abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60683125
Rusland geeft de US deels de schuld van het conflict .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:12:55 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683128
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:11 schreef Denewar het volgende:
Georgie trekt zich terug, en rusland lijkt mij niet zo dom ....(of wel) om door te gaan tot tibillsi
dan nog, naast de Georgiers geeft niemand genoeg om Georgie om er een derde wereldoorlog voor te starten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_60683140
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan nog, naast de Georgiers geeft niemand genoeg om Georgie om er een derde wereldoorlog voor te starten
Inderdaad, daar zijn ze nu wel achter.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60683145
VN en EU zijn echt te laf voor woorden. Bah.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:14:00 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683151
0wz er is een Amerikaan vermoord in Peking door iemand die zelfmoord heeft gepleegd!!!!!!!!!

edit: en een Amerikaanse politicus is vreemd gegaan!!!
zijn vrouw krijgt zometeen het woord

vaaaaaaag
pi_60683158
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:13 schreef _Qmars_ het volgende:
Zie m'n eerdere post, EU staat machteloos gezien de economische belangen. Of wil je dat de gaskraan wordt dichtgedraaid? Los van dat is de EU laf hoor, en de VN ook, maar dit keer is het wel logisch.
pi_60683159
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:11 schreef weirdmv het volgende:

[..]

omdat de relatie toch niet meer hersteld kan worden en Zuid-Ossetië beter dan bij Rusland kan aansluiten.

daarnaast is Georgië natuurlijk vrij kansloos tegen Rusland.

ik moest opeens denken aan die chinees die met zijn witte vlag voor een tank ging staan (zover ik weet hebben ze die om ver gekegeld)
En dan nog een etnische zuivering er overheen om zich te ontdoen van alles dat Georgisch is...
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60683175
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:11 schreef Denewar het volgende:
Georgie trekt zich terug, en rusland lijkt mij niet zo dom ....(of wel) om door te gaan tot tibillsi
zijn al aan het bombarderen in de buurt in ieder geval, dus zeg dat maar niet te hard.
pi_60683181
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:12 schreef boyv het volgende:

[..]

Lid worden van de NATO is wat anders dan atoomwapens vanaf een eiland dichtbij op de VS richten.

en bijna is niet helemaal
Naja afgezien of er wel of geen kernwapens naartoe gaan. Het is en blijft een uitvalsbasis voor de NAVO net zoals Cuba dat was voor de Sovjet Unie
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60683191
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:14 schreef sp3c het volgende:
0wz er is een Amerikaan vermoord in Peking door iemand die zelfmoord heeft gepleegd!!!!!!!!!

edit: en een Amerikaanse politicus is vreemd gegaan!!!
zijn vrouw krijgt zometeen het woord

vaaaaaaag
CNN international
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:16:40 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683193
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

En dan nog een etnische zuivering er overheen om zich te ontdoen van alles dat Georgisch is...
mwah de Russen hebben niet zoveel moeite met ethnische minderheden zolang ze zich stilhouden
pi_60683220
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:15 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

zijn al aan het bombarderen in de buurt in ieder geval, dus zeg dat maar niet te hard.
Ja, om de infrastructuur van het land terug naar het stenen tijdperk te brengen, gewoon een tactische zet om bevoorrading van troepen te stoppen.
pi_60683233
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

al moet je de Georgiërs in Zuid-Ossetië wel een redelijk termijn geven om zelf te vertrekken.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:21:17 #269
203688 Drijfzand
account closed
pi_60683301
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:12 schreef boyv het volgende:

[..]

Lid worden van de NATO is wat anders dan atoomwapens vanaf een eiland dichtbij op de VS richten.

en bijna is niet helemaal
De VS heeft natuurlijk geen raketten dichtbij de Sovjet-Unie geplaatst. En is niet bezig aan een rakettenschild...
too much to do in the real world.
pi_60683309
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

mwah de Russen hebben niet zoveel moeite met ethnische minderheden zolang ze zich stilhouden
Het weerstaan van represailles tijdens en in de afloop van gewapende conflicten is nogal eens moeilijk gebleken leert de geschiedenis.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:23:09 #271
203688 Drijfzand
account closed
pi_60683348
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:13 schreef _Qmars_ het volgende:
Omdat ze een dubbele moraal hebben? Kosovo onafhankelijk maar Zuid-Ossetië niet?
too much to do in the real world.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:24:02 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683365
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het weerstaan van represailles tijdens en in de afloop van gewapende conflicten is nogal eens moeilijk gebleken leert de geschiedenis.
represailles zijn nog niet meteen etnische zuiveringen
pi_60683366
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

en als ze zich niet stil houden dan leggen ze ze gewoon het zwijgen op.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:24:46 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683386
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:24 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

en als ze zich niet stil houden dan leggen ze ze gewoon het zwijgen op.
ja maar daar hoef je in Rusland geen minderheid voor te zijn geloof ik
pi_60683388
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, om de infrastructuur van het land terug naar het stenen tijdperk te brengen, gewoon een tactische zet om bevoorrading van troepen te stoppen.
dat zou inderdaad goed kunnen ja.
pi_60683399
het is over en uit, de wederopbouw gaat beginnen vanaf vandaag.
pi_60683402
wat algemene info:
quote:
Versorgt wurde die Gegend seit 1992 durch den Roki-Tunnel, der unter dem Kaukasus-Kamm hindurch Südossetien mit dem zu Russland gehörenden Nordossetien verbindet und neben dem Weg über die andere abtrünnige Region Abchasien theoretisch die einzige Verbindungen zwischen Georgien und Russland ist, die das ganze Jahr über sicher befahrbar ist.
http://www.faz.net/s/Rub9(...)common~Scontent.html
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
pi_60683412
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom zegt de NAVO/EU/VS hier niet iets van? Dat Rusland zuid-ossetie intrekt valt nog wel op een manier goed te praten maar dat ze de rest van het land platbombarderen niet. Dat is gewoon schending van de soevereiniteit van Georgie. Ik sta echt verbaast dat het Westen zomaar toelaat dat er zomaar een land wordt geinvadeerd.
pi_60683442
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:25 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Waarom zegt de NAVO/EU/VS hier niet iets van? Dat Rusland zuid-ossetie intrekt valt nog wel op een manier goed te praten maar dat ze de rest van het land platbombarderen niet. Dat is gewoon schending van de soevereiniteit van Georgie. Ik sta echt verbaast dat het Westen zomaar toelaat dat er zomaar een land wordt geinvadeerd.
Wat wil het Westen doen dan? De VS vecht al op twee fronten en de EU doet al moeilijk om 100 soldaten naar Afghanistan te sturen.
pi_60683453
Internationale reacties

Internationale organisaties

* Europese Unie – Op 9 augustus verklaarde Nicolas Sarkozy, President van Frankrijk en tijdelijk President van de Europese Unie, samen met George W. Bush, President van de Verenigde Staten, dat de EU en de VS een gezamenlijke delegatie zullen sturen om een staakt-het-vuren te bereiken. .

* NAVO – Op de officiële website van de NAVO werd door secretaris-generaal van de NAVO Jaap de Hoop Scheffer de volgende verklaring geplaatst: “De secretaris-generaal van de NAVO, Jaap de Hoop Scheffer, is zeer bezorgd over de gebeurtenissen die plaatsvinden in de Georgische regio Zuid-Ossetië en zei dat de Alliantie de situatie op de voet volgt. De secretaris-generaal roept alle partijen op om gewapende treffen te staken en meteen met overleg te starten.”

* Rode Kruis – Het internationale Rode Kruis riep de strijdende partijen op een humanitaire corridor te maken zodat gewonden en burgers Tsinvali kunnen verlaten.

* Verenigde Naties – Op 7 augustus gaf secretaris-generaal van de Verenigde Naties Ban Ki-moon aan zich ernstig zorgen te maken over de escalatie van geweld en riep alle partijen op “af te zien van acties die de situatie en de stabiliteit van de regio in gevaar brengen”. ".[63] Op 8 augustus, 4.00 GMT werd er een spoedzitting gehouden door de VN-veiligheidsraad om de situatie te bespreken. De sessie werd door Rusland aangevraagd.[64] Er werd geen overeenstemming bereikt, over wat er met de situatie moest gebeuren, er werd alleen duidelijk gemaakt dat alleen zeer bezorgd zijn over het opgelaaide conflict.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:28:29 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683465
quote:

[..]

omdat Rusland dan heel hard 'KOSOVOW' gaat roepen
wij deden hetzelfde in 1999 (en 1995), je kunt ook niet veel anders ... oorlog is nu eenmaal niet tof
pi_60683483
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:23 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Omdat ze ze een dubbele moraal hebben? Kosovo onafhankelijk maar Zuid-Ossetië niet?
Deels dubbele moraal, maar ook deels dat economische belangen tegenwoordig een grotere waarde hebben dan het internationaal recht. En door deze houding kan men EU alles gaan maken wat ze willen. De EU is chanteerbaar. Stond laatst een goed artikel over in het NRC. Moet het even opzoeken.

Argh, kater
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_60683495
quote:

[..]

Het 'westen' heeft ook niet ingegrepen toen Rusland Grozni bombardeerde.

Daarnaast valt het 'westen' natuurlijk zelf ook landen binnen (zonder VN-mandaat).
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
pi_60683512
Waarom is Georgië in godsnaam begonnen met aanvallen?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60683529
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:27 schreef Steeven het volgende:

[..]

Wat wil het Westen doen dan? De VS vecht al op twee fronten en de EU doet al moeilijk om 100 soldaten naar Afghanistan te sturen.
Ja de enige goede stap die ze zouden kunnen nemen is nu meteen een paar duizend troepen sturen om in Zuid-Ossetie de boel te stabiliseren. Want als dit nog even doorgaat is Georgie geen opkomend 2e wereld land meer, maar een 3e wereld land.
pi_60683555
quote:

[..]

want in Irak waren we er ook niet bij
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:34:13 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683559
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:27 schreef Steeven het volgende:

[..]

er zitten momenteel 24.000 EU troepen in Afghanistan, alleen niet onder de EU vlag
pi_60683568
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:31 schreef Roi het volgende:
Waarom is Georgië in godsnaam begonnen met aanvallen?
... niemand weet wie er begonnen is, westerse media zeggen de separatisten.
pi_60683572
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat Rusland dan heel hard 'KOSOVOW' gaat roepen
wij deden hetzelfde in 1999 (en 1995), je kunt ook niet veel anders ... oorlog is nu eenmaal niet tof
Rusland was zelf ook tegen een onafhankelijk Kosovo
pi_60683584
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

er zitten momenteel 24.000 EU troepen in Afghanistan, alleen niet onder de EU vlag
Ja, maar hoeveel daarvan zitten feitelijk niks te doen? Aan de Duitsers heb je sowieso niks bijvoorbeeld. En niemand stond te trappelen de missie te verlengen e.d., ging allemaal maar erg moeilijk. Dat was eigenlijk m'n punt.
pi_60683588
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:34 schreef Steeven het volgende:

[..]

... niemand weet wie er begonnen is, westerse media zeggen de separatisten.
Nee. Georgië zegt dat de Osseten (Ossetiërs?) zijn begonnen en westerse media herhalen dat.
pi_60683592
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:32 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Ja de enige goede stap die ze zouden kunnen nemen is nu meteen een paar duizend troepen sturen om in Zuid-Ossetie de boel te stabiliseren. Want als dit nog even doorgaat is Georgie geen opkomend 2e wereld land meer, maar een 3e wereld land.
Als het goed is zijn er 1000 Amerikaanse mariniers ergens in Georgië gestationeerd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:36:16 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683594
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:34 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Rusland was zelf ook tegen een onafhankelijk Kosovo
er ging nog het een en ander vooraf aan de onafhankelijkheid van Kosovo ... wat denk je dat ik met 1999 bedoelde?
pi_60683622
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Georgië zegt dat de Osseten (Ossetiërs?) zijn begonnen en westerse media herhalen dat.
Zal best, maar het zegt niks, zoals ik al vaker zei, beide partijen lokten elkaar uit.
pi_60683635
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:14 schreef sp3c het volgende:
Sprong diegene van een flatgebouw en belandde hij op een Amerikaan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_60683643
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:38 schreef Steeven het volgende:

[..]

Zal best, maar het zegt niks, zoals ik al vaker zei, beide partijen lokten elkaar uit.
Zeker.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:39:40 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683648
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:35 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ja, maar hoeveel daarvan zitten feitelijk niks te doen? Aan de Duitsers heb je sowieso niks bijvoorbeeld. En niemand stond te trappelen de missie te verlengen e.d., ging allemaal maar erg moeilijk. Dat was eigenlijk m'n punt.
nu ja je maakt mijn punt eigenlijk ook meteen

op dit gebied bestaat de EU niet, je hebt EU lidstaten met eigen legers en eigen agenda's. Als er iemand besluit peacekeepers naar Georgie te sturen dan zullen sommige landen wel en sommige landen niet mee gaan doen.

verder moet je met de Duitsers wat geduld hebben, dat ligt gewoon te ingewikkeld en hebben ze in bv Denemarken niet zo heel veel problemen met het verlengen van de missie(s)

maar dat is offtopic, punt is dat de EU hier gewoon niet over gaat
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:40:22 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683655
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sprong diegene van een flatgebouw en belandde hij op een Amerikaan?
hij heeft hem gestoken en sprong van een flatgebouw?
pi_60683672
Dat kan ook nog.
Allah Al Watan Al Malik
pi_60683681
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

nu ja je maakt mijn punt eigenlijk ook meteen

op dit gebied bestaat de EU niet, je hebt EU lidstaten met eigen legers en eigen agenda's. Als er iemand besluit peacekeepers naar Georgie te sturen dan zullen sommige landen wel en sommige landen niet mee gaan doen.

verder moet je met de Duitsers wat geduld hebben, dat ligt gewoon te ingewikkeld en hebben ze in bv Denemarken niet zo heel veel problemen met het verlengen van de missie(s)

maar dat is offtopic, punt is dat de EU hier gewoon niet over gaat
Heb je een goed punt, de landen bekijken het individueel. Je merkt het nu ook, de UK en Frankrijk beweren met de VS dat dit Ruslands schuld is, terwijl andere landen hun mond houden of geen mening hebben. Dus individueel gezien zou het kunnen dat een land toch steun toe gaat zeggen, maar ik acht de kans heel klein.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:41:30 #301
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683682
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:36 schreef waht het volgende:

[..]

Als het goed is zijn er 1000 Amerikaanse mariniers ergens in Georgië gestationeerd.
zullen wel ergens ver van de actie in een bunker zitten, die gaan zich hier echt niet mee bemoeien
maar ik ben wel benieuwd naar de foto's die ze de afgelopen dagen hebben gemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')