Hoi allemaal

, we zijn de laatste in de lijst en na ruim een week wordt het hoog tijd dat ik me hier meld!
Op donderdag 7 augustus ben ik door middel van een keizersnede (bij ruim 39 weken kwam de verloskundige erachter dat ze in een stuit lag

) bevallen van Jasja Katarina Madelieve - roepnaam Jasja.
Ze had veel vruchtwater binnengehad waardoor ze de eerste dagen erg misselijk was en niets wilde drinken of alles er weer uitgooide. Ze was dan ook behoorlijk wat afgevallen. Daarnaast zag ze flink geel (ze verpleegster noemde haar al Jasja kanariepietje

), daarvoor is een aantal keren bloed geprikt maar dat was niet dusdanig hoog dat ze actie hebben ondernomen.
Afgelopen woensdag was ze voldoende hersteld dat we samen naar huis mochten.
Het drinkschema is nog niet helemaal op de rit maar ik zie dat het goed met haar gaat dus ik maak me er maar niet al te druk om. Borstvoeding schiet niet op, ben nu al die tijd aan het klooien en heb vandaag aangegeven bij de kraamhulp te willen stoppen met kolven en proberen, merkte dat ik er erg ongelukkig van werd en dat kan toch niet de bedoeling zijn...
Verder is het een klein loedertje, net zo lang brullen totdat ze 's nachts lekker bij mama ligt

en dan helemaal tevreden zijn. Ik ben helemaal verliefd op haar, tis zo'n lekker poppetje

.
Het is mijn eerste en dat is goed te merken, voel me nog een behoorlijke kluns met aankleden, badderen en verschonen (heb het al 10 gepresteerd na het verschonen haar broek omhoog te hijsen en dan te ontdekken dat de romper nog niet vastzit). Ik vind het zo schattig dat ze het allemaal gelaten en zonder huilen of tegenstribbelen over zich heen laat komen, net alsof ze weet dat mama het allemaal nog niet zo goed weet en ze geduld met me moet hebben. Zal dus me vast hier regelmatig melden als ik iets even niet weet, met zo'n leger ervaringsdeskundigen moet dat toch helemaal goedkomen

.
Hierbij ook een fotootje van Jasja van afgelopen maandag (heeft ook al in het kinderfototopic gestaan).