abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60733097
Liande sliep met 6,5 maand op haar buik. Rollen van rug naar buik kon ze toen 2 maand en terug naar de buik al een maand op dat moment.
Bij mij hielp die wetenschap en het feit dat ik toen nog de helft van de dagen bij haar was en haar overdag zag slapen (bedje in woonkamer omdat we zo klein woonden)
pi_60733158
Het zal ook vast wel goed gaan, maar het wordt niet voor niets afgeraden. Ze kan wel goed terugdraaien, maar ik vind het gewoon eng. Maar als er aan mijn draaitol echt geen houden meer is dan moet het maar zo zijn, nu ik het kan tegenhouden doe ik dat dan maar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60733191
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voorlopig toch terugdraaien... Ik vind buikslapen een beetje eng nog.
Gabi slaapt nu sinds haar geboorte (1 mei) elke nacht lekker op haar buikje...
In het begin ook enorm lopen te klungelen met terugdraaien en controlles midden in de nacht (meerdere keren).

Maar dat zorgde er alleen maar voor dat er 3 man niet sliepen (papa, mama en Gabi!)

Ook het CB keek ons aan als een stel misdadigers! Maar uiteindelijk blijkt het voor Gabi ideaal te zijn(slaapt goed en is vrolijk als ze wakker wordt) dus toch maar de buik

Om het nog erger te maken.. ze ligt ook nog eens met haar hoofd op een hydrofiele luier
want ze spuugt nog minimaal 2 keer per nacht...
pi_60733271
Jen slaapt nog steeds naast mij, dus die nachtelijke controles bestaan uit oog open, check, oog dicht. Verder was ze vannacht een beetje verdrietig, steeds snikken, dus heeft ze lekker tussenin geslapen. Raar genoeg draait ze dan dus niet.
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:11:52 #35
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_60733810

Caitlin bij papa Lionheaad in de draagdoek

Net even de stad in geweest. Caitlin zat lekker bij papa in de draagdoek.
Ik mocht alleen niet stil gaan staan. Dan begon ze te mekkeren
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_60733889
Oeh een draagpapa!! Lekker helemaal opgevouwen in de doek.
pi_60742001
Lieve foto's weer , rammelderammel. Die kleine minimensjes .

Mirte slaapt in allerlei houdingen, rug/buik/zij/ondersteboven in bed/ overdwars met benen tussen de spijlen door (met slaapzak aan). Ik leg haar altijd op haar rug in bed, sinds ze kan draaien, draait ze zelf in de lekkerste houding.
Ze is zo lekker aan het ontdekken weer, ik geniet er met volle teugen van .
Fake it till you make it...
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:55:11 #38
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60742983
Dank je wel voor de complimenten

is idd erg mooie foto van een mooi kind

ticootje, wb! ik had je al gemist, maar wilde er niet e aandacht op vestigen, vandaar.
jennifer is al 6 mnd, dus in principe zou ze op dr buik kunnen slapen? het nekje is sterk genoeg om het hoofd op te tillen en te draaien, toch?
fijn dat amber een speentje pakt! nu maar hopen dat ze er weer snel vanaf is (kheb het niet zo op spenen)
en cailtin zo in de doek

enneh, wildplassen, eli heeft, toen hij 8 dagen was, me vol in mn gezicht geplast ... been there, done that
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60742992
Nog even een bedankje voor alle felicitaties.. Chris, papa en mama hebben gisteren een hele gezellige dag gehad (zie dreumus topic)..

(en Chris mag nu uit de OP vandaan )
pi_60746799
Over plassen gesproken, op vakantie heeft Mirte over me heen gepiest... We stonden in het kleedhokje bij het zwembad, gelukkig zwempak al aan. We hadden net alles klaar om in de lockers te zetten, voel ik het ineens wel verdacht warm worden in mn zij... . Hahaha.
Fake it till you make it...
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 07:35:44 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_60753015
Ik maak me echt niet meer druk over het op de buik/rug/zij slapen van Ruben. Hij is sterk genoeg om zijn hoofd gedurende lange tijd op te tillen als hij op zijn buik ligt en als hij op zijn buik slaapt, ligt hij altijd met zijn hoofd goed. Het buikslaapprotocol van het kinderdagverblijf hoeft ook niet meer ondertekent te worden als je kind dat kan, de gevaren zijn dan geweken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60754105
Wat ik me afvroeg...

- Waarom hoeven baby's nog niet zoveel te knipperen met hun ogen (heb gisteren een wedstrijdje gehouden met Gabi, maar Gabi won)
- wat doen baby's als ze jeuk hebben?
pi_60754337
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:15 schreef tinny het volgende:
Wat ik me afvroeg...

- Waarom hoeven baby's nog niet zoveel te knipperen met hun ogen (heb gisteren een wedstrijdje gehouden met Gabi, maar Gabi won)
- wat doen baby's als ze jeuk hebben?
huilen...
pi_60754388
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:20 schreef sjak het volgende:

[..]

Rustig proberen, steeds iets vroeger en dan steeds wat minder voeding gaan geven. Voor je het weet hoeft ze die fles helemaal niet meer!
oke, gaan we proberen
gister al om half 10 de laatste fles gegeven en mevrouw slaapt evengoed door tot 8 uur s'morgens, eerste stapje ging al goed dus!

Ow, en Lionhead, wat schattig
pi_60754659
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:50 schreef Incognita het volgende:
Selina had het vanochtend ook weer voor elkaar gekregen om precies tussen twee luiers in te gaan plassen.

Ze heeft trouwens al vanaf donderdag dat ze het grootste deel van de dag huilt, terwijl ze eerst altijd vrolijk was en lachen en brabbelen enzo. Ik weet echt niet waarom ze huilt en ik krijg haar ook nauwelijks stil, de enige manier is de borst :S. Weet iemand wat het zou kunnen zijn??
Het kan zijn dat ze aan het regelen is. Ze wil meer drinken dan jouw borsten produceren. Door veel drinken/ aanleggen stimuleert ze de produktie zodat ze straks weer genoeg heeft.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60755177
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
gister al om half 10 de laatste fles gegeven en mevrouw slaapt evengoed door tot 8 uur s'morgens, eerste stapje ging al goed dus!
Dan mag je niet zeuren Bla_Bla_bla voor een 7 weken oude baby! Dat is al heel mooi!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:10:01 #47
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_60756578
hoi

Voor de nieuwe ouders dikke proficiat

Hier beetje druk met 2 meiden in huis.. Jade is ook een grote eter en vroeg na tijdje om de 10 minuten eten, borstvoeding... We zijn moeten overstappen op flesvoeding omdat ik spijtig genoeg niet genoeg melk aanmaak.. nu begint ze eindelijk er paar uurtjes tussen te laten... en kan ik wat rusten want het was echt vermoeiend voor ons beide...

Hier een fotootje van mijn 2 wondertjes

en Jade 4 weekjes oud

FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:11:37 #48
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60756625
wat een prachtjes Lunastar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60756908
Ik ga denk ik vanavond eens kijken wat Jen met een wortel doet... Kan je wortels uit een pot gewoon opwarmen in de magnetron? Dan hoef ik niet de hele pot in een pan te gooien en dus 99% weggooien.

Na de appel, peer en banaan... ga ik de dietist eens vragen welk fruit ze nu nog meer mag, ik zou graag een zacht fruit geven zoals nectarine, mandarijn of iets dergelijks. Dan kan ze ook fruit proberen zelf te happen. Met appel en peer vind ik het teveel gedoe om ze te koken om ze zacht te maken, en bij te kleine stukken propt mevrouw een stuk meteen tot achter in haar strot, met kokhalzen aan toe (dat hoort toch?).

Ze snapt heel goed dat je eten vast moet houden en dat je dan je handen naar je mond brengt, alleen appel en peer kan ze echt niets mee als ik het dus zo geef. Een broodje krijg ik na 10 min terug als spons (samen ontbijten) (kontje van het stokbrood) Dus met iets zachts kan ze mooi zelf happen.

Zolang ik eerst bv geef maakt het toch niets uit hoeveel avond eten ze binnenkrijgt?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:23:24 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60756929
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:10 schreef tinny het volgende:

[..]

Dan mag je niet zeuren Bla_Bla_bla voor een 7 weken oude baby! Dat is al heel mooi!
Hij zou wat vriendelijker mogen, tinny!
Heb je het idee dat Gabi jeuk heeft, dat je het zo vraagt?
Sommige babies beginnen pas na een paar maanden met knipperen, weet niet waarom.

Luna, wat een lieffies!
quote:
Ticootje:
Ik ga denk ik vanavond eens kijken wat Jen met een wortel doet... Kan je wortels uit een pot gewoon opwarmen in de magnetron? Dan hoef ik niet de hele pot in een pan te gooien en dus 99% weggooien.
Volgens mij wel.
quote:
Na de appel, peer en banaan... ga ik de dietist eens vragen welk fruit ze nu nog meer mag, ik zou graag een zacht fruit geven zoals nectarine, mandarijn of iets dergelijks. Dan kan ze ook fruit proberen zelf te happen. Met appel en peer vind ik het teveel gedoe om ze te koken om ze zacht te maken, en bij te kleine stukken propt mevrouw een stuk meteen tot achter in haar strot, met kokhalzen aan toe (dat hoort toch?).

Ze snapt heel goed dat je eten vast moet houden en dat je dan je handen naar je mond brengt, alleen appel en peer kan ze echt niets mee als ik het dus zo geef. Een broodje krijg ik na 10 min terug als spons (samen ontbijten) (kontje van het stokbrood) Dus met iets zachts kan ze mooi zelf happen.
Peer en appel glibbert ook enorm, mss helpt het om het zelf vast te houden aan dr mondje te brengen, dat ze kan likken er proeven. Al is appel en nectarine (peer ook, maar minder) wel allergeen. Gekookt is het minder.
Als je een appel of een peer een minuut (of 2) in de magnetron doet, koken ze ook.
quote:
Zolang ik eerst bv geef maakt het toch niets uit hoeveel avond eten ze binnenkrijgt?
Idd.

[ Bericht 36% gewijzigd door DaviniaHR op 12-08-2008 11:30:21 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:28:25 #51
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60757070
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:23 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Hij zou wat vriendelijker mogen, tinny!
Heb je het idee dat Gabi jeuk heeft, dat je het zo vraagt?
Sommige babies beginnen pas na een paar maanden met knipperen, weet niet waarom.
Dat is alle frustratie die eruit komt omdat wij dat zovaak tegen hem gezegd hebben .

Flesjes zijn hier een drama . Ik heb gisteren een 3 speen gekocht en daar heeft ze 's avonds haar hele flesje mee leeggedronken. Maar vanochtend wilde ze niet. Uiteindelijk heb ik een uur later alsnog de andere helft van de fles eringekregen door weer een 2 speen te gebruiken, maar ik hou mijn hart vast als ik straks thuiskom, aangezien papa nogal snel opgeeft en ze zo dus zo goed als niks drinkt .

Ik weet het niet meer hoor, grotere speen of niet, flesje warmer of kouder, alsnog andere voeding proberen... pffff .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60757255
ticootje, gewone worteltjes uit pot zijn gezouten!!

dus of babypotjes gepureerde worteltjes kopen, of zelf worteltjes koken.
  † In Memoriam † dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:41:18 #53
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60757493
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:28 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dat is alle frustratie die eruit komt omdat wij dat zovaak tegen hem gezegd hebben .

Flesjes zijn hier een drama . Ik heb gisteren een 3 speen gekocht en daar heeft ze 's avonds haar hele flesje mee leeggedronken. Maar vanochtend wilde ze niet. Uiteindelijk heb ik een uur later alsnog de andere helft van de fles eringekregen door weer een 2 speen te gebruiken, maar ik hou mijn hart vast als ik straks thuiskom, aangezien papa nogal snel opgeeft en ze zo dus zo goed als niks drinkt .

Ik weet het niet meer hoor, grotere speen of niet, flesje warmer of kouder, alsnog andere voeding proberen... pffff .
Ander soort flesje al geprobeerd? Dat kan soms een wereld van verschil maken.
De flesjes van Tommee Tippee schijnen het wel goed te doen bij hardnekkige flesweigeraars.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_60757494
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:28 schreef k_i_m het volgende:

[..]

hahaha
nee hoor het was juist heel positief geintoneerd alleen dat verlies je op zo'n forum...
pi_60757556
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:33 schreef p_iglet het volgende:
ticootje, gewone worteltjes uit pot zijn gezouten!!

dus of babypotjes gepureerde worteltjes kopen, of zelf worteltjes koken.
Ai, dat wist ik dus niet. Dan wordt het dus zelf wortel kopen.

Koop je dan bospeen? en gewoon wassen en koken? (Zoals speziebonen zeg maar?) (Je merkt wel dat ik echt verstand heb van verse groente...)
pi_60757605
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:41 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ander soort flesje al geprobeerd? Dat kan soms een wereld van verschil maken.
De flesjes van Tommee Tippee schijnen het wel goed te doen bij hardnekkige flesweigeraars.
Hier werkt de tommee tippee ook heel goed!! Papfles met avent weigert ze resoluut (speen 3 en 4) Maar bij een TT fles met speen 2 gaat de bijna de hele fles naar binnen.
pi_60757809
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:22 schreef Ticootje het volgende:
Je 'mag' geen groenten uit pot geven omdat daar zout aan toegevoegd is. Helaas want het is lekker zacht.
quote:
Ze mag naar behoefte, als je eenmaal getest hebt of ze er niet overgevoelig op reageert
Saartje
pi_60757817
oh..spuit 11 zie ik
Saartje
pi_60757929
k_i_m hier ook een dame die de laatste tijd van de lucht lijkt te groeien...na 3 slokken heeft ze gewoon genoeg. Ik bied nu gewoon maar wat vaker kleine beetjes aan zo gaat er nog wat in. De hele wereld is natuurlijk interessanter dan eten
Saartje
pi_60758190
Ticootje, ik las iets over mandarijn. Daar kun je beter nog even mee wachten, citrusvruchten kunnen krampjes veroorzaken.

Devin z'n eerste hapje was ook wortel. Gewoon een zak schoongemaakte rauwe wortels gehaald bij de supermarkt en die even met wat water zacht gestoomd in de magnetron. Wij stomen sowieso alle groenten, wel zo handig, lekker en gezond.
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')