quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:51 schreef Xith het volgende:
[..]
Je snaps dat Putin de directe bezitter is van de meeste Russische media? Nog directer dan dat de westerse media in jouw ogen bezit is van George Bush.
ABC Newsquote:Russia sent an armored column into the breakaway enclave of South Ossetia after Georgia launched an offensive to crush separatists.
The South Ossetian capital of Tskhinvali was reportedly devastated.
Volgens Marcel de Haas, Ruslanddeskundige van instituut Clingendael, die vanavond bij Nova was heeft er een andere chronologie plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:52 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als elke nieuwsbron dit zegt, omdat het in die volgorde gegaan is, zelfs de Georgiers het niet tegenspreken, is dat dan een teken dat je niks hebt gelezen en maar wat loopt te blaten?
Mijn post was niet op het "nu" gericht. Op dit moment kunnen we (wet Europa) idd niets doen, wegens de door mij aangegeven redenen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:18 schreef Drijfzand het volgende:
Weer zo eentje.
Wat hadden we moeten doen? De Georgiërs aanvallen, of de Russen? Weet jij hoeveel doden er aan beide zijden gevallen zijn? Weet jij wie begonnen is?
Zeg nu godverdomme eens wat we wel hadden moeten doen ipv te zeiken op Europa. In detail! Want we hebben in Srebreniza al gezien hoe Nederlandse militairen presteren zonder nauwkeurige instructies.
En al die Ossetiers aanvaarden het ook. Goh, zou dat niets zeggen over wat ze willen? Maar laat ons vooral vasthouden aan willekeurige grenzen op een kaart. Want dat is natuurlijk essentieel, de staus-quo moet behouden blijven!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:53 schreef Renzoku het volgende:
[..]
Wat denk je zelf dat de Russen zo dom zijn? Maar toch geven zij alle Ossetiers een Russische paspoort.
Dan laat je, of liever dat nieuwsberichtje, de rol van de separatisten compleet buiten beschouwing.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[..]
ABC News
Hoe komen jullie bij het idee dat Rusland is begonnen of een soort verassingsaanval heeft uitgevoerd?
Het was Rusland die de VN raad bijeen heeft geroepen om hulp terwijl het Georgisch leger woonwijken beschoot. Toen ze nul op het rekest kregen zijn ze zelf naar binnen gereden.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:00 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
En al die Ossetiers aanvaarden het ook. Goh, zou dat niets zeggen over wat ze willen? Maar laat ons vooral vasthouden aan willekeurige grenzen op een kaart. Want dat is natuurlijk essentieel, de staus-quo moet behouden blijven!
Tenzij het gaat over het uiteenvallen van de Sovjet-Unie, het herenigen van Duitsland, het splitsen van Joegoslavië of andere zaken die het Westen goed uitkomen.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:58 schreef weirdmv het volgende:
het was toch de bedoeling dat Zuid-Ossetië bij Rusland zou komen/met Noord-Ossetië zou fuseren en provincie zou worden van Rusland?
Als niemand Z-Ossetië erkent als autonoom gebied dat is het toch duidelijk bij welk land het hoort? Dan maakt het geen ene donder uit wat die provincie.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:00 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
En al die Ossetiers aanvaarden het ook. Goh, zou dat niets zeggen over wat ze willen? Maar laat ons vooral vasthouden aan willekeurige grenzen op een kaart. Want dat is natuurlijk essentieel, de staus-quo moet behouden blijven!
Tenzij het gaat over het uiteenvallen van de Sovjet-Unie, het herenigen van Duitsland, het splitsen van Joegoslavië of andere zaken die het Westen goed uitkomen.
kan Zuid-Ossetië geen verdrag tekenen met Noord-Ossetië en de regering van rusland, waarin de fusering word geregeld?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:04 schreef Renzoku het volgende:
[..]
Als niemand Z-Ossetië erkent als autonoom gebied dat is het toch duidelijk bij welk land het hoort? Dan maakt het geen ene donder uit wat die provincie.
Volgens mij wonen er in Irak 25 miljoen mensen. Inmiddels stukken minder dan dat denk ik zelfs.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:36 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Knul , bekijk het eens vanuit een perspectief. Het gaat hier in principe om 1 stad van 35.000 inwoners en een omliggend gebied waar nog eens 35.000 mensen in wonen. In Irak wonen 40 miljoen mensen.
Je kan altijd als vrijwilliger de strijd aangaan. Enkeltje Istanbul is zo geboekt, vandaar de ferry naar Poti, laatste stuk zal je helaas moeten zwemmen, maar over land via Kurdistan is ook een optie.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mijn post was niet op het "nu" gericht. Op dit moment kunnen we (wet Europa) idd niets doen, wegens de door mij aangegeven redenen.
"Wij" moeten het eerst eens worden in Europa óf en welke rol wij in de wereld willen spelen endan er ook zo naar handelen. In plaats daarvan houden wij ons in Europa liever bezig met allerlei onzin-regelgeving.
Dus eigenlijk moeten we onze grote mond houden, "onze" leiders zijn incapabel, zij willen en kunnen niet ingrijpen. laten we dan ook a.u.b. stoppen met het Tribunaal in den Haag.
Het is bekend dat Rusland aan hun kant van de grens troepen had gestationeerd. Juist als drukmiddel zodat de Georgische regering het wel zou laten om het leger op Ossetie af te sturen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dan laat je, of liever dat nieuwsberichtje, de rol van de separatisten compleet buiten beschouwing.
En laten we wel wezen. Honderden tanks en gepantserd materiaal zo positioneren, dat je daarmee een land kan binnenvallen vereist wel wat meer logistieke inspanning dan de kleine uurtjes tussen de acties van het Georgisch leger en het tijdstip dat Rusland Zuid-Ossetië kwam binnenrollen.
Het eigenbelang van Rusland is niet de belangstelling voor de vrijheid van de Abchaziërs en de Zuid-Ossetiërs.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:08 schreef weirdmv het volgende:
[..]
kan Zuid-Ossetië geen verdrag tekenen met Noord-Ossetië en de regering van rusland, waarin de fusering word geregeld?
Dat denk ik ook, aangezien alle andersgelovigen het land zijn uitgejaagd dan wel uitgeroeid...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij wonen er in Irak 25 miljoen mensen. Inmiddels stukken minder dan dat denk ik zelfs.
lolquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:10 schreef Drugshond het volgende:
Ehmmm....
Google maps is best wel gedetailleerd.
Maar Georgie ziet er wit uit. Bewuste keuze.... denk het wel.
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=georgie&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=title
?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het eigenbelang van Rusland is niet de belangstelling voor de vrijheid van de Abchaziërs en de Zuid-Ossetiërs.
Het is nu niet zo dat Rusland het zag aankomen. De troepen stonden daar wellicht al JAREN, gezien het feit dat het conflict al veel langer aan de gang is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dan laat je, of liever dat nieuwsberichtje, de rol van de separatisten compleet buiten beschouwing.
En laten we wel wezen. Honderden tanks en gepantserd materiaal zo positioneren, dat je daarmee een land kan binnenvallen vereist wel wat meer logistieke inspanning dan de kleine uurtjes tussen de acties van het Georgisch leger en het tijdstip dat Rusland Zuid-Ossetië kwam binnenrollen.
Feit.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is bekend dat Rusland aan hun kant van de grens troepen had gestationeerd. Juist als drukmiddel zodat de Georgische regering het wel zou laten om het leger op Ossetie af te sturen.
Feit is dat de Georgische troepen de aanval zijn begonnen. En gezien de slachtoffers onder de Russiche vredessoldaten was het een verrassingsaanval.
Als ene de Haas -zoals jij zegt- iets anders beweert ben ik daar wel benieuwd naar.
Tja, dat krijg je als een imperialistisch Christelijk land haar oliehonger moet stillen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:14 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, aangezien alle andersgelovigen het land zijn uitgejaagd dan wel uitgeroeid...
Waar het Rusland om te doen is zijn de 120.000 olievaten per dag.quote:
De VS neemt momenteel 46% van de totale wereldwijde militaire uitgaven voor z'n rekening. Europa laat dat toe. Wat verwacht je dan. Je kan niet zowel slaaf als leider zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mijn post was niet op het "nu" gericht. Op dit moment kunnen we (wet Europa) idd niets doen, wegens de door mij aangegeven redenen.
"Wij" moeten het eerst eens worden in Europa óf en welke rol wij in de wereld willen spelen endan er ook zo naar handelen. In plaats daarvan houden wij ons in Europa liever bezig met allerlei onzin-regelgeving.
Dus eigenlijk moeten we onze grote mond houden, "onze" leiders zijn incapabel, zij willen en kunnen niet ingrijpen. laten we dan ook a.u.b. stoppen met het Tribunaal in den Haag.
Ik zou zeggen, cocaïne of sneeuw.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:10 schreef Drugshond het volgende:
Ehmmm....
Google maps is best wel gedetailleerd.
Maar Georgie ziet er wit uit. Bewuste keuze.... denk het wel.
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=georgie&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=title
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |