Je spreekt jezelf tegen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:04 schreef Mizoe het volgende:
Tja, klinkt inderdaad een beetje oenig, maar ik heb er echt alles
aan gedaan niet zwanger te worden.
Ten eerste, vrijwel nooit meer sex met mijn man..
en hebben we het 1 keertje gedaan..mét condoom!
quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet niet, maar alle alarmbellen gaan rinkelen bij dit topic. Ik vraag maar vast wie je uitgever is.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:30 schreef Mizoe het volgende:
@leonieke: die wil wel 14 kinderen..dus zou voor de optie gaan om het te houden. Maar ik ben wel degene die het moet dragen, moet bevallen, er grotendeels voor zal zorgen en misschien helemaal niet blij is. Nu in elk geval niet. Ik vraag me af of dat nog om kan slaan. Maar erg lang kan je daar dan niet op wachten.
Hij is dit weekend weg en eigenlijk ben ik me vannacht écht zorgen gaan maken. Hem nu bellen heeft geen zin, hij is bij vrienden helpen en ik weet dat ik het wat hem betreft ook zelf moet beslissen, al zou hij abortus wel erg vinden denk ik.
Ha, ben ik niet de enige! *High five Swets*quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet niet, maar alle alarmbellen gaan rinkelen bij dit topic. Ik vraag maar vast wie je uitgever is.
Iddquote:Op zondag 10 augustus 2008 14:56 schreef Mizoe het volgende:
@Leonieke: Ik wéét dat je gelijk hebt. Daarom ga ik morgen testen. Het heeft geen zin meer te denken dat het niet zo is. Niet testen betekent dat je nog kan hopen dat je niet zwanger bent, maar bij wel testen weet ik het zeker. Ik besef ook dat uitstellen niet betekent dat het zomaar verdwijnt..als ik het nu ben kan ik het maar beter zo snel mogelijk weten.
Ah, veel mensen die hier posten hebben een uitlaatklep nodig. Ik ook, hoorquote:En natuurlijk lijkt al dit gekip hierover geen enkele nut te hebben, niet totdat ik de test heb gedaan, maar ik heb nu eenmaal niet zomaar iemand die ik hierover wil bellen. Ze zijn er wel maar ik wil liever nog niet dat iemand die ik ken dit weet. Voor mij heeft dit wel nut, ik heb denk ik die duw in mijn rug nodig, maar als de test positief blijkt te zijn weet ik dat ik ook een uitlaatklep nodig heb om tot de juiste beslissing te komen. Dat móet bij mij nu eenmaal schrijvende..ik ben en blijf nu eenmaal een schrijver. Iemand van het woord.
Dat ook trouwensquote:Op zondag 10 augustus 2008 14:59 schreef sjak het volgende:
Doe gewoon even relaxed Mizoe, hoe groot is nu werkelijk de kans dat je zwanger zou zijn. Je hebt maar 1 keer gevreeen en dan nog met condoom. Je loopt jezelf echt helemal gek te maken.
En de vierde?quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:58 schreef Mizoe het volgende:
@TovenaarvanOz..Ik ben 36, mijn kinderen 11 en 9 en 4.
Neequote:
Het is toch belachelijk dat je zo panisch gaat worden van 1x vrijen mét condoom.quote:Wat kan een psych meer weten dan honderd ervaringsdeskundigen bij elkaar? Alleen..die moet je wel weten te vinden en ik heb daar geen jaren de tijd voor.
Een Psych heb ik denk ik echt niet nodig, ik zit niet in de knoop, voel me juist heel open.
quote:
quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:34 schreef Mizoe het volgende:
@Bora-Bora: Eerlijk gezegd valt mij 4 kinderen al tegen, maar dat mag je niet zeggen he, als moeder..
Ik twijfelde al over een derde, maar wist wel dat ik er wel voor open stond, maar dat werd een tweeling.
Gewoon een bedenking van mij, maar als je zo goed nedenkt, waarom dan precies seks in de juiste periode? Ik weet het, lang geleden enzo, maar ik vind het toch een beetje vreemd eigenlijkquote:Op zondag 10 augustus 2008 15:10 schreef Mizoe het volgende:
De seks was in de juiste periode en nee..het condoom is niet gescheurd zover ik weet. Maar het is alweer een maand geleden he, ik weet echt niet meer precies hoe het ging. Ik weet alleen dat ik altijd nadenk en ongelukjes zoveel mogelijk wil voorkomen.
Wat een lullige opmerking. Ik heb je echt proberen uit te leggen hoe of wat...dat is dus duidelijk niet begrepen. tsskquote:Op zondag 10 augustus 2008 14:49 schreef leonieke het volgende:
Doe dan geen test en wacht nog 8 maand hé, dan zie je het wel...
wat voor steun denk je te krijgen als jij nog niet eens weet of je zwanger bent en alleen maar hier gaat lopen panieken, ipv alles op zn kop zetten om te testen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:58 schreef Mizoe het volgende:
Ik denk ook niet echt dat ik hier verder ''ervarenden'' in kan vinden (als iemand een link weet gráág). Ik geloof niet dat iemand die dit niet kent kan voorstellen hoe alléén je hierin staat. De tot nu toe goedbedoelde adviezen heb ik allemaal ook zelf kunnen bedenken, daar gaat het ook niet om, misschien is alles wat ik nodig heb gewoon herkenning. Jullie kúnnen verder ook inderdaad niets voor mij doen. Dat wist ik al toen ik dit topic startte, al wist ik ook niet helemaal wat ik kon verwachten, maar ik merk dat ik me bijna nog allener hierin voel omdat veel opmerkingen zijn met een vingertje erbij. Ik had misschien gehoopt op één of andere steun. Aan een paar opmerkingen had ik inderdaad ook echt wel iets. Ik wil ook verder niet iemand beledigen, ik snap dat mensen mijn niet snappen.
Waarin? In het idee dat je MISSCHIEN zwanger bent?quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:58 schreef Mizoe het volgende:
Ik geloof niet dat iemand die dit niet kent kan voorstellen hoe alléén je hierin staat.
Ah, dat had ik gemist!quote:
ik kan je alleen mijn eigen ervaringen vertellen:quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:58 schreef Mizoe het volgende:
Ik denk ook niet echt dat ik hier verder ''ervarenden'' in kan vinden (als iemand een link weet gráág). Ik geloof niet dat iemand die dit niet kent kan voorstellen hoe alléén je hierin staat. De tot nu toe goedbedoelde adviezen heb ik allemaal ook zelf kunnen bedenken, daar gaat het ook niet om, misschien is alles wat ik nodig heb gewoon herkenning. Jullie kúnnen verder ook inderdaad niets voor mij doen. Dat wist ik al toen ik dit topic startte, al wist ik ook niet helemaal wat ik kon verwachten, maar ik merk dat ik me bijna nog allener hierin voel omdat veel opmerkingen zijn met een vingertje erbij. Ik had misschien gehoopt op één of andere steun. Aan een paar opmerkingen had ik inderdaad ook echt wel iets. Ik wil ook verder niet iemand beledigen, ik snap dat mensen mijn niet snappen.
En wat met de echtgenoot dan? Die laten we er gewoon ff buiten?quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:23 schreef mspoez het volgende:
Lieverd ik begrijp je. Ik heb na mijn tweede ook een abortus gehad in de derde week (dus toen ik net zeker wist dat ik zwanger was), ik kon het niet hebben nog een baby erbij en heb er geen spijt van. Natuurlijk was het niet makkelijk, ik had op dat moment een kind van bijna 2 en een baby van 4 maanden en dus zat ik nog erg in de hormonenwolkjes maar soms moet ratio voor gevoel gaan. Als jij dit kindje niet wil, dan morgen dokter bellen en je laten verwijzen. Laat je niet ompraten!!!
quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:30 schreef Mizoe het volgende:
[..]
Wat een lullige opmerking. Ik heb je echt proberen uit te leggen hoe of wat...dat is dus duidelijk niet begrepen. tssk
Kijk ook eens naar wanneer ik wat post.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:30 schreef Mizoe het volgende:
[..]
Wat een lullige opmerking. Ik heb je echt proberen uit te leggen hoe of wat...dat is dus duidelijk niet begrepen. tssk
Als je het per se weten wil zat de echtgenoot een week later in de crisisopvang. SOms is er meer aan de hand Leonieke* dan jij snappen kan. Hou je oordeel bij je.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:53 schreef leonieke het volgende:
[..]
En wat met de echtgenoot dan? Die laten we er gewoon ff buiten?
Abortus is idd net dezelfde beslissing als "welk waspoeder ga ik kopen"...
Ik denk dat ze het gewoon in de anonimiteit wil delen. En ik kan me dat helemaal voorstellen, hoor!quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:50 schreef -moi- het volgende:
waarom plaats je een panisch verhaal op fok in plaats van gewoon een zwangerschapstest te doenjuist door dat panieken word je nu misschien niet ongesteld.
Niet afreageren hier. Dank.quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:46 schreef moussy het volgende:
Ik reageerde op het feit dat iemand zei dat jij het maar alleen moest beslissen en morgen een doorverwijzing moest vragen. Soms moet je wat beter lezenquote:Op zondag 10 augustus 2008 17:26 schreef mspoez het volgende:
[..]
Als je het per se weten wil zat de echtgenoot een week later in de crisisopvang. SOms is er meer aan de hand Leonieke* dan jij snappen kan. Hou je oordeel bij je.
Ik ben niet zwanger. Dat is Mizoe.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:42 schreef leonieke het volgende:
Ik reageerde op het feit dat iemand zei dat jij het maar alleen moest beslissen en morgen een doorverwijzing moest vragen.
Jij kan niet snappen wat er aan de hand was zonder dat ik daar meer info over geef. Niks oordeel.quote:[..]
En over dat oordeel bijhouden... zou je dat dan niet beter zelf doen want jij beweert hier dat ik bepaalde zaken niet kan snappen zonder ook maar iets over mijn leven te weten
Dat heeft ze toch al uitgelegdquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:03 schreef Sjeen het volgende:
Wat ik me wel afvraag... je bent inmiddels 10 dagen overtijd en uitgerekend op zondag ga je panisch stressen? Had je dat niet al meteen op de eerste dag over tijd moeten doen? Kweeniet hoor...
Jij bent anders ook erg goed in oordelen, huldequote:Op zondag 10 augustus 2008 20:10 schreef mspoez het volgende:
Jij kan niet snappen wat er aan de hand was zonder dat ik daar meer info over geef. Niks oordeel.
Ze had eerst andere dingen aan d'r hoofd. Ik heb ook wel eens verlate stress, opeens tijdens een nacht dat ik niet kon slapen en dan ineens van alles door je kop gaat spoken, dus écht gek vind ik dat niet, herkenbaar wel. Maar ik had alles op alles gezet om zo'n gekke test te halen ipv panieken...quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:03 schreef Sjeen het volgende:
Wat ik me wel afvraag... je bent inmiddels 10 dagen overtijd en uitgerekend op zondag ga je panisch stressen? Had je dat niet al meteen op de eerste dag over tijd moeten doen? Kweeniet hoor...
Dat heb ik dan duidelijk gemist... Als ik het even op mijzelf betrek, als ik er 'alles' aan doe om niet zwanger te worden, alle keren meteen bij de eerste keer onveilige sex zwanger was, normaal een super regelmatige cyclus heb, dan zou ik dus echt wel op de allereerste dag overtijd een test doen. Maar hee, dat ben ikquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:12 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat heeft ze toch al uitgelegd
Sterkte Mizoe. Ik kan me voorstellen dat je geen kind meer erbij zou willen. Laten we hopen dat je idd schijnzwanger bent.
Ik snap de relevantie met de OP niet zo goed....quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:41 schreef DJMO het volgende:
ik kan je alleen mijn eigen ervaringen vertellen:
Maar waar lees je dan dat ik niet kon overleggen? En dan nog, waarom is mijn advies slechter dan het jouwe? Laat haar zelf uitmaken wat ze doet, vanuit haar eigen verstand en gevoel en gesteund in haar besluit door haar man (straks) en de adviezen die ze hier gekregen heeft. Ik wilde met mijn 'laat je niet ompraten' Mizou sterken in haar eigen gevoel.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:14 schreef leonieke het volgende:
[...] Maar dan nog snap ik jouw reactie niet, hoor. Het is niet omdat bij jou de echtgenoot in crisisopvang zat (wat ik heel jammer vind) dat dat bij Mizoe ook zo is (is het volgens mij niet, echtgenoot is gewoon weekend weg). Het is niet omdat jij niet kon overleggen, dat Mizoe het niet kan. En daarom vind ik het dan alleszins een heel vreemd advies. Ik vind niet dat vrouwen die beslissing alleen moeten/kunnen nemen. [...]
En ook dát snap ik. Mizoe heeft al 4 kinderen. Waarvan de laatste twee sowieso al met de nodige reserves, als ik het zo mag uitdrukken. Ik vind dat haar besluit dan toch nét even een tikkie zwaarder telt dan dat van haar man, mochten ze daarin verschillen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:33 schreef leonieke het volgende:
Haar mening is natuurlijk even belangrijk als die van haar man. Met de mededeling "doe een test en als hij positief is vraag je maar direct een doorverwijzing" vond ik het overkomen als dat jij vond dat zij gewoon de beslissing moest nemen. Zal dan wel verkeerd overgekomen zijn bij mij
Het is toch hun baby?quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:35 schreef Moonah het volgende:
[..]
En ook dát snap ik. Mizoe heeft al 4 kinderen. Waarvan de laatste twee sowieso al met de nodige reserves, als ik het zo mag uitdrukken. Ik vind dat haar besluit dan toch nét even een tikkie zwaarder telt dan dat van haar man, mochten ze daarin verschillen.
Tuurlijk is alles okquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:37 schreef mspoez het volgende:
Laat je niet ompraten had niet zozeer te maken met haar man maar met de omgeving die 99%zeker gaat roepen dat 'toch nog een kleintje zo leuk is', 'je als je er vier hebt een vijfde niet meer uitmaakt', of nog erger. Ook mensen met een kinderwens kunnen bizar grof worden!
Weer ok dan tussen ons Leonieke? Jammer als dit zou blijven wringen, ken je verder niet eens.
Nou, als vrouw moet je wél weer 9 maanden het kind dragen én ook nog eens bevallen. Dat is een fikse aanslag op je lijf en als je het kindje dan eigenlijk ook niet eens echt wenst...quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:38 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het is toch hun baby?Het is toch net zoveel het kind van haar man als van haar?
Ik zou nooit vinden dat mijn mening zwaarder doorweegt dan dat van mijn man omdat ik het kind in mijn buik heb. Ik kan me wel de paniek voorstellen aangezien kind 3 (en dan ook het vierde) er (zoals jij het mooi zegt) er met de nodige reserves zijn gekomen.
Jij kent de omgeving van TS?quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:37 schreef mspoez het volgende:
Laat je niet ompraten had niet zozeer te maken met haar man maar met de omgeving die 99%zeker gaat roepen dat 'toch nog een kleintje zo leuk is', 'je als je er vier hebt een vijfde niet meer uitmaakt', of nog erger. Ook mensen met een kinderwens kunnen bizar grof worden!
Weer ok dan tussen ons Leonieke? Jammer als dit zou blijven wringen, ken je verder niet eens.
Is dat niet logisch dat er een oordeel wordt gegeven op basis van wat de ts schrijft?quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:10 schreef mspoez het volgende:
[..]
Jij kan niet snappen wat er aan de hand was zonder dat ik daar meer info over geef. Niks oordeel.
Klok, klepel.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:53 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Is dat niet logisch dat er een oordeel wordt gegeven op basis van wat de ts schrijft?
Als niemand een oordeel mag geven omdat hij of zij de situatie niet kent , kunnen de bestaande fora wel weg.
Want als we allemaal eerst tien situaties moeten gaan bedenken voordat we tikken...
en een Bel, maar ik ken de situatie niet dus ik mag zeker niet zeggen hoe ik denk dat ie eruit zietquote:
Dat wilde iik net zeggen idd.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:45 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, als vrouw moet je wél weer 9 maanden het kind dragen én ook nog eens bevallen. Dat is een fikse aanslag op je lijf en als je het kindje dan eigenlijk ook niet eens echt wenst...
Dat is lang niet altijd waar, juist niet als mensen al kinderen hebben. Zonder kinderen is het inderdaad een stuk lastiger om gesteriliseerd te worden helaas.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:10 schreef poemojn het volgende:
Dat doen ze niet als je nog jong bent
Heb je de OP niet gelezen? Ze hébben een condoom gebruikt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:24 schreef marlieske het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje mosterd na de maaltijd en dweilen met de kraan open, vind dat je man en jij, als je geen kinderen meer wenst hier best wat zorgvuldiger mee om hadden kunnen gaan, een tube zaaddodend glijmiddel of condooms met dat goedje er al op, genoeg opties lijkt me zo.
Totalen onthouding is niet goed of normaal in een gezond huwelijk en als jullie niets veranderen zal je vast nog vaker voor "verassingen" komen te staan.
Jawel heb ik gelezen maar ik ken ook de statistieken van hoeveel mensen ondanks een condoom toch zwanger raken, een zaaddodend goedje erop (ja zijn bij de drogist te krijgen) is dus geen overbodige luxe om alle ellende te voorkomen. Niets met hormonen enz.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Heb je de OP niet gelezen? Ze hébben een condoom gebruikt.![]()
En hormonale anticonceptie is lang niet voor iedereen een oplossing.
Auwquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:24 schreef marlieske het volgende:
Totalen onthouding is niet goed of normaal in een gezond huwelijk en als jullie niets veranderen zal je vast nog vaker voor "verassingen" komen te staan.
Ik ook!quote:Op maandag 11 augustus 2008 09:55 schreef Fruppel het volgende:
Ondanks dat ik het een beetje een vreemd verhaal vind ben ik wel benieuwd of je al getest hebt!
Dan hebben we het wel over een stel dat een jaar lang condooms als AC gebruikt. Dus 2 tot 15 van de 100 koppels die een jaar lang een condoom gebruiken raken zwanger. Bij een gemiddelde frequentie voor een gemiddeld koppel van 2 keer per week seks, is de kans 0,02 tot 0,15% per keer. Best lullig om te zeggen dat TS niet zorgvuldig genoeg is geweest.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:40 schreef marlieske het volgende:
Jawel heb ik gelezen maar ik ken ook de statistieken van hoeveel mensen ondanks een condoom toch zwanger raken, een zaaddodend goedje erop (ja zijn bij de drogist te krijgen) is dus geen overbodige luxe om alle ellende te voorkomen. Niets met hormonen enz.
Ff van internet:
Betrouwbaarheid
De betrouwbaarheid van het condoom is sterk afhankelijk van het juiste gebruik. De kans op zwangerschap ligt tussen de 2 en 15% per jaar.
Eens.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:46 schreef Jelief het volgende:
storm in een glas water denk ik zo..die zien we nooit meer terug!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |