abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60704467
Ik zou niet weten waar ik mijn vraag zou moeten stellen.
Misschien moet ik me er ook wel voor schamen,
maar ik zit op dit moment met mijn rug tegen de muur.
Ik ben minstens 10 dagen overtijd, en wil absoluut geen kindje meer
maar vind een abortus óók verschrikkelijk. Ik zou me er over heen kunnen zetten,
denken dat het ''toch nog niks is'' maar het idee dat ze een mooi lief kindje
wat je nooit zal leren kennen wegzuigen..
Aan de andere kant weet ik heeeel zeker dat ik geen kinderen meer wil,
en zeker ook niet meer wil bevallen na alles al te hebben meegemaakt (brr).
Dat verkondig ik ook al járen heel stellig.
Ik wil het graag bij mijn 4 kinderen houden, zodat ik ze de nodige aandacht kan geven.
4 is al best veel en de oudste schiet er nu al wel eens tussendoor,
laat staan met een nieuw babietje. (Of help..weer twee..).
Zoals het nu is is het meer dan goed.

Hoe ik dan toch zwanger zou kunnen zijn?
Tja, klinkt inderdaad een beetje oenig, maar ik heb er echt alles
aan gedaan niet zwanger te worden. Ten eerste, vrijwel nooit meer
sex met mijn man..ik ben/was zo bang zwanger te worden dat de lust
me volledig vergaat. Zelfs met voorbehoedsmiddelen. Ja, ik weet het,
daar moeten we wat aan doen, want dat is vooral voor mijn man niet leuk.
Omdat ik niet meer naar een gyn durf en wil na heel veel gepruts aan mijn lijf
vind ik het wel zo eerlijk als hij er nu wat aan laat doen, dat wil hij ook wel,
maar stelt dat steeds uit. Het is ook niet zomaar iets.

Maar toch..word ik wel eens verleid natuurlijk
en hebben we het 1 keertje gedaan..mét condoom!
1 keertje, mét condoom.. en nu dít!!
Morgen ga ik een test kopen, al zou ik het liefste mijn kop in het zand steken
en van niets willen weten. Maar dat kan niet.
Bovendien wil ik ook nog genoeg tijd om over een overtijdbehandeling na te kunnen denken.
Iets wat ik me nooit had kunnen voorstellen, maar ik wil zo erg graag géén kind meer.

Ik ben bang, chagerijnig, voel me dom, stom en verdrietig.
Ik weet écht niet wat ik moet doen.
Want ik wil echt heel graag geen kind meer, maar natuurlijk is er wel
een plekje, natuurlijk kán het wel (al is het wel behoorlijk vol in huis),
ik heb zelfs heel veel tijd nu de anderen naar school gaan,
maar ik dacht nu eindelijk na 4 kids die nu wat groter worden tijd te krijgen
voor mijzelf..en vooral wat meer tijd te krijgen voor de kinderen. Ik vond het zo zwaar
op een gegeven moment. En kom nu eindelijk tot rust.
Ik was zo toe aan rust en oudere kinderen.

Is er iemand die dit een beetje herkend?

De reden dat ik dit nu ergens kwijt wil,
is dat ik nergens anders terecht kan en wil
op dit moment dan alleen hier in de aninimiteit ,
waar ik toch misschien een beetje gesteund
zou kunnen worden, vooral voor morgen, als ik de test doe en echt verschrikkelijk in een
schok kom als ik zwanger blijk te zijn. En ik wil geen verkeerde beslissingen maken.
Mijn reactie is NU dat ik meteen ''het'' weg wil halen. Maar ik weet ook dat dat niet
zomaar iets is..misschien krijg ik er wel heel veel verdriet van. Het is iets zo erg definitiefs.
Het houden ook..een kindje krijgen is niet niets. Het is weer een hele nieuwe wereld
en mijn wereld komt dan helemaal op zijn kop te staan. En ben ik wel een leuke
moeder, een moeder die dat kindje helemaal niet wilde?

Ik gooi dit maar de wereld in met de knop ''invoeren'' en zie wel wat er van komt.
In elk geval bedankt voor het lezen tot hier.

PS Ik heb wel een hele spannende periode achter de rug, en ben veel afgevallen in 1 keer
(beide factoren waardoor je menstruatie kan uit blijven)
maar ik heb in mijn hele leven al best veel spanningen gehad maar mijn menstruatie was
altijd gewoon om de 28 dagen...nu dus ongeveer 40 dagen geleden..
pi_60704638
Mizoe, misschien moet je even wachten tot morgen, tot je een test hebt gedaan. Want misschien zit je jezelf gek te maken voor niets.
pi_60704645
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:04 schreef Mizoe het volgende:
Tja, klinkt inderdaad een beetje oenig, maar ik heb er echt alles
aan gedaan niet zwanger te worden.

Ten eerste, vrijwel nooit meer sex met mijn man..
en hebben we het 1 keertje gedaan..mét condoom!
Je spreekt jezelf tegen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 augustus 2008 @ 14:13:51 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60704683
Ik weet niet, maar alle alarmbellen gaan rinkelen bij dit topic. Ik vraag maar vast wie je uitgever is.
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:17:02 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60704746
Er zijn genoeg winkels open in Nederland op zondag, kies er een uit, koop zo'n test, en je weet het vandaag nog.
censuur :O
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:18:24 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60704774
Alle vragen die je opnoemt kan er maar eentje een antwoord op geven: jijzelf.

Niemand kan een beslissing voor je nemen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60704786
@Reinhilde..je hebt gelijk hoor. Ik zit al meer dan een week me af te vragen waar mijn ongesteldheid blijft, maar vannacht schrok ik wakker, kon niet meer slapen, kan vandaag geen test kopen en kan het niet meer van me afzetten. Je denkt toch eerst een tijd van ''Het zal wel goed komen'', maar nu denk ik vooral: ''Wat als het niét goed komt!'' ..En wat is goed in dit geval. Dan lees is berichten van mensen die alles eraan doen om zwanger te raken en ik word het in 1 keer zonder het te willen en ga dan verschrikkelijk klagen. Maar met kleine kinderen heb ik het eigenlijk helemaal gehad. Misschien is het een kwestie van instellen, maar ik had gehoopt dat ik nu in de oudere kinderen-fase zou komen...

En vooral: Ik wil niet zwanger zijn want ik wil niet eens over een abortus nadenken! Maar ergens kan ik ook geen kindje meer aan.
pi_60704837
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet niet, maar alle alarmbellen gaan rinkelen bij dit topic. Ik vraag maar vast wie je uitgever is.
pi_60704910
@Spijkerbroek: oja...nu ja..vrijwel schreef ik toch?

@Swetsenegger: uitgever? Is het interessant genoeg?

@RemcoDelft: Niet hier in de buurt (woon in een gat) bovendien is mijn man de hele dag weg met de auto
en heb ik 4 kinderen om mij heen..

@E.T. : Dat is waar, dat besef ik ook heel goed, maar anderen kunnen mij wel op andere gedachten brengen, of dingen bedenken die ik zelf niet had bedacht en mij de juiste beslissingen kunnen doen nemen..Dat zal niet niks zijn als ik dat zou moeten..en in dit geval zal ik snel moeten beslissen, deze week nog.
pi_60704994
Euh... hoe reageert je man eigenlijk? (dat zou toch dé persoon zijn die ik zou aanspreken)
pi_60705051
Hoe dan ook, je zit jezelf nu dermate in de stress te piekeren, dat die menstruatie alleen dààrdoor al nog wel een maandje uit kan blijven,
zelfs zonder dat je zwanger bent.

Ga dus gewoon meteen een test halen, dan weet je het gelijk.
Wie weet wacht jou een enorme opluchting!

De stress die je je nu aan het creëren bent is onderhand net zo erg als in het geval je écht een beslissing over het kind zou moeten nemen.

Het is natuurlijk persoonlijk, maarreh, 4 of 5 kinderen,
ik zie het probleem niet zo.
Ik zou het gewoon houden...

[ Bericht 4% gewijzigd door Bora-Bora op 13-08-2008 20:39:00 ]
 FR
pi_60705119
@leonieke: die wil wel 14 kinderen..dus zou voor de optie gaan om het te houden. Maar ik ben wel degene die het moet dragen, moet bevallen, er grotendeels voor zal zorgen en misschien helemaal niet blij is. Nu in elk geval niet. Ik vraag me af of dat nog om kan slaan. Maar erg lang kan je daar dan niet op wachten.

Hij is dit weekend weg en eigenlijk ben ik me vannacht écht zorgen gaan maken. Hem nu bellen heeft geen zin, hij is bij vrienden helpen en ik weet dat ik het wat hem betreft ook zelf moet beslissen, al zou hij abortus wel erg vinden denk ik.
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2008 @ 14:31:15 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_60705141
Je man kan toch ook een testje meenemen? En je had zelfs vorige week al kunnen testen als het echt zo'n paniek is/was.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2008 @ 14:32:19 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_60705175
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:30 schreef Mizoe het volgende:
@leonieke: die wil wel 14 kinderen..dus zou voor de optie gaan om het te houden. Maar ik ben wel degene die het moet dragen, moet bevallen, er grotendeels voor zal zorgen en misschien helemaal niet blij is. Nu in elk geval niet. Ik vraag me af of dat nog om kan slaan. Maar erg lang kan je daar dan niet op wachten.

Hij is dit weekend weg en eigenlijk ben ik me vannacht écht zorgen gaan maken. Hem nu bellen heeft geen zin, hij is bij vrienden helpen en ik weet dat ik het wat hem betreft ook zelf moet beslissen, al zou hij abortus wel erg vinden denk ik.
je weet niet eens of je zwanger bent, daar zou ik me eerst maar eens druk om en over maken dan al over een abortus spreken.
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:34:25 #15
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60705255
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Ha, ben ik niet de enige! *High five Swets* .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60705269
@Bora-Bora: Eerlijk gezegd valt mij 4 kinderen al tegen, maar dat mag je niet zeggen he, als moeder..
Ik twijfelde al over een derde, maar wist wel dat ik er wel voor open stond, maar dat werd een tweeling.
Het word nu eindelijk wat makkelijker nu ze ouder worden.
Ik heb alleen wel gemerkt dat ik niet zo'n moeke bent waar haar leven alleen om de kinderen draait
en het baby-hoofdstuk heb ik nu echt helemaal gehad.

Maar morgen ga ik meteen een test halen inderdaad.

Bedankt voor de moeite nemen om te reageren!!
pi_60705354
@moussy: Ik schreef dus al, vorige week was het nog niet zo'n issue voor mij. Ik dacht: ''het komt wel''. Ik ben erg mijn kop in het zand stekerig. Zelfs nu zou ik het liever negeren. En ik maak me nog veel meer dan om een abortus zorgen of ik zwanger ben of niet, dat hangt nauw in verband of je daar blij mee bent of niet, anders zou ik me er niet eens druk om maken.
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2008 @ 14:38:41 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_60705394
Je steekt je kop in het zand, tussen je oren ben je al zwanger en ben je de datum al aan het prikken voor een abortus, doe een test
pi_60705458
@moussy: en ik wilde er niets van weten, een test kopen zou mij misschien kunnen vertellen dat ik zwanger ben terwijl ik dat helemaal niet wil wéten (bij wijze van spreken dan he). Maar dat is dus ook zo moeilijk hieraan, je kan niet ontsnappen al heb ik wel die neigingen...dan dénk ik dat als ik het negeer er gewoon niks aan de hand is. Nu duurt het echter zo lang dat ik sinds vannacht lichtelijk in paniek ben. Ik denk nu voor het eerst dat ik misschien écht niet meer ongesteld word.

Maar goed, als je er zelf niet inzit, in de situatie, dan is het voor mij erg moeilijk uitleggen wat voor fratsen je uithaalt en hoe je je zelf voor de gek kan en wil houden hoe dom dat ook mag klinken.
pi_60705502
(o dat laatste was geen antwoord op je laatste opmerking, die zag ik pas toen mijn laatste reactie was geplaatst..maar het lijkt bijna een soort antwoord op je laatste opmerking).
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2008 @ 14:45:43 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_60705584
Als je jezelf zo gek zit te maken nu dan zou je ook alles wel op zn kop zetten om een test te halen.
pi_60705635
Ik begrijp het toch niet zo goed, hoor. Ik kan me vinden in het feit dat je wacht met testen omdat je zwanger wilt zijn (wat langer wachten geeft meer kans op een positieve test). Maar als je twijfelt over een abortus wil je het toch zo vlug mogelijk weten omdat je dan vlugger de nodige stappen kunt ondernemen.

Als de test negatief is, kun je opgelucht ademhalen. Is hij positief, dan zal hij de week erop (zonder tegenslagen, of bij jou zou dat net tegenslag zjn) ook positief zijn. Uitstel levert jou niets op, behalve nog meer stress (en dus misschien uitstel van jouw menstruatie)
pi_60705673
@moussy: nee dus, want ik ben bang. Ik wil gewoon nooit in mijn leven meer een test, geen kind meer, geen bevalling, helemaal NIETS. Dat bedoel ik dus met mijn kop in het zand steken. Weet je wel hoe ENG dat is een test te doen?!

Tuurlijk, ik moet wel, maar dan morgen met mijn man erbij.
Dan nog liever mijzelf gek maken.
pi_60705698
Doe dan geen test en wacht nog 8 maand hé, dan zie je het wel...
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:50:06 #25
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60705718
Wat moussy zegt, er is altijd wel een apotheek in de buurt open!
Lekker douchen!
pi_60705726
waarom plaats je een panisch verhaal op fok in plaats van gewoon een zwangerschapstest te doen juist door dat panieken word je nu misschien niet ongesteld.

En hoezo ben je niet gewoon aan de pil of spiraaltje
Strawberry Flavour..
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2008 @ 14:50:27 #27
7074 moussy
kuttekop
pi_60705729
Kan je niet beter ook een afspraak met een psych maken?
pi_60705842
Hoe oud zijn je andere kinderen? En hoe oud ben je zelf?
pi_60705912
@Leonieke: Ik wéét dat je gelijk hebt. Daarom ga ik morgen testen. Het heeft geen zin meer te denken dat het niet zo is. Niet testen betekent dat je nog kan hopen dat je niet zwanger bent, maar bij wel testen weet ik het zeker. Ik besef ook dat uitstellen niet betekent dat het zomaar verdwijnt..als ik het nu ben kan ik het maar beter zo snel mogelijk weten.

En natuurlijk lijkt al dit gekip hierover geen enkele nut te hebben, niet totdat ik de test heb gedaan, maar ik heb nu eenmaal niet zomaar iemand die ik hierover wil bellen. Ze zijn er wel maar ik wil liever nog niet dat iemand die ik ken dit weet. Voor mij heeft dit wel nut, ik heb denk ik die duw in mijn rug nodig, maar als de test positief blijkt te zijn weet ik dat ik ook een uitlaatklep nodig heb om tot de juiste beslissing te komen. Dat móet bij mij nu eenmaal schrijvende..ik ben en blijf nu eenmaal een schrijver. Iemand van het woord.
pi_60705988
@TovenaarvanOz..Ik ben 36, mijn kinderen 11 en 9 en 4.
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:59:20 #31
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60706017
Doe gewoon even relaxed Mizoe, hoe groot is nu werkelijk de kans dat je zwanger zou zijn. Je hebt maar 1 keer gevreeen en dan nog met condoom. Je loopt jezelf echt helemal gek te maken.

Enne, Kim of swets, wat bedoelen jullie met uitgever? PM me eens
Lekker douchen!
pi_60706080
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:56 schreef Mizoe het volgende:
@Leonieke: Ik wéét dat je gelijk hebt. Daarom ga ik morgen testen. Het heeft geen zin meer te denken dat het niet zo is. Niet testen betekent dat je nog kan hopen dat je niet zwanger bent, maar bij wel testen weet ik het zeker. Ik besef ook dat uitstellen niet betekent dat het zomaar verdwijnt..als ik het nu ben kan ik het maar beter zo snel mogelijk weten.
Idd
quote:
En natuurlijk lijkt al dit gekip hierover geen enkele nut te hebben, niet totdat ik de test heb gedaan, maar ik heb nu eenmaal niet zomaar iemand die ik hierover wil bellen. Ze zijn er wel maar ik wil liever nog niet dat iemand die ik ken dit weet. Voor mij heeft dit wel nut, ik heb denk ik die duw in mijn rug nodig, maar als de test positief blijkt te zijn weet ik dat ik ook een uitlaatklep nodig heb om tot de juiste beslissing te komen. Dat móet bij mij nu eenmaal schrijvende..ik ben en blijf nu eenmaal een schrijver. Iemand van het woord.
Ah, veel mensen die hier posten hebben een uitlaatklep nodig. Ik ook, hoor Maar je moet natuurlijk nog steeds zelf (en ik vind: samen met jouw man) de beslissing nemen.
pi_60706111
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:59 schreef sjak het volgende:
Doe gewoon even relaxed Mizoe, hoe groot is nu werkelijk de kans dat je zwanger zou zijn. Je hebt maar 1 keer gevreeen en dan nog met condoom. Je loopt jezelf echt helemal gek te maken.
Dat ook trouwens Viel de seks eigenlijk wel in de 'juiste' periode? Was condoom gescheurd?
pi_60706152
@Moi: Omdat ik dit érgens kwijt wil. Er zouden mensen kunnen zijn die in hetzelfde schuitje hebben gezeten. Maar goed, ik heb al geschreven waarom ik het hier plaats. En waarom ik nu nog geen test heb gedaan heb ik ook al geschreven.

En ik wil niet aan de hormonen (om heel veel redenen) en een spiraaltje durfde ik niet omdat ik NIETS meer met een gyn te maken wilde hebben. Ook om bepaalde redenen.

@moussy: Is dat sarcastisch bedoeld? Wat kan een psych meer weten dan honderd ervaringsdeskundigen bij elkaar? Alleen..die moet je wel weten te vinden en ik heb daar geen jaren de tijd voor.
Een Psych heb ik denk ik echt niet nodig, ik zit niet in de knoop, voel me juist heel open.
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:06:25 #35
14746 k_i_m
pi_60706230
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:58 schreef Mizoe het volgende:
@TovenaarvanOz..Ik ben 36, mijn kinderen 11 en 9 en 4.
En de vierde?
In my life
Why do I smile
pi_60706317
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:06 schreef k_i_m het volgende:

[..]

En de vierde?
Laatste was een tweeling
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2008 @ 15:09:09 #37
7074 moussy
kuttekop
pi_60706331
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:03 schreef Mizoe het volgende:

@moussy: Is dat sarcastisch bedoeld?
Nee
quote:
Wat kan een psych meer weten dan honderd ervaringsdeskundigen bij elkaar? Alleen..die moet je wel weten te vinden en ik heb daar geen jaren de tijd voor.
Een Psych heb ik denk ik echt niet nodig, ik zit niet in de knoop, voel me juist heel open.
Het is toch belachelijk dat je zo panisch gaat worden van 1x vrijen mét condoom.
pi_60706336
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:06 schreef k_i_m het volgende:

[..]

En de vierde?
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:34 schreef Mizoe het volgende:
@Bora-Bora: Eerlijk gezegd valt mij 4 kinderen al tegen, maar dat mag je niet zeggen he, als moeder..
Ik twijfelde al over een derde, maar wist wel dat ik er wel voor open stond, maar dat werd een tweeling.
pi_60706362
@Leonieke: Dat vind ik zelf ook, dat is zelf moet beslissen, ik zal ook echt niet zomaar iemands mening aannemen (juist niet!) maar ik wil juist mijn beslissing zo goed mogelijk onderbouwen. Het is niet wat je dagelijks doet. Ik verwacht ook nu geen steun wat betreft een beslissing, ik weet dat dat er pas echt toe doet als ik zwanger blijk te zijn, dit is meer omdat ik het even kwijt wil, vóór ik de test doe, als een soort aanloopje of voorbereiding op..misschien ben ik al een stuk relaxter morgen hierdoor en valt de test ook niet zo zwaar.

De seks was in de juiste periode en nee..het condoom is niet gescheurd zover ik weet. Maar het is alweer een maand geleden he, ik weet echt niet meer precies hoe het ging. Ik weet alleen dat ik altijd nadenk en ongelukjes zoveel mogelijk wil voorkomen.
pi_60706413
@moussy: ook als je heel vruchtbaar bent (ik bedoel, het was altijd meteen raak na elke keer onveilig vrijen, de laatste keer had ik zelfs dus 2 eitjes in 1 ovulatie die ook nog bevrucht werden) en nog nooit overtijd bent geweest qua ongesteldheid, behalve dan die keren dat ik zwanger was?

Tuurlijk ben ik nu panisch :-)
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:12:26 #41
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60706418
Ik heb nog wel een test liggen, als je in de buurt van Haarlem woont kan ik 'm wel even langsbrengen
Lekker douchen!
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:13:23 #42
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_60706464
Ho, jij hebt het de hele tijd over abortus. Een overtijdbehandeling is dat dus niet. Het klompje cellen in je is nog lang niets wat op een kindje lijkt.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_60706497
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:10 schreef Mizoe het volgende:
De seks was in de juiste periode en nee..het condoom is niet gescheurd zover ik weet. Maar het is alweer een maand geleden he, ik weet echt niet meer precies hoe het ging. Ik weet alleen dat ik altijd nadenk en ongelukjes zoveel mogelijk wil voorkomen.
Gewoon een bedenking van mij, maar als je zo goed nedenkt, waarom dan precies seks in de juiste periode? Ik weet het, lang geleden enzo, maar ik vind het toch een beetje vreemd eigenlijk
pi_60706514
@sjak: haha..nee, ik woon daar heel ver vandaan..helaas. Was wel een leuke actie geweest, ook aardig trouwens.
pi_60706539
Sinds wanneer maak je je hier druk om?
Bij mij is elk gevalletje van stress al uitstel van menstruatie.
pi_60706630
@leonieke: Ik wilde helemaal geen seks, maar ik ben echt verleid. Hmmm..dit klinkt onderdanig, maar mijn man blééf maar knuffelen ;-)..en toen..tja..zo sterk ben ik dan ook weer niet...tegen lust kan ik niet op...en dan doe je het mét condoom dus dan denk je toch niet dat je er verkeerd aan doet of veel risico loopt? Ikke niet echt..maar o.k. daar denk ik nu anders over.
pi_60706737
@TovenaarvanOZ: Ik maak me nu sinds een weekje een beetje druk..onbewust weet ik niet hóeveel maar bewust niet zo veel. Sinds vannacht maak ik me pas écht zorgen. Het duurt nu wel erg lang voor ik ongesteld word. Eigenlijk verwachtte ik 27 juli al ongesteld te worden. En die paar dagen erna denk je er nog niet zo over na..steeds meer kwam het besef dat het wel erg lang ging duren, maar je blijft ook steeds geloven dat je elk moment toch ongesteld kan worden..

Bovendien zat ik tot vrijdag in een soort andere spanning en dus met mijn gedachten ergens anders, pas sinds dit weekend focus ik me echt op mijn niet-ongesteldheid...

Maar nogmaals: ik heb ergere spanningen gehad en en dat heeft nog nooit invloed gehad op mijn cyclus.
Vandaar dat ik me dus wél zorgen maak.
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:23:45 #48
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60706773
Lieverd ik begrijp je. Ik heb na mijn tweede ook een abortus gehad in de derde week (dus toen ik net zeker wist dat ik zwanger was), ik kon het niet hebben nog een baby erbij en heb er geen spijt van. Natuurlijk was het niet makkelijk, ik had op dat moment een kind van bijna 2 en een baby van 4 maanden en dus zat ik nog erg in de hormonenwolkjes maar soms moet ratio voor gevoel gaan. Als jij dit kindje niet wil, dan morgen dokter bellen en je laten verwijzen. Laat je niet ompraten!!!
Prrrrr
pi_60706841
@Christiaan: Ik bedoel dus eigenlijk overtijdbehandeling, beetje slordig van me..
maar dat vraag ik me dus af, of ik dat ook zo vind, dat dat slecht een klompje cellen is..het is en blijft uniek. Aan mij de beslissing of het mag leven..dat is niet zomaar een beslissing vind ik. Al vind ik ergens ook dat het gewoon slechts een ''klompje cellen'' is en het ''gewoon'' even kan laten wegzuigen. Maar ergens anders vind ik dat dan weer eigenlijk niet zo. Ik wéét dat het veel vrouwen veel doet jaren later nadat ze het hebben laten wegzuigen.
pi_60706869
@mspoez: Dank je.
pi_60706958
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:49 schreef leonieke het volgende:
Doe dan geen test en wacht nog 8 maand hé, dan zie je het wel...
Wat een lullige opmerking. Ik heb je echt proberen uit te leggen hoe of wat...dat is dus duidelijk niet begrepen. tssk
pi_60707257
@leonieke: Ik schrijf toch heel duidelijk dat ik morgen een test ga doen mét mijn man erbij (dus daarom sowieso morgen dan ben ik niet alleen) en dat al dat andere wat ik denk gewoon in mijn hoofd afspeelt omdat je hiervan verschrikkelijk verward raakt..tussen wal en schip zit..niet dat ik dom ga zitten afwachten, dat leek me duidelijk. Dit topic heb ik vooral geopend voor de eventuele beslissing mórgen. Dat ik een plek heb waar ik even mijn gedachten kan luchten en er misschien een paar mensen zijn die mij begrijpen en kunnen stéunen hierin.

Ik ben dit niet begonnen om het idee te krijgen dat ik dom ben ofzo. Dit is pure menselijke emotie en in emotie bestaat geen domheid lijkt mij, daar is het te puur voor. Ik wil uit deze emotie gewoon géén domme beslissingen maken. Wat gebeurd is is gebeurd, wat komt daar hangt misschien wel een leven van af.
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:38:37 #53
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60707324
Ik wens je veel sterkte maar lees in jouw posten dat je dit kindje niet wil. Krijg het dan ook niet en wat de mensen hier op Fok daar van vinden, soit. Nu nog met je man over hebben, maar ook daarin: je hebt je keus al gemaakt. Hij 'wil wel veertien kinderen', maar het is niet zo dat hij je zit te pushen er nog een te maken. Succes. Je mag me PMen als je wil.
Prrrrr
pi_60707427
@mspoez: wat is PMen? Dit is mijn eerste keer op FOK..emailen ofzo?
Lief van je..
pi_60707494
Als dit de eerste keer is op Fok, waarom lukt het je dan wel om in deze verwarde toestand een plaatje up te loaden?

Sorry hoor, twijfel een beetje aan je verhaal.
Mocht ik het mis hebben, heel veel sterkte met je keuze..
pi_60707628
@TovenaarvanOz: Omdat dat niet echt moeilijk is voor een internetfreak als ik. Ik beheer zelf zelfs een forum maar dan van een winkel. Ben gewoon nooit op Fok geweest maar weet dat dat een groot forum is. Ik zat ook al te denken dat mensen mijn verhaal misschien niet eens geloven. En was mijn verhaal maar niet waar.
Ik heb ook zelf een weblog, maar daar komen zoveel mensen die ik ken, zelfs mijn schoonouders, dat ik dáár ook mijn verhaal niet kwijt wil nu.
pi_60707731
@TovenaarvanOz: en ik klink misschien heel verward, maar ik kan nog echt wel mijn broodjes smeren en de dag gewoon doorkomen...ik ben alleen wat bang voor morgen. Het ene moment héél bang, het andere moment denk ik dat het wel los zal lopen...

Maar in het begin had iemand het ook over een uitgever..bedoelden ze daarmee dat mijn verhaal niet echt is of dat het gewoon een spannend verhaaltje lijkt?
Ergens vind ik dat eerste dan best een belediging want ik gooi nu echt mijn hele ziel wat dit onderwerp betreft op internet. Ik kan hier wel bijna huilen en ik heb het gevoel dat ik uitgelachen wordt. Daar was ik al bang voor.
pi_60707968
Ik denk ook niet echt dat ik hier verder ''ervarenden'' in kan vinden (als iemand een link weet gráág). Ik geloof niet dat iemand die dit niet kent kan voorstellen hoe alléén je hierin staat. De tot nu toe goedbedoelde adviezen heb ik allemaal ook zelf kunnen bedenken, daar gaat het ook niet om, misschien is alles wat ik nodig heb gewoon herkenning. Jullie kúnnen verder ook inderdaad niets voor mij doen. Dat wist ik al toen ik dit topic startte, al wist ik ook niet helemaal wat ik kon verwachten, maar ik merk dat ik me bijna nog allener hierin voel omdat veel opmerkingen zijn met een vingertje erbij. Ik had misschien gehoopt op één of andere steun. Aan een paar opmerkingen had ik inderdaad ook echt wel iets. Ik wil ook verder niet iemand beledigen, ik snap dat mensen mijn niet snappen.
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:01:34 #59
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60708070
PM is PrivateMessage, Mizoe, envelopje onder de datum bij een post. Hoef je niet te doen als je niet wil maar kan je me dus berichtje zonder meelezers sturen.
Prrrrr
pi_60708083
(ik ben straks een tijdje offline..als mensen reageren dan antwoord ik vanavond weer!).
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2008 @ 16:07:16 #61
7074 moussy
kuttekop
pi_60708228
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:58 schreef Mizoe het volgende:
Ik denk ook niet echt dat ik hier verder ''ervarenden'' in kan vinden (als iemand een link weet gráág). Ik geloof niet dat iemand die dit niet kent kan voorstellen hoe alléén je hierin staat. De tot nu toe goedbedoelde adviezen heb ik allemaal ook zelf kunnen bedenken, daar gaat het ook niet om, misschien is alles wat ik nodig heb gewoon herkenning. Jullie kúnnen verder ook inderdaad niets voor mij doen. Dat wist ik al toen ik dit topic startte, al wist ik ook niet helemaal wat ik kon verwachten, maar ik merk dat ik me bijna nog allener hierin voel omdat veel opmerkingen zijn met een vingertje erbij. Ik had misschien gehoopt op één of andere steun. Aan een paar opmerkingen had ik inderdaad ook echt wel iets. Ik wil ook verder niet iemand beledigen, ik snap dat mensen mijn niet snappen.
wat voor steun denk je te krijgen als jij nog niet eens weet of je zwanger bent en alleen maar hier gaat lopen panieken, ipv alles op zn kop zetten om te testen.
pi_60708290
quote:
Ik geloof niet dat iemand die dit niet kent kan voorstellen hoe alléén je hierin staat.
Waarin? In het idee dat je MISSCHIEN zwanger bent?
pi_60708370
@moussy: Weet ik eerljijkgezegd ook niet. Steun in die zin dat mensen hetzelfde hebben meegemaakt en die gevoelens herkennen misschien? Zoiets als van mspoez. Dat voelt fijn.
Op internet vind ik verder alleen fora vol vrouwen die hópen dat ze zwanger zijn en als je op overtijdbehandeling zoekt vind ik alleen wetenswaardigheidjes. Niks over gevoelens van mensen.
pi_60708431
@TovenaarVanOz: Nee, in het héle verhaal. Elke vrouw die een overtijdbehandeling heeft gehad had toch eerst een paar dagen dat ze maar niet ongesteld werd en ik ben dáár nieuwsgierig naar en naar wat er daarna gebeurde, wat ze besloot toen ze zwanger bleek, of dat het met een sisser afliep.
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:36:09 #65
14746 k_i_m
pi_60708965
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:08 schreef leonieke het volgende:

[..]

Laatste was een tweeling
Ah, dat had ik gemist!
In my life
Why do I smile
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:40:18 #66
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60709076
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:07 schreef moussy het volgende:
[..]
blabla
Goeie ondertitel.
Prrrrr
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 10 augustus 2008 @ 16:41:57 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60709115
quote:
ik kan je alleen mijn eigen ervaringen vertellen:
ik werd op mijn 17e zwanger, heb toen abortus gehad onder dwang omdat de vader van mijn kind in de bajes zat. jaar later was hij vrij en kreeg ik alsnog een kind van diezelfde man. dat kind (mijn oudste dochter is nu dus uithuis geplaatst) en ik ben na wat omzwervingen bij mijn huidige partner teruggekomen (mijn jeugdliefde toen ik 16 was)

omdat ik toen in de stress zat met verhuizen, schuldhulpverlening en nog meer zooi) bleef mijn menstruatie ook uit, toen ik een paar maanden later weer overtijd was, dacht ik dat ik weer last had van stress, maar ik bleek zwanger, (van een zoontje) en mijn partner en ik zijn allebei zielsgelukkig nu.

dit is een beslissing die je voor jezelf moet nemen, je kan wel naar ervaringen vragen, maar die zullen jou niet helpen de juiste beslissing te nemen.. die moet jij samen met je partner nemen.

ik wens je heel veel sterkte toe bij het nemen van die beslissing.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_60709241
Succes ik hoop omdat je het zelf hoopt, dat je niet zwanger bent.
Wat ik me afvraag als je na drie kinderen echt niet meer wil, waarom laat je dan geen sterilisatie doen of klemmetjes op je eileiders (geloof dat het zo heet) zetten? Een spiraal was ook een optie.
Dan kan je je lekker laten verleiden voor seks zonder bang te zijn voor een zwangerschap.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het knap vind dat je uit angst voor een zwangerschap geen seks meer hebt.
Ik zou het geen week volhouden .
pi_60709376
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:23 schreef mspoez het volgende:
Lieverd ik begrijp je. Ik heb na mijn tweede ook een abortus gehad in de derde week (dus toen ik net zeker wist dat ik zwanger was), ik kon het niet hebben nog een baby erbij en heb er geen spijt van. Natuurlijk was het niet makkelijk, ik had op dat moment een kind van bijna 2 en een baby van 4 maanden en dus zat ik nog erg in de hormonenwolkjes maar soms moet ratio voor gevoel gaan. Als jij dit kindje niet wil, dan morgen dokter bellen en je laten verwijzen. Laat je niet ompraten!!!
En wat met de echtgenoot dan? Die laten we er gewoon ff buiten?
Abortus is idd net dezelfde beslissing als "welk waspoeder ga ik kopen"...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 augustus 2008 @ 16:54:55 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60709410
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:30 schreef Mizoe het volgende:

[..]

Wat een lullige opmerking. Ik heb je echt proberen uit te leggen hoe of wat...dat is dus duidelijk niet begrepen. tssk
Waarom grijp je opeens terug op deze post terwijl je daar tussendoor al op 4 nieuwere posts van haar gereageerd hebt?

Vreemd vreemd topic....
pi_60709416
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:30 schreef Mizoe het volgende:

[..]

Kijk ook eens naar wanneer ik wat post.
Mijn gequote post is 7 minuten voor jouw mededeling dat je gaat testen gepost. Uitleg was er echt wel na.

En lullige opmerking? Misschien... De enige reden waarom ik ooit al gewacht heb om te testen was omdat ik zo hoopte dat ik misschien hopelijk nu toch wel zwanger zou zijn... Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik zou wachten met testen in de hoop dat ik niet zwanger zou zijn.
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:26:04 #72
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60710092
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:53 schreef leonieke het volgende:
[..]
En wat met de echtgenoot dan? Die laten we er gewoon ff buiten?
Abortus is idd net dezelfde beslissing als "welk waspoeder ga ik kopen"...
Als je het per se weten wil zat de echtgenoot een week later in de crisisopvang. SOms is er meer aan de hand Leonieke* dan jij snappen kan. Hou je oordeel bij je.
Prrrrr
pi_60710363
Het zal wel aan mij leggen maar ik vind dit maar een raar topic. Ik ben het volledig met moussy en leonieke (e.a.) eens: je kan de stress nú de kop in drukken door naar de (weekend)apotheek te rijden en een test te kopen. Pas als de test positief is moet je je zorgen gaan maken. Ik snap ook niet zo goed dat je het bij zoveel stress belangrijk vindt om samen met je man te testen.
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2008 @ 17:46:55 #74
7074 moussy
kuttekop
pi_60710522
Ze is gewoon tussen dr oren zwanger, omdat ze sex heeft gehad, daarom blijft de menstruatie uit en is er dikke paniek en een lekker zondagmiddag topic op fok! Op naar de psych om 1 of ander zwangerschaps- en of bevallingstrauma er uit te krijgen, hup sterilisatie er achter aan bij 1 van de twee en er kan weer vrolijk en blij gesext worden en voor nu gewoon testen, 4 kinderen onder de arm en hop naar de dienstdoende apotheek, hoe moeilijk kan dat toch zijn, eng of niet, testen is áltijd eng, of je nou zwanger wil worden of het juist niet wil zijn.
pi_60710863
Tja, 't is weer zo'n topic waarvan er al zovelen zijn gemaakt. Dus zijn er weer reacties van sommige users die er vraagtekens achter zetten. Ach, die heb je altijd.
Ik geef gewoon antwoord op de vragen.
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:50 schreef -moi- het volgende:
waarom plaats je een panisch verhaal op fok in plaats van gewoon een zwangerschapstest te doen juist door dat panieken word je nu misschien niet ongesteld.

Ik denk dat ze het gewoon in de anonimiteit wil delen. En ik kan me dat helemaal voorstellen, hoor!
Mizoe, doe vandaag een test want met zenuwen schiet je niks op.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60711265
Heb je nu inmiddels die test al gehaald?
There is no love sincerer than the love of food.
  Jubileum moderator zondag 10 augustus 2008 @ 18:28:22 #77
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60711407
Ik begrijp dat iedereen een (sterke) mening heeft maar ik denk toch dat het het beste is om alle oordelen en gissingen te bewaren totdat TO daadwerkelijk zwanger blijkt te zijn.
Het is misschien niet helemaal de plek hier voor de reacties waar je op gehoopt had Mizoe maar toch lijkt me dit wel de juiste plek voor dit topic. Zou zo 1,2,3 niet weten waar het beter thuis zo horen eigenlijk.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 10 augustus 2008 @ 19:35:12 #78
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60712809
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:46 schreef moussy het volgende:
Niet afreageren hier. Dank.
Prrrrr
pi_60712992
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:26 schreef mspoez het volgende:

[..]

Als je het per se weten wil zat de echtgenoot een week later in de crisisopvang. SOms is er meer aan de hand Leonieke* dan jij snappen kan. Hou je oordeel bij je.
Ik reageerde op het feit dat iemand zei dat jij het maar alleen moest beslissen en morgen een doorverwijzing moest vragen. Soms moet je wat beter lezen
Ik ben namelijk niet diegene die hier beweert dat je vlug een beslissing moet nemen over wat te doen ALS je al zwanger zou zijn. Ik zeg idd wel dat je vlug duidelijkheid zou moeten krijgen (en dus idd morgen testen) Niets meer, niets minder. Mij ga je zeker nooit horen zeggen dat je abortus moet plegen of niet. Zoals ik al vroeger zei: dit is een beslissing voor jou én jouw man.

En over dat oordeel bijhouden... zou je dat dan niet beter zelf doen want jij beweert hier dat ik bepaalde zaken niet kan snappen zonder ook maar iets over mijn leven te weten
  Licht Ontvlambaar zondag 10 augustus 2008 @ 20:03:41 #80
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60713589
Wat ik me wel afvraag... je bent inmiddels 10 dagen overtijd en uitgerekend op zondag ga je panisch stressen? Had je dat niet al meteen op de eerste dag over tijd moeten doen? Kweeniet hoor...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:10:06 #81
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60713755
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 19:42 schreef leonieke het volgende:
Ik reageerde op het feit dat iemand zei dat jij het maar alleen moest beslissen en morgen een doorverwijzing moest vragen.
Ik ben niet zwanger. Dat is Mizoe.
quote:
[..]
En over dat oordeel bijhouden... zou je dat dan niet beter zelf doen want jij beweert hier dat ik bepaalde zaken niet kan snappen zonder ook maar iets over mijn leven te weten
Jij kan niet snappen wat er aan de hand was zonder dat ik daar meer info over geef. Niks oordeel.
Prrrrr
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:12:44 #82
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60713843
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:03 schreef Sjeen het volgende:
Wat ik me wel afvraag... je bent inmiddels 10 dagen overtijd en uitgerekend op zondag ga je panisch stressen? Had je dat niet al meteen op de eerste dag over tijd moeten doen? Kweeniet hoor...
Dat heeft ze toch al uitgelegd

Sterkte Mizoe. Ik kan me voorstellen dat je geen kind meer erbij zou willen. Laten we hopen dat je idd schijnzwanger bent.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_60713891
Ah ja, sorry, redelijk op elkaar lijkende nicks.
Maar dan nog snap ik jouw reactie niet, hoor. Het is niet omdat bij jou de echtgenoot in crisisopvang zat (wat ik heel jammer vind) dat dat bij Mizoe ook zo is (is het volgens mij niet, echtgenoot is gewoon weekend weg). Het is niet omdat jij niet kon overleggen, dat Mizoe het niet kan. En daarom vind ik het dan alleszins een heel vreemd advies.
Ik vind niet dat vrouwen die beslissing alleen moeten/kunnen nemen. Net zoals ik ook vind dat je als vrouw niet zelf beslist om met de pil te stoppen (doet nu niets terzake, maar het is om mijn punt te maken dat je zo'n beslissingen als koppel neemt, als dat een optie is uiteraard).
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2008 @ 20:18:15 #84
7074 moussy
kuttekop
pi_60713995
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:10 schreef mspoez het volgende:

Jij kan niet snappen wat er aan de hand was zonder dat ik daar meer info over geef. Niks oordeel.
Jij bent anders ook erg goed in oordelen, hulde
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:03 schreef Sjeen het volgende:
Ze had eerst andere dingen aan d'r hoofd. Ik heb ook wel eens verlate stress, opeens tijdens een nacht dat ik niet kon slapen en dan ineens van alles door je kop gaat spoken, dus écht gek vind ik dat niet, herkenbaar wel. Maar ik had alles op alles gezet om zo'n gekke test te halen ipv panieken...

[ Bericht 0% gewijzigd door moussy op 10-08-2008 20:28:45 ]
  Licht Ontvlambaar zondag 10 augustus 2008 @ 20:18:24 #85
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60714000
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:12 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat heeft ze toch al uitgelegd

Sterkte Mizoe. Ik kan me voorstellen dat je geen kind meer erbij zou willen. Laten we hopen dat je idd schijnzwanger bent.
Dat heb ik dan duidelijk gemist... Als ik het even op mijzelf betrek, als ik er 'alles' aan doe om niet zwanger te worden, alle keren meteen bij de eerste keer onveilige sex zwanger was, normaal een super regelmatige cyclus heb, dan zou ik dus echt wel op de allereerste dag overtijd een test doen. Maar hee, dat ben ik

En verder, maar dat is al vaker aangehaald in dit topic, weet TS niet of ze zwanger is, ze denkt het... Zaak dus om dat eerst uit te vinden alvorens hele overtijdbehandeling/abortus-scenarios uit te denken.

Maar goed, misschien denk ik wel te simpel...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:18:35 #86
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60714003
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:41 schreef DJMO het volgende:

ik kan je alleen mijn eigen ervaringen vertellen:
Ik snap de relevantie met de OP niet zo goed....
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:30:28 #87
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60714317
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:14 schreef leonieke het volgende:
[...] Maar dan nog snap ik jouw reactie niet, hoor. Het is niet omdat bij jou de echtgenoot in crisisopvang zat (wat ik heel jammer vind) dat dat bij Mizoe ook zo is (is het volgens mij niet, echtgenoot is gewoon weekend weg). Het is niet omdat jij niet kon overleggen, dat Mizoe het niet kan. En daarom vind ik het dan alleszins een heel vreemd advies. Ik vind niet dat vrouwen die beslissing alleen moeten/kunnen nemen. [...]
Maar waar lees je dan dat ik niet kon overleggen? En dan nog, waarom is mijn advies slechter dan het jouwe? Laat haar zelf uitmaken wat ze doet, vanuit haar eigen verstand en gevoel en gesteund in haar besluit door haar man (straks) en de adviezen die ze hier gekregen heeft. Ik wilde met mijn 'laat je niet ompraten' Mizou sterken in haar eigen gevoel.
En ik begrijp dat jij wel graag zwanger wil worden, logisch dat je dan anders er tegen aan kijkt. Geeft ook niks. Maar mijn blik is net zo relevant als de jouwe, namelijk niet meer dan een visie.
Prrrrr
pi_60714425
Haar mening is natuurlijk even belangrijk als die van haar man. Met de mededeling "doe een test en als hij positief is vraag je maar direct een doorverwijzing" vond ik het overkomen als dat jij vond dat zij gewoon de beslissing moest nemen. Zal dan wel verkeerd overgekomen zijn bij mij
En of ik nu zwanger wil worden of niet, laat ik hier eigenlijk volledig buiten (al zou ik het ook wel super gevonden hebben, moest ik ook bij de eerste poging zwanger kunnen zijn )
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:34:04 #89
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60714427
Ik kan me best voorstellen dat TS een test graag samen met haar partner wil doen. Al denk ik dat ik, zou ik in een soortgelijke situatie verkeren, wrs ook vandaag of eerder al zou hebben getest.
Maar angst (of hormonen ) doen rare dingen met mensen.
pi_60714438
Op zondag stressen is inderdaad niet handig, maar ik kan het me wel voorstellen. Druk gehad, dan een weekend alleen, alleen in je bed liggen en opeens denken: "shit "En dan heb je ook even een heel weekend niemand in huis die je gerust kan stellen.

Morgen maar gauw samen testen. De kans dat je inderdaad zwanger bent is niet zo heel groot met een condoom dat niet gescheurd is.
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:35:52 #91
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60714483
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:33 schreef leonieke het volgende:
Haar mening is natuurlijk even belangrijk als die van haar man. Met de mededeling "doe een test en als hij positief is vraag je maar direct een doorverwijzing" vond ik het overkomen als dat jij vond dat zij gewoon de beslissing moest nemen. Zal dan wel verkeerd overgekomen zijn bij mij
En ook dát snap ik. Mizoe heeft al 4 kinderen. Waarvan de laatste twee sowieso al met de nodige reserves, als ik het zo mag uitdrukken. Ik vind dat haar besluit dan toch nét even een tikkie zwaarder telt dan dat van haar man, mochten ze daarin verschillen.
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:37:16 #92
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60714526
mspoez: maar weinig mensen zeggen hier iets over wel/geen abortus laten plegen. De meesten geven eigenlijk als advies dat ze eerst eens moet uitzoeken of ze wel zwanger is. Jij bent degene die hier roept dat ze moet doen wat ze zelf wil. Ik hoor hier ook iets meer genuanceerde berichten zoals de vraag of ze niet even met haar man moet overleggen. Als ik om zoiets belangrijks en ingrijpends in paniek zou raken zou ik hem echt wel bellen om te overleggen of te vragen of hij thuis wil komen en het liefst even via de apotheek kan rijden op de terugweg

Maar ik ben het met swets eens...vreemd, vreemd topic dit.
Lekker douchen!
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:37:49 #93
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60714543
Laat je niet ompraten had niet zozeer te maken met haar man maar met de omgeving die 99%zeker gaat roepen dat 'toch nog een kleintje zo leuk is', 'je als je er vier hebt een vijfde niet meer uitmaakt', of nog erger. Ook mensen met een kinderwens kunnen bizar grof worden!
Weer ok dan tussen ons Leonieke? Jammer als dit zou blijven wringen, ken je verder niet eens.
Prrrrr
pi_60714558
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:35 schreef Moonah het volgende:

[..]

En ook dát snap ik. Mizoe heeft al 4 kinderen. Waarvan de laatste twee sowieso al met de nodige reserves, als ik het zo mag uitdrukken. Ik vind dat haar besluit dan toch nét even een tikkie zwaarder telt dan dat van haar man, mochten ze daarin verschillen.
Het is toch hun baby? Het is toch net zoveel het kind van haar man als van haar?
Ik zou nooit vinden dat mijn mening zwaarder doorweegt dan dat van mijn man omdat ik het kind in mijn buik heb. Ik kan me wel de paniek voorstellen aangezien kind 3 (en dan ook het vierde) er (zoals jij het mooi zegt) er met de nodige reserves zijn gekomen.
pi_60714664
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:37 schreef mspoez het volgende:
Laat je niet ompraten had niet zozeer te maken met haar man maar met de omgeving die 99%zeker gaat roepen dat 'toch nog een kleintje zo leuk is', 'je als je er vier hebt een vijfde niet meer uitmaakt', of nog erger. Ook mensen met een kinderwens kunnen bizar grof worden!
Weer ok dan tussen ons Leonieke? Jammer als dit zou blijven wringen, ken je verder niet eens.
Tuurlijk is alles ok (ik kan soms wel eens heftig zijn in een discussie (al vind ik dat ik hier redelijk rustig ben gebleven ) maar dat blijft meestal niet lang hangen hoor ).

En van dat grof worden: dat kan iedereen ook mensen die geen kinderwens hebben tegenover mensen met een kinderwens (en ik met mijn kinderwens kan zeker ook wel eens hard uit de hoek komen, maar zou dat niet in zo'n situatie doen... er zijn genoeg andere situaties waarin ik mijn emoties kan uiten )
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:45:59 #96
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60714789
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:38 schreef leonieke het volgende:

[..]

Het is toch hun baby? Het is toch net zoveel het kind van haar man als van haar?
Ik zou nooit vinden dat mijn mening zwaarder doorweegt dan dat van mijn man omdat ik het kind in mijn buik heb. Ik kan me wel de paniek voorstellen aangezien kind 3 (en dan ook het vierde) er (zoals jij het mooi zegt) er met de nodige reserves zijn gekomen.
Nou, als vrouw moet je wél weer 9 maanden het kind dragen én ook nog eens bevallen. Dat is een fikse aanslag op je lijf en als je het kindje dan eigenlijk ook niet eens echt wenst...
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:51:33 #97
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60714985
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:37 schreef mspoez het volgende:
Jij kent de omgeving van TS?

In de meeste omgevingen zouden nl. wel wat wenkbrauwtjes omhoog getrokken worden als er een aankondiging is van een nieuwe zwangerschap na 4 kinderen volgens mij..
"is dat nou wel zo verstandig?"
"zou je dat nou wel doen?"
"waar laat je nog een kind? je slaapkamers zijn op"
"hoe ga je dat vervoeren?"

en ik ken er nog wel een hoop..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60715041
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:10 schreef mspoez het volgende:

[..]

Is dat niet logisch dat er een oordeel wordt gegeven op basis van wat de ts schrijft?
Als niemand een oordeel mag geven omdat hij of zij de situatie niet kent , kunnen de bestaande fora wel weg.
Want als we allemaal eerst tien situaties moeten gaan bedenken voordat we tikken...
pi_60715108
Ik weet niet tot hoelang een overtijdbehandeling kan, maar wil je wel even sterkte wensen om jezelf een beetje tot rust te brengen en afwachten tot morgenochtend tot de test, en dan hoop ik natuurlijk voor je dat je niet zwanger bent!

Overigens lees ik tussen de regels door een beetje de verontschuldiging voor het feit dat je seks hebt gehad, dat je je hebt laten overhalen.
Maar seks hoort toch iets moois en fijns voor jullie samen te zijn?
Ik zou iig toch zo snel mogelijk met je man rond tafel zitten om de knoop eens door te hakken, dat jullie snel weer fijn onbezorgd kunnen genieten en dat je niet in de stress of wat hoeft te zitten.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:57:08 #100
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_60715193
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:53 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Is dat niet logisch dat er een oordeel wordt gegeven op basis van wat de ts schrijft?
Als niemand een oordeel mag geven omdat hij of zij de situatie niet kent , kunnen de bestaande fora wel weg.
Want als we allemaal eerst tien situaties moeten gaan bedenken voordat we tikken...
Klok, klepel.
Prrrrr
pi_60715306
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:57 schreef mspoez het volgende:

[..]

Klok, klepel.
en een Bel, maar ik ken de situatie niet dus ik mag zeker niet zeggen hoe ik denk dat ie eruit ziet
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:46:14 #102
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60716670
pff, spanennd zeg, hopenlijk is er niks aan de hand.
Maar denk dat als je het 1x hebt gedaan met condoom dat de kans wel erg klein is.
Succes met afwachten.
  zondag 10 augustus 2008 @ 22:04:47 #103
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60717229
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:45 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, als vrouw moet je wél weer 9 maanden het kind dragen én ook nog eens bevallen. Dat is een fikse aanslag op je lijf en als je het kindje dan eigenlijk ook niet eens echt wenst...
Dat wilde iik net zeggen idd.

Ik wilde geen 2de omdat ik een helse bevalling heb gehad, voor mijn man was het ook niet leuk uiteraard maar gelukkig begreep hij wel mijn angst.
Ondertussen heb ik me er overheen kunnen zetten en hebben we ene egweldige 2de meid.

en vaak komt de verzorging van het kind ook nog eens grotendeels op de schouders van de vrouw te liggen.

dus ja, de mening van de moeder vind ik iets zwaarder wegen dan de mening van de vader.
pi_60717257
Waarom heb je je eigenlijk niet laten steriliseren na de laatste twee als je geen kinderen meer wilt?
pi_60717396
Dat doen ze niet als je nog jong bent, en bovendien is bij moeders van een groot gezin de kans groter dat ze spijt krijgen van sterilisatie (vaker nog een grote kinderwens later). /edit ik kan er zo snel geen onderzoek over vinden maar hierin iig een uitspraak van een gyn die t ondersteunt: http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=dma09102004_006

Fijn dat je morgen samen de test kunt doen. En als je idd zwanger bent, kun je ook het VBOK bellen voor hulp/steun bij je beslissing http://www.vbok.nl/ en om alles goed op een rijtje te krijgen.
Je ziet het al vrij duidelijk als vijfde kind, dus emotioneel waarschijnlijk ook.

[ Bericht 29% gewijzigd door poemojn op 10-08-2008 22:18:10 ]
  zondag 10 augustus 2008 @ 22:31:52 #106
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60718076
Kan me voorstellen dat een operatie ( wat een sterilisatie is ) niet iets is waar je ligt over denkt, maar zoals ze schreef wilt ze om bepaalde redenen niet naar de gyn.

overigens is de essure methode misschien toch iets om over na te denken.

http://www.essure.nl/
pi_60719883
Tja ik waag me er toch maar aan om hier te reageren, en ja ik wil graag zwanger raken maar heb geen haast ofzo dus ik veroordeel niemand die niet graag nog een kindje wil.

Ik kan namelijk niet de volledige thuis situatie inschatten en ja 4 koters in huis is gewoon kei druk en zwaar!
Ik begrijp best dat je dus niet nog 1 kindje wil, er zijn genoeg redenen te bedenken waarom dat een bezwaar kan zijn en nee niet overal is nog plaats voor een vijfde als er al 4 zijn, dat is namelijk grote flauwekul we leven namelijk niet in de jaren 50, tegenwoordig wil je meer voor je kinderen denk alleen al eens aan de studiekosten en dan vergeet ik voor het gemak ff alle andere praktische bezwaren.

Maar punt waarover ik val is vooral je aversie voor de gyn... tuurlijk kan ik me er enigzins iets bij voorstellen (als je verleden bij de gyn niet plezierig is geweest) maar als je wel zwanger blijkt te zijn is het met een morning after pil niet meer op te lossen, dan zal er dus een bezoekje moeten volgen aan een gyn of abortuscentra daar kom je dan zeker niet onderuit.
Dat lijkt mij persoonlijk veel vervelender als een spiraaltje laten plaatsen oid
En ja, met een groter gezin voeren diverse gyn's wel een sterilisatie uit bij man én vrouw, als jij op die leeftijd aangeeft niet meer te kunnen en willen soms is het alleen ff het goede ziekenhuis weten te vinden.
Vaak doen ze pas moeilijk als de vrouw gewoon echt geen kinderen wil, maar ze ook nog niet heeft en die komen vaak een stuk jonger al over de vloer bij de gyn.

Overigens kan je ook zonder (veel) pijn implanon nemen, niets slikken en de huisarts kan het plaatsen niet in de buurt van de schaamstreek dus zeker geen vergelijk bij een bezoekje aan de gyn met bijhorende onderzoekjes.

Ik vind het allemaal een beetje mosterd na de maaltijd en dweilen met de kraan open, vind dat je man en jij, als je geen kinderen meer wenst hier best wat zorgvuldiger mee om hadden kunnen gaan, een tube zaaddodend glijmiddel of condooms met dat goedje er al op, genoeg opties lijkt me zo.
Totalen onthouding is niet goed of normaal in een gezond huwelijk en als jullie niets veranderen zal je vast nog vaker voor "verassingen" komen te staan.

Maar ik ga er van uit dat je niet zwanger bent, en dat hoop ik echt voor je.
Mama van Isa en Ties
pi_60719922
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:10 schreef poemojn het volgende:
Dat doen ze niet als je nog jong bent
Dat is lang niet altijd waar, juist niet als mensen al kinderen hebben. Zonder kinderen is het inderdaad een stuk lastiger om gesteriliseerd te worden helaas.
  Moderator zondag 10 augustus 2008 @ 23:34:01 #109
5428 crew  miss_sly
pi_60720179
Als ik goed gelezen heb, was TS 32 toen ze de tweeling kreeg, dus zo jong is dat nu ook weer niet. Ik denk dat een gyn dat zeker wel gedaan zou hebben na 4 kinderen op die leeftijd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_60720202
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:24 schreef marlieske het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje mosterd na de maaltijd en dweilen met de kraan open, vind dat je man en jij, als je geen kinderen meer wenst hier best wat zorgvuldiger mee om hadden kunnen gaan, een tube zaaddodend glijmiddel of condooms met dat goedje er al op, genoeg opties lijkt me zo.
Totalen onthouding is niet goed of normaal in een gezond huwelijk en als jullie niets veranderen zal je vast nog vaker voor "verassingen" komen te staan.
Heb je de OP niet gelezen? Ze hébben een condoom gebruikt.
En hormonale anticonceptie is lang niet voor iedereen een oplossing.

@TS: Mocht je nu wel zwanger blijken te zijn (wat ik niet voor je hoop) en je mocht gaan voor een abortus, laat dan ook gelijk een spiraaltje zetten. Dat kan in een ingreep en dan ben je er voorlopig vanaf.
pi_60720395
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:34 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Heb je de OP niet gelezen? Ze hébben een condoom gebruikt.
En hormonale anticonceptie is lang niet voor iedereen een oplossing.

Jawel heb ik gelezen maar ik ken ook de statistieken van hoeveel mensen ondanks een condoom toch zwanger raken, een zaaddodend goedje erop (ja zijn bij de drogist te krijgen) is dus geen overbodige luxe om alle ellende te voorkomen. Niets met hormonen enz.

Ff van internet:
Betrouwbaarheid

De betrouwbaarheid van het condoom is sterk afhankelijk van het juiste gebruik. De kans op zwangerschap ligt tussen de 2 en 15% per jaar.

De meeste condooms zijn voorzien van een zaaddodend glijmiddel om beter tegen zwangerschap te beschermen. U kunt ook zelf een zaaddodend middel aanbrengen. Dit is bij de drogist of apotheek verkrijgbaar.

Bron: http://nhg.artsennet.nl/u(...)ICH_R210645742757658

[ Bericht 27% gewijzigd door marlieske op 10-08-2008 23:51:02 ]
Mama van Isa en Ties
pi_60725590
Heb je al getest?
Saartje
pi_60725730
Ik ben erg benieuwd of er getest is en waar dit topic dan heen gaat
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60725988
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:24 schreef marlieske het volgende:
Auw
I had a signature once. It was awful.
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:55:02 #115
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_60726079
Ondanks dat ik het een beetje een vreemd verhaal vind ben ik wel benieuwd of je al getest hebt!
pi_60726906
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:55 schreef Fruppel het volgende:
Ondanks dat ik het een beetje een vreemd verhaal vind ben ik wel benieuwd of je al getest hebt!
Ik ook!
  Vis een optie? maandag 11 augustus 2008 @ 10:46:07 #117
70532 loveli
N
pi_60727130
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:40 schreef marlieske het volgende:
Jawel heb ik gelezen maar ik ken ook de statistieken van hoeveel mensen ondanks een condoom toch zwanger raken, een zaaddodend goedje erop (ja zijn bij de drogist te krijgen) is dus geen overbodige luxe om alle ellende te voorkomen. Niets met hormonen enz.

Ff van internet:
Betrouwbaarheid

De betrouwbaarheid van het condoom is sterk afhankelijk van het juiste gebruik. De kans op zwangerschap ligt tussen de 2 en 15% per jaar.
Dan hebben we het wel over een stel dat een jaar lang condooms als AC gebruikt. Dus 2 tot 15 van de 100 koppels die een jaar lang een condoom gebruiken raken zwanger. Bij een gemiddelde frequentie voor een gemiddeld koppel van 2 keer per week seks, is de kans 0,02 tot 0,15% per keer. Best lullig om te zeggen dat TS niet zorgvuldig genoeg is geweest.
Tijdens de ovulatie zijn vrouwen sneller opgewonden, wat dat betreft vind ik het juist netjes dat TS wel aan een condoom heeft gedacht. Juist dat zijn de momenten dat veel mensen in de hitte van het moment alles vergeten.

En als reactie op je opmerking over totale onthouding, TS zegt dat haar man zich gaat laten behandelen. Ik lees nergens dat het de bedoeling is om de rest van hun huwelijk aan onthouding te blijven doen.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 11 augustus 2008 @ 10:51:34 #118
70532 loveli
N
pi_60727270
En voor TS:
Ik heb nooit in jouw situatie gezeten, dus ik zal niet zeggen dat ik kan begrijpen hoe je je voelt. Wel heb ik een paar opmerkingen voor je.

Een overtijdbehandeling is (bijna) hetzelfde als een abortus, alleen met een kleiner buisje en zonder bedenktijd. Daarvoor moet je toch naar een gyn of abortuskliniek. Hoe het met de abortuspil staat weet ik niet, in Frankrijk is deze gewoon te krijgen. Volgens mij is hij in NL tegenwoordig ook toegestaan, maar dan alleen als je onder controle van een arts staat. Dat scheelt in ieder geval een stel stijgbeugels. Voor een morning-after spiraaltje is het iig. te laat.

Heb je al getest?
crap in = crap out
pi_60729882
Nou, testen joh!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 11 augustus 2008 @ 13:46:08 #120
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_60731694
Ik denk niet dat ze nog reageert.
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:28:43 #121
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_60734244
Nee dat idee heb ik ook een beetje!
Al ben ik wel heel erg benieuwd
pi_60736279
storm in een glas water denk ik zo..die zien we nooit meer terug!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60736503
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:46 schreef Jelief het volgende:
storm in een glas water denk ik zo..die zien we nooit meer terug!
Eens.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:32:47 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60737306
Nou, als we dan verder allemaal netjes stil blijven dan zakt dit topic vanzelf in de vergetelheid weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')