abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60683090
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:09 schreef aardbeien1 het volgende:
Begin van een Derde Wereldoorlog ?
Denk het niet, er spelen teveel belangen. EU is afhankelijk van Russische energie, dus zullen zich afzijdig houden. Rusland is afhankelijk van Europese know how en geld, dus die twee partijen hebben elkaar economisch in de houdgreep. Alleen de VS kan hier wat aan doen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:11:32 #252
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_60683100
Georgie trekt zich terug, en rusland lijkt mij niet zo dom ....(of wel) om door te gaan tot tibillsi
It ain't over till the fat lady sings!!!
Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:11:41 #253
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_60683104
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:05 schreef weirdmv het volgende:

[..]

georgie is afgemaakt.

ze gaan met de staart tussen hun benen naar huis
Dit bedoel je :
quote:

World
Russia says Georgian forces expelled form S.Ossetian capital
13:53 | 09/ 08/ 2008

Print version

MOSCOW, August 9 (RIA Novosti) - Russia's peacekeeping command said on Saturday the country's troops have driven Georgian forces from the capital of the separatist republic of South Ossetia.

"Tskhinvali has been fully liberated," a spokesman said.

The city has suffered major destruction since the start of Georgia's ground and air onslaught that began early on Friday. Russia says 1,500 people have so far died in the violence, and 30,000 South Ossetians have fled across the border into Russia.

Chief of Government Staff Sergei Sobyanin told Russian President Dmitry Medvedev at a meeting in the Kremlin earlier on Saturday that "a real humanitarian catastrophe" is developing.

South Ossetian Prime Minister Yury Morozov confirmed that the city is now under the control of Russian troops, but warned that the death toll may rise.

He told Russian TV channel Vesti-24 that thousands of people have been injured, and that numerous residents remain trapped under the rubble of bombed-out buildings, making it difficult to assess the number of fatalities.

Medvedev announced earlier that the country's troops had begun a military operation in South Ossetia to force Georgian troops to cease violence.

Paratroopers from Russia's Ivanovo, Moscow and Pskov airborne divisions have been sent to Tskhinvali, and international news agencies have reported Russian air strikes on the Georgian town of Gori, near South Ossetia, the Black Sea port of Poti, and on two military bases.

The current conflict is a culmination of years of tensions between Russia and Georgia, which has accused Russia of trying to annex South Ossetia along with another rebel region, Abkhazia.

The pro-Western leaderships in Georgia, along with ex-Soviet Ukraine, have angered Moscow in recent years with their efforts to gain NATO membership. Russia's Foreign Ministry accused Ukraine on Saturday of encouraging Georgia to launch an offensive against South Ossetia.

"The Ukrainian state, which has in recent times been misguidedly arming the Georgian army, and in so doing directly encouraging the Georgian leadership to engage in intervention and ethnic cleansing in South Ossetia, has no moral right to preach to others, let alone to seek a role in regulating the conflict," the ministry said in a statement.
http://en.rian.ru/world/20080809/115919037.html

Toch nog maar afwachten, lijkt me niet dat dit zo 'plotseling' voorbij is.
Jusqu'ici tout va bien
pi_60683110
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:08 schreef Demarest het volgende:

[..]

En dat is goed omdat ..................... ?
omdat de relatie toch niet meer hersteld kan worden en Zuid-Ossetië beter dan bij Rusland kan aansluiten.

daarnaast is Georgië natuurlijk vrij kansloos tegen Rusland.

ik moest opeens denken aan die chinees(weet het niet meer zeker) die met zijn witte vlag voor een tank ging staan
pi_60683116
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb nik met Rusland, laat staan met de Sovjet-Unie, dus laat dat soort opmerkingen maar achterwege. Het lijkt mij wel gezond dat de NATO niet overal maar vage bondgenoten in het oostblok gaat neerzetten puur uit strategische overwegingen. De VS begonnen bijna een fullscale oorlog toen de Sovjets dat in de jaren 60 ook probeerden met Cuba.
Lid worden van de NATO is wat anders dan atoomwapens vanaf een eiland dichtbij op de VS richten.

en bijna is niet helemaal
pi_60683125
Rusland geeft de US deels de schuld van het conflict .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:12:55 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683128
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:11 schreef Denewar het volgende:
Georgie trekt zich terug, en rusland lijkt mij niet zo dom ....(of wel) om door te gaan tot tibillsi
dan nog, naast de Georgiers geeft niemand genoeg om Georgie om er een derde wereldoorlog voor te starten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_60683140
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan nog, naast de Georgiers geeft niemand genoeg om Georgie om er een derde wereldoorlog voor te starten
Inderdaad, daar zijn ze nu wel achter.
pi_60683145
VN en EU zijn echt te laf voor woorden. Bah.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:14:00 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683151
0wz er is een Amerikaan vermoord in Peking door iemand die zelfmoord heeft gepleegd!!!!!!!!!

edit: en een Amerikaanse politicus is vreemd gegaan!!!
zijn vrouw krijgt zometeen het woord

vaaaaaaag
pi_60683158
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:13 schreef _Qmars_ het volgende:
Zie m'n eerdere post, EU staat machteloos gezien de economische belangen. Of wil je dat de gaskraan wordt dichtgedraaid? Los van dat is de EU laf hoor, en de VN ook, maar dit keer is het wel logisch.
pi_60683159
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:11 schreef weirdmv het volgende:

[..]

omdat de relatie toch niet meer hersteld kan worden en Zuid-Ossetië beter dan bij Rusland kan aansluiten.

daarnaast is Georgië natuurlijk vrij kansloos tegen Rusland.

ik moest opeens denken aan die chinees die met zijn witte vlag voor een tank ging staan (zover ik weet hebben ze die om ver gekegeld)
En dan nog een etnische zuivering er overheen om zich te ontdoen van alles dat Georgisch is...
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60683175
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:11 schreef Denewar het volgende:
zijn al aan het bombarderen in de buurt in ieder geval, dus zeg dat maar niet te hard.
pi_60683181
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:12 schreef boyv het volgende:

[..]

Lid worden van de NATO is wat anders dan atoomwapens vanaf een eiland dichtbij op de VS richten.

Naja afgezien of er wel of geen kernwapens naartoe gaan. Het is en blijft een uitvalsbasis voor de NAVO net zoals Cuba dat was voor de Sovjet Unie
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60683191
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:14 schreef sp3c het volgende:
0wz er is een Amerikaan vermoord in Peking door iemand die zelfmoord heeft gepleegd!!!!!!!!!

edit: en een Amerikaanse politicus is vreemd gegaan!!!
zijn vrouw krijgt zometeen het woord

vaaaaaaag
CNN international
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:16:40 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683193
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

En dan nog een etnische zuivering er overheen om zich te ontdoen van alles dat Georgisch is...
mwah de Russen hebben niet zoveel moeite met ethnische minderheden zolang ze zich stilhouden
pi_60683220
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:15 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

zijn al aan het bombarderen in de buurt in ieder geval, dus zeg dat maar niet te hard.
Ja, om de infrastructuur van het land terug naar het stenen tijdperk te brengen, gewoon een tactische zet om bevoorrading van troepen te stoppen.
pi_60683233
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

al moet je de Georgiërs in Zuid-Ossetië wel een redelijk termijn geven om zelf te vertrekken.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:21:17 #269
203688 Drijfzand
account closed
pi_60683301
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:12 schreef boyv het volgende:

[..]

De VS heeft natuurlijk geen raketten dichtbij de Sovjet-Unie geplaatst. En is niet bezig aan een rakettenschild...
too much to do in the real world.
pi_60683309
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

mwah de Russen hebben niet zoveel moeite met ethnische minderheden zolang ze zich stilhouden
Het weerstaan van represailles tijdens en in de afloop van gewapende conflicten is nogal eens moeilijk gebleken leert de geschiedenis.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:23:09 #271
203688 Drijfzand
account closed
pi_60683348
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:13 schreef _Qmars_ het volgende:
Omdat ze een dubbele moraal hebben? Kosovo onafhankelijk maar Zuid-Ossetië niet?
too much to do in the real world.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:24:02 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683365
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het weerstaan van represailles tijdens en in de afloop van gewapende conflicten is nogal eens moeilijk gebleken leert de geschiedenis.
represailles zijn nog niet meteen etnische zuiveringen
pi_60683366
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

en als ze zich niet stil houden dan leggen ze ze gewoon het zwijgen op.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:24:46 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683386
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:24 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

en als ze zich niet stil houden dan leggen ze ze gewoon het zwijgen op.
ja maar daar hoef je in Rusland geen minderheid voor te zijn geloof ik
pi_60683388
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, om de infrastructuur van het land terug naar het stenen tijdperk te brengen, gewoon een tactische zet om bevoorrading van troepen te stoppen.
dat zou inderdaad goed kunnen ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')