dank je. Ik had dus geen idee dat je wortelen moet "schillen".quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:28 schreef Nijna het volgende:
Ticootje, ik haalde een bos wortelen en dan deed ik er 2 of 3 even schillen met dunschiller (gaat makkelijker dan schrappen) en dan koken in een pannetje tot ik er makkelijk in kon prikken met een vork. Heb je ook geen pot openstaan... Geen idee of je een wortel uit pot gewoon kan opwarmen in de magnetron. Kan vast, geen idee of het dan nog eetbaar is, misschien droogt hij wel erg uit dan.
Als het straks weer peren-tijd is en de peren lekker sappig en zacht zijn kan ze die misschien best zelf happen. Als ze goed rijp zijn kan je ze bijna opzuigen. Alleen zijn de peren die je nu koopt volgens mij nog de peren van de vorige oogst die al die tijd in de koeling hebben gelegen, ik vind ze niet lekker momenteel.
Pruimen, daar is het nu wel tijd voor. Weet niet hoe allergeen dat is, misschien in overleg met diėtist, die zijn als je ze in repen snijdt ook nog best goed vast te houden en lekker zacht.
Zou de AH niet worteltjes hebben bij hun verse groente afdeling? Hmz, zo maar even kijken. Ik moet toch nog boodschappen doen. Dus kan ik ook nog mooi even opzoek naar een potje peer.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:39 schreef Llewella het volgende:
Ticootje; je hebt ook kant-en-klare geschrapte worteltjes, ik weet niet of die ook mogen (neem aan dat er verder niks aan toe gevoegd is?)
Amber is zojuist in een kermisattractie geweest
In de maxi-cosi op winkelwagentje over straatklinkers, de verbaing was groot op haar gezichtje
(En de aardige kassa-mevrouw van de c1000 moest haar even bewonderen, die had er nog niet gezien).
Lang leve de AH!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:56 schreef Llewella het volgende:
AH heeft zeker voorverpakte verse kant-en-klare geschrapte worteltjes!
Da's Liande met 9 maandenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:58 schreef Lishe het volgende:
Die hebben ze Ticoo, gewassen en wel.
Ons Leentje is weer goedgekeurd en 2 prikken rijker. Ze weegt nu 8400 gram en is 71 cm. Onze mini, ze was heel heldhaftig en huilde pas even bij de 2e prik. De consultaite-arts vond haar een wijs ding en ik kreeg een boekje mee van 12 tot 14 maanden "want dat paste beter bij haar." Hihi, mijn wijsneus.
Ze is klein maar ze volgt haar eigen lijntje goed.
Ik denk inderdaad dat dat het was, ze heeft nu een paar dagen meer gedronken dan normaal, en vandaag was ze weer de vrolijke Selinaquote:Het kan zijn dat ze aan het regelen is. Ze wil meer drinken dan jouw borsten produceren. Door veel drinken/ aanleggen stimuleert ze de produktie zodat ze straks weer genoeg heeft.
Ik denk inderdaad dat dat het was, ze heeft nu een paar dagen meer gedronken dan normaal, en vandaag was ze weer de vrolijke Selinaquote:Het kan zijn dat ze aan het regelen is. Ze wil meer drinken dan jouw borsten produceren. Door veel drinken/ aanleggen stimuleert ze de produktie zodat ze straks weer genoeg heeft.
Dat wordt weer smeren...quote:
Ik droog Ruben nog steeds af met hydrofiele luiers en die gaan (net zoals mijn eigen handdoeken) na elke beurt in de wasmachine. Voor de rest heb ik speelgoed en boxkleed en alle andere zaken ook gewoon ontsmet/gewassen, dus de kans is groot dat hij het weer meegenomen heeft van het kdvquote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat wordt weer smeren...
Besmetting heeft ook met hygiene te maken... Doe je de handdoeken waarmee je Ruben afdroogt ook zelf gebruiken?
Is er misschien een ander kindje waar Ruben het van overneemt?
Dat is dus waar ik eerst aan dacht.... Hebben meer kindjes van het kdv er last van??quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik droog Ruben nog steeds af met hydrofiele luiers en die gaan (net zoals mijn eigen handdoeken) na elke beurt in de wasmachine. Voor de rest heb ik speelgoed en boxkleed en alle andere zaken ook gewoon ontsmet/gewassen, dus de kans is groot dat hij het weer meegenomen heeft van het kdv
Nou, het enige andere kindje wat daar in de box ligt, is er op andere dagen en van de andere groep weet ik het niet. Maar ze hebben hem toen gewoon alleen in zijn luier neergelegd terwijl hij dus juist van mij een broek met sokken eraan vast had gekregen om niets te besmetten. Zal me dus niets verbazen als het boxkleed daar dus niet gewassen is geweest, of dat de bekleding van de wippers/schommelstoelen niet gewassen zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is dus waar ik eerst aan dacht.... Hebben meer kindjes van het kdv er last van??
(Luis is ook zoiets, het blijft maar terugkomen als er maar 1 ouder is die er niets aan doet)
Maar als jij wilt dat ze een flesje krijgt dan geef je haar toch gewoon een flesje in de voormiddag. Ook voor volwassenen is het beter om elke 4 uur iets te eten om zo je spijsvertering goed op gang te houden.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:22 schreef Iksje het volgende:
Troel, da's wel balen! Heeft Ruben er zelf veel last van?
Lieve foto's Tico!
't is hier best rustig de laatste tijd...
Vraagje: wat is bij jullie de richtlijn rond zuivel rond de leeftijd van 1 jaar? Hier is dat 500cc (dus BV/KV + eventueel al koemelk of yoghurt of kaas)
Maar daar komen we dus niet meer aan nu de onthaalmoeder besloten heeft dat Liande best zonder flesje lijkt te kunnen in de voormiddag.
En zo zit er ineens een gat van 5 uur tussen 2 voedingen en dat vind ik wel erg lang. Dat trek ik zelf niet eens.
Ruben heeft echt geen hulp nodig met zijn flesje, die houdt het gewoon zelf vastquote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:12 schreef Ticootje het volgende:
Iksje, hebben jullie daar ook ConsultatieBureau's? Anders moet je even bellen met je vraag.
Kan Liande ook niet zelf een flesje drinken?
En daarnaast, het is haar werk en ze krijgt er toch geld voor?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:25 schreef Ticootje het volgende:
Jen is een maand jonger dan Ruben en probeerd inderdaad ook al zelf de fles vast te houden.
Hoeveel moeite is het dan om een flesje klaar te maken en deze vervolgens te geven, je hebt er dan toch niet zoveel werk aan?
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:05 schreef Madelieve het volgende:
(heb het al 10 gepresteerd na het verschonen haar broek omhoog te hijsen en dan te ontdekken dat de romper nog niet vastzit).
Ik heb hem er van de week opgezet, omdat Thomas niet meer in de bak past.quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:09 schreef k_i_m het volgende:
Ik kom ongetwijfeld voor de honderste keer met deze vraag; maar hoe zit het precies met de wandelwageninzet op de middelste stand? Ik weet dat je eerst nog liggend moet (tot kinderen zonder hulp kunnen zitten?) maar er zit ook een "relax" stand op.
Ik heb hem even uitgeprobeerd en Lilah vind het prachtig. Ze kan nog niet zelfstandig zitten, maar hij is nog zo naar achter gekanteld dat ze ook niet scheef of onderuit zakt. Het is een beetje vergelijkbaar met de stand van de Maxi Cosi. Wanneer mag dįt dan??.
Enne, ik realiseerde me net opeens dat Thomas volgende week al Een Half Jaar is!quote:toepassingen van wieg en stoeltje
U kunt de wieg gebruiken vanaf de geboorte van het kind tot ongeveer 6
maanden. Het gebruik is uitsluitend bedoeld voor kinderen die (nog) niet kunnen
zitten of zichzelf op handen en knieėn niet omhoog kunnen drukken. Gebruik de
wieg niet als het kind langer is dan 76 cm of zwaarder dan 9 kg. U kunt het
stoeltje gebruiken wanneer het kind ouder is dan 6 maanden en niet zwaarder
dan 17 kg.
Zie Draagdoeken 15quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:30 schreef tigermickey het volgende:
weet iemand waar je betrouwbare draagdoeken kan bestellen via internet? je hebt zo veel keuze ik zie door de bomen het bos niet meer
ja sjonge jonge ik ben echt blindquote:Op zondag 17 augustus 2008 18:38 schreef Llewella het volgende:
[..]
Zie Draagdoeken 15
Ik heb alleen ervaring met hoppediz qua bestellen. Dat was allemaal perfect met leveren, en een hele fijne doek, alleen wel warm voor de warme dagen.
Er staan geen winkels of besteladressen in de OP. Daarvoor moet je echt de topics doorvlooien.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:38 schreef Llewella het volgende:
[..]
Zie Draagdoeken 15
Ik heb alleen ervaring met hoppediz qua bestellen. Dat was allemaal perfect met leveren, en een hele fijne doek, alleen wel warm voor de warme dagen.
Ja, dat doet Lilah ook sinds kort. Dat in combinatie met de afnemende ruimte doet mij vermoeden dat ik de wieg wel op kan bergen. Ben je boodschappen aan het doen, zie je ineens een hoofdje boven de rand van het afdekzeiltje tevoorschijn komen. En dan natuurlijk met bijbehorend geweld weer naar achter vallen als je weer een stukje verder rijdquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:21 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een beetje gevarieerd met die lig en zit stand k_i_m, wel vaak ook liggen, maar Sasha was dan ook heel vaak bezig met maar zijn buikspieren aantrekken om te gaan zitten.
Inmiddels kan hij aardig goed zitten, ook in de kinderstoel enzo en dus zit hij vrijwel altijd schuin.
nee zeg dat wel over dat dooivlooienquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:32 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Er staan geen winkels of besteladressen in de OP. Daarvoor moet je echt de topics doorvlooien.
niet dat dat nou zo'n straf is![]()
Ik kwam bij toeval even loeren in dit topicquote:Op maandag 18 augustus 2008 12:17 schreef TearSong het volgende:
Heeft er hier iemand overigens ervaring met eczeem bij babies? Yara heeft 1 eczeemplek op haar wang en de 'gewone' cremes lijken niet veel te helpen. We hebben nu ook dermalex repair en dat wil ook niet zo. hormooncreme wil ik liever niet aan beginnen...dus alle tips zijn welkom
Linde heeft in het begin een eczeemplekje in haar nekje gehad en dat is na veel smeren met vanalles uiteindelijk pas weg gegaan na het smeren met de hormoonzalf. Ik wilde het ook liever neit smeren omdat er best wat nare zaken aan zo'n hormoonzalfzitten maar dit was echt de enige optie omdat niks anders hielp.quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:17 schreef TearSong het volgende:
Heeft er hier iemand overigens ervaring met eczeem bij babies? Yara heeft 1 eczeemplek op haar wang en de 'gewone' cremes lijken niet veel te helpen. We hebben nu ook dermalex repair en dat wil ook niet zo. hormooncreme wil ik liever niet aan beginnen...dus alle tips zijn welkom
Die boterham 'moet' op zich niet, je kunt het aanbieden om te proberen en wat er in gaat, gaat er in. Ik vraag mij wel af of het slim is ivm met Jen haar allergische reacties, daar kun je wellicht wat meer over vinden op het bijvoedingsforum, link vind je op bv.com.quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:37 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mijn dietiste moet Jen met 7 maanden echt al een boterhammetje eten...
Nu vraag ik me een beetje af hoe "eetschema's" van andere kindjes van 7 en 8 maanden eruit zien....
Ik wil dolgraag borstvoeding blijven geven, maar met 9 maanden wil ik dat hebben afgebouwd naar 3x per dag. Maar krijgt ze dan nog wel genoeg? Moet ik dan ander drinken geven? Thee, vruchtensap, limo?
Hoe deed jij het dan?? Pepijn is een goede eter en jij geeft toch ook nog bv?quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:56 schreef p_iglet het volgende:
Ticootje, die aantal keren borstvoeding in dat lijstje van Troel zijn heeeeeeeeeeel weinig.
Ik denk dat er nauwelijks bvkindjes zijn die met 4-5x bv per dag genoeg hebben, zonder uitgebreide bijvoeding erbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |