abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60690267
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:23 schreef xyz147 het volgende:
Volgens de russen is iedereen aan het huilen: Er is heulemaal geen oorlog
[..]

Poetin naar Noord-Ossetië
Misschien moeten ze Al Sahaf inhuren om te verklaren dat er still no Russians in Tschinvali zijn, dan komt het nóg geloofwaardiger over
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_60690274
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Echt erg, die oude vrouw.
pi_60690277
tvp
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:41:49 #204
154952 spoor4
Spoort niet
pi_60690384
Het wordt met de minuut treuriger
pi_60690680
Dat dit allemaal gebeurt. 2000 levens man. Dat is niet normaal... 1 leven is al teveel. Moet je eens indenken..
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_60690703
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:00 schreef Burakius het volgende:
Dat dit allemaal gebeurt. 2000 levens man. Dat is niet normaal... 1 leven is al teveel. Moet je eens indenken..
Die Super Saiyan van je is ook bepaald geen lieverdje hoor
pi_60690723
Nee maar de OVSE gaat er heen, zal wel weer op diplomaat niveau worden gesproken , gezien rusland ook zelf in de OVSE zit
pi_60690732
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:00 schreef Burakius het volgende:
En dat in 1 dag. Deze cijfers horen niet meer in de 21e eeuw.

Abchazië heeft trouwens een 2e front gestart in de Kodori vallei ( even terzijde, het Abchaase leger is itt tot het Ossetische leger vrij gelijkwaardig aan de Georgiërs)
pi_60690753
Breaking News7:50pm UK, Saturday August 09, 2008
http://news.sky.com/skynews/Home/World-News/Russia-And-Georgia-In-All-Out-War-As-Troops-Clash-In-South-Ossetia/Article/200808215074261?lpos=World%2BNews_0&lid=ARTICLE_15074261_Russia%2BAnd%2BGeorgia%2BIn%2BAll-Out%2BWar%2BAs%2BTroops%2BClash%2BIn%2BSouth%2BOssetia

A European delegation is travelling to Georgia tonight in an attempt halt the fighting between Russian and Georgian troops, UK Defence Secretary Des Browne has told Sky News.

The delegation will consists of members from the EU and Organisation for Security and Co-operation In Europe.

Foreign Secretary David Miliband also says he is holding "high level consultations" with European foreign ministers and US Secretary of State Condoleezza Rice.

The US tonight accused Russia of acting with "disproportionate force" by moving into the breakaway Georgian state of South Ossetia and engaging Georgian troops.

"The response has been far disproportionate from whatever threat Russia was citing," a US official said.

"We are calling for an immediate cease-fire and a stand down of all troops."

The announcements came on a day when President Mikheil Saakashvili said Georgia was in a "state of war" with Russia and fierce fighting continued in South Ossetia.
pi_60690770
PEKING - De sporters uit Georgië overwegen de Olympische Spelen vroegtijdig te verlaten vanwege de Russische inval in het land. Dat liet het olympisch comité van Georgië zaterdag weten.

"We weten niet wat er gaat gebeuren, maar we praten er momenteel over. De beslissing ligt bij president Michail Saakasjvili", aldus een woordvoerder. Georgië is met 35 atleten vertegenwoordigd in Peking.

Rusland mengde zich afgelopen week in het conflict rondom de afvallige regio Zuid-Ossetië in Georgië. Russische militairen schoten de opstandelingen in de regio te hulp met gevechtsvliegtuigen en tanks.

President

De Georgische president Michail Saakasjvili heeft de sporters van zijn land zaterdagavond gevraagd de Olympische Spelen af te maken. Dat liet een woordvoerder van de olympische equipe weten.

De vrouw van Saakasjvili, ook aanwezig in Peking, bracht de sporters persoonlijk op de hoogte van het advies van haar man. "We zullen de wedstrijden tijdens de Spelen nu met nog meer passie en vastberadenheid in gaan", aldus de zegsman van de Georgiërs.

------------------

Ik zou het een goed statement vinden, maar zou het ook goed van vinden van IOC om rusland ook naar huis te sturen.
  Donald Duck held zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:07:25 #213
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_60690815
Die Russische sporters kun je natuurlijk niet verantwoordelijk houden voor wat hun regering doet
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_60690828
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Die Russische sporters kun je natuurlijk niet verantwoordelijk houden voor wat hun regering doet
Wel als je de statuten van het IOC leest , dan zijn er mogelijkheden voor. Een land krijgt eerst de mogelijkheid zich zelf terug te trekken, daarna onder dwang.
pi_60690845
Kan iemand kort uitleggen waarom Rusland Georgie ineens aan het bombarderen is ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_60690873
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:09 schreef TLC het volgende:
Kan iemand kort uitleggen waarom Rusland Georgie ineens aan het bombarderen is ?
Ja hallo, lees anders even de nieuwsberichten
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_60690914
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:09 schreef TLC het volgende:
Georgië opende de aanval op Zuid-Ossetië, nadat een zojuist overeengekomen staakt-het-vuren was geschonden. Rusland, dat de Zuid-Ossetische opstandelingen al jaren politiek steunt, zou in de strijd hebben ingegrepen.
pi_60690934
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:52 schreef zarGon het volgende:

[..]

Voordat de EU in actie komt moet er blijkbaar heel wat gebeuren. Het zijn gewoon laffe staatshoofdjes.
Vind ik niet echt doordacht. Het is gewoon een lastige kwestie en je kan niet zo snel ingrijpen. Vooral niet met 2 landen als deze.
zakelijk
pi_60690954
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:02 schreef Elkarden het volgende:

[..]

En dat in 1 dag. Deze cijfers horen niet meer in de 21e eeuw.

Wat denk je dat er in Irak gebeurde ?
pi_60691011
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Daar loopt dagelijks de teller nog op.
  FOK!fotograaf zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:17:02 #221
73911 ultra_ivo
pi_60691024
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Kan jij mij trouwens uitleggen wat de Winterspelen te zoeken hebben in een stad met een subtropisch klimaat en ronduit milde winters? Of vergis ik me daarin?
Bekijk eens een goede kaart van de regio. Dan zie je dat Sochie zowel aan zee als aan de voet van een hoog gebergte ligt. Enkele tientallen kilometers buiten Sochi zijn populaire skigebieden. Ook in de binnenlanden zijn nogal wat skigebieden. Ik was een aantal jaar geleden in mei in Dombay, toen lag er boven de 2000m nog sneeuw.
pi_60691073
zou me niet verbazen als Georgie nu zelf die pijplijn Baku-Turkije op gaat blazen.
en dan Rusland daar de schuld van geven.

in de hoop dat de NAVO (en Israel) er bij te betrekken.

VS zei gister dat Rusland zich moet terugtrekken.
dat doet Rusland dus niet.

kijken in hoeverre Georgie gesteund gaat worden door het Westen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_60691112
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:13 schreef Zuen het volgende:

[..]

Vind ik niet echt doordacht. Het is gewoon een lastige kwestie en je kan niet zo snel ingrijpen. Vooral niet met 2 landen als deze.
Vooral als je niet in je eigen vingers wil snijden. Ja, precies.
pi_60691122
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Vooral als je niet in je eigen vingers wil snijden. Ja, precies.
Exact.
zakelijk
pi_60691136
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:19 schreef Caesu het volgende:
zou me niet verbazen als Georgie nu zelf die pijplijn Baku-Turkije op gaat blazen.
en dan Rusland daar de schuld van geven.

in de hoop dat de NAVO (en Israel) er bij te betrekken.

VS zei gister dat Rusland zich moet terugtrekken.
dat doet Rusland dus niet.

kijken in hoeverre Georgie gesteund gaat worden door het Westen.
Zit wat in ..
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60691149
Dude je meent toch niet echt dat je vindt dat de Russische sporters naar huis gestuurd moeten worden?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:25:59 #227
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60691216
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:17 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Bekijk eens een goede kaart van de regio. Dan zie je dat Sochie zowel aan zee als aan de voet van een hoog gebergte ligt. Enkele tientallen kilometers buiten Sochi zijn populaire skigebieden. Ook in de binnenlanden zijn nogal wat skigebieden. Ik was een aantal jaar geleden in mei in Dombay, toen lag er boven de 2000m nog sneeuw.
Grappig, zou ik nooit zo gedacht hebben.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:31:43 #228
203688 Drijfzand
account closed
pi_60691355
Willen de voorstanders van Europese, NAVO, of andere inmenging er meteen bij zetten welke acties er dan wel ondernomen moeten worden? En iets meer details dan "troepen sturen", "druk uitoefenen", etc... aub

Word zo moe van die loze uitspraken. Kritiek genoeg, maar een oplossing aandragen, ho maar...
too much to do in the real world.
pi_60691509
Ik denk, en dat meen ik, dat de aanwezigheid van blauwhelmen al een hele hoop kan bereiken. Het belangrijkst is er voor zorgen dat de burgers veilig zijn, die oorlog die wordt toch gevoerd. Laat een VN vredesmacht er dan voor zorgen dat in ieder geval de burgers veilig overgebracht kunnen worden en probeer er daarna voor te zorgen dat de twee strijdende partijen uit elkaar gehouden worden.
zakelijk
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:42:06 #230
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60691591
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:38 schreef Zuen het volgende:
Ik denk, en dat meen ik, dat de aanwezigheid van blauwhelmen al een hele hoop kan bereiken. Het belangrijkst is er voor zorgen dat de burgers veilig zijn, die oorlog die wordt toch gevoerd. Laat een VN vredesmacht er dan voor zorgen dat in ieder geval de burgers veilig overgebracht kunnen worden en probeer er daarna voor te zorgen dat de twee strijdende partijen uit elkaar gehouden worden.
Zoals, zeg maar, in Srebrenica?
pi_60691605
quote:
Blauwhelmen? Zonder mandaat kunnen ze ook niets doen. Liever NAVO-troepen sturen om de partijen uit elkaar te drijven en een bufferregio opzetten, waarbij er geen onafhankelijkheid komt voor Ossetie.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_60691627
quote:
En uit welke landen zou die VN macht moeten bestaan ?
pi_60691639
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:42 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Blauwhelmen? Zonder mandaat kunnen ze ook niets doen. Liever NAVO-troepen sturen om de partijen uit elkaar te drijven en een bufferregio opzetten, waarbij er geen onafhankelijkheid komt voor Ossetie.
quote:
De kern van het verdrag staat in artikel 5, dat stelt dat in geval van een aanval op een van de staten, deze door de andere zal worden opgevat als een aanval op allemaal en dat alle landen zullen meehelpen (samenwerken) om de aanvaller af te weren.
Dat is het probleem. Georgië is geen onderdeel van de NAVO.
zakelijk
pi_60691658
quote:

[..]

Ja, NAVO troepen in die regio, dat lijkt je echt een goed idee ? Laat staan dat Rusland daar ooit akkoord mee zou gaan...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2008 21:45:08 ]
pi_60691681
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:44 schreef Zuen het volgende:

[..]

[..]

Dat is het probleem. Georgië is geen onderdeel van de NAVO.
Amerika heeft toch ook troepen aan de grond gehad in Servie (SFOR) vanuit een NAVO-mandaat? Daar zie ik meer heil in, maar dat zal nooit geaccepteerd worden door Rusland, en helemaal niet aan hun grens. Een krachtig VN-mandaat zal er nooit komen vanwege Veto-recht van Rusland in de Veiligheidsraad.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:45:47 #236
203688 Drijfzand
account closed
pi_60691684
quote:

[..]

Waarom geen onafhankelijkheid?
pi_60691687
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:43 schreef gelly het volgende:

[..]

En uit welke landen zou die VN macht moeten bestaan ?
Maakt dat uit? Zo lang het geen Russen of Georgiërs zijn.. Gewoon neutraal opstellen, denk dat dat het belangrijkst is.
zakelijk
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:47:51 #238
203688 Drijfzand
account closed
pi_60691736
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:45 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Amerika heeft toch ook troepen aan de grond gehad in Servie (SFOR) vanuit een NAVO-mandaat? Daar zie ik meer heil in, maar dat zal nooit geaccepteerd worden door Rusland, en helemaal niet aan hun grens. Een krachtig VN-mandaat zal er nooit komen vanwege Veto-recht van Rusland in de Veiligheidsraad.
De aanval op Servië is nu net het precedent dat de Russen gebruiken om hun aanval te legitimiseren.

En toen zijn zij aan de zijlijn blijven staan (buiten wat verbaal protest). Lijkt me logisch dat wij dat nu ook doen.
pi_60691771
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:45 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Waarom geen onafhankelijkheid?
Vanwege het destabiliserende effect elders in de regio. Kosovo heeft al tot een precedent geleidt, maar door dit ook toe te kennen, zullen meer groepen dit gaan claimen. Koerdistan etcetera. Ik zou het ze gunnen, maar het is geen verstandige zet.
pi_60691843
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:45 schreef Zuen het volgende:

[..]

Maakt dat uit? Zo lang het geen Russen of Georgiërs zijn.. Gewoon neutraal opstellen, denk dat dat het belangrijkst is.
De Russen zullen weinig landen als neutraal beschouwen in dit conflict.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:53:41 #241
203688 Drijfzand
account closed
pi_60691880
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:49 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Vanwege het destabiliserende effect elders in de regio. Kosovo heeft al tot een precedent geleidt, maar door dit ook toe te kennen, zullen meer groepen dit gaan claimen. Koerdistan etcetera. Ik zou het ze gunnen, maar het is geen verstandige zet.
Tja, dat wist men al toen men de onafhankelijkheid van Kosovo erkende. De EU en de VS hebben de keuze gemaakt, moeten ze ook de consequenties aanvaarden.
pi_60692108
servie raakte kosovo kwijt en rusland greep niet in.
georgie raakt nu abchazie en zuid-ossetie kwijt en de navo doet niets.
hebben bush en putin vast in peking even afgesproken als de oliepijplijnen door georgie maar niet stuk gaan.

die sakaasvilli zal wat meer moeite hebben om z'n volk te overtuigen van toetreding tot de navo en de eu omdat ze zich in de kou voelen staan nu.

maar de eu en de nato zullen er nu minder moeite mee hebben om georgie toe te laten.
die afvallige provincies zijn immers ingepikt door rusland nu.
als dit was gebeurd terwijl georgie al lid was van de navo of de eu was het een lastigere situatie.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_60692131
Wij, dwz west Europa, laten het weer gebeuren:
- door onderlinge verdeeldheid
- door de politiek van apiecement (het gebroken geweertje)
- wegens allerlei belangen (olie en gas)
- door angst voor de grote broer Rusland
- door gebrek aan leiderschap
- door totaal geen "sneuvelbereidheid" bij de westerse legers
- door onvoorbereid te zijn op dergelijke gebeurtenissen (die je al jaren tevoren ziet aankomen)
- etc.

En als de oorlog voorbij is en er is een duidelijke winnaar, dan mogen er een paar vertegenwoordigers van de verliezers zich verantwoorden voor oorlogsmisdaden bij het tribunaal in Den Haag. Uiteraard weer eerst na een lange periode van touwtrekken en na betaling van miljarden EU geld.

De geschiedenis leert ons dat we niets van de geschiedenis leren
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:12:16 #244
203688 Drijfzand
account closed
pi_60692284
Verwacht de volgende jaren trouwens meer heel wat meer van dit soort situaties. Het Westen (Bush) heeft alle internationale regels aan z'n laars gelapt, en landen als China en Rusland zullen elke situatie die vergelijkbaar is aangrijpen.

Wat blijft er nog over van het internationaal recht? Resoluties van de VN kan je misbruiken en overtreden, mensenrechten mogen geschonden worden, verdachten mag je veroordelen op basis van verklaringen afgelegd tijdens martelingen, als je een land wil binnenvallen toon je de VN een hoop vervalste bewijzen..

Weet je nog hoe de antrax brieven gebruikt werden om een aanval op Irak te rechtvaardigen? Het moest wel van ginder komen, ze waren de enigen met de know-how, en Colin Powell toonde in de VN foto's van de biological warfare voertuigen...
pi_60692454
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:12 schreef Drijfzand het volgende:
Verwacht de volgende jaren trouwens meer heel wat meer van dit soort situaties. Het Westen (Bush) heeft alle internationale regels aan z'n laars gelapt, en landen als China en Rusland zullen elke situatie die vergelijkbaar is aangrijpen.

Wat blijft er nog over van het internationaal recht? Resoluties van de VN kan je misbruiken en overtreden, mensenrechten mogen geschonden worden, verdachten mag je veroordelen op basis van verklaringen afgelegd tijdens martelingen, als je een land wil binnenvallen toon je de VN een hoop vervalste bewijzen..

Weet je nog hoe de antrax brieven gebruikt werden om een aanval op Irak te rechtvaardigen? Het moest wel van ginder komen, ze waren de enigen met de know-how, en Colin Powell toonde in de VN foto's van de biological warfare voertuigen...
Landen hebben zichzelf in drijfzand ( ) gebracht, en ze komen er niet meer uit.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:18:48 #246
203688 Drijfzand
account closed
pi_60692456
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:05 schreef Oud_student het volgende:
Wij, dwz west Europa, laten het weer gebeuren:
- door onderlinge verdeeldheid
- door de politiek van apiecement (het gebroken geweertje)
- wegens allerlei belangen (olie en gas)
- door angst voor de grote broer Rusland
- door gebrek aan leiderschap
- door totaal geen "sneuvelbereidheid" bij de westerse legers
- door onvoorbereid te zijn op dergelijke gebeurtenissen (die je al jaren tevoren ziet aankomen)
- etc.

En als de oorlog voorbij is en er is een duidelijke winnaar, dan mogen er een paar vertegenwoordigers van de verliezers zich verantwoorden voor oorlogsmisdaden bij het tribunaal in Den Haag. Uiteraard weer eerst na een lange periode van touwtrekken en na betaling van miljarden EU geld.

De geschiedenis leert ons dat we niets van de geschiedenis leren
Weer zo eentje.

Wat hadden we moeten doen? De Georgiërs aanvallen, of de Russen? Weet jij hoeveel doden er aan beide zijden gevallen zijn? Weet jij wie begonnen is?

Zeg nu godverdomme eens wat we wel hadden moeten doen ipv te zeiken op Europa. In detail! Want we hebben in Srebreniza al gezien hoe Nederlandse militairen presteren zonder nauwkeurige instructies.
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:27:20 #247
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60692648
Uit de Russische pers
quote:
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken sluit niet uit dat Moskou het Tribunaal in Den Haag en het Hof in Straatsburg zal vragen naar een onderzoek omtrent de omstandigheden van de gedode Russische vredessoldaten in Zuid-Ossetië, vertelde Grigory Karasin namens het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken in een interview.

"Ik sluit niet uit dat Den Haag, Straatsburg en instellingen in andere steden zal worden verzocht om onderzoek van deze misdaden en dit humanitaire drama," zei hij.

Volgens hem zijn veel van de Russische vredessoldaten "gedood door hun partners in de vredesmacht", Georgische soldaten.

"Er was een Russische bataljon, een Ossetisch en Georgisch bataljon... onverwachts openden de Georgische vredestroepen het vuur op hun Russische collega's," zei Karasin. "Dit is absoluut een oorlogsmisdaad," voegde hij eraan toe.

In de nacht van 8 augustus begonnen Georgische troepen met een invasie van het grondgebied van de niet-erkende republiek Zuid-Ossetië en beschoten de hoofdstad Tskhinvali. Een groot deel van de stad werd verwoest. De autoriteiten van Zuid-Ossetië melden een groot aantal slachtoffers onder de burgerbevolking. Minister van Buitenlandse Zaken Sergey Lavrov van Rusland verklaarde dat het aantal slachtoffers van het conflict in Zuid-Ossetië is gestegen tot 1500. Er zijn 12 vredessoldaten gedood.

Het openbaar ministerie van de Russische Federatie heeft een aanklacht tot strafrechtelijke vervolging ingediend bij de Georgisch-Ossetische Onderzoekscommissie vanwege de moord op de Russische vredessoldaten.
Vertaald van http://www.rian.ru/politics/20080809/150228950.html
pi_60692712
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 17:21 schreef Kanonskogel het volgende:

[..]

Volgens mij zijn deze mensen slachtoffer van de Georgiers die schijnen met handgranaten op burgers te gooien las ik op de frontpage.
Nee, die man die daar ligt met z'n vriend/familielid dood in z'n handen schreeuwde 'verdomde russen' in een videoreportage en dit voorval bevond zich in een georgisch dorpje
pi_60692716
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Luister heel Rusland is niet vertrouwen
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_60692801
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:31 schreef Slappy het volgende:

[..]

Luister heel Rusland is niet vertrouwen
Amerika dan wel?
En China dan?
En Duitland?
En Frankrijk?
En...
En...
pi_60692823
Ik vind het echt belachelijk dat het westen niet helpt om de oorlog te stoppen, terwijl het een van de meest betrouwbare bondgenoten is van onder andere de VS. Het is natuurlijk wel duidelijk wie hier begonnen is en het is zeer laffe aanval, zoals in 1939. Expres wanneer alle ogen gericht zijn op de OS vallen de Russen aan. Ook onlogisch is het natuurlijk dat Rusland graag wil dat Z-Ossetië onafhankelijk wordt en dat regio's in eigen land dat niet mogen. Rusland probeert hier gewoon te kijken hoe ver zij kunnen gaan, een beetje als bij Tsjechoslowakije toendertijd.
pi_60692868
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Knul , bekijk het eens vanuit een perspectief. Het gaat hier in principe om 1 stad van 35.000 inwoners en een omliggend gebied waar nog eens 35.000 mensen in wonen. In Irak wonen 40 miljoen mensen.
pi_60692898
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zoals, zeg maar, in Srebrenica?
De Kaukasus heeft een etnisch verdeelde samenstelling, maar niet zoals in Joegoslavië, kriskras door elkaar heen. Als je lijnen trekt naar etniciteit ben je er al een heel eind, uitzonderingen daargelaten.
pi_60692904
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:33 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Amerika dan wel?
En China dan?
En Duitland?
En Frankrijk?
En...
En...
Rusland doet aan massa moorden
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_60692934
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:36 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Knul , bekijk het eens vanuit een perspectief. Het gaat hier in principe om 1 stad van 35.000 inwoners en een omliggend gebied waar nog eens 35.000 mensen in wonen. In Irak wonen 40 miljoen mensen.
Dus je mag wel 2000 mensen per dag om zeep helpen als het land maar groot genoeg is ? Nee, helder.
  FOK!fotograaf zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:40:42 #256
73911 ultra_ivo
pi_60692978
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:34 schreef Renzoku het volgende:
Ik vind het echt belachelijk dat het westen niet helpt om de oorlog te stoppen, terwijl het een van de meest betrouwbare bondgenoten is van onder andere de VS. Het is natuurlijk wel duidelijk wie hier begonnen is en het is zeer laffe aanval, zoals in 1939. Expres wanneer alle ogen gericht zijn op de OS vallen de Russen aan. Ook onlogisch is het natuurlijk dat Rusland graag wil dat Z-Ossetië onafhankelijk wordt en dat regio's in eigen land dat niet mogen. Rusland probeert hier gewoon te kijken hoe ver zij kunnen gaan, een beetje als bij Tsjechoslowakije toendertijd.
Sorry, maar niemand kan duidelijk zeggen wie wanneer begonnen is. Daarvoor is het conflict te complex en is er teveel gebeurd in de laatste jaren. Formeel zitten de Russische troepen er trouwens als GOS vredesmacht. Als soort van blauwhelmen dus. Of ze het juiste mandaat hebben valt over te twisten. Net zoals over allerhande andere niet onder VN mandaat opererende 'vredestroepen' te twisten valt. Een ding is duidelijk in dit conflict, namelijk dat er niks duidelijk is.
pi_60693075
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:40 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Sorry, maar niemand kan duidelijk zeggen wie wanneer begonnen is. Daarvoor is het conflict te complex en is er teveel gebeurd in de laatste jaren. Formeel zitten de Russische troepen er trouwens als GOS vredesmacht. Als soort van blauwhelmen dus. Of ze het juiste mandaat hebben valt over te twisten. Net zoals over allerhande andere niet onder VN mandaat opererende 'vredestroepen' te twisten valt. Een ding is duidelijk in dit conflict, namelijk dat er niks duidelijk is.
Het is toch absolute nonsens dat Georgië Rusland aanvalt? Dat is hetzelfde als Luxemburg dat opeens Frankrijk binnenvalt.
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:45:13 #258
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60693107
quote:
Nog één keer dan. Georgische troepen zijn begonnen door Ossetie aan te vallen, en volgens de Russen, tegelijkertijd ook de Russische troepen die daar gestationeerd waren. Tskhinvali stond al in brand toen de Russen nog naar de opening van de spelen zaten te kijken.

Als je "wilt helpen om de oorlog te stoppen" moet je die clown Saakashvili de EU vlag waar hij voortdurend mee loopt te zwaaien met stok en al rectaal inbrengen!
pi_60693116
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:44 schreef Renzoku het volgende:

[..]

Het is toch absolute nonsens dat Georgië Rusland aanvalt? Dat is hetzelfde als Luxemburg dat opeens Frankrijk binnenvalt.
Misschien moet je je toch maar even in gaan lezen
pi_60693132
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:45 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nog één keer dan. Georgische troepen zijn begonnen door Ossetie aan te vallen, en volgens de Russen, tegelijkertijd de Russische troepen die daar gestationeerd waren. Tskhinvali stond al in brand toen de Russen nog naar de opening van de spelen zaten te kijken.

Als je "wilt helpen om de oorlog te stoppen" moet je die clown Saakashvili de EU vlag waar hij voortdurend mee loopt te zwaaien met stok en al rectaal inbrengen!
En wie zegt dat de Russische staatspers zeker?
pi_60693135
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus je mag wel 2000 mensen per dag om zeep helpen als het land maar groot genoeg is ? Nee, helder.
Je snapt het niet he...
pi_60693164
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:46 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Je snapt het niet he...
Nee, dat zal het zijn. Succes verder.
pi_60693191
pi_60693216
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:39 schreef gelly het volgende:

[..]

150 las ik net op nu.nl
Die 200o schijnt niet te kloppen.
pi_60693234
quote:

[..]

Georgie heeft Rusland niet aangevallen, Georgie viel een opstandige groep aan in hun eigen land en vervolgens komt Rusland deze groep beschermen en stormt het verder het land in met vliegtuigen, tanks en manschappen.
pi_60693260
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:50 schreef Xith het volgende:

[..]

Georgie heeft Rusland niet aangevallen, Georgie viel een opstandige groep aan in hun eigen land en vervolgens komt Rusland deze groep beschermen en stormt het verder het land in met vliegtuigen, tanks en manschappen.
Rusland is obv natuurlijk Russische soldaten die gelegerd zijn in Ossetië.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:51:33 #267
203688 Drijfzand
account closed
pi_60693262
quote:
Rusland heeft nog steeds niet de onafhankelijkheid van de regio, (ook al heeft Z-Ossetië die al vijftien jaar geleden uitgeroepen) erkend, dus wat zit je te zeuren?
pi_60693275
quote:

[..]

Nog één keer dan. Georgische troepen zijn begonnen door Ossetie aan te vallen, en volgens de Russen, tegelijkertijd de Russische troepen die daar gestationeerd waren. Tskhinvali stond al in brand toen de Russen nog naar de opening van de spelen zaten te kijken.

Alsof Georgië aangevallen heeft om poker te spelen... Beide gebieden zijn feitelijk bezet door Rusland en het voortdurende gestook van Rusland in theoretisch gezien het binnenland van Georgië zijn aanleiding geweest om aan te vallen, alleen maar omdat Georgie de imperialistische Russen zat is en hun bemoeizucht zat is, en omdat zij de sleutel hebben tot goedkope olie en gas met de pijpleiding heeft Rusland dit als een klein ettertje uitgelokt.

Maar goed, je heilstaat Rusland heeft haar militaire macht kenbaar gemaakt, lukraak flatten neergebombardeerd en buitenproportioneel aangevallen, de territoriale integriteit van Georgie geschonden. Als Amerika of Israel dit gedaan had had je ongetwijfeld op je achterste poten gestaan maar nu ongetwijfeld zielsgelukkig...

Ook leuk btw dat je het hebt over ''beginnen'', als je beter zou weten zou je wel weten dat dit konflict al decennia oud is, alles wat er nu ngo gebeurt is alweer een reactie op de vorige reactie.
pi_60693276
quote:

[..]

Nog één keer dan. Georgische troepen zijn begonnen door Ossetie aan te vallen, en volgens de Russen, tegelijkertijd ook de Russische troepen die daar gestationeerd waren. Tskhinvali stond al in brand toen de Russen nog naar de opening van de spelen zaten te kijken.

Je snaps dat Putin de directe bezitter is van de meeste Russische media? Nog directer dan dat de westerse media in jouw ogen bezit is van George Bush.
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:52:08 #270
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60693280
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:46 schreef Renzoku het volgende:

[..]

En wie zegt dat de Russische staatspers zeker?
Als elke nieuwsbron dit zegt, omdat het in die volgorde gegaan is, zelfs de Georgiers het niet tegenspreken, is dat dan een teken dat je niks hebt gelezen en maar wat loopt te blaten?
pi_60693316
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:51 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Rusland heeft nog steeds niet de onafhankelijkheid van de regio, (ook al heeft Z-Ossetië die al vijftien geleden uitgeroepen) erkend, dus wat zit je te zeuren?
Wat denk je zelf dat de Russen zo dom zijn? Maar toch geven zij alle Ossetiers een Russische paspoort.
pi_60693352
Net trouwens bij mijn Russisch-Armeense stiefouders het Russische nieuws gekeken, geen een russische soldaat of tank zag je er - alleen brandende gebouwen en beelden van een man met een dode in z'n armen, zonder het echte geluid erbij ovigens; de nieuwslezer zat erover heen te vertellen dat Georgie alle russen daar aan het doden waren ofzo. Kijk ik later op het nederlandse nieuws en zie je diezelfde persoon met die dode, alleen hoor je hem nu wel schreeuwen; 'verdom rusland' - het ging dus om een georgier in een georgische stad.
pi_60693363
quote:

[..]

het westen heeft alle geloofwaardigheid verloren door dat irak-gedoe.

het is niet dat z-ossetie 10.000km van rusland afligt.
er zijn twee referenda geweest daar waar de bevolking voor onafhankelijkheid stemde.
georgiers in z-ossetie waren tegen. maar er wonen ook serven in kosovo bijvoorbeeld.

een georgie met twee opstandige provincies kan niet in de eu / navo komen.
net zoals servie met een opstandige provincie dat niet kan.
dus er moest even wat ballast gedumpt worden eerst.
pi_60693365
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:51 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Rusland heeft nog steeds niet de onafhankelijkheid van de regio, (ook al heeft Z-Ossetië die al vijftien jaar geleden uitgeroepen) erkend, dus wat zit je te zeuren?
Omdat Zuid-Ossetië geen onafhankelijkheid heeft uitgeroepen, enkel de onafhankelijkheid van Georgië. Ze streven naar eenwording met Noord-Ossetië, dus waarom zou Rusland hun onafhankelijkheid erkennen.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:56:11 #275
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60693366
Als je de Russen mag geloven, hebben de Georgiërs de paar laatste dagen als beesten huisgehouden in Zuid-Ossetië. Daar ben ik dan erg benieuwd naar, wat er klopt van die aantijgingen. Als Georgië op binnenlands niveau net zo tekeer is gegaan als Rusland nu transnationaal, dan hebben we te maken met een ordinair etnisch conflict en mag je blij zijn dat Rusland op tijd de Grote Baas durfde te spelen.
Als Rusland liegt en de acties van het Georgische leger stelselmatig overdrijft, dan kan je er vergif op innemen dat ze nog veel meer vuile plannen met het land hebben, dan is dit nog maar het begin.
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:58:09 #276
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60693412
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:51 schreef Xith het volgende:

[..]

Je snaps dat Putin de directe bezitter is van de meeste Russische media? Nog directer dan dat de westerse media in jouw ogen bezit is van George Bush.
quote:
Russia sent an armored column into the breakaway enclave of South Ossetia after Georgia launched an offensive to crush separatists.

The South Ossetian capital of Tskhinvali was reportedly devastated.
ABC News

Hoe komen jullie bij het idee dat Rusland is begonnen of een soort verassingsaanval heeft uitgevoerd?

Het was Rusland die de VN raad bijeen heeft geroepen om hulp terwijl het Georgisch leger woonwijken beschoot. Toen ze nul op het rekest kregen zijn ze zelf naar binnen gereden.
pi_60693418
Wel handig dat Georgie nu geen TV/Internet of radio meer heeft, nu kan er lekker vanuit een kant propaganda gedreven worden...
pi_60693425
het was toch de bedoeling dat Zuid-Ossetië bij Rusland zou komen/met Noord-Ossetië zou fuseren en provincie zou worden van Rusland?
pi_60693429
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:52 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als elke nieuwsbron dit zegt, omdat het in die volgorde gegaan is, zelfs de Georgiers het niet tegenspreken, is dat dan een teken dat je niks hebt gelezen en maar wat loopt te blaten?
Volgens Marcel de Haas, Ruslanddeskundige van instituut Clingendael, die vanavond bij Nova was heeft er een andere chronologie plaatsgevonden.
Derhalve lijkt het me onjuist te stellen, dat 'elke nieuwsbron dit zegt' (hetgeen je zojuist dus uiteenzette).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60693444
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:18 schreef Drijfzand het volgende:
Weer zo eentje.

Wat hadden we moeten doen? De Georgiërs aanvallen, of de Russen? Weet jij hoeveel doden er aan beide zijden gevallen zijn? Weet jij wie begonnen is?

Zeg nu godverdomme eens wat we wel hadden moeten doen ipv te zeiken op Europa. In detail! Want we hebben in Srebreniza al gezien hoe Nederlandse militairen presteren zonder nauwkeurige instructies.
Mijn post was niet op het "nu" gericht. Op dit moment kunnen we (wet Europa) idd niets doen, wegens de door mij aangegeven redenen.
"Wij" moeten het eerst eens worden in Europa óf en welke rol wij in de wereld willen spelen endan er ook zo naar handelen. In plaats daarvan houden wij ons in Europa liever bezig met allerlei onzin-regelgeving.

Dus eigenlijk moeten we onze grote mond houden, "onze" leiders zijn incapabel, zij willen en kunnen niet ingrijpen. laten we dan ook a.u.b. stoppen met het Tribunaal in den Haag.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:00:19 #281
203688 Drijfzand
account closed
pi_60693465
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:53 schreef Renzoku het volgende:

[..]

Wat denk je zelf dat de Russen zo dom zijn? Maar toch geven zij alle Ossetiers een Russische paspoort.
En al die Ossetiers aanvaarden het ook. Goh, zou dat niets zeggen over wat ze willen? Maar laat ons vooral vasthouden aan willekeurige grenzen op een kaart. Want dat is natuurlijk essentieel, de staus-quo moet behouden blijven!

Tenzij het gaat over het uiteenvallen van de Sovjet-Unie, het herenigen van Duitsland, het splitsen van Joegoslavië of andere zaken die het Westen goed uitkomen.
pi_60693526
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:58 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[..]

ABC News

Hoe komen jullie bij het idee dat Rusland is begonnen of een soort verassingsaanval heeft uitgevoerd?

Het was Rusland die de VN raad bijeen heeft geroepen om hulp terwijl het Georgisch leger woonwijken beschoot. Toen ze nul op het rekest kregen zijn ze zelf naar binnen gereden.
Dan laat je, of liever dat nieuwsberichtje, de rol van de separatisten compleet buiten beschouwing.

En laten we wel wezen. Honderden tanks en gepantserd materiaal zo positioneren, dat je daarmee een land kan binnenvallen vereist wel wat meer logistieke inspanning dan de kleine uurtjes tussen de acties van het Georgisch leger en het tijdstip dat Rusland Zuid-Ossetië kwam binnenrollen.
pi_60693534
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:00 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

En al die Ossetiers aanvaarden het ook. Goh, zou dat niets zeggen over wat ze willen? Maar laat ons vooral vasthouden aan willekeurige grenzen op een kaart. Want dat is natuurlijk essentieel, de staus-quo moet behouden blijven!

Tenzij het gaat over het uiteenvallen van de Sovjet-Unie, het herenigen van Duitsland, het splitsen van Joegoslavië of andere zaken die het Westen goed uitkomen.
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:58 schreef weirdmv het volgende:
het was toch de bedoeling dat Zuid-Ossetië bij Rusland zou komen/met Noord-Ossetië zou fuseren en provincie zou worden van Rusland?
pi_60693569
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:00 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Als niemand Z-Ossetië erkent als autonoom gebied dat is het toch duidelijk bij welk land het hoort? Dan maakt het geen ene donder uit wat die provincie.
pi_60693679
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:04 schreef Renzoku het volgende:

[..]

Als niemand Z-Ossetië erkent als autonoom gebied dat is het toch duidelijk bij welk land het hoort? Dan maakt het geen ene donder uit wat die provincie.
kan Zuid-Ossetië geen verdrag tekenen met Noord-Ossetië en de regering van rusland, waarin de fusering word geregeld?
pi_60693708
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:36 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Volgens mij wonen er in Irak 25 miljoen mensen. Inmiddels stukken minder dan dat denk ik zelfs.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:10:15 #287
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:12:50 #288
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60693784
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:59 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Mijn post was niet op het "nu" gericht. Op dit moment kunnen we (wet Europa) idd niets doen, wegens de door mij aangegeven redenen.
"Wij" moeten het eerst eens worden in Europa óf en welke rol wij in de wereld willen spelen endan er ook zo naar handelen. In plaats daarvan houden wij ons in Europa liever bezig met allerlei onzin-regelgeving.

Dus eigenlijk moeten we onze grote mond houden, "onze" leiders zijn incapabel, zij willen en kunnen niet ingrijpen. laten we dan ook a.u.b. stoppen met het Tribunaal in den Haag.
Je kan altijd als vrijwilliger de strijd aangaan. Enkeltje Istanbul is zo geboekt, vandaar de ferry naar Poti, laatste stuk zal je helaas moeten zwemmen, maar over land via Kurdistan is ook een optie.
Beetje zoals in de Spaanse Burgeroorlog, sterven voor de goede zaak. Fijn hoor, een eervolle dood.
Misschien is er een beroemde oorlogsfotograaf die heel toevallig een kiekje van je maakt als je de loopgraven uit komt wandelen, hebben je ouders ook nog iets om op de schoorsteenmantel te zetten als jij er niet meer bent.
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:12:55 #289
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60693789
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dan laat je, of liever dat nieuwsberichtje, de rol van de separatisten compleet buiten beschouwing.

En laten we wel wezen. Honderden tanks en gepantserd materiaal zo positioneren, dat je daarmee een land kan binnenvallen vereist wel wat meer logistieke inspanning dan de kleine uurtjes tussen de acties van het Georgisch leger en het tijdstip dat Rusland Zuid-Ossetië kwam binnenrollen.
Het is bekend dat Rusland aan hun kant van de grens troepen had gestationeerd. Juist als drukmiddel zodat de Georgische regering het wel zou laten om het leger op Ossetie af te sturen.

Feit is dat de Georgische troepen de aanval zijn begonnen. En gezien de slachtoffers onder de Russiche vredessoldaten was het een verrassingsaanval.

Als ene de Haas -zoals jij zegt- iets anders beweert ben ik daar wel benieuwd naar.
pi_60693798
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:08 schreef weirdmv het volgende:

[..]

kan Zuid-Ossetië geen verdrag tekenen met Noord-Ossetië en de regering van rusland, waarin de fusering word geregeld?
Het eigenbelang van Rusland is niet de belangstelling voor de vrijheid van de Abchaziërs en de Zuid-Ossetiërs.
pi_60693817
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:38 schreef Slappy het volgende:

[..]

Rusland doet aan massa moorden
De rest doet het stiekem
pi_60693827
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij wonen er in Irak 25 miljoen mensen. Inmiddels stukken minder dan dat denk ik zelfs.
Dat denk ik ook, aangezien alle andersgelovigen het land zijn uitgejaagd dan wel uitgeroeid...
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:14:35 #293
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60693835
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:10 schreef Drugshond het volgende:
Ehmmm....
Google maps is best wel gedetailleerd.
Maar Georgie ziet er wit uit. Bewuste keuze.... denk het wel.
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=georgie&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=title
lol
pi_60693843
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:13 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het eigenbelang van Rusland is niet de belangstelling voor de vrijheid van de Abchaziërs en de Zuid-Ossetiërs.
?
pi_60693851
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is nu niet zo dat Rusland het zag aankomen. De troepen stonden daar wellicht al JAREN, gezien het feit dat het conflict al veel langer aan de gang is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_60693856
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:12 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is bekend dat Rusland aan hun kant van de grens troepen had gestationeerd. Juist als drukmiddel zodat de Georgische regering het wel zou laten om het leger op Ossetie af te sturen.

Feit is dat de Georgische troepen de aanval zijn begonnen. En gezien de slachtoffers onder de Russiche vredessoldaten was het een verrassingsaanval.

Als ene de Haas -zoals jij zegt- iets anders beweert ben ik daar wel benieuwd naar.
Feit.
In elke oorlog is het eerste dat eraan gaat de waarheid, dus ben er maar niet zo zeker van. En al helemaal niet wanneer je Russische nieuwsbronnen gebruikt.

De Nova-uitzending van vanavond staat nog niet online. Dat moet je maar zelf even in de gaten houden, als je wilt.
pi_60693866
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:14 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, aangezien alle andersgelovigen het land zijn uitgejaagd dan wel uitgeroeid...
Tja, dat krijg je als een imperialistisch Christelijk land haar oliehonger moet stillen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_60693904
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:14 schreef weirdmv het volgende:

[..]

?
Waar het Rusland om te doen is zijn de 120.000 olievaten per dag.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:17:30 #299
203688 Drijfzand
account closed
pi_60693913
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:59 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De VS neemt momenteel 46% van de totale wereldwijde militaire uitgaven voor z'n rekening. Europa laat dat toe. Wat verwacht je dan. Je kan niet zowel slaaf als leider zijn.

Europa is inderdaad naief, maar vooral tegenover onze bondgenoot. We hebben jarenlang geloofd dat Echelon puur fictie was, dat we veilig konden communiceren met 56 bit encrytie, ook al had de VS 128, dat al die maatregelen tegen terroristen gericht waren en niets met industriële/commerciële spionage te maken had.
Net zoals we geloven dat de VS de gebouwen van de EU afluistert voor onze veiligheid. En ze de gegevens van in beslag genomen laptops van EU reizigers enkel zullen scannen op terroristische activiteiten.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:17:31 #300
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60693918
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:10 schreef Drugshond het volgende:
Ehmmm....
Google maps is best wel gedetailleerd.
Maar Georgie ziet er wit uit. Bewuste keuze.... denk het wel.
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=georgie&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=title
Ik zou zeggen, cocaïne of sneeuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')