Leuk om te zien inderdaad, al was hij in mijn herinnering sterker dan toen ik hem vanavond zag. Het idee van 30 dagen alleen Mac eten blijft natuurlijk briljant, maar de uitvoering van de docu is toch iets minder.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:59 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Super Size Me (2004)
Zapde er langs en ben blijven hangen ook al had ik de docu al eens gezien.
Het blijft verbazend hoe de industrie te werk gaat. En dat er een cheeseburger-wet is aangenomen, wat stelt dat je de industrie niet kan aanklagen voor je obesitas. Te belachelijk voor woorden dat er meer suiker in de premium salade dan in bigmac.
cijfer 7.5 / imdb 7.6
ik weet niet maar ik vond hem eigenlijk sterker dan de eerste keer. Ik heb nu weer wat industrie eigenaardigheden gezien wat ik eerst gemist heb, refenties miste. In de 4 jaar heb ik al heel wat industrie-shocking docus gezien. Spurlock heeft zich gewoon ziek gegeten. En dan ben je eigenlijk wel goed bezig om je punt te maken. Oprecht misschien wel.quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:03 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Leuk om te zien inderdaad, al was hij in mijn herinnering sterker dan toen ik hem vanavond zag. Het idee van 30 dagen alleen Mac eten blijft natuurlijk briljant, maar de uitvoering van de docu is toch iets minder.
Dat vond ik juist zo sterk aan the mist, het hoofdverhaal ging eigenlijk om de menselijke kant van het geheel. Hoe reageert een gemeenschap op een niet te verklaren gebeurtenis? Heel sterk in beeld gebracht, mijns inziens.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:16 schreef Atreidez het volgende:
The Mist
Wat een onzin.. sommige verhalen van S. King zijn echt te weird voor woorden. Kreeg net zoals bij The Happening zo'n idee van een goedkoop opgelost plot maar gelukkig waren er later nog wel wat spannende scenes maar zoiezo zijn acties van mensen raar verbeeld en is de herkomst van t gevaar totaal niet goed overgebracht, iets wat ik in deze t grootste gemis vind. Zo'n overdreven mindfucker einde ook. In het begin dacht ik nog van, trekt wel op die mist, maar aan het eind had ik meer zoiets van, wat een pest die mist.
[ afbeelding ]
Precies. Het wat, hoe en waarom van de mist is totaal irrelevant. De film gaat over de menselijke reactie op een onbekend gevaar.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat vond ik juist zo sterk aan the mist, het hoofdverhaal ging eigenlijk om de menselijke kant van het geheel. Hoe reageert een gemeenschap op een niet te verklaren gebeurtenis? Heel sterk in beeld gebracht, mijns inziens.
Toch niet. Probeer maar eens 3 dagen achter elkaar alleen maar dat voedsel te eten. Na 2 dagen ga je het echt al tegen etenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:52 schreef Wooldoor het volgende:
Ik heb het gister ook voor de 2e of 3e keer gezien, goede docu alleen gaat hij na een paar dagen al over zijn nek en wordt hij ziek. Dat is dus echt een beetje overdreven allemaal of hij moet wel een hele zwakke maag hebben.
Vraagje voor jou, over het vrouwelijk schoon ben ik het met je eens. Het acteerwerk van Norah Jones echter niet. Wat een dramatische actrice is dit. Het stuk in het begin voor het restaurant is volgens mij een van de slechtst geacteerde stukjes ooit! Laat haar maar lekker blijven zingen, dat kan ze als de BESTE!quote:My Blueberry Nights (Kar Wai Wong, 2007)
De eerste Amerikaanse film van Kar Wai Wong, met in de hoofdrollen Norah Jones, Rachel Weisz Jude Law en Natalie Portman. In elk geval genoeg vrouwelijk schoon dus. Het acteerwerk en de regie zijn dik in orde, echter ontbreekt het nogal aan verhaal en dat is in dit geval toch wel jammer. Nu komt het niet echt als een geheel over. 7.3
quote:"Stander" is based on the true story of André Stander, a South African homicide/robbery police captain who became one of the most notorious bank robbers in the country. After participating in the brutal killing in a riot in the line of duty, Stander decided to defy the very system he was part of, and set off on an audacious crime spree; robbing banks during his lunch hour then returning to the scene of the crime to lead the investigation. Finally, caught by the same police force he worked with, he was jailed and, subsequently befriended Allan Heyl and Lee McCall. After a daring jailbreak, the 'Stander Gang' committed a large number of robberies, which grew increasingly bold over time. In the eyes of the public, their blatant disregard for authority made them South Africa's most popular anti-heroes. In reality, however, Stander and his gang were the most wanted men in the country.
Ik ook.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:34 schreef joep.t het volgende:
[..]
Ik vindt een 6,5 een behoorlijk goed cijfer voor een lekker tussendoorfilmpje
Ik zie de vraag niet echt terug in het stukjequote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:05 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Vraagje voor jou, over het vrouwelijk schoon ben ik het met je eens. Het acteerwerk van Norah Jones echter niet. Wat een dramatische actrice is dit. Het stuk in het begin voor het restaurant is volgens mij een van de slechtst geacteerde stukjes ooit! Laat haar maar lekker blijven zingen, dat kan ze als de BESTE!
Hoe kun jij in godsnaam bepalen wat realistisch is in zo'n situatie? Ben je wel eens in het zuiden van america geweest, in die kleine dorpen daar? Daar gaat het juist om, hoe fucked up men kan reageren als je tot het uiterste van je verbeelding wordt gedreven. Maar inderdaad, ieder zijn eigen mening natuurlijkquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:39 schreef Atreidez het volgende:
De mensenlijke reactie, de groepsvorming, vond ik verre van sterk gedaan. Het spontaan ontstaan van een sekte, die meteen maar een paar mensen willen opofferenDat mens had in het echt al lang een koekepan tegen d'r hoofd gehad, dat zou pas realistisch geweest zijn. Dat mensen die in het begin de tentakels zien later nog meegaan naar buiten klopt ook voor geen bal natuurlijk... Gelukkig zullen we nooit weten hoe een groep zou reageren in een dergelijk geval, zo nuchter zijn we toch nog wel? Dus dat de entertainment waarde in die zin voor jullie hoger was, is voor mij ook irrelevant
Oh was die film naar een boek van Stephen King? Wist ik niet. Hoe dan ook, ik vond het wel een goeie film,eentje die ik na lange tijd weer eens behoorlijk kon pruimen. Vond het einde alleen een beetje snel afgerafeld alsof de reddingsbrigade zomaar uit het niets opdook(dat militaire convooi) Bedoel had wel iets van een flashback verwacht hoe alles zo ontstaan is. Niks van dit alles, alleen maar gesproken tekst door een (ex)beveiliger. Maar goed.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:16 schreef Atreidez het volgende:
The Mist
Wat een onzin.. sommige verhalen van S. King zijn echt te weird voor woorden. Kreeg net zoals bij The Happening zo'n idee van een goedkoop opgelost plot maar gelukkig waren er later nog wel wat spannende scenes maar zoiezo zijn acties van mensen raar verbeeld en is de herkomst van t gevaar totaal niet goed overgebracht, iets wat ik in deze t grootste gemis vind. Zo'n overdreven mindfucker einde ook. In het begin dacht ik nog van, trekt wel op die mist, maar aan het eind had ik meer zoiets van, wat een pest die mist.
[ afbeelding ]
Ik probeer juist duidelijk te maken dat niemand kan bepalen wat realistisch is in zo'n geval, en daarom zullen de meningen over hoe het overkomt nogal uiteen lopenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:13 schreef HostiMeister het volgende:
Hoe kun jij in godsnaam bepalen wat realistisch is in zo'n situatie? Ben je wel eens in het zuiden van america geweest, in die kleine dorpen daar?
Klopt ben het helemaal met je eens, en dat van die zuidelijke dorpjes, was eigenlijk meer een aanduiding dat er in kleine kutdorpjes rare dingen kunnen leven onder de bevolking. Maar dit is het laatste wat ik er over zeg anders wordt het heel snel een dialoog die ergens anders moet plaatsvindenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:52 schreef Atreidez het volgende:
Tropic Thunder
Deze comedy, uitgevoerd als een parodie op oorlogsfilms, was op zich een erg leuke ervaring. De verzameling acteurs en de karakters die ze neerzetten moet voor iedereen toch wel een paar ingredienten bevatten waardoor deze film de moeite waard is. Het verhaal, de opnames voor een vietnam film die nogal in de war lopen, start met een leuk gegeven maar tijdens het verloop vervaagd het en lijken alle eindjes slordig aan elkaar geknoopt te worden, maar al met al zeker de moeite ward voor de comedy fan.
[ afbeelding ]
[..]
Ik probeer juist duidelijk te maken dat niemand kan bepalen wat realistisch is in zo'n geval, en daarom zullen de meningen over hoe het overkomt nogal uiteen lopenNeemt niet weg dat de oorzaak van de reactie er wel toe doet, want de oorzaak bepaalt hoe goed je je in het verhaal kan verplaatsen, iets wat bij mij duidelijk minder goed ging als bij anderen. Er was trouwens veels te veel groen om het in het zuiden van de VS te laten afspelen, ik weet niet of er een plaatsnaam is genoemd, maar had meer t idee dat het tegen de Canadese grens aan was?
die film moet ik ook nog maar eens kijken.. lijkt me niks meer dan een standaard actiefilmpje met een superheld en een overhypte acteur die dood is gegaan..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:24 schreef Edwinuss het volgende:
Gisteravond voor de 3e keer naar The Dark Knight geweest.
Nouja, je begrijpt het wel
nog niet maar volgens mij volgende week ofzo?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:07 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Klopt ben het helemaal met je eens, en dat van die zuidelijke dorpjes, was eigenlijk meer een aanduiding dat er in kleine kutdorpjes rare dingen kunnen leven onder de bevolking. Maar dit is het laatste wat ik er over zeg anders wordt het heel snel een dialoog die ergens anders moet plaatsvinden![]()
Is tropic thunder al uit in de bios hier trouwens?
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:19 schreef Kingside het volgende:
You Don't Mess With The Zohan
Erg flauwe film, maar toch wel wat grappige stukken erin.
6
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |