Rustig proberen, steeds iets vroeger en dan steeds wat minder voeding gaan geven. Voor je het weet hoeft ze die fles helemaal niet meer!quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoi Stellaen mama guuzewuus
mag ik trouwens even opscheppen met mijn kleine meid die gewoon heerlijk slaapt s'nachts en die zich s'morgens meestal pas om 8 uur of later meld(laatste fles is meestal rond 11/half 12)
zou ik die laatste fles ook al naar 10 uur kunnen verschuiven of zit daar dan teveel tijd tussen?
Mag ik dan opscheppen over mijn kleine meid, die om 8 uur haar laatste voeding heeft, en dan naar bedje gaat en pas om 8 uur de dag erna weer komtquote:Op maandag 11 augustus 2008 10:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoi Stellaen mama guuzewuus
mag ik trouwens even opscheppen met mijn kleine meid die gewoon heerlijk slaapt s'nachts en die zich s'morgens meestal pas om 8 uur of later meld(laatste fles is meestal rond 11/half 12)
zou ik die laatste fles ook al naar 10 uur kunnen verschuiven of zit daar dan teveel tijd tussen?
voedselintroductie schema voor kindjes vanaf zes maandenquote:Op maandag 11 augustus 2008 09:09 schreef Ticootje het volgende:
Wat een lieve foto!!
Over het fruit, Jen krijgt steeds om de dag hapje met banaan. (Omdat het dus stoppend werkt) Het is nu gewoon even wachten op een goede poepbroek en dan mag ze gewoon weer fruithap van mij. Banaan krijgt ze overigens met appel. Alleen banaan vindt ze vies.
Vanaf 6 maanden mag ze toch ook op een broodkorst knabbelen?
Mag ik dan strontjaloers vragen hoe jullie dat voor elkaar hebben gekregen?quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:30 schreef Incognita het volgende:
[..]
Mag ik dan opscheppen over mijn kleine meid, die om 8 uur haar laatste voeding heeft, en dan naar bedje gaat en pas om 8 uur de dag erna weer komt.
Geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen. Het gebeurde gewoon opeens van de ene op de andere dag..quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:36 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Mag ik dan strontjaloers vragen hoe jullie dat voor elkaar hebben gekregen?![]()
Hihi, geen opschepverhalen over Stella's slaapgedrag, al doet ze natuurlijk wel hééél erg haar best.
Ik wil ook "die ene op andere dag" . Stella-darling, you know what to do baby, go for it. Gewoon die ene op andere dagquote:Op maandag 11 augustus 2008 10:44 schreef Incognita het volgende:
[..]
Geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen. Het gebeurde gewoon opeens van de ene op de andere dag..
quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:30 schreef Incognita het volgende:
[..]
Mag ik dan opscheppen over mijn kleine meid, die om 8 uur haar laatste voeding heeft, en dan naar bedje gaat en pas om 8 uur de dag erna weer komt.
Leuke foto Ynske!quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:18 schreef Ynske het volgende:
Eli komt eventjes naar jullie lachen
[ afbeelding ]
Ze is nog maar 4 maandquote:Op maandag 11 augustus 2008 10:51 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Ik wil ook "die ene op andere dag" . Stella-darling, you know what to do baby, go for it. Gewoon die ene op andere dag. Moet lukken toch
![]()
En nu ben ik weg.
Voorlopig toch terugdraaien... Ik vind buikslapen een beetje eng nog.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:12 schreef Iksje het volgende:
Ticootje,
Wat ga je doen als Jen het door heeft?
Blijkbaar vindt ze op de buik best een fijne slaaphouding…
Gabi slaapt nu sinds haar geboorte (1 mei) elke nacht lekker op haar buikje...quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Voorlopig toch terugdraaien... Ik vind buikslapen een beetje eng nog.
huilen...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:15 schreef tinny het volgende:
Wat ik me afvroeg...
- Waarom hoeven baby's nog niet zoveel te knipperen met hun ogen (heb gisteren een wedstrijdje gehouden met Gabi, maar Gabi won)
- wat doen baby's als ze jeuk hebben?
oke, gaan we proberenquote:Op maandag 11 augustus 2008 10:20 schreef sjak het volgende:
[..]
Rustig proberen, steeds iets vroeger en dan steeds wat minder voeding gaan geven. Voor je het weet hoeft ze die fles helemaal niet meer!
Het kan zijn dat ze aan het regelen is. Ze wil meer drinken dan jouw borsten produceren. Door veel drinken/ aanleggen stimuleert ze de produktie zodat ze straks weer genoeg heeft.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:50 schreef Incognita het volgende:
Selina had het vanochtend ook weer voor elkaar gekregen om precies tussen twee luiers in te gaan plassen.
Ze heeft trouwens al vanaf donderdag dat ze het grootste deel van de dag huilt, terwijl ze eerst altijd vrolijk was en lachen en brabbelen enzo. Ik weet echt niet waarom ze huilt en ik krijg haar ook nauwelijks stil, de enige manier is de borst :S. Weet iemand wat het zou kunnen zijn??
Dan mag je niet zeuren Bla_Bla_bla voor een 7 weken oude baby! Dat is al heel mooi!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
gister al om half 10 de laatste fles gegeven en mevrouw slaapt evengoed door tot 8 uur s'morgens, eerste stapje ging al goed dus!
Hij zou wat vriendelijker mogen, tinny!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:10 schreef tinny het volgende:
[..]
Dan mag je niet zeuren Bla_Bla_bla voor een 7 weken oude baby! Dat is al heel mooi!
Volgens mij wel.quote:Ticootje:
Ik ga denk ik vanavond eens kijken wat Jen met een wortel doet... Kan je wortels uit een pot gewoon opwarmen in de magnetron? Dan hoef ik niet de hele pot in een pan te gooien en dus 99% weggooien.
Peer en appel glibbert ook enorm, mss helpt het om het zelf vast te houden aan dr mondje te brengen, dat ze kan likken er proeven. Al is appel en nectarine (peer ook, maar minder) wel allergeen. Gekookt is het minder.quote:Na de appel, peer en banaan... ga ik de dietist eens vragen welk fruit ze nu nog meer mag, ik zou graag een zacht fruit geven zoals nectarine, mandarijn of iets dergelijks. Dan kan ze ook fruit proberen zelf te happen. Met appel en peer vind ik het teveel gedoe om ze te koken om ze zacht te maken, en bij te kleine stukken propt mevrouw een stuk meteen tot achter in haar strot, met kokhalzen aan toe (dat hoort toch?).
Ze snapt heel goed dat je eten vast moet houden en dat je dan je handen naar je mond brengt, alleen appel en peer kan ze echt niets mee als ik het dus zo geef. Een broodje krijg ik na 10 min terug als spons (samen ontbijten) (kontje van het stokbrood) Dus met iets zachts kan ze mooi zelf happen.
Idd.quote:Zolang ik eerst bv geef maakt het toch niets uit hoeveel avond eten ze binnenkrijgt?
Dat is alle frustratie die eruit komt omdat wij dat zovaak tegen hem gezegd hebbenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:23 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Hij zou wat vriendelijker mogen, tinny!
Heb je het idee dat Gabi jeuk heeft, dat je het zo vraagt?
Sommige babies beginnen pas na een paar maanden met knipperen, weet niet waarom.
Ander soort flesje al geprobeerd? Dat kan soms een wereld van verschil maken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:28 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat is alle frustratie die eruit komt omdat wij dat zovaak tegen hem gezegd hebben.
Flesjes zijn hier een drama. Ik heb gisteren een 3 speen gekocht en daar heeft ze 's avonds haar hele flesje mee leeggedronken. Maar vanochtend wilde ze niet. Uiteindelijk heb ik een uur later alsnog de andere helft van de fles eringekregen door weer een 2 speen te gebruiken, maar ik hou mijn hart vast als ik straks thuiskom, aangezien papa nogal snel opgeeft en ze zo dus zo goed als niks drinkt
.
Ik weet het niet meer hoor, grotere speen of niet, flesje warmer of kouder, alsnog andere voeding proberen... pffff.
hahahaquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:28 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat is alle frustratie die eruit komt omdat wij dat zovaak tegen hem gezegd hebben.
Ai, dat wist ik dus niet. Dan wordt het dus zelf wortel kopen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:33 schreef p_iglet het volgende:
ticootje, gewone worteltjes uit pot zijn gezouten!!
dus of babypotjes gepureerde worteltjes kopen, of zelf worteltjes koken.
Hier werkt de tommee tippee ook heel goed!! Papfles met avent weigert ze resoluut (speen 3 en 4) Maar bij een TT fles met speen 2 gaat de bijna de hele fles naar binnen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:41 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ander soort flesje al geprobeerd? Dat kan soms een wereld van verschil maken.
De flesjes van Tommee Tippee schijnen het wel goed te doen bij hardnekkige flesweigeraars.
Je 'mag' geen groenten uit pot geven omdat daar zout aan toegevoegd is. Helaas want het is lekker zacht.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:22 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga denk ik vanavond eens kijken wat Jen met een wortel doet... Kan je wortels uit een pot gewoon opwarmen in de magnetron? Dan hoef ik niet de hele pot in een pan te gooien en dus 99% weggooien.
Ze mag naar behoefte, als je eenmaal getest hebt of ze er niet overgevoelig op reageertquote:Zolang ik eerst bv geef maakt het toch niets uit hoeveel avond eten ze binnenkrijgt?
Ja, ik zat ook al te kijken bij bv.com. Maar er blijft genoeg over wat wel kan na 6 maanden... Anders wachten we gewoon nog even, na 9 maanden mag ze alweer een hele grote groep meer hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:02 schreef Kersjes het volgende:
Ticootje, ik las iets over mandarijn. Daar kun je beter nog even mee wachten, citrusvruchten kunnen krampjes veroorzaken.
Devin z'n eerste hapje was ook wortel. Gewoon een zak schoongemaakte rauwe wortels gehaald bij de supermarkt en die even met wat water zacht gestoomd in de magnetron. Wij stomen sowieso alle groenten, wel zo handig, lekker en gezond.
Normaal had ik het ook niet zo erg gevonden, maar toevallig zijn we net weer bij het CB geweest, en ze was ietsje afgevallen. Dus gelijk weer blikken alsof ik mijn kind verwaarloos, en nu moet ik over twee weken extra terugkomen om te wegenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:54 schreef Maneki.Neko het volgende:
k_i_m hier ook een dame die de laatste tijd van de lucht lijkt te groeien...na 3 slokken heeft ze gewoon genoeg. Ik bied nu gewoon maar wat vaker kleine beetjes aan zo gaat er nog wat in. De hele wereld is natuurlijk interessanter dan eten
Ze lurkt al vanaf de geboorte uit Avent flessen. Dan zou ik nu voor deze vermoedelijke fase toch hopelijk niet ineens weer andere flessen moeten kopen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:41 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ander soort flesje al geprobeerd? Dat kan soms een wereld van verschil maken.
De flesjes van Tommee Tippee schijnen het wel goed te doen bij hardnekkige flesweigeraars.
Kindjes die uitsluitend bv krijgen poepen soms maar 1x in de week. Dus het is helemaal niet raar. Dat betekend dat de borstvoeding gewoon goed is afgestemd op je baby. Er blijft weinig over om poep van te maken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:27 schreef mrien het volgende:
Klopt het dat een baby na ongeveer 6 weken minder vaak gaat poepen?
Lotte had eerst meerdere poepluiers op een dag, nu sinds 3 dagen heeft ze nog maar 1 poepluier in de 2 dagen.
Wel zielig want heb wel het idee dat ze daardoor meer last heeft van krampjes. Je ziet haar soms echt een beetje persen zeg maar..
(ze krijgt borstvoeding)
Ik heb gelezen dat als de borstvoeding goed afgestemd raakt op de kleine dat er dan ook minder poepluiers zullen komen omdat de boel efficienter loopt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:27 schreef mrien het volgende:
Klopt het dat een baby na ongeveer 6 weken minder vaak gaat poepen?
Lotte had eerst meerdere poepluiers op een dag, nu sinds 3 dagen heeft ze nog maar 1 poepluier in de 2 dagen.
Wel zielig want heb wel het idee dat ze daardoor meer last heeft van krampjes. Je ziet haar soms echt een beetje persen zeg maar..
(ze krijgt borstvoeding)
Oh dat suckt jaquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Normaal had ik het ook niet zo erg gevonden, maar toevallig zijn we net weer bij het CB geweest, en ze was ietsje afgevallen. Dus gelijk weer blikken alsof ik mijn kind verwaarloos, en nu moet ik over twee weken extra terugkomen om te wegen.
En het vervelende van het verhaal is dat ik dus al vanaf donderdag heel strak met die flesjes bezig ben en ze zo goed als alles opgedronken heeft. Maar aangezien ik gisteren moest werken was het weer een zooitje, en daar baal ik dan zo verschrikkelijk van.
Oh, maar die ken ik ook, hoewel wij het ritme laten bepalen door Maja. Ze heeft twee weken geleden haar ritme veranderd. Ze drinkt niet meer een hele fles maar een klein beetje, en gaat dan idd lachen en kijken en kraaien enzo. Daarna een tijdje liggen relaxen in de box of wipper en vervolgens een hoogstbeledigde keel opzetten omdat ze weer wil eten. Het flesje gaat er zo in een keer of twee en soms drie in. Na het laatste beetje valt ze voldaan in slaap, soms met het flesje nog in d'r mond.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:27 schreef k_i_m het volgende:
Nee, dat denk ik niet. Soms duwt ze de fles na een paar slokken al uit haar mond. En dan gaat ze uitgebreid naar me zitten lachen en kokhalzen als ik de fles er nog een keer in stop.
Alleen ben ik consequenter met bedtijd en etenstijd, misschien dat daar het verschil in zit met mijn wederhelft.
mij hoor je ook niet hoorquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:10 schreef tinny het volgende:
[..]
Dan mag je niet zeuren Bla_Bla_bla voor een 7 weken oude baby! Dat is al heel mooi!
Maar van gillen en krijsen krijgen ze ook lucht in de maag he? Dus doordat ze zich zo druk maakt moet ze boeren denk ik.. Niet dat jij zo stom bent dat je dat niet merkt..quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:52 schreef k_i_m het volgende:
Oja, die had ik laatst ook. Ze wilde wel de fles, maar na 3 slokken ging ze krijsen en gillen. Toen probeerde ik het nog een keer, want ze wilde duidelijk wel eten, maar weer hetzelfde verhaal. Toen heb ik haar over mijn schouder gegooid en liet ze een paar hele dikke boeren. Toen ik het nog een keer probeerde ging het flesje helemaal op.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:14 schreef k_i_m het volgende:
Ik denk dat het in dit geval wel kwam doordat ik het niet had gemerkt.
dank je. Ik had dus geen idee dat je wortelen moet "schillen".quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:28 schreef Nijna het volgende:
Ticootje, ik haalde een bos wortelen en dan deed ik er 2 of 3 even schillen met dunschiller (gaat makkelijker dan schrappen) en dan koken in een pannetje tot ik er makkelijk in kon prikken met een vork. Heb je ook geen pot openstaan... Geen idee of je een wortel uit pot gewoon kan opwarmen in de magnetron. Kan vast, geen idee of het dan nog eetbaar is, misschien droogt hij wel erg uit dan.
Als het straks weer peren-tijd is en de peren lekker sappig en zacht zijn kan ze die misschien best zelf happen. Als ze goed rijp zijn kan je ze bijna opzuigen. Alleen zijn de peren die je nu koopt volgens mij nog de peren van de vorige oogst die al die tijd in de koeling hebben gelegen, ik vind ze niet lekker momenteel.
Pruimen, daar is het nu wel tijd voor. Weet niet hoe allergeen dat is, misschien in overleg met diëtist, die zijn als je ze in repen snijdt ook nog best goed vast te houden en lekker zacht.
Zou de AH niet worteltjes hebben bij hun verse groente afdeling? Hmz, zo maar even kijken. Ik moet toch nog boodschappen doen. Dus kan ik ook nog mooi even opzoek naar een potje peer.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:39 schreef Llewella het volgende:
Ticootje; je hebt ook kant-en-klare geschrapte worteltjes, ik weet niet of die ook mogen (neem aan dat er verder niks aan toe gevoegd is?)
Amber is zojuist in een kermisattractie geweest
In de maxi-cosi op winkelwagentje over straatklinkers, de verbaing was groot op haar gezichtje
(En de aardige kassa-mevrouw van de c1000 moest haar even bewonderen, die had er nog niet gezien).
Lang leve de AH!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:56 schreef Llewella het volgende:
AH heeft zeker voorverpakte verse kant-en-klare geschrapte worteltjes!
Da's Liande met 9 maandenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:58 schreef Lishe het volgende:
Die hebben ze Ticoo, gewassen en wel.
Ons Leentje is weer goedgekeurd en 2 prikken rijker. Ze weegt nu 8400 gram en is 71 cm. Onze mini, ze was heel heldhaftig en huilde pas even bij de 2e prik. De consultaite-arts vond haar een wijs ding en ik kreeg een boekje mee van 12 tot 14 maanden "want dat paste beter bij haar." Hihi, mijn wijsneus.
Ze is klein maar ze volgt haar eigen lijntje goed.
Ik denk inderdaad dat dat het was, ze heeft nu een paar dagen meer gedronken dan normaal, en vandaag was ze weer de vrolijke Selinaquote:Het kan zijn dat ze aan het regelen is. Ze wil meer drinken dan jouw borsten produceren. Door veel drinken/ aanleggen stimuleert ze de produktie zodat ze straks weer genoeg heeft.
Ik denk inderdaad dat dat het was, ze heeft nu een paar dagen meer gedronken dan normaal, en vandaag was ze weer de vrolijke Selinaquote:Het kan zijn dat ze aan het regelen is. Ze wil meer drinken dan jouw borsten produceren. Door veel drinken/ aanleggen stimuleert ze de produktie zodat ze straks weer genoeg heeft.
Dat wordt weer smeren...quote:
Ik droog Ruben nog steeds af met hydrofiele luiers en die gaan (net zoals mijn eigen handdoeken) na elke beurt in de wasmachine. Voor de rest heb ik speelgoed en boxkleed en alle andere zaken ook gewoon ontsmet/gewassen, dus de kans is groot dat hij het weer meegenomen heeft van het kdvquote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat wordt weer smeren...
Besmetting heeft ook met hygiene te maken... Doe je de handdoeken waarmee je Ruben afdroogt ook zelf gebruiken?
Is er misschien een ander kindje waar Ruben het van overneemt?
Dat is dus waar ik eerst aan dacht.... Hebben meer kindjes van het kdv er last van??quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik droog Ruben nog steeds af met hydrofiele luiers en die gaan (net zoals mijn eigen handdoeken) na elke beurt in de wasmachine. Voor de rest heb ik speelgoed en boxkleed en alle andere zaken ook gewoon ontsmet/gewassen, dus de kans is groot dat hij het weer meegenomen heeft van het kdv
Nou, het enige andere kindje wat daar in de box ligt, is er op andere dagen en van de andere groep weet ik het niet. Maar ze hebben hem toen gewoon alleen in zijn luier neergelegd terwijl hij dus juist van mij een broek met sokken eraan vast had gekregen om niets te besmetten. Zal me dus niets verbazen als het boxkleed daar dus niet gewassen is geweest, of dat de bekleding van de wippers/schommelstoelen niet gewassen zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is dus waar ik eerst aan dacht.... Hebben meer kindjes van het kdv er last van??
(Luis is ook zoiets, het blijft maar terugkomen als er maar 1 ouder is die er niets aan doet)
Maar als jij wilt dat ze een flesje krijgt dan geef je haar toch gewoon een flesje in de voormiddag. Ook voor volwassenen is het beter om elke 4 uur iets te eten om zo je spijsvertering goed op gang te houden.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:22 schreef Iksje het volgende:
Troel, da's wel balen! Heeft Ruben er zelf veel last van?
Lieve foto's Tico!
't is hier best rustig de laatste tijd...
Vraagje: wat is bij jullie de richtlijn rond zuivel rond de leeftijd van 1 jaar? Hier is dat 500cc (dus BV/KV + eventueel al koemelk of yoghurt of kaas)
Maar daar komen we dus niet meer aan nu de onthaalmoeder besloten heeft dat Liande best zonder flesje lijkt te kunnen in de voormiddag.
En zo zit er ineens een gat van 5 uur tussen 2 voedingen en dat vind ik wel erg lang. Dat trek ik zelf niet eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |