abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:44:34 #151
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60888708
I.Q. (1994)
Ed Walters (Tim Robbins) is een automonteur waar Catherine Boyd (Meg Ryan) haar auto brengt voor reparatie. Ed is opslag verliefd op haar. Ze verliest haar klokje op de toonbank en hij gaat het terugbrengen. Dan blijkt dat haar oom Albert Einstein (Walter Matthau) is. Einstein heeft door dat Ed meer dan alleen het klokje komt terugbrengen. Het probleem is dat Catherine is samen met een engelse bloke. Einstein is eigenlijk wel gecharmeerd van Ed. Samen met wat professorvrienden proberen ze Ed te koppelen aan Catherine.

Wederom een love romcom met Meg. Op zich is het wel grappig dat een stel wiskundebejaarden het nichtje van Einstein proberen te koppelen aan een automonteur.

cijfer 6 / imdb 5.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:45:42 #152
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_60888741
ik had hancock gedownload (ooowwhhh)

en ik heb laatst die met die onderzeer gezien met denzel geloof ik
crimson tide!!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_60890867
net terug van: Mongol: The Rise to Power of Genghis Khan
mooie landschappen, aardig doch beetje te voorspelbaar verhaal, prima camera werk dat soms wat steekjes laat vallen, de personages vond ik niet goed genoeg uitgediept helaas.. (terwijl je zou zeggen dat er met zo'n film wel veel aandacht aan besteed zou worden) maar al met al aardige film die de 2 uur wel waard was
7.5/10
  zondag 17 augustus 2008 @ 01:50:56 #154
52357 Lambiekje
pi_60892087
80 Minutes (2008)
Crank-achtige film.
Gozer wordt gedwongen tot terugbetalen van 15K. Hij krijgt 80 minuten want dan treedt de gif to werking. Hij gaat direct naar z'n broer voor geld. Maar ondervindt onderweg moeilijkheden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6 / imdb voteloos
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 17 augustus 2008 @ 02:45:59 #155
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60892623

Air force one
Was vanavond weer op tv, dus toch maar weer een keer gekeken. De film scoort een magere 6 op de imdb, maar het is natuurlijk een superspannende en erg goede film in het genre. Van begin tot het einde weet de film te boeien en dat gebeurt niet zo vaak. Een dikke 8 dus. Die Hard in een vliegtuig.

The next best thing
Ik had deze laatste film van John Schlesinger (Marathon man, Midnight cowboy) nog nooit gezien, dus was best benieuwd. Dat de film slechts een 4 scoort op de IMDB is vaak een teken dat het heel erg meevalt en helemaal zo slecht niet is. Als Madonna een film maakt, geven sommigen de film ongezien al een 1. En ja hoor, dit is best een film die werkt. Madonna acteert niet de sterren van de hemel, dat is waar. Maar het verhaal is best wel pakkend en vooral het laatste half uur werkt wel. Deed me denken aan 'Kramer vs Kramer'. In het genre is de film een dikke 7 waard. Andermaaleen film waarvan je imdb cijfers volkomen moet negeren. De mensen die die cijfers geven zijn nou eenmaal alles behalve doorsnee filmkijkers.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zondag 17 augustus 2008 @ 04:26:42 #156
225100 Ensenata
He who Saw the Deep
pi_60893477
Fritz the Cat

Ralph Bakshi's first film, is flawed but enjoyable. It is about Cat in a romp through the 1960's in New York through sex drugs and Rock and Roll. The film starts off funny then ends up depressing. What the movie essentially is, is a satire on the counter culture of the 1960's. It is one of Ralph Bakshi's best, and definitely worth a look.

Continental Circus
*Geen plaatje van te vinden..:P*
A real story about a sport before intrusion of money, sponsors and so on ... Great music (Gong). No actor, only real people in this movie, no tricks, the races are true races. The story of Jack Findlay reflects the life condition of all private motorcycle driver in this time. Giacomo Agostini appears as a prefiguration of what we experience today in motorsport (and also in the other sports).
You think you can't
You wish you could
I know you can
I wish you would
  zondag 17 augustus 2008 @ 09:30:47 #157
52357 Lambiekje
pi_60894427
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 02:45 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

The next best thing
Ik had deze laatste film van John Schlesinger (Marathon man, Midnight cowboy) nog nooit gezien, dus was best benieuwd. Dat de film slechts een 4 scoort op de IMDB is vaak een teken dat het heel erg meevalt en helemaal zo slecht niet is. Als Madonna een film maakt, geven sommigen de film ongezien al een 1. En ja hoor, dit is best een film die werkt. Madonna acteert niet de sterren van de hemel, dat is waar. Maar het verhaal is best wel pakkend en vooral het laatste half uur werkt wel. Deed me denken aan 'Kramer vs Kramer'. In het genre is de film een dikke 7 waard. Andermaaleen film waarvan je imdb cijfers volkomen moet negeren. De mensen die die cijfers geven zijn nou eenmaal alles behalve doorsnee filmkijkers.
uhh ik weet niet .. maar ben is gaan checken in mijn votelijst. Destijds in de sneak gezien (dus zonder vooroordeel). Ik heb het een 3 gegeven. En overigens he. De meest notoire IMDB-voter geeft het laagste cijfer en niet de zomaar in het wilde weg klikker. Het was tenenkrommend. Of heb je stiekem een op Madonna?
  zondag 17 augustus 2008 @ 09:35:24 #158
52357 Lambiekje
pi_60894473
dubbel.

[ Bericht 99% gewijzigd door Lambiekje op 17-08-2008 09:41:34 ]
  zondag 17 augustus 2008 @ 09:37:38 #159
52357 Lambiekje
pi_60894506
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 04:26 schreef Ensenata het volgende:

Continental Circus
*Geen plaatje van te vinden..:P*
A real story about a sport before intrusion of money, sponsors and so on ... Great music (Gong). No actor, only real people in this movie, no tricks, the races are true races. The story of Jack Findlay reflects the life condition of all private motorcycle driver in this time. Giacomo Agostini appears as a prefiguration of what we experience today in motorsport (and also in the other sports).

Staat er gewoon tussen hoor bij GoogleImage
  zondag 17 augustus 2008 @ 10:06:30 #160
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_60894891
Tropic Thunder

Meesterlijk Als ie hier in de bios is ga ik hem weer kijken.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_60894947
Mongolian Ping Pong(2005)
Chinese film in het Mongools die zich afspeelt in Binnen-Mongolië.(denk ik toch) Op het afgelegen platteland vinden een aantal Mongoolse jongens een pingpongballetje. Zij kennen dit niet en als ze horen dat het "de nationale bal" is, vinden ze dat ze die moeten teruggeven.
Niet subliem, maar best schattig. Hou er rekening mee dat dit in feite een kinderfilm is, waarin bijna alles door kinderen gespeeld wordt. Soms vraag je je wel af of de voorstelling van hun levenswijze realistisch is.
pi_60895312
You Don't Mess With the Zohan

Leuke film.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_60895579

Ik vond het ook best een leuke film. Cijfer: 7

[ Bericht 96% gewijzigd door F_N op 17-08-2008 10:54:49 ]
pi_60896813
Un amour a tair.

Heel mooie film maar soms een tikkie TE extreem.
  zondag 17 augustus 2008 @ 13:48:45 #165
225100 Ensenata
He who Saw the Deep
pi_60898897
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 09:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Staat er gewoon tussen hoor bij GoogleImage
Oh over heen gekeken, zag alleen plaatjes van het gelijknamige spelletje. 'T was ook al bijna bedtijd toen ik het postte
You think you can't
You wish you could
I know you can
I wish you would
pi_60899683
Coyote ugly

Fijne coming of age movie over Violet( Perabo) die van jersey naar de grote stad New york verhuisd om als songwriter aan de bak te komen.Maar dat is niet zo gemakkelijk en ze komt eerst in de erotische bar Coyote ugly te werken.Uiteindelijk komt ze natuurlijk waar ze wil komen en ontmoet ze ook nog eens de liefde van haar leven.Dit is voor sommigen mischien een te zoet en te voorspelbaar verloop maar het wordt prettig en sexy verpakt en dan kan Coyote ugly je best een lekker filmavondje bezorgen.

Cijfer: 6,5
pi_60902161
Dumb and dumberer

Hilarische film over twee sukkels die een roadtrip maken op weg naar aspen.
Er zijn hilarische momenten,Komische acteurs en een leuk verhaaltje genoeg om de volle tijd te boeien en vermaken!

Cijfer: 7,5
pi_60902213
Kan dit niet in 1 post? En ik neem aan dat je Dumb and Dumber bedoelt?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60902496
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:40 schreef Roi het volgende:
Kan dit niet in 1 post? En ik neem aan dat je Dumb and Dumber bedoelt?
Nee,Dat kan niet want ik bekeek Dumb and dumber later.En het was idd de eerste zo ff de tweede bekijken
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:23:22 #170
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_60908004
Oke, als je veel films ziet heb je vaak goede (als je je smaak uitkiest), maar 1x in de zoveel tijd zit er ook een slechte tussen. En ik heb net 47 minuten van de slechtste film ooit gezien. Ik gaf het na een half uur nog het voordeel van de twijfel gezien de 7.5 op IMDB, maar nee.

Stuck krijgt dan wel die 7.5 op IMDB, maar het is de grootste KUTfilm die ik in 2jaar heb gezien. Toen ik al zag dat Mena Suvari er in meespeelde had ik al zoiets van "Dat kan nooit goed zijn" want deze B-actrice die dan ooit wel een keer in American Beauty had gespeeld kan ook echt NIET acteren en als je haar kop ziet moet je spontaan schijten.

Bah, wat een waste of 47 minuten.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 augustus 2008 @ 21:30:39 #171
862 Arcee
Look closer
pi_60908181
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:23 schreef SnuggLe het volgende:
als je haar kop ziet moet je spontaan schijten.
Handig als je last van harde kak hebt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:46:46 #172
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_60908572
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Handig als je last van harde kak hebt.

Ze werkt net-zo-goed als denken aan het moderator-team dat de FOK!Voetbalmanager zou regelen....
pi_60908966
Ook stuck gezien vandaag, en helemaal eens met wat SnuggLe zegt heb hem wel helemaal afgekeken maar wat een bagger.

You dont mess with the Zohan
Een lekkere flauwe komedie precies waar ik zin in had vanavond, erg veel om gelachen het verhaal is slap maarde grappen zijn erg leuk
  zondag 17 augustus 2008 @ 22:24:03 #174
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60909591
Vanmiddag ein-de-lijk gezien:

Superman II - The Richard Donner Cut
Heel lang heeft het geduurd voordat Richard Donner`s versie van Superman II werd uitgebracht: bijna 30 jaar. Bij de release van de Ultimate Superman box was het dan eindelijk zo ver en zag Donner`s versie het dag licht. Ontzettend jammer dat het zo lang heeft moeten duren en dat dit niet het echte vervolg op Superman is geworden. Ik vond deze op alle vlakken dan Lester`s versie. Het verhaal is beter en sluit beter aan op het eerste deel, de sfeer is (bij vlagen) wat grimmiger en serieuzer (behalve natuurlijk de delen waarin Gene Hackman voor komt, daar zit genoeg humor in). Superman wordt voor morele dilemma`s gezet, iets dat de film alleen maar ten goede komt.
Zod is wel nog steeds een belachelijke slechterik maar overall vond ik deze versie een stuk beter dan het originele vervolg.
Ben blij dat deze versie eindelijk uit is gebracht en dat ik `m heb kunnen zien.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 17-08-2008 22:37:19 ]
  zondag 17 augustus 2008 @ 22:58:58 #175
13148 Shogo
Psycho...
pi_60910777
Forgetting Sarah Marshall (2008)
Actrice Sarah Marshall maakt het uit met haar vriend Peter Bretter, om van de langdurige relatie te kunnen rusten gaat Peter naar hawai om daar vervolgens zijn ex tegen te komen. Leuke romcom, met mooie dames op een mooie locatie. 7,0
pi_60913234
Brief voor de koning, De (2008)

mooie landschappen, verhaal voelt wat cliche aan.., acteerwerk is niet sterk..
kortom een redelijk reguliere nederlandse speelfilm imho
5/10

Sex and the City (2008)
een echte chickflick.
ben absoluut geen S&C fan (en had dan ook nog geen enkele aflevering van de serie gezien) en ging er naar toe zo van: "het is toch al betaald, kan altijd eerder weggaan" (unlimited card)
maar heb uiteindelijk de hele film uitgezeten (a 144 minuten) en heb mij eigenlijk niet echt verveeld met de film.
al met al een erg aardige film met z'n grappige momenten
6.5 - 7/10 (kan niet echt kiezen )
  maandag 18 augustus 2008 @ 02:31:26 #177
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60914575
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 14:30 schreef joep.t het volgende:
Coyote ugly

Fijne coming of age movie over Violet( Perabo) die van jersey naar de grote stad New york verhuisd om als songwriter aan de bak te komen.Maar dat is niet zo gemakkelijk en ze komt eerst in de erotische bar Coyote ugly te werken.Uiteindelijk komt ze natuurlijk waar ze wil komen en ontmoet ze ook nog eens de liefde van haar leven.Dit is voor sommigen mischien een te zoet en te voorspelbaar verloop maar het wordt prettig en sexy verpakt en dan kan Coyote ugly je best een lekker filmavondje bezorgen.

Cijfer: 6,5
Net ook weer even gekeken. Aangezien ik een 6,5 niet echt een cijfer vind waarmee je een film aanraadt, geef ik deze zeker een 7.5. Leuke film
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_60916710
The Babysitters
Een onschuldig meisje doet aan babysitten om wat geld bij te verdienen. Als er op een avond iets gebeurt tussen haar en de vader van haar oppaskind krijgt ze het idee om een soort van escorstservice van tienermeiden te starten onder het mom van oppassen. Uiteraard loopt het allemaal wat uit de hand met alle gevolgen van dien. Ik haakte halverwege aardig af maar moet zeggen dat ik de laatste twist niet aan zag komen.
Al met al een matige film die een krappe voldoende scoort vanwege de goede opbouw en de twist. 5,8/10

Wanted
Dol dwaze actiefilm die het met name moet hebben van de zogenaamde bullittime momenten (goed gejat van Max Payne) Eerdere reviews plaatsen deze op hetzelfde nivo als Shoot em Up maar in mijn opinie haalt deze het niet met eerder genoemde. Het verhaal is te slap om als verhaal door te gaan, de twist lag er te dik bovenop en die knul (McAvoy)die opeens een killer wordt was voor mij totaal niet geloofwaardig. Angelina is natuurlijk altijd prettig om te zien en ook de actie scenes waren best goed. Het verschil zat hem met name in het compleet ontbreken van de humor. De snedige one liners die Shoot em Up fantastisch maken ontbreken hier. Desalnietemin heb ik me best vermaakt. 6,5/10

Son of Rambow
Een zeer kerkelijke knul komt op school in aanraking met de schavuit van de school. Daardoor komt hij op het idee dat hij de zoon van Rambo wil zijn. Dit concept besluiten ze te gaan filmen. Eerlijk gezegd vond ik dit een enorm saaie film. Compleet ongeloofwaardig, irritante animaties gedurende de film, het franse uitwisselings stuk had echt nul toegevoegde waarde voor het verhaal. Misschien leuk voor de jeugdige kijkers maar verder was het echt niets. 4,8/10
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:31:51 #179
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60930001
The Glass Key

Lastig te volgen Filmnoir-plot, maar afgezien van dat is dit een okeeje film met leuk neergezette karakters, stevige actie en een ontsnappingsscene die vele jaren later Clint Eastwood heeft geïnspireerd me dunkt . Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_60935356
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 02:31 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Net ook weer even gekeken. Aangezien ik een 6,5 niet echt een cijfer vind waarmee je een film aanraadt, geef ik deze zeker een 7.5. Leuke film
Ik vindt een 6,5 een behoorlijk goed cijfer voor een lekker tussendoorfilmpje
  maandag 18 augustus 2008 @ 22:59:23 #181
52357 Lambiekje
pi_60937852

Super Size Me (2004)
Zapte er langs en ben blijven hangen ook al had ik de docu al eens gezien.
Het blijft verbazend hoe de industrie te werk gaat. En dat er een cheeseburger-wet is aangenomen, wat stelt dat je de industrie niet kan aanklagen voor je obesitas. Te belachelijk voor woorden dat er meer suiker in de premium salade dan in bigmac.

cijfer 7.5 / imdb 7.6

[ Bericht 6% gewijzigd door Lambiekje op 18-08-2008 23:10:15 ]
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:03:07 #182
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_60937987
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:59 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Super Size Me (2004)
Zapde er langs en ben blijven hangen ook al had ik de docu al eens gezien.
Het blijft verbazend hoe de industrie te werk gaat. En dat er een cheeseburger-wet is aangenomen, wat stelt dat je de industrie niet kan aanklagen voor je obesitas. Te belachelijk voor woorden dat er meer suiker in de premium salade dan in bigmac.

cijfer 7.5 / imdb 7.6
Leuk om te zien inderdaad, al was hij in mijn herinnering sterker dan toen ik hem vanavond zag. Het idee van 30 dagen alleen Mac eten blijft natuurlijk briljant, maar de uitvoering van de docu is toch iets minder.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:09:35 #183
52357 Lambiekje
pi_60938166
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:03 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Leuk om te zien inderdaad, al was hij in mijn herinnering sterker dan toen ik hem vanavond zag. Het idee van 30 dagen alleen Mac eten blijft natuurlijk briljant, maar de uitvoering van de docu is toch iets minder.
ik weet niet maar ik vond hem eigenlijk sterker dan de eerste keer. Ik heb nu weer wat industrie eigenaardigheden gezien wat ik eerst gemist heb, refenties miste. In de 4 jaar heb ik al heel wat industrie-shocking docus gezien. Spurlock heeft zich gewoon ziek gegeten. En dan ben je eigenlijk wel goed bezig om je punt te maken. Oprecht misschien wel.
pi_60944802
Ik heb het gister ook voor de 2e of 3e keer gezien, goede docu alleen gaat hij na een paar dagen al over zijn nek en wordt hij ziek. Dat is dus echt een beetje overdreven allemaal of hij moet wel een hele zwakke maag hebben.
pi_60946975
The Mist
Wat een onzin.. sommige verhalen van S. King zijn echt te weird voor woorden. Kreeg net zoals bij The Happening zo'n idee van een goedkoop opgelost plot maar gelukkig waren er later nog wel wat spannende scenes maar zoiezo zijn acties van mensen raar verbeeld en is de herkomst van t gevaar totaal niet goed overgebracht, iets wat ik in deze t grootste gemis vind. Zo'n overdreven mindfucker einde ook. In het begin dacht ik nog van, trekt wel op die mist, maar aan het eind had ik meer zoiets van, wat een pest die mist.
Where facts are few, experts are many.
pi_60947468
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:16 schreef Atreidez het volgende:
The Mist
Wat een onzin.. sommige verhalen van S. King zijn echt te weird voor woorden. Kreeg net zoals bij The Happening zo'n idee van een goedkoop opgelost plot maar gelukkig waren er later nog wel wat spannende scenes maar zoiezo zijn acties van mensen raar verbeeld en is de herkomst van t gevaar totaal niet goed overgebracht, iets wat ik in deze t grootste gemis vind. Zo'n overdreven mindfucker einde ook. In het begin dacht ik nog van, trekt wel op die mist, maar aan het eind had ik meer zoiets van, wat een pest die mist.
[ afbeelding ]
Dat vond ik juist zo sterk aan the mist, het hoofdverhaal ging eigenlijk om de menselijke kant van het geheel. Hoe reageert een gemeenschap op een niet te verklaren gebeurtenis? Heel sterk in beeld gebracht, mijns inziens.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:42:03 #187
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60947783
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:32 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dat vond ik juist zo sterk aan the mist, het hoofdverhaal ging eigenlijk om de menselijke kant van het geheel. Hoe reageert een gemeenschap op een niet te verklaren gebeurtenis? Heel sterk in beeld gebracht, mijns inziens.
Precies. Het wat, hoe en waarom van de mist is totaal irrelevant. De film gaat over de menselijke reactie op een onbekend gevaar.
pi_60949344
De mensenlijke reactie, de groepsvorming, vond ik verre van sterk gedaan. Het spontaan ontstaan van een sekte, die meteen maar een paar mensen willen opofferen Dat mens had in het echt al lang een koekepan tegen d'r hoofd gehad, dat zou pas realistisch geweest zijn. Dat mensen die in het begin de tentakels zien later nog meegaan naar buiten klopt ook voor geen bal natuurlijk... Gelukkig zullen we nooit weten hoe een groep zou reageren in een dergelijk geval, zo nuchter zijn we toch nog wel? Dus dat de entertainment waarde in die zin voor jullie hoger was, is voor mij ook irrelevant
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:11:16 #189
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60950232
Lásky jedné plavovlásky (Loves of a Blonde) (1965, Tsj, Milos Forman)
Andula woont en werkt met heel veel andere vrouwen in een stadje. Er zijn zoveel vrouwen dat de man-vrouw verhouding 1 op 16 is. Om dat recht te trekken wordt er een groep reservisten geplaatst in het stadje. Maar die bestaat uit oudere, onknappe, onromantische reservisten. Niet het type waar Andula en haar vriendinnen op zitten te wachten. Maar gelukkig is er ook nog de jonge knappe pianospeler Milda. Na een zwoele nacht wordt Andula verliefd op Milda. Daarom besluit ze hem op te zoeken in zijn geboortestad. Maar daar zit hij en zijn ouders eigenlijk niet op te wachten.
De film laat voornamelijk zien imo dat meisjes naar liefde, geborgenheid, zekerheid en vertrouwen hunkeren. Terwijl mannen en jongens smiechten zijn, die die meisjes van alles wijs maken om in bed te krijgen. Andula is niet totaal naïef. Ze heeft de bedoelingen van een groepje oudere mannen tijdens een feest uitstekend door. Maar als ze dan de knappe jonge Milda tegenkomt, valt ze als een blok. Zodat ze door haar hoop dat ze eindelijk die echte liefde heeft gevonden, niet ziet dat Milda's bedoelingen niet veel anders zijn dan van de oudere mannen.
De derde akte waarin Andula op zoek gaat bij de ouders van Milda, zorgt voor wat komische taferellen.
De film is qua stijl een typisch voorbeeld van Tsjechisch New Wave. Die natuurlijk goed te vergelijken is met de meer bekende Franse New Wave films en ook met de Italiaanse neorealisten.
cijfer: 7.5

Rogue (2007, Aus, Greg Mclean)
Het plot is simpel: Een groepje toeristen wordt tijdens een boottochtje aangevallen door een reuze krokodil. Maar de uitwerking is erg sterk. Dit omdat Mclean drie punten die belangrijk zijn bij dit soort films goed snapt.
Ten eerste dat minder meer is. Dat je zo lang mogelijk moet wachten met het laten zien van het monster om zo'n goed mogelijke spanning op te bouwen. Ten tweede dat reuze krokodillen er meestal lachwekkend nep uitzien. Waardoor veel van de spanning omslaat in hilariteit. Gelukkig heeft zijn sfx erg hun best gedaan. De reuze krokodil zag er imo erg realistisch uit. Ten derde dat muziek in horrors cruciaal is bij de opbouw van sfeer en spanning. Dit zorgt voor een zeer degelijke monster horror.
cijfer: 7.5

The Magnificent Ambersons (1942, VS, Orson Welles)
Een rijke verwende jongen verpest het geluk van zijn moeder met zijn koppig- en opstandigheid.
Tja, het was zo'n film waarbij ik wel snap dat andere hem goed vinden en vallen voor het grote drama dat we te zien krijgen. Maar zelf vond ik hem toch vooral erg saai. Het drama zag ik wel, maar raakte me niet.
cijfer: 5.5
pi_60950618
Notes on a Scandal (Richard Eyre, 2006)
Film die het niet moet hebben van het sterke plot, maar van het acteerwerk. Dat zit wel goed met Cate Blanchett en al helmaal met Judi Dench. 7.5

My Blueberry Nights (Kar Wai Wong, 2007)
De eerste Amerikaanse film van Kar Wai Wong, met in de hoofdrollen Norah Jones, Rachel Weisz Jude Law en Natalie Portman. In elk geval genoeg vrouwelijk schoon dus. Het acteerwerk en de regie zijn dik in orde, echter ontbreekt het nogal aan verhaal en dat is in dit geval toch wel jammer. Nu komt het niet echt als een geheel over. 7.3

The Road to Guantanamo (Mat Whitecross/ Michael Winterbottom, 2006)
Originele aanpak van Winterbottom, echte documentaire beelden combineren met zelf geschoten beelden. Toch wist de film mij op een of andere manier niet echt te boeien. 7.0

You Don't Mess with the Zohan (Dennis Dugan, 2008)
Standaard film van Sandler, enkele leuke momenten maar verder wel heel erg simpel. Heb eigenlijk maar een paar keer moeten (glim)lachen. 5.0
pi_60960671
10 Things I Hate About You was laatst op tv.
Typische high-school comedie, vind ik wel leuk . Heath Ledger vond ik erg hoewel hij hier nog in een van z'n eerdere en meer oppervlakkige hunkrolletjes is. De film is een Shakespearestuk ("The Taming of the Shrew") maar dan modern en ik vind dat meestal wel leuke verhalen .

Een 8, omdat het in het kader van andere high-school comedies niet echt vernieuwend is, maar wel lekker wegkijkt op de bank met een stel vriendinnen en een pot Ben & Jerry's als je nog 30- bent ofzo.

Step up 2
Kijk 'm niet als je 1 niet leuk of mwoah vond. Zoals elk vervolg is 'ie (in dit geval maar iets) minder sterk dan 1. Wel leuk om te zien als je van hiphop houdt. Er komt veel poppin' en lockin' in voor en minder 'klassieke' dancemoves dan in de vorige. Ik hou persoonlijk niet erg van hiphop maar wel van typische tienerfilms en mensen die hun lichamen in allerlei vreemde posities kunnen vormen op de maat. De emomomenten zijn niet erg sterk en inleven deed ik me niet echt, maar het kan goed door voor wat hersenloos vermaak.

Een 7 .

You Don't Mess with the Zohan
Ik vond 'm net iets te flauw en niet iets te typisch Adam Sandler. Aan het begin heb ik hem bijna uitgezet omdat ik al zag welke kant het opging, maar ik heb 'm toch maar uitgekeken. Film word ik niet echt warm of koud van.

4

The Love Guru
Wel beter dan Zohan. Ook hierin is de humor erg flauw en makkelijk, maar toch wist ik 'm beter te waarderen. Met Mike Myers in de hoofdrol merk je al snel de 'Austin Powers'touch op qua humor en acteren. Je moet er van houden. Ik vond hem wel leuk om te zien, maar ik ben niet erg enthousiast verder.

6

[ Bericht 19% gewijzigd door -Trinity- op 19-08-2008 19:19:06 ]
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:35:00 #192
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_60962933
James Bond - Goldeneye

Beste film van Pierce, leuk ook dat Famke Jansen de slechte russin speelt, ik wist dit niet tot vandaag

James Bond - Die another day

De slechtste film van Pierce, te overdreven (zelfs voor JB) en alleen leuk om te kijken voor de zalige auto's

The love Guru

Een flauwe film die af en toe toch een glimlach liet verschijnen, mike myers is lang niet zo geniaal als in Austin Powers, maar toch soms erg grappig. Ik vond het intromuziekje het grappigste met de stem van Morgan Freeman. Ook vond ik Justin Timerlake grappig...wie had dat ooit gedacht.

The Italian Job

Geniale film, alleen al leuk omdat ik een week terug in Venezia ben geweest Doet me erg denken aan de Oceans film, alleen al omdat de hoofdpersoon op Matt Damon lijkt. Ik vond de Oceans serie erg leuk dus ik heb me helemáál vermaakt met The Italian Job.

Dat was toch wel veel voor 1 dag Morgen wat rustiger aan doen
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:50:30 #193
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60965292
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:52 schreef Wooldoor het volgende:
Ik heb het gister ook voor de 2e of 3e keer gezien, goede docu alleen gaat hij na een paar dagen al over zijn nek en wordt hij ziek. Dat is dus echt een beetje overdreven allemaal of hij moet wel een hele zwakke maag hebben.
Toch niet. Probeer maar eens 3 dagen achter elkaar alleen maar dat voedsel te eten. Na 2 dagen ga je het echt al tegen eten
pi_60965788
quote:
My Blueberry Nights (Kar Wai Wong, 2007)
De eerste Amerikaanse film van Kar Wai Wong, met in de hoofdrollen Norah Jones, Rachel Weisz Jude Law en Natalie Portman. In elk geval genoeg vrouwelijk schoon dus. Het acteerwerk en de regie zijn dik in orde, echter ontbreekt het nogal aan verhaal en dat is in dit geval toch wel jammer. Nu komt het niet echt als een geheel over. 7.3

Vraagje voor jou, over het vrouwelijk schoon ben ik het met je eens. Het acteerwerk van Norah Jones echter niet. Wat een dramatische actrice is dit. Het stuk in het begin voor het restaurant is volgens mij een van de slechtst geacteerde stukjes ooit! Laat haar maar lekker blijven zingen, dat kan ze als de BESTE!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:08:31 #195
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60965875
Gisteren en vandaag:

Superman III
Het is toch knap hoe Lester het voor elkaar krijgt om een redelijk begin zo ontzettend te verknallen na ongeveer 45 minuten.
Het begin valt nogal mee en het lijkt op een humorvol deel uit te draaien. Maar al snel gaat het compleet nergens meer over en lijkt het eerder op een ontzettend slechte, veeeeeeel te lange parodie op Superman.
Geen woorden verder aan vuil maken, snel vergeten...

IMDB Cijfer: 4,6/10
Mijn Cijfer: 4,5/10

Superman IV: The Quest for Peace
Altijd gehoord dat dit zonder meer het slechtste deel uit de reeks is maar ik vond het een verademing in vergelijking met deel 3.
Uiteraard is dit geen goede film. Hij valt eerder in de categorie "zo slecht dat het goed wordt". Wel neemt de film zichzelf veel te serieus en komt, naar mate het einde nadert, het patriotisme je de neus uit. Ook is het script te duidelijk afkomstig uit de periode aan het einde van de koude oorlog. En de effecten zijn waarschijnlijk één van de cheapste die je ooit zult zien.
Maar verder vond ik `m best goed kijkbaar.

IMDB Cijfer: 3,3/10
Mijn Cijfer: 5,5/10
pi_60970115
heb net "Stander" (2003) gedownload en gezien..... wat een vette film zeg.

quote:
"Stander" is based on the true story of André Stander, a South African homicide/robbery police captain who became one of the most notorious bank robbers in the country. After participating in the brutal killing in a riot in the line of duty, Stander decided to defy the very system he was part of, and set off on an audacious crime spree; robbing banks during his lunch hour then returning to the scene of the crime to lead the investigation. Finally, caught by the same police force he worked with, he was jailed and, subsequently befriended Allan Heyl and Lee McCall. After a daring jailbreak, the 'Stander Gang' committed a large number of robberies, which grew increasingly bold over time. In the eyes of the public, their blatant disregard for authority made them South Africa's most popular anti-heroes. In reality, however, Stander and his gang were the most wanted men in the country.
pi_60971736
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:34 schreef joep.t het volgende:

[..]

Ik vindt een 6,5 een behoorlijk goed cijfer voor een lekker tussendoorfilmpje
Ik ook.

Together

Mooie film om te kijken, technisch niet echt geweldig. Acteerwerk niet altijd even sterk, en je kan je verwachten aan de typische nadruk op emoties waar Chinese/Aziatische producties bekend om staan. Het werkt over het algemeen goed, ookal is het verhaal vrij simpeltjes en zijn de karakters er een paar uit textbook-format.

7.2/10

[ Bericht 2% gewijzigd door Off-ShoRe op 20-08-2008 04:42:29 ]
Ik doe hier niet aan mee.
pi_60972545
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:05 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

Vraagje voor jou, over het vrouwelijk schoon ben ik het met je eens. Het acteerwerk van Norah Jones echter niet. Wat een dramatische actrice is dit. Het stuk in het begin voor het restaurant is volgens mij een van de slechtst geacteerde stukjes ooit! Laat haar maar lekker blijven zingen, dat kan ze als de BESTE!
Ik zie de vraag niet echt terug in het stukje Maar ik moet zeggen dat ik me niet stoorde aan Norah Jones, ook niet aan haar acteerwerk. Hoorde al veel negatieve reacties over haar acteerwerk, misschien dat het daardoor ook wel mee viel.
pi_60974677
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:39 schreef Atreidez het volgende:
De mensenlijke reactie, de groepsvorming, vond ik verre van sterk gedaan. Het spontaan ontstaan van een sekte, die meteen maar een paar mensen willen opofferen Dat mens had in het echt al lang een koekepan tegen d'r hoofd gehad, dat zou pas realistisch geweest zijn. Dat mensen die in het begin de tentakels zien later nog meegaan naar buiten klopt ook voor geen bal natuurlijk... Gelukkig zullen we nooit weten hoe een groep zou reageren in een dergelijk geval, zo nuchter zijn we toch nog wel? Dus dat de entertainment waarde in die zin voor jullie hoger was, is voor mij ook irrelevant
Hoe kun jij in godsnaam bepalen wat realistisch is in zo'n situatie? Ben je wel eens in het zuiden van america geweest, in die kleine dorpen daar? Daar gaat het juist om, hoe fucked up men kan reageren als je tot het uiterste van je verbeelding wordt gedreven. Maar inderdaad, ieder zijn eigen mening natuurlijk
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_60975408
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:16 schreef Atreidez het volgende:
The Mist
[ afbeelding ]
Oh was die film naar een boek van Stephen King? Wist ik niet. Hoe dan ook, ik vond het wel een goeie film,eentje die ik na lange tijd weer eens behoorlijk kon pruimen. Vond het einde alleen een beetje snel afgerafeld alsof de reddingsbrigade zomaar uit het niets opdook(dat militaire convooi) Bedoel had wel iets van een flashback verwacht hoe alles zo ontstaan is. Niks van dit alles, alleen maar gesproken tekst door een (ex)beveiliger. Maar goed.

OT:

Hell Boy 2 The Golden Army

Vier jaar na zijn eerste avontuur keert Hellboy, de sjagrijnige superheld tegen wil en dank, terug.
Prins Nuada, een boosaardige heerser uit een andere wereld, wil de macht op Aarde overnemen. Vervolgens is het de taak aan de roodhuidige held met afgezaagde horens om hem tegen te houden. Vanzelfsprekend heeft die daar natuurlijk weer helemaal geen zin in.

Hellboy II is een duizelingwekkende actie-film met niet alleen de nodige humor maar ook met een stoet aan fantasiecreaturen die je van begin tot end zal blijven boeien.

9 / 10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')