abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60996400
Iris, waarin Judi Dench een dementerende vrouw speelt, is een voorspelbare film.
Graag op anoniem
pi_60997092
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:45 schreef Roi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_61000951
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:03 schreef mschol het volgende:

[..]

Allemaal Entourage kijken heren!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:53:36 #214
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_61003541
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:36 schreef Hulkio het volgende:

[..]

Allemaal Entourage kijken heren!
Ze speelt ook een geweldige rol in de klassieker Wrong Turn
pi_61012381
You Don't Mess With The Zohan - 6,5
Grappige flauwe humor, vermakelijk. Niet meer dan dat.
pi_61031627
Taken
Ex geheim agent Liam Neeson zn dochter wordt ontvoerd door de maffia om als heroine hoer verkocht te worden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling dus gaat Liam haar terughalen. Famke Jansen speelt echt de irritantste rol ooit geloof ik als de bezorgde moeder. Veel knokken, redelijk geloofwaardig gedaan. Wat mij wel opviel is dat Liam iedereen echt met 2 klappen neerlegd, wat helemaal aan het einde van de film behoorlijk ongeloofwaardig werd. Het verhaal is natuurlijk al zo oud als de weg naar Rome en eigenlijk hebben we alles in deze film al eens eerder gezien. Neemt niet weg dat het een redelijk vermakelijke thiller/actie film is. Bak popcorn erbij, niets aan de hand. 6/10
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_61044706
Dexter (S1) (2006)
Na alle positieve verhalen over Dexter, een serie over een seriemoordenaar, viel het eerste seizoen mij toch behoorlijk tegen. De eerste afleveringen zijn prima. Een goede introductie van de personages en door middel van flashbacks komen we meer over het verleden van de hoofdpersoon Dexter (een goede rol van Michael C. Hall uit Six Feet Under) te weten. Tegen het eind komt men een paar keer met een in mijn ogen behoorlijk zwakke (en ongeloofwaardige) twist in het verhaal. Het acteerwerk is wel prima, met name van Michael C Hall, mede door zijn acteerwerk ga je meeleven met een gevoelloze seriemoordenaar. Jammer dat men niet meer met het verhaal heeft gedaan, dat zat er zeker wel in! 7.0
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:14:30 #218
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_61044772
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:50 schreef Opperkwal het volgende:
You Don't Mess With The Zohan - 6,5
Grappige flauwe humor, vermakelijk. Niet meer dan dat.
Deze heb ik ook gezien, te grappig gewoon, Adam Sandler
"Waarom zit je achter een computer terwijl je er eigenlijk voor zit?"
  Moderator vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:40:17 #219
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_61045324
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:10 schreef Hulkio het volgende:
Dexter (S1) (2006)
Jammer dat men niet meer met het verhaal heeft gedaan, dat zat er zeker wel in! 7.0
Seizoen 2 is een stuk beter.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_61045763
In 21 moeten de personages slimme figuren voorstellen, helaas vallen ze allemaal genadeloos door de mand. Het verhaal is van zo'n opzet, dat je het verloop helemaal kunt voorspellen. Daarnaast zitten er lekker veel gaten in. Maar... Kate Bosworth ziet er lekker uit, de gekke Aziaat uit Disturbia en Cooper uit Eurotrip doen mee, dus het viel allemaal wel mee.

[ Bericht 54% gewijzigd door Mainport op 22-08-2008 18:08:52 ]
Graag op anoniem
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:45:33 #221
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_61053218
What Happens in Vegas
Zoetsappige romantische komedie, vrouwenfilm eigenlijk. Aardige rollen van Ashton Kutchen en Cameron Diaz, maar verder natuurlijk totaal voorspelbaar hoe het verhaal zal gaan lopen. Duidelijke cliches die altijd in dit soort films thuishoren, maarja, dat gaat er als zoete koek in bij het grote publiek. En dan nog de muziek van Mika erbij...

IMDB: 5.7
Zelf: ook een 5.7
pi_61061001
The sentinel
Basis actie thrillertje, met wat grote namen erin puur om het publiek te lokken naar deze emotieloze vertoning. Niet uitgewerkte subplotten en een afgeraffeld hoofdplot, acteurs die allemaal acteren alsof de president al dood is, en relaties die met zijden draadjes aan elkaar hangen. De "secret-service" is op zich wel interessant om een verhaal mee neer te zetten, maar met Sledgehammer als president was in mijn optiek de film al gedoomed te mislukken.

The Promotion
Deze film staat geclassificeerd als comedy, maar lijkt erg veel moeite te doen het er niet te dik boven op te leggen. Doug (Scott) en Richard (Reilly) vechten bij wat een doorsnee supermarkt lijkt voor een nieuwe managerspositie. Het enige onderscheid tussen de twee wordt gemaakt tijdens de film, waar Richard zich ontpopt als een nog grote looser dan Doug is, soms tot het punt dat het eigenlijk zielig was. Vandaar ook de moeite om de humor er van in te kunnen zien. De film is aardig geschoten maar kan zich nergens onderscheiden van andere films en zelfs comedy's die dat al eerder hebben gedaan.
Where facts are few, experts are many.
pi_61061283
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:40 schreef Mike het volgende:

[..]

Seizoen 2 is een stuk beter.
Ga ik daar denk ik toch maar even aan beginnen, zie net dat eind september in de VS het derde seizoen begint.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:31:06 #224
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_61073137
Salò o le 120 giornate di Sodoma (Salo, or the 120 Days of Sodom)
Waarschijnlijk één van de meest beruchte en meest provocerende films aller tijden. Maar ik had `m nog niet gezien. Daar kwam vanmiddag dan verandering in.

Waar te beginnen? in het boekwerk bij de dvd staat terecht dat als er één film in de geschiedenis is wiens reputatie de film zelf voorbij streeft, dat het deze is. Dat is zondermeer waar. Hetgeen waar de film om herinnerd wordt zijn natuurlijk de perversiteiten die ten toon worden gespreid. Die zijn inderdaad niet voor een zwakke maag. De hele film gaat het door tot aan het misselijk makende aan toe. Maar het heeft wel een functie, het is niet provoceren om het provoceren. Maar het geheel is veel meer dan slechts die perversiteiten, er wordt je veel meer geboden dan dat.
De film is nogal afstandelijk waardoor je niet echt mee voelt met de slachtoffers. Dat wordt in het laatste deel nog versterkt vanwege het feit dat je als kijker, door de manier van filmen, in de rol van martelaar/voyeur kruipt. Dat maakt de film er niet gemakkelijker en kijkbaarder op.

Je krijgt in de bijna 2 uur dat de film duurt heel wat te verwerken en delen zullen me nog wel lang bij blijven. Ben "blij" dat ik `m eindelijk eens gezien heb maar m`n favoriete film zal het nooit worden...

IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  zondag 24 augustus 2008 @ 01:25:54 #225
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_61077995
The Life Aquatic With Steve Zissou

Toffe film met een geweldige cast! (o.a. Bill Murray)
want de klop doet het niet.
pi_61078451
Star Wars: The clone wars (2008)
tja.. animated Star wars.. doet deels afbreuk aan de film maar de komst van de padawan die met anakin mee moet (en de bij behorende dialogen) maken imho een boel goed.
ik miste wel de lap rollende tekst aan het begin
ik ging iig met een tevreden gevoel weer weg

Bangkok dangerous (2008)
mja... niet spectaculair genoeg imho, afgezaagd verhaal...
uiteindelijk was het een leuke tussendoorfilm
pi_61081432
Tijd om weer in actie te schieten!

Xingfu shiguang (2000)
Chinese film (vrijdagavond op Ned 2 uitgezonden). Zhao is in feite een nietsnut met weinig geld die erg graag wil trouwen en zich daarom bij één bepaalde gaat voordoen als een welvarende manager van een hotel. Die vrouw heeft naast een eigen (dikke en verwende) zoon ook een blinde stiefdochter die ze ontzettend benadeelt. Er wordt aan Zhao gevraagd om haar te laten werken als masseuse in dat hotel. Hierdoor moet hij samen met zijn gepensioneerde vrienden alles doen om haar te laten geloven dat zij zich werkelijk in een hotel bevindt en rijke klanten masseert.
Best goed. Je verveelt je zeker niet tijdens deze film en er zitten goeie vondsten in. Er zitten ook een aantal pijnlijke momenten in. Misschien hadden ze het gegeven wel nog iets meer kunnen uitwerken.

Tini zabutykh predkiv(1964)
Sovjetfilm en mijn eerste film van Paradzjanov, de Armeense regisseur. De film speelt zich af in de Karpaten in Oekraïne, en er wordt dan ook in het Oekraïens gesproken.
De film toont eigenlijk het leven op het platteland van die tijd, dat hard overkomt. Ivan verliest als kind zijn broer, en op de begrafenis wordt zijn vader dan nog eens gedood door iemand van een rivaliserende familie. Al snel ontwikkelt hij echter een vriendschap en later relatie met diens dochter Maritsjka.

Ik weet het niet... in tegenstelling tot bij Tarkovsky kan je hier nog steeds in grote lijnen een verhaal zien, maar heel vaak vraag je je toch weer af "Waarom zegt die dat? Wie is dat?"..
Als je geen liefhebber bent van dit soort films zou ik het niet aanraden.
Ik wist trouwens niet dat dat trompetgeschal in het begin van "Wild dances" van Ruslana niet authentiek is (je hoort het heel vaak in deze film)

What the #$*! Do We (K)now!?(2004)
Film die quantummechnia moet uitleggen aan de bevolking met allerlei interviews, animaties,....
Nu ben ik zelf ooit eens aan een cursus quantummechanica begonnen en ik moet je zeggen dat dat toch heel andere kost is dan het zweverige gedoe dat hier in voorkomt (met je gedachten kan je de werkelijkheid beïnvloeden, quantummechanica heeft met je emoties te maken,...) Soms had ik het gevoel dat het eerder over psychologie en neurologie ging dan quantummechanica.
Geen aanrader als je werkelijk wat wil opsteken over quantummechanica.
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:28:40 #228
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_61082353
One of Our Aircraft Is Missing (Michael Powell & Emeric Pressburger, 1941)

Aardige propagandafilm van het beroemde regisseursduo Powell & Pressburger. De film steekt voornamelijk de Nederlandse burger een hart onder de riem, getuige de laatste boodschap "Nederland zal herrijzen". De film speelt zich grotendeels in Nederland af. Het Nederlands wat af en toe gesproken wordt is soms wat gebroken en het acteerwerk van de Nederlanders is nogal houterig. De film is bij tijden wel spannend en het tempo zit er wel goed in. ***½

Hellboy II: The Golden Army (Guilllermo del Toro, 2008)

Een grote verbetering ten opzichte van de eerste Hellboy film. Je merkt dat Guillermo del Toro een volwasssen filmmaker is geworden door El laberinto del fauno. Vol zelfvertrouwen zet hij de Hellboy wereld naar zijn hand. Met prachtige fantasievolle wezens die duidelijk zijn handtekening dragen bevolkt hij de wereld waarin Hellboy de orde probeert te handhaven. Dit doet hij weer met een goed gevoel voor humor. De toevoeging van Johann Krauss zorgt voor een aantal leuke scenes en Prince Nuada is een goede, spectaculaire badguy. ****

En eerder:
8-2-2008
Logan's Run (Michael Anderson, 1976)

Leuke jaren '80 science fiction film. Hij heeft de tand des tijds niet helemaal weten te doorstaan, maar is nog wel vermakelijk. Zoals wel vaker zegt ook deze science-fiction film meer over de tijd en cultuur waarin hij is gemaakt, dan over de periode die hij uit wil beelden. Alles ademt de jaren '70; de kleuren volgens een kleurcode, de muziek en de sets. De special effects zijn ook niet echt geweldig, maar alles heeft een charmante knulligheid over zich heen, waardoor dat al snel vergeven is. ***½

17-2-2008
Lars and the Real Girl (Craig Gillespie, 2007)

Best leuke off-beat comedy met een goede Ryan Gosling. Het succes van de film is de manier waarop hij de kijker en de mensen om Lars heen mee weet te krijgen in de ongeloofwaardigheid van de situatie. Behalve Ryan Gosling levert ook de support-cast prima prestaties, met name Emily Mortimer. ***½
pi_61082570
The Assassination of Jesse James by the coward Robert Ford
Bij het lezen van deze titel denk je in eerste plaats aan een actievolle western, maar het doel van de film was totaal iets anders. Brad Pitt en Casey Affleck die de titelrollen voor hun rekening nemen zetten beide een ontzettend goeie rol neer, Brad als de mediagehypte wrede overvaller Jesse James en Casey als de schuchtere en onzekere Ford die al sinds jongs af aan een groot bewonderaar is. Ik vond de film wel wat langdradig, misschien zelfs wat eentonig, maar ik zag wel wat de bedoeling was van het gegeven. De lading zal misschien wat minder zijn voor de niet Amerikanen, omdat die het verhaal van Jesse James niet standaard meekrijgen in hun geschiedenis lessen, maar het neerzetten van de legendarische westernboef als standaard huisvader en man die in elke scene toch een bepaalde spanning op het beeld kan brengen dat je altijd op je hoede moet zijn, geeft aardig weer hoe Ford zich moet hebben gevoeld en wat zijn motief moet zijn geweest.

Ik hoopte op meer van dit soort beelden, maar die zijn helaas zelden te zien..
pi_61089632
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Lásky jedné plavovlásky (Loves of a Blonde) (1965, Tsj, Milos Forman)
Andula woont en werkt met heel veel andere vrouwen in een stadje. Er zijn zoveel vrouwen dat de man-vrouw verhouding 1 op 16 is. Om dat recht te trekken wordt er een groep reservisten geplaatst in het stadje. Maar die bestaat uit oudere, onknappe, onromantische reservisten. Niet het type waar Andula en haar vriendinnen op zitten te wachten. Maar gelukkig is er ook nog de jonge knappe pianospeler Milda. Na een zwoele nacht wordt Andula verliefd op Milda. Daarom besluit ze hem op te zoeken in zijn geboortestad. Maar daar zit hij en zijn ouders eigenlijk niet op te wachten.
De film laat voornamelijk zien imo dat meisjes naar liefde, geborgenheid, zekerheid en vertrouwen hunkeren. Terwijl mannen en jongens smiechten zijn, die die meisjes van alles wijs maken om in bed te krijgen. Andula is niet totaal naïef. Ze heeft de bedoelingen van een groepje oudere mannen tijdens een feest uitstekend door. Maar als ze dan de knappe jonge Milda tegenkomt, valt ze als een blok. Zodat ze door haar hoop dat ze eindelijk die echte liefde heeft gevonden, niet ziet dat Milda's bedoelingen niet veel anders zijn dan van de oudere mannen.
De derde akte waarin Andula op zoek gaat bij de ouders van Milda, zorgt voor wat komische taferellen.
De film is qua stijl een typisch voorbeeld van Tsjechisch New Wave. Die natuurlijk goed te vergelijken is met de meer bekende Franse New Wave films en ook met de Italiaanse neorealisten.
Heb ik nu ook bekeken. Best goed, al zat er misschien soms wat te weinig vaart in.
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:10:41 #231
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_61089695
wall-e
best funny
meer ook niet
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:23:54 #232
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_61089935
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:54 schreef Atreidez het volgende:
The Promotion
Deze film staat geclassificeerd als comedy, maar lijkt erg veel moeite te doen het er niet te dik boven op te leggen. Doug (Scott) en Richard (Reilly) vechten bij wat een doorsnee supermarkt lijkt voor een nieuwe managerspositie. Het enige onderscheid tussen de twee wordt gemaakt tijdens de film, waar Richard zich ontpopt als een nog grote looser dan Doug is, soms tot het punt dat het eigenlijk zielig was. Vandaar ook de moeite om de humor er van in te kunnen zien. De film is aardig geschoten maar kan zich nergens onderscheiden van andere films en zelfs comedy's die dat al eerder hebben gedaan.
[ afbeelding ]
Ook gezien en het is me een raadsel waarom deze film is gemaakt, wat wilden ze nu vertellen? Het moet een mix van drama en komedie voorstellen, maar men wil echter niet uitgesproken kiezen voor één van die twee en men vergeet dan maar om echt dramatische of komische elementen in de film te steken. Het wordt nergens slecht of saai, maar het komt wel buitengewoon doelloos over.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_61090035
batman begins

ja best leuk eigelijk!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_61090649
Hellboy 2: leuke, vermakelijke film... cliche imho maar vermakelijk..
pi_61092471
Death proof

Fantastische Tarantino over een een oude stuntman (Kurt Russel) die onschuldige meisjes meeneemt in zijn auto en de raarste toeren uithaalt die hij wel overleefd omdat zijn gedeelte "death proof" is.
In het eerste gedeelte zijn het dronken en stonede meisjes uit de bar,Maar in het tweede gedeelte zijn het ook stuntvrouwen die er niet bepaald gras over laten groeien en Russel krijgt het flink moeilijk.
Het is dan ook het tweede gedeelte waar Tarantino punten scoort,Want het eerste stuk is net iets te langdradig maar de bijna twintig minuten durende (!) climax is zo fantastisch dat het de mindere stukken meteen goedmaakt.Maar het bericht dat in de grindhouse versie er twintig minuten zijn uitgeknipt zou Death proof waarschijnlijk nog geweldiger maken!

Cijfer: 8,0
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:13:47 #236
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_61096097
Nog maar een keer [b]Into The Wild[b] gekeken.
Naast de sublieme soundtrack van Eddie Vedder is de feel-good movie gewoon helemaal top. Totaal niets pretenderend gewoon een leuke, goede film, met een duidelijke onderliggende boodschap. Nog steeds een van de beste films van dit jaar.
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:29:39 #237
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_61096626
Into the Wild een feel good movie? Ik moest toch echt huilen op het einde.
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:41:07 #238
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_61097009
Whehe, vandaag voor het eerst gezien dat Vincent D'Onofrio die alien is in men in Black. Vincent D'Onofrio weet ik veel hoe vaak gezien in Law and Order en diverse films, en Men in Black vaak genoeg gezien.. maar vanavond herkende ik hem pas. Damn.

Oh, en MiB blijft een vermakelijke film.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_61097172
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:41 schreef Cheiron het volgende:
Whehe, vandaag voor het eerst gezien dat Vincent D'Onofrio die alien is in men in Black. Vincent D'Onofrio weet ik veel hoe vaak gezien in Law and Order en diverse films, en Men in Black vaak genoeg gezien.. maar vanavond herkende ik hem pas. Damn.

Oh, en MiB blijft een vermakelijke film.
Ook gezien, en vermakelijk idd. Beetje met schuin oog zitten kijken want heb D'Onofrio niet gespot, maar als ik die naam lees zie ik meteen die blik weer voor me
pi_61100022
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Into the Wild een feel good movie? Ik moest toch echt huilen op het einde.
ik zat met een bedroeft gevoel aan het eind..
huilen gaat me te ver

overigens m'n avond compleet gemaakt met :

Meet Dave
flauwe eddy murphie film... verre van een sterke of aan te raden film.. maar persoonlijk vond ik het te doen (mede omdat ik er toch niet voor hoefde te betalen terwijl ik toch in de bios kijk)

X-FIles
serie: nooit gezien, evenals film 1...
deze vond ik best aardig alleen niet misterieus genoeg, voor de x-files (althans.. ik had misterieuzer verwacht)

kom er net achter dat m'n pathe unlimited card er voor augustus dik uitgehaald is... 20 kaartjes gehaald (waarbij in vorige week , dus 18-08 tot 24-08, 7 kaarten zijn gehaald)

[ Bericht 22% gewijzigd door mschol op 25-08-2008 00:31:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')