Gabi slaapt nu sinds haar geboorte (1 mei) elke nacht lekker op haar buikje...quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Voorlopig toch terugdraaien... Ik vind buikslapen een beetje eng nog.
huilen...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:15 schreef tinny het volgende:
Wat ik me afvroeg...
- Waarom hoeven baby's nog niet zoveel te knipperen met hun ogen (heb gisteren een wedstrijdje gehouden met Gabi, maar Gabi won)
- wat doen baby's als ze jeuk hebben?
oke, gaan we proberenquote:Op maandag 11 augustus 2008 10:20 schreef sjak het volgende:
[..]
Rustig proberen, steeds iets vroeger en dan steeds wat minder voeding gaan geven. Voor je het weet hoeft ze die fles helemaal niet meer!
Het kan zijn dat ze aan het regelen is. Ze wil meer drinken dan jouw borsten produceren. Door veel drinken/ aanleggen stimuleert ze de produktie zodat ze straks weer genoeg heeft.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:50 schreef Incognita het volgende:
Selina had het vanochtend ook weer voor elkaar gekregen om precies tussen twee luiers in te gaan plassen.
Ze heeft trouwens al vanaf donderdag dat ze het grootste deel van de dag huilt, terwijl ze eerst altijd vrolijk was en lachen en brabbelen enzo. Ik weet echt niet waarom ze huilt en ik krijg haar ook nauwelijks stil, de enige manier is de borst :S. Weet iemand wat het zou kunnen zijn??
Dan mag je niet zeuren Bla_Bla_bla voor een 7 weken oude baby! Dat is al heel mooi!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
gister al om half 10 de laatste fles gegeven en mevrouw slaapt evengoed door tot 8 uur s'morgens, eerste stapje ging al goed dus!
Hij zou wat vriendelijker mogen, tinny!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:10 schreef tinny het volgende:
[..]
Dan mag je niet zeuren Bla_Bla_bla voor een 7 weken oude baby! Dat is al heel mooi!
Volgens mij wel.quote:Ticootje:
Ik ga denk ik vanavond eens kijken wat Jen met een wortel doet... Kan je wortels uit een pot gewoon opwarmen in de magnetron? Dan hoef ik niet de hele pot in een pan te gooien en dus 99% weggooien.
Peer en appel glibbert ook enorm, mss helpt het om het zelf vast te houden aan dr mondje te brengen, dat ze kan likken er proeven. Al is appel en nectarine (peer ook, maar minder) wel allergeen. Gekookt is het minder.quote:Na de appel, peer en banaan... ga ik de dietist eens vragen welk fruit ze nu nog meer mag, ik zou graag een zacht fruit geven zoals nectarine, mandarijn of iets dergelijks. Dan kan ze ook fruit proberen zelf te happen. Met appel en peer vind ik het teveel gedoe om ze te koken om ze zacht te maken, en bij te kleine stukken propt mevrouw een stuk meteen tot achter in haar strot, met kokhalzen aan toe (dat hoort toch?).
Ze snapt heel goed dat je eten vast moet houden en dat je dan je handen naar je mond brengt, alleen appel en peer kan ze echt niets mee als ik het dus zo geef. Een broodje krijg ik na 10 min terug als spons (samen ontbijten) (kontje van het stokbrood) Dus met iets zachts kan ze mooi zelf happen.
Idd.quote:Zolang ik eerst bv geef maakt het toch niets uit hoeveel avond eten ze binnenkrijgt?
Dat is alle frustratie die eruit komt omdat wij dat zovaak tegen hem gezegd hebbenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:23 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Hij zou wat vriendelijker mogen, tinny!
Heb je het idee dat Gabi jeuk heeft, dat je het zo vraagt?
Sommige babies beginnen pas na een paar maanden met knipperen, weet niet waarom.
Ander soort flesje al geprobeerd? Dat kan soms een wereld van verschil maken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:28 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat is alle frustratie die eruit komt omdat wij dat zovaak tegen hem gezegd hebben.
Flesjes zijn hier een drama. Ik heb gisteren een 3 speen gekocht en daar heeft ze 's avonds haar hele flesje mee leeggedronken. Maar vanochtend wilde ze niet. Uiteindelijk heb ik een uur later alsnog de andere helft van de fles eringekregen door weer een 2 speen te gebruiken, maar ik hou mijn hart vast als ik straks thuiskom, aangezien papa nogal snel opgeeft en ze zo dus zo goed als niks drinkt
.
Ik weet het niet meer hoor, grotere speen of niet, flesje warmer of kouder, alsnog andere voeding proberen... pffff.
hahahaquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:28 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat is alle frustratie die eruit komt omdat wij dat zovaak tegen hem gezegd hebben.
Ai, dat wist ik dus niet. Dan wordt het dus zelf wortel kopen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:33 schreef p_iglet het volgende:
ticootje, gewone worteltjes uit pot zijn gezouten!!
dus of babypotjes gepureerde worteltjes kopen, of zelf worteltjes koken.
Hier werkt de tommee tippee ook heel goed!! Papfles met avent weigert ze resoluut (speen 3 en 4) Maar bij een TT fles met speen 2 gaat de bijna de hele fles naar binnen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:41 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ander soort flesje al geprobeerd? Dat kan soms een wereld van verschil maken.
De flesjes van Tommee Tippee schijnen het wel goed te doen bij hardnekkige flesweigeraars.
Je 'mag' geen groenten uit pot geven omdat daar zout aan toegevoegd is. Helaas want het is lekker zacht.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:22 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga denk ik vanavond eens kijken wat Jen met een wortel doet... Kan je wortels uit een pot gewoon opwarmen in de magnetron? Dan hoef ik niet de hele pot in een pan te gooien en dus 99% weggooien.
Ze mag naar behoefte, als je eenmaal getest hebt of ze er niet overgevoelig op reageertquote:Zolang ik eerst bv geef maakt het toch niets uit hoeveel avond eten ze binnenkrijgt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |