abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60703235
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 09:51 schreef Apotheose het volgende:

[..]

same here actually: LOTR, Harry Snotter, en idd Godfather. Zulke films kunnen mij ook niet boeien.
Wat is de overeenkomst dan tussen 'zulke' films?
What's it going to be then, eh?
pi_60703269
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:05 schreef Flitspaal het volgende:
Elke keer als ik The Game zie vind ik hem slechter. Ik ontdek steeds meer onzin er in.
Daar kan ik me best iets bij voorstellen. De laatste keer vond ik 'm ook minder dan de eerste keer. Zo'n gimmick maakt de eerste keer natuurlijk veel meer indruk en eist daardoor alle aandacht op, denk ik. Maar slecht wil ik 'm zeker niet noemen.
pi_60703598
quote:
Helemaal niets overdreven. Ben bang dat de realiteit zelfs ernstiger is.

Zo extreem is de mens nu eenmaal en het is berust op realiteit. in 3 dagen moest het prisonexperiment afgekapt worden omdat er anders slachtofffers zouden vallen. Het enige wat dus wel gedaan is in de film is waar de reallife test gestopt is dat er dus slachtoffers vielen. Maar 100% dat het prisonexpiriment geescaleert heeft.

Dat je de ene dag nog je beste vriend/klasgenoot is kan je binnen 72 uur extreem inhumaan vernederen. En alleen om het feit dat jij als cipier bent ingedeeld en je vriend als gevangene.

Of ben je zo naief om te denken dat onze militairen samen met de Amerikanen zich netjes gedragen bij de gevangen Irakezen ?!
Ik had idd niet gehoord van dat prison experiment,Dat verklaart voor mij een hoop.Maar die situatie in Irak is echt en ik vond het gegeven ongeloofwaardig dat zoiets in zo een korte tijd omsloeg.
pi_60704272
The Hudsucker Proxy (Ethan Coen/ Joel Coen, 1994)
Heerlijke droog komische film van de Coen broertjes. Leuke personages, origineel script en enkele zeer lachwekkende situaties. Vond de film qua structuur wel wat weg hebben van The Big Lebowski, die film is echter qua uitvoering nog wel een stuk beter. 7.3

House of Sand and Fog (Vadim Perelman, 2003)
Aardig drama van Vadim Perelman die het puur van het acteerwerk moet hebben. Zowel Jennifer Connelly en Ben Kingsley acteren zeer sterk. Het script (als ik me niet vergis is het een boekverfilming) vond ik wel erg mager. Het tempo ligt erg laag gedurende de hele film. De personages komen niet echt goed tot hun recht waardoor beweegredenen soms onduidelijk blijven en verder neemt het drama wel erg de overhand. Maar goed, zeker geen slechte film met name door Kingsley en Connelly. 7.0
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:24:34 #55
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60706793
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:32 schreef joep.t het volgende:

[..]

Ik had idd niet gehoord van dat prison experiment,Dat verklaart voor mij een hoop.Maar die situatie in Irak is echt en ik vond het gegeven ongeloofwaardig dat zoiets in zo een korte tijd omsloeg.
ja dat het ik dus ook na het zien van die film tot dat ik besefde dat het op realiteit berust. En dat is best beangstigend.!?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60706859
quote:
ja dat het ik dus ook na het zien van die film tot dat ik besefde dat het op realiteit berust. En dat is best beangstigend.!?
Ja,dat zeker.
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:30:02 #57
52357 Lambiekje
pi_60706940
Prom Night (2008)
Donna (Brittany Snow) heeft haar hele familie uitgemoord gezien als ze onder het bed verstopt ligt. De gek is op gepakt en zij gaat wonen bij har tante en oom. Dan is het dag aan gebroken voor de Prom. Het feest wordt georganiseerd in het plaatselijke hotel.
Tot grote verbazing ban de politie blijkt de freak uit de gevangenis ontsnapt te zijn drie dagen eerder. En hij is weer op oorlogspad voor haar. En ja wel. Hij heeft ook een kamer besteld in het hotel. En de moorden beginnen weer.

cijfer 5.5 / imdb 3.7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 10 augustus 2008 @ 19:12:49 #58
52357 Lambiekje
pi_60712300
Get Smart's Bruce and Lloyd Out of Control (2008)
Wat een flauwe comdey. Twee gasten Bruce en Lloyd hebben een harrypotter-cape ontwikkeld voor de FBI/CIA. Alleen het wordt gestolen door Maraguay (jaáá een land tussen paraguay en uruguay) . En ze gaan op pad om het terug te halen. Gewoon debieligheid daar draait het om.

Ik dacht dat ik die andere Get Smart had binnen gehaald. Was ik even bedonderd

cijfer 5 /imdb 5.2

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 10-08-2008 19:22:04 ]
pi_60712318
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 19:12 schreef Lambiekje het volgende:
Get Smart's Bruce and Lloyd Out of Control (2008)
Ik dacht dat ik die andere Get Smart hadden binnen gehaald. Was ik even bedonderd
  zondag 10 augustus 2008 @ 19:21:16 #60
52357 Lambiekje
pi_60712516
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 19:13 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:

[..]

en maar wachten en maar wachten tot Steve Carell in beeld zou komen
pi_60712546
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 19:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

en maar wachten en maar wachten tot Steve Carell in beeld zou komen
Dan heb je lang moeten wachten.
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:01:43 #62
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60713537
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:15 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Wat is de overeenkomst dan tussen 'zulke' films?
Dat heel veel mensen dwepen met die films.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_60713560
Met Harry Potter?
Graag op anoniem
  zondag 10 augustus 2008 @ 20:04:11 #64
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60713602
Le Cercle Rouge
Na Le Samouraï opnieuw een meesterlijke crime film van Melville.
Een heerlijk traag tempo waarbij in het eerste deel rustig de tijd wordt genomen om de personages neer te zetten en ze aan je voor te stellen. Niets wordt overhaast waardoor je ze (ondanks dat je bijna geen achtergrond informatie van ze hebt) toch enigzins leert kennen. Alle rollen worden geweldig gespeeld waarbij vooral Alain Delon in de hoofdrol erg goed is.

In het tweede deel van de film wordt de spanning iets verder opgevoerd maar gelukkig op zo`n manier die we niet al te vaak in dit soort films zien. De muziek is bijna in z`n geheel afwezig waardoor het niet geforceerd spannend wordt gemaakt. De manier waarop de heist zelf gefilmd is, is briljant. Ieder shot is nauwkeurig gecomposeerd. Bij ieder shot staat de camera achter een muur, een deur of boven op een trap opgesteld. Hierdoor voel je je bijna een voyeur die stiekem toekijkt bij de inbraak.
Het kleurengebruik (of juist het weglaten van de kleuren) dat we al kennen uit Le Samouraï is ook hier weer aanwezig. Melville gebruikt geen felle kleuren maar juist een dof, grauw kleurenpallet. Iets dat zonder meer het nodige toevoegt aan de donkere, grauwe sfeer van de film. De enigste wat fellere kleur die steeds terugkomt is blauw.

Le Cercle Rouge is zeker geen typische crime film maar is met z`n trage tempo en noir invloeden absoluut genieten geblazen.
Ben nu al benieuwd naar Le deuxieme souffle die in oktober door Criterion wordt uitgebracht.
Zonder meer een aanrader!

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_60714369
Kung Fu Panda (NL) (2008)
tja de nederlandse versie van Kung fu panda.
origineel was hij een dikke 8 tot een 9 waard imho
nagesyncroniseerd werden de grappen duidelijk een stuk minder (gelukkig waren ze niet helemaal weg), maar de stemmen waren wel goed uitgekozen waardoor hij toch een leuke 6.5 binnenhengelt imho

Wildchild (2008)
nieuwe film over een meisje (poppy moore) die een luxe leventje (inclusief wilde levensstijl) in Malibu moet inruilen voor een kostschool in engeland vanwege haar gedrag.

Leuke film, had zeker zo zijn lach momenten. acteerwerk was niet supergoed/slecht.
verhaal was wel wat minder qua originaliteit.. maar over het geheel was ik eigenlijk best tevreden..
krijgt van mij een 7
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:09:19 #66
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60721206
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:02 schreef Mainport het volgende:
Met Harry Potter?
Jep... Op IMDB scoren alle films van een 7.2 tot een 7.7
Vrij hoog als je het mij vraagt. De gemiddelde Bondfilm scoort bv veel lager.
  maandag 11 augustus 2008 @ 03:32:18 #67
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60723896
Faster Pussycat... Kill! Kill!

Stoer! Mijn eerste echte Russ Meyer film, en hij viel niet tegen. Nou had ik al een beetje een idee wat ik kon verwachten nadat ik laatst de Russ Meyer ode Pervert! had gezien. Rondborstige dames, onzin en geweld. Binnenkort eens meer van deze regisseur bekijken.

They call him.. The Vegetable!

[ Bericht 18% gewijzigd door Zeitgeist op 11-08-2008 03:43:32 ]
The Light Is Leaving Us All
pi_60725320
The X-Files: I Want to Believe (Chris Carter, 2008)
Na jaren wachten was het dan eindelijk zo ver, de tweede X-Files film die uitkwam. Na de slechte verhalen van de afgelopen weken waren mijn verwachtingen helaas al niet al te hoog meer, maar zelfs dat kon niet voorkomen dat I Want to Believe een enorme teleurstelling was die de naam X-Files vakkundig onderuit heeft gehaald.

Om direct maar even met het enige positieve punt van de film te beginnen, de chemie tussen Mulder en Scully is nog aanwezig na tien jaar. Voor fans voor de serie is het wel weer leuk om de twee samen op het scherm te zien en verder bevat de film ook wel de nodige leuke verwijzingen naar de serie. Dan komen we nu bij de mindere punten, laten we maar beginnen bij de grootste ergernis, het plot. Carter en consorten hadden er meerdere jaren voor nodig om tot een script te komen, dat inmiddels al vele malen herschreven was. Van te voren leek me dat een positief punt, achteraf bleek het drama alleen maar groter. Hoe kan je in hemelsnaam zo lang doen over een script dat aan alle kanten rommelt, oersaai is en niet eens lijkt op een verhaal uit de serie. Het ontbreekt totaal aan spanning, ook op de momenten dat die er wel zou moeten zijn en er zitten enkele totaal overbodige personages en verhaallijnen in. Verder zitten er naar mijn mening een aantal behoorlijke gaten tussen het einde van de serie en deze film. Het acteerwerk is matig, met uitzondering van David Duchovny, Gillian Anderson en Billy Connolly. Met name rapper Xzibit is een bevestiging van het cliche dat rappers niet kunnen acteren, daarbij komt ook nog eens dat zijn personage totaal overbodig was. Kortom een grote blamage, de film is helaas nog minder dan de minste aflevering uit de serie.

Het doel dat Chris Carter met deze film voor ogen had, het werven van nieuwe fans voor de serie, is niet gehaald eigenlijk eerder het tegenovergestelde. Bioscoopbezoekers die de film hebben gezien zullen door dit drama niet de serie gaan volgen en bovendien geeft de film in mijn ogen niet een juist beeld van de serie. Het doet me pijn dit te zeggen, maar dit lijkt nu al de flop van het jaar te zijn…. 4.5
pi_60731993
War Of The Worlds

De laatste keer dat ik deze film zag was in de bioscoop, alweer een hele tijd geleden. Ik heb de film toen ook meteen gekocht op DVD omdat ik het heel tof vond.
Aangezien ik vandaag ziek was ben ik maar wat films gaan kijken, war of the worlds werd het dan maar.
Toch verrassend dat zoveel dingen in de film nog steeds verrassend zijn, ookal heb je hem al 1 keer eerder gezien.
Sommige mensen hebben een hekel aan Tom Cruise, ik moet zeggen dat ik hem behoorlijk tof vindt. Acteren in deze film ging dan ook goed.
Er hoeft voor mij niet altijd actie in een film te zitten om het goed te maken, maar in sommige gevallen wil je wel wat meer actie zien, dit is 1 van die gevallen. Je krijgt dan af en toe een beetje actie te zien.
Ik had graag een militair aspect in deze film gezien met een groot veldslag ofzo.
Al met al is de film behoorlijk geslaagd, moet zeggen dat de rol van Tim Robbins behoorlijk goed was. Al met al een hele toffe film die je gewoon in je collectie moet hebben

7.6
pi_60741915
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:01 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dat heel veel mensen dwepen met die films.
Zijn The Shawshank Redemption, Pulp Fiction, The Green Mile, The Dark Knight en One Flew Over the Cuckoos Nest ook 'zulke' films? Daar wordt meer mee gedweept dan met een Harry Potter. Lijkt me niet dat hij dat bedoelt.
pi_60742872
Transsiberian
Zoals de titel al doet vermoeden speelt deze film zich voor het grootste gedeelte af op een trein, de Trans Siberie express. Dat alleen levert al een scala aan mooie plaatjes op, maar deze film biedt wel wat meer. Een stel reist na een spiritualistische vakantie in China met de beroemde treinrit naar Moskou. Onderweg ontmoeten ze een ander stel, waarna de problemen beginnen... Het verhaal ging eigenlijk alle kanten op en was op belangrijke punten verre van voorspelbaar noch ongeloofwaardig. De personages zijn goed, en vooral Emily Mortimer en Ben Kingsley (zoals gewoonlijk) zitten duidelijk een graad hoger in hun rol dan de rest. Een spannende en goed uitgewerkte crime thriller.
Where facts are few, experts are many.
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 22:28:45 #72
9859 crew  Karina
Woman
pi_60746495
Akai hashi no shita no nurui mizu (Warm water under a red bridge)
Zakenman heeft van een oude vriend (die inmiddels is overleden) gehoord dat hij in een huis een kostbaar Boeddha beeld heeft verstopt. Omdat de man geen werk meer heeft, gaat hij op zoek naar dat beeld. In het huis woont een jonge vrouw met haar grootmoeder.

De jonge vrouw heeft een vreemde aandoening, af en toe "vult" haar lichaam zich met water en ze moet dat dan kwijt door iets ondeugends te doen. Normaal ging ze dingen jatten uit de supermarkt, maar nu ze de zakenman, die inmiddels als visser werkt in de buurt, heeft ontmoet, raakt ze het water kwijt door seks.

Elke keer als ze seks heeft (of iets anders "ondeugends" doet) stroomt het water uit haar lichaam, zodat ze het weer kwijt is.

Op een gegeven moment stopt de watervloed, de man heeft haar genezen, wat elke keer gebeurt als ze een nieuwe man ontmoet. De mannen denken dan dat ze vreemd gaat en verlaten haar.

De zakenman blijft echter bij haar. Op het eind zie je dat ze nog een keer seks hebben en het water spuit er weer met stralen uit en er ontstaat een regenboog, zoveel water komt er uit.

Okay, vreemde, maar wel interessante film. Rare muziek ook als ze seks hebben, soort muziek die je hoort bij slapstickfilms. Van de seks zie je trouwens eigenlijk niet veel, het is zo gefilmd dat je steeds net niets ziet, dus als je een seksfilm wilt zien,valt deze af. Er zit nog wel meer verhaal in de film (onder andere over de grootmoeder), maar dan moet je zelf maar kijken.

Als je van rare Japanse films houdt, zeker kijken! Ik vond het in ieder geval een vermakeljke film.

[ Bericht 1% gewijzigd door Karina op 12-08-2008 07:43:19 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:52:32 #73
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_60749304
La Strada van Fellini viel mij een beetje tegen. Dat heeft deels met het vaudeville karakter te maken, waar ik niet al te veel mee heb. Maar vooral Gelsomina, volgens velen 1 van de meest schattige personages uit de filmgeschiedenis, irriteerde mij af en toe. Natuurlijk is ze zwakbegaafd, maar ik had meer met Anthony Quinn. Hij zet in ieder geval een sterke acteerprestatie neer, in tegenstelling tot Masina die te opzichtig is (wat natuurlijk een beetje bij haar clownesque karakter hoort, maar dat hoeft niet de hele film). Een lichte tegenvaller, want er zit ook zat moois in.

Verder zag ik nog het prachtige Xingfu shiguang (Happy Times), oprechte en ontroerende film van Yimou. Het is niet vaak dat ik zo met een personage (in dit geval het blinde meisje) meeleef. Wat ik niet had verwacht, was dat ik Into The Wild (in de bios) nog een stukje beter zou vinden. Briljante roadmovie, prachtige beelden maar vooral mooie ontmoetingen en intrigerende dia- en monologen.

Als laatste (en beste) zag ik Punch-Drunk Love nogmaals. De discussie gaat altijd over of Magnolia beter is dan There Will Be Blood, maar dit is gewoon PTA's beste film. 1 van mijn favoriete comedys, geweldige Sandler maar vooral 1 van de beste soundtracks aller tijden. Ook het genie van PTA druipt overal vanaf.
  Redactie Games dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:03:05 #74
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60750739
The Dark Night
Behoeft geen introductie meer, man in maillot die al het vuilnis van de straten van NY veegt...

Goed: Verhaallijn, The Joker is werkelijk brilliant, funny en freaky tegelijk, The Breakfast Club Nerd en Spawn zijn te zien in de film, Magic Pencil Trick , de nieuwe "Batcave", Erg sterke soundtrack door Hans Zimmer en kornuiten en de doorlopende actie zodat je niet in de gaten hebt dat de film 2½ uur duurt..

Minder: Stem van Batman.. Maggie Gyllanhaal als Rachel Dawes (oké, het is geen jailbait zoals Katie Holmes, maar nog steeds een miscast vind ik), neppe kop van Two-Face (leek een half gezicht van die marsmannetjes van Mars Attacks wel), die motor-tegen- de-muur-aanrijd-twist-scene...WTF! en natuurlijk overhyped..

Score: 7,5/10

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Noodle op 12-08-2008 16:52:50 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:26:17 #75
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60751140
Wanted (2008, VS, Timur Bekmambetov)

Als fan van de comic moet ik toch eerst even klagen over het feit dat ze de scherpste randjes ervan hebben gehaald. Kennelijk is een film, waar de held lid wordt van een geheim huurmoordenaarsgilde dat het lot via weefgetouwen laat bepalen wie vermoordt moet worden, toch nog acceptabeler en beter marketingtechnisch dan eentje, waarin de protaganist verandert in een superschurk, die onschuldige mensen vermoordt en lid wordt van een geheim superschurkenverbond, dat de wereld in het geheim regeert. Jammer want het was juist dit gegeven, waardoor Wanted eigenlijk precies het tegenovergestelde was van de standaard superhelden comic. Wat wel is gebleven is dat een onwijze miet verandert in een kick-ass moordenaar, die eindelijk controle neemt over zijn eigen leven.
Maar comic = comic en film = film. Ik zal de film dus op zichzelf beoordelen. Het is een zeer vermakelijke, coole, compleet over-the-top actie film. Minpuntje is wel dat McAvoy, Jolie, Freeman volgens mij het idee hebben dat omdat ze in een actiefilm spelen ze niet naar hun volledige kunnen hoeven te acteren.
cijfer: 7.5

Kataude mashin gâru (The Machine Girl) (2008, Jap, Noboru Iguchi)

Noboru Iguchi moet gedacht hebben wat Tarantino en Rodriguez kunnen, dan kan ik ook. En hij doet niet veel onder voor zijn Amerikaanse collega's in het maken van een goede slechte film. Het bloed, ledematen, ingewanden en andere lichaamsdelen vliegen in de rondte in dit gore-festijn met een drill-bh, de vliegende guillotine en een cute meisje met een machinegeweer als arm. De film neemt zichzelf ook totaal niet serieus en is zo belachelijk over-the-top, dat ik regelmatig in een deuk lag.
cijfer: 8.5

In Bruges (2008, VK, Martin McDonagh)

Collin Farrel en Brendan Gleeson zijn een goed droog komisch duo in deze mooie reclame voor Brugge.
cijfer: 8

Ren xiao yao (Unknown Pleasures) (2002, Ch, Zhang Ke Jia)

De film gaat over een paar jongeren in China. Ze zitten een achter de meisjes aan, hangen rond in een poolcentra etc. Maar voor het grootste gedeelte zitten ze zich net zo hard te vervelen, als ik deed tijdens het kijken van deze film. Maar wat de film ook goed overbrengt is het gevoel van machteloosheid en doelloosheid van de tieners.
cijfer: 5.5

Cat People (1942, VS, Jacques Tourneur)

Irena gelooft dat er een oude vloek op haar heerst en ze één van de katmensen is. Ze denkt dat als ze ooit verliefd wordt, ze dan door jaloesie in een grote kat zal veranderen. Natuurlijk wordt ze ooit verliefd. Haar nieuwe man gelooft haar verhalen niet. Na wat overleg besluit ze een psychiater te bezoeken. Maar manlief is ook wel heel innig met een vrouwelijke collega.
Ondanks dat de film maar op een paar momenten een beetje spannend wordt, heb ik me verder toch goed vermaakt en niet verveeld. Ook wordt tot op het eind heel goed de vraag of Irena nou deïllusionele wanideeën heeft of dat ze toch de waarheid spreekt open gehouden.
cijfer 7

Shao Lin da peng da shi (Return to the 36th Chamber) (1980, HK, Chia-Liang Liu)

In een ververij worden de werknemers uitgebuit. Ze besluiten de hulp in te roepen van een vriend, Chao Yen-Cheh, die zich voordoet als monnik. Met zijn allen zetten ze een act in elkaar, waarin ze doen alsof Chao een heel sterke shoalin monnik is. De baas van de slechterikken komt echter achter het bedrog. Chao en vrienden krijgen een goede afranseling. Om zichzelf en zijn vrienden te wreken gaat Chao naar een echt Shoalin klooster om daar echt kung fu te leren. Maar eerst moet hij daar binnen zien te komen. Steeds wordt hij gesnapt. De hoofdmonnik krijgt medelijden met hem en geeft hem als opdracht allerlei steigers te bouwen. Na jaren steigersbouwen, en ondertussen kung fu afkijkend van de monniken, keert Chao weer in het dorp. Nu neemt hij eindelijk op tegen de uitbuiters met door hem zelf ontwikkelde steigerbouw-kung fu.
Een erg coole, goede, grappige kung fu film. De kung fu is zeer indrukwekkend. Net als in het eerste deel zit de film vol met ingenieuze trainingen. De manier waarop alles verprutst is erg geinig, maar ook prachtig gedaan. .Gordon Lui bewijst weer eens tot de absolute top te behoren. Wat verder op viel was de coole muziek. Het was niet het standaar Chinese gepingel, maar Westernachtige muziek.
cijfer: 8.5

Hancock (2008, VS, Peter Berg)

Als er ooit een film is die de prijs kan krijgen voor de grootste verneuking van een leuk idee dan is het deze wel. Het is namelijk een leuk uitgangspunt; een alcoholistische, roekeloze, arrogante superheld. Dat lijkt mij goede stof voor een geweldige donkere komedie en satire. Jammer genoeg is de film onder de gehaktmolen van de moraalridders uit Hollywood gekomen. De film heeft nog wel zo z'n leuke momenten, zoals iemand die zijn hoofd gestopt krijgt waar de zon niet schijnt door Hancock. Maar haalt nog voor de helft er niet uit wat er in zit. Bovendien ligt de moraal er irritant bovenop.
Oké het was dus niet die geweldige film, die het had kunnen worden, maar een matige film die nog best vermaakt was het wel tot halverwege de film. Want dan neemt de film een belachelijke twist. Van dat moment is matig zelfs een veels te hoge kwalificatie voor de film.
cijfer: 4.5

Young People Fucking (2007, Can, Martin Gero)

Film over vijf koppels, die neuken. We hebben de exen, de beste vrienden, het koppel dat hun ingedutte sexleven een nieuwe impuls geeft, de gast die wil toezien hoe zijn vriendin geneukt wordt door zijn huisgenoot en de jongen met zijn zoveelste scharrel waar die iets voor gaat voelen.
Gewoon een geinig tussendoortje.
cijfer: 7

Flakes (2007, VS, Michael Lehmann)

Neal Downs is een hippe jongen, die werkt in een cereal bar. Ja, een bar waar je dus allerlei soorten cereal kan eten.Deze bar wordt bezocht door excentrieke typetjes, zoals Willie de verwarde eigenaar. Neal's even hippe vriendin, Miss Pussy Katz (ja ze is zelfs zo hip dat ze haar naam in iets hips heeft verandert) vindt dat hij te veel werkt en te weinig tijd neemt om eindelijk eens zijn muziek af te maken. Dan komt yuppie Stuart langs met het plan om van Flakes een franchise te maken. Neal, de hippe anti-establishment rebel dat het is, weigert zijn aanbod natuurlijk. Daarom opent Stuart een soorgelijke bar recht tegenover (de reden om precies zo'n bar met uniek concept er tegenover en niet ergens anders te beginnen ontgaat me). Nadat Neal en Pussy ruzie krijgen, besluit Pussy voor Stuart te gaan werken om zo Flakes failliet te laten gaan, zodat Neal eindelijk tijd heeft voor zijn muziek. Na een tijd krijgt Stuart's winkel ook echt succes. Één van de redenen waarom die zo'n succes krijgt is doordat die de hippe indie sfeer van het orgineel gaat nadoen. Als Neal zelf voor Stuart gaat werken op een gegeven moment in de film, dan zegt Stuart tegen hem, dat die dezelfde onbeschofte, anti-establishment houding moet houden, omdat dat dat goed verkoopt.
Dat is ook precies het gevoel dat ik bij deze film had. Het lijkt alsof de film een hip, anti-establishment, indie sfeer wil creeëren, omdat men weet dat het verkoopt tegenwoordig.
De film probeert even hip te zijn als Empire Records, High Fidelity, Clerks e.a, maar slaat de plank mis. Hoe hip en indie de film en karakters ook op het eerste gezicht lijken, als snel blijkt er weinig achter te zitten. De karatkers zijn karikaturen, die hip proberen te zijn maar niet echt zijn. Bovendien bevat deze film i.t.t. eerder genoemde films geen enkele grappige, herinneringswaardige dialoog.
Het plot verandert ook steeds meer van een anti-establishment slacker komedie in een standaard krijgt-jongen-meisje-terug romcom.
Aaron Stanford probeert het beste te halen uit matig rol die hij gekregen heeft. Zooey Deschanel speelt hetzelfde typetje dat ze altijd speelt, een schattig, eigenzinnig beetje raar meisje. Het feit dat ik een zwak daarvoor heb, redt de film gedeeltelijk. De andere reden dat de film een onvoldoende blijft bespaart is de toch wel erg leuke en unieke bar met zijn excentrieke gasten.
cijfer: 6

Charlie Bartlett (2007, VS, Jon Poll)

Charlie Bartlett is een charmante intelligente jongen met een goede vlotte babbel uit een rijkgezin. Als hij van de zoveelste kotsschool wordt getrapt, gaat hij naar een publieke school. Natuurlijk is hij eerst een buitenbeetje dat gepest wordt. Dat krijg je als je met een colbertje en das aan de eerste dag op school verschijnt. Hij wil graag populair zijn, maar is dat niet. (Raar genoeg, want Charlie is sociaal, charmant, intelligent en knap genoeg om binnen no-time vrienden met iemand te kunnen sluiten). Hij begint drugs te dealen en wordt een soort van psychotherapeut voor de andere leerlingen. Nuis hij eindelijk "de man" op school. Zelf heeft hij ook psychische problemen vanwege zijn vader, die in de gevangenis is. Natuurlijk is er ook een love-interest in de vorm van Susan, de dochter van de directeur.
Vervang op de foto het woord people door this film en je weet hoe ik me voelde na afloop.
Het grootste probleem van de film is dat Charlie te perfect is. Hij is zo irritant perfect, dat ik moeilijk sympathie voor hem kon krijgen. Kreeg zelfs eerder een hekel aan hem. Verder zit de film vol met high school cliché's en is het plot doorzichtbaarder dan vershoudfolie.
cijfer: 4

The Boys & Girls Guide to Getting Down (2006, VS, Paul Sapiano)

Néé, dit is niet nog een high school komedie. Dit is een soort van mockumentary versie van een how-to handleiding. In dit geval dus Getting down. Of beter gezegd hoe je iemand moet regelen in het uitgangsleven van tegenwoordig en wat de ins- en outs zijn van dat uitgangsleven.
Er zitten leuke herkenbare typetjes in. Er zitten leuke herkenbare scenario's in. Ook bevat de flim geslaagde grappen over de verschillen tussen jongens en meisje. De film heeft ook nog wat grappige en nuttige? lessen. Het probleem van de film is echter dat de makers niet lijken te kunnen kiezen tussen of ze nu de draak willen steken met hun onderwerp of dat ze de jongeren eigenlijk wel hip en cool vinden en toch op willen hemelen.
cijfer: 6.5

The Dark Knight (2008, VS, Christopher Nolan)

Alle verhalen zijn waar! De hype is terecht! Hij was geweldig. Waar te beginnen?
Laten we eerst beginnen met de sfeer. De film is heerlijk donker. Het is dan, zoals al eerder gezegd meer een misdaadfilm dan een actiefilm. Met Batman, de superheld, als extra ingredient erbij om alles nog wat interessanter te maken. Een superheld is uiteindelijk iemand, die zichzelf boven de wet stelt en het recht in eigen hand neemt. Dat roept natuurlijk heel wat morele vragen op. Maar ook de legale misdaadbestrijders als Dent en Gordon hebben soms moeite om niet over de streef te gaan. Zeker als je er een schurk aan toevoegt, die de morele fundamenten totaal door de war wil schudden. Die constante vraag over wat goed en kwaad is, is wat TDK meer dan een simpele superheldenfilm maakt.
Wat de film verder zo boven andere comicfilms doet uitstijgen is het oog voor menselijk drama, dat Nolan heeft. Maar voor goed menselijk drama, heb je ook goede acteurs nodig. Die heeft de film gelukkig.

Bale is wederom zeer overtuigend als de gekwelde gladde playboy, die een masker op houdt om zijn ware ik te verschuilen.
Batman zelf zag ongelovelijk bad-ass uit imo. Als je hem ziet, had ik echt meteen het idee dat je niet met hem wil sollen en hij allerlei onmogelijke dingen kan.
Katie Holmes was het grote minpunt van Batman Begins. Maggie heeft alle beperkingen van Katie niet. Ze is wel overtuigend als intelligente mooie jong volwassen vrouw. Ook kan zij wel acteren.
Aaron Eckhart is ook perfect. Eerst als een zeer sympathieke DA, die een goede legale tegenpool van Batman vertegenwoordigt. Later in de film als iemand, die tot het randje en eroverheen wordt geduwd. Uiteindelijk is het zijn verandering waar de film over gaat.
Micheal Caine, Morgan Freeman en Gary Oldman doen uitstekend hun ding. Het zijn deels dit soort perfecte castingen van bijrollen, die deze Batman films boven eerdere doen stijgen.
Maar het is natuurlijk vooral de film van wijle Heath Ledger. De man zet een schurk neer, die ongetwijfeld tot de beste allertijden hoort. Hij zet de Joker neer als compleet gestoorde nihilistische anarchist met suicidale trekjes, die alles wat die doet voor de gein doet. En dat is verschrikkelijk angstjagend. De manier waarop hij dat doet tot in de kleinste gebaartjes kan alleen maar fenomenaal genoemd worden.
The Dark Knight is veel meer dan zomaar een superhelden film. Het is een film over corruptie, over angst voor willekeurige aanslagen, over goed en slecht, over wat je moet doen om wat je lief is te beschermen. Het is een film over deze tijd.
cijfer: 9.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 12-08-2008 01:36:51 ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 02:10:57 #76
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60751720

Expired (2007)
Samantha Morton en Jason Patric spelen de hoofdrollen in deze film over twee parkeerwachters die een relatie beginnen. Damn, wat een kutfilm. Twee zwaar gestoorde personages. 90 verloren minuten.

[ Bericht 0% gewijzigd door scanman01 op 12-08-2008 03:16:02 ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 03:12:26 #77
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60752263
Ensemble, c'est tout

Naast b-films kan ik ook drama(en scifi en horror) erg waarderen. Ensemble, c'est tout is niet super diep en is niet super origineel maar wel een uiterst vermakelijk licht drama. En daar had ik vanavond nou net behoefte aan. Een film met een beetje diepgang maar wel een happy end.
En laat dat nou net zijn wat de film goed doet.

Een verhaal over 3 mensen uit het zelfde appartementen complex met elk hun eigenaardigheden die bij elkaar worden gegooid en aanvankelijk met elkaar botsen maar uiteindelijk toch er samen uitkomen. Heel simpel en het klinkt vrij hollyweird maar het voelt toch net wat realistischer. En het bracht een glimlach op mijn gezicht. Precies waar ik zin in had vanavond.

een 7.5

PS. Audrey Tautou was lief.
Mooie muziek ook van Vivaldi
pi_60754399
Forgetting Sarah Marshall
Eindelijk ook deze leuke comedy gezien, met een interessante cast. Verhaal is iedereen bekend lijkt me.. Ik vond het een goeie comedy, mede omdat er niet overdreven met slapstick achtige momenten waar de humor vandaan moet komen wordt gegooid, al werd t bijna nergens echt hilarisch. Heb denk ik 1 keer problemen gehad me drinken binnen te houden, en dat was toen die Snow gevraagd werd een liedje te zingen op het terras.. De dames waren beide, mede door de setting, om te smullen, en vooral Mila Kunis ben ik naar benieuwd als die een wat serieuzere rol gaat spelen, maar dat zien we dan binnenkort wel in Max Payne.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:41:04 #79
52357 Lambiekje
pi_60754529
Dorm Daze 2 (2006)
Te lui om een goede film in de DVD-la te leggen.

Maar oei wat een triestheid. Een school gaat op cruise. De nodige perverselingen zijn aanwezig. hoehehe wat leuk gozer met gepeppersprayde ogen die de damesdouche binnen rent wegpest wordt en over de reling kiepert en met z'n jodokus op het patrijsraampje van zijn klasgenoot ketst. Leuk! Not. Vrouw van de kapitein blijkt een pornohoer te zijn. En dan dat toneelstuk tenenkromend slecht.

cijfer 2.5 / imdb 3.2
pi_60757658
The Game
Afgelopen vrijdag deze voor de tweede keer gekeken en eerlijk is eerlijk, zelfs de tweede keer was hij goed. Douglas op zn best. 8,5/10

Felon
Verhaal is al vaker voorbij gekomen en eigenlijk heb ik ook qua film weinig toe te voegen. Gewoon goede film 8/10

Vanavond naar de Dark Knight IMAX
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:00:58 #81
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_60758127
Woman of the Year (George Stevens, 1942)

De allereerste film waarin het legendarisch koppel Spencer Tracy en Katharine Hepburn samen te zien is. Het is nog niet hun beste samenwerking maar de chemistry is al wel duidelijk aan wezig. Wat spelen die twee leuk samen. De film moet het hebben van momenten en niet van het overkoepelende verhaal, wat aardig is, maar niet meer dan dat. De honkbalwedstrijd is één van die momenten, maar het is met name de scene in de keuken die erg grappig is. Het gestuntel van Hepburn en dan die kop van Tracy erbij is puur komedie goud. ****

Teeth (Mitchell Lichtenstein, 2007)

Vreemde film. De plot nodigt uit tot een ongeremd splatter-comedy festijn, maar de film gooit het over een heel andere boeg. Er zit zeker wel humor in, maar de sfeer is toch wat ongemakkelijker en vreemder. Opvallend ook dat juist kuisheid en de versexualisering van de samenleving dan ook thema's zijn waar naar gerefereert wordt. Vreemde film dus die me qua sfeer wel een beetje aan May deed denken. ***

En eerder
18-2-2008
The Golden Compass (Chris Weitz, 2007)

De volgende avonturen/fantasy boekenreeks die door Hollywood opgepikt wordt voor een filmische behandeling. Deze adaptatie is echter niet geweldig geslaagd. Met een aantal grote sterren en flink wat special effects is de film groots opgezet, maar het mist een echt hart. Waar bijvoorbeeld Stardust echt een eigen karakter heeft is dat hier minder het geval. Hoogtepunten zijn er wel, zoals het gevecht met de ijsberen, maar overall stelt de film toch teleur. Het tempo van de film loopt niet altijd even lekker. ***

25-2-2008
Grass (Ron Mann, 1999)

Aardige documentaire over de geschiedenis van de wetgeving rondom marijuana in de Verenigde Staten. Met Woody Harrelson als de verteller krijgen we te zien op wat voor ongegronde redenen het nog altijd strikt verboden is. Soms weet de documentaire maker dit met humor te brengen, maar op andere momenten komt het net wat te amateuristisch over. ***

[ Bericht 0% gewijzigd door Gorro op 12-08-2008 13:11:54 ]
pi_60758926

Django (1966)
Gisteren dan eindelijk Django gezien, en erg toffe spaghetti western!
Af en toe een beetje saai maar het grootste gedeelte wel actievol. Er zitten een paar gruwelijke scenes tussen! Het verhaal is wel ok, al vind ik het wel altijd jammer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De 'dubbing' was trouwens wel matig.
7.5/10

The Last Hard Men (1976)
Een film met Charlton Heston en James Coburn.
Redelijk hard maar ook met een leuk verhaal. Zeker het bekijken waard. (Net als de dochter in de film, wow!)
7/10

Posse (1975)
Vrij actieloze film van Kirk Douglas. Het einde is wel origineel/leuk.
6.5/10
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60759147
Ben laatst naar Mamma Mia geweest samen met mijn vriendin

Regie: Phyllida Lloyd
Met: Meryl Streep, Colin Firth, Pierce Brosnan, Amanda Seyfried, Julie Walters, Christine Baranski, Stellan Skarsgård, Norma Atallah, Dominic Cooper, George Georgiou, Ashley Lilley ...meer
Juan Pablo Di Pace, Enzo Squillino Jr., Dylan Turner, Clare Louise Connolly, Philip Michael, Chris Jarvis

Pitch: Een toekomstige bruid gaat op zoek naar haar biologische vader. Haar zoektocht vindt plaats aan de hand van de liedjes van de Zweedse popgroep ABBA.

Het is echt een aanrader voor de vrouwen. Mijn vriendin vond het helemaal het einde en wil hem ook op dvd gaan kopen zodra het kan. Ik vond de film wel gaan ben niet zo'n man van de musical films maar ik moet wel zeggen de film heeft zijn grappige momenten
Wie met zijn gezicht naar het verleden staat, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gij zult niet stelen !, de overheid duld geen concurrentie !
pi_60761256

Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay

Geweldige komediefilm. Ook leuk dat het echt een vervolg is, de gebeurtenissen uit de tweede film hebben enigszins verband met de eerste film. Korte samenvatting: Harold is verliefd op Maria, alleen Maria gaat naar Amsterdam. Harold en Kumar gaan haar achterna, maar al gauw worden ze aangezien voor terroristen en beginnen de problemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk uit naar het derde deel.

Beoordeling:
IMDb: 7,1
Mijn cijfer: 8

[ Bericht 5% gewijzigd door Tinuzzz_Talpa op 12-08-2008 14:48:40 ]
pi_60762212
Dat plaatje is uit het eerste deel
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_60763204
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:15 schreef HostiMeister het volgende:
Dat plaatje is uit het eerste deel
Shit, dat is waar ook. In die cel met die zwarte.

Dit plaatje stond ook zo in de Filmflits.
FAIL

Fixed, trouwens.
pi_60764556
Kill Bill

Heerlijke overdreven actiefilm en hommage aan b-films aan de jaren 70 martial arts films.
The bride ( Uma Thurman) wordt op haar huwelijk neergeschoten door haar ex werkgever en haar man en kind in haar buik overlijden.Vier jaar later is ze uit op wraak en gaat ze iedereen die mee heeft gewerkt aan de aanslag af en vermoord diegenen.Dit levert briljante actiescenes op die je nog lang zult herinneren.Uma is superstoer als actieheldin en qt levert een geweldig actie-epos en hommage af die je nog lang zal bijblijven en aanvoelt als een achtbaan op volle kracht!

Cijfer: 8,5
  Redactie Games dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:57:08 #88
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60767081
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 03:12 schreef Zeitgeist het volgende:
Ensemble, c'est tout

[ afbeelding ]

Naast b-films kan ik ook drama(en scifi en horror) erg waarderen. Ensemble, c'est tout is niet super diep en is niet super origineel maar wel een uiterst vermakelijk licht drama. En daar had ik vanavond nou net behoefte aan. Een film met een beetje diepgang maar wel een happy end.
En laat dat nou net zijn wat de film goed doet.

Een verhaal over 3 mensen uit het zelfde appartementen complex met elk hun eigenaardigheden die bij elkaar worden gegooid en aanvankelijk met elkaar botsen maar uiteindelijk toch er samen uitkomen. Heel simpel en het klinkt vrij hollyweird maar het voelt toch net wat realistischer. En het bracht een glimlach op mijn gezicht. Precies waar ik zin in had vanavond.

een 7.5

PS. Audrey Tautou was lief.
Mooie muziek ook van Vivaldi
Oh een film met Amelie is altijd de moeite waard om te kijken, eens kijken of ik die binnenkort kan spotten..

Kolere wat is die film duur bij FRS voor een film die al een jaar uit is

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Noodle op 12-08-2008 17:06:07 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_60768764
American pie (1999)

Hilarische tienerkomedie over vier vrienden die tijdens de prom night ontmaagd willen worden.
En tijdens de reis naar die ontmaagding beleven ze fantastische momenten.
Toch wel een klassieker in het tienerfilm genre en zeker een aanrader voor de liefhebbers.

Cijfer:8,0
pi_60770774
Married Life
Met deze titel verwacht je niet al teveel spanning, en eigenlijk klopte dat ook Het getrouwde paar in kwestie (Cris Cooper/Patricia Clarkson) draait niet echt meer lekker, en trouw zijn ze ook niet echt meer, maar de tijd waarin het zich afspeelt, 1940, bieden niet de makkelijke uitwegen van tegenwoordig. De film ziet er prachtig uit, maar eigenlijk is het totaal sfeerloos. Alsof alles net geverfd is, en de kleren net uit de verpakking komen, een klassieke misser naar mijn mening. Het verhaal is wel ok, maar traag, saai en niet genoeg om de film geheel mee te vullen, en door het gebrek aan subplots was het niet makkelijk de aandacht erbij te houden.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:08:42 #91
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60773980
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:52 schreef JelleS het volgende:
Als laatste (en beste) zag ik Punch-Drunk Love nogmaals. De discussie gaat altijd over of Magnolia beter is dan There Will Be Blood, maar dit is gewoon PTA's beste film. 1 van mijn favoriete comedys, geweldige Sandler maar vooral 1 van de beste soundtracks aller tijden. Ook het genie van PTA druipt overal vanaf.
Wich reminds me: die heb ik nog steeds niet (en nog niet gezien). Zometeen eens ff bestellen

Kung Fu Panda
Zeker geen onaardige animatie film over een dikke pandabeer die graag Kung Fu wilt leren.
Al in de tweede scene wordt de moraal van het verhaal er lekker dik opgesmeerd, iets dat gedurende de film een paar keer herhaald wordt en tegen het einde toch te geforceerd en te drammerig overkomt.
Gelukkig wordt het de film niet fataal. Het geheel wordt gered door de animaties die er mooi verzorgd uitzien en door de humor van (vooral) hoofdpersonage Po (een toffe rol van Jack Black).
Al met al een redelijk geslaagde poging van Dreamworks om Pixar bij te blijven in de animatiewereld, eentje die vooral voor kinderen leuk zal zijn.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

[ Bericht 34% gewijzigd door Timo20 op 12-08-2008 21:21:22 ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:19:40 #92
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60774325
Karakter
De oscarwinnaar uit 1997 mag er zijn hoor. In het begin even inkomen, maar achteraf vond ik dit een goede film, die er echt mooi uitziet. Wel een beetje donkere cinematografie, maar dat kan ook liggen aan m'n beeldscherm dat kuren vertoont. Het leukste was nog dat het karakter De Gankelaar me heel erg deed denken aan iemand die ik ken. Het gezicht, de mimiek, de dingen die hij zegt en ook op welk manier hij het zegt kwamen best wel overeen . Uiteraard hilarisch. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:37:47 #93
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60774984
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:57 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Oh een film met Amelie is altijd de moeite waard om te kijken, eens kijken of ik die binnenkort kan spotten..

Kolere wat is die film duur bij FRS voor een film die al een jaar uit is
bij de Van Leest is ie goedkoper
12,99 (zoveel heb ik ervoor betaald iig)

[ Bericht 3% gewijzigd door Zeitgeist op 12-08-2008 22:00:18 ]
  Moderator dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:07:46 #94
9859 crew  Karina
Woman
pi_60776151
The X Files: I Want to Believe
Scully en Mulder gaan op zoek naar een verdwenen FBI agente. De FBI heeft een helderziende ingeschakeld, een pedofiele priester.

Helaas een grote teleurstelling voor mij: ik ben X-files fan, maar waar waren hier de Aliens, de ruimteschepen, de vreemde verschijnselen? Jammer, jammer. Wel leuk om Scully en Mulder weer te zien.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60777502
The Weather man 2005

Dave Spritz is een succesvolle weerman maar in zijn prive leven is het een zooitje. Problemen met zijn kinderen,vader en ex vrouw zorgen ervoor dat hij beseft dat er meer is dan alleen een goeie weerman zijn.
Hele leuke film met Nicolas Cage in de hoofdrol, erg sarcastische en droge humor, mooie beelden van Chicago in de winter en een lekker traag tempo maken deze film tot een aangename verrassing, doet een beetje denken aan American Beauty.
8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 12-08-2008 23:52:58 ]
pi_60779386
American pie 2

Slecht vervolg op het geweldige American pie.
De groep uit deel 1 gaat verder met avonturen beleven over seks alleen zijn ze een stuk minder hilarisch dan in de eerste en is dit een zwakke herhalingsoefening.

Cijfer: 5,2
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:42:07 #97
52357 Lambiekje
pi_60779492

Smart People (2008)
Prof. Lawrence Wetherhold (Dennis Quaid) is een man die zijn vrouw heeft verloren en nog al neerslachtig is en werkzaam is als leraar. Op een dag wordt zijn auto weggesleept en wil het terughalen alleen de beambte is niet erg meegaand. Hij klimt over het hek maar valt neer. Hij wordt wakker met een hersenschudding en mag een half jaar niet autorijden. Dochter Vanessa (Ellen Page) heeft geadopteerde broer van haar vader gevraagd om hem te chauffeuren. Het is een win-win situatie aangezien de broer nog al werkloos en apartementloos is. Ondertussen blijkt de verpleegster/docter Janet (Sarah Jessica Parker) in het ziekenhuis, een ex-studente te zijn van hem en heeft nog steeds een "crush" op hem en ze daten wat. Alleen is Lawrence nog al een hork. Gaande weg wordt ook nog een boek gepublisheerd van hem.

Degelijk soft-drama.

cijfer 8 / imdb 6,6

PS: uhh kiest die Ellen Page haar eigen kleding wat voor griebelmode is dat?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 12-08-2008 23:51:36 ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:49:48 #98
52357 Lambiekje
pi_60779728
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 23:39 schreef joep.t het volgende:
American pie 2

Slecht vervolg op het geweldige American pie.
De groep uit deel 1 gaat verder met avonturen beleven over seks alleen zijn ze een stuk minder hilarisch dan in de eerste en is dit een zwakke herhalingsoefening.

Cijfer: 5,2
oei .. dat gaan vast negatieve waarderingen worden voor deel 4, 5 en 6.
pi_60786334
Smart People
Ik zie dat het gras net voor mn voeten is weggemaaid. Ik vond het verhaal erg vermakelijk. De horkerigheid van Dennis Quaid is werkelijk fantastisch. Ook Ellen Page doet goed mee. Helaas zat ik me weer te ergeren aan SJP. Qua acteren iz ze gewoon matig maar het is meer haar uitstraling waar ik me aan irriteer. Overall genomen vermakelijke film maar zeker niet bijzonder. 6,8/10

The Dark Knight
Er is al genoeg over geschreven dus dat ga ik niet weer doen. Eigenlijk is zn beetje alles goed aan deze film. Sterke cast, goede acteerprestaties, donkere sfeer...maar....
De hype is mijn inziens te groot. Het blijft een actie/misdaadfilm die je 2,5 uur op het puntje van je stoel laat zitten (erg tof ook IMAX voor zn film) maar meer ook niet. Ik heb er niet erg lang over nagepraat, geen stof tot nadenken, geen hele sterke grappen, geen hele heftige/bijzondere actiescenes....
Conclusie, zeer sterke actiefilm zonder iets dat hem uitmuntend maakt. 8,5/10
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_60788007
American pie 3 : The wedding

Jim en Michelle gaan trouwen en dit levert natuurlijk weer abusrde situaties en hilarische momenten op.
Stifler is in vorm en is de ster van de film.
En zowiezo is deze film een stuk beter te pruimen dan het teleurstellende deel 2 door een aantal goede momenten waaronder een geweldige openingsscene !

Cijfer: 7,4
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')