Kunnen ze dat niet anders oplossen, dan een heel land kapot bombarderen?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:26 schreef Steeven het volgende:
Overigens lijkt het erop dat de bombardementen heftiger worden, er komen steeds meer berichten binnen van steden die onder vuur worden genomen door vliegtuigen.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:30 schreef Burakius het volgende:
OMG. President van Georgië zegt dat Russen etnisch huis hebben gehouden in Zuid-Ossetië! Ik geloof het wel. Vieze klote !@@!#@#
Kijk. Verhagen was ook helemaal niet van plan een harde veto te gebruiken om Georgië buiten de deur te houden, maar de invloed van Rusland is niet iets om te bagatelliseren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. En Jaap is net zoveel NAVO als Frankrijk en Duitsland. De NAVO wilde Georgië er niet bij. Er is over vergaderd, en Georgië is geen lid. Dat heeft ongetwijfeld te maken met Ruslands brandstofleveranties, maar het heeft ook te maken met juist dit: oorlog. Natuurlijk, het is heel leuk om heel veel vriendjes te hebben, maar aan Georgië heeft de NAVO niets. Het heeft drie opstandige regio's, het heeft ruzie met Rusland. Het zou onzinnig te zijn Georgië bij de NAVO te betrekken, het heeft niets te maken met het verdedigen van andere NAVO-landen. De NAVO is er om de lidstaten te beschermen, niet om de lidstaten in een oorlog met Rusland te betrekken. Terecht dat Georgië geen NAVO-lid is, maar hoe dan ook, het was de NAVO die besloot Georgië (vooralsnog) geen lid te maken. Heeft dat te maken met Rusland? Well, duh... Maar zo werkt het.
Ja, dat was het wel.quote:Volgens mij was dat niet de reden.
Albanië is lid van de NAVO.quote:Albanië hoort niet bij de NAVO.
Inderdaad, ik heb het idee dat 'ie elk moment in tranen uit kan barsten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:34 schreef BadBadPresident het volgende:
Saakashvili is best van zijn apropos...
En vluchten. Gisteren zei de Russische minister van Buitenlandse Zaken dat er sprake was van etnische zuiveringen. Ja, duh, als Zuid-Osseten vluchten voor het geweld, dan tsja, kun je spreken van etnische zuiveringen. En hetzelfde zou nu ook kunnen plaatsvinden. Maar bovenal: ik vertrouw Saakashvili niet, het is een schurk.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:33 schreef Pumatje het volgende:
[..]
etnisch zuiveren is ook bijvoorbeeld georgiers vinden en wegsturen, niet meteen denken dat ze neer worden gschoten.
O?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:33 schreef damian5700 het volgende:
Ja, dat was het wel.
Niet volgens mijn kennis, mijn geheugen, Wikipedia en de website van de NAVO.quote:Albanië is lid van de NAVO.
Ik hoorde gisteren iemand dat BBC World dit ook zou uitzenden, maar ik vind het triest dat er niks te zien is op de Nederlandse tv. CNN is ook niet alles hoor, daar vinden ze het seksschandaal van Edwards belangrijker... Maar kun je geen stream op CNN.com volgen? Ik kan het zelf niet checken want ik heb zeer brak internetquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:36 schreef Kanonskogel het volgende:
[..]
Waar kan ik online live CNN kijken of een andere zender die dit live raporteert?
Rusland wil eerst Georgië vernederen, opdat ze hun westerse aspiraties uit het hoofd zetten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:37 schreef BadBadPresident het volgende:
maar een ding snap ik niet. Hij wilt een wapenstilstand.. maar dat wilde hij gister ook al. Waarom gebeurt dat dan niet?!
CNN.com heb ik al gecheckt maar daar is de zender niet live te zien. Snap er niks van want dat hoort toch zeker wel zo.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:37 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren iemand dat BBC World dit ook zou uitzenden, maar ik vind het triest dat er niks te zien is op de Nederlandse tv. CNN is ook niet alles hoor, daar vinden ze het seksschandaal van Edwards belangrijker... Maar kun je geen stream op CNN.com volgen? Ik kan het zelf niet checken want ik heb zeer brak internet.
Bij oorlogsgeweld zijn vluchtelingenstromen haast onvermijdelijk, maar zoiets te kwalificeren als etnische zuiveringen moet er toch ook wel een systematische component aan kunnen worden gekoppeld.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
En vluchten. Gisteren zei de Russische minister van Buitenlandse Zaken dat er sprake was van etnische zuiveringen. Ja, duh, als Zuid-Osseten vluchten voor het geweld, dan tsja, kun je spreken van etnische zuiveringen. En hetzelfde zou nu ook kunnen plaatsvinden. Maar bovenal: ik vertrouw Saakashvili niet, het is een schurk.
Nee, hoor. Als het voor propagandadoeleinden praktisch is, zijn vluchtelingenstromen ook al snel etnische zuiveringen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bij oorlogsgeweld zijn vluchtelingenstromen haast onvermijdelijk, maar zoiets te kwalificeren als etnische zuiveringen moet er toch ook wel een systematische component aan kunnen worden gekoppeld.
Inderdaadquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:41 schreef BadBadPresident het volgende:
en we gaan vrolijk verder met sport op cnn en daarna vast weer met John Edwards.
Je geheugen laat je in de steek en je ziet slecht of tikt de verkeerde zoekopdracht.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:37 schreef Monidique het volgende:
Niet volgens mijn kennis, mijn geheugen, Wikipedia en de website van de NAVO.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |