heb het meest fantastische gezin dat je je maar kunt wensen (behalve dat van Rimpelhond dan) heb een uiterst vervullende baan, woon ergens waar ik dolgraag wilde wonen, namelijk Ierland, geniet van het leven en de mensen om me heen, ben gezond, ben gelukkig. Al jarenlang. En mijn leven wordt alleen maar steeds rijker en mooier met elk jaar dat erbij komt. Dus ik vraag me af wanneer die no-time dan zou gaan gelden voor mij.
briljant toch en het werkt !quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:15 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Dat zou ik eerder het doel van demonen vinden dan het doel van God.
Ja daar was ik al achter hoorquote:Op maandag 11 augustus 2008 14:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja maar jij geloofde natuurlijk niet op Ali's manier, dus dan helpt God je niet!![]()
En ik vraag me af waarom ik dan al meer dan 20 jaar een tijdbom ben. Volgens Ali zou ik in no time alles hebben moeten verliezen. Maar dat lukt maar niet.quote:En nu ben je gewoon een wandelende tijdbom!En anders merk je het wel op de dag des oordeels dat je nu heel verdorven bezig bent!
quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ja daar was ik al achter hoor
[..]
En ik vraag me af waarom ik dan al meer dan 20 jaar een tijdbom ben. Volgens Ali zou ik in no time alles hebben moeten verliezen. Maar dat lukt maar niet.
wanneer je GOEDE dingen overkomen , dan is hij je aan het misleidenquote:Op maandag 11 augustus 2008 14:04 schreef Windigo het volgende:
[..]
Waaraan merk je dan dat satan je leven in zijn greep heeft?
Dankjewel voor het posten van die brief, ik kende m nog niet. Dit is God ja.quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:44 schreef Topspin het volgende:
http://www.ikzoekgod.nl/?gclid=CNO-uP_lhZUCFROA1QodmlxLqg
Google laat meteen onderin bij ads zien iets over God door dit topic. Er komt een stuk in voor dat tegenstrijdig is met Ali's zijn beweringen.
Hij kwam om te laten zien dat Ik niet tegen je maar voor je ben. (Romeinen 8:31)
En om je te laten weten dat Ik je je fouten niet wil aanrekenen.
Rest van de "liefdesbrief" van God aan de mensheid volgens die site
Een brief voor jou
Mijn kind,
Ook al ken je mij misschien niet. Ik ken je door en door. (Psalm 139:1)
Ik weet het als je zit of staat. (Psalm 139:2)
Of je op weg gaat of uitrust, Ik merk het, al je wegen zijn Mij vertrouwd. (Psalm 139:3)
Zelfs de haren op je hoofd zijn geteld. (Matteüs 10:29-31)
Want je werd als mijn evenbeeld gemaakt. (Genesis 1:27)
Zonder Mij kun je niets doen. (Johannes 15:5)
Ik kende je al voordat Ik je vormde in je moeders buik. (Jeremia 1:4-5)
Voor het begin van de wereld had Ik mijn plan al klaar om je in mijn heerlijkheid te brengen. (1 Korintiërs 2:7)
Je bent geen foutje… (Psalm 139:15)
…want elke dag van je leven staat in mijn boek. (Psalm 139:16)
Ik bepaalde precies wanneer je geboren zou worden en waar je zou wonen. (Handelingen 17:26)
Je bent prachtig gemaakt. (Psalm 139:14)
Ik weefde je in de buik van je moeder. (Psalm 139:13)
Ik beschermde je vanaf je eerste dag. (Psalm 71:6)
Mensen, die mij niet kennen, hebben een verwrongen beeld van mij gemaakt. (Johannes 8:41-44)
Ik ben niet ver weg of iemand waar je bang voor hoeft te zijn, maar ik ben Liefde. (1 Johannes 4:16)
En Ik verlang er naar je mijn liefde te geven. (1 Johannes 3:1)
Gewoon omdat je mijn kind bent en Ik jouw Vader. (1 Johannes 3:1)
Ik geef je het goede als je daarom vraagt, (Matteüs 7:11)
want Ik ben de volmaakte Vader. (Matteüs 5: 48)
Al het goede, dat je ontvangt, komt uit mijn hand. (Jakobus 1:17)
Want Ik zorg voor je en geef je alles wat je nodig hebt. (Matteüs 6:31-33)
Ik heb je altijd al een hoopvolle toekomst willen geven. (Jeremia 29:11)
Want mijn liefde voor jou duurt voor eeuwig. (Jeremia 31:3)
Mijn gedachten over jou zijn net zo min te tellen als het zand bij de zee. (Psalm 139:17-18)
Ik heb werkelijk alles voor je over. (Romeinen 8:32)
Ik zal altijd het goede voor je blijven doen. (Jeremia 32:40)
Want je bent een kostbaar bezit voor Mij. (Exodus 19:5)
Ik wil je zegenen en een plaats geven om te wonen. (Jeremia 32:41)
En Ik wil je grote, wonderlijke dingen bekendmaken. (Jeremia 33:3)
Als je mij oprecht zoekt, zul je me vinden. (Deuteronomium 4:29)
Zoek je geluk bij Mij en Ik zal je geven wat je hart verlangt. (Psalm 37:4)
Want Ik ben gekomen om je het leven te geven in al zijn volheid. (Johannes 10:10)
Ik kan veel meer voor je doen dan je beseft. (Efeziërs 3:20)
Want Ik ben het die je aanmoedigt en kracht geeft. (2 Tessalonicenzen 2:16-17)
Ik ben ook de Vader die je in al je problemen troost. (2 Korintiërs 1:3-4)
Als je hart gebroken is, ben Ik dichtbij. (Psalm 34:18)
Ik koester je aan mijn hart zoals een herder een lam draagt. (Jesaja 40:11)
Zelfs al is je leven moeilijk, Ik ben bij je. (Psalm 23:4)
Als je bij Mij komt zal Ik je met open armen ontvangen. (Lucas 15:20)
Ik ben je Vader en Ik houd van je zoals Ik van mijn zoon Jezus houd. (Johannes 17:23)
Want in Jezus kun je mijn liefde voor jou zien. (Johannes 17:26)
Hij is het evenbeeld van wie Ik ben (Hebreeën 1:3)
Hij kwam om te laten zien dat Ik niet tegen je maar voor je ben. (Romeinen 8:31)
En om je te laten weten dat Ik je je fouten niet wil aanrekenen. (2 Korintiërs 5:18-19)
Jezus stierf zodat jij en Ik verzoend konden worden. (2 Korintiërs 5:18-19)
Zijn dood laat mijn liefde voor jou zien. (1 Johannes 4:10)
Ik gaf mijn Zoon waar Ik van houd om jouw liefde te winnen. (Romeinen 8:32)
Als je Mijn Zoon Jezus erkent, erken je Mij. (1 Johannes 2:23)
En niets kan je ooit meer van mijn liefde scheiden. (Romeinen 8:38-39)
Kom thuis en Ik zal een groots feest in de hemel aanrichten. (Lucas 15:7)
Ik ben altijd Vader geweest en zal altijd Vader zijn. (Efeziërs 3:14-15)
Mijn vraag is: Wil je mijn kind zijn? (Johannes 1:12-13)
Ik wacht op jou. (Lucas 15:11-32)
Liefs, je Vader.
Almachtig God
Geef jij zoveel om bezit dan?quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Even snel want kwam wel iets tegen.
Iedereen die nu erg gelukkig en tevreden is en alles op orde heeft, dit is wat de toekomst in petto heeft voor ons wanneer de economie instort:
://z13.invisionfree.com/THE_UNHIVED_MIND/index.php?showtopic=55384&st=75
Misschien zijn hier mensen die mijn andere topics over new world order een beetje gevolgd hebben en daarin vermeld ik dat er dus een herverdeling van goederen gaat komen. Er komt een crisis situatie en door grote noodzaak van goederen, huizen, land, eten etc. wordt alles 'common good', je mag pakken wat je pakken kan zonder wettelijke restricties. Na die orkaan Katrina gebeurde dat dus blijkbaar ook al met enorme plunderingen als gevolg die niet werden tegengehouden. De politie deed er zelf aan mee!
Dit is wat we in heel het westen gaan krijgen en niet alleen bij winkels maar iedereen: complete anarchie.
Vraag me af hoe de positieve denkers hier zich dan zullen gedragen.
Je hebt gelijk: we kunnen als dat gebeurt veel beter bidden naar een fictieve onzichtbare man en hopen dat die alles weer in orde maakt!quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Iedereen die nu erg gelukkig en tevreden is en alles op orde heeft, dit is wat de toekomst in petto heeft voor ons wanneer de economie instort:
Misschien zijn hier mensen die mijn andere topics over new world order een beetje gevolgd hebben en daarin vermeld ik dat er dus een herverdeling van goederen gaat komen. Er komt een crisis situatie en door grote noodzaak van goederen, huizen, land, eten etc. wordt alles 'common good', je mag pakken wat je pakken kan zonder wettelijke restricties. Na die orkaan Katrina gebeurde dat dus blijkbaar ook al met enorme plunderingen als gevolg die niet werden tegengehouden. De politie deed er zelf aan mee!
Dit is wat we in heel het westen gaan krijgen en niet alleen bij winkels maar iedereen: complete anarchie.
Nee! Maar als het volgens de wet toegestaan is om te stelen, wat zou jij dan doen als je net alles kwijt bent geraakt? Je kinderen eten moeten hebben? Hoe sterk zijn je principes dan? Hoe ga je je in zo'n situatie redden?quote:
Omdat Hij niet anders kan dan je fouten aanrekenen wanneer ze niet vergeven zijn. Omdat God 100% liefde is, maar ook 100% rechtvaardig. Er moet vergeving voor zonden plaatsvinden en die zul je zelf moeten vragen in de naam van Jezus Christus. Genade van God is een geschenk waar je zelf van gebruik moet maken, niet iets wat God op je zal forceren. God geeft ons de keuze.quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:55 schreef Topspin het volgende:
Waarom zou je dan vergeving moeten vragen als God toch de fouten niet wilt aanrekenen?
Dan ga ik heerlijk in een hutje op de hei mijn eigen brood bakkenquote:Op maandag 11 augustus 2008 14:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee! Maar als het volgens de wet toegestaan is om te stelen, wat zou jij dan doen als je net alles kwijt bent geraakt? Je kinderen eten moeten hebben? Hoe sterk zijn je principes dan? Hoe ga je je in zo'n situatie redden?
Net zoals jij neem ik aan , jij poept toch ook net als ons ?quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Juist, dat is geloof. Wat er ook gebeurt vasthouden aan dat geloof.quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Je hebt gelijk: we kunnen als dat gebeurt veel beter bidden naar een fictieve onzichtbare man en hopen dat die alles weer in orde maakt!
Als ik stomme fouten maak of mensen onbedoeld benadeel, dan voel ik me best wel eens schuldig ja, maar ik ga dan niet tegen een onzichtbaar fantasiemannetje mijn berouw tonen; dat kan ik beter tegen degene doen die ik onbedoeld benadeeld heb.quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dankjewel voor het posten van die brief, ik kende m nog niet. Dit is God ja.
Ik beweer niet dat God je je schulden wil aanrekenen... juist niet, anders was Hij toch niet voor je gestorven? Alle zogenaamde 'regeltjes' zijn er niet om ons te beperken, maar om ons vrij te maken van bedreigingen en dingen die ons leven kunnen vergallen. Om ons te beschermen tegen die modder die het kristalheldere water kan vertroebelen. Gehoorzaamheid aan God is een vereiste om je water kristalhelder te houden.
En dus is vergeving vragen voor zonden wel een vereiste. Je kan dat niet wegstrippen, je zult jezelf eventjes nederig op moeten stellen, eventjes over je trots heenstappen. Misschien even moeilijk, maar het is het dubbel en dwars waard.
Wat is er rechtvaardig aan om een zondvloed te verspreiden wanneer een paar mensen zich niet goed gedragen? Iedereen moet boete doen wegens de zonde van een paar?quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat Hij niet anders kan dan je fouten aanrekenen wanneer ze niet vergeven zijn. Omdat God 100% liefde is, maar ook 100% rechtvaardig. Er moet vergeving voor zonden plaatsvinden en die zul je zelf moeten vragen in de naam van Jezus Christus. Genade van God is een geschenk waar je zelf van gebruik moet maken, niet iets wat God op je zal forceren. God geeft ons de keuze.
Ali... ik heb het niet goed wat goederen betreft.. ik praat niet over materiele zaken op die manier...quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
als je honger hebt moet je toch eten lijkt me en je kids ook , heb je weleens geprobeerd te vragen of denk je liever eerst aan stelenquote:Op maandag 11 augustus 2008 14:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee! Maar als het volgens de wet toegestaan is om te stelen, wat zou jij dan doen als je net alles kwijt bent geraakt? Je kinderen eten moeten hebben? Hoe sterk zijn je principes dan? Hoe ga je je in zo'n situatie redden?
Als je dan berouw toont bij God dan blijft het schuldgevoel alsnog hangen omdat je de mensen nog hebt die je benadeeld hebt ook. God mag dan wel vergeven hebben maar stel je hebt mensen die jou met de nek aankijken die je dierbaar waren. Dan schiet je nog niet veel op in mijn ogen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Als ik stomme fouten maak of mensen onbedoeld benadeel, dan voel ik me best wel eens schuldig ja, maar ik ga dan niet tegen een onzichtbaar fantasiemannetje mijn berouw tonen; dat kan ik beter tegen degene doen die ik onbedoeld benadeeld heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |