abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61469669
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:59 schreef alex4allofyou het volgende:
Dollar zal weer dalen
Dat gebeurde gisteravond en vanochtend in eerste instantie ook. Maar nu stijgt het weer.

Echt vreemd
pi_61470333
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Uit dat stukje van Lyrebird
[..]

[ afbeelding ]
Schoolvoorbeeld van moral hazard.
pi_61471367
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:08 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik geloof dat de basisprincipes van het kapitalisme inmiddels afgeschaft zijn in de USA. Toch jammer dat Joseph McCarthy dood is, die had er vast wel iets over te zeggen gehad.
kan niet anders, het kapitalisme is ff knockout, gebeurde in Japan ook in 1980
Nu moeten nog steeds de schulden van de US citizens afbetaald worden, anders zullen er nog heel veel creditcardmaatschappijen omvallen en die gaat de overheid niet overnemen, en GM motors ook niet dus de problemen worden alleen maar groter denk ik.
pi_61471454
AEX blijft wat achter met 3,8%, Parijs staat al op 5%, Londen op 5,5% (de future dan, de aandelen doen het niet vanwege een storing ), België (Dexia en Fortis) op 6%.
Duitsland 3,5%.
pi_61471468
Al sinds FDR (en wat eerder) valt de VS niet echt meer kapitalistisch te noemen, maar vergeleken met veel andere landen zijn ze het nog wel behoorlijk.
  maandag 8 september 2008 @ 13:20:12 #256
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_61472100
quote:
Beurscommentaar Kees de Kort
08 09 2008 | Het beurscommentaar op de radiozender BNR Nieuwsradio wordt dagelijks verzorgd door Kees de Kort, macro-analist bij AFS Capital Management in Amsterdam. Op deze pagina een samenvatting van zijn persoonlijke visie op de gebeurtenissen van de beursdag.

-Het gaat vanmorgen op de Europese aandelenmarkten natuurlijk maar om een ding: het ingrijpen van de Amerikaanse overheid in de hypothekenmarkt waar om een volkomen crisis te voorkomen het bestaan van Fannie Mae en Freddie Mac gegarandeerd werd. En die actie wordt door de beleggers gezien als zo'n goed nieuws dat alle indices nu een procentje of vier!! hoger noteren. Bedenk wel dat hier alleen iets aan de gevolgen van de kredietcrisis voor een beperkte groep beleggers wordt gedaan en echt helemaal niets aan de oorzaak: de alsmaar verder oplopende betalingsachterstanden op alle mogelijke leningen.

-De realiteit is natuurlijk dat de problemen op de Amerikaanse huizenmarkt blijkbaar zo groot zijn geworden dat er een volkomen crisis dreigde. Een andere realiteit is dat de kredietcrisis vanaf nu waarschijnlijk ernstiger gaat worden, net zoals de problemen voor alle financials exclusief Fannie Mae en Freddie Mac. ??????????

-Fannie en Freddie zijn aan de rand van de afgrond geraakt door teveel en te creatief uit te lenen. Om de verliezen voor de belastingbetalers niet nog hoger te laten oplopen gaat daar dus hoogstwaarschijnlijk verandering in komen. Er gaan eerder minder dan meer leningen verstrekt worden met in ieder geval strengere voorwaarden waardoor de huizenprijzen ook eerder verder gaan dalen dan herstellen.

-Hierdoor gaan de betalingsachterstanden eerder toe- dan afnemen waardoor de verliezen bij alle andere financials ook eerder gaan toe- dan afnemen. Wat de gevolgen gaan zijn voor het weer verder oplaaien van de twijfels over de toekomstige afboekingen van de financials voor het mogelijk binnenhalen van nieuw vermogen, mag u zelf bedenken. Onze voorspelling: de komende maanden gaat er geen $$ in die financials geinvesteerd worden.

-Oftewel; er is een crisis voorkomen, maar het enthousiasme zegt alleen maar iets over het collectieve extreem korte termijn-denken wat nu de markten bepaald
pi_61472631
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:27 schreef X. het volgende:

[..]

Dat gebeurde gisteravond en vanochtend in eerste instantie ook. Maar nu stijgt het weer.

Echt vreemd
Die dollarkoers klopt geen flikker meer van... die had allang op 1.70 moeten staan.
pi_61472840
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:20 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik vind het altijd prettiger om naar hem te luisteren

Elke dag rond 12:15 (en hh geloof ik om 13:45) op BNR.
pi_61472888
Af en toe gaat ie wel een beetje TE populair doen zoals vandaag desondanks wel amusant.
  maandag 8 september 2008 @ 15:42:06 #260
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61475059
Op dit moment:
Koers Fannie Mae: 1.32 -82.39%
Koers Freddie Mac: 1.48 -70.98%

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_61475093
Hopelijk klapt de handel een procentje (of twee) in voor half 6
pi_61475100
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:55 schreef ItaloDancer het volgende:
Af en toe gaat ie wel een beetje TE populair doen zoals vandaag desondanks wel amusant.
Sorry.
*****Kraak........
pi_61475344
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:42 schreef SeLang het volgende:
Op dit moment:
Koers Fannie Mae: 1.32 -82.39%
Koers Freddie Mac: 1.48 -70.98%

Fannie Mae Cut To Sell From Buy By Citigroup

maandag 8 september 2008 @ 16:42:12 #265
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61476341
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:54 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Fannie Mae Cut To Sell From Buy By Citigroup

Je weet het, de gemiddelde analyst doet het slechter dan de markt
Mijn reisverslagen
pi_61476535
quote:
Oftewel; er is een crisis voorkomen, maar het enthousiasme zegt alleen maar iets over het collectieve extreem korte termijn-denken wat nu de markten bepaald
Ik begreep al niet waarom de AEX ineens 4% in de plus stond, en nu ik de reden hoor begrijp ik er nog minder van. Is men echt zo opportunistisch om meteen te gaan kopen wanneer de amerikaanse overheid besluit om weer voor miljarden het schip in te gaan? Iedereen ziet toch dat de crisis alleen maar langer en dieper wordt zo.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_61476571
quote:
Op maandag 8 september 2008 16:51 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Ik begreep al niet waarom de AEX ineens 4% in de plus stond, en nu ik de reden hoor begrijp ik er nog minder van. Is men echt zo opportunistisch om meteen te gaan kopen wanneer de amerikaanse overheid besluit om weer voor miljarden het schip in te gaan? Iedereen ziet toch dat de crisis alleen maar langer en dieper wordt zo.
inderdaad, maar toch gaan we ff omhoog, het is nu zeker dat het een puinhoop is en zekerheid is ook wat waard
pi_61477091
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:43 schreef ItaloDancer het volgende:
Hopelijk klapt de handel een procentje (of twee) in voor half 6
Hoezo?
pi_61478669
quote:
Op maandag 8 september 2008 17:18 schreef geenID het volgende:

[..]

Hoezo?
putjes gekocht om 9 uur weggedaan op 398. Prima, al zat er wellicht meer in als je ziet dat ze in Amerika nu alles aan het weggegeven zijn maar ja daar moet je niet meer naar kijken.
pi_61478717
Olie kost 105 dollar trouwens, euro op 1,41 dollar.
  maandag 8 september 2008 @ 18:41:29 #271
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 8 september 2008 @ 18:58:57 #272
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61479761
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:41 schreef Drugshond het volgende:
Hier kun je op wachten.
http://finance.google.com/finance?q=NYSE%3ALEH
-15 %, want zij zijn de volgende.
Het geld voor bailouts begint een beetje op te raken
Mijn reisverslagen
pi_61479810
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het geld voor bailouts begint een beetje op te raken
"op" ?
pi_61479871
Waarom zakken die hypotheekverstrekkers met 80%?

Zou dat reddingsplan er juist niet voor moeten zorgen dat de aandelen stijgen? Waren de verliezen nog niet ingecalculeerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')