abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60680111
en die andere landen in de regio, wat vinden armenie en azerbajian?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60680112
tvp
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_60680117
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:46 schreef EricT het volgende:
Die hebben beide goede banden met Rusland, geloof ik.
pi_60680118
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:46 schreef EricT het volgende:
Volgens mij hebben die zelf interne problemen zat
pi_60680128
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:45 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Mja heeft waarschijnlijk te maken met de oliepijpleidingen daar...
jeps
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 11:51:32 #7
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60680237
Zoals ik al zei:

O? Zijn de separatisten begonnen? En als dat het geval is, betekent dat dat je een hele oorlog moet voeren of zou het beleid van de afgelopen twintig jaar misschien niet verstandiger zijn? Ja, dat is een retorische vraag.
pi_60680240
Armenia - The Armenian Foreign Ministry said Yerevan is closely monitoring the situation and urging the conflicting parties to call a halt to military operations. "We are certainly concerned about the situation and hope that a solution will be found very quickly," Deputy Foreign Minister Gegham Gharibjanian told RFE/RL. "We hope that the parties will make maximum efforts to quickly stop bloodshed and find peaceful solutions to contentious issues," he said.[118]

Azerbaijan - A spokesman for the Azeri Foreign Ministry, Khazar Ibrahim, said that the Georgian actions were in accord with international law and that Azerbaijan recognizes the territorial integrity of Georgia.[119]

Volgens de wiki
pi_60680248
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:51 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Dat reisbureau heeft er straks weer een bestemming bij, aangezien Rusland een stuk land ter grootte van 1.5 x Luxemburg 'erbij krijgt'
pi_60680296
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:54 schreef Monidique het volgende:
Zoals ik al zei:

O? Zijn de separatisten begonnen? En als dat het geval is, betekent dat dat je een hele oorlog moet voeren of zou het beleid van de afgelopen twintig jaar misschien niet verstandiger zijn? Ja, dat is een retorische vraag.
Separatisten zijn over het algemeen de groepen die de schuld krijgen toegeschoven. Echter in Indonesie is men er (zoals het er naar uit ziet) een separatistisch conflict wat al sinds de Nederlandse tijd sluimerde te kunnen afronden. Vreedzaam.
pi_60680298
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:55 schreef BadBadPresident het volgende:
Armenia - The Armenian Foreign Ministry said Yerevan is closely monitoring the situation and urging the conflicting parties to call a halt to military operations. "We are certainly concerned about the situation and hope that a solution will be found very quickly," Deputy Foreign Minister Gegham Gharibjanian told RFE/RL. "We hope that the parties will make maximum efforts to quickly stop bloodshed and find peaceful solutions to contentious issues," he said.[118]

Azerbaijan - A spokesman for the Azeri Foreign Ministry, Khazar Ibrahim, said that the Georgian actions were in accord with international law and that Azerbaijan recognizes the territorial integrity of Georgia.[119]

Volgens de wiki
bedankt
pi_60680310
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:58 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Separatisten zijn over het algemeen de groepen die de schuld krijgen toegeschoven. Echter in Indonesie is men er (zoals het er naar uit ziet) een separatistisch conflict wat al sinds de Nederlandse tijd sluimerde te kunnen afronden. Vreedzaam.
Geen idee. Maar inderdaad, vreedzaam. Georgië besloot het niet vreedzaam te doen.
pi_60680323
tvp
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_60680344
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:54 schreef Monidique het volgende:
Zoals ik al zei:

Volgens de wiki zijn er dus verschillende kleine schermutselingen geweest tussen de seperatisten en Georgië al vanaf 1 augustus. Waardoor Georgië uiteindelijk meer materieel en troepen naar de regio stuurde. Dit alles staat dus in de Wiki bij kopje 1-7 August. Daar zie je ook dat Saakashvili oproept tot wapen stilstand maar blijkbaar wordt daar niks mee gedaan door Rusland, of door Georgië, of door beide. Desalniettemin is daarna dus de havenstad in Georgië gebombardeerd beetje buiten porportioneel lijkt mij..
pi_60680353
welke belang heeft Georgië erbij om Zuid-Ossetië te beschermen tegen Rusland?
pi_60680405
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:01 schreef BadBadPresident het volgende:
Daar zie je ook dat Saakashvili oproept tot wapen stilstand maar blijkbaar wordt daar niks mee gedaan door Rusland, of door Georgië, of door beide.
Door Georgië met name. Die wapenstilstand was een wassen neus.
quote:
Desalniettemin is daarna dus de havenstad in Georgië gebombardeerd beetje buiten porportioneel lijkt mij..
Tsja. Lijkt mij ook. Maar alles in een oorlog is buitenproportioneel.
pi_60680409
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Geen idee. Maar inderdaad, vreedzaam. Georgië besloot het niet vreedzaam te doen.
Duidelijk te merken nu
pi_60680418
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:01 schreef weirdmv het volgende:
grondgebied.
pi_60680424
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:58 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ohja? Ik neem aan dat je op Aceh doelt maar dat is absoluut niet een sluimerend conflict er zijn tienduizenden doden gevallen aan beide kanten. Of doel je op Papua met 200.000 doden? Of Timor met 250.000 doden? Of Maluku ~ 40.000-80.000 doden? Of Sulawesi? Of Borneo? etc etc

Sorry hoor maar om Indonesie nou als voorbeeld te nemen schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat.

Seperatisten worden in Indonesie uitgemaakt voor alles behalve mensen. Lees maar eens nieuwsberichten over de strijd in Papua er wordt dan een onderscheid gemaakt wat slachtoffers betreft tussen soldaten mensen en opstandelingen
pi_60680458
quote:
Nouja het is hun grondgebied dus gezichtsverlies als je dat niet in de hand zou houden. Saakashvili heeft beloofd om Georgië te verenigen. In tussentijd heeft Rusland de seperatisten getraind en Rusland heeft ze Russische paspoorten gegeven, wat opzichzelf al niet kan/mag. Waardoor de situatie is verslechterd.

Ik heb een vermoeden dat Rusland de seperatisten heeft opgestookt waardoor Georgië wel moest reageren en nu zit Georgië klem. Of gezichtsverlies en terugtrekken, of strijden en misschien hulp krijgen van het westen (onwarschijnlijk). Geen goede gok iniedergeval.
pi_60680485
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Door Georgië met name. Die wapenstilstand was een wassen neus.
[..]

Tsja. Lijkt mij ook. Maar alles in een oorlog is buitenproportioneel.
En waarom door Georgië? ze hadden het hele gebied al onder controle totdat Rusland dus binnenviel. Saakashvili wilde voorkomen dat het verder uitliep. Het blijft Georgisch grongebied.
pi_60680511
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uh... De NAVO wilde Georgië niet bij de NAVO. En ja, er kwam oorlog... begonnen door Georgië. Saakashvili heeft gegokt. En verloren.
Maar met name Frankrijk en Duitsland waren vooral beducht over de reactie van Rusland op Georgische toetreding.
Zij vonden een goede relatie met Rusland en stabiele energieprijzen net iets belangrijker dan uitbreiding van de NAVO.
Maar dat wil niet zeggen, dat de NAVO hen er niet bij wilde hebben.
Jaap de Hoop Scheffer wilde ze erbij hebben, de Amerikanen, Groot Brittannië.

Bovendien is de uiteindelijke reden van afwijzing, Georgië zou militair 'er nog niet klaar voor zijn' kolder, aangezien het leger van Albanië natuurlijk ook vrij weing voorstelt.
Nee, het was simpelweg de Russische druk die menigeen niet kon weerstaan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60680521
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:07 schreef EricT het volgende:

[..]

Ohja? Ik neem aan dat je op Aceh doelt maar dat is absoluut niet een sluimerend conflict er zijn tienduizenden doden gevallen aan beide kanten. Of doel je op Papua met 200.000 doden? Of Timor met 250.000 doden? Of Maluku ~ 40.000-80.000 doden? Of Sulawesi? Of Borneo? etc etc

Sorry hoor maar om Indonesie nou als voorbeeld te nemen schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat.

Seperatisten worden in Indonesie uitgemaakt voor alles behalve mensen. Lees maar eens nieuwsberichten over de strijd in Papua er wordt dan een onderscheid gemaakt wat slachtoffers betreft tussen soldaten mensen en opstandelingen
ik ken je standpunt over Indonesie, dus daar ga ik hier geen moment met je over in discussie.

Met sluimerend bedoelde ik absoluut niet 'zonder slachtoffers'.. sinds dat de Nederlanders er aankwamen zijn er vele tienduizenden doden gevallen. Sluimerend omdat dat in de 19e eeuw begon en het conflict pas na de tsunami van 2004 uitmondde in een officieel vredesverdrag.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:12:51 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60680525
quote:
Het gaat er vooral om, Zuid-Ossetië weer onder Georgische invloedssfeer te brengen. Officieel is Zuid-Ossetië deel van Georgië maar de regio is al jarenlang van de rest van het land afgesloten, de facto onafhankelijk, het was vrijwel onmogelijk om Zuid-Ossetië vanuit Georgië binnen te komen. Ongeveer hetzelfde geldt voor de regio Abchazië in het noordwesten van het land.

De Georgiërs vormen in Zuid-Ossetië een minderheid. De Ossetiërs zelf hebben vaak een Russisch paspoort (Noord-Ossetië ligt in Rusland) en er zijn in de loop der jaren al veel Zuid-Ossetiërs vanuit Georgië naar Rusland overgestoken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_60680589
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:12 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]
etc
dan vind ik sluimerend een verkeerd woord. Sluimerend insinueert een conflict waarbij er weinig gevochten wordt doch nog steeds aanwezig is. En dat is in het geval van Aceh absoluut niet het geval
pi_60680597
binnen 30 min statement van VS over de situatie van bush volgensmij op CNN
pi_60680610
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:12 schreef damian5700 het volgende:
Maar met name Frankrijk en Duitsland waren vooral beducht over de reactie van Rusland op Georgische toetreding. Zij vonden een goede relatie met Rusland en stabiele energieprijzen net iets belangrijker dan uitbreiding van de NAVO. Maar dat wil niet zeggen, dat de NAVO hen er niet bij wilde hebben. Jaap de Hoop Scheffer wilde ze erbij hebben, de Amerikanen, Groot Brittannië.
Ja. En Jaap is net zoveel NAVO als Frankrijk en Duitsland. De NAVO wilde Georgië er niet bij. Er is over vergaderd, en Georgië is geen lid. Dat heeft ongetwijfeld te maken met Ruslands brandstofleveranties, maar het heeft ook te maken met juist dit: oorlog. Natuurlijk, het is heel leuk om heel veel vriendjes te hebben, maar aan Georgië heeft de NAVO niets. Het heeft drie opstandige regio's, het heeft ruzie met Rusland. Het zou onzinnig te zijn Georgië bij de NAVO te betrekken, het heeft niets te maken met het verdedigen van andere NAVO-landen. De NAVO is er om de lidstaten te beschermen, niet om de lidstaten in een oorlog met Rusland te betrekken. Terecht dat Georgië geen NAVO-lid is, maar hoe dan ook, het was de NAVO die besloot Georgië (vooralsnog) geen lid te maken. Heeft dat te maken met Rusland? Well, duh... Maar zo werkt het.
quote:
Bovendien is de uiteindelijke reden van afwijzing, Georgië zou militair 'er nog niet klaar voor zijn' kolder, aangezien het leger van Albanië natuurlijk ook vrij weing voorstelt.
Volgens mij was dat niet de reden.

Albanië hoort niet bij de NAVO.
pi_60680617
Ook heeft de huidige Georgische president beloof dat hij Georgië weer zou verenigen onder één vlag, dus hij moet wel vechten . Ik hoorde net op CNN dat Rusland meer troepen gaat sturen en dat er speciale eenheden zouden zijn gearriveerd...
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60680647
Rusland zegt dat het de provinciale hoofdstad heeft bevrijdt, die gisteren nog grotendeels in Georgische handen was.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60680661
Dan moeten er wel veel soldaten zijn gesneuveld.
pi_60680685
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het gaat er vooral om, Zuid-Ossetië weer onder Georgische invloedssfeer te brengen. Officieel is Zuid-Ossetië deel van Georgië maar de regio is al jarenlang van de rest van het land afgesloten, de facto onafhankelijk, het was vrijwel onmogelijk om Zuid-Ossetië vanuit Georgië binnen te komen. Ongeveer hetzelfde geldt voor de regio Abchazië in het noordwesten van het land.

De Georgiërs vormen in Zuid-Ossetië een minderheid. De Ossetiërs zelf hebben vaak een Russisch paspoort (Noord-Ossetië ligt in Rusland) en er zijn in de loop der jaren al veel Zuid-Ossetiërs vanuit Georgië naar Rusland overgestoken.
de mensen in dat gebied, luisteren niet, hebben zich afgesloten van Georgië, hebben Russische paspoorten, hebben een eigen systeem en hebben eigenlijk niks.

dus de enige reden dat Georgië graag de controle wilt over Zuid-Ossetië is vanwege economische reden, maar zover ik weet is daar geen olie te vinden, loopt er geen belangrijke pijp en is -Zuid-Ossetië al helemaal geen grote afzetmarkt voor producten uit Georgië.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:23:02 #33
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60680696
zozo..

-Netherlands - Dutch prime minister Jan-Peter Balkenende spoke with Vladimir Putin and Nicolas Sarkozy in Beijing where expressed his concerns on the situation. He pointed out the importance of preventing as much violence as possible and how there should be worked on achieving stabilisation.

-Israel - On August 5th, it was reported by Stratfor and Russia Today that Israel planned to halt arms sales to Georgia because of Russian objections
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_60680698
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:18 schreef Steeven het volgende:
Ook heeft de huidige Georgische president beloof dat hij Georgië weer zou verenigen onder één vlag, dus hij moet wel vechten . Ik hoorde net op CNN dat Rusland meer troepen gaat sturen en dat er speciale eenheden zouden zijn gearriveerd...
Tja, ik had al zo'n vermoeden dat Rusland iets meer te bieden heeft dan Georgie...
pi_60680708
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:22 schreef weirdmv het volgende:

[..]

de mensen in dat gebied, luisteren niet, hebben zich afgesloten van Georgië, hebben Russische paspoorten, hebben een eigen systeem en hebben eigenlijk niks.

dus de enige reden dat Georgië graag de controle wilt over Zuid-Ossetië is vanwege economische reden, maar zover ik weet is daar geen olie te vinden, loopt er geen belangrijke pijp en is -Zuid-Ossetië al helemaal geen grote afzetmarkt voor producten uit Georgië.
Saakashvili beloofde het volk die provincie weer te herenigen met Georgië, zoals ik net zei. Dát is het motief. Anders gaat 'ie af.
pi_60680712
Wat een shithoop daar nu zeg...

En wat gedraag je je oppeens anders, Monidique, heb je Russische familie ofzo ?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:24:13 #37
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_60680718
Had Rusland dit ook gedaan (paspoorten uitdelen, seperatisten ondersteunen, grens oversteken etc) als Georgië wel lid was geworden van de NAVO?
pi_60680742
Laten we ff eerlijk zijn. Georgië is doomed. Niemand kan Rusland tegenhouden. Niemand durft het klaar. Ze kunnen doen wat ze willen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_60680747
quote:
Sinds dat Saakasjvili aan de macht is (vanaf 2004 na de Rozenrevolutie waarin hij Sjevardnadze, de toen zittende president tot aftreden dwong) heeft hij de ambitie de eenheid van zijn land te herstellen. Met een ander deelgebied, Adzjarië, is dat wel gelukt, maar Saakasjvili wordt in Abchazië en Zuid-Ossetië tegengewerkt door Rusland die uiterst verbolgen zijn over de pogingen van Georgië zich te ontdoen van de Russische invloedssfeer.
pi_60680757
Overigens lijkt het erop dat de bombardementen heftiger worden, er komen steeds meer berichten binnen van steden die onder vuur worden genomen door vliegtuigen.
pi_60680776
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:25 schreef Burakius het volgende:
Laten we ff eerlijk zijn. Georgië is doomed. Niemand kan Rusland tegenhouden. Niemand durft het klaar. Ze kunnen doen wat ze willen.
Yep, en zolang ze kleine stappen (stukje land hier, daar) maken zal niemand iets doen voor dat het echt een patsstelling is.
pi_60680784
Klote Rusland. Wanneer houden ze ooit op met hun vieze assimilatie projecten.
pi_60680790
Georgië geeft een wezenlijk belang, eenheid is goed voor Georgië. Rusland vindt het gewoon leuk om in andermans problemen te roeren.

CNN NU : Saakashvili!
pi_60680791
President LIVE Van Georgië!! CNN!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:28:00 #45
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60680793
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Had Rusland dit ook gedaan (paspoorten uitdelen, seperatisten ondersteunen) als Georgië wel lid was geworden van de NAVO?
Denk het wel. Al was het maar om een signaal af te geven.
De keuze, het momentum (OS), de geo-olie/politieke belangen. Hier is goed over nagedacht.
Denk niet dat de NAVO nu verder oostwaarts zal groeien (hier stopt het).
pi_60680813
Live @ CNN Saakasvili
pi_60680819
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:26 schreef Steeven het volgende:
Overigens lijkt het erop dat de bombardementen heftiger worden, er komen steeds meer berichten binnen van steden die onder vuur worden genomen door vliegtuigen.
Even snel alle economische belangen uitschakelen en als je (kleine) concurrent dan kapot is kan je je oorlog betalen met de extra orders.
pi_60680827
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:27 schreef Burakius het volgende:
Klote Rusland. Wanneer houden ze ooit op met hun vieze assimilatie projecten.
Daar begon Georgie toch mee ?
pi_60680839
oehhh Ethnic cleansing .. het sleutelwoord
pi_60680854
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:23 schreef Xith het volgende:
Wat een shithoop daar nu zeg...
O, ja.
quote:
En wat gedraag je je oppeens anders, Monidique, heb je Russische familie ofzo ?
Ik pas wel op.

Maar het punt is dus dat ik het totaal niet eens ben met de voorstelling van zaken hier en ook op verscheidene televisiezenders. Ik heb weinig tot geen vertrouwen in Rusland, maar dat betekent niet dat ik de werkelijkheid moet vervormen. Als Georgië een domme, zeer domme gok heeft gedaan, dan is dat zo, ondanks het onbetrouwbare der Russen. Als het Georgië is dat midden in de nacht onschuldige burgers heeft bestookt, dan is dat zo, ondanks het wrede der Russen. En als Georgië juist vanwege dit soort conflicten geen lid is van de NAVO, dan is dat zo. Ik kan er niets aan doen, maar als iets de werkelijkheid is, dan is het de werkelijkheid. (Onder voorbehoud, want ik baseer het op wat bekend is.) Territoriale integriteit? Sure, maar zo simpel is het nu eenmaal niet.
pi_60680856
samenvatting Saakashvili:

Georgische infrastructuur wordt kapot gemaakt, vliegvelden aangevallen, seaports aangevallen.

Russische vloten richting Georgië.

Etnische zuiveringen van Georgen in zuid Ossetië door Russen.
pi_60680857
OMG. President van Georgië zegt dat Russen etnisch huis hebben gehouden in Zuid-Ossetië! Ik geloof het wel. Vieze klote !@@!#@#
pi_60680870
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:26 schreef Steeven het volgende:
Kunnen ze dat niet anders oplossen, dan een heel land kapot bombarderen?
Stel je voor Duitsland viel Nederland binnen, en begon hier nu de boel plat te bombarderen.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:33:05 #54
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60680941
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:30 schreef Burakius het volgende:
OMG. President van Georgië zegt dat Russen etnisch huis hebben gehouden in Zuid-Ossetië! Ik geloof het wel. Vieze klote !@@!#@#

etnisch zuiveren is ook bijvoorbeeld georgiers vinden en wegsturen, niet meteen denken dat ze neer worden gschoten.
pi_60680947
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja. En Jaap is net zoveel NAVO als Frankrijk en Duitsland. De NAVO wilde Georgië er niet bij. Er is over vergaderd, en Georgië is geen lid. Dat heeft ongetwijfeld te maken met Ruslands brandstofleveranties, maar het heeft ook te maken met juist dit: oorlog. Natuurlijk, het is heel leuk om heel veel vriendjes te hebben, maar aan Georgië heeft de NAVO niets. Het heeft drie opstandige regio's, het heeft ruzie met Rusland. Het zou onzinnig te zijn Georgië bij de NAVO te betrekken, het heeft niets te maken met het verdedigen van andere NAVO-landen. De NAVO is er om de lidstaten te beschermen, niet om de lidstaten in een oorlog met Rusland te betrekken. Terecht dat Georgië geen NAVO-lid is, maar hoe dan ook, het was de NAVO die besloot Georgië (vooralsnog) geen lid te maken. Heeft dat te maken met Rusland? Well, duh... Maar zo werkt het.
Kijk. Verhagen was ook helemaal niet van plan een harde veto te gebruiken om Georgië buiten de deur te houden, maar de invloed van Rusland is niet iets om te bagatelliseren.
Er is geen unaniem besluit genomen Georgië de wacht aan te zetten, maar Poetin heeft zijn kaarten tijdens de top in Boekarest goed uitgespeeld door vooral in te zetten op de Russische veiligheid en te zinspelen op een nieuwe Oost- West tweedeling.
quote:
Volgens mij was dat niet de reden.
Ja, dat was het wel.
quote:
Albanië hoort niet bij de NAVO.
Albanië is lid van de NAVO.
pi_60680961
Saakashvili is best van zijn apropos...
pi_60680967
Wow die explosie
pi_60680996
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:34 schreef BadBadPresident het volgende:
Saakashvili is best van zijn apropos...
Inderdaad, ik heb het idee dat 'ie elk moment in tranen uit kan barsten.

Overigens neem ik die berichten over etnische zuivering met een korrel zout. Westerse landen hebben het hoog in het morele vaandel staan dat dat bestraft dient te worden (als het hen uitkomt) en zowel Georgië als Rusland spelen die troefkaart om steun te verwerven van deze landen.
pi_60681007
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:33 schreef Pumatje het volgende:

[..]

etnisch zuiveren is ook bijvoorbeeld georgiers vinden en wegsturen, niet meteen denken dat ze neer worden gschoten.
En vluchten. Gisteren zei de Russische minister van Buitenlandse Zaken dat er sprake was van etnische zuiveringen. Ja, duh, als Zuid-Osseten vluchten voor het geweld, dan tsja, kun je spreken van etnische zuiveringen. En hetzelfde zou nu ook kunnen plaatsvinden. Maar bovenal: ik vertrouw Saakashvili niet, het is een schurk.
pi_60681011
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:34 schreef Steeven het volgende:
Wow die explosie
Waar kan ik online live CNN kijken of een andere zender die dit live raporteert?
pi_60681046
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:33 schreef damian5700 het volgende:
Ja, dat was het wel.
O?
quote:
Albanië is lid van de NAVO.
Niet volgens mijn kennis, mijn geheugen, Wikipedia en de website van de NAVO.
pi_60681049
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:36 schreef Kanonskogel het volgende:

[..]

Waar kan ik online live CNN kijken of een andere zender die dit live raporteert?
Ik hoorde gisteren iemand dat BBC World dit ook zou uitzenden, maar ik vind het triest dat er niks te zien is op de Nederlandse tv. CNN is ook niet alles hoor, daar vinden ze het seksschandaal van Edwards belangrijker... Maar kun je geen stream op CNN.com volgen? Ik kan het zelf niet checken want ik heb zeer brak internet .
pi_60681056
maar een ding snap ik niet. Hij wilt een wapenstilstand.. maar dat wilde hij gister ook al. Waarom gebeurt dat dan niet?!
pi_60681083
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:37 schreef BadBadPresident het volgende:
maar een ding snap ik niet. Hij wilt een wapenstilstand.. maar dat wilde hij gister ook al. Waarom gebeurt dat dan niet?!
Rusland wil eerst Georgië vernederen, opdat ze hun westerse aspiraties uit het hoofd zetten.

Overigens beweren beide partijen dat ze nog controle hebben over Zuid Ossetië. Aangezien Rusland extra troepen stuurt, zullen ze daar nog wel heftig aan het vechten zijn.
pi_60681094
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:37 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik hoorde gisteren iemand dat BBC World dit ook zou uitzenden, maar ik vind het triest dat er niks te zien is op de Nederlandse tv. CNN is ook niet alles hoor, daar vinden ze het seksschandaal van Edwards belangrijker... Maar kun je geen stream op CNN.com volgen? Ik kan het zelf niet checken want ik heb zeer brak internet .
CNN.com heb ik al gecheckt maar daar is de zender niet live te zien. Snap er niks van want dat hoort toch zeker wel zo.
pi_60681108
http://edition.cnn.com/video/live/live.html?stream=stream1

normaal gesproken is dat de live stream maar werkt nu niet
pi_60681127
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

En vluchten. Gisteren zei de Russische minister van Buitenlandse Zaken dat er sprake was van etnische zuiveringen. Ja, duh, als Zuid-Osseten vluchten voor het geweld, dan tsja, kun je spreken van etnische zuiveringen. En hetzelfde zou nu ook kunnen plaatsvinden. Maar bovenal: ik vertrouw Saakashvili niet, het is een schurk.
Bij oorlogsgeweld zijn vluchtelingenstromen haast onvermijdelijk, maar zoiets te kwalificeren als etnische zuiveringen moet er toch ook wel een systematische component aan kunnen worden gekoppeld.
pi_60681141
en we gaan vrolijk verder met sport op cnn en daarna vast weer met John Edwards.
pi_60681152
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bij oorlogsgeweld zijn vluchtelingenstromen haast onvermijdelijk, maar zoiets te kwalificeren als etnische zuiveringen moet er toch ook wel een systematische component aan kunnen worden gekoppeld.
Nee, hoor. Als het voor propagandadoeleinden praktisch is, zijn vluchtelingenstromen ook al snel etnische zuiveringen.
pi_60681162
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:41 schreef BadBadPresident het volgende:
en we gaan vrolijk verder met sport op cnn en daarna vast weer met John Edwards.
Inderdaad . Ik heb Digitenne dus ook geen BBC zenders. Ik wil een zender met 24/7 berichtgeving.
pi_60681177
die wiki is goed!

ontwikkelingen vandaag:

At 07:57 UTC it was reported by the Russian side that 58th Army fully freed Tskhinvali of Georgian armed forces.[79][80]

At 08:30 UTC, the Russian General Staff confirmed that they had lost two jets: a Su-25 and a Tupolev Tu-22M, with Georgia claiming they had actually downed 10 jets[citation needed]. South Ossetia claimed they had shot down two Georgian jets.[81] A Georgian official stated that Georgia had shot down a Russian fighter jet and captured its pilot.[82]

At 10:30 UTC, Russian paratroopers land in South Ossetia [83] President Saakashvili calls for ceasefire in his speech.
pi_60681189
Ah, interessant. Thx.
pi_60681200
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:37 schreef Monidique het volgende:

Niet volgens mijn kennis, mijn geheugen, Wikipedia en de website van de NAVO.
Je geheugen laat je in de steek en je ziet slecht of tikt de verkeerde zoekopdracht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Navo

Albanië is lid van de Navo.
pi_60681205
Ik vraag me trouwens af wat die aanwezige Amerikanen instrueren aan die Georgiërs, tenslotte waren ze bezig met opleiden.
pi_60681209
Gelukkig .. wou al weten hoe het nou zat met golf
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:45:37 #76
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60681217
Wie the fuck is John edwards eigelijk.. wat denken ze wel niet dat dat belangrijker is dan wat er in georgie gebeurd..

goeie grutjes
pi_60681234
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je geheugen laat je in de steek en je ziet slecht of tikt de verkeerde zoekopdracht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Navo

Albanië is lid van de Navo.
Valt reuze mee: http://www.nato.int/structur/countries.htm
pi_60681240
quote:
At their Summit in Bucharest in April 2008, NATO leaders agreed that Georgia would become a member of the Alliance, and launched a period of intensive engagement with Georgia to address questions still outstanding pertaining to Georgia’s Membership Action Plan (MAP) application. Future decisions on when Georgia will move to the MAP stage and eventually to membership will be based on Georgia’s performance in implementing key reforms laid out in the IPAP.
Van de NAVO site. Dat lidmaatschap gaat echt niet door.
pi_60681244
http://europe.real.com/video/?r=plus

daar is bbc wold te kijken .. links in het menu wel realplayer vereist (helaas :S kutsoftware) maargoed..
pi_60681254
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, hoor. Als het voor propagandadoeleinden praktisch is, zijn vluchtelingenstromen ook al snel etnische zuiveringen.
Maar dan moet er dus bewust een bepaald plan achter zitten om een bepaalde etnische groepering in een bepaald gebied te decimeren.
Ik vind het een beetje prematuur om nu al te stellen, dat dit hier gaande is.
pi_60681269
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:45 schreef Pumatje het volgende:
Wie the fuck is John edwards eigelijk.. wat denken ze wel niet dat dat belangrijker is dan wat er in georgie gebeurd..

goeie grutjes
Inderdaad... een ex-presidentskandidaat wiens carriere nu voorbij is gezien dat schandaal, maar who gives a fuck. Ja, emo-Amerikanen blijkbaar. OMG ITS BIGGER THAN BILL CLINTON'S SCANDAL BECAUSE HE DENIED IT AT FIRST AN NOW HE ADMITTED IT.

Serieus, get the fuck out. En al die experts die hun zegje doen erover .
pi_60681271
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Valt reuze mee: http://www.nato.int/structur/countries.htm
Kijk eens naar de update.
pi_60681288
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Maar dan moet er dus bewust een bepaald plan achter zitten om een bepaalde etnische groepering in een bepaald gebied te decimeren.
Ik vind het een beetje prematuur om nu al te stellen, dat dit hier gaande is.
Ja, ik ook.
pi_60681304
Dat gaat echt nergens over.. en dan ook obama's mening over de situatie van Edwards vragen... hm I don't give a fuck??
pi_60681314
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Welke update? Albanië is geen NAVO-lidstaat.
pi_60681330
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:46 schreef Steeven het volgende:

[..]

Van de NAVO site. Dat lidmaatschap gaat echt niet door.
Kun je even een directe link geven, want ik ben wel benieuwd naar de 'key reforms laid out in the IPAP'?
pi_60681331
quote:

[..]

Albanië valt onder EAPC Member countries, weet niet wat dat inhoud, maar ze staan niet onder de bekende lidstaten?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:51:14 #88
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60681346
Cnn live niet beschikbaar
pi_60681353
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Kun je even een directe link geven, want ik ben wel benieuwd naar de 'key reforms laid out in the IPAP'?
Ja, hier heb ik het vandaan

http://www.nato.int/issues/nato-georgia/index.html
pi_60681387
Ah, EAPC betekent Euro-Atlantic Partnership Council.
pi_60681397
quote:

[..]

Albanie is nog geen NAVO lid. Volgend jaar april waarschijnlijk wel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_60681428
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ze zijn op zijn minst MAP, maar ik dacht dat de top in Boekarest ook daarover een definitieve besluit zou nemen.

My bad. Maar goed, slechts een kwestie van tijd en het doet verder weinig af aan hetgeen ik eerder daarover poneerde.
pi_60681432
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Albanie is nog geen NAVO lid. Volgend jaar april waarschijnlijk wel.
Dus deze landen komen er wellicht allemaal nog bij?

Albania
Armenia
Austria
Azerbaijan
Belarus
Bosnia and Herzegovina
Croatia
Finland
Georgia
Ireland
Kazakhstan
Kyrghyz Republic
Malta
Moldova
Montenegro
Russia
Serbia
Sweden
Switzerland
the former Yugoslav Republic of Macedonia (*)
Tajikistan
Turkmenistan
Ukraine
Uzbekistan

Rofl, Rusland staat er tussen . Dit zijn EAPC landen aka partnerlanden zie ik net.
pi_60681454
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:54 schreef Steeven het volgende:

[..]

Dus deze landen komen er wellicht allemaal nog bij?

Albania
Armenia
Austria
Azerbaijan
Belarus
Bosnia and Herzegovina
Croatia
Finland
Georgia
Ireland
Kazakhstan
Kyrghyz Republic
Malta
Moldova
Montenegro
Russia
Serbia
Sweden
Switzerland
the former Yugoslav Republic of Macedonia (*)
Tajikistan
Turkmenistan
Ukraine
Uzbekistan
Niet dat ik weet, mijn info heb ik van de Wiki page over albanie:
quote:
It is also a potential candidate for membership in the European Union and received a NATO membership invitation on 3 April 2008.[2] Albania is expected to formally join the 26-nation pact next April on NATO's 60th birthday.
Allah Al Watan Al Malik
pi_60681464
Ik neem aan dat het officieel is wanneer een president zegt dat zijn land in oorlog is: NEW: Georgian president declares state of war with Russia over South Ossetia
pi_60681481
Ja, tis meer een formaliteit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_60681487
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia wel. volgens de website van de NATO niet.
pi_60681492
Ah, Albanië is al in het ratificatieproces. Dus bijna zijn ze NAVO-lid.
pi_60681498
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:57 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia wel. volgens de website van de NATO niet.
Volgens Wikipedia niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_60681499
quote:
NATO Allies signed accession protocols with Albania on 9 July 2008 and the ratification process is ongoing.
http://www.nato.int/issues/nato_albania/index.html
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')