abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60762642
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:28 schreef Nijna het volgende:
Ticootje, ik haalde een bos wortelen en dan deed ik er 2 of 3 even schillen met dunschiller (gaat makkelijker dan schrappen) en dan koken in een pannetje tot ik er makkelijk in kon prikken met een vork. Heb je ook geen pot openstaan... Geen idee of je een wortel uit pot gewoon kan opwarmen in de magnetron. Kan vast, geen idee of het dan nog eetbaar is, misschien droogt hij wel erg uit dan.
Als het straks weer peren-tijd is en de peren lekker sappig en zacht zijn kan ze die misschien best zelf happen. Als ze goed rijp zijn kan je ze bijna opzuigen. Alleen zijn de peren die je nu koopt volgens mij nog de peren van de vorige oogst die al die tijd in de koeling hebben gelegen, ik vind ze niet lekker momenteel.
Pruimen, daar is het nu wel tijd voor. Weet niet hoe allergeen dat is, misschien in overleg met diėtist, die zijn als je ze in repen snijdt ook nog best goed vast te houden en lekker zacht.
dank je. Ik had dus geen idee dat je wortelen moet "schillen".

Anders wordt het een sperzieboon vanavond voor Jen, daar ben ik meer bekent mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60762969
Ticootje; je hebt ook kant-en-klare geschrapte worteltjes, ik weet niet of die ook mogen (neem aan dat er verder niks aan toe gevoegd is?)

Amber is zojuist in een kermisattractie geweest

In de maxi-cosi op winkelwagentje over straatklinkers, de verbaing was groot op haar gezichtje

(En de aardige kassa-mevrouw van de c1000 moest haar even bewonderen, die had er nog niet gezien).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60763383
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:39 schreef Llewella het volgende:
Ticootje; je hebt ook kant-en-klare geschrapte worteltjes, ik weet niet of die ook mogen (neem aan dat er verder niks aan toe gevoegd is?)

Amber is zojuist in een kermisattractie geweest

In de maxi-cosi op winkelwagentje over straatklinkers, de verbaing was groot op haar gezichtje

(En de aardige kassa-mevrouw van de c1000 moest haar even bewonderen, die had er nog niet gezien).
Zou de AH niet worteltjes hebben bij hun verse groente afdeling? Hmz, zo maar even kijken. Ik moet toch nog boodschappen doen. Dus kan ik ook nog mooi even opzoek naar een potje peer.
pi_60763487
AH heeft zeker voorverpakte verse kant-en-klare geschrapte worteltjes!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:58:07 #85
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60763531
Die hebben ze Ticoo, gewassen en wel.

Ons Leentje is weer goedgekeurd en 2 prikken rijker. Ze weegt nu 8400 gram en is 71 cm. Onze mini, ze was heel heldhaftig en huilde pas even bij de 2e prik. De consultaite-arts vond haar een wijs ding en ik kreeg een boekje mee van 12 tot 14 maanden "want dat paste beter bij haar." Hihi, mijn wijsneus.
Ze is klein maar ze volgt haar eigen lijntje goed.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60763596
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:56 schreef Llewella het volgende:
AH heeft zeker voorverpakte verse kant-en-klare geschrapte worteltjes!
Lang leve de AH!

(Zelfs de aardappels kopen wij dus kant en klaar.)

Nog 1,5 uur... Wat duurt een dag lang als je je kleintje mist.

Ik heb al het weer zitten bekijken, maar het weekend wordt weer prut, ik had me een beetje verheugd op lekker van het weekend een beetje de vakantie door te kunnen zetten. Lekker even naar het strand... Nou Nederland pakt echt uit met zn zomer.

P-iglet, kan ik trouwens binnenkort eens op een vrijdag bij jou op de koffie? Dan kun je me helpen met mn draagdoek, ik wil Jen namelijk eens op de rug hebben. Manlief heeft 1x geholpen en besloot daarna dat het niets was.
pi_60763834
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:58 schreef Lishe het volgende:
Die hebben ze Ticoo, gewassen en wel.

Ons Leentje is weer goedgekeurd en 2 prikken rijker. Ze weegt nu 8400 gram en is 71 cm. Onze mini, ze was heel heldhaftig en huilde pas even bij de 2e prik. De consultaite-arts vond haar een wijs ding en ik kreeg een boekje mee van 12 tot 14 maanden "want dat paste beter bij haar." Hihi, mijn wijsneus.
Ze is klein maar ze volgt haar eigen lijntje goed.
Da's Liande met 9 maanden (en ze schelen een 3-tal weken)
Ik hoef pas met 1 jaar om prikken (is zo bij Cb's in Belgiė), ben benieuwd hoe het zit met gewicht en lengte.

En wat een leuk compliment, dat ze je kleintje zo wijs vonden! Bedoelden ze dat op taalvlak of op motoriek of allebei?
pi_60774099
quote:
Het kan zijn dat ze aan het regelen is. Ze wil meer drinken dan jouw borsten produceren. Door veel drinken/ aanleggen stimuleert ze de produktie zodat ze straks weer genoeg heeft.
Ik denk inderdaad dat dat het was, ze heeft nu een paar dagen meer gedronken dan normaal, en vandaag was ze weer de vrolijke Selina . En laat ze weer 3 uur tussen de voeding.
pi_60774104
quote:
Het kan zijn dat ze aan het regelen is. Ze wil meer drinken dan jouw borsten produceren. Door veel drinken/ aanleggen stimuleert ze de produktie zodat ze straks weer genoeg heeft.
Ik denk inderdaad dat dat het was, ze heeft nu een paar dagen meer gedronken dan normaal, en vandaag was ze weer de vrolijke Selina . En laat ze weer 3 uur tussen de voeding.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 23:24:26 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_60812090
De krentenbaard is weer terug
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60818376
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 23:24 schreef Troel het volgende:
De krentenbaard is weer terug
Dat wordt weer smeren...

Besmetting heeft ook met hygiene te maken... Doe je de handdoeken waarmee je Ruben afdroogt ook zelf gebruiken?

Is er misschien een ander kindje waar Ruben het van overneemt?
pi_60821346
Even spammen hoor:

Vakantiefoto's

Lekker smullen

Tussen alle speeltjes

Op de terugreis

gewoon lief

De koe die wordt afgekloven

Bij papa
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:56:37 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_60821829
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat wordt weer smeren...

Besmetting heeft ook met hygiene te maken... Doe je de handdoeken waarmee je Ruben afdroogt ook zelf gebruiken?

Is er misschien een ander kindje waar Ruben het van overneemt?
Ik droog Ruben nog steeds af met hydrofiele luiers en die gaan (net zoals mijn eigen handdoeken) na elke beurt in de wasmachine. Voor de rest heb ik speelgoed en boxkleed en alle andere zaken ook gewoon ontsmet/gewassen, dus de kans is groot dat hij het weer meegenomen heeft van het kdv
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60821909
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik droog Ruben nog steeds af met hydrofiele luiers en die gaan (net zoals mijn eigen handdoeken) na elke beurt in de wasmachine. Voor de rest heb ik speelgoed en boxkleed en alle andere zaken ook gewoon ontsmet/gewassen, dus de kans is groot dat hij het weer meegenomen heeft van het kdv
Dat is dus waar ik eerst aan dacht.... Hebben meer kindjes van het kdv er last van??

(Luis is ook zoiets, het blijft maar terugkomen als er maar 1 ouder is die er niets aan doet)
pi_60822494
Troel, da's wel balen! Heeft Ruben er zelf veel last van?

Lieve foto's Tico!

't is hier best rustig de laatste tijd...

Vraagje: wat is bij jullie de richtlijn rond zuivel rond de leeftijd van 1 jaar? Hier is dat 500cc (dus BV/KV + eventueel al koemelk of yoghurt of kaas)
Maar daar komen we dus niet meer aan nu de onthaalmoeder besloten heeft dat Liande best zonder flesje lijkt te kunnen in de voormiddag.

En zo zit er ineens een gat van 5 uur tussen 2 voedingen en dat vind ik wel erg lang. Dat trek ik zelf niet eens.
  Jubileum moderator donderdag 14 augustus 2008 @ 12:24:51 #96
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60822531
Troel ik heb juist begrepen dat heel veel mensen die bacterie bij zich dragen, zeker kindjes die het al eerder hebben gehad. Het is een bacterie die gewoon op je huid kan leven, en inactief is, en die bij wondjes weer actief kan worden. Zeker als je het al een keer eerder hebt gehad komt het snel weer terug, het is dan niet perse iets wat je van iemand anders hebt gekregen.
Eva heeft het wel tig keer gehad, en vooral bij muggenbultjes of kleine schaafwondjes komt het gelijk weer op.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:27:42 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_60822603
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is dus waar ik eerst aan dacht.... Hebben meer kindjes van het kdv er last van??

(Luis is ook zoiets, het blijft maar terugkomen als er maar 1 ouder is die er niets aan doet)
Nou, het enige andere kindje wat daar in de box ligt, is er op andere dagen en van de andere groep weet ik het niet. Maar ze hebben hem toen gewoon alleen in zijn luier neergelegd terwijl hij dus juist van mij een broek met sokken eraan vast had gekregen om niets te besmetten. Zal me dus niets verbazen als het boxkleed daar dus niet gewassen is geweest, of dat de bekleding van de wippers/schommelstoelen niet gewassen zijn.
Gelukkig was vanochtend de slimste van het stel aanwezig, dus ik ga het bij haar maar eens navragen (alhoewel zij op vakantie was en ze het dus wellicht niet weet)

Maarja, p_iglet zei me gisteren ook al dat het best normaal is, zeker omodat Ruben natuurlijk weer lasat had van muggen en de huid dan toch al kwetsbaarder is. Misschien toch maar eens horren aanschaffen

Edit: Lois zegt het ook al
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60822628
iksje, vind jij dat flesje nog wel nodig? zo ja, dan is er geen probleem geef je haar toch dat flesje, kotm nu zo over alsof die onthaalmoeder(is toch een gastouder?) heeft besloten dat jouw kindje maar geen flesje moet krijgen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_60822645
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:22 schreef Iksje het volgende:
Troel, da's wel balen! Heeft Ruben er zelf veel last van?

Lieve foto's Tico!

't is hier best rustig de laatste tijd...

Vraagje: wat is bij jullie de richtlijn rond zuivel rond de leeftijd van 1 jaar? Hier is dat 500cc (dus BV/KV + eventueel al koemelk of yoghurt of kaas)
Maar daar komen we dus niet meer aan nu de onthaalmoeder besloten heeft dat Liande best zonder flesje lijkt te kunnen in de voormiddag.

En zo zit er ineens een gat van 5 uur tussen 2 voedingen en dat vind ik wel erg lang. Dat trek ik zelf niet eens.
Maar als jij wilt dat ze een flesje krijgt dan geef je haar toch gewoon een flesje in de voormiddag. Ook voor volwassenen is het beter om elke 4 uur iets te eten om zo je spijsvertering goed op gang te houden.
Op borstvoeding.com staat zuivel, en zuivelhapjes voor 7-9 maanden om te introduceren... Maar hoeveelheden staan er niet gegeven.
pi_60823741
Een onthaalmoeder is iemand die bij haar thuis kindjes opvangt, maximum 8 voltijdse dacht ik. Is dat zoiets als een gastouder?

Zij kent vooral het schema van flessenkindjes, die amper 4 voedingen op een dag krijgen.
Gisteren was het te druk om het flesje in de voormiddag te geven (hangt per dag af hoeveel kindjes ze heeft) en ze heeft in het heen-en-weerschriftje gemeld dat Liande het zonder huilen getrokken heeft tot het middagmaal. En om het misschien vanaf nu zonder flesje te doen. Nu kan het best dat ze het trekt, maar 5 uur vind ik echt veel tussen voedingen. Voor volwassenen al, en helemaal voor een kind van goed 1 jaar.

Alleen eet Liande nog niet veel van een boterham, anders kon ik dat meegeven met wat kaas of kwark erop. Dan moet ze Liande gewoon even in de stoel zetten om te eten. Maar zuivel, yoghurt enzo is hier pas vanaf 1 jaar en dat kan Liande niet zelf eten. Dus dan zou ze evengoed aan het voeren zijn, en tijd moeten stoppen in mijn dochter.

Ze heeft tot nog toe erg goed rekening gehouden met onze wensen, daar niet van. Maar met het eten van mijn dochter kan ik nogal spastisch zijn… ze eet heel erg regelmatig en kleine porties (toch bij ons, volgens de onthaalmoeder eet ze bij haar minstens het dubbele-hoe dat dan weer kan? )
Soms heb ik de indruk dat ik haar wat betreft eten te klein houdt en dat ze al meer zou moeten eten of anders zou moeten eten (ze krijgt nooit toetjes of wat zoets bvb, dat doen we zelf ook niet na het eten)
Daarrond zit ik altijd in dubio. Dat flesje kan misschien wel weg maar ze moet toch voldoende calcium en vitamines uit andere bronnen binnen kunnen krijgen. En geen 5 uur ertussen.
pi_60823856
Iksje, hebben jullie daar ook ConsultatieBureau's? Anders moet je even bellen met je vraag.
Kan Liande ook niet zelf een flesje drinken?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 13:21:17 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_60824067
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 13:12 schreef Ticootje het volgende:
Iksje, hebben jullie daar ook ConsultatieBureau's? Anders moet je even bellen met je vraag.
Kan Liande ook niet zelf een flesje drinken?
Ruben heeft echt geen hulp nodig met zijn flesje, die houdt het gewoon zelf vast Dat zou voor Linde ook een oplossing kunnen zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60824147
Jen is een maand jonger dan Ruben en probeerd inderdaad ook al zelf de fles vast te houden.

Hoeveel moeite is het dan om een flesje klaar te maken en deze vervolgens te geven, je hebt er dan toch niet zoveel werk aan?
pi_60824205
Het hangt ervan af hoe 't mevrouw blieft of ze wel of niet zelf van een flesje drinkt
Sowieso heeft ze maar goed een maand door dat ze haar hoofdje moet kantelen om te kunnen drinken als je in een stoel zit.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 13:27:32 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_60824209
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 13:25 schreef Ticootje het volgende:
Jen is een maand jonger dan Ruben en probeerd inderdaad ook al zelf de fles vast te houden.

Hoeveel moeite is het dan om een flesje klaar te maken en deze vervolgens te geven, je hebt er dan toch niet zoveel werk aan?
En daarnaast, het is haar werk en ze krijgt er toch geld voor?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60824380
Jen kan met hulp al wel uit een glas drinken. (En vervolgens uitspugen omdat het water is)

Maar inderdaad Iksje, ik vind het excuus dat ze geen tijd heeft om Liande een flesje te geven een beetje raar. Over het eten ben je ook al een beetje sceptisch of ze de waarheid spreekt in het schriftje... Ben je verder wel tevreden over haar? Anders kun je toch opzoek gaan naar een andere gastouder?
pi_60825086
Op zich is Liande er graag lijkt mij en ik denk ook wel dat ze best eerlijk is, aangezien ze in het begin steeds zei of L wel het flesje had gewild (toen was ze 8m) en dergelijke.
Ze woont ook lekker dichtbij en als ik nu andere opvang zou zoeken dan maak ik kans in 2011 ofzo. Zo ontevreden ben ik ook weer niet. Hoop dat nummer twee er ook terecht kan want zo gaat de zoektocht naar opvang in Belgiė:

Vriendin is zwanger voor februari volgend jaar, zoekt opvang vanaf juni '09 en kreeg (met net 12w zwanger) steeds te horen: Er zijn x mensen voor u op de wachtlijst, in 2011 is er plaats,vanaf 2010 is er plaats, alleenstaanden, kansarmen ... hebben voorrang, dus hoop maar niet.
Blijkbaar zijn er veel mensen die opvang zoeken en dan pas een kind maken.
pi_60825260
Nou in de situatie in belgie is dus niet veel anders dan hier in nederland zie ik al...
pi_60847659
Het ziet er naar uit dat wij een beetje ziekig het weekend in gaan, Sander begon met keelpijn en is nu flink aan het hoesten en kuchen, en arme Koen is verkouden. Ook vriendlief en ik hebben beginnende keelpijn.
Heb even de dokter gebeld en gevraagd waar ik evt op moet letten als het erger wordt aangezien Koen nog onder de 3 maanden is.

Ik hoop dat het een onschuldig verkoudheidje blijft. Het is zowiezo klote als je kids ziek zijn, maar de allerkleinste zouden minimaal het 1e jaar niet ziek mogen worden. (aan de andere hand is het goed voor de weerstand, maar ze zijn er zo naar van)

Zijn er nog meer kindjes die op dit moment snotterig zijn? Hier hoor je het heel veel omdat de scholen weer begonnen zijn (of dat nu de daadwerkelijke oorzaak is weet ik niet)
pi_60847774
Leuke foto's tico:)

Beterschap voor jou en je mannetjes LL. Hier geen snotterig kindje, maar ik kan me voorstellen dat door het rare weer van afgelopen week mensen al snel een verkoudheid te pakken hebben.

Troel, wat vervelend dat het weer terug is, hoop dat ruben er snel definitief vanaf is en dat ze op het kdv dan ook het boxkleed wassen nu.

Hier gaat alles prima, ze drinkt goed, slaapt goed en is over t algemeen een vrolijke kletstante
Ze krijgt nu al 2 dagen rond 9 uur de fles en is dan rond 7 uur/ half 8 wakker, dan ligt ze lekker vrolijk te kletsen in dr bedje
Ze lijkt wel de laatste 3 dagen wat meer last van krampjes te hebben, maar ze is goed geholpen met dr op mijn arm leggen op dr buikje en rondlopen, gelukkig
Ik ben zooo blij dat t zo goed gaat
pi_60848129
Ow blabla wat een lekker moppie, en heerlijk dat het zo goed gaat. Koen krijg hier ook tegen 9 uur de laatste fles, maar wordt wel steeds tegen half 5/ 5 uur wakker. Hoeveel drinkt Dana?

Ik moet nu weer naar mijn kleine snotaapje, hihi
pi_60848805
Dana drinkt nu flessen van 120 water en 4 scheppen. Drinkt ze nog steeds niet altijd helemaal leeg trouwens, maar dat is niet zo'n punt.
pi_60849298
Even goed netjes dat ze dan de nacht doorhaalt, wees er maar zuinig op hihihi, voor je het weet hebben ze een fase waar ze vroeg wakker zijn heeeel vroeg
pi_60850371
hihi nou dan ga ik nu nog ff extra hard genieten van t uitslapen
pi_60859206
Hoi allemaal , we zijn de laatste in de lijst en na ruim een week wordt het hoog tijd dat ik me hier meld!

Op donderdag 7 augustus ben ik door middel van een keizersnede (bij ruim 39 weken kwam de verloskundige erachter dat ze in een stuit lag ) bevallen van Jasja Katarina Madelieve - roepnaam Jasja.
Ze had veel vruchtwater binnengehad waardoor ze de eerste dagen erg misselijk was en niets wilde drinken of alles er weer uitgooide. Ze was dan ook behoorlijk wat afgevallen. Daarnaast zag ze flink geel (ze verpleegster noemde haar al Jasja kanariepietje ), daarvoor is een aantal keren bloed geprikt maar dat was niet dusdanig hoog dat ze actie hebben ondernomen.
Afgelopen woensdag was ze voldoende hersteld dat we samen naar huis mochten.

Het drinkschema is nog niet helemaal op de rit maar ik zie dat het goed met haar gaat dus ik maak me er maar niet al te druk om. Borstvoeding schiet niet op, ben nu al die tijd aan het klooien en heb vandaag aangegeven bij de kraamhulp te willen stoppen met kolven en proberen, merkte dat ik er erg ongelukkig van werd en dat kan toch niet de bedoeling zijn...

Verder is het een klein loedertje, net zo lang brullen totdat ze 's nachts lekker bij mama ligt en dan helemaal tevreden zijn. Ik ben helemaal verliefd op haar, tis zo'n lekker poppetje .

Het is mijn eerste en dat is goed te merken, voel me nog een behoorlijke kluns met aankleden, badderen en verschonen (heb het al 10 gepresteerd na het verschonen haar broek omhoog te hijsen en dan te ontdekken dat de romper nog niet vastzit). Ik vind het zo schattig dat ze het allemaal gelaten en zonder huilen of tegenstribbelen over zich heen laat komen, net alsof ze weet dat mama het allemaal nog niet zo goed weet en ze geduld met me moet hebben. Zal dus me vast hier regelmatig melden als ik iets even niet weet, met zo'n leger ervaringsdeskundigen moet dat toch helemaal goedkomen .

Hierbij ook een fotootje van Jasja van afgelopen maandag (heeft ook al in het kinderfototopic gestaan).
pi_60859267
Madelieve welkom hier en ook je kleine moppie...

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2008 17:08:31 ]
pi_60860040
Welkom
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:05 schreef Madelieve het volgende:
(heb het al 10 gepresteerd na het verschonen haar broek omhoog te hijsen en dan te ontdekken dat de romper nog niet vastzit).
ik ben dus niet de enige die dat keer op keer weer flikt
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:36:10 #118
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60875811
Wat is jasja een moppie, zeg!

Eli is zielig.... zijn liezen zijn helemaal rood en er is zelfs een kapot plekje k*t-tanden...

Nog een kleine twee weekjes tot zijn eerste verjaardag!
We hebben er zin an!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60876182
Wat een moppie heb je toch, Madelieve. Dat gestuntel in het begin, dat herkennen we denk ik allemaal, maar voor je het weet is het of je nooit anders gedaan hebt.

Eli, wat ga je hard, al bijna een jaar. Hopen dat die tanden dan door zijn, om ze eens lekker in een verjaardagstaart te zetten.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:11:45 #120
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60876777
Wat is Jasja mooi! (Net als haar naam!)

Bestaat er ook zoiets als babypubers? Want ik heb het grote voorbeeld hier in huis vandaag. Bij alles wat haar niet aanstaat, dingen die niet lukken, overal komt een grote schreeuw bij. Luuke mag haar niet eens aankijken of ze zet het op een krijsen.
Buiten dat is ze gelukkig ook erg vermakelijk. Ze pikt steentjes uit de tuin, eet haar brood met een vorkje en trekt alles van en uit de kast. Als ik naar het toilet ga brengt ze me een bezoekje en ze schatert heerlijk met d'r 4 slagtanden.
Kleine meisjes worden groot....

Arme Eli, flink smeren Davinia! En nog maar 2 weken.... Jeutje. Al aan het terugkijken en heimwee?
  zondag 17 augustus 2008 @ 13:09:22 #121
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60898249
Ik kom ongetwijfeld voor de honderste keer met deze vraag; maar hoe zit het precies met de wandelwageninzet op de middelste stand? Ik weet dat je eerst nog liggend moet (tot kinderen zonder hulp kunnen zitten?) maar er zit ook een "relax" stand op.

Ik heb hem even uitgeprobeerd en Lilah vind het prachtig. Ze kan nog niet zelfstandig zitten, maar hij is nog zo naar achter gekanteld dat ze ook niet scheef of onderuit zakt. Het is een beetje vergelijkbaar met de stand van de Maxi Cosi. Wanneer mag dįt dan?? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60901597

Amber is vandaag 6 weken, en ik heb d'r zojuist voor het eerst met geluid zien/horen lachen
Echt zo geweldig omdat bij je eigen babietje te horen voor het eerst!

Het was overigens toen ze aan het wegdoezelen was/half lag te slapen. Een big smile met 3 giegeltjes

Nu ligt ze languit bij papa te slapen, die hoopt dat ze het nu weer gaat doen want die zat net buiten.
Amber Mae
pi_60901915
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:09 schreef k_i_m het volgende:
Ik kom ongetwijfeld voor de honderste keer met deze vraag; maar hoe zit het precies met de wandelwageninzet op de middelste stand? Ik weet dat je eerst nog liggend moet (tot kinderen zonder hulp kunnen zitten?) maar er zit ook een "relax" stand op.

Ik heb hem even uitgeprobeerd en Lilah vind het prachtig. Ze kan nog niet zelfstandig zitten, maar hij is nog zo naar achter gekanteld dat ze ook niet scheef of onderuit zakt. Het is een beetje vergelijkbaar met de stand van de Maxi Cosi. Wanneer mag dįt dan?? .
Ik heb hem er van de week opgezet, omdat Thomas niet meer in de bak past.
Helemaal plat gaat prima, maar 1 stand rechterop ook (Bugaboo). Helemaal recht gaat niet, dan kiept -ie waarschijnlijk voorover.
Bugaboo zegt:
quote:
toepassingen van wieg en stoeltje
U kunt de wieg gebruiken vanaf de geboorte van het kind tot ongeveer 6
maanden. Het gebruik is uitsluitend bedoeld voor kinderen die (nog) niet kunnen
zitten of zichzelf op handen en knieėn niet omhoog kunnen drukken. Gebruik de
wieg niet als het kind langer is dan 76 cm of zwaarder dan 9 kg. U kunt het
stoeltje gebruiken wanneer het kind ouder is dan 6 maanden en niet zwaarder
dan 17 kg.
Enne, ik realiseerde me net opeens dat Thomas volgende week al Een Half Jaar is!
Ik ga maar een halve taart bakken denk ik.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:27:22 #124
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60901954
Met half kaarsje! (Dat hebben wij ook gedaan, en de halve familie kwam. )

Ik heb het bij alletwee de kinderen gedaan als ze niet meer (prettig) in de bak pasten, k_i_m. En dan de wandelwagen op ligstand.
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:00:50 #125
14746 k_i_m
pi_60902630
En wanneer ging die van de ligstand af?
In my life
Why do I smile
pi_60903439
Hier gingen de meiden na 7-8 maanden meer rechtop zitten.
pi_60904246
weet iemand waar je betrouwbare draagdoeken kan bestellen via internet? je hebt zo veel keuze ik zie door de bomen het bos niet meer
pi_60904384
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:30 schreef tigermickey het volgende:
weet iemand waar je betrouwbare draagdoeken kan bestellen via internet? je hebt zo veel keuze ik zie door de bomen het bos niet meer
Zie Draagdoeken 15

Ik heb alleen ervaring met hoppediz qua bestellen. Dat was allemaal perfect met leveren, en een hele fijne doek, alleen wel warm voor de warme dagen.
Amber Mae
pi_60904958
Jen zit in de buggyzit vanaf 4,5 maand op ligstand. 1 standje omhoog zodat ze net alles kon zien deed ik ook. Nu zit ze vaker in de buggy, gewoon rechtop. Jennifer kan zelf zitten.
pi_60905135
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:38 schreef Llewella het volgende:

[..]

Zie Draagdoeken 15

Ik heb alleen ervaring met hoppediz qua bestellen. Dat was allemaal perfect met leveren, en een hele fijne doek, alleen wel warm voor de warme dagen.
ja sjonge jonge ik ben echt blind ik zag het net pas...
  zondag 17 augustus 2008 @ 19:21:49 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60905248
Ik heb een beetje gevarieerd met die lig en zit stand k_i_m, wel vaak ook liggen, maar Sasha was dan ook heel vaak bezig met maar zijn buikspieren aantrekken om te gaan zitten.
Inmiddels kan hij aardig goed zitten, ook in de kinderstoel enzo en dus zit hij vrijwel altijd schuin.

En nog even over kinderstoelen, er staat hier nu een hele mooie stoere rode tripp-trapp!
Besteld via de link van DeLiedje, prima snel geleverd!
  † In Memoriam † zondag 17 augustus 2008 @ 19:32:47 #132
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60905465
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:38 schreef Llewella het volgende:

[..]

Zie Draagdoeken 15

Er staan geen winkels of besteladressen in de OP. Daarvoor moet je echt de topics doorvlooien.
niet dat dat nou zo'n straf is
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 17 augustus 2008 @ 19:57:56 #133
14746 k_i_m
pi_60906031
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:21 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een beetje gevarieerd met die lig en zit stand k_i_m, wel vaak ook liggen, maar Sasha was dan ook heel vaak bezig met maar zijn buikspieren aantrekken om te gaan zitten.
Inmiddels kan hij aardig goed zitten, ook in de kinderstoel enzo en dus zit hij vrijwel altijd schuin.
Ja, dat doet Lilah ook sinds kort. Dat in combinatie met de afnemende ruimte doet mij vermoeden dat ik de wieg wel op kan bergen. Ben je boodschappen aan het doen, zie je ineens een hoofdje boven de rand van het afdekzeiltje tevoorschijn komen. En dan natuurlijk met bijbehorend geweld weer naar achter vallen als je weer een stukje verder rijd .

Ze probeert ook steeds te staan. Vooral op mijn broekriem als ik haar op de arm heb .
In my life
Why do I smile
pi_60906816
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:32 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Er staan geen winkels of besteladressen in de OP. Daarvoor moet je echt de topics doorvlooien.
niet dat dat nou zo'n straf is
nee zeg dat wel over dat dooivlooien maar goed heb ik wat te doen nu die kleine ligt te slapen
pi_60908947
Hier wilt mevrouw al niet meer in de kinderwagen wieg want dan ziet ze niks
Een minuut of 5 vind ze het oke, maar uiteindelijk gaat ze dan toch gillen...en het is echt een meid want gillen kan ze als de beste

de maxicosi erop vind ze wel prima, kan ze lekker rondkijken
pi_60909347
Hahaha Bla, dat was hier ook op een gegeven moment (met een maand of 5 denk ik). Mopperen... tot we de zitinzet erop hadden gezet in de ligstand, toen kon ik tenminste weer fatsoenlijk met haar wandelen zonder dat er met een minuut of 10 gemopper uit de bak begon te komen

Ik heb de zitinzet best een tijd in de ligstand of 1 tikkie rechterop gehad (bugaboo), sinds een paar weken gebruiken we de helemaal rechtopstand regelmatig. Ze gaat anders ook gewoon zelf rechtop proberen te zitten .
Fake it till you make it...
pi_60916446
Ja bla, dat herken ik. Jen wilde alles zien. Vandaar dat ik dus een kinderwagen heb waarvan de buggyzit helemaal plat kan en naar je toe gezet kan worden. Ik heb nu ook een buggy die helemaal plat kan.

Ik vraag me ook af wanneer ik het 6-pack van Jen kan zien, want de buikspieroefeningen doet ze wel.

En een vraagje, hebben alle kindjes last van de stoelgang als je begint met andere voeding dan melk? Het gaat hier steeds een week goed en dan zit alles weer verstopt. Ik geef juist weinig banaan, en ook niet elke dag, maar volgens mij gaat het niet helemaal goed hier....
pi_60916816
Ik heb dat probleem nooit gehad met m`n jongens, Ticootje.
Madam zit vanaf gisteren aan de oefenvoeding. Ze had een stuk meloen van me gehad en die heeft ze helemaal droog gezogen en later in stukken geknepen en gebeten

Ik heb haar nog in de kinderwagenbak. Ze ligt er nog niet klem in en mekkert niet dat ze meer wil zien. Nou gebruik ik dat ding niet zo heel vaak, dat scheelt misschien ook wel
Saartje
pi_60916910
pfff, ik weet ook niet wat het is hoor... Ik ben blij dat ik qua borstvoeding nog niet veel heb afgebouwd, dus een dagje zonder bijvoeding kan makkelijk...

Misschien toch maar eens met het CB overleggen, zowel papa als mama zijn darmpatientjes...
Welk fruit heeft geen stoppende werking?
  maandag 18 augustus 2008 @ 10:00:24 #140
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60916977
Over de wageninzet, wij hebben eli erin gelaten tot hij net zo klem lag als thomas nu op die foto, mss nog wel wat strakker klem. Hij heeft eigenljik nooit echt veel gemopperd over dat hij te weinig zag, want blaadjes aan bomen e.d. zijn ook uiterst interessant. Op een gegeven moment heb ik wel eenkeertje geprobeerd, toen de wagen stilstond en ik mijn handen vrij wilde (niet thuis) om de bak een slag te draaien (bugaboo) en dat vond hij prachtig. dan leunde hij op zijn beentjes, maar hoefde niet zelf te zitten.

Tico, banaan stopt bij eli ook heel erg. mss kan je meloen proberen? das lekker zoet en voor zover ik weet, niet allergeen? en stopt ook niet

Enneh, overrijpe banaan laxeert juist
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60920334
Heeft er hier iemand overigens ervaring met eczeem bij babies? Yara heeft 1 eczeemplek op haar wang en de 'gewone' cremes lijken niet veel te helpen. We hebben nu ook dermalex repair en dat wil ook niet zo. hormooncreme wil ik liever niet aan beginnen...dus alle tips zijn welkom
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_60920509
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:17 schreef TearSong het volgende:
Heeft er hier iemand overigens ervaring met eczeem bij babies? Yara heeft 1 eczeemplek op haar wang en de 'gewone' cremes lijken niet veel te helpen. We hebben nu ook dermalex repair en dat wil ook niet zo. hormooncreme wil ik liever niet aan beginnen...dus alle tips zijn welkom
Ik kwam bij toeval even loeren in dit topic
Sara heeft als baby veel eczeem in haar gezicht gehad, een open plek vlakbij haar oor. We hebben van alles geprobeerd destijds, maar uiteindelijk was het enige dat hielp de hormoonzalf van de HA. Ik heb geen idee meer wat we precies hadden.
Hoewel het niet lekker voelt om te doen, is het toch het meest effectief. Tegen de tijd dat ze 1 werd had ze er geen last meer van en nu heel zelden (ze heeft nu een ieniemienie plekje op haar gezicht doordat ze op het kdv iets heeft gehad waar ze niet tegen kan).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:36:19 #143
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60920829
dennis heeft ook een plek op zijn wang, hebben we ook van alles voro geprobeert, maar zonder resultaat, toen ie het open ging krabben hebben we van de huisarts " hydrocortison" gekregen ook een hormoom zalf, ben nu een aantal dagen aan het smeren en ziet er veel en veel beter uit. En nu die begint te kruipen komen de plekjes op zijn knieen en onderarmen, arm kind.
Kreeg van mijn moeder ook de tip om geen zwitsal te gebruiken maar natusan, omdat daar schijnbaar echt niks inzit. Ook elke keer de zelfde producten gebruiken (wasmiddel, geen wasverzachter!
Ik hoop dat dennis er overheen groeit. Komt in beide familie's astma en eczeem voor, waarvan mijn schoonzus de enigste is die er nog steeds last van heeft
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_60920858
Ik heb zelf vlak voor en in het begin van de zwangerschap 1 exceemplek op m'n hand gehad.
Ik had hormoonzalf van de huisarts gehad, maar ben daar toen mee gestopt toen ik zwanger was.

Mijn vader kwam toen aanzetten met koreaanse ginseng creme, en dat heeft goed geholpen! Beter nog als de hormoonzalf!

Ik weet niet of dat ook geschikt is voor babies; eventueel in overleg met huisarts?

Amber heeft nu 2 nachten weer doorgeslapen, vanochtend tot kwart voor 7! (23.00 - 23.15 legde ik d'r in bed na de laatste voeding).
Amber Mae
pi_60924157
Volgens mijn dietiste moet Jen met 7 maanden echt al een boterhammetje eten...
Nu vraag ik me een beetje af hoe "eetschema's" van andere kindjes van 7 en 8 maanden eruit zien....

Ik wil dolgraag borstvoeding blijven geven, maar met 9 maanden wil ik dat hebben afgebouwd naar 3x per dag. Maar krijgt ze dan nog wel genoeg? Moet ik dan ander drinken geven? Thee, vruchtensap, limo?
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:58:06 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60924758
Ik zou die laatste vraag in het bv topic stellen, daar zitten ten slotte de experts en niet alleen maar babietjes mama's maar ook mensen met al ervaring enzo.

Dit is het eetschema hier, 7.5 mnd
's Ochtends pap (180cc opvolgmelk met rijstebloem en als dat op is van de week over op de bambix)
Halverwege de ochtend fruithap +/- 150cc
Tussen de middag een boterhammetje en een fles 180cc opvolgmelk.
Halverwege de middag een koekje en dan over de hele middag verdeeld een flesje diksap.
Rond een uur of 6 avondeten (groente met vlees/kip/vis).
Rond een uur of 10 nog een fles, 180cc opvolgmelk.

Het opvoeden is hier trouwens in volle gang. De kattenbrokken en een grote kaars zijn favoriet. Oh, en de cd's zijn ook niet veilig.
Maar hij is niet gek en het 'Sasha nee' begint al aardig door te dringen.
Hij tijgert en schuift als een speer de kamer door en hij zit ook regelmatig echt op zijn knietjes en handen dus of het kruipen nog lang duurt vraag ik me af.
pi_60927815
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:17 schreef TearSong het volgende:
Linde heeft in het begin een eczeemplekje in haar nekje gehad en dat is na veel smeren met vanalles uiteindelijk pas weg gegaan na het smeren met de hormoonzalf. Ik wilde het ook liever neit smeren omdat er best wat nare zaken aan zo'n hormoonzalfzitten maar dit was echt de enige optie omdat niks anders hielp.

Overigens hebben we maar heel weinig moeten smeren en hielp het erg snel. Nu speelt het plekje zo eens in de 3 maanden weer eens op en dan is 1 a 2 keer smeren al genoeg om het onder controle te houden.
pi_60928514
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:37 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mijn dietiste moet Jen met 7 maanden echt al een boterhammetje eten...
Nu vraag ik me een beetje af hoe "eetschema's" van andere kindjes van 7 en 8 maanden eruit zien....

Ik wil dolgraag borstvoeding blijven geven, maar met 9 maanden wil ik dat hebben afgebouwd naar 3x per dag. Maar krijgt ze dan nog wel genoeg? Moet ik dan ander drinken geven? Thee, vruchtensap, limo?
Die boterham 'moet' op zich niet, je kunt het aanbieden om te proberen en wat er in gaat, gaat er in. Ik vraag mij wel af of het slim is ivm met Jen haar allergische reacties, daar kun je wellicht wat meer over vinden op het bijvoedingsforum, link vind je op bv.com.
Ik heb Emma destijds water of héél dunne diksap gegeven als extra naast de borstvoeding. Kinderthee heb ik geprobeerd maar dat vond (vindt) ze niet lekker.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60929067
tico, meloen is niet stoppend volgens mij (sowieso vrij waterig). pruimen zijn laxerend, maar daar weet ik niet van of ze allergeen zijn. Bananen zou ik voorlopig mijden. Die stoppen hier ook nog steeds de hele boel (wat weer handig is in tandenweekjes ).
Ons schema van 7,5 maand leek erg op die van BE. Alleen maar 120cc melk bij de boterham, en 's avonds rond 8 uur de laatste fles. En 's middags sap of kabouterthee.
Boterhammen stonden hier vanaf 7 maanden op het CB-lijstje. Evt wel vanaf 6 maand een korst, maar echt niet eerder. Maar wij zijn net na de 6mnd met hele boterhammen begonnen, omdat Chris daar aan toe leek.. Maar wij zaten dan ook niet met allergie-gevoeligheid..
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:42:50 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_60930234
Voedingsvoorbeeld kinderen van 0 tot 4 jaar

0-2 maanden
Borstvoeding:
6-8 x
OF
Flesvoeding:
6 x 85-130 ml of
7 x 75-110 ml of
8 x 60-100 ml

Aan het einde van de eerste week heeft een kind per 24 uur ongeveer 150 ml voeding per kilogram lichaamsgewicht nodig, verdeeld over een aantal voedingen. Wij adviseren u om de hoefte van uw kind hierbij maatstaf te laten zijn. Hoe vaak en hoeveel kan per kind sterk verschillen.
Vitamine K en D bij borstvoeding

2-3 maanden
Borstvoeding:
5-6 x
OF
Flesvoeding:
5 x 130-180 ml of
6 x 110-150 ml

Aan het einde van de eerste week heeft een kind per 24 uur ongeveer 150 ml voeding per kilogram lichaamsgewicht nodig, verdeeld over een aantal voedingen. Wij adviseren u om de hoefte van uw kind hierbij maatstaf te laten zijn. Hoe vaak en hoeveel kan per kind sterk verschillen.
Vitamine K en D bij borstvoeding

3-4 maanden
Borstvoeding:
5 x
OF
Flesvoeding:
5 x 150-190 ml

Vitamine D bij borstvoeding

4-5 maanden
Borstvoeding:
5 x
OF
Flesvoeding:
5 x 180-210 ml I

Indien gewenst:
-1-2 eetlepels gezeefd fruit, zo nodig verdund met water
-1-2 eetlepels fijngemalen groente, zo nodig verdund met water.

5-6 maanden
Borstvoeding:
4-5 x
OF
Flesvoeding:
4 x 210-240 ml of
5 x 200-220 ml

-1-2 eetlepels fijngeprakt of geraspt fruit
-2-3 eetlepels fijngeprakt of geraspte groente

6-7 maanden

4 voedingen:
-2 x borst- of flesvoeding (200-220 ml opvolgmelk, zo nodig met 1-2 eetlepels rijstebloem)
-1 x warm eten + 100 ml borst- of flesvoeding (100 ml opvolgmelk)
-1 x borst- of papvoeding (200-220 ml opvolgnelk + 2-3 eetlepels rijstebloem) -½ -1 stuk fruit

Warm eten:
-2-3 eetlepels groente
-1 eetlepel aardappelkruim OF 1 eetlepel zachtgekookte witte rijst OF 1 eetlepel gezeefde peulvruchten
-1-2 x per week 1 eetlepel vlees, vis of kip (gekookt) OF ½ ei

7-8 maanden
4 voedingen:

-2 x borst- of flesvoeding (200-220 ml opvolgmelk, zo nodig met 1-2 eetlepels meergranenpap)
-1 x warm eten + 100 ml borstvoeding of volle yoghurt
-1 x borstvoeding of een bord pap (200-220 ml opvolgmelk en 6 eetlepels meergranenpap) -½ -1 stuk fruit

Warm eten:
-2-3 eetlepels groente
-1 eetlepel aardappelkruim OF 1 eetlepel zachtgekookte witte rijst OF 1 eetlepel gezeefde peulvruchten
-2-3 x per week 1 eetlepel vlees, vis of kip (gekookt) OF ½ ei

Drinken tussendoor: water, thee, vruchtensap verdund met water
Tussendoortje:
soepstengel, rijstwafel of broodkorst

In principe zijn alle gramen toegestaan, behalve grove volkorenproducten.

8-9 maanden
4 voedingen:

-2 x borstvoeding of 200-2230 ml opvolgmelk met 2-6 eetlepels meergranenpap
-1 x warm eten + borstvoeding of 100 ml volle yoghurt
-1 x brood + borstvoeding of bekertje opvolgmelk -½ -1 stuk fruit

Warm eten:
-2-3 eetlepels groente
-2-3 x per week 1 eetlepel vlees, vis of kip (gekookt) OF ½ ei

Brood:
lichtbruin, dun besmeerd met halvarine en beleg. Zie groeiboekje

Drinken:
starten met beker
water, thee, vruchtensap verdund met water

Tussendoortje:

9-12 maanden
3 voedingen:

-1 x pap (200-220 ml opvolgmelk en 6 eetlepels meergranenpap)
-1 x broodmaaltijd + borstvoeding of bekertje opvolgmelk
-1 x warm eten + borstvoeding of 100 ml volle yoghurt
-½ -1 stuk fruit

Warm eten:
-3-4 eetlepels groente
-1 aardappel OF 1-2 eetlepels zachtgekookte witte rijst OF 1-2 eetlepela gezeefde peulvruchten
-2-5 x per week 1 eetlepel vlees, vis of kip (gekookt) OF ½ ei

Brood:
lichtbruin, dun besmeerd met halvarine en beleg. Zie groeiboekje

Drinken:
uit beker
water, thee, vruchtensap verdund met water

Tussendoortje:

1-4 jaar
3 maaltijden per dag:

-1 x broodmaaltijd met borstvoeding of halfvolle melk OF (volkoren)pap van borstvoeding of halfvolle melk
-1 x brood met borstvoeding of halfvolle melk
-1 x warm eten + toetje -1-2 stuks fruit

Drinken:
300 ml halfvolle melkproducten inclusief de melkproducten in de maaltijden. Water, thee, verdund vruchtensap

Warm eten:
mee-eten met het gezin
Vitamine D

Dit is wat bij ons uitgedeeld wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60932252
Pfff.. Volgens mij doe ik het helemaal fout met Jen... Die drinkt nog steeds een keer of 8 per dag...
Pap krijg ik er niet meer in dan 70cc. (Met geen mogelijkheid)

Groente kom ik lange na niet aan de 2-3 eetlepels... Zoveel eet ze niet als ik haar stukken te eten geef... Moet ik dan misschien toch aan de potjes? (Met als nadeel dat alles gezoet is met appelsap en dat de de smaak van groente niet leert waarderen?)

Ik heb ook geen idee hoeveel ze aan de borst drinkt, maar ze is meestal met 5 minuten al klaar met drinken.

[ Bericht 69% gewijzigd door Ticootje op 18-08-2008 19:58:57 ]
pi_60932362
Ticootje, die aantal keren borstvoeding in dat lijstje van Troel zijn heeeeeeeeeeel weinig.
Ik denk dat er nauwelijks bvkindjes zijn die met 4-5x bv per dag genoeg hebben, zonder uitgebreide bijvoeding erbij.
pi_60932492
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:56 schreef p_iglet het volgende:
Ticootje, die aantal keren borstvoeding in dat lijstje van Troel zijn heeeeeeeeeeel weinig.
Ik denk dat er nauwelijks bvkindjes zijn die met 4-5x bv per dag genoeg hebben, zonder uitgebreide bijvoeding erbij.
Hoe deed jij het dan?? Pepijn is een goede eter en jij geeft toch ook nog bv?
pi_60932896
Pepijn eet vanaf het begin af aan met de pot mee, ik heb geen rekening (hoeven houden) gehouden met allergieen.
Eten is bij ons altijd redelijk onafhankelijk van de borstvoeding geweest. Als wij iets eten kreeg hij ook.
Niet bijzonder eerst bv en dan bijvoeding of andersom ofzo. Gewoon hoe het uitkomt.
Maar voordat Pepijn goed ging eten zat ie echt nog wel op 6-8 voedingen per dag. Wel hebben we lekker meeeten altijd gestimuleerd. Ben nooit van plan geweest, koste wat kost, zo lang mogelijk veel borstvoeding te geven. Gewoon regelmatig aangeboden, en geleidelijk aan is Pepijn steeds meer gaan eten.

Nu drinkt Pepijn meestal 2, soms 3x per dag, en eet 3 maaltijden + tussendoortjes.
pi_60933454
Yara zit ook nog op de 6 tot 8 voedingen per dag hoor
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_60934398
beppie drinkt ook nog een keer of 6
Saartje
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:38:05 #157
14746 k_i_m
pi_60935450
Lilah heeft zichzelf vandaag weer op 4 flessen gezet .
In my life
Why do I smile
  maandag 18 augustus 2008 @ 22:51:24 #158
35189 Troel
scherp en bot
pi_60937557
Tja, ik weet niet in hoeverre de borstvoedingswaarden echt kloppen uit dat lijstje, ik denk dat dat nog meer baby/moederafhankelijk is dan flessen babyafhankelijk

Hier is af en toe echt wel een dag dat Ruben en fruit en groente en dan nog 5 flessen krijgt. Over het algemeen is hij de dag daarna wat langer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60943430
Ik gok dat Amber meer binnenkrijgt dan waar dat lijstje vanuit gaat
Ze krijgt normaal 2 borsten, 1 borst laat ik leeg drinken, en de 2e naar behoefte, maar gaat ook praktisch leeg.
Vanochtend had ze de volle borst, en de 'lege' borst heb ik 80ml uitgekolft. Als ik dan bedenk dat ze 2 van die lege borsten zou drinken kom ik op meer uit dan ze zou moeten volgens het lijstje.
(Van de week mag ze weer naar het cb, dan zullen we ook weer eens zien hoeveel ze weegt).
Ze krijgt 7 voedingen per dag zo'n beetje, waarbij de avond vaak op 1 lange voeding uitloopt
En 8 als ze besluit snachts ook nog te willen.
Amber Mae
pi_60944341
Gewoon als ik ga eten Jen ook iets aanbieden... Klinkt logisch. Dan zal ze uit zichzelf steeds meer gaan eten? En dan bouw ik niet geforceerd bv af, toch?

Nu krijgt ze 's morgens pap, en in de ochtend fruit, met de lunch een broodkorst en dan 's middags een rijstewafel en dan zal ze dus vannavond gewoon met ons mee moeten eten.

Nu eten wij vanavond paella, kan ik Jen dan gewoon witte rijst geven? En wat is lekker bij rijst, worteltjes, sperzieboon of bloemkool?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')