abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:00:58 #81
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_60758127
Woman of the Year (George Stevens, 1942)

De allereerste film waarin het legendarisch koppel Spencer Tracy en Katharine Hepburn samen te zien is. Het is nog niet hun beste samenwerking maar de chemistry is al wel duidelijk aan wezig. Wat spelen die twee leuk samen. De film moet het hebben van momenten en niet van het overkoepelende verhaal, wat aardig is, maar niet meer dan dat. De honkbalwedstrijd is één van die momenten, maar het is met name de scene in de keuken die erg grappig is. Het gestuntel van Hepburn en dan die kop van Tracy erbij is puur komedie goud. ****

Teeth (Mitchell Lichtenstein, 2007)

Vreemde film. De plot nodigt uit tot een ongeremd splatter-comedy festijn, maar de film gooit het over een heel andere boeg. Er zit zeker wel humor in, maar de sfeer is toch wat ongemakkelijker en vreemder. Opvallend ook dat juist kuisheid en de versexualisering van de samenleving dan ook thema's zijn waar naar gerefereert wordt. Vreemde film dus die me qua sfeer wel een beetje aan May deed denken. ***

En eerder
18-2-2008
The Golden Compass (Chris Weitz, 2007)

De volgende avonturen/fantasy boekenreeks die door Hollywood opgepikt wordt voor een filmische behandeling. Deze adaptatie is echter niet geweldig geslaagd. Met een aantal grote sterren en flink wat special effects is de film groots opgezet, maar het mist een echt hart. Waar bijvoorbeeld Stardust echt een eigen karakter heeft is dat hier minder het geval. Hoogtepunten zijn er wel, zoals het gevecht met de ijsberen, maar overall stelt de film toch teleur. Het tempo van de film loopt niet altijd even lekker. ***

25-2-2008
Grass (Ron Mann, 1999)

Aardige documentaire over de geschiedenis van de wetgeving rondom marijuana in de Verenigde Staten. Met Woody Harrelson als de verteller krijgen we te zien op wat voor ongegronde redenen het nog altijd strikt verboden is. Soms weet de documentaire maker dit met humor te brengen, maar op andere momenten komt het net wat te amateuristisch over. ***

[ Bericht 0% gewijzigd door Gorro op 12-08-2008 13:11:54 ]
pi_60758926

Django (1966)
Gisteren dan eindelijk Django gezien, en erg toffe spaghetti western!
Af en toe een beetje saai maar het grootste gedeelte wel actievol. Er zitten een paar gruwelijke scenes tussen! Het verhaal is wel ok, al vind ik het wel altijd jammer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De 'dubbing' was trouwens wel matig.
7.5/10

The Last Hard Men (1976)
Een film met Charlton Heston en James Coburn.
Redelijk hard maar ook met een leuk verhaal. Zeker het bekijken waard. (Net als de dochter in de film, wow!)
7/10

Posse (1975)
Vrij actieloze film van Kirk Douglas. Het einde is wel origineel/leuk.
6.5/10
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60759147
Ben laatst naar Mamma Mia geweest samen met mijn vriendin

Regie: Phyllida Lloyd
Met: Meryl Streep, Colin Firth, Pierce Brosnan, Amanda Seyfried, Julie Walters, Christine Baranski, Stellan Skarsgård, Norma Atallah, Dominic Cooper, George Georgiou, Ashley Lilley ...meer
Juan Pablo Di Pace, Enzo Squillino Jr., Dylan Turner, Clare Louise Connolly, Philip Michael, Chris Jarvis

Pitch: Een toekomstige bruid gaat op zoek naar haar biologische vader. Haar zoektocht vindt plaats aan de hand van de liedjes van de Zweedse popgroep ABBA.

Het is echt een aanrader voor de vrouwen. Mijn vriendin vond het helemaal het einde en wil hem ook op dvd gaan kopen zodra het kan. Ik vond de film wel gaan ben niet zo'n man van de musical films maar ik moet wel zeggen de film heeft zijn grappige momenten
Wie met zijn gezicht naar het verleden staat, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gij zult niet stelen !, de overheid duld geen concurrentie !
pi_60761256

Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay

Geweldige komediefilm. Ook leuk dat het echt een vervolg is, de gebeurtenissen uit de tweede film hebben enigszins verband met de eerste film. Korte samenvatting: Harold is verliefd op Maria, alleen Maria gaat naar Amsterdam. Harold en Kumar gaan haar achterna, maar al gauw worden ze aangezien voor terroristen en beginnen de problemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk uit naar het derde deel.

Beoordeling:
IMDb: 7,1
Mijn cijfer: 8

[ Bericht 5% gewijzigd door Tinuzzz_Talpa op 12-08-2008 14:48:40 ]
pi_60762212
Dat plaatje is uit het eerste deel
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_60763204
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:15 schreef HostiMeister het volgende:
Dat plaatje is uit het eerste deel
Shit, dat is waar ook. In die cel met die zwarte.

Dit plaatje stond ook zo in de Filmflits.
FAIL

Fixed, trouwens.
pi_60764556
Kill Bill

Heerlijke overdreven actiefilm en hommage aan b-films aan de jaren 70 martial arts films.
The bride ( Uma Thurman) wordt op haar huwelijk neergeschoten door haar ex werkgever en haar man en kind in haar buik overlijden.Vier jaar later is ze uit op wraak en gaat ze iedereen die mee heeft gewerkt aan de aanslag af en vermoord diegenen.Dit levert briljante actiescenes op die je nog lang zult herinneren.Uma is superstoer als actieheldin en qt levert een geweldig actie-epos en hommage af die je nog lang zal bijblijven en aanvoelt als een achtbaan op volle kracht!

Cijfer: 8,5
  Redactie Games dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:57:08 #88
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60767081
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 03:12 schreef Zeitgeist het volgende:
Ensemble, c'est tout

[ afbeelding ]

Naast b-films kan ik ook drama(en scifi en horror) erg waarderen. Ensemble, c'est tout is niet super diep en is niet super origineel maar wel een uiterst vermakelijk licht drama. En daar had ik vanavond nou net behoefte aan. Een film met een beetje diepgang maar wel een happy end.
En laat dat nou net zijn wat de film goed doet.

Een verhaal over 3 mensen uit het zelfde appartementen complex met elk hun eigenaardigheden die bij elkaar worden gegooid en aanvankelijk met elkaar botsen maar uiteindelijk toch er samen uitkomen. Heel simpel en het klinkt vrij hollyweird maar het voelt toch net wat realistischer. En het bracht een glimlach op mijn gezicht. Precies waar ik zin in had vanavond.

een 7.5

PS. Audrey Tautou was lief.
Mooie muziek ook van Vivaldi
Oh een film met Amelie is altijd de moeite waard om te kijken, eens kijken of ik die binnenkort kan spotten..

Kolere wat is die film duur bij FRS voor een film die al een jaar uit is

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Noodle op 12-08-2008 17:06:07 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_60768764
American pie (1999)

Hilarische tienerkomedie over vier vrienden die tijdens de prom night ontmaagd willen worden.
En tijdens de reis naar die ontmaagding beleven ze fantastische momenten.
Toch wel een klassieker in het tienerfilm genre en zeker een aanrader voor de liefhebbers.

Cijfer:8,0
pi_60770774
Married Life
Met deze titel verwacht je niet al teveel spanning, en eigenlijk klopte dat ook Het getrouwde paar in kwestie (Cris Cooper/Patricia Clarkson) draait niet echt meer lekker, en trouw zijn ze ook niet echt meer, maar de tijd waarin het zich afspeelt, 1940, bieden niet de makkelijke uitwegen van tegenwoordig. De film ziet er prachtig uit, maar eigenlijk is het totaal sfeerloos. Alsof alles net geverfd is, en de kleren net uit de verpakking komen, een klassieke misser naar mijn mening. Het verhaal is wel ok, maar traag, saai en niet genoeg om de film geheel mee te vullen, en door het gebrek aan subplots was het niet makkelijk de aandacht erbij te houden.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:08:42 #91
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60773980
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:52 schreef JelleS het volgende:
Als laatste (en beste) zag ik Punch-Drunk Love nogmaals. De discussie gaat altijd over of Magnolia beter is dan There Will Be Blood, maar dit is gewoon PTA's beste film. 1 van mijn favoriete comedys, geweldige Sandler maar vooral 1 van de beste soundtracks aller tijden. Ook het genie van PTA druipt overal vanaf.
Wich reminds me: die heb ik nog steeds niet (en nog niet gezien). Zometeen eens ff bestellen

Kung Fu Panda
Zeker geen onaardige animatie film over een dikke pandabeer die graag Kung Fu wilt leren.
Al in de tweede scene wordt de moraal van het verhaal er lekker dik opgesmeerd, iets dat gedurende de film een paar keer herhaald wordt en tegen het einde toch te geforceerd en te drammerig overkomt.
Gelukkig wordt het de film niet fataal. Het geheel wordt gered door de animaties die er mooi verzorgd uitzien en door de humor van (vooral) hoofdpersonage Po (een toffe rol van Jack Black).
Al met al een redelijk geslaagde poging van Dreamworks om Pixar bij te blijven in de animatiewereld, eentje die vooral voor kinderen leuk zal zijn.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

[ Bericht 34% gewijzigd door Timo20 op 12-08-2008 21:21:22 ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:19:40 #92
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60774325
Karakter
De oscarwinnaar uit 1997 mag er zijn hoor. In het begin even inkomen, maar achteraf vond ik dit een goede film, die er echt mooi uitziet. Wel een beetje donkere cinematografie, maar dat kan ook liggen aan m'n beeldscherm dat kuren vertoont. Het leukste was nog dat het karakter De Gankelaar me heel erg deed denken aan iemand die ik ken. Het gezicht, de mimiek, de dingen die hij zegt en ook op welk manier hij het zegt kwamen best wel overeen . Uiteraard hilarisch. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:37:47 #93
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60774984
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:57 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Oh een film met Amelie is altijd de moeite waard om te kijken, eens kijken of ik die binnenkort kan spotten..

Kolere wat is die film duur bij FRS voor een film die al een jaar uit is
bij de Van Leest is ie goedkoper
12,99 (zoveel heb ik ervoor betaald iig)

[ Bericht 3% gewijzigd door Zeitgeist op 12-08-2008 22:00:18 ]
The Light Is Leaving Us All
  Moderator dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:07:46 #94
9859 crew  Karina
Woman
pi_60776151
The X Files: I Want to Believe
Scully en Mulder gaan op zoek naar een verdwenen FBI agente. De FBI heeft een helderziende ingeschakeld, een pedofiele priester.

Helaas een grote teleurstelling voor mij: ik ben X-files fan, maar waar waren hier de Aliens, de ruimteschepen, de vreemde verschijnselen? Jammer, jammer. Wel leuk om Scully en Mulder weer te zien.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60777502
The Weather man 2005

Dave Spritz is een succesvolle weerman maar in zijn prive leven is het een zooitje. Problemen met zijn kinderen,vader en ex vrouw zorgen ervoor dat hij beseft dat er meer is dan alleen een goeie weerman zijn.
Hele leuke film met Nicolas Cage in de hoofdrol, erg sarcastische en droge humor, mooie beelden van Chicago in de winter en een lekker traag tempo maken deze film tot een aangename verrassing, doet een beetje denken aan American Beauty.
8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 12-08-2008 23:52:58 ]
pi_60779386
American pie 2

Slecht vervolg op het geweldige American pie.
De groep uit deel 1 gaat verder met avonturen beleven over seks alleen zijn ze een stuk minder hilarisch dan in de eerste en is dit een zwakke herhalingsoefening.

Cijfer: 5,2
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:42:07 #97
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60779492

Smart People (2008)
Prof. Lawrence Wetherhold (Dennis Quaid) is een man die zijn vrouw heeft verloren en nog al neerslachtig is en werkzaam is als leraar. Op een dag wordt zijn auto weggesleept en wil het terughalen alleen de beambte is niet erg meegaand. Hij klimt over het hek maar valt neer. Hij wordt wakker met een hersenschudding en mag een half jaar niet autorijden. Dochter Vanessa (Ellen Page) heeft geadopteerde broer van haar vader gevraagd om hem te chauffeuren. Het is een win-win situatie aangezien de broer nog al werkloos en apartementloos is. Ondertussen blijkt de verpleegster/docter Janet (Sarah Jessica Parker) in het ziekenhuis, een ex-studente te zijn van hem en heeft nog steeds een "crush" op hem en ze daten wat. Alleen is Lawrence nog al een hork. Gaande weg wordt ook nog een boek gepublisheerd van hem.

Degelijk soft-drama.

cijfer 8 / imdb 6,6

PS: uhh kiest die Ellen Page haar eigen kleding wat voor griebelmode is dat?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 12-08-2008 23:51:36 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:49:48 #98
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60779728
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 23:39 schreef joep.t het volgende:
American pie 2

Slecht vervolg op het geweldige American pie.
De groep uit deel 1 gaat verder met avonturen beleven over seks alleen zijn ze een stuk minder hilarisch dan in de eerste en is dit een zwakke herhalingsoefening.

Cijfer: 5,2
oei .. dat gaan vast negatieve waarderingen worden voor deel 4, 5 en 6.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60786334
Smart People
Ik zie dat het gras net voor mn voeten is weggemaaid. Ik vond het verhaal erg vermakelijk. De horkerigheid van Dennis Quaid is werkelijk fantastisch. Ook Ellen Page doet goed mee. Helaas zat ik me weer te ergeren aan SJP. Qua acteren iz ze gewoon matig maar het is meer haar uitstraling waar ik me aan irriteer. Overall genomen vermakelijke film maar zeker niet bijzonder. 6,8/10

The Dark Knight
Er is al genoeg over geschreven dus dat ga ik niet weer doen. Eigenlijk is zn beetje alles goed aan deze film. Sterke cast, goede acteerprestaties, donkere sfeer...maar....
De hype is mijn inziens te groot. Het blijft een actie/misdaadfilm die je 2,5 uur op het puntje van je stoel laat zitten (erg tof ook IMAX voor zn film) maar meer ook niet. Ik heb er niet erg lang over nagepraat, geen stof tot nadenken, geen hele sterke grappen, geen hele heftige/bijzondere actiescenes....
Conclusie, zeer sterke actiefilm zonder iets dat hem uitmuntend maakt. 8,5/10
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_60788007
American pie 3 : The wedding

Jim en Michelle gaan trouwen en dit levert natuurlijk weer abusrde situaties en hilarische momenten op.
Stifler is in vorm en is de ster van de film.
En zowiezo is deze film een stuk beter te pruimen dan het teleurstellende deel 2 door een aantal goede momenten waaronder een geweldige openingsscene !

Cijfer: 7,4
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')