Dat gebeurde gisteravond en vanochtend in eerste instantie ook. Maar nu stijgt het weer.quote:Op zondag 7 september 2008 20:59 schreef alex4allofyou het volgende:
Dollar zal weer dalen
Schoolvoorbeeld van moral hazard.quote:Op zondag 7 september 2008 23:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Uit dat stukje van Lyrebird
[..]
[ afbeelding ]
kan niet anders, het kapitalisme is ff knockout, gebeurde in Japan ook in 1980quote:Op maandag 8 september 2008 09:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik geloof dat de basisprincipes van het kapitalisme inmiddels afgeschaft zijn in de USA. Toch jammer dat Joseph McCarthy dood is, die had er vast wel iets over te zeggen gehad.
quote:Beurscommentaar Kees de Kort
08 09 2008 | Het beurscommentaar op de radiozender BNR Nieuwsradio wordt dagelijks verzorgd door Kees de Kort, macro-analist bij AFS Capital Management in Amsterdam. Op deze pagina een samenvatting van zijn persoonlijke visie op de gebeurtenissen van de beursdag.
-Het gaat vanmorgen op de Europese aandelenmarkten natuurlijk maar om een ding: het ingrijpen van de Amerikaanse overheid in de hypothekenmarkt waar om een volkomen crisis te voorkomen het bestaan van Fannie Mae en Freddie Mac gegarandeerd werd. En die actie wordt door de beleggers gezien als zo'n goed nieuws dat alle indices nu een procentje of vier!! hoger noteren. Bedenk wel dat hier alleen iets aan de gevolgen van de kredietcrisis voor een beperkte groep beleggers wordt gedaan en echt helemaal niets aan de oorzaak: de alsmaar verder oplopende betalingsachterstanden op alle mogelijke leningen.
-De realiteit is natuurlijk dat de problemen op de Amerikaanse huizenmarkt blijkbaar zo groot zijn geworden dat er een volkomen crisis dreigde. Een andere realiteit is dat de kredietcrisis vanaf nu waarschijnlijk ernstiger gaat worden, net zoals de problemen voor alle financials exclusief Fannie Mae en Freddie Mac. ??????????
-Fannie en Freddie zijn aan de rand van de afgrond geraakt door teveel en te creatief uit te lenen. Om de verliezen voor de belastingbetalers niet nog hoger te laten oplopen gaat daar dus hoogstwaarschijnlijk verandering in komen. Er gaan eerder minder dan meer leningen verstrekt worden met in ieder geval strengere voorwaarden waardoor de huizenprijzen ook eerder verder gaan dalen dan herstellen.
-Hierdoor gaan de betalingsachterstanden eerder toe- dan afnemen waardoor de verliezen bij alle andere financials ook eerder gaan toe- dan afnemen. Wat de gevolgen gaan zijn voor het weer verder oplaaien van de twijfels over de toekomstige afboekingen van de financials voor het mogelijk binnenhalen van nieuw vermogen, mag u zelf bedenken. Onze voorspelling: de komende maanden gaat er geen $$ in die financials geinvesteerd worden.
-Oftewel; er is een crisis voorkomen, maar het enthousiasme zegt alleen maar iets over het collectieve extreem korte termijn-denken wat nu de markten bepaald
Die dollarkoers klopt geen flikker meer van... die had allang op 1.70 moeten staan.quote:Op maandag 8 september 2008 11:27 schreef X. het volgende:
[..]
Dat gebeurde gisteravond en vanochtend in eerste instantie ook. Maar nu stijgt het weer.
Echt vreemd
Ik vind het altijd prettiger om naar hem te luisterenquote:
Sorry.quote:Op maandag 8 september 2008 13:55 schreef ItaloDancer het volgende:
Af en toe gaat ie wel een beetje TE populair doen zoals vandaagdesondanks wel amusant.
Fannie Mae Cut To Sell From Buy By Citigroupquote:Op maandag 8 september 2008 15:42 schreef SeLang het volgende:
Op dit moment:
Koers Fannie Mae: 1.32 -82.39%
Koers Freddie Mac: 1.48 -70.98%
Je weet het, de gemiddelde analyst doet het slechter dan de marktquote:Op maandag 8 september 2008 15:54 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Fannie Mae Cut To Sell From Buy By Citigroup
Ik begreep al niet waarom de AEX ineens 4% in de plus stond, en nu ik de reden hoor begrijp ik er nog minder van. Is men echt zo opportunistisch om meteen te gaan kopen wanneer de amerikaanse overheid besluit om weer voor miljarden het schip in te gaan? Iedereen ziet toch dat de crisis alleen maar langer en dieper wordt zo.quote:Oftewel; er is een crisis voorkomen, maar het enthousiasme zegt alleen maar iets over het collectieve extreem korte termijn-denken wat nu de markten bepaald
inderdaad, maar toch gaan we ff omhoog, het is nu zeker dat het een puinhoop is en zekerheid is ook wat waardquote:Op maandag 8 september 2008 16:51 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Ik begreep al niet waarom de AEX ineens 4% in de plus stond, en nu ik de reden hoor begrijp ik er nog minder van. Is men echt zo opportunistisch om meteen te gaan kopen wanneer de amerikaanse overheid besluit om weer voor miljarden het schip in te gaan? Iedereen ziet toch dat de crisis alleen maar langer en dieper wordt zo.
Hoezo?quote:Op maandag 8 september 2008 15:43 schreef ItaloDancer het volgende:
Hopelijk klapt de handel een procentje (of twee) in voor half 6
putjes gekocht om 9 uurquote:
Het geld voor bailouts begint een beetje op te rakenquote:Op maandag 8 september 2008 18:41 schreef Drugshond het volgende:
Hier kun je op wachten.
http://finance.google.com/finance?q=NYSE%3ALEH
-15 %, want zij zijn de volgende.
"op" ?quote:Op maandag 8 september 2008 18:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het geld voor bailouts begint een beetje op te raken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |